جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها " مقاله ای است در 16  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های اجتماعی و استراتژی های نوظهور رسانه ها، سازمان رسانه ای ، تلویزیون ، صنعت خبر و فیس بوک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی رسیدن به استراتژی

کتاب استراتژی رسیدن به استراتژی نوشته مارتین ریوز، نات هانس و جانمجایا سینها است که  سید حسین جلالی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Strategic Market Management, 10th Edition  می باشد بررسی موضوع کتاب: تصور می‌کنید استراتژی موفقی دارید، اما آیا واقعاً اینگونه است؟ معمولاً ایده‌ها و برنامه‌های زیادی برای رسیدن به استراتژی در ذهن یا روی کاغذ دارید، اما بسیاری از این ایده‌ها و اقدامات با هم در تضادند. برای دستیابی به استراتژی مناسب باید بزرگ باشید یا سریع؟ باید اقیانوس آبی خلق کنید یا انطباقی عمل کنید؟ باید به دنبال بازی برد باشید یا دستیابی به مزیت رقابتی پایدار را از ذهنتان پاک کنید؟ در محیط کسب‌وکاری که هرروز با سرعت بیشتری تغییر می‌کند و پیچیده‌تر و نامطمئن‌تر می‌شود، هیچگاه انتخاب رویکرد مناسب به استراتژی تا این اندازه مهم یا دشوار نبوده است. ریوز، هانِس و سینها از گروه مشاورۀ بوستون در این کتاب روش آزمایش‌شده‌ای برای تصمیم‌گیری دربارۀ رویکرد بهینه به استراتژی پیشنهاد می‌دهند.

more_vert کتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل

ادامه مطلب

closeکتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل

کتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل نوشته  دکتر مجتبی لشکربلوکی است که انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب: بسیاری از ما شاهد استراتژیهایی بوده‌ایم که هیچگاه پیاده نشده‌اند و یا در کشاکش رویارویی با ناهمواری های داخلی و محیطی از پیشروی باز مانـده‌اند. این شرایـط برای هیچکس مطلوب نیست ولی به هرصورت اتفاق افتاده و هنوز هم میافتد، چرا؟ زیرا جاری‌سازی استراتژی دنیایی پیچیده و بزرگ است که باید آن را به خوبی دنیای برنامه‌ریزی استراتژیک شناخت در این کتاب برآنیم تا حتی‌المقدور متدولوژی‌ای کامل، ساختیافته و کاربردی ارایه شود. این الگو همانند یک نقشه راهنما، در هر مقطع از سیر حرکت استراتژیک، ضرورت‏‌های اصلی را آشکار ساخته و اولویت‌های مدیریتی و راهبری را در کانون توجه قرار می‌دهد.

more_vert کتاب بازی برد

ادامه مطلب

closeکتاب بازی برد

کتاب بازی برد اثر نویسندگان: اِی.جی. لافلِی، راجراِل.مارتین است که  سید حسین جلالی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Playing to Win: How Strategy Really Works می باشد بررسی موضوع کتاب: آیا استراتژی‌هایتان به نتیجه نمی‌رسد؟ این مسئله فقط برای شرکت شما رخ نمی‌دهد، حتی شرکت بزرگی مانند پی‌اندجی (P&G) نیز با این مشکل روبرو بوده است، اما آنچه این شرکت را به جایگاه امروزی‌اش رسانده، بازی کردن به شیوۀ برنده‌هاست. فلسفۀ برد چندان پیچیده نیست، نگرش برنده‌ها نسبت به دستیابی به استراتژی مشابه است و اگر قصد دارید یکی از برنده‌ها باشید، باید این نگرش را یاد بگیرید. بازیِ برد با طرح مثال‌های متنوعی از شرکت پی‌اندجی راهنمای خودآموزی برای دستیابی به استراتژی برد است. بازیِ برد فرصتی برای همراه شدن با مدیرعامل و مشاور استراتژی پی‌اندجی و فراگیری هنر دستیابی به استراتژی برد از زبان آنهاست.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی استراتژی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی استراتژی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی" استراتژی منابع انسانی " مقاله ای است که در16 صفحه و با 12 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به منابع انسانی ، استراتژی، استراتژی منابع انسانی ، مدیریت استراتژیک و نقاط استراتژیک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب استراتژی کسب و کار: راهنمایی برای پیش بردن کسب و کار شما

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی کسب و کار: راهنمایی برای پیش بردن کسب و کار شما

کتابی که در دست دارید، به تبیین یکی از اصول زیربنایی‌ کسب‌وکار یعنی مفهوم «استراتژی» در سه بخش شناخت، تدوین و اجرا پرداخته است. در تعریف استراتژی کسب‌وکار آمده است: «استراتژی کسب‌وکار عبارت است از طرح‌ها، گزینه‌ها و تصمیماتی که در مسیر هدایت یک شرکت به سمت سوددهی و موفقیت بیشتر به کار گرفته می‌شوند». نگاه دقیق به عناصر مطرح در این تعریف، به‌خوبی اهمیت شناخت درست از این مفهوم و اجرایی کردن آن طبق اصول موجود را نشان می‌دهد. درواقع یکی از اصول محوری که موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار را تعیین می‌کند، استراتژی است که در پیش‌گرفته می‌شود. این کتاب ارائه گر تکنیک‌هایی برای پشتیبانی از تصمیم‌گیری‌های مدیریتی و ارزیابی ابزارهایی است که اگر به‌درستی استفاده شوند می‌توانند هدف غایی هر کسب‌وکار که رسیدن به سود است تأمین کنند. همچنین راه‌حل‌هایی برای مشکلات رایج و هماهنگ شدن با ضرباهنگ پرشتاب تغییر ارائه می‌دهد. اهمیت این کتاب از چند جهت است. نخست اینکه در انتشارات معتبر «اکونومیست» با رویکردی کارکردی و عملیاتی تدوین و منتشرشده است. دوم اینکه نویسنده آن، «جرمی کوردی»، از مؤلفین بنام حوزه مدیریت سازمانی است که آثار پرشمار خود را در این حوزه با اتکا به تجربیات خود از فعالیت در شرکت‌های معتبری مانند اچ‌اس‌بی‌سی، پیرسون و مدرسه کسب‌وکار لندن منتشر کرده است؛ ضمن اینکه کار او حاصل پژوهش‌های گسترده تیمی است که به کنکاش در رفتار مدیران شرکت‌های مختلف در تمام سطوح پرداخته‌اند و موردپژوهی‌های زیادی برای رسیدن به اصول مبنایی تدوین و اجرای استراتژی در دستور کار داشته‌اند. جرمی کوردی بیش از 23 کتاب در حوزه مدیریت سازمانی نوشته است که به بیش از15 زبان ترجمه شده‌اند.   فهرست مطالبمقدمه مترجمبخش اول: شناخت استراتژی1-استراتژی کسب‌وکار چیست؟2-دیدگاه‌های مختلف درباره استراتژیبخش دوم: تدوین استراتژی3-نیروهای شکل‌دهنده به استراتژی کسب‌وکار4-سناریوها5-منابع و استراتژی6-استراتژی‌هایی برای رشد7-ارائه یک استراتژی کسب‌وکار و تفکر استراتژیکبخش سوم: اجرای استراتژی8-چشم‌انداز9-فرایند اجرای استراتژی کسب‌وکار10-نوآوری استراتژیک11-تصمیم‌گیری‌ استراتژیک12-رقابت‌پذیری و مشتری‌مداری13-فروش، بازاریابی و مدیریت برند14-مدیریت دانش و اطلاعات15-مدیریت مالیه و ریسک16-رهبری

more_vert کتاب نهایت مزیت رقابتی: تغییر استراتژی پابه‌پای سرعت کسب‌وکار

ادامه مطلب

closeکتاب نهایت مزیت رقابتی: تغییر استراتژی پابه‌پای سرعت کسب‌وکار

کتاب نهایت مزیت رقابتی: تغییر استراتژی پابه‌پای سرعت کسب‌وکار نوشته ریتا مک گراث است که  دکتر سید حسین جلالی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب The End of Competitive Advantage: How to Keep Your Strategy Moving as Fast as Your Business می باشد بررسی موضوع کتاب: دراین کتاب دربارۀ لزوم اجتناب مدیران اجرایی از مبنا قراردادن مفهوم مزیت رقابتی پایدار در استراتژی‌هایشان صحبت می‌شود و ریتا مک‌گراث دیدگاه استراتژی بر مبنای مزیت رقابتی ناپایدار و موقت را مطرح می‌کند. این کتاب با مبنا قراردادن مجموعۀ جدیدی از فرضیه‌ها دربارۀ رخدادهای دنیای کسب‌وکار، راهنمای خودآموز جدیدی در استراتژی است و به شما نشان خواهد داد که چگونه برخی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان با وجود ناپایدار بودن مزیت‌ها به رقابت می‌پردازند و موفق می‌شوند.

more_vert کتاب تفکر استراتژیک: الزامی برای کسب و کار امروز

ادامه مطلب

closeکتاب تفکر استراتژیک: الزامی برای کسب و کار امروز

کتاب‌های استراتژی فراوانی در بازار در دسترس دانشجویان یا مدیران امروزی کسب‌وکار قرار دارند؛ بیشتر آن‌ها از ارتفاع 10،000 پایی به استراتژی می‌نگرند، درحالی‌که تفکر استراتژیک از دریچه لنز متفاوتی به این موضوع مهم کسب‌وکار نگاه می‌کند. این کتاب که از زاویه دید یک مدیر نوشته شده است، بر اساس نظریه‌های مدیریتی و شناختی بنا شده که تأثیری قوی بر بسیاری از حوزه‌های کسب‌وکار در طی دو دهه اخیر داشته‌اند. همان‌گونه که دیگر کتاب‌های مربوط به خط‌مشی و استراتژی کسب‌وکار که دامنه وسیعی از موضوعات، مدل‌ها، چارچوب‌ها و نظریه‌ها را پوشش می‌دهند، این کتاب نیز همه آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد، ولی ویژگی بارز آن این است که بر چگونگی درک مدیران شرکت‌ها از محیط‌های کسب‌وکار، ارزیابی و هدایت منابع شرکت، و تلاش برای کسب مزیت در بازار رقابتی متمرکز است. این کتاب عملکرد شرکت را از جنبه اقتصادی، ساختاری، و مدیریتی بررسی می‌کنند. کتاب پیش رو، با ارائه راه‌هایی به استادان دانشگاه و مدیران شیفته‌ عقاید ارائه‌شده در کتاب‌های پیتر سِنگه (Peter Senge) برای استفاده از آن عقاید و اصول در کلاس درس یا شرکت‌های محل کار خود، مدیران را در مرکز و پیشاپیش توجه خود قرار می‌دهد. آیرین ام. دوهیم، دستیار ارشد رئیس و استاد دانشگاه ایالتی جورجیا لری استیمپرت، استاد اقتصاد و کسب‌وکار در کالج کلرادو. جولی ای. چزلی، دانشیار نظریه سازمان و علوم رفتاری کاربردی در دانشکده کسب‌وکار گرازیادیو، دانشگاه پپردین. فهرست مطالبمقدمه مترجمتفکر استراتژیکپیش‌گفتارویژگی‌های این کتابدرباره نویسندگانفصل 1: تصمیم‌گیری مدیریتی و مدیریت استراتژیکاهداف فصلتمرکز منحصربه‌فرد استراتژی بر مدیریت شرکت‌ها و کسب‌وکارهاوظایف مدیران عالیتفکر مدیریتی: دیدگاهی جدید در مدیریت استراتژیکاستراتژی به مثابه الگویی شکل‌گرفته در جریانی از تصمیماتچه چیزی استراتژی را «استراتژیک» می‌کند؟نتیجه‌گیری: سه مضمون کلیدیبیشتر بخوانیمفصل 2: مزیت رقابتیمزیت رقابتی چیست؟معیارهایی که تعیین می‌کنند آیا منابع و توانایی‌ها می‌توانند برای شرکت‌ها مزیت رقابتی ایجاد کنندچگونه شرکت‌ها به مزیت رقابتی دست می‌یابندتوسعه توانایی‌های منحصربه‌فردنتیجه‌گیری: ماهیت گذرا (ناپایدار) مزیت رقابتینکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانپیوستشیوه‌های ارزیابی عملکرد شرکتفصل 3: مدیران و تصمیم‌گیری استراتژیک در واحد‌های کسب‌وکاراهداف فصلچگونه تفکر مدیریتی بر تصمیم‌گیری، استراتژی‌هاو عملکرد شرکت تأثیر می‌گذاردمنشأ باورهای مدیریتیویژگی‌های فرایند تصمیم‌گیری و مسائل مرتبط با تفکر مدیریتیفایده عملی شناخت مدل‌های ذهنی خود و دیگراننتیجه‌گیری: ویژگی‌های رهبران اثربخش کسب‌وکارنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانپیوستترسیم مدل‌های ذهنی به منظور درک تصمیم‌گیری استراتژیکفصل 4: چارچوب‌هایی برای تحلیل محیط‌های صنعتاهداف فصلصنعت چیست؟چرا باید محیط‌های صنعت را تحلیل کرد؟تحلیل SWOTکاربرد مدل پنج نیرومحدودیت‌های مدل پنج نیروجمع‌بندی: چگونه ابزارهای تحلیل صنعت با سه مضمون کلیدی مورد تاکید در سرتاسر این کتاب مرتبط می‌شوندنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 5: مدلی پویا از شکل‌دهی مستمر به ساختار صنعتاهداف فصلمقدمهماهیت تغییر در صنعتنقش تفکر مدیریتی در تحول تدریجی صنعتالگوهای تحول تدریجی صنایعحمله تازه‌وارداناستفاده از مدل پویا برای تحلیل صنعتتجدید ساختار صنعت و مضامین کلیدی این کتابنتیجه‌گیرینکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 6: تعریف و تعیین جایگاه کسب‌وکاراهداف فصلتعریف و تعیین جایگاه کسب‌وکار چیست؟تعریف کسب‌وکار و مزیت رقابتییک موردکاوی از تعریف کسب‌وکار و ویژگی‌های تعاریف اثربخش کسب‌وکارویژگی‌های تعاریف اثربخش کسب‌وکارویژگی‌های فرایند تعریف کسب‌وکارچالش‌های باز تعریف مستمرنتیجه‌گیری: تعریف کسب‌وکار و سه مضمون کلیدی کتابنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 7: استراتژی کسب‌وکار و مزیت رقابتیاهداف فصلاستراتژی‌های عام کسب‌وکاراستراتژی‌های عام کسب‌وکار: چند تصویرکارایی و اثربخشی استراتژی‌های عامویژگی‌های غیر جذاب بازارهای نامتمایز، چالش رقابت بر سر قیمتو بی‌تمایز شدنمحدودیت‌های متمایزسازیآیا برخی شرکت‌ها از مزیت مضاعف، یا از توانایی پیگیری موفقیت‌آمیز همزمان استراتژی‌های تمایز و رهبری هزینه برخوردارند؟نتیجه‌گیری: استراتژی‌های عام و سه مضمون کلیدی این کتابنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 8: استراتژی کسب‌وکار و مزیت رقابتی در صنایع نوظهورو کسب‌وکارهای آنلایناهداف فصلرقابت در صنایع نوظهور و ارزش استراتژی‌های پیشگامی و پیرویزیرساخت صنعتاستانداردهای صنعتماهیت رقابتطرح مسلطغیرقابل تقلیدارتباط متقابلرقابت آنلایننتیجه‌گیری: اهمیت تفکر مدیریتی، تحولات محیطی، و یادگیری سازمانی در توسعه استراتژی‌های اثربخش کسب‌وکارنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 9: چالش‌های محیط‌های صنعتی بالغ و رقابت در بخش‌های تولیدی و خدماتیاهداف فصلرقابت در محیط‌های صنعتی بالغتقاضای راکد و ظرفیت مازادموانع خروجفقدان نوآوریفشار تازه‌واردانالگوبرداری و سودمندی آن در توسعه و حفظ مزیت رقابتینوآوری محصول و فرایندرقابت در صنایع تولیدی و خدماتیرقابت فزایندهبهبود بهره‌وریالگوبرداری و تحلیل زنجیره ارزشمهندسی مجدد و برون‌سپاریکیفیتخدمات را نمی‌توان به عنوان یک قلم موجودی ذخیره کردبسیاری از برخوردها در خدمات به شدت شخصی‌اندخودکارسازی (اتوماسیون) یا بهبود کارایی خدمات می‌تواند چالش‌برانگیز باشدبسته‌بندی یا فروش مکملاستفاده از دانش و یادگیری سازمانیبه‌کارگیری ساختارهای جدید سازمانینتیجه‌گیری و سه مضمون کلیدی کتابنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 10: استراتژی شرکت (سطح سازمان) و متنوع‌سازیاهداف فصلکانون تمرکز استراتژی سطح سازمان، چرا شرکت‌ها به تنوع‌ روی می‌آورند، و انواع مختلف متنوع‌سازیبرای استفاده حداکثری از منابع و توانایی‌های موجودبرای استفاده از جریان نقد مازادبرای کاهش رقابت و افزایش قدرت در بازاربرای «فرار» از محیط‌های صنعتی غیر جذاب یا رو به افولیکپارچگی عمودیتنوع افقی یا همگونتنوع ناهمگونتنوع جهانیهدف استراتژی سطح سازمان: هم‌افزاییمسائل مرتبط با بهره‌گیری از هم‌افزایی‌های بالقوهمتنوع‌سازی و عملکرد شرکتاستراتژی سطح سازمان و سه مضمون کلیدی مورد تاکید این کتابنتیجه‌گیرینکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانپیوستکاربرد مدیریت پورت‌فولیو در شرکت‌های متنوع برای دستیابی به هم‌افزایی‌های مالیفصل 11: ساختار سازمانی و پیاده‌سازی استراتژیاهداف فصلویژگی‌های سازمان‌های کسب‌وکارتعریفی از ساختار سازمانیاجزای ساختار سازمانیموضوعات و مسائل سازماندهیموضوعات نوظهور و انواع جدید ساختار سازمانینتیجه‌گیری: ساختار سازمانی و سه مضمون کلیدی کتابنکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمفصل 12: مدیریت تحول استراتژیکاهداف فصلمقدمه: «مدیریت تحول استراتژیک»تفکر مدیریتی و تغییر محیطیدو نوع متفاوت یادگیری و تغییر سازمانیمفاهیم ضمنی و توصیه‌هانتیجه‌گیرینکات کلیدیپرسش‌های کلیدی برای مدیرانبیشتر بخوانیمیادداشت‌ها

more_vert کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی خوب استراتژی بد

کتاب کتاب استراتژی خوب استراتژی بد نوشته ریچارد روملت است که  بابک وطن دوست کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters می باشد بررسی موضوع کتاب:  این کتاب تمامیِ خرافات و تفکراتِ درهم و برهمی که اساسِ بسیاری از استراتژی‌هاست را کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیاده‌سازیِ استراتژیِ قدرتمندِ اقدام‌محور در جهانِ واقعی را فراهم می‌سازد. استراتژیِ خوب، پاسخی ویژه و منسجم و رویکردی برای غلبه بر موانعِ پیشروی است. استراتژیِ خوب، قدرت را مهار کرده و آن را در جایی به کار می‌برد که بیشترین تأثیر را بر چالش‌ها خواهد گذاشت. روملت استدلال می‌کند که بینش، قلبِ استراتژیِ خوب است (بینش نسبت به ذاتِ واقعیِ موقعیت، به قدرتِ نهفته در موقعیت و نسبت به پاسخِ مناسب). او به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با استفاده از انواعِ ابزارهایی که برای هدایتِ تفکرتان فراهم شده‌اند، به بینش برسید.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک فرایندی است سازمانی برای تعریف راهبرد سازمان و تصمیم گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود استراتژی، صورت می‌گیرد. این فرایند افراد و منابع را نیز شامل می‌شود. برای آنکه سازمان بداند به کجا خواهد رفت باید بداند اکنون دقیقاً کجا قرار گرفته است. پس از آن باید آنچه می‌خواهد باشد را به درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند. مستندات حاصل از این فرایند را برنامهٔ راهبردی سازمان می‌نامند. فهرست مطالبکلیاتی در خصوص مفاهیم مدیریت ماهیت مدیریت استراتژیک استراتژی ها در حوزه عمل رسالت سازمان بررسی عوامل خارجی بررسی عوامل داخلی بررسی، انتخاب و اجرای استراتژیک ارزیابی و کنترل استراتژی برنامه ریزی منابع بنگاه مدیریت موجودی کالا چهارچوب تحلیلی جهت تهیه سند راهبردی (تدوین استراتژی) سازمان های یاد گیرنده (دانش محور) فرهنگ سازمان منابع

more_vert کتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود

ادامه مطلب

closeکتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود

کتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهور اثر نویسندگان: دیوید نورتون و رابرت کاپلان است که مترجمان این کتاب حسین اکبری، مسعود سلطانی و امیر ملکی هستند عنوان انگلیسی این کتاب Strategy maps: converting intangible assets into tangible outcomes  می باشد موضوعات مهم کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک و داشتن نگاهی استراتژیک در پیشبرد اهداف سازمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سازمان‌ها در اتخاذ رویکرد استراتژیک با دو چالش اساسی مواجه هستند: اول، تدوین استراتژی‌های سازمان و دوم، تحقق و ارزیابی اهداف و برنامه تدوین شده. رویکرد کارت امتیازی متوازن با هدف پاسخگویی به این چالش‏‌ها توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون در سال 1996 ارایه شد وکارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم اندازه‌گیری عملکرد معرفی شد و تا حدودی نیز در مورد عملیاتی کردن استراتژی در چارچوب کارت امتیازی متوازن بحث شد. هدف آن‌ها این بود که نه تنها راه‏‌حلی برای مسئلة اندازه‌گیری جامع عملکرد سازمان‏‌ها ارایه دهند، بلکه تبدیل برنامه‌های استراتژی به برنامه‌های عملیاتی و مدیریت برنامه‌های عملیاتی و کنترل پیشرفت آن در جهت پیاده‌سازی استراتژی را راه‌گشایی کنند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد

مقاله علمی و پژوهشی" جمهوری اسلامی و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد " مقاله ای است در 20  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جمهوری اسلامی، استراتژی، فساد اداری ، شاخص سیاسی ، شاخص اقتصادی ، شاخص اجتماعی  و مؤلفه های تدوین استراتژی مبارزه با فساد اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب زمان در دسترس : استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت

ادامه مطلب

closeکتاب زمان در دسترس : استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت

کتاب زمان در دسترس : استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت نوشته  جان دیکسون کمبل و جیمز ریس پیکنل است که توسط علی زو اشکیانی و محسن ربیعی ترجمه شده است . بررسی موضوع کتاب کتاب حاضر که نام کامل آن زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت است، مرجعی معتبر هم برای متخصصان نگهداشت و هم دیگر کارکنان است و دورنمایی از مدیریت نگهداشت به دست می‌دهد. این کتاب به بررسی عناصر مختلفی می‌پردازد که مدیران نگهداشت با آن‌ها سروکار دارند و دستورالعمل‌هایی برای موفقیت نگهداشت ارائه می‌کند.

more_vert کتاب استراتژی اقیانوس آبی

ادامه مطلب

closeکتاب استراتژی اقیانوس آبی

کتاب استراتژی اقیانوس آبی نوشته  دبلیو چان کیم و رنه مابورنیا می باشد که علیرضا پور ممتاز آن را ترجمه کرده است عنوان انگلیسی کتاب Blue Ocean Strategy می باشد و این کتاب را انتشارات آریاناقلم منتشر کرده است بررسی موضوع کتاب نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی معتقدند که تنها راه پیروزی در رقابت، تلاش نکردن برای پیروزی در رقابت است. به باور آنها به‏جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. اما همان‌طور که بسیاری از این مدیران دریافتند، همین اقیانوس‌های آبی نیز دیر یا زود سرخ و رقبا وارد آن می‌شوند. در این وضعیت چه باید کرد؟ این نکته‌ای کلیدی است که در نسخۀ جدید، نویسندگان به تفصیل به آن پرداخته‌اند. آنها در فصل‌هایی که به کتاب اضافه شده است دربارۀ بازسازی یا تجدید اقیانوس‌های آبی توضیح داده‌اند.

more_vert کتاب اصول و مبانی استراتژی‌های مدیریت دانش

ادامه مطلب

closeکتاب اصول و مبانی استراتژی‌های مدیریت دانش

کتاب اصول و مبانی استراتژی‌های مدیریت دانش نوشته‌ی مرجان صفدری، نشان می‌دهد که مدیریت دانش جایگاه ویژه‌ای در متون و ادبیات مدیریت برای خود باز کرده و راهبردهای آن را به عنوان یکی از اصول سازمان‌های یادگیرنده مورد توجه قرار داده است. از سال 1950 رسیدن به یک سازمان رقابتی و موفق با یک برنامه‌ریزی استراتژیک و اخیرا با مدیریت استراتژیک تضمین می‌شود. یک سازمان پایدار باید بتواند با استفاده از فرصت‌ها، مقاومت در برابر تنش‌های محیطی و از بین بردن تهدیدها حرکت کند. در این میان پر رنگ کردن نقاط قوت سازمان و کمرنگ کردن نقاط ضعف‌ از الزامات یک برنامه استراتژی کاری تاثیرگذار است. در چند سال اخیر مدیریت دانش یک نقطه قوت داخلی سازمان برای بالا بردن توان رقابت و داشتن سازمان‌های فعال مورد اهمیت قرار گرفت. امروزه کارکنانی که مهارت و دانش بالایی دارند به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های یک سازمان با توجه به قدرت خلاقیت و نوآوری، خلق فرآیندهای سازمانی نوین، فناوری‌های جدید و توسعه محصولات و خدمات جدید، سازمان را به مزیت رقابتی پایدار هدایت خواهند کرد. تلاش‌های خلاقانه در سازمان نتیجه سرمایه‌گذاری هدفمند در فرآیند یادگیری و بالا بردن مدیریت دانش است. یکی از مشکلات سازمان‌ها اجرا و عمل به فرآیندهای مدیریت دانش است. مطالعات نشان می‌دهند که بخشی از موانع جهت اجرا، نداشتن ارتباط برنامه‌های مدیریت دانش و عوامل زیر مجموعه آن با برنامه‌ریزی‌های بزرگ و راهبردهای اصلی سازمان‌ها است. همسویی برنامه‌های مدیریت دانش با راهبردهای سازمانی، علاوه بر تضمین برای اجرای مدیریت دانش، اجرای آن را نیز آسان می‌کند و نیز مطالعات نشان داده‌اند که اجرای مدیریت دانش خود باید به عنوان یک استراتژی به شمار آید تا بتواند علاوه بر اینکه خود دارای چشم‌انداز سازمانی می‌گردد، اجرای برنامه مدیریت دانش در سازمان را با به طور منظم، مشخص کرده و در یک هم راستایی با استراتژی اصلی سازمان به هم‌افزایی دانش سازمان نیز کمک کند. زمانی، سازمان‌ها به دنبال به دست آوردن و یافتن داده و اطلاعات بودند، اما امروزه با حجم زیادی از اطلاعات و داده‌های گوناگون مواجه شدند که در بسیاری موارد اداره و بهره‌برداری صحیح از آن‌ها خود موضوعی دیگر می‌باشد. امروزه سازمان‌ها به طور روزافزونی بر پایه دانسته‌های خود از یکدیگر فاصله می‌گیرند و در واقع دانش را می‌توان بزرگترین مزیت رقابتی سازمان‌ها در عرصه اقتصاد جهانی به شمار آورد. امروزه، سرمایه ذهنی به عنوان یک نیروی قدرتمند، در حال جایگزین شدن به جای سرمایه‌های فیزیکی است. در بخشی از کتاب اصول و مبانی استراتژی‌های مدیریت دانش می‌خوانیم: از دیدگاه رابیتز مدیریت دانش، شامل همه‌ی روش‌هایی است که سازمان، دارایی‌های دانش خود را اداره می‌ کند که شامل: چگونگی جمع‌آوری، ذخیره‌سازی، انتقال، به‌ کارگیری، به روزسازی و ایجاد دانش است. سرمایه دانشی دارایی نهفته و پنهانی سازمان‌ها است که با مدیریت و اداره آن می‌توان به مزیت‌های رقابتی دست‌ یافت. در واقع دانش به‌ عنوان منبعی برای بقای سازمان‌ها ضروری است و شرط موفقیت سازمان‌ها، دستیابی به یک دانش و فهم عمیق در تمامی سطوح است. به نحوی که پیتر دراکر، راز موفقیت سازمان‌ها در قرن 21 را مدیریت دانش می‌داند. اهمیت مدیریت دانش در قرن حاضر به حدی است که تیلور آن را حرکت و جنبشی می‌داند که عصر آینده را مسخر خود خواهد ساخت. از طرف دیگر با پدیده‌ای بنام گیمیفیکیشن (یا بازی‌سازی) روبرو هستیم که طبق تعریف به آوردن مکانیک‌ها و داینامیک‌های بازی در محیط ‌های غیر بازی اطلاق می‌ شود که طبق آمار تاثیر بسزایی در یادگیری ایجاد می‌ کند. گیمیفیکیشن و مدیریت دانش دو علمی هستند که هر کدام به تنهایی تاثیرات زیادی در پیشرفت یک سازمان می‌گذارند. گیمیفیکیشن ابزاری نوظهور در سیستم‌های مدیریت دانش می‌باشد که با استفاده از مولفه‌های گیمیفیکیشنی می‌توان مشارکت کاربر، ایجاد محتوا و رضایت را افزایش داد. همچنین بر مکانیسم‌های روانی تاثیر گذاشته، رفتار و نگرش کاربر را در هنگام استفاده از سیستم‌های مدیریت دانش هدایت می‌نماید. سیستم‌های مدیریت دانش گیمیفای شده به کارکنان پلت فرمی را ارائه می‌دهد تا در آن به رقابت پرداخته، اعتماد به نفس خود را افزایش داده و به برآورده شدن نیازهای خاص خود در بالای هرم مازلو کمک می‌نماید. گیمیفیکیشن به تحقق اهداف اصلی کمک نموده، تعامل و مشارکت کارکنان با سیستم‌های مدیریت دانش را افزایش می‌دهد که به مشارکت در مطالب ارزشمند، سازمان‌دهی و بهبود آن یا کابرد آن به شیوه‌ای معنی‌دار منجر می‌گردد. فهرست مطالبپیش گفتارفصل اول: اصول و مبانی مدیریت دانشضرورت مدیریت دانشتاریخچه مدیریت دانشانواع دانشمولفه‌های کلیدی مدیریت دانشمزایای مدیریت دانشمدیریت دانشسبک‌های مدیریت دانشروش‌های مدیریت دانشزیرساخت‌ها و ابزارهای مدیریت دانشفصل دوم: مدل‌های مدیریت دانشمدل اودل و گرایسونمدل بک منمدل بکووینز و ویلیامزمدل بویستمدل پایه ساختمان دانشمدل هیسیگمدل مک الرویمدل نوناکا و تاکوچیفصل سوم: استراتژی‌های مدیریت دانشسیر تکامل پارادایم استراتژیدلایل عدم استفاده سازمان‌ها از رویکرد استراتژیکمدل‌های مختلف برنامه ریزی استراتژیکب) مدل برنامه ریزی استراتژیک پیگلز و روجرج) مدل برنامه ریزی استراتژیک فیلیپسد) مدل برنامه ریزی استراتژیک برایسونتقسیم بندی انواع استراتژی توسط دیویداستراتژی‌های یکپارچگیاستراتژی‌های یکپارچگیاستراتژی‌های متمرکزاستراتژی‌های تنوع گراییاستراتژی‌های تدافعیاستراتژی‌های عمومی مایکل پورترویژگی‌های اصلی یک استراتژی بازاریابی مؤثرچهار اصل استراتژی بازاریابیانواع استراتژی‌ها‌ی بازاریابیاستراتژی منابع انسانیاستراتژی تحقیق و توسعهسطوح مدیریت استراتژیکمنابع

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی. چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشته­‌های فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه­‌ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام­ نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فن­اوری­ اطلاعات معرفی گردید. این ترجمه شامل کل کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات (Information Technology Strategy And Managment) نیست، بلکه فصل­‌های 1 تا 7 را در بردارد که در مقطع کارشناسی تدریس می­‌شود. در این فصل‌­ها مباحثی از قبیل تئوری­‌ها و مدل‌­های شرکت­‌های تجاری، اصول مدیریت استراتژیک، تنظیم استراتژی ارزش IT و تحلیل سازمانی، عوامل موفقیت در استراتژی IT، تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاری، شرکت‌­ها و معماری­‌های تکنولوژی و برنامه‌­های استراتژیک (طراحی و اجرا) را مورد بررسی قرار می­‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: تئوری‌ها و مدل‌‌های شرکت‌های تجاریفصل دوم: اصول مدیریت استراتژیکفصل سوم: تنظیم استراتژی، ارزش IT و تحلیل سازمانیفصل چهارم: عوامل مهم موفقیت در استراتژی ITفصل پنجم: تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاریفصل ششم: شرکت و معماری‌های تکنولوژیفصل هفتم: برنامه‌های استراتژیک: طراحی و اجرا

more_vert کتاب رقابت برای بردن

ادامه مطلب

closeکتاب رقابت برای بردن

کتاب رقابت برای بردن اثر ای جی لفلی و راجر ال مارتین، داستان انتخاب است؛ انتخاب ایجاد رویه‌ تفکر استراتژیک و اِعمال استراتژی در یک سازمان. استراتژی، مفهومی نسبتاً جدید است. آنچه اکنون‌ به‌عنوان استراتژی شناخته می‌شود تا نیمه‌ قرن گذشته در زیرمجموعۀ مدیریت قرار می‌گرفت. پس چندان عجیب نیست که سازمان‌های بسیاری در تلاشند تا مشخص کنند که استراتژی چیست و چگونه باید استراتژی‌ کارآمدی ایجاد کرد؛ هیچ تعریف استاندارد، روشن و فراگیری از استراتژی یا حتی چگونگی تدوین آن وجود ندارد. هدف کتاب رقابت برای بردن (Playing Selling)، ارائه راهنمای استراتژی است؛ راهنمایی که شما را چنان هدایت کند که خودتان همه‌ مراحل را انجام دهید. آنچه ارائه می‌کنیم مفاهیم، فرآیند و ابزار عملی لازم برای ایجاد و توسعۀ‌ استراتژی پیروزی برای کسب‌وکار و سازمانتان است؛ استراتژی‌ای که نیاز مشتریان را بهتر پاسخ دهد، شما را قادر به رقابتی موفق کند و درنهایت منجر به پیروزی‌تان شود. پیروزی باید در قلب هر استراتژی باشد. به عقیده‌ ای جی لفلی (A. G. LafLey) و راجر ال مارتین، استراتژی مجموعه‌ای منسجم و هماهنگ از پنج انتخاب است: آرمان پیروزی، محل بازی، چگونه بردن، شایستگی‌های کلیدی و سیستم‌های مدیریت. فصل اول، این پنج انتخاب ضروری را به‌عنوان سؤال‌های استراتژیک معرفی می‌کند. در هریک از فصل‌های 2 تا 6 به‌صورت متمرکز به یکی از این سؤال‌ها پرداخته می‌شود، ماهیت انتخابی که باید صورت گیرد شرح داده می‌شود و چند توصیه برای انتخاب و تصمیم‌گیری در زمینه‌ کاری‌تان ارائه می‌شود. این پنج مورد، فرآیند انتخاب استراتژیک، اساس کار استراتژیک ما و محور این کتاب را شکل می‌دهند. اگرچه، برای اینکه به دید استراتژیک واقعی دست یابید، این فرآیند کافی نیست. در فصل 7، ابزار دیگری معرفی می‌شود؛ جریان منطقی استراتژیک، چارچوبی طراحی شده برای هدایت تفکر شما به سمت و سوی آنالیز کلیدی است که پنج انتخاب استراتژیک شما را شکل می‌دهد. سپس در فصل 8، روشی ویژه برای توجیه گزینه‌های استراتژیک متناقض ارائه می‌شود، فرآیندی به نام مهندسی معکوس برای اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک با دیگران. پنج انتخاب، یک چارچوب و یک فرآیند در کنار هم یک کتاب کاربردی برای تدوین استراتژی در هر سازمانی ارائه می‌کند. فهرست مطالب مقدمهاستراتژی چگونه کار می‌کند؟!استراتژی چیست؟کتاب استراتژی: پنج انتخاب، یک چارچوب، یک فرآیندفصل اول: استراتژی، همان انتخاب استبازنگری اُلِیچه چیزی استراتژی محسوب می‌شود (و چه چیزی نه)قدرت انتخاب‌هاجمع‌بندیفصل دوم: پیروزی چیسترقابت برای رقابترقابت برای پیروزیبا کسانی که بیشترین اهمیت را دارنددر برابر بهترین‌هاجمع بندیاستراتژی‌ به‌عنوان پیروزیفصل سوم: کجا بازی کنیماهمیت زمین بازی مناسبسه وسوسه خطرناکتصور محل بازی جدیدعمیق‌تر کاویدنقلب استراتژیبایدها و نبایدهای محل بازیفصل چهارم: چگونه پیروز شویماستراتژی‌های رهبری هزینهاستراتژی‌های تمایزمسیرهای متعدد به سوی پیروزیتقویت انتخاب‌هاجمع‌بندیپمپِرز: تنها‌ مهم‌ترین درس استراتژیک پی اند جیفصل پنجم: بازی براساس نقاط قوت‌ خودژیلت و آبشار انتخاب استراتژیکدرک شایستگی‌ها و سیستم‌های فعالیتشایستگی‌های سراسر سازماناستراتژی چند سطحیژیلت: میله‌های تقویت‌کنندهحمایت از انتخاب‌هابایدها و نبایدهای ایجاد شایستگی‌هافصل ششم: آنچه اهمیت دارد را مدیریت کنیدسیستم‌های ساخت و بررسی استراتژیهنجارهای جدید برای گفتگوساختاری شکل‌دهندهانتقال (ابلاغ) استراتژیسیستم‌های حمایت از شایستگی‌های کلیدیاندازه‌گیری پیامدهای مطلوبتغییر دندهانتقال به سازمانفصل هفتم: از طریق استراتژی فکر کنیدتجزیه‌وتحلیل صنعتتجزیه‌وتحلیل ارزش مشتریتجزیه‌وتحلیل موقعیت نسبیتجزیه‌وتحلیل رقابتیچارچوبی برای استراتژیبایدها و نبایدهای جریان منطق استراتژیراه طولانی به جریان منطقفصل هشتم: شانس‌تان را افزایش دهیدایجاد توافق: سنتیپرسیدن‌ سؤال مناسبمهم‌ترین‌ سؤال در استراتژیقدرت شریک خارجی استراتژینتیجه‌گیری: تعقیب بی‌پایان پیروزیشش تله استراتژیشش نشانه داشتن استراتژی پیروزی‌بخش

more_vert مقاله علمی و پژوهشی برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری

مقاله علمی و پژوهشی" برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری " مقاله ای است در 16  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برون سپاری ، کارت امتیاز متوازن و استراتژی برون سپاری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)

ادامه مطلب

closeمقاله هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)

مقاله علمی و پژوهشی " هم‌آهنگی بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار با استفاده از نقاط مرجع استراتژیک (SRPs)" مقاله ای است در 21 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث استراتژی سازمان؛ نقاط مرجع استراتژیک؛ هم‌آهنگی ساختار و استراتژی پرداخته شده است چکیده مقاله با توجه به این که هدف هر سازمان، مبنای تدوین استراتژی‌های کلی و کارکردی آن است، در این مقاله، با تشریح الگوهای هم‌آهنگی استراتژیک با سه رویکرد عقلایی، طبیعی و ترکیبی، الگوی هم‌آهنگی بین استراتژی و ساختار مورد مطالعه قرار گرفته است. مقاله با نگاه به سطح استراتژیک در تلاش است تا با هدف دست‌یابی به انسجام، هم‌آهنگی و ایجاد هم‌افزایی در شرایط زمانی که مدیران و رهبران دچار نگرانی جدی درخصوص افزایش بهره‌وری و بالا بردن عملکرد سازمان می‌باشند به این سؤال پاسخ دهد که چه‌گونه بین استراتژی سازمان و استراتژی ساختار هم‌آهنگی و ارتباط برقرار می‌شود. نتایج حاصل از مطالعات در الگوهای هم‌آهنگی استراتژیک نشان می‌دهد که ساختار بسیار مکانیکی با استراتژی تدافعی، ساختار مکانیکی با استراتژی واکنشی، ساختار ارگانیک با استراتژی تحلیل‌گر و ساختار بسیار ارگانیک با استراتژی آینده‌نگر هم‌آهنگی دارد. نتیجه‌ی نهایی، مبین این واقعیت است که در صورت تعریف رابطه بین استراتژی سازمان با ساختار آن می‌توان بهره‌وری در عملکرد سازمان را افزایش داد. عنوان مقاله [English] Coordination between the Organizational Strategy and Strategy of Structure by the Use of Strategic Reference Points (SRPs) چکیده [English] Since the purpose of any organization is the basis for making its general and practical strategy, the researchers have tried to describe three strategic coordination models by three rational, natural, and compound approaches to study the model of coordination between strategy and structure. Having a strategic look, this research is trying to give an answer to this question: "How can we coordinate the strategy of the organization and that of the structure?" Providing an answer to this question will help achieve objectives such as integration, coordination, and collaboration in a condition where the managers are seriously worried about how to increase productivity and practice of the organization. The results of the studies on the strategic coordination model in this research indicated that highly mechanical structures are in line with defensive strategy, mechanical structures are coherent with reactive strategy, and organic structure are consistent with futurologist structures. The final result indicated that if the relationship between the strategy of organizations and their structures are defined, the productivity and the practice of organizations increase.   کلیدواژه‌ها [English] Strategy of Organization, strategic reference points, Strategic and Structural Coordination دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جریان شکافنده سازمان و استراتژی نظریه پردازی داده بنیاد

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جریان شکافنده سازمان و استراتژی نظریه پردازی داده بنیاد

مقاله علمی و پژوهشی" جریان شکافنده سازمان و استراتژی نظریه پردازی داده بنیاد " مقاله ای است که در 18  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جریان شکافنده سازمان، استراتژی نظریه پردازی داده بنیاد، استعاره در مدیریت دولتی و شایعه پراکنی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.