جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مقابله با بحران زلزله و اطلاع رسانی برای آمادگی شهروندان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مقابله با بحران زلزله و اطلاع رسانی برای آمادگی شهروندان

مقاله علمی و پژوهشی" مقابله با بحران زلزله و اطلاع رسانی برای آمادگی شهروندان " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مقابله با بحران زلزله و اطلاع رسانی برای آمادگی شهروندان ، ارتباطات ، برنامه ریزی ارتباطات ، زلزله تهران و دسته بندی مخاطبان اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب مدیریت بحران و مقابله با بلیات

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت بحران و مقابله با بلیات

  کتاب مدیریت بحران و مقابله با بلیات اثر سید محمد میرسمیعی و مرتضی چشمه نور، با هدف تبیین و تشریح انواع بحران‌های طبیعی (بلیات) و غیر طبیعی (انسان ساخت) و شیوه‌های مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث به نگارش درآمده است. امروزه بحران‌ها انواع مختلفی دارد که هر یک به نوبه‌ی خود می‌تواند زندگی جوامع امروزی را با چالش‌هایی مواجه نماید.بحران‌هایی از نوع طبیعی که همان بلیات نام دارد همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی، طوفان، گردباد، آتشفشان، زمین‌ لغزه و... بحران‌های غیر طبیعی یا انسان‌ ساخت همچون بحران‌های ناشی از آلودگی محیط زیست، آلودگی نوری، حوادث رانندگی، حوادث هوایی (سقوط هواپیما)، انفجار، حوادث شیمیایی خانگی و... نمونه‌ای از این تهدیدات به شمار می‌آیند. پیش‌بینی شرایط بحران‌زا در سطوح مختلف، سبب افزایش آمادگی در برابر شرایط بحرانی شده و از شدت آسیب‌های محتمل خواهد کاست. برای نمونه، کاربری مناسب زمین و تقویت ساختمان‌ها و رعایت مقررات ایمنی، آشنایی با نوع بحران قادر است اثر فاجعه را در آینده به میزان چشم‌گیری کاهش دهد. در راستای بروز و وقوع بحران، هدف مدیریت بحران پیش‌بینی خطرات و فاکتورهای منجر به بحران، برنامه‌ریزی و آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی، مقابله با بحران‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع شرایط بحران و در نهایت ایجاد شرایط مناسب است. چرخه مدیریت بحران شامل یک‌ سری فعالیت‌ها است که با هم در ارتباط تنگاتنگ بوده و به صورت پیوسته و ادامه‌دار می‌باشد. چرخه‌‌ی مدیریت بحران در یک تقسیم‌بندی کلی به سه مرحله؛ «قبل از بحران شامل: پیشگیری و آمادگی»، «حین بحران شامل: ارائه خدمات اضطراری» و «پس از بحران شامل: بازسازی و سازماندهی» تقسیم می‌شود. در بخشی از کتاب مدیریت بحران و مقابله با بلیات می‌خوانیم: ماهیت منابعی که در شرایط اضطراری باید به اشتراک گذاشته شود، بستگی به مرحله‌‌ای از بحران دارد که جامعه با آن روبرو است. از دیگر عوامل مهم در زمان وقوع حوادث، اطلاعات و اطلاع‌رسانی است. تبادل اطلاعات و نظرات بین سازمان‌های ذیربط بحران در مورد هر چهار مرحله بحران الزامی است. تبادل و گردش اطلاعات، در ایجاد، اصلاح و حفظ هماهنگی کاهش اثرات و خسارات و آمادگی در برابر فاجعه بسیار مؤثر است. اطلاع‌رسانی و گردش اطلاعات پس از وقوع، به صورت تشکیل ستادهای مشاوره در شرایط اضطراری برای تعیین میزان کمک‌های امدادی مورد نیاز (اعم از پزشکی، دارویی، تأمین موارد غذایی و پوشاک)، ارزیابی میزان خرابی و خسارات و اختصاص نیروهای لازم برای یاری‌رسانی به قربانیان فاجعه ضروری است. در چنین شرایطی، اطلاعات چراغی است فرا راه انجام اقدامات لازم و راهنمایی است برای اجرای هر چه بهتر عملیات واکنشی. آنچه در لحظات اولیه به نظر میرسد امداد و کمک‌رسانی به حادثه دیدگان است، ولی آنچه مهم‌تر است هماهنگی اولیه بین نهادهای امداد می‌باشد.فهرست مطالب پیش‌گفتاربخش یکم: کلیات و مفاهیم مرتبط با بحرانبخش دوم: آمادگی در برابر بحران‌های طبیعیبخش سوم: آمادگی در برابر بحران‌های غیرطبیعی (انسان‌ساخت)بخش چهارم: مدیریت بحران و طرح‌ریزی در بحرانپیوست‌ها و ارجاعات

more_vert کتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور

کتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور، تالیف مرضیه علیزاده جدیدی، به شما در یادگیری کلمات عمومی و تخصصی موجود در انواع کتابخانه­‌ها و کارکردهای آن‌ها یاری رسانده و توانایی شما را در درک مطلب خواندنی تخصصی ارتقا می‌بخشد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نظام هنجاری اطلاع رسانی در فقه اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نظام هنجاری اطلاع رسانی در فقه اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" نظام هنجاری اطلاع رسانی در فقه اسلامی " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نظام هنجاری اطلاع رسانی در فقه اسلامی ، نظریه های هنجاری ، اصل توحید ، اصل تقوا ، اصل آزادی ، اصل عدالت ، اعتبار منبع و نقد پذیری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت ، روابط عمومی ، دولت ، خبرنگاران اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کتابدار

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کتابدار

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کتابدار که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – مبانی کتابداری و اطلاع رسانی شامل 10 سئوال 2 – مدیریت و برنامه ریزی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی شامل 10 سئوال 3 – آمار و روش تحقیق در کتابداری و اطلاع رسانی شامل 10 سئوال 4 – فناوری اطلاعات و نظامهای ذخیره و بازیابی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert کتاب متون اختصاصی انگلیسی (1): برای دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی

ادامه مطلب

closeکتاب متون اختصاصی انگلیسی (1): برای دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی

محسن عزیزی و حمید محسنی در کتاب متون اختصاصی انگلیسی (1): برای دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی، دستنامه تدریس، ترجمه‌ی فارسی متن‌ها و تمرین‌ها، پاسخ‌نامه و نکته‌هایی پر اهمیت را فراهم کرده‌اند. کمیت و کیفیت دسترسی به داده‌ها و دانسته‌ها و عرضه خدمات اطلاع‌رسانی از دیدگاه‌های مختلف با زبان انگلیسی پیوند خورده است. از یک طرف، کتابداران و متخصصان کتابداری و علم اطلاعات برای برگزیدن، مجموعه‌سازی و سازماندهی انواع اطلاعات فارسی و غیر فارسی باید از دستگاه‌هایی استفاده کنند که به زبان انگلیسی است؛ از طرفی دیگر عرضه انواع خدمات کتابخانه‌ای، به ویژه در کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی نیازمند بهره‌وری از انواع نرم‌افزارها، پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع مرجع و غیر مرجع انگلیسی است. همین‌طور استفاده از رایانه، اینترنت و ابزارهای دیگر مربوط به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی هم نیازمند آشنایی با زبان انگلیسی است. به طرزی که کتابداران و متخصصان اطلاعات و اطلاع‌رسانی بدون آشنایی با زبان انگلیسی نمی‌توانند خدمات کیفی به مخاطبان خود عرضه کنند. محسن عزیزی کارشناس و مدرس زبان انگلیسی است. او افزون بر آموزش زبان انگلیسی عمومی و تخصصی به کتابداران، کتاب‌ها و مقاله‌های فراوانی را در همین زمینه ترجمه کرده است. در کتاب متون اختصاصی انگلیسی (1) (ESP for the students of library and information science) که قسمتی از یک مجموعه سه جلدی است سعی شده تا افزون بر توجه به احتیاجات روز کتابداران و کارشناسان اطلاع‌رسانی در بهره‌وری از منابع و متون تخصصی، به مطالب پر اهمیت نگارشی و ترجمه‌ای هم توجه شود. در جلد اول بیشتر به مباحث و لغات مرتبط به انواع منابع اطلاعاتی، مجموعه‌سازی، نشر، ناشران، کلیات کتابداری و لغاتی که اکثر کتابداران و متخصصان اطلاع‌رسانی برای استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای رایانه‌ای، اینترنت، پایگاه‌های اطلاعاتی و پست الکترونیکی به آن‌ها نیاز دارند، توجه شده است. فهرست مطالبدربارۀ کتابفصل 1: مجموعه سازیفصل 2: کارگزارانفصل 3: کتابفصل 4: کتابخانهفصل 5: نشرفصل 6: نظام‌ها و فناوری‌های اطلاعاتیفصل 7: اینترنتفصل 8: موتورهای کاوش

more_vert کتاب متون اختصاصی انگلیسی (1): برای دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی

ادامه مطلب

closeکتاب متون اختصاصی انگلیسی (1): برای دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی

محسن عزیزی و حمید محسنی در کتاب متون اختصاصی انگلیسی (1): برای دانشجویان کتابداری و اطلاع‌رسانی، دستنامه تدریس، ترجمه‌ی فارسی متن‌ها و تمرین‌ها، پاسخ‌نامه و نکته‌هایی پر اهمیت را فراهم کرده‌اند. کمیت و کیفیت دسترسی به داده‌ها و دانسته‌ها و عرضه خدمات اطلاع‌رسانی از دیدگاه‌های مختلف با زبان انگلیسی پیوند خورده است. از یک طرف، کتابداران و متخصصان کتابداری و علم اطلاعات برای برگزیدن، مجموعه‌سازی و سازماندهی انواع اطلاعات فارسی و غیر فارسی باید از دستگاه‌هایی استفاده کنند که به زبان انگلیسی است؛ از طرفی دیگر عرضه انواع خدمات کتابخانه‌ای، به ویژه در کتابخانه‌های دانشگاهی و پژوهشی نیازمند بهره‌وری از انواع نرم‌افزارها، پایگاه‌های اطلاعاتی و منابع مرجع و غیر مرجع انگلیسی است. همین‌طور استفاده از رایانه، اینترنت و ابزارهای دیگر مربوط به فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی هم نیازمند آشنایی با زبان انگلیسی است. به طرزی که کتابداران و متخصصان اطلاعات و اطلاع‌رسانی بدون آشنایی با زبان انگلیسی نمی‌توانند خدمات کیفی به مخاطبان خود عرضه کنند. محسن عزیزی کارشناس و مدرس زبان انگلیسی است. او افزون بر آموزش زبان انگلیسی عمومی و تخصصی به کتابداران، کتاب‌ها و مقاله‌های فراوانی را در همین زمینه ترجمه کرده است. در کتاب متون اختصاصی انگلیسی (1) (ESP for the students of library and information science) که قسمتی از یک مجموعه سه جلدی است سعی شده تا افزون بر توجه به احتیاجات روز کتابداران و کارشناسان اطلاع‌رسانی در بهره‌وری از منابع و متون تخصصی، به مطالب پر اهمیت نگارشی و ترجمه‌ای هم توجه شود. در جلد اول بیشتر به مباحث و لغات مرتبط به انواع منابع اطلاعاتی، مجموعه‌سازی، نشر، ناشران، کلیات کتابداری و لغاتی که اکثر کتابداران و متخصصان اطلاع‌رسانی برای استفاده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای رایانه‌ای، اینترنت، پایگاه‌های اطلاعاتی و پست الکترونیکی به آن‌ها نیاز دارند، توجه شده است. فهرست مطالبدربارۀ کتابفصل 1: مجموعه سازیفصل 2: کارگزارانفصل 3: کتابفصل 4: کتابخانهفصل 5: نشرفصل 6: نظام‌ها و فناوری‌های اطلاعاتیفصل 7: اینترنتفصل 8: موتورهای کاوش

more_vert کتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور

ادامه مطلب

closeکتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور

کتاب راهنمای متون تخصصی (1) علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی دانشگاه پیام نور، تالیف مرضیه علیزاده جدیدی، به شما در یادگیری کلمات عمومی و تخصصی موجود در انواع کتابخانه­‌ها و کارکردهای آن‌ها یاری رسانده و توانایی شما را در درک مطلب خواندنی تخصصی ارتقا می‌بخشد. فهرست مطالبفصل 1: کتابخانه‌ها: انواع و کارکردهافصل 2: کتاب‌های الکترونیکیفصل 3: فناوری اطلاعات و کتابخانه‌هافصل 4: فهرستنویسی و سازماندهی دانش (1)فصل 5: فهرستنویسی و سازماندهی دانش (2)فصل 6: خدمات مرجعفصل 7: خدمات مرجع دیجیتالی: آینده خدمات مرجعفصل 8: خودکارسازی کتابخانه

more_vert کتاب مدیریت بحران

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت بحران

  کتاب مدیریت بحران، نوشته کمال درخشانی و سید محمد میرسمیعی، از مجموعه کتاب‌های «راهنمای کاربردی آمادگی در برابر بحران» است. در این مجموعه سعی شده با بررسی و تشریح تعدادی از مهم‌ترین حوادث و بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی به نحوه مواجهه و انجام تمهیدات مناسب قبل، حین و بعد از آن پرداخته شود. این کتاب نیز به مساله رویارویی با طوفان پرداخته است. انسان همواره به توسعه، که لازمه‌ی آن استفاده از منابع طبیعی است، نیازمند بوده و بر این اساس سیمای طبیعت به‌ویژه زمین را با ایجاد سکونت‌گاه‌، توسعه حمل و نقل، نابودی جنگل‌ها و مراتع، ‌فعالیت‌های کشاورزی و صنعتی، ‌بهره‌برداری از معادن، تغییر مسیر رودخانه‌ها ‌و احداث سد، تغییر داده است. از طرفی افزایش جمعیت، پیشرفت فناوری و در نتیجه گسترش فرهنگ مصرف و به‌دنبال آن نیاز بشر، میل او را به درگیری‌، نزاع‌ و استفاده بیشتر از منابع طبیعی و انرژی و در نتیجه تخریب محیط زیست را بیشتر نموده است. گرم شدن کره زمین، ‌کاهش ضخامت لایه ازن‌، ‌ریزش نزولات اسیدی، ‌آلودگی ‌هوا‌، ‌آلودگی ‌شیمیایی آب و مواد‌ غذایی‌، ‌نابودی و کاهش تنوع زیستی، حوادث ‌هسته‌ای، انفجار، سوانح و حوادث هوایی، ‌ریلی و جاده‌ای، بیماری‌های واگیردار و بالاخره تغییرات آب و‌ هوا، نمونه‌هایی از این بلایا هستند. به‌دلیل عدم آگاهی و زیاده‌خواهی بشر، ‌ابعاد حوادث گسترده شده که علی‌رغم دسترسی به فناوری پیشرفته و حجم زیاد اطلاعات، مقابله با آنها بسیار مشکل شده است. کشور پهناور ما نیز از وقوع این حوادث مستثنی نبوده و پیوسته در معرض خطرات و حوادث طبیعی و غیر‌طبیعی (انسان‌ساخت) گوناگون قرار داشته و متحمل زیان‌ و خسارات‌های هنگفت ناشی از آن‌ها شده است. از اینرو اقدامات پیشگیری و حذف یا کاهش اثرات، به‌کارگیری و ارتقای امکانات و تجهیزات موجود برای آمادگی و مقابله با حوادث، پیش‌بینی و تأمین نیازهای اساسی و اضطراری آسیب‌دیدگان در هنگام رخدادهای طبیعی و ارائه  خدمات جستجو، نجات و امدادرسانی فوری و از قبل سازمان‌یافته به آن‌ها و افزون بر آن، حفظ سلامت، ایمنی و بازگرداندن شرایط به حالت عادی ضرورتی انکارناپذیر است که باید در برنامه  کار سازمان‌های متولی قرار گیرد.فهرست مطالب پیشگفتار1- کلیات2-بحران‌ها به چه عللی و چگونه به وجود می‌آیند؟3-اهداف مدیریت بحران4-نقش اطلاعات در مدیریت بحران5- چرخه مدیریت بحران5-1- مدیریت پیش از بحران6-نقش هماهنگی و اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران7-موانع موجود بر سر راه مدیریت بحرانمنابع و ماخذ

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی ، مدیریت بحران و کنشگری اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های اجتماعی ، مدیریت بحران و کنشگری اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های اجتماعی ، مدیریت بحران و کنشگری اجتماعی " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های اجتماعی ، مدیریت بحران و کنشگری اجتماعی ، تلفن همراه ، کنشگری ، همگرایی ، انواع بحران ، بحران خزنده ، بحران تدریجی ، بحران دوره ای و بحران فاغلگیرانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی عکاسی و بحران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی عکاسی و بحران

مقاله علمی و پژوهشی" عکاسی و بحران " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به عکاسی و بحران ، روزنامه نگاری بحران ، بحران شوک زا و بحران خاموش اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب کاربرد آمار در پژوهش‌های کتابداری و اطلاع رسانی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد آمار در پژوهش‌های کتابداری و اطلاع رسانی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس

کتاب کاربرد آمار در پژوهش‌های کتابداری و اطلاع رسانی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس نوشته‌ی علی رضا هویدا، به مفاهیم پایه‌ی آماری و نحوه‌ی محاسبات آماری با کمک نرم‌افزار پرداخته است. آمار و استفاده از روش‌های آماری کاربرد زیادی در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی کتابداران دارد. به همین دلیل لازم است تمامی کتابداران با مفاهیم و روش‌های آماری آشنا باشند. مشکلات استفاده از فرمول‌ها و محاسبات آماری بخصوص برای کتابداران بر کسی پوشیده نیست. خوشبختانه با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس محاسبات آماری بسیار آسان شده است البته به شرطی که حداقل مفاهیم پایه آماری و برخی از فرآیندهای مرتبط با آمار و پژوهش را بشناسیم. انسان‌ها همواره در حال کنکاش در رمز و راز جهان و پی بردن به قاعده و نظم آن بوده‌اند و تئوری‌ها، نظریه‌ها، قوانین و اصولی را برای تبیین و تفسیر پدیده‌ها تدوین کرده‌اند. برای مثال: مدیرکتابخانه‌ای می‌خواهد بداند که آیا فعالیت‌های کتابخانه و عملکرد کتابداران آن اعتبار اجتماعی، علمی پژوهشی دارد یا نه؟ وی برای پاسخ به این سوال یا برای ارضای کنجکاوی و یا برطرف کردن دلهره ناشی از عدم وجود اعتبار اجتماعی و علمی که ممکن است برای کتابخانه پیش آمده باشد، پژوهش خود را آغاز می‌کند و شاید هم برای موارد زیر: - رفع تردیدهای ناشی از عدم وجود مهارت فنی کافی در کتابداران (ارزیابی و ارزشیابی مهارت‌ها)،- شناخت نیاز کاربران،- تعیین نیاز اطلاعاتی و ارزیابی آن،- اقتصاد عملیات کتابخانه‌ها (محاسبه هزینه فعالیت‌ها، عملیات و خدمات).تمام این امور در حیطه پژوهش قرار می‌گیرند تا:روش‌های نوین شناخته شود؛مدیریت دانش در کتابخانه تعریف شود و ارتقاء یابد؛در سطح کتابخانه کاربرد جدیدی از روش قدیم و سنت کهن ارائه شود؛زمینه ارتقای عظمت و معنویت حرفه و مهارت‌های کتابداری در کتابخانه فراهم آید؛آموزش کتابداری تسهیل شود؛خط مشی‌های جدید برای حل مسائل و مشکلات احتمالی اتخاذ شود؟و در نهایت، پیشرفت جامعه را نوید دهد.پژوهش یعنی فرآیند رسیدن به راه حل‌های قابل اطمینان مسائل از طریق گردآوری تحلیل و تفسیر داده‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده و نظام‌مند هستند. فهرست مطالبفصل اول: پژوهش در کتابداری و اطلاع‌رسانی و آشنایی با اس پی اس اسفصل دوم: روش تحقیق در کتابداری و اطلاع‌رسانی و انتخاب آزمون‌های آماریفصل سوم: آزمون‌های آماری برای یک گروه: تک نمونه‌ایفصل چهارم: آزمون‌های دو گروه مقایسه میانگین‌های دو گروهفصل پنجم: آزمون‌های آماری بیش از دو گروه: تحلیل واریانسفصل ششم: همبستگیپیوست‌هامنابع و مآخذ

more_vert توزیع کارت آزمون وکلا

ادامه مطلب

closeتوزیع کارت آزمون وکلا

فرایند توزیع کارت آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری ایران از روز سه‌شنبه پنجم آذر آغاز می‌شود. به گزارش روز یکشنبه سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون کارآموزی وکالت سال ۹۸ روز جمعه هشت آذر ماه جاری در ۲۵ شهرستان برگزار می شود و کارت شرکت در آزمون برای تمام داوطلبان از روز سه شنبه پنجم آذرماه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.داوطلبان تا پایان پنجشنبه هفت آذر ماه مهلت دریافت کارت ورود به جلسه را دارند.داوطلبانی که در زمان ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده اند و سهمیه آنان از طرف ارگان مربوطه مورد تأیید قرار نگرفته است، پس از مراجعه به قسمت ویرایش اطلاعات و اصلاح سهمیه در این مرحله، عدم تأیید سهمیه خود را از ارگان ذیربط پیگیری کنند.هم زمان با قرار گرفتن کارت شرکت در آزمون بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان برای آگاهی بیشتر داوطلبان از ضوابط آزمون، برگ راهنمای شرکت در آزمون نیز بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور قرار داده می‌شود.

more_vert هر آنچه باید درباره ام اس بدانیم

ادامه مطلب

closeهر آنچه باید درباره ام اس بدانیم

۲۷ می مصادف با ۷ خرداد ماه با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عنوان روز جهانی «بیماری ام اس» نامگذاری شده است در این راستا سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز در خصوص علائم اولیه بیماری اطلاع رسانی کرده است. علایم اولیه این بیماری که تاثیرات مخربی بر سیستم عصبی مرکزی فرد می گذارد، در سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بروز می کند. به گزارش عصر چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همچنین کاهش حافظه، بی حالی و افسردگی، گرفتگی عضلات، دو بینی، سرگیجه، اختلالات جنسی و مورمور شدن انگشتان از علائم این بیماری است.  ام اس ارثی نیست اما ژنتیک در آن نقش دارد و به سه نوع عود کننده، پیش رونده اولیه و پیش رونده ثانویه تقسیم می شود. مبتلایان به این بیماری باید از مصرف گوشت قرمز پرچرب، چیپس، کنسرو ماهی، مشروبات الکی و کره پرهیز کنند. مدیر انجمن ام اس ایران پیش تر به ایرنا گفت: سالانه پنج هزار نفر در کشور به بیماری ام اس مبتلا می شوند و میزان شیوع این بیماری در زنان سه برابر بیشتر از مردان است. عبدالحسین هوشمند به تعداد مبتلایان ام اس در کشور در خرداد ماه ۹۸ اشاره کرد و اظهار داشت که ۷۲ هزار نفر در کشور به ام اس مبتلا هستند و تهران و اصفهان بیشتر از استان های دیگر دارای مبتلایان به این بیماری است.

more_vert کتاب «شهر خاموش» کتابی که کرونا و زندگی اجتماعی را ترسیم کرد

ادامه مطلب

closeکتاب «شهر خاموش» کتابی که کرونا و زندگی اجتماعی را ترسیم کرد

«شهر خاموش» عنوان کتابی است که به قلم «امیر مولوی» نوشته شده و تصویری از زندگی اجتماعی را در ایام شیوع کرونا شرح داده است. این کتاب ۱۶۲ صفحه‌ای از تازه‌های نشر استان مرکزی است که با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «ندای معاصر» به چاپ رسیده و در کتابفروشی‌ها عرضه شده است. قیمت هرجلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی ۳۰ هزار تومان است. این کتاب نگاهی چندجانبه‌نگر به بحران کرونا دارد و ضمن معرفی این ویروس و اثری که در بدن دارد، تاریخچه و ردپای شیوع آن شرح داده شده است. کرونا از کران تا کران، غم نان و بیم جان، جولان کرونا در حاشیه‌ها، زندگی، معلولیت و کرونا، کووید ۱۹ و ۱۰ تهدید برای کودکان، بازگشت به قاعده راز بقا، تصویر رسانه‌ای و اجتماعی کرونا، کرونا و مدیریت بحران، سوگیری مداخله و نبود نظام رفاه اجتماعی، کرونا و مناسک دینی، مرگ کرونایی و تنهایی در عبور از جهان و سوگواری خاموش، کرونا و بدنامی اجتماعی مبتلایان، کرونا و تهدید سلامت روان، تلاش همدلانه ستون تاب آوری ایام کرونایی و جهان پساکرونا عناوین فصول این کتاب را تشکیل می‌دهند. در مقدمه این کتاب آمده است: همه‌گیری کووید ۱۹ معضل قرن جدید و زمینه شکل‌گیری بحران‌های زیستی و اجتماعی گسترده و پیچیده برای کشورها است و تلاش جهان برای به حداقل رسانی مخاطرات این بحران در جریان است و همه دولت‌ها به سیاق و توانشان وارد عمل شده‌اند. ایران نیز درگیر این بحران بزرگ شده و بر اساس قرائن و شواهد و داده‌های موجود تا ماه‌های آتی نیز ابعاد و عوارض بحران تداوم خواهد داشت و مطالعه و شناخت تاثیرات بحران بر رفتارها و هنجارهای انسانی و تصمیم‌های مسئولان اهمیت زیادی دارد. هیچ تضمینی نیست که ویروس کرونا ناپدید شود و ممکن است همواره باقی بماند و با توجه به چندوجهی بودن بحران کرونا فائق آمدن بر آن مستلزم یادگیری انطباقی است و برای این بحران همان اندازه که توجه به مسایل بهداشتی مهم است باید جنبه‌های اجتماعی این همه گیری نیز در بونه نقد و نظر باشد.

more_vert کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، تالیف احسان پوری، از روابط عمومی که هنری برای پیوند زدن دل‌هاست سخن می‌گوید. به کمک ابزارهای نوین ارتباطی سرعت ارتباطات بیشتر، فاصله‌ها کمتر، صداها شنیدنی‌تر و گستره مخاطبان وسعتی نامحدود یافته است. دهکده جهانی مارشال مک لوهان به مدد سرویس‌ها و خدمات ارایه شده بر بستر فناوری اطلاعات، جهان مدرن با شکوهی را شکل داده است. دنیایی که تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات مرزهای زمان و مکان را در آن حذف کرده‌اند و مفهوم ارتباطات را در همه امور آن جاری ساخته است. فصل اول کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، به زبانی ساده به مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن بر حرفه روابط عمومی پرداخته است. در این فصل با تاکید بر اصل مخاطب محوری در رشته روابط عمومی به تبیین نقش و جایگاه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند اطلاع‌رسانی اشاره می‌شود. فصل دوم به معرفی و کاربرد ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی پرداخته است. کارورز روابط عمومی در این فصل با کاربرد ابزارهای ارتباطی نوین در حرفه‌اش و مزایا و معایب هرکدام آشنا می‌شود. همچنین از آن‌جا که مخاطبان کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی دانشجویان، کارورزان، فعالان و علاقه‌مندان رشته‌های روابط عمومی، علوم‌ارتباطات، روزنامه‌نگاری و مدیریت‌رسانه‌ هستند، از بیان مفاهیم فنی و مهندسی پرهیز شده و صرفا مفاهیم کاربردی در اطلاع‌رسانی و حرفه روابط عمومی در جهت ارتقای آگاهی‌های مورد‌نیاز مورد توجه بوده است. فهرست مطالبپیش گفتارفصل اول: آشنایی با روابط عمومی الکترونیک1- مقدمه2- پیش به‌سوی روابط عمومی مخاطب محور3- فناوری اطلاعات4- فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست‌؟5- بخش‌های اساسی فناوری اطلاعات6- روابط عمومی الکترونیک7- ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک8- ویژگی‌های روابط‌ عمومی و کارگزاران روابط عمومی9- نقش روابط عمومی الکترونیک در بهبود اطلاع‌رسانی10- روابط عمومی الکترونیک موفق11- مزایای روابط عمومی الکترونیک12- مشکلات و موانع روابط عمومی الکترونیک13- روابط عمومی سوار بر امواج فناوری اطلاعاتفصل دوم: تکنولوژی‌های کاربردی1- تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات2-1-کاربردموتورهای جستوجو در روابط عمومی الکترونیک3-1-کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک4-1- کاربرد نشر الکترونیک در روابط عمومی5-1-کاربرد خبرنامه الکترونیک در روابط عمومی2- نشر آنلاین1-2- روزنامه نگاری سایبر2-2- پورتال چیست؟2-3-وب سایت‌های اینترنتی4-2- وبلاگ‌ها5-2-‌تکنولوژی‌های وب 26-2- تکنولوژی‌های تلفن‌همراه در روابط عمومی7-2- طراحی و اجرای محصولات چند رسانه‌ای8-2-گزارش‌های تصویری روابط عمومی‌ها9-2- ویدئو کنفرانس10-2-آی پی تلفنی11-2- سیستم تلفن گویا12-2- کیوسک‌های اطلاع‌رسانی13-2- خدمات الکترونیک14-2- نظرسنجی آنلاین15-2- نظر سنجی‌های اینترنتی16-2- تالارهای گفت و گو17-2- اطلاعات تماسمنابع: منابع و ارجاعات

more_vert ثبت‌نام آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی

ادامه مطلب

closeثبت‌نام آزمون آموزشیاران نهضت سوادآموزی

 ثبت‌نام و شرکت در آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) قبل از سال ۱۳۹۲ نهضت سوادآموزی از روز شنبه دهم اسفندماه آغاز می‌شود. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش روز سه شنبه در اجرای بندهای (۶ و ۷) بخشنامه شماره ۱۶۰۱۵۰/۷۰۰ در خصوص زمان ثبت‌نام و آزمون داخلی آموزشیاران و آموزش‌دهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) قبل از سال ۱۳۹۲ نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش‌وپرورش اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: به استناد بند (۲) قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش‌وپرورش مصوب ۱۳ شهریور ۹۷و ماده (۵) آیین‌نامه اجرایی شماره ۷۹۷۹۵/ت ۵۶۶۱۰ مورخ ۳۰ شهریور ۹۸ هیات وزیران و بند (۲/۳) شیوه‌نامه شماره ۷۰۰/۱۶۰۱۵۰ مورخ ۲ آذرماه ۹۸ وزارت آموزش‌وپرورش، ثبت‌نام این آزمون از روز شنبه دهم اسفندماه ۱۳۹۸و از طریق سایت اینترنتی مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس www.hrtc.ir آغاز می شود. براساس این اطلاعیه ثبت نام در این آزمان در پایان روز سه‌شنبه ۲۰اسفندماه ۱۳۹۸ پایان می یابد. داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در این آزمون، توجه داشته باشند که مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد و ثبت‌نام در سایت مربوطه پس از اتمام مهلت یاد شده، غیرفعال می شود. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: متقاضیان ثبت‌نام می‌توانند برای آگاهی از اطلاعات و جزییات مربوط به این آزمون به دفترچه راهنمای آن‌که از روز پنج شنبه هشتم اسفند ۹۸بر روی سایت اینترنتی www.hrtc.ir قرار می گیرد، مراجعه کنید. طبق این اطلاعیه آزمون در روز جمعه مورخ ۲۲ فروردین ۹۹برگزار می شود. مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: فرآیندهای مربوط به ثبت‌نام، دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان تا اعلام نتیجه نهایی، انحصاراً از طریق سایت اینترنتی www.hrtc.ir انجام می‌شود و به مراجعات حضوری و تلفنی پاسخ داده نمی شود.

more_vert کتاب مجموعه آزمون‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی

ادامه مطلب

closeکتاب مجموعه آزمون‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی

کتاب مجموعه آزمون‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی نوشته حمید محسنی، شامل مجموعه آزمون‌های دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پزشکی رشته کارشناسی ارشد کتابخانه، کتابداری و مدیریت کتابخانه‌ها است. این کتاب کامل‌ترین و روزآمدترین مجموعه آزمون‌های کتابداری و اطلاع‌رسانی، حاوی آزمون تمام دانشگاه‌ها (اعم از سراسری، آزاد، علوم پزشکی) و بدون محدودیت زمانی. ویژگی منحصر به فرد آن، تفکیک و دسته‌بندی سوالات به حوزه‌های موضوعی کلی و جزئی است؛ به‌ نحوی که با ارزیابی و دقت در سوالات می‌توان راهبرد مطالعه و منابع مطالعه را هم تعیین کرد. متاسفانه بسیاری از سوالات آزمون‌ها، نادرست طرح می‌شود. در این مجموعه، سوالات نادرست علامت‌گذاری شد تا خوانندگان و متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها، هم با آمادگی قبلی در آزمون شرکت کنند و هم با مطالعه دلایل چنین خطایی، بتوانند با ضریب اطمینان بیشتری گزینه درست را انتخاب کنند. ضمنا بیش از 500 سوال توسط خود مولف طراحی شده است. فهرست مطالبدرآمدبخش 1: مجموعه آزمون‌های دانشگاه‌های سراسری، آزاد و پزشکیکتابخانه، کتابداری و مدیریت کتابخانه‌هامجموعه‌سازیکلیات سازماندهی اطلاعاتفهرست‌نویسی توصیفیفهرست‌نویسی تحلیلی و سرعنوان‌های موضوعیبرگه آراییرده‌بندی کتابخانه کنگرهگسترش‌های رده‌بندی کنگرهرده‌بندی دهدهی دیوئیگسترش‌های رده‌بندی دیوئیمرجع‌شناسی و زیر بخش‌های آنمرجع‌شناسیمراجع، منابع و ناشران فارسیمراجع، منابع و ناشران غیرفارسیمراجع، منابع و ناشران عربیچاپ و نشرفناوری اطلاعات و ارتباطاتآرشیو و آرشیوداریآمار، روش تحقیق و نگارشبخش 2: پرسش‌های چند گزینه‌ای مؤلفمجموعه‌سازی و خدمات تحویل مدرکسؤالاتی دربارۀ مدیریت پیایندهااطلاعاتی عمومی دربارۀ چاپ و نشرفناوری اطلاعات و ارتباطاتکتابخانه، کتابداری و مدیریت کتابخانه‌هاپیوست: آزمون سراسری کارشناسی ارشد 1388 و 1389آزمون 1388آزمون 1389

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت بحران و رسانه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت بحران و رسانه

  مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت بحران و رسانه " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت بحران و رسانه ، مدیریت خبر ، بحران ، مطبوعات ، استراتژی ، انواع مدیریت بحران و کارکرد خبری ، کارکرد رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.