جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

مقاله علمی و پژوهشی" مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات " مقاله ای است در 22  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات ، انواع مردم نگاری ، روش کیفی ، بازتابندگی ، امپکس ، اتیکس ، مردم نگاری کلاسیک ، مردم نگاری فرایندی و مردم نگاری مقطعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تاثیر بازاریابی اسلامی بر رضایت مشتری و مزیت رقابتی پایدار

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر بازاریابی اسلامی بر رضایت مشتری و مزیت رقابتی پایدار

کتاب تاثیر بازاریابی اسلامی بر رضایت مشتری و مزیت رقابتی پایدار نوشته‌ی مهدی حسین زاده ثانی با هدف بررسی ارزش‌های اسلامی مطرح در تصمیمات بازاریابی به رشته‌ی تحریر درآمده است. اسلام روشی جامع برای زندگی است. بنابراین کاربرد آموزه‌ها و فرامین اسلامی برای انسان‌ها به عنوان یک دستورالعمل و راهنما در تمام امور از جمله بازاریابی بدون شک مفید و راهگشا خواهد بود. از نظر علامه طباطبایی اسلام روش جاری و قوانین ساخته شده خود را بر مبنای اخلاق بنا می‌کند و با اصرار بسیار مردم را با اخلاق پاک بار می‌آورد، چرا که قوانین علمی در گرو و بر عهده اخلاق است. امروزه تاکید بر مباحث اخلاقی رو به گسترش است. اینکه چطور اصول اخلاقی برموارد خاص اعمال شود، در اخلاق کاربردی بررسی می‌شود. این اخلاق شامل اخلاق اقتصادی، اخلاق پزشکی و اخلاق در علم مدیریت است. پس از جمله روش‌های موثر برای ورود به مباحث اخلاقی در امور روزمره انسانی، لحاظ کردن اخلاق در تصمیم‌گیری به عنوان سیستم پشتیبانی تصمیم است. امکان ارزیابی دقیق عوامل اخلاقی که بر قابلیت‌های تصمیم‌گیری اخلاقی فردی اثر می‌گذارد، کمکی مثبت در جهت افزایش افعال اخلاقی در سازمان‌ها خواهد بود. بازاریابی اسلامی ماحصل تحولات بسیار در اقتصاد جهان است. در سال‌های اخیر توجه به سرمایه‌گذاری در کشورهای اسلامی و حضور تولید کننده‌ها و مدیران مسلمان در کشورهای دنیا، توجه به اهمیت و نگرش دیدگاه اسلامی و نحوه لحاظ آن‌ها در تصمیم گیری‌های مربوط به کسب و کار را ضروری کرده است. با این وجود تحقیقات کمی در زمینه بازاریابی از دیدگاه اسلام و نقش آن بر ایجاد رضایت مشتری و مزیت رقابتی صورت گرفته است. در بخشی از کتاب تاثیر بازاریابی اسلامی بر رضایت مشتری و مزیت رقابتی پایدار می‌خوانیم: اخلاق به معنی قوا، سجایا و صفات درونی است، بنابراین می‌توان گفت اخلاق مجموعه‌ای از صفات روحی و باطنی انسان ست. در زبان انگلیسی نیز واژه‌های اتیکس و مورالیتی هر دو به معنای اخلاق به کار می‌روند. اتیکس بر نظام اجتماعی که اخلاقیات مورد نظر در آن به کار می‌رود، تاکید دارد و بر استانداردها و قواعد رفتاری دلالت می‌کند که از گروهی که فرد به آن تعلق دارد، انتظار می‌رود مانند اخلاق حرفه‌ای. اما مورالز شخصیت فردی را تعیین می‌کند. (مطلق و همکاران، 1392، ص 115) اخلاق در اصطلاح ملکات نفسانی و صفات روحی که باعث می‌شود کارها، زشت یا زیبا به آسانی از نفس متخلق به اخلاص خاص نشات بگیرد. از نظر شهید مطهری نظام دادن به غرایز سه گانه (تعقل، غضب و شهوت) را اخلاق گویند یعنی سهم بندی غرایز تحت حکم عقل (امیری و پرتابیان، 1394، ص 56). فهرست مطالبفصل 1: کلیاتفصل 2: شاخص‌ها و اصطلاحاتفصل 3: ابزار و روش‌های ارزیابی ارزش‌هافصل 4: تجزیه و تحلیل ارزش‌هاضمائم کتابمنابع