جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله اخلاق حرفه‌ای معلمی: راهبردهای افزایش اشتیاق به برقراری ارتباط در کلاس های زبان انگلیسی

ادامه مطلب

closeمقاله اخلاق حرفه‌ای معلمی: راهبردهای افزایش اشتیاق به برقراری ارتباط در کلاس های زبان انگلیسی

مقاله علمی و پژوهشی " اخلاق حرفه‌ای معلمی: راهبردهای افزایش اشتیاق به برقراری ارتباط در کلاس های زبان انگلیسی " مقاله ای است در 14 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاق حرفه ای معلمی، آموزش راهبردها، راهبردهای شناختی، راهبردهای فراشناختی، اشتیاق برای برقراری ارتباط پرداخته شده است چکیده مقاله از مهم ترین مولفه‌های اخلاق حرفه‌ای معلمی می توان به پرورش تعقل، تشویق به تفکر و تقویت مهارت های دانش آموزان جهت رسیدن به استقلال در یادگیری اشاره کرد. پژوهش نیمه تجربی حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر روی اشتیاق برای برقراری ارتباط زبان آموزان سطح متوسط انجام شد. شرکت کنندگان این پژوهش، شامل90 نفر زبان آموز آکادمی زبان دیاکو در تهران که بر اساس نمرات آزمون تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند، به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و یک گروه گواه تقسیم شدند. گروه های آزمایش به مدت 10 هفته یکی آموزش های مربوط به راهبردهای شناختی ودیگری آموزش های مربوط به راهبردهای فراشناختی را علاوه بر آموزش های معمول موسسه دریافت کردند. میزان اشتیاق برای برقراری ارتباط شرکت کنندگان قبل و بعد از دوره آموزشی از طریق پرسشنامه جمع آوری و به وسیله شاخص های آمار توصیفی و آزمون های تحلیل واریانس و لوین تجزیه و تحلیل شد. یافته های پژوهش نشان داد که آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی به طور معناداری اشتیاق زبان آموزان را به برقراری ارتباط افزایش داد. نتایج پژوهش همچنین حاکی از این بود که روش های آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی هردو به یک میزان تاثیر گذار بوده و نسبت به یکدیگر برتری ندارند. نتایج این پژوهش می تواند زمینه پرورش اخلاق حرفه ای معلمان را از یک سو و توسعه توانش ارتباطی زبان آموزان را از سوی دیگر فراهم آورد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب داستان ظهور

ادامه مطلب

closeکتاب داستان ظهور

یار ما سفر کرده بود، من منتظر بودم، تو منتظر بودی، او هم منتظر! همه در انتظار آمدن بهار بودند و برای دیدن آن، لحظه شماری می کردند.و من قلم در دست گرفتم; یک سال، در میان ده ها کتاب به دنبال گمشده خود دویدم.می خواستم آمدن او را برای تو به تصویر کشم; تصویری که از سخن امامان معصوم(ع) برگرفته باشد، تصویری زیبا که تو را شیفته آمدنش کند.و چنین بود که با مراجعه به بیش از صد کتاب، این متن را برایت آماده کردم.تو می توانی دلیل سخنان مرا، در حدیث هایی بیابی که در پی نوشت ها آورده ام.اکنون نوبت توست تا کتاب خودت را بخوانی و اشتیاق تو به آمدن امام زمان(عج) بیشتر شود و بدانی که «داستان ظهور»، چقدر دل ها را امیدوار می کند.

more_vert ارتباط افسردگی و تمایل به خوردن شیرینی

ادامه مطلب

closeارتباط افسردگی و تمایل به خوردن شیرینی

آیا داشتن یک روز کاری بد و یا بروز کدورت بین شما و دوست تان یا همسرتان می تواند شما را به سمت مغازه شیرینی فروشی و یا خرید تنقلات شیرین و شکلات سوق دهد؟ آیا هر روز بعد از ظهر، به ویژه حوالی ساعت 4 ، مسافتی را رانندگی می کنید تا از فروشگاه مورد نظرتان مقداری شیرینی و شکلات بخرید؟ و یا بعد از آمدن از سر کار، به سوی کابینت های آشپزخانه برای یافتن یک خوراکی شیرین حمله ور می شوید؟ اگر موارد بالا در شما صدق می کند، بهتر است بدانید که فقط شما این گونه نیستید. بسیاری از افراد هنگام ناراحتی ، افسردگی و خستگی به مصرف کربوهیدرات ها به ویژه نان ، بیسکوییت های شیرین ، بستنی و دیگر خوراکی های شیرین روی می آورند. به گفته برخی از متخصصین تغذیه، اشتیاق به مصرف کربوهیدرات ها بخشی از زندگی روزانه ی برخی افراد شده است و تحقیقاتی در زمینه ارتباط بین مصرف کربوهیدرات ها و حالات روحی- روانی افراد صورت گرفته است. مطالعات گذشته درباره ی مصرف کربوهیدرات ها و افسردگی نشان می دهند که بین کاهش مقدار هورمون سروتونین (هورمون ضد افسردگی و آرامش دهنده) در بدن و علاقه به خوردن کربوهیدرات ها ارتباط مستقیمی وجود دارد. از مشخصه های کاهش این هورمون، بروز افسردگی و نیز عدم تمرکز فکری است. البته برخی از متخصصین نیز در مورد ارتباط بین افسردگی و مصرف کربوهیدرات ها، دچار تردید هستند. بررسی های متخصصین همچنین نشان می دهد که اشتیاق به خوراکی های شیرین، گاهی به دلیل عادتی است که برای افراد در طی سال ها به وجود آمده و ترک آن مانند ترک هر عادت دیگری، سخت است. عوامل تاثیر گذار در اشتیاق به کربوهیدرات ها کدامند؟ همانطور که در بالا گفته شد متخصصین معتقدند اشتیاق به کربوهیدرات ها با کاهش مقدار هورمون سروتونین در بدن مرتبط است. بررسی های نشان می دهد بسیاری از افراد، هر روز در ساعات بین 3/30 تا 5 بعد از ظهر ، تمایل به مصرف کربوهیدرات دارند. به نظر می رسد سنت قدیمی مصرف چای و قند (یا شیرینی) هنگام عصر ، برای رفع نیاز بدن به مواد قندی بوده است که یک پدیده طبیعی عصبی- شیمیایی است. در نقطه مقابل، گروه دیگری از پژوهشگران معتقدند ارتباطی بین حالات روحی و مصرف کربوهیدرات ها وجود ندارد و ممکن است به دلیل خسارات مالی و یا ناکامی در فعالیت های روزمره، فرد غمگین و ناراحت باشد. به عبارتی ناراحتی شما منشاء خارجی داشته باشد و صرفا به علت کاهش هورمون سروتونین نباشد .علاوه بر این ممکن است که یک علت خارجی، موجب کاهش سطح سروتونین خون گردد و به دنبال آن اشتیاق به کربوهیدرات ها و مواد قندی در فرد بروز کند. اشتیاق به مواد قندی در اثر عادت برخی شواهد حاکی از آن است که اشتیاق به کربوهیدرات ها، شاید نوعی عادت غذایی باشد که قبلا در فرد به وجود آمده است؛ مثلا ممکن است خانمی این عقیده را داشته باشد که عصبانیت، احساس معقولی نیست و می بایست آن را به وسیله خوردن شیرینی جات از بین برد، زیرا در کودکی یا خودش از چنین روشی استفاده می کرده و یا والدین او سعی می کردند با دادن خوراکی های شیرین ، وی را از ناراحتی درآورند. هم چنان که خیلی از افراد، دلیل استفاده ی مکرر و زیاد از مواد قندی را، رهایی از ضعف عمومی بیان می کنند. ولی ذکر این نکته مهم است که استفاده از مواد شیرین، اگرچه در کاهش ضعف بدن برای مدت کمتر از نیم ساعت مفید است، ولی پس از آن به دلیل ترشح انسولین، کاهش مجدد قند خون و ضعف بیشتر را به همراه خواهد داشت و در نهایت، باعث مصرف بیش از حد مواد قندی و دریافت زیاد انرژی خواهد گردید. میل زیاد به مواد قندی در اثر رژیم لاغری علاقه زیاد به مصرف کربوهیدرات ها می تواند در اثر رژیم های لاغری باشد. مطالعات گذشته نشان داده اند که افراد علاقمند به کربوهیدرات می توانند کالری بیشتری دریافت کنند. آنها می توانند نسبت به افراد عادی، روزانه بیش از 800 کیلوکالری غذای بیشتر بخورند، در حالی که اغلب آنها دچار چاقی و اضافه وزن هستند و برخی از آنها توانسته اند با راهکارهایی مثل : افزایش فعالیت بدنی ، کمتر غذاخوردن در وعده های اصلی غذایی و مصرف کربوهیدرات های کم چرب مانند ذرت بوداده، وزن خود را کنترل کنند. اما جالب است بدانید برخی از افرادی که از رژیم های لاغری با مواد شیرین کم استفاده می کنند، پس از مدتی به مصرف کربوهیدرات ها تمایل زیادی پیدا می کنند، به ویژه آنهایی که از رژیم های پُر پروتئین و کم کربوهیدرات پیروی می کنند (مثل رژیم اتکینز). این یک پیغام طبیعی بدن است که نشان می دهد بدنتان به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارد و یک میل غیر طبیعی محسوب نمی گردد. استفاده از مواد شیرین، روشی برای خوددرمانی افسردگی به نظر می رسد برخی افراد که حالت افسردگی کمی دارند، از روش خوددرمانی به وسیله غذا استفاده می کنند. محققین برخی زنان چاق را که علاقه زیادی به مصرف کربوهیدرات ها داشتند، مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیق به زنان گفته شد بین یک نوشیدنی غنی از پروتئین (مثل شیر) و یک نوشیدنی غنی از کربوهیدرات (مثل نوشابه) ، یکی را انتخاب کنند. نتایج تحقیق نشان داد که وقتی زنان در بدترین حالات روحی قرار داشتند، نوشیدنی کربوهیدراتی را بیشتر از نوشیدنی پروتئینی انتخاب می کردند. به علاوه نوشیدنی حاوی مواد قندی، حالات روحی آنان را بهتر می کرد. خوردن کربوهیدرات منجر به بهبود حالات روحی در افراد علاقمند به کربوهیدرات برای مدت 20 دقیقه می گردد، زیرا با خوردن کربوهیدرات، بدن سروتونین بیشتری را می سازد. سروتونین هورمون ضد افسردگی و نشاط آور است که وقتی شاد هستید، در بدنتان ترشح می شود. لذا مصرف کربوهیدرات می تواند تلاشی برای رفع افسردگی محسوب شود. منبع: نوین دیت

more_vert 5 سوالی که افراد موفق هر روز از خود می‌پرسند

ادامه مطلب

close5 سوالی که افراد موفق هر روز از خود می‌پرسند

سوال کردن از خودتان یکی از این عادت‌های مثبت است اما منظور، چه نوع سوالاتی است؟ با ۵ سوال ساده‌ای که افراد موفق هر روز از خودشان می‌پرسند، آشنا شوید. «حتما بارها شنیده‌اید که موفقیت تصادفی نیست. شاید موفقیتِ بعضی از اطرافیان‌تان را به‌ حساب شانس و اقبال بلندشان بگذارید یا فکر کنید که خیلی باهوش هستند اما اگر به زندگی‌نامه‌ افراد موفق نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که نه‌ تنها همیشه در حال تلاش‌اند بلکه دائما روی خودشان کار می‌کنند. همان‌ طور که بعضی از عادت‌ها می‌توانند مانع موفقیت شما شوند، رفتارهای مثبتی نیز وجود دارند که اگر به عادت تبدیل شوند، می‌توانند در موفقیت شما سهم بزرگی داشته باشند. سوال کردن از خودتان یکی از این عادت‌های مثبت است اما منظور چه نوع سوالاتی است؟ با ما همراه باشید تا با ۵ سوال ساده‌ای که افراد موفق هر روز از خودشان می‌پرسند، آشنا شوید. آیا واقعا در مورد اَعمال‌تان فکر می‌کنید یا کار‌هایتان را بدون اشتیاق و تعهد انجام می‌دهید؟ افراد بزرگ و موفق دائما از خودشان سوال می‌کنند و از این طریق عملکردشان را ارزیابی می‌کنند. به‌ عنوان مثال استیو جابز می‌گوید: «اگر امروز آخرین روز زندگی‌ام بود، آیا همان کاری را می‌کردم که قرار است امروز انجام دهم؟» این جمله‌ فلسفی از استیو جابز اهمیت سوال‌ کردن از خودمان را برای رسیدن به موفقیت به‌ خوبی نشان می‌دهد. بیشتر افراد موفق این توانایی را دارند که خودشان را به‌ طور منظم و منصفانه ارزیابی کنند، یعنی مهارت‌ها، اقدامات و میزان پیشرفت‌شان به سوی اهداف را به‌ دقت بررسی کنند. آنها اسیر روزمرگی‌های زندگی نمی‌شوند و در مورد کارهایی که انجام می‌دهند، به‌ طور جدی فکر می‌کنند. اما سوال‌ کردن از خودتان به معنای قضاوت یا انتقاد از خودتان نیست. بلکه به این معناست که وضعیت، اهداف و همچنین کارهایی که برای رسیدن به آنها انجام می‌دهید، با ذهنیتی بی‌طرفانه ارزیابی کنید. این تمرینی است که باعث تفکر بیشتر در مورد خودتان و موفقیت در کار و زندگی می‌شود. اینها ۵ سوال ساده‌ای هستند که افراد موفق هر روز از خودشان می‌کنند: ۱. آیا در جایگاه شغلی درستی هستم؟ اگر برای کارتان اشتیاق نداشته باشید، برای غلبه بر موانع و مشکلات عادی که زندگی‌ در مسیر موفقیت‌تان قرار می‌دهد نیز انگیزه‌ی لازم را نخواهید داشت. حتی اگر کارتان را با شور و شوق زیادی شروع کرده باشید، ممکن است اشتیاق شما به‌ تدریج کمرنگ و در نهایت محو شود. به همین دلیل بسیار مهم است که خود و انگیزه‌تان را به‌ طور مرتب بررسی کنید. اگر حس می‌کنید اشتیاق‌تان نسبت به کار کم شده است و بی‌انگیزه هستید، ممکن است به‌ منظور افزایش انرژی و انگیزه‌تان برای کسب‌و‌کار به یک تغییر نیاز داشته باشید. پیداکردن یک موقعیت شغلی که واقعا به آن علاقه دارید، به شما انگیزه‌ی قوی و ذهنیت لازم برای موفقیت را خواهد داد. ۲. آیا از اشتباهاتم درس می‌گیرم؟ بیشتر الگوهای موفقیت تعداد زیادی شکست دارند. این کاملا طبیعی است و اصلا ایرادی ندارد. با این حال مسئله‌ مهم این است که شما از اشتباهات‌تان درس بگیرید و به‌ ندرت اشتباهی را دو بار تکرار کنید. هنگامی‌ که به مانعی برخورد می‌کنید، زمانی را به ارزیابی آن اشتباه اختصاص دهید و ببینید که چه چیزی باید تغییر کند و چگونه می‌توانید از تکرار آن در آینده جلوگیری کنید. سعی کنید از هر شکستی در مسیر موفقیت‌تان درس بگیرید و به دلیل آن اشتباه پی‌ ببرید. ۳. آیا من دائما حدومرز‌هایم را گسترش می‌دهم؟ برای آن که موفق شوید، باید دائما حد و مرزهایتان را گسترش دهید، نه این که همیشه با یک سرعت و در یک مسیر همیشگی حرکت کنید. مطمئن باشید افرادی که واقعا در حرفه‌ی شما موفق هستند، دائما در حال پیشروی هستند و محدوده‌ توانایی‌هایشان را گسترش می‌دهند. در نظر گرفتن اهداف جدیدتر و جسورانه‌تر و تلاش برای دستیابی به آنها، اشتیاق شما را شعله‌ور نگه می‌دارد و باعث می‌شود در راه رسیدن به موفقیت تا آنجا که می‌توانید تلاش کنید. از موانع حرفه‌ای و شغلی عبور کنید و همیشه به دنبال دستیابی به غیر ممکن‌ها باشید. ۴. راهکارهای درازمدت من چیست؟ در حالی که خودتان را به چالش می‌کشید، باید در مورد راهکارهایی که به شما امکان برنامه‌ریزی کارآمدتر و دقیق‌تری می‌دهد، بیندیشید. اگر سعی دارید سریع‌تر و بهتر کار کنید، باید به فکر روش‌هایی باشید که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند. بنشینید و نقشه‌ای آماده کنید که شما را از جایی که هستید، به جایی که می‌خواهید بروید، خواهد رساند. در نقشه‌ای که می‌کشید، احتمال شکست را نیز در نظر بگیرید. این شکست‌ها در صورتی‌ که از آنها درس بگیرید، در مسیر دستیابی به موفقیت مانند میان‌بر عمل خواهند کرد. ۵. آیا هنوز باور دارم که می‌توانم این کار را انجام دهم؟ مهم‌ترین جزء موفقیت، ایمان به خودتان و آن چیزی است که سعی دارید به آن برسید. حتی والاترین اهداف شما نیز بدون باور به خودتان و اطمینان از آن که واقعا می‌توانید به آنها برسید، هیچ ارزشی ندارند. به چشم‌هایتان در آینه نگاه کنید و از خودتان بپرسید که آیا شور و اشتیاق شما متناسب با اهداف و آرزو‌هایتان است! مهارت و چگونگی انجام یک کار فقط بخش کوچکی از نبرد شما در مسیر موفقیت است. اگر به توانایی انجام کاری باور نداشته باشید، نمی‌توانید دیگران را متقاعد کنید که از عهده‌ آن برمی‌آیید. قبل از آن که انتظار داشته باشید دیگران شما را باور کنند، باید اول به خودتان ایمان داشته باشید. منبع: سلامت نیوز

more_vert کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم

کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم نوشته‌ی ارسطو خوش حساب به معرفی و شرح انواع قالب شعری و آرایه‌های آن پرداخته، تا به کسانی که علاقمند هستند در این راه قدم بگذارند، کمک کند در این مسیر پر فراز و نشیب گام‌های مستحکم‌تری بردارند. اینکه شما جملات و مطالبی پیچیده و با احساس می‌گویید زیباست، اما برای شاعر شدن باید مطالعه کنید و اصول ابتدایی سرودن شعر را بدانید. شاید خودتان گمان کنید مطالبی که می‌نویسید شعر و یا نزدیک به شعر هستند، ولی تفاوتی ندارد، اشعار کلاسیک و نو قواعدی دارند که باید رعایت شوند، در غیر این صورت ارزش ادبی آن‌ها در حد و اندازه‌ی شعر نبوده و خواننده هنگام مطالعه سر در گم می‌شود. اولین و شاید مهم‌ترین چیزی که باید برای اینکه شاعری خوش طبع باشید در نظر بگیرید مطالعه شعر است. هر چقدر بیشتر اشعار غنی و اصولی شعرای بزرگ و بلند آوازه را بخوانید، وزن و آهنگ اشعار را بهتر درک می‌کنید و هر چقدر بهتر وزن و آهنگ اشعار درک شوند بهتر می‌توان شعر گفت. کتاب حاضر به شما کمک خواهد کرد تا اشعاری درست و بر قاعده بگویید. در بخشی از کتاب راهنمای ساده برای شاعران نو قلم می‌خوانیم: شعر گفتن مقوله‌ای دلی و حسیست، جدا از اینکه باید قواعد و اصول شعر گفتن را یاد بگیرید، باید حس و حال و شور و شوق شاعری نیز در شما وجود داشته باشه. منظور از اشتیاق شاعری به‌ هیچ‌ وجه طبع روان نیست. طبع روان تا حدی ذاتیه اما اکتساب و مطالعه تأثیر زیادی بر روان شعر گفتن داره. فارغ از اینکه چقدر می‌تونید اصول رو رعایت کنید، اگر این توانایی رو دارید که افکارتون رو به صورتی آهنگین و موزون بنویسید و وقتی نوشته خودتون رو می‌خونید ازش لذت ببرید، اشتیاق شاعری دارید. شاعری که از شعرهای خودش لذت می‌بره و پس از نوشتن بیت پایانی بارها و بارها شعری که سروده رو می‌خونه و احساساتش برانگیخته میشه میتونه با یادگیری اصولی پیچیده و درعین‌حال ساده، تبدیل به شاعری خوش‌سخن بشه. پس اگر حس و حالی که تعریف کردم رو دارید و اشعاری غیر اصولی می‌نویسید که ازشون لذت می‌برید، هیچ نگران نباشید. با مطالعه و یادگیری چند ترفند و قاعده، همچنین با تلاش و پشتکار به اون‌ چیزی که باید باشید نزدیک خواهید شد. مطمئناً اگر این کتاب را تهیه کردید و در حال مطالعه‌اش هستید تا حدی شور و شوق شاعری را در خودتان دیدید. فهرست مطالبپیش نیازهای یک شاعرانواع قالب شعریوزن شعرآرایه‌های ادبیاشعار نو و سپید

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری و هویت سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری و هویت سازمانی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 20 صفحه و با 41 عنوان فهرست منبع ارائه شده است اشتیاق شغلی، جامعه پذیری ،هویت سازمانی و سرمایه اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert کتاب مدیریت زمان: شیوه های کاربردی برای بهره گیری موثر از وقت

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت زمان: شیوه های کاربردی برای بهره گیری موثر از وقت

به خودتان بگویید «زندگی من ارزشمند و مهم است. تک‌‌تک دقایق و ساعت‌های آن برایم ارزشمند است. می‌خواهم از این ساعت‌ها به‌درستی استفاده کنم تا بتوانم به حداکثر نتیجه ممکن در زمانی‌که در اختیار دارم دست پیدا کنم.» توانایی شما برای مدیریت زمان جزو عوامل اصلی‌ تعیین‌کننده موفقیت یا شکستتان است. زمان یکی از منابع ضروری و غیر‌قابل‌جایگزینی برای دستیابی به موفقیت است. زمان ارزشمندترین سرمایه‌ای است که در اختیار دارید. زمان را نمی‌توان پس‌انداز کرد و بازیافتنی هم نیست. تمام کارهایی که انجام می‌دهیم نیازمند زمان است. هر قدر بهتر بتوانیم از زمان استفاده کنیم، کارهای بیشتری را به انجام رسانده، به نتایج ارزشمندتری دست می‌یابیم. شاید هر روز تنها دو ساعت با بازدهی بالا کار کنید، اما با استفاده از شیوه‌ها و مطالب آموخته شده در این کتاب حتی می‌توانید بهره‌وری و کارایی خود را دو برابر کنید. شیوه‌هایی که در این کتاب ارائه می‌شود به‌طور موفق‌آمیزی توسط هزاران نفر در حوزه‌های مختلف استفاده شده است و برای شما هم موفقیت‌آمیز خواهد بود، البته به شرطی که این چهار عامل اصلی برای مدیریت زمان (که همه آنها در انگلیسی با حرف D آغاز می‌شود) را در اختیار داشته باشید. چهار عامل اصلی در اثربخشینخستین عامل اشتیاق است. باید اشتیاق شدید و فراوان برای تحت کنترل درآوردن زمان خود و دستیابی به حداکثر اثربخشی داشته باشید.عامل دوم تصمیم قاطع است. باید به‌روشنی تصمیم بگیرید که می‌خواهید شیوه‌های اصولی مدیریت زمان را به‌کار گیرید تا در نهایت مدیریت زمان به یک عادت برای شما تبدیل شود.عامل سوم عزم راسخ است. شما باید برای ایستادگی در برابر وسوسه‌ها، اراده‌ای قوی داشته باشید تا اینکه سرانجام بتوانید زمان خود را به شکل مؤثری مدیریت کنید. اشتیاق شما می‌تواند تقویت‌کننده این عزم راسخ باشد.عامل چهارم و شرط اصلیِ موفقیت در زندگی، انضباط است. باید مدیریت زمان را به عادتی نهادینه در زندگی خود تبدیل کنید. انضباط مؤثر به معنای داشتن اراده‌ای برای وادار‌ساختن خود به پرداخت هزینه‌های لازم برای موفقیت است. به کلامی دیگر، باید هر آنچه را برای موفقیت لازم می‌دانید در زمان مناسب به انجام رسانید، هر چند تمایلی به انجام آن نداشته باشید. این امر برای موفقیت ضروری است. در این کتاب بیست و یک شیوه مهم برای مدیریت کارآمد زمان را خواهید آموخت. افراد با بازدهی بسیار بالا این شیوه‌ها را یافته و آنها را در زندگی خود به کار بسته‌اند. به یاد داشته باشید که مدیریت زمان در واقع مدیریت زندگی است. ارزش‌نهادن به زندگی و تک‌تک لحظات آن، گام نخست مدیریت زمان و بازدهی بیشتر فردی است. فهرست مطالبپیش‌گفتار مترجمانمقدمهفصل اول: جنبه‌های روان‌شناختی مدیریت زمانفصل دوم: ارزش‌های خود را شناسایی کنیدفصل سوم: چشم‌انداز و ماموریت خود را مد نظر قرار دهیدفصل چهارم: آینده را تصور کنید سپس به حال بازگردیدفصل پنجم: برنامه‌های خود را بنویسیدفصل ششم: پروژه‌های خود را در قالب نمودار رسم کنیدفصل هفتم: فهرست کارهای روزانه‌ای را که باید به انجام رسانید یادداشت کنیدفصل هشتم: اولویت‌هایی مشخص تعیین کنیدفصل نهم: همچنان در مسیر درست حرکت کنیدفصل دهم: بخش‌های نتایج عمده را شناسایی کنیدفصل یازدهم: تفویض اختیار کنیدفصل دوازدهم: فقط بر روی انجام یک کار تمرکز کنیدفصل سیزدهم: تعلل‌ورزی را کنار بگذاریدفصل چهاردهم: بازه‌های زمانی ایجاد کنیدفصل پانزدهم: عوامل مختل‌کننده تمرکز را مدیریت کنیدفصل شانزدهم: فعالیت‌های مشابه را در کنار هم انجام دهیدفصل هفدهم: تماس‌های تلفنی خود را مدیریت کنیدفصل هجدهم: جلسه‌ها و ملاقات‌ها را به شکلی مؤثر برگزار کنیدفصل نوزدهم: سریع‌تر بخوانید، بیشتر به یاد آوریدفصل بیستم: بر روی رشد فردی خود سرمایه‌گذاری کنیدفصل بیست ‌و ‌یکم: محیط کارتان را مرتب کنیدنتیجه‌گیری

more_vert کتاب معجزه بیان (کلید بیان، هر در بسته‌ای را می‌گشاید)

ادامه مطلب

closeکتاب معجزه بیان (کلید بیان، هر در بسته‌ای را می‌گشاید)

کتاب معجزه بیان (کلید بیان، هر در بسته‌ای را می‌گشاید)، تالیف رضا رنجبر، برگ برنده‌ای برای آنانی است که به ثروت صدا می‌اندیشند. آینده از آن شماست. اصول و قواعدی که جوهره کتاب معجزه بیان را تشکیل می‌دهد از تجربه بهترین و بزرگترین آموزگاران و سخنوران حرفه‌ای برگرفته شده است. خوب حرف زدن حق شماست معجزه بیان را با دقت مطالعه کنید و مشاهده کنید که بیان پرجرأت برایتان معجزه‌های بی‌شماری خواهد آفرید. این کتاب علاوه بر بیان، بر اندیشه شما هم اثر خواهد گذاشت؛ علاوه‌ بر مطالعه کتاب، تکرار و تمرین نیز در این زمینه لازم است و از هر فرصتی برای خوب سخن گفتن در جمع از ابزار و ادوات بیان و همچنین نیروی سحرآمیز کلام استفاده کنید. شما می‌توانید با احساس شایستگی گفتارتان را اصلاح کنید، فعالانه گوش دهید، در زمان‌های مناسب کلمات مناسب به کار ببرید با آشنایی با زبان بدن مخاطب، محبوب خانواده و اجتماع شوید و بر قلب آن‌ها نفوذ کنید. خوب حرف زدن حق شماست، و به جای طعنه و تهدید و تخریب از ادبیات فاخر و بیان شیوا استفاده کنید. با خواندن کتاب معجزه بیان (کلید بیان، هر در بسته‌ای را می‌گشاید) مسیر موفقیت را طی کنید با اشتیاق مطالعه کنید، احساس خودکم‌بینی را کنار بگذارید تا اعتماد به‌ نفس کسب کنید. پس تمرین‌ها را جدی بگیرید صدای خودتان را ضبط کنید تا با نقاط قوت و نقاط قابل بهبود صدایتان آشنا شوید، شعله‌های اشتیاق را در صحبت کردن بالا ببرید، محکم صحبت کنید به کلام مسلط شوید و تأثیر شگرف نیروی بیان را در عرصه‌های گوناگون زندگیتان ببینید. آنچه در کتاب معجزه بیان (کلید بیان، هر در بسته‌ای را می‌گشاید) می‌آموزیم: 1- چگونه استرس را از خود دور کنیم.2- با اعتماد به نفس بیشتری ارتباط برقرار کنید.3- بر دیگران نفوذ کنید.4- با بیان پر جرات برای طلب خود عرض اندام کنید.5-و این که چگونه مردم پذیرای پیام شما، خرید کالای شما و خواهان دوستی با شما شوند. فهرست مطالب پیش‌گفتار «ناشر»مقدمه جدید برای چاپ جدیدفصل اول: تصمیم برای تغییربرگ برندهخودباوریگناهی به نام: خودکم‌بینیاعتماد به نفسفصل دوم: بکوش و بجوی و بیابمبتدی‌هافصل سوم: فیزیک صدابیانکیفیت صدای شماحجم صداشدت صدا و تأکیدگذاریسرعت صدا (ریتم)مکثتنوع صدا و تلفظ صحیحگویش‌ها و لهجه‌های محلیموزون بودن کلامفصل چهارم: چشم و گوش گویندهارتباط چشمیهنر خوب گوش دادنموانع خوب گوش دادنعصبی بودن طبیعی استفصل پنجم: تجربه‌ها14 میم مهمشعرخوانیابزاری به نام «کلمه»دایره لغاتحافظهفصل ششم: گفتار بی‌صدازبان بدن10 فرمان برای فهم درست زبان بدنفصل هفتم: بیدار شومثلث رحمت * مثلث زحمتواقع‌گرا باشیدمسئولیت‌پذیر باشیدبیان پرجرأتانتقاد مؤثر10 روش انتقاد مؤثرفصل هشتم: مخاطب شناسینفوذ کلام با استفاده از فن NLPبرای درک شدن افراد را درک کنیدفصل نهم: فنون مذاکرهمذاکره‌ی درست یک مهارت استجذابیتفصل دهم: سخنرانیسخنران بازیگری هم باید بداندشوک شروعشوک پایانپوشش سخنرانبهداشت و تندرستی سخنراناهمیت امور اخلاقیحال خوبحرف آخر10 نکته طلاییمنابع

more_vert یک آشپزخانه، چند مهارت

ادامه مطلب

closeیک آشپزخانه، چند مهارت

 آشپزی کردن با کودکان، مهارتهای زیادی را در آنان تقویت می کند . در زیر به هفت مورد از این مهارتها اشاره می کنم :

more_vert کتاب امام علی (ع) صدای عدالت انسانی

ادامه مطلب

closeکتاب امام علی (ع) صدای عدالت انسانی

امام علی (ع) صدای عدالت انسانی - جلد3 (امام علی و سقراط) امام علی صدای عدالت انسانی. اثری به زبان عربی با نام کامل "الامام علی صوت العدالة الانسانیة" درباره‌ی حضرت امیر علیه السلام، به قلم جرج جرداق (تولد: 1926)، نویسنده و ادیب و روزنامه نگار معاصر مسیحی لبنانی که به سال 1958 با مقدمه ای به قلم میخائیل نعیمه، دربیروت به چاپ رسیده است. وی در شهر «جدیده‌ی مرجعیون» که «مرج العیون» نیز خوانده می‌شود، در خانواده‌ای غسّانی از اصل قحطانی، تولد یافت. این اثر در پنج مجلد با عناوین زیر تدوین شده است: الامام علی و حقوق الأنسان؛ بین علی و الثّورة الفرنسیة؛ الامام علی صوت العدالة الانسانیة؛ علی و سقراط؛ علی و عصرة؛ علی و القومیة العربیة. از متن کتاب: هرکدام در دوران خود، نماینده جامعه نو و نیازهای جدیدی بودند، و برای همین، سنت‌های کهنه را درهم کوبیدند و بنیاد نوی را پی‌ریزی کردند، ولی دشمنان به مقاومت و بدخواهی برخاستند و آنان، همچون کوهی استوار، در برابرشان ایستادند و ایمانشان نسبت به اصالت حق، افزون گردید!هردو با فطرت پاک و سلیم انسانی، نیروی عقل و شور و اشتیاق قلب، آتش درون و شعله ایمان، اعتقاد به نیکی و نیکویی زندگی، با اشراف، طغیانگران و ثروت‌اندوزان، قدرتمندان و کسانی که سرباز و سرنیزه داشتند، روبرو شدند و در برابر آنان ایستادند!و هردو مرد، یادگار بزرگ انسانیت‌اند.

more_vert مثلث عشق 3 ضلع دارد

ادامه مطلب

closeمثلث عشق 3 ضلع دارد

روابط زناشویی از آن دست مسائلی است که همیشه باید مراقب بود تا روند یکنواختی پیدا نکند. بسیاری از متخصصان معتقدند این روزها با روند رو به رشد تکنولوژی و حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی خواسته‌های زن و مرد تغییر پیدا کرده است؛ بنابراین بسیاری از این مسائل منجر به ایجاد باورهایی نادرست بین مردم شده که مهم‌ترین علت آن عدم آگاهی است. دکتر آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی می‌گوید می‌توان روابط عاطفی را به مثلثی تشبیه کرد که سه ضلع آن جذابیت، صمیمیت و تعهد است. او در ادامه به شما می‌گوید عمده مشکلاتی که منجر به سرد شدن روابط جنسی می‌شود، ناشی از چه مسائلی است. هندسه عاشقانه شروع ازدواج با حداقلی از احساس وقتی از سرد شدن رابطه صحبت می‌شود، فقط بحث رابطه جنسی مطرح نیست. این روزها ازدواج‌ها کمتر از گذشته به شکل سنتی انجام می‌شود و حتی اگر به این صورت هم باشد، زمانی برای آشنایی دختر و پسر در نظر گرفته می‌شود. چه این علاقه در حد معمول باشد، چه یک عشق پر اشتیاق، ادامه این رابطه نیاز به الزاماتی دارد. پس فرض بر این است که اکثر ازدواج‌ها یا با اشتیاق زیاد یا یک احساس نسبی شروع می‌شود؛ بنابراین برای ادامه این زندگی باید شرایطی وجود داشته باشد تا این احساس پا برجا بماند و زندگی به سردی گرایش پیدا نکنداما زمانی که احساسات کمرنگ می‌شوند، به حدی که دیگر برای یک رابطه عاطفی مناسب کافی نیست، حتی شور و اشتیاق شدید اولیه هم پس از مدتی دستخوش تغییرات جدی می‌شود. جذابیت، اولین ضلع مثلث رابطه عاطفی برای درک بهتر این مسئله می‌توان عشق را به یک مثلث تشبیه کرد و متغیرهای مختلفی وجود دارند که باید مراقب آنها بود تا اضلاع مثلث پا بر جا باقی بماند. اولین ضلع مثلث که زمینه برقراری پیوند است و دو نفر را جذب هم می‌کند، شور و اشتیاق و جذابیت‌های اولیه است. در شکل‌گیری این جذابیت‌ها متغیرهای مختلفی مثل جذابیت‌های جنسی، رفتاری، ظاهری و... دخیل هستند. این مهم است که شور و اشتیاق و جذابیت باید کماکان در طول زندگی تداوم پیدا کند. البته این توقع وجود ندارد که خیلی از جذابیت‌های ظاهری که دختر و پسر در 25 سالگی دارند، تا 45 سالگی هم ادامه پیدا کند ولی اگر این موضوع به تدریج در طول زندگی نادیده گرفته شود، طبیعتا شور و شوق در زندگی مشترک دچار آسیب می‌شود. روند پیر شدن و تغییرات ظاهری را بپذیرید از این احساس به چه شکل باید نگهداری شود؟ یکی از موارد، اهمیت قائل شدن برای حفظ و حتی ارتقای جذابیت‌های اولیه است. البته تغییراتی که در طول زندگی و با بالا رفتن سن ایجاد می‌شود، مشخصات ظاهری افراد را هم شامل می‌شود و همه فرآیند پیر شدن و تغییرات طبیعی را باید بپذیریم اما اگر نگاه واقع‌بینانه نسبت به موضوع وجود داشته باشد و زن و مرد انتظاراتی متناسب با سن و سال و مدت زمانی که از ازدواج می‌گذرد داشته باشند، همیشه می‌توان راه‌هایی برای حفظ جذابیت پیدا کرد. البته حفظ این جذابیت الزاما به انجام برخی اقدامات مثل تن دادن به انواع جراحی‌های زیبایی نیاز ندارد. حفظ آراستگی ظاهری و از آن مهم‌تر جذابیت رفتاری، از موثرترین شیوه‌ها برای نگهداری از شور و اشتیاق بین دو نفر است. ساعات بیشتری را کنار هم بگذرانید از نشانه‌های دیگر وجود شور و اشتیاق، میزان وابستگی زوج‌ها نسبت به یکدیگر است. برخی زوج‌ها بعد از مدتی که از زندگی مشترک‌شان می‌گذرد، این وابستگی را از دست می‌دهند. گویا هر یک زندگی مستقلی دارند و صرفا همخانه هستند. این شور و شوق باید این طور نشان داده شود که ما کماکان به هم وابسته هستیم و دور شدن یا نزدیک ماندن نسبت به هم برای‌مان مهم است. به این معنا که اگرچه مشغله کاری داریم اما در عین حال می‌خواهیم ساعات بیشتری را در «کنار هم» و «با هم» بگذرانیم. چاشنی‌های رابطه را متنوع کنید در زندگی زناشویی زن و مرد باید از ارتباط و تماس‌های زناشویی‌شان رضایت داشته باشند اما با توجه به مدت زمانی که از ازدواج می‌گذرد، اگر نتوانند آنچه که بین‌شان اتفاق می‌افتد را، که شاید بتوان آن را به نوعی نمایشنامه روابط زناشویی تعبیر کرد، باطراوت و تازه نگه دارند، ممکن است بعد از مدتی احساس یکنواختی و کسالت به وجود آید. مثالی که برای زوج‌ها در جلسات مشاوره مطرح می‌شود، این است؛ اگر به بهترین رستوران شهر بروید و از میان انواع مختلف غذاها صرفا یک نوع غذا ،حتی بهترین غذا را، میل کنید و این کار را یک هفته پشت سر هم ادامه دهید، ممکن است از روز هشتم دیگر نسبت به آن غذا احساس گذشته را نداشته باشید و حتی احساس بی‌میلی کنید. چاره چیست؟ اینکه رستوران را عوض کنید؟! واضح است که چنین تصمیمی در ازدواج که پیوندی متعهدانه است، قابل قبول نخواهد بود. راهکاری که در زندگی زناشویی ارائه می‌شود این است که سفارش خود را عوض کنید. تنوع در خوراک ایجاد کرده و چاشنی‌های مختلفی به آن اضافه کنید. صمیمیت، دومین ضلع رابطه عاطفی ضلع دیگری که در این مثلث باید حتما به آن توجه شود، صمیمیت است. زن و شوهر صرفا«همخانه» یا فقط «شریک روابط زناشویی » هم نیستند یعنی هر دو باید احساس کنند که در یک زندگی«مشترک» قرار دارند. اگر در زندگی فعالیت مشترکی وجود ندارد، زن و مرد وقت‌شان را به تنهایی می‌گذرانند و حتی تفریحات‌شان هم جداست و بعد از مدتی به صمیمت این رابطه آسیب جدی وارد می‌شود. به علاوه زن و شوهر باید برای جنسیت یکدیگر و ویژگی‌های جنس مخالف احترام قائل باشند. اگر از آن دست زوج‌هایی باشند که برای مفهوم زندگی مشترک ارزشی قائل نیستند،مسلما عدم صمیمیت روز به روز جدی‌تر خواهد شد. برای احیای چنین زندگی‌هایی باید فعالیت‌های مشترکی برنامه‌ریزی شود. حتی اگر زمینه‌های فرهنگی و شخصیتی دو طرف از هم فاصله جدی دارد، لازم است انجام یک فعالیت مشترک منظم حتی به میزان 30 دقیقه در روز فضایی را برای رابطه صمیمانه بین آنها فراهم آورد. گاهی پیشنهادهای ساده‌ای مثل حل کردن جدول یا بازی کردن با پلی استیشن به دلیل فضایی که برای گفت‌وگو حتی به شکل کری خواندن به وجود می آورد، می‌تواند موثر باشد. چنین تعاملاتی می‌توانند صمیمیت کمرنگ شده را تا حدی به زندگی بازگرداند. البته چنین چیزی وقتی محقق می‌شود که تعارضات جدی بین زوجین وجود نداشته باشد که اگر چنین باشد حتما مداخلات جدی دیگری لازم خواهد بود. در کنار این صمیمیت باید مراقب بود که تعادلی بین صمیمیت در زندگی مشترک و حفظ مرزهای فردی وجود داشته باشد. هر زن و شوهری هر قدر هم صمیمی باشند باید مرزهای تعریف شده‌ای برای فردیت، برنامه‌های شخصی و حتی حریم خصوصی داشته باشند. تعهد و مسوولیت‌پذیری، سومین ضلع رابطه عاشقانه در ضلع سوم این مثلث بحث تعهد و مسوولیت‌پذیری مطرح است. وقتی این بحث به میان می‌آید، ممکن است بلافاصله بحث روابط فرازناشویی به ذهن برسد. این مسئله کاملا درست است اما مفهوم اصلی تعهد بسیار وسیع‌تر از آن است و بحث مسوولیت‌پذیری در زندگی مشترک را نیز شامل می‌شود. پس فرد به دنبال عبور از مرحله تجرد و متاهل شدن باید تعهد را بپذیرد. از آنجا که آدم‌ها نظام ارزشی، اعتقادی، فرهنگی و... متفاوتی دارند، شاید بهترین چارچوبی که بتوان به صورت عمومی مطرح کرد، ارزش‌های مشترک انسانی و از همه مهم‌تر بحث اخلاق است که حد و مرزهای تعهد و مسوولیت‌پذیری را برای آدم‌ها مشخص می‌کند؛ بنابراین چون ازدواج یک تعهد اخلاقی است، فرد را ملزم می‌کند که در رفتارش مسوولیت‌پذیر باشد. کسی که متعهد است حتی اگر از جنبه‌هایی در زندگی مشترک رضایت ندارد به جای اینکه پا را از تعهد اخلاقی فراتر بگذارد، به دنبال حل آن مساله می‌رود. در طول زمان ابعاد صمیمیت گسترده می‌شود ممکن است اضلاع این مثلث در طول زمانی که از زندگی یک زوج می‌گذرد، تغییر اندازه بدهند؛ به همین دلیل این مثلث همیشه متساوی‌الاضلاع نخواهد بود اما این مهم است که هیچ یک از آنها حذف نشود و اگر در طول زمان هر ضلعی کوچک شد با ارتقای دو ضلع دیگر، مجموعه عناصر رابطه عاشقانه کماکان محافظت شود. به عنوان مثال اگر سال‌ها بعد از ازدواج، شور و اشتیاق روابط زناشویی عینا مشابه اوایل زندگی مشترک نبود، صمیمیت بیشتر، گرمای زندگی مشترک را کماکان حفظ کند. وقتی زوج سالمندی را می‌بینیم که بسیار از هم مراقبت می‌کنند یعنی بخش تعهد و مسوولیت‌پذیری این زندگی کاملا به بلوغ رسیده است؛ پس نباید اجازه داد زندگی فقط مفهوم زیر یک سقف زندگی کردن را پیدا کند. توقعات روابط زناشویی زوج‌ها تغییر کرده است زندگی زناشویی زوج‌ها باید حاوی نمایشنامه‌های متنوعی باشد اما زمانی که آموزش مناسب ندیده‌اند و انواع و اقسام باورها و نگرش‌های نادرست دارند، نمی‌توانند آن طور که باید از زندگی زناشویی رضایت داشته باشند. همچنین نفوذی که ارتباطات و رسانه‌ها در جامعه پیدا کرده باعث می‌شود در کنار فقدان مهارت‌های لازم برای با طراوت نگه داشتن زندگی زناشویی ، عوامل دیگری هم توقعات زوج‌ها را دستکاری کند و نیازهایی را به وجود آورد که بعضا از نظر طرف مقابل پذیرفتنی نباشد. همه این مسائل در مجموع باعث می‌شود گاهی زوج‌ها تمایلی به برقراری روابط زناشویی نداشته باشند. به همین علت است که در خانواده‌ها بسیار دیده می‌شود که بعد از مدتی، علاوه بر کیفیت که ممکن است از اول هم چندان مناسب نبوده باشد، کمیت رابطه زناشویی هم کمتر شود و نهایتا این ضلع مثلث که در تداوم عشق بسیار برای آن ارزش قائل هستیم، دچار آسیب جدی شود. منبع: مجله زندگی ایده آل

more_vert جعبه های سرعت نویسی

ادامه مطلب

close جعبه های سرعت نویسی

آن چه برای انجام فعالیت لازم است: جعبه، کارت حروف، کارت کلمه زمانی که دانش‌آموزان  5 تا ۶ صدا را یاد گرفتند از خانواده می‌خواهیم تا جعبه دورریختنی، مثل جعبه‌ی کفش یا... تهیه نمایند. با کمک دانش‌آموز ابتدا کارت صامت‌ها و مصوت‌های خوانده شده، بریده می‌شود و در جعبه قرار می‌گیرد./ی   ارسال مطلب توسط زری کاکویی

more_vert کتاب #شارژ کنکور*140*

ادامه مطلب

closeکتاب #شارژ کنکور*140*

کتاب #شارژ کنکور*140* نوشتۀ امیرمحمد رضایی بر خلاف اسمش فقط مخصوص کنکوری‌ها نیست بلکه برای افرادی طراحی شده که قصد دارند یک سال تلاش کنند تا به یک نتیجه بزرگ دست پیدا کنند. این اثر اولین کتاب انگیزشی تحصیلی است که داوطلبان از لحظه‌ای که شروع به درس خواندن می‌کنند برای یک ماراتن بزرگ، تا روز ماراتن برنامه انگیزشی دارد. کتاب #شارژ کنکور*140* (Exam Charge) به نحوی طراحی شده است که داوطلب هر روز قبل از شروع به درس خواندن، می‌تواند خودش را به صورت حرفه‌ای شارژ کند و بعد به سراغ درس خواندن برود و برای 365 روز سال برنامه‌ریزی خاص خودش را دارد که به چه صورت دانش‌آموز را شارژ کند. نکته قابل توجه کتاب اینجاست که هر روز مطلب خاص خود را دارد و داوطلب باید در هر روز مطلب خاص و تعیین شده همان روز رو بخواند. در بخشی از کتاب #شارژ کنکور*140* می‌خوانیم: 2 / تیرمارک تواین: از کسانی که می‌کوشند آرزوهایت را کوچک و بی‌ارزش جلوه بدهند دوری کن. مردم کوچک آرزوهای دیگران را کوچک می‌شمارند، ولی افراد بزرگ به تو می‌گویند که تو هم می‌توانی بزرگ باشی. پس با آدم بزرگا باش. بدترین ورشکستگی از دست دادن اشتیاقه. اگه انسان تمام هستی خودشو به جز اشتیاق از دست بده می‌تونه دوباره به موفقیت برسه. برای رسیدن به قله موفقیت باید در زندگی سه کلمه رو فراموش کرد: نمی‌تونم، نمیدونم، نمیشه. توانایی هر کاری رو که بخوای خدا بهت میده. دانایی هر چیزی رو که بخوای میتونی کسب کنی، انجام هر کاری رو که بخوای میتونی کسب کنی، انجام هر کاری رو که بخوای خدا برات ممکن میکنه. پس میتونی، میدونی، میشه. تو به هر چیزی که بخوای میتونی برسی فقط باید خودتو باور کنی.

more_vert نرم افزار شبیه ساز بازی های آرکید برای ویندوز MAME

ادامه مطلب

closeنرم افزار شبیه ساز بازی های آرکید برای ویندوز MAME

MAME 0.217 x86/x64 جدیدترین نسخه از ماشین مجازی بازی‌های آرکید و کلاسیک است. اگر شما نیز از گیمرهای کلاسیک و قدیمی بازی‌های کامپیوتری باشید، احتمالا هیچ‌گاه شور و اشتیاق کنسول سگا، میکرو و اولین نسل‌های پلی استیشن را از یاد نخواهید برد. علاوه بر این‌ها، در برخی مکان‌های تفریحی و فروشگاه‌ها، تعدادی از دستگاه‌های بازی به صورت ایستاده وجود داشت که با وارد کردن سکه در آنان، می‌شد از بازی کردن با آنان لذت برد. یکی از محبوب‌ترین این دستگاه‌ها، کنسول بازی ایستاده‌ی MAME بود که بسیاری از افراد در آن زمان‌ها، در آرزوی این بودند که بتوانند بدون نیاز به سکه انداختن، تا هروقت که دلشان می‌خواست، از بازی کردن لذت ببرند! از آن دوران چندین سال می‌گذرد و بازی‌های کامپیوتری با گرافیک خارق‌العاده‌ای به بازار عرضه می‌شوند. سیستم‌های کامپیوتری و سخت‌افزارهای آنان، پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند و کنسول‌های امروزی دیگر تبدیل به دستگاه‌هایی خانگی شده و نیازی به سکه انداختن هم ندارند! اما اگر شما هم همچنان دوست دارید که بازی‌های مورتال کامبت، پک من و ... را از بازی‌های قدیمی آن دوران تجربه کنید، ما برای شما شبیه‌سازی بسیار کامل و حرفه‌ای را آماده کرده‌ایم. نرم افزار MAME شما را قادر می‌سازد تمامی بازی‌های کلاسیک مربوط به این کنسول ایستاده را اجرا کرده و از آنان لذت ببرید.   ویژگی های نرم افزار MAME : – آپدیت‌های زود به زود و رفع باگ‌ها – امکان دسترسی به پنل تنظیمات هر بازی – شبیه‌سازی لیست وسیعی از بازی‌های کلاسیک – کیفیت بسیار بالاتر نسبت به کنسول سگا – مناسب برای دوست‌داران بازی‌های نوستالوژی

more_vert کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم

کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت کندکتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت کند نوشته ادل فبر و الین مازلیش، نحوه ارتباط درست با یک نوجوان و توجه به احساسات او برای رشدش را آموزش می‌دهد. به غیر از پدر یا مادر، چه کسی در این سال‌های بحرانی در کنار نوجوانان‌ما خواهد بود تا کمک‌شان کند، پیام‌های گمراه‌ کننده‌ی منابع مختلف را درک کنند؟ چه کسی به آن‌ها کمک خواهد کرد در برابر فشار هم‌سالان مقاومت کنند؟ چه کسی به آن‌ها کمک خواهد کرد در برابر گروه‌ها و بی‌رحمی‌ها، اشتیاق برای پذیرش، ترس از طرد شدن، وحشت‌ها، هیجانات و سردرگمی دوران نوجوانی، مقاومت کنند؟ زندگی با نوجوانان می‌تواند مستأصل‌ کننده باشد. ما این را می‌دانیم. این را به خاطر می‌آوریم. اما همچنین به یاد می‌آوریم که چطور در طول آن‌ سال‌های دشوار، مهارت‌هایی آموختیم که به ما کمک کرد بدون این که به زیر آب فرو برویم، در میان تلاطم‌ترین آب‌ها شنا کنیم. ادل فیبر (Adele Faber) و الین مازلیش (Elaine Mazlish) در کتاب چگونه با نوجوانم صحبت کنم که گوش کند و چگونه گوش کنم که نوجوانم صحبت کند (How to talk so teens will listen and listen so teens will talk)، تکنیک‌های جدید و شیرینی برای مشکلات روزمره‌ای که والدین با آن مواجه می‌شوند، دارند. آن‌ها بهترین تفکرات روانشناسی را با دانش عملی ترکیب می‌کنند تا به شما کمک کنند این ایده‌ها را امروز در خانه‌ی خود عملی کنید. فهرست مطالبفهرستچگونه این کتاب نوشته شد1 - برخورد درست با احساسات2 - هنوز می‌خواهیم «مطمئن شویم»3 - تنبیه کردن یا تنبیه نکردن4 - با هم مشکل را بر طرف کنید5 - جلسه با نوجوانان6 - درباره‌ی احساسات، دوستان و خانواده7 - والدین و نوجوانان در کنار یکدیگردر ملاقات بعدی

more_vert کتاب کارآفرینی و ایجاد کسب و کار موفق

ادامه مطلب

closeکتاب کارآفرینی و ایجاد کسب و کار موفق

آیا این ضرورت را احساس می‌کنید که کسب و کاری برای خودتان را ایجاد کنید؟ اگر برای خودتان کار کنید رضایت بیشتری خواهید داشت، یا این که برای دیگران کار کنید؟یا به عبارت دیگر، آیا مشاوره شغلی گرفته‌اید؟و آیا فکر نمی‌کنیم که بهتر است کسب و کاری برای خودتان ایجاد کنید؟کارآفرینی و ایجاد یک کسب و کار، هیجان‌انگیز است. تصور مردم از یک کارآفرین، تصویر یک انسان نیرومند است که با وجود همه مشکلات موجود در مسیر کارآفرینی، وارد بازار کار می‌شود و به موفقیت می‌رسد.کسانی در تجارت موفق می‌شوند که اهل عمل باشند و در کارها جدیت به‌خرج دهند. آن‌ها منتظر اتفاقات نمی‌مانند، خودشان دست به‌کار می‌شوند. اگر از روش کارآفرینان موفق الگو برداری کرده و از تجربه‌های آنها به عنوان راهنمایتان استفاده کنید، با انجام همان کارها شما هم می‌توانید موفق شوید. فهرست مطالب فصل اول: آیا شرایط مورد نیاز را دارید؟فصل دوم: زمانی که تغییر رخ می‌دهدفصل سوم: گام اول، داشتن اشتیاق استفصل چهارم: 10 بخش سازنده برای ایجاد کسب و کار موفقفصل پنجم: سنگِ بنای اول اساسِ کارتان را بر پایه ارزش‌های درونیتان قرار دهیدفصل ششم: سنگِ بنای دوم کاری انتخاب کنید که مورد نیاز همه یا گروه مشخصی از مردم باشدفصل هفتم: رویایتان را به واقعیت تبدیل کنیدفصل هشتم: سنگِ بنای سوم نگرش موفقیت را در خودتان ایجاد کنیدفصل نهم: سنگ بنای چهارم برای کارتان با دقت برنامه‌ریزی کنیدفصل دهم: سنگ بنای پنجم همیشه بازاریابی کنید و برای این‌کار از روش‌های مختلف استفاده کنیدفصل یازدهم: سنگ‌بنای ششم با مردم ارتباط برقرار کنیدفصل دوازدهم: سنگ‌بنای هفتم به مشتری‌های‌تان ارزش بدهیدفصل سیزدهم: سنگ‌بنای هشتم از پولتان به خوبی مواظبت کنید و آن را بیهوده خرج نکنیدفصل چهاردهم: سنگ‌بنای نهم مراقبت از خودتانفصل پانزدهم: سنگ‌بنای دهم حقیقت را بگوییدفصل شانزدهم: کارتان را به واقعیت تبدیل کنید

more_vert کتاب کاربرد (GIS) سیستم اطلاعات جغرافیایی در مدیریت بیمه

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد (GIS) سیستم اطلاعات جغرافیایی در مدیریت بیمه

GIS یا سیستم اطلاعات جغرافیایی به عنوان فضایی جهت مدیریت، تجزیه و تحلیل، نگهداری داده ها در بسیاری از قلمروهای کاربردی بشری از جمله شرکت های بیمه و افراد بیمه گر و کارفرماها کاربرد داشته و نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت آن را دارد. در امور اقتصادی و بیمه‌ها با توجه به حوادث غیرقابل پیش بینی و پیش آگاهی از حوادث آتی می توان سیستمی پایه گذاری نمود که کلیه امور را از بحران های پیش از وقوع، در حین وقوع و بعد از آن را مدل‌سازی نماید که این مورد در قالب سیستم های مدیریت داده و بانک اطلاعات و GIS عملی می باشد. این کتاب در دو فصل ترجمه و تالیف شده است فصل اول به مبانی سیستم اطلاعات جغرافیایی و کاربردهای آن پرداخته است و در فصل دوم به کاربردهای GIS در مدیریت بیمه می پردازد. فهرست مطالبفصل اول: تعریف GISتعریف GISویژگی ها و کاربرد های GISدلایل اهمیت به کارگیری GIS در سیستم های سازمانی و شرکتیفصل دوم: GIS برای بیمهGIS برای بیمهبررسی اثرات هاریکان(طوفان) ایرینهآگاهی مکانی در صنعت بیمهبهترین روش برای بیمه گرها در گنجاندن اطلاعات مکانیتعقیب کننده طوفانچسباندن قطعات به یکدیگرآماده شدن برای بدترین وضعیتافزایش اشتیاق به داده ها در اثر حوادثسنجش از دور در مقابل سنجش از نزدیکاز تراکم به تفرقشمردن احتمالات خطرکنار زدن محدودیت ها با GISنمونه ای از گزارش ایمنی آتشپیشرفت های یافت شده در صحت داده هابیمه کردن مزارع آمریکاصرفه جویی در پول و زمانآنالیز برنامه بیمه محصولشفافیت برای قیمت گذاری منصفانهفراهم کردن ارزش برای مشتریانمجموعه سوالات و پاسخ ها شرکت ازریدسترسی سریع به نقشه ها و داده هاآسان تر دیدن یک حادثهاتخاذ تصمیمات مکان مبنا در رویارویی با فاجعهارائه حق بیمه با تصمیمات مکان مبنامنابع شرکت ازریمنابع

more_vert کتاب «صد سال در هزارتوی وحشت»

ادامه مطلب

closeکتاب «صد سال در هزارتوی وحشت»

صد سال در هزارتوی وحشت عنوان رمانی است که به قلم «مهرداد قایمی» نوشته و منتشر شده است. این کتاب ۲۹۵ صفحه‌ای در قطع رقعی با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «مهکامه»به چاپ رسیده و با قیمت هر جلد ۳۲۵ هزار ریال در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است. در مقدمه این این اثر چاپی آمده است: « محتوای کتاب مذکور یک زمان خاص در قالب ترسناک است که مقطع زمانی حدود 100 سال را پوشش می‌دهد و طرز نگارش و سلسله مطالب ارایه شده به‌گونه‌ای طراحی و درج شده است که مخاطب را به خود جذب می‌کند، بدین صورت که ذهن مخاطب درگیر سئوالات و نکات در سایه‌ ای می‌کند که تنها راه کشف آن‌ها ادامه مطالعه کتاب است.» «داستان در قالب سه فصل که هر کدام شامل سه بخش است به صورتی تفکیک شده برای مخاطب عرضه شده است که علاوه بر اجتناب از کسالت آورد بودن، یک تفکیک زمانی و مکانی مشخص برای درک بهتر ایجاد کرده و روند گذشت زمان در داستان از 100 سال به‌تدریج به حال حاضر ادامه می‌یابد و دقایع در 6 مقطع زمانی اتفاق می‌افتند و در هر مقطع زمانی مخاطب با یک چالش جدید در رخصوص شخصیت‌های قصه روبه‌رو می‌شود. ترسناک بودن داستان که محور اصلی این رمان است به‌طو یکنواخت در تمامی بخش‌های کتاب توزیع شده تا تب و تاب مخاطب را برای پیگیری موضوع کم نکند و در نهایت با خاتمه داستان، خواننده، علاوه بر کسب یک تجربه مهیج حاصل از تحریک حس کنجکاوی، ترس و دلهره، اشتیاق حل معما و سرانجام غیر قابل پیش‌بینی بودن داستان، با زندگی واقعی اجنه و رورش های عملی نزدیک شدن به ارواح و اجنه و از همه مهمتر نوع تاثیر آن‌ها بر زندگی انسان‌ها آشنا می‌شود. در بخشی از فصل کتاب با عنوان «کشف راز صد ساله»، آمده است: داود سر صحبت را با مادر بزرگ بازکرد و با یک مقدمه‌چینی او را به حال و هوای گذشته دور برد. از ماهرخ خواست که از گذشته ها برایشان تعریف کند و از آخرین خاطرات یعقوب، با این روش می‌خواست تا او ناخواسته سخن از صندوقچه به میان آورد.

more_vert کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی طراحی تجربه کاربری

کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری در 9 فصل تنظیم شده که گستره وسیعی از مطالب و موضوعاتی که هر فرد برای شروع طراحی تجربه کاربری باید بداند را پوشش می‌دهد. رسیدن به طراحی تجربه کاربری بی‌نظیر و خاص، به نظر موضوع ترسناکی است. چرا که با موضوعات متعددی سر و کار دارد. از یک طرف با طراحی تعاملی (مجموعه‌ای از روانشناسی حرکت و بازخورد)، تفکر طراحی (فرایند حل مسئله بر پایه همدلی و تکرار پذیری) و کاربردپذیری (چقدر محصول به راحتی مورد استفاده قرار می‌گیرد) این‌ها تنها موارد کمی از لیست موضوعات هستند. با این حال تجربه کاربری زمینه‌ای است که برای بسیاری از افراد جذاب می‌باشد. چه مدیر کسب و کار برای تولید محصول جدیدی باشید و یا فردی مشتاق به یادگیری طراحی کاربر محور باشید، تجربه کاربری می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. به علاوه طراحی تجربه کاربری به عنوان یک شغل پر رونق در سرتاسر جهان به شمار می‌رود، فرصت‌های شغلی برای طراحی تجربه کاربری در حال افزایش است و طبق آمار از سال 2010 تا 2020، تا 13 درصد افزایش خواهد داشت. تعداد طراحان تجربه کاربری در شهرهایی چون سانفراسیسکو و نیویورک در حال رشد است و درآمد سالیانه آن‌ها بالای 110000 دلار می‌باشد. هر فصل کتاب مبانی طراحی تجربه کاربری، به عنوان دوره‌ای کوتاه، با معرفی کلمات کلیدی، بهترین شیوه‌ها و راهنمایی شروع می‌شود و در انتهای هر فصل خلاصه‌ای از مفاهیم کلیدی ارائه شده است. اگر خواندن هر فصل بتواند اشتیاق شما را درمورد موضوعی خاص برانگیزد و به عنوان مجموعه‌ای از چتر طراحی UX باشد، این کتاب به هدف خود رسیده‌ و کار خود را خوب انجام داده‌ است. فهرست مطالبمقدمهفصل 1: مقدمه‌ای مختصر درباره طراحی تجربه کاربری (UX)فصل 2: تفکر طراحی چیست و چرا این مبحث بسیار محبوب است؟فصل 3: هفت فاکتور که بر تجربه کاربری تاثیر می‌گذاردفصل 4: مقدمه‌ای بر کاربرد پذیریفصل 5: چگونه مصاحبه با کاربر را مدیریت کنیم؟فصل 6: هفت تکنیک تحقیقاتی عالی، آزمایش و تست شده UXفصل 7: طراحی تعاملی چیست؟فصل 8: طراحی تجربه کاربری موبایل وب: برخی از نکات سادهفصل 9: تجسم اطلاعات - یک مقدمه‌ی کوتاه

more_vert کتاب درساژ: چطور کسب‌وکارمان را به سمت موفقیت رهبری کنیم

ادامه مطلب

closeکتاب درساژ: چطور کسب‌وکارمان را به سمت موفقیت رهبری کنیم

در کتاب درساژ: چطور کسب‌وکارمان را به سمت موفقیت رهبری کنیم نوشته الکس هیام، می‌آموزید که چطور فضا و روش‌هایی پیاده کنید که هر کسی عاشق کار کردن در شرکت شما باشد. چطور کسب‌وکارتان را رهبری کنید که همه افراد به شرکت و برندتان علاقه داشته باشند و باعث رشد و پیشرفت شرکت شوند. یک ضرب‌المثل قدیمی وجود دارد که می‌گوید هیچ اسبی به زور آب نمی‌خورد. اگر این مثال را به کسب‌وکار بیاورید، می‌توان گفت که هیچ کسب‌وکاری با زور و کارمندانی بی‌علاقه موفق نمی‌شود. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که شرکت‌ها به موفقیت‌های بزرگ می‌رسند، نه ایده آن‌ها، بلکه کارمندان‌شان هستند. وقتی کارمندان شرکت یا کسب‌و‌کار شما به برند و کاری که انجام می‌دهند علاقه داشته باشند و به اندازه شما برایش ارزش قائل باشند، اصلا مهم نیست که چه کاری انجام می‌دهند، به بهترین شکل آن را انجام می‌دهند و شرکت را به موفقیت‌های بزرگ می‌رسانند. اما چطور کارمندان عاشق شرکت می‌شوند؟ یک مثل معروف دیگر است که می‌گوید «اسب را می‌توانی تا چشمه ببری، ولی نمی‌توانی به آب خوردن وادارش کنی.» در یک محیط تجاری، افرادی که در لیست حقوق و دستمزد شما هستند، نماینده «نیروی محرکه اسب» در کسب‌و‌کارتان هستند. آن‌ها توان ایجاد نتایج خارق‌العاده‌ای را دارند. درک این پتانسیل و استفاده درست از آن، چالشی اساسی است که تمام رهبران کسب‌و‌کار با آن رو‌به‌‌رو هستند. همان‌طور که اسب را نمی‌توان مجبور به نوشیدن آب کرد، از کارمندان هم نباید انتظار عملکردی استثنایی داشت. اگر رهبر کسب‌و‌کار به روش کنترلی یا دستوری شرکت را مدیریت کند، جز اطاعت کورکورانه چیزی نصیبش نخواهد شد. در واقع، کارکنان باید الهام بگیرند و موقعی این اتفاق می‌افتد که خودشان شروع به پیدا ‌کردن راه‌های استفاده از خلاقیت‌شان می‌کنند. تنها زمانی که مشتاق شوند، عملا همکاری و کار تیمی را شروع می‌کنند، چیزی که به‌ طور کلی لازمه تولید نتایجی در سطح جهانی است. نقش مدیر به دست گرفتن شلاق برای داشتن شرکتی بهتر نیست. در واقع این کار اصلا شدنی نیست. مثل این است که سوارکار، اسبش را کول کند و تا خط پایان مسابقه ببرد. در مقابل، انگیزه برنده شدن باید از درون هر کارمندی بجوشد. کار مدیر این است که به تک‌ تک افراد سازمانش الهام ببخشد که با جان و دل کار کنند و نتایج استثنایی به بار آورند. به عبارت دیگر، مدیران بزرگ نتایج فوق‌العاده را با کارمندانی معمولی به دست می‌آورند. این اتفاق وقتی می‌افتد که مدیران اشتیاق افرادشان را بیدار می‌کنند و در آن‌ها تشنگی برای موفقیت را می‌پرورند. چگونه می‌خواهید برنده این مسابقه برای رسیدن به موفقیت در کسب‌و‌کار به‌ وسیله تلاش دیگران باشید؟ قدمت این سؤال به اندازه خود اشتیاق به کسب موفقیت است. کدام اسب‌ها برنده مسابقات می‌شوند، آن‌ها که سخت‌ترین شلاق را می‌خورند یا آن‌ها که بیشترین لذت را از برنده شدن می‌برند؟ شاید برایتان سوال باشد که درساژ به چه معناست. درِساژ (dressage) رشته‌ای در ورزش سوارکاری است که در آن سوار، اسب خود را به اجرای مجموعه ‌حرکات دقیق و هماهنگ، همراه با ترتیب و زمان‌بندی مشخصی وا می‌دارد تا میزان هماهنگی خود با اسب و آزمودگی حیوان را نشان دهد. ترجمه دقیق نام این کتاب Making Horses Drink از ضرب‌المثلی آمده که اشاره دارد اسب‌ها را می‌توان لب چشمه برد اما نمی‌توان به زور آن‌ها را وادار به آب نوشیدن کرد. اما مترجم با توجه به فرهنگ ما تصمیم به انتخاب نام درساژ برای این میکروکتاب کرده است. الکس هیام (Alex Hiam)، نویسنده، استاد دانشگاه و یک مدیرعامل موفق است. او مقالات زیادی در مورد رهبری و ایجاد یک کسب‌وکار خلاق نوشته است که بسیاری از آن‌ها در دانشگاه کالیفرنیا مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد. الکساندر به چندین شرکت در مورد رهبری خلاق مشاوره می‌دهد و کسب‌وکارهای زیادی را به سوددهی فوق‌العاده رسانده است. جملات برگزیده میکروکتاب درساژ: - برای کارکنان احساس تعهد به افراد، خیلی آسان‌تر از احساس تعهد به یک شخصیت انتزاعی مانند شرکت است.- رهبری هنر دستیابی به چیزهایی فراتر از آن است که بر اساس علم مدیریت ممکن است.- باید بتوانید هر روز در آینه به خودتان نگاه کنید و بگویید: من بهترین کاری را که می‌توانستم انجام دادم.- دو چیز هست که شما بر آن تسلط، قدرت و کنترل کامل دارید، ذهن و دهان‌تان.- اکتشاف یعنی دیدن آن چه همه دیده‌اند و فکر کردن در مورد چیزی که هیچ‌کس به آن فکر نکرده است.- هنگامی که انسان خواست ماشینی بسازد که راه برود، چرخ را خلق کرد؛ که هرگز همانند پای انسان نیست.- مردان و زنان دوست دارند که یک کار خوب و خلاقانه انجام دهند و اگر محیط مناسب برای آن‌ها فراهم شود، این کار را خواهند کرد. در بخشی از میکروکتاب درساژ می‌خوانید: اسب‌ها گاه‌گاه دوست دارند عادت‌ شکنی کنند و به آزمایش‌های تازه‌ای دست بزنند. مشابه همین، مدیران خوب محیط کاری را به گونه‌ای می‌سازند که مردم در آن کنجکاو بوده و راه‌های جدید و بهتری را برای خوشحال کردن مشتری پیش بکشند. این مدیران افراد را تشویق می‌کنند تا خوش بگذرانند زیرا این رفتار از این طریق به مشتری هم منتقل می‌شود. معمولا رهبران کسب‌وکار می‌دانند نوآوری مداوم راهی با اهمیت برای حفظ یا تقویت مزیت رقابتی شرکت‌شان است، اما آن را امتحان نمی‌کنند و می‌کوشند همه کارها را خودشان انجام دهند. در عوض، رهبران خوب همه را تشویق می‌کنند که نوآور باشند. لوسین آلزیاری، معاون شرکت پپسی کولا می‌گوید: «در صنف نوشیدنی‌های غیرالکلی، شما به‌ عنوان رقیب شماره دو در بازار، هرگز با تقلید از کار دیگران یا صرف هزینه بیش از اندازه، پیروز نخواهید شد. بلکه با پیش‌ دستی کردن در ایده‌هایی که هرگز به فکر آن‌ها نمی‌رسد یا از انجام آن‌ها اجتناب می‌کنند در رقابت موفق خواهید شد. خط تولید نوآوری‌های ما باید برای سال‌های پیش رو پر باشد» فهرست مطالبمیکروکتاب چیست؟درباره کتابدرباره نویسندهمقدمه: چطور اسب را به نوشیدن آب وادار کنیم؟فصل اول: تعهدایجاد تعهدفصل دوم: ارتباطاتمحیطی با ارتباطات قدرتمندفصل سوم: روابط شخصی رهبرفصل چهارم: نظارتاشتیاق کارکنانفصل پنجم: نوآوریفصل ششم: محیط کارفصل هفتم: تحولفصل هشتم: تشویقفصل نهم: مهارت تصمیم‌گیری درستفصل دهم: رشد شخصیخوش بگذرانیدپیشنهاد میکروکتاب بعدیپایان