جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert ماشین ورودی و خروجی

ادامه مطلب

closeماشین ورودی و خروجی

آن‌چه برای انجام این فعالیت لازم است: لوله پلاستیکی، مهره رنگی، ظرف یک بار مصرف، چسب، مقوا و ابزاری برای برش / ی ارسال مطلب توسط الهام قنبری

more_vert ساخت ربات جدید با الهام از مار

ادامه مطلب

closeساخت ربات جدید با الهام از مار

محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا با الهام از نحوه حرکت مار، ربات هوشمندی ساختند که توانایی عبور از موانع مختلف را دارد. به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، نمونه اولیه این ربات از ۱۰ بخش متصل به هم ساخته است که هریک مجهز به دو چرخ و یک سیستم تعلیق مستقل هستند. این ربات توانایی حرکت جانبی را با قابلیت صعود از موانع بلند باهم ادغام کرده است. بدین ترتیب امکان بالا رفتن از موانعی را دارد که ارتفاع آن‌ها به ۳۸ درصد از طول بدن آن می‌رسد.در هنگام حرکت، بدن این ربات در سه بخش مجزا شامل بخش جلویی، میانی و پشتی امکان جابه‌جایی را فراهم می‌کند. زمانی که ربات به یک مانع برخورد می‌کند، طول ‌بخش جلویی افزایش می‌یابد، بخش میانی بدون تغییر باقی می‌ماند و طول بخش پشتی کاهش می‌یابد. به منظور حفظ پایداری، در هنگام بالارفتن از موانع بلند یا دارای سطح لغزنده، سرعت حرکت ربات کاهش می‌یابد.به گفته محققان سرعت حرکت این ربات تقریبا به اندازه سرعت حرکت مار است، اما استفاده از سیستم تعلیق جدید موجب افزایش توان مصرفی آن در مقایسه با سایر ربات‌های طراحی شده در تحقیقات دیگر است. اکنون محققان در تلاش اند تا ربات خود را برای عبور از موانع دشوارتر آماده کنند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Experimental Biology منتشر شده است.

more_vert نرم افزار خلاقیت در نقاشی Flame Painter

ادامه مطلب

close نرم افزار خلاقیت در نقاشی Flame Painter

 نرم افزار خلاقیت در نقاشی Flame Painter 1.2  برنامه نقاشی رویه ای منحصر به فرد Flame Painter یک برنامه نقاشی منحصر به فرد ایجاد شده در پروژه آزمایشی 'I am an Artist' است. ورژن ابتدایی آن برای نقاشان و هنرمندان حرفه ای و همچنین افرادی که مهارتی در نقاشی ندارند و می خواهند چیز زیبایی خلق کنند، به یک اندازه خوب بود. در اغلب موارد فقدان منبعی که افراد از آن الهام بگیرند، یکی از دلایل خلاق نبودن آن ها می باشد! به هرحال این نرم افزار ابزارهایی را در بردارد که می توانند برای خلاقیت شما الهام بخش باشند. امروزه Flame Painter توسط هزاران هنرمند حرفه ای، طراح، نقاش، افراد مشتاق و یا بچه های مدرسه ای برای ایجاد طراحی و پس زمینه های زیبا، مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Flame Painter:- خروجی با کیفیت بالا- Load و ذخیره سازی در فرمت PNG، TGA, TIF, BMP و JPG- امکان استفاده از پس زمینه های شفاف (alpha channel)- خروجی قابل استفاده در برانامه های دیگر مانند فتوشاپ- بوم نقاشی با رزولوشن بالا، مانند 4000x4000 pixels (بستگی به کارت گرافیک دارد)- قفل کردن تصاویر به عنوان پس زمینه و نقاشی کردن روی آن- امکان تعیین درجه کم رنگی تصویر- امکان ایجاد شعله های آتش زیبا- Gradient Tool برای انتخاب رنگ دلخواه- ابزار انتخاب Color Palette- پاکن با size و opacity متغیر- امکان Undo / Redo تا 100 گام (به حافظه کامپیوتر شما بستگی دارد)- امکان Zoom In / Zoom Out- دکمه پاک کردن کل صفحه- نقاشی آزاد روی یک بوم بزرگ- و ...

more_vert کتاب "گلگشتی در باغ مصفای حجاری" کتابی از سنگ ‌مزارهای گورستان تاریخی اصفهان

ادامه مطلب

closeکتاب "گلگشتی در باغ مصفای حجاری" کتابی از سنگ ‌مزارهای گورستان تاریخی اصفهان

 "گلگشتی در باغ مصفای حجاری" کتابی درباره سنگ ‌مزارهای گورستان تاریخی تخت‌فولاد اصفهان از دوران قاجار تا پهلوی تالیف حمید فرهمند بروجنی و الهام حاج‌دائی است. این کتاب درباره حاج میرزا آقا امامی و زینت السادات امامی است. میرزا آقا امامی از مشهورترین هنرمندان هنرهای سنتی مینیاتور، تذهیب، تشعیر و هنر جلدسازی بود. زینت السادات امامی نیز دختر حاج میرزا آقا و از هنرمندان پیشکسوت هنر سوخت است و آثار این پدر و فرزند هنرمند شهرت جهانی دارند. ثبت سنگ‌مزارهای تخت فولاد در کتاب "گلگشتی در باغ مصفای حجاری" و پژوهش در این زمینه می‌تواند به حفظ این میراث فرهنگی کمک کند. این کتاب در ۲ بخش تدوین شده است. بخش نخست با عنوان "بر پهنه بوم سنگی" درباره پیدایش و تکامل سنگ قبور و نقش و نگارهای حک شده بر آن‌ها، انواع سنگ‌مزارها، اجرای آن‌ها، انواع نقوش سنگ‌مزارها مانند اسلیمی و ختایی، گیاهی، حیوانی و غیره سخن گفته است. بخش دوم با عنوان "دفتر نسرین و گل" نیز درخصوص سنگ‌ مزارهای تکیه های خاتون آبادی، خواجویی، فیض علیشاه، جهانگیرخان قشقایی، کلباسی، بختیاری‌ها، سیدالعراقین و همچنین درباره موزه سنگ مطالبی را بیان کرده است. کتاب "گلگشتی در باغ مصفای حجاری" نوشته حمید فرهمند بروجنی و الهام حاج دائی سال ۹۸ به همت مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل توسط انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ۲۵۶ صفحه به چاپ رسید و طی مراسمی رونمایی شد. دانشنامه خطوط اسلامی ، فرهنگ رنگدانه‌های هنری، چسب‌ها و جلاهای طبیعی، شیوه نگرش به تابلوهای نقاشی، دختری که عاشق اسب‌های وحشی بود و آفت‌های حشره‌ای در موزه‌ها از جمله ترجمه‌های منتشر شده فرهمند بروجنی است. کتاب‌های زیباشناخت مرمت نقاشی، نگارستان ادیب و آمیرزا و نصفی جهون، موزه‌های شهر اصفهان نیز از جمله تالیفات منتشر شده فرهمند بروجنی است.

more_vert مقاله نظام معنا و معرفت از دیدگاه سید حیدر آملی

ادامه مطلب

closeمقاله نظام معنا و معرفت از دیدگاه سید حیدر آملی

مقاله علمی و پژوهشی " نظام معنا و معرفت از دیدگاه سید حیدر آملی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 11 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است   در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث وجود، معرفت، شریعت، طریقت، حقیقت، وحی، الهام، کشف پرداخته شده است چکیده مقاله سید حیدر آملی دیدگاه خود در باب معرفت‌شناسی را بر وجودشناسی تثلیثی قرار داده و با طرح مباحث تثلیث در معرفت‌شناسی، به یک نوآوری دراین‌باره دست زده است.از مهم‌ترین نکاتی که علامه سید حیدر در معرفت‌شناسی بر آن تکیه کرده اینکه، ایشان همواره معرفت را یک حقیقت واحد می‌داند که دارای سه مرتبه اصلی است که این مراتب نیز به‌صورت تشکیک است. وی از این نکات کمک می‌گیرد تا نزاع ظاهری فهم‌های متفاوت در حوزه عرفان، ازجمله نزاع بین صوفی و شیعه را برطرف نماید. علامه سید حیدر تثلیث‌هایی را در باب معرفت‌شناسی با عناوین خاصی چون «شریعت، طریقت و حقیقت»، «رسالت، نبوت و ولایت»، «اسلام، ایمان و ایقان» و «وحی، الهام و کشف» مطرح می‌کند و با بسط کلام و دقت کافی و اندیشه ناب، درباره آن به سخن می‌پردازد. بدیهی است تثلیث در باب معرفت، مبتنی‌بر تثلیث در وجودشناسی اوست. در این نوشتار به تحلیل و بررسی نگاه تثلیث‌گونه او در باب معرفت‌شناسی پرداخته و به کلید حل تفاوت در فهم‌ها و معرفت‌ها اشاره خواهیم کرد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند

ادامه مطلب

closeکتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند

اد کتمول در کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند، از خاطراتش در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انیمیشن یعنی پیکسار می‌نویسد. کتمول بنیان‌گذار شرکت پیکسار برای اهالی کسب‌و‌کار کتابی کم‌نظیر نوشته است! به نظر شما چه چیزی پیکسار را متمایز می‌کند؟ خلاقیت این شرکت در چیست؟ شرکت پیکسار در مسیر کاری‌اش مشکلات بسیاری داشته که از نگاه مدیرعامل و مهندسان آن دور نبوده است. در این شرکت همه سخت تلاش می‌کنند تا مشکلات را کشف کنند و تمامی توان خود را برای رفع آن بگذارند. انیماتورهای پیکسار (PIXAR)، تشویق می‌شوند دکوراسیون محل کار خود را به هر شکلی که باب طبع خودشان است، درآورند. اد کتمول (Edwin E Catmull) از صمیم قلب باور دارد که همه‌ی افراد قابلیت خلاق بودن را دارند، حالا این خلاقیت به هر شکلی باشد، آن‌ها باید برای پیشرفت ترغیب شوند. نظریه کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند (Creativity, Inc: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration) این است که موانع بساری بر سر راه خلاقیت وجود دارد، اما می‌شود به طور کاملا فعال گام‌هایی برای حفظ خلاقیت برداشت. بهترین مدیران کسانی هستند که آنچه در موردش شناخت ندارند را به رسمیت می‌شمارند و برایش جا باز می‌کنند. این مدیران ریسک پذیرند، آن‌ها این حقیقت را می‌پذیرند که ممکن است الگوهایشان اشتباه باشد. این کتاب زندگی‌نامه نیست بلکه درس‌هایی دارد برای درک اشتباهات، درس‌هایی که به شما می‌آموزند خلاق باشید و در مسیر رویاهایتان قرار بگیرید. شما می‌توانید محصولی بی‌نقص و عالی ارائه دهید. در بخشی از کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند می‌خوانیم: این ساده به نظر می‌رسد به دیدگاه‌های دیگران احترام بگذارید! ولی عملی‌نمودن آن در کل شرکت‌تان می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد. دلیلش این است که وقتی ما انسان‌ها چیزهایی را می‌بینیم که مدل‌های ذهنی‌مان را مورد چالش قرار می‌دهد، معمولاً نه فقط در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنیم، بلکه آن‌ها را نادیده می‌گیریم. این به‌طور علمی ثابت شده است. مفهوم "جهت‌گیری تأییدی" تمایل مردم به ترجیح اطلاعات، درست یا غلط، که عقاید پیشین‌شان را تأیید می‌کند در دهه‌ی 1960 توسط پیتر واسن، یک روان‌شناس بریتانیایی، معرفی شد. واسن یک سری آزمایشات مشهور انجام داد تا کاوش کند که مردم چگونه به داده‌های متناقض با آن‌چه که فکر می‌کنند واقعیت دارد، اهمیت کم‌تری می‌دهند. انگار که نیاز به شواهد بیش‌تری داشتیم که آن‌چه نهفته است می‌تواند باعث شود نتیجه‌گیری‌های اشتباهی کنیم. اگر مدل‌های ذهنی ما صرفاً تخمین‌هایی از واقعیت هستند، پس نتایجی که می‌گیریم، به ناچار در معرض خطا هستند. برای مثال تنها چند کلمه که توسط شخصی نزدیک به ما بر زبان آید، می‌تواند سنگینی بسیاری با خود داشته باشد، ولی همان کلمات اگر توسط یک غریبه بر زبان آید، هیچ واکنشی در ما برنمی‌انگیزد. در مشاغل‌مان ممکن است دعوت‌نشدن به یک جلسه را به‌عنوان تهدیدی برای خودمان یا پروژه‌های‌مان برداشت کنیم، حتا وقتی هیچ تهدیدی مدِ‌ نظر نبوده باشد. اما چون اغلب نواقص موجود در استدلال‌ها یا حتا جهت‌گیری‌های خودمان را نمی‌بینیم، به‌آسانی ممکن است گمراه شویم، درحالی‌که کاملاً متقاعد شده باشیم که ما تنها افراد عاقل در آن اطراف هستیم. برای این‌که به شما نشان دهم که این نوع از توهم چگونه بر محل کار حاکم می‌شود، می‌خواهم داستانی از یک اشتباه را که در روزهای اولیه‌ی پیکسار مرتکب شدیم، برای‌تان بگویم... فهرست مطالب مقدمه: بخش اشیاء گمشدهبخش اول: آغاز به کاربخش دوم: حفاظت از ایده‌های نوبخش سوم: ساختن و نگه‌داشتنبخش چهارم: محک زدن آن‌ چه می‌دانیممؤخره: استیوی که می‌شناختیم

more_vert کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند

ادامه مطلب

closeکتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند

اد کتمول در کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند، از خاطراتش در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های انیمیشن یعنی پیکسار می‌نویسد. کتمول بنیان‌گذار شرکت پیکسار برای اهالی کسب‌و‌کار کتابی کم‌نظیر نوشته است! به نظر شما چه چیزی پیکسار را متمایز می‌کند؟ خلاقیت این شرکت در چیست؟ شرکت پیکسار در مسیر کاری‌اش مشکلات بسیاری داشته که از نگاه مدیرعامل و مهندسان آن دور نبوده است. در این شرکت همه سخت تلاش می‌کنند تا مشکلات را کشف کنند و تمامی توان خود را برای رفع آن بگذارند. انیماتورهای پیکسار (PIXAR)، تشویق می‌شوند دکوراسیون محل کار خود را به هر شکلی که باب طبع خودشان است، درآورند. اد کتمول (Edwin E Catmull) از صمیم قلب باور دارد که همه‌ی افراد قابلیت خلاق بودن را دارند، حالا این خلاقیت به هر شکلی باشد، آن‌ها باید برای پیشرفت ترغیب شوند. نظریه کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند (Creativity, Inc: overcoming the unseen forces that stand in the way of true inspiration) این است که موانع بساری بر سر راه خلاقیت وجود دارد، اما می‌شود به طور کاملا فعال گام‌هایی برای حفظ خلاقیت برداشت. بهترین مدیران کسانی هستند که آنچه در موردش شناخت ندارند را به رسمیت می‌شمارند و برایش جا باز می‌کنند. این مدیران ریسک پذیرند، آن‌ها این حقیقت را می‌پذیرند که ممکن است الگوهایشان اشتباه باشد. این کتاب زندگی‌نامه نیست بلکه درس‌هایی دارد برای درک اشتباهات، درس‌هایی که به شما می‌آموزند خلاق باشید و در مسیر رویاهایتان قرار بگیرید. شما می‌توانید محصولی بی‌نقص و عالی ارائه دهید. در بخشی از کتاب شرکت خلاقیت: غلبه بر نیروهایی نادیدنی که در مسیر الهام واقعی قرار دارند می‌خوانیم: این ساده به نظر می‌رسد به دیدگاه‌های دیگران احترام بگذارید! ولی عملی‌نمودن آن در کل شرکت‌تان می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد. دلیلش این است که وقتی ما انسان‌ها چیزهایی را می‌بینیم که مدل‌های ذهنی‌مان را مورد چالش قرار می‌دهد، معمولاً نه فقط در برابر آن‌ها مقاومت می‌کنیم، بلکه آن‌ها را نادیده می‌گیریم. این به‌طور علمی ثابت شده است. مفهوم "جهت‌گیری تأییدی" تمایل مردم به ترجیح اطلاعات، درست یا غلط، که عقاید پیشین‌شان را تأیید می‌کند در دهه‌ی 1960 توسط پیتر واسن، یک روان‌شناس بریتانیایی، معرفی شد. واسن یک سری آزمایشات مشهور انجام داد تا کاوش کند که مردم چگونه به داده‌های متناقض با آن‌چه که فکر می‌کنند واقعیت دارد، اهمیت کم‌تری می‌دهند. انگار که نیاز به شواهد بیش‌تری داشتیم که آن‌چه نهفته است می‌تواند باعث شود نتیجه‌گیری‌های اشتباهی کنیم. اگر مدل‌های ذهنی ما صرفاً تخمین‌هایی از واقعیت هستند، پس نتایجی که می‌گیریم، به ناچار در معرض خطا هستند. برای مثال تنها چند کلمه که توسط شخصی نزدیک به ما بر زبان آید، می‌تواند سنگینی بسیاری با خود داشته باشد، ولی همان کلمات اگر توسط یک غریبه بر زبان آید، هیچ واکنشی در ما برنمی‌انگیزد. در مشاغل‌مان ممکن است دعوت‌نشدن به یک جلسه را به‌عنوان تهدیدی برای خودمان یا پروژه‌های‌مان برداشت کنیم، حتا وقتی هیچ تهدیدی مدِ‌ نظر نبوده باشد. اما چون اغلب نواقص موجود در استدلال‌ها یا حتا جهت‌گیری‌های خودمان را نمی‌بینیم، به‌آسانی ممکن است گمراه شویم، درحالی‌که کاملاً متقاعد شده باشیم که ما تنها افراد عاقل در آن اطراف هستیم. برای این‌که به شما نشان دهم که این نوع از توهم چگونه بر محل کار حاکم می‌شود، می‌خواهم داستانی از یک اشتباه را که در روزهای اولیه‌ی پیکسار مرتکب شدیم، برای‌تان بگویم... فهرست مطالبمقدمه: بخش اشیاء گمشدهبخش اول: آغاز به کاربخش دوم: حفاظت از ایده‌های نوبخش سوم: ساختن و نگه‌داشتنبخش چهارم: محک زدن آن‌ چه می‌دانیممؤخره: استیوی که می‌شناختیم

more_vert کتاب ذهنیت موسس

ادامه مطلب

closeکتاب ذهنیت موسس

کتاب ذهنیت موسس اثر نویسندگان کریس زوک و جیمز آلن است که  نادر سیدکلالی و الهام حیدری کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب رویای همۀ شرکت‌هایی که تازه متولد می‌شوند این است که روزی به سازمانی بزرگ و حرفه‌ای تبدیل شوند و سری توی سرها درآورند. اما پس از مدتی گرفتار پارادوکس رشد می‌شوند: «رشد باعث ایجاد پیچیدگی می‏شود و پیچیدگیْ خودْ قاتل خاموش رشد است». به بیان دیگر، رشد، رشد را نابود می‌کند. موضوع این کتاب، رشد سودآور پایدار است. اینکه چطور شرکتی قادر به کسب و حفظ رشد سودآور شود پرسشی اساسی است که پاسخ ساده ای برای آن وجود ندارد.

more_vert کتاب قوانین خلاقیت

ادامه مطلب

closeکتاب قوانین خلاقیت

کتاب قوانین خلاقیت اثر تینا سیلیگ، چارچوبی برای به دنیا آوردن ایده‌هایتان، حالا هر چه می‌خواهند باشند، ارائه می‌دهد. بدون چارچوبی قدرتمند مانند آنچه برای علوم دارید، نمی‌توان برای حرکت پیوسته در فرآیند خلاقیت مهارت‌هایتان را رشد دهید. تینا سیلیگ (Tina Seelig) در کتاب قوانین خلاقیت (Creativity Rules) نقشه‌ی راهی فراهم می‌آورد تا شما را از الهام‌بخشی به اجرایی کردن ببرد. این نقشه‌ی راه چرخه‌ی ابتکار نام دارد و شامل چهار مرحله می‌شود: تخیل: در رویا دیدن چیزهایی که وجود خارجی ندارندخلاقیت: به کارگیری تخیل برای رسیدگی به یک چالشنوآوری: به کارگیری خلاقیت برای ارائه‌ی راه حلی منحصربه‌فردکارآفرینی: به کارگیری نوآوری برای بزرگ کردن ایده‌ها چرخه‌ی ابتکار، چرخه‌ای پاک است. شما با درگیر شدن در اطراف‌تان شروع می‌کنید تا نقاط درد را تشخیص دهید، سپس فقط با اندکی انگیزه دست به آزمایش می‌زنید تا راه حل ارائه دهید. پس از آن فراتر می‌روید و به شکلی پویا چشم‌اندازتان را تغییر می‌دهید و چیزی کاملاً مبتکرانه ارائه می‌کنید. و سرانجام به دیگران الهام می‌بخشید تا در بزرگ کردن ایده‌تان به شما کمک کنند. وقتی مردم از ماجرای ایده‌ی شما آگاه می‌شوند، از آن الهام می‌گیرند و از این رو این چرخه با تخیل، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی بیشتری ادامه می‌یابد. کارآفرینی تنها راه‌اندازی شرکت‌ها نیست؛ بلکه راه‌اندازی هرچیزی می‌تواند باشد. کارآفرینی با ساختن دانش، مهارت و نگرش‌هایی که لازم است تا مشکل‌ها را فرصت ببینیم و شیوه‌ی به کارگیری منابع به منظور به بار نشاندن ایده‌ها سر و کار دارد. این امر به همان اندازه‌ای که به کسانی که یک گروه موسیقی راک تشکیل می‌دهند یا برای سفر دور دنیا برنامه ریزی می‌کنند مربوط است به آن‌هایی که در حال راه‌اندازی یک شرکت جدید هستند نیز ارتباط پیدا می‌کند. کارآفرین‌های موفق دریافته‌اند که نمی‌توانند به تنهایی در انجام دادن هرچیزی موفق شوند. پس مجبورند به دیگران الهام ببخشند تا به تیم آن‌ها ملحق شوند، رویای آن‌ها را بخرند و از محصول آن‌ها استفاده کنند. این امر چرخه‌ی ابتکار را از نو شروع می‌کند، چون کارآفرین‌ها به تخیل دیگران الهام بخشیده‌اند. نویسنده در پایان هر بخش از این کتاب، پروژه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که خواننده می‌تواند با انجام دادن آن‌ها مفاهیم را تقویت کند. این پروژه‌ها بخش مهمی از تجربه هستند: آن‌ها اولین مرحله برای حرکت کردن از ایده به سمت عمل را مهیا می‌کنند. برخی از آن‌ها به چند دقیقه تفکر شخصی نیاز دارند، و برای برخی دیگر لازم است کتاب را زمین بگذارید و کار خاصی انجام دهید. تینا سیلیگ از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد در رشته‌ی علوم اعصاب مدرک دکترا گرفته و استاد تدریس در دانشکده‌ی مدیریت علوم و مهندسی در دانشگاه استنفورد و یکی از مدیران برنامه‌ی فناوری کسب‌کارهای جدید استنفورد است. او نویسنده‌ی پرفروش و بین‌المللی کتاب‌های "کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم" و "در نبوغ: دوره‌ی فشرده‌ی خلاقیت" است. دکتر سیلیگ در سال 2009 جایزه‌ی آینده‌نگری سیلیکون ولی فروم و در سال 2009 جایزه‌ی معتبر گردون را از آکادمی ملی مهندسی به خاطر کارهای پیشگامانه‌اش در زمینه‌ی آموزش مهندسی در سال 2009 بدست آورده است. در بخشی از کتاب قوانین خلاقیت می‌خوانیم: تخیل در رویا دیدن چیزهایی‌ست که وجود خارجی ندارند. این امر به کنجکاوی، تعهد و به فکر خطور کردن ایده‌ها نیاز دارد. تجربه‌های شما، هم واقعی و هم ساختگی بر این مهارت ذاتی اثرگذارند. از این رو، هرچه ورودی شما، شامل مسافرت، کتاب‌ها، آشپزی، موسیقی و فیلم بیشتر باشد، تخیل‌تان قوی‌تر خواهد بود. ایده‌های نو و بکر شما می‌توانند در آرامش و آسایش کامل در ذهن شما زندگی کنند، یا اینکه آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای مثال، شاید من حیوانی را تصور کنم که چیزی میان یک گربه و یک پرنده باشد، یا منویی که در آن دسر در ابتدا سرو می‌شود. من می‌توانم این فکر و خیال‌ها را پیش خودم نگه‌دارم یا همانطور که پیش از این گفتم، آن‌ها را با دیگران در میان بگذارم. خلاقیت، به کار‌گیری تخیل برای پرداختن به یک چالش است. ایده‌های خلاق نیاز مشخصی را برطرف می‌کنند و برای جهانیان روشن و آشکار هستند. این ایده‌ها برای شما جدید هستند، اما لزومی ندارد برای دیگران هم جدید باشند. تمیز دادن تخیل از خلاقیت اهمیت دارد. این قدرت تخیل شماست که افکارتان را از صحنه‌هایی از ساحل دریا انباشته می‌کند، و این خلاقیت است که خیال‌پردازی شما را برای نقاشی کردن تصویری از آن صحنه به کار می‌گیرد. قدرت تخیل است که در رویا یک خودروی خورشیدی را ممکن می‌کند و خلاقیت سبب می‌شود تا یکی از آن‌ها در واقعیت ساخته شود. فهرست مطالب سخنی با خوانندگانمقدمهبخش اول: تخیلفصل اول: تعهدفصل دوم: در رویا دیدنبخش دوم: خلاقیتفصل سوم: ایجاد انگیزهفصل چهارم: آزمایشبخش سوم: نوآوریفصل پنجم: تمرکزفصل ششم: تغییر چارچوببخش چهار: کارآفرینیفصل هفتم: سرسختیفصل هشتم: الهام‌بخشینتیجه‌گیریخلاصه‌ی پروژه‌هاسپاس‌گزاریدرباره‌ی نویسنده

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری

مقاله علمی و پژوهشی" رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری ، ترغیب ذهنی و انگیزش الهام بخش اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب به زبان تد

ادامه مطلب

closeکتاب به زبان تد

کتاب به زبان تد اثر کارماین گالو، برای هر کسی که می‌خواهد با اطمینان و مقتدرانه صحبت و سخنرانی کند، محصولات و خدمات می‌فروشد یا افرادی را رهبری می‌کند که نیاز به الهام‌بخشی دارند، مفید است. به زبان تد (Talk Like Ted) بیش از هر کتابی که این روزها می‌توانید در قفسه کتاب‌فروشی‌ها ببینید، علم ارتباطات را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب، مردان و زنان دانشمند، نویسنده، محصل، دوستداران محیط زیست و رهبران مشهوری که سخنرانی بزرگ زندگی‌شان را انجام داده‌اند، به شما معرفی می‌کند. هرکدام از 1500 سخنرانی، که به صورت رایگان در وب‌سایت تد قابل دسترس است، می‌تواند به شما درس تازه‌ای برای سخنرانی در جمع بدهد. اسراری که کارماین گالو (Carmine Gallo) در این کتاب از آن‌ها پرده برمی‌دارد مطابق با جدیدترین دانشی است که حاصل کار متفکران برتر جهان است. آیا این اشتیاقی همه‌گیر است؟ آیا داستان گفتن می‌تواند هم‌زمان ذهن شما را با ذهن شنونده‌تان همگام کند؟ چرا ارائه 18 دقیقه‌ای می‌تواند بر ارائه 60 دقیقه‌ای غلبه کند؟ چرا ویدئوی بیل گیتس میان مخاطبان به سرعت منتشر شد؟ پاسخ همه این سؤالات را در این کتاب خواهید یافت. اگر برای ارائه دادن به تد دعوت شده‌اید؛ پس کتاب به زبان تد برای شما مانند کتابی مقدس ارزشمند است. اما اگر برای ارائه دادن به تد دعوت نشده‌اید و تمایلی هم به آن ندارید باز هم جزو کتاب‌های ارزشمندی است که می‌توانید در طول زندگی‌تان بخوانید. چون این کتاب به شما می‌آموزد که چطور خودتان و عقایدتان را در معرض فروش بگذارید که همه متقاعد شوند. این کتاب به شما می‌آموزد که چطور شاخصه‌های مشترکِ ارائه‌های الهام‌بخش را به کار ببرید. به شما نشان می‌دهد که چطور خودتان را همچون یک رهبر یا یک فرد اجتماعی تصور کنید. به یاد داشته باشید، هر چقدر هم ایده‌تان فوق‌العاده باشد، اگر نتوانید با آن روی کسی اثر بگذارید، بیهوده است. ارزش ایده‌ها به عملی است که به دنبال خود به وجود می‌آورد. فهرست مطالبمقدمهایده‌پردازی، جریان قرن بیست‌ویکمبخش اول: احساسیراز شماره یک: از قید و بند خود رها شویدراز شماره دو: استادی هنرمند در قصه‌گویی شویدراز شماره سه: مکالمه کنبخش دوم: ابداعیراز شماره چهار: به من چیزی جدید یاد بدهراز شماره پنج: لحظات حیرت‌آور بسازراز شماره شش: جدی نباشبخش سوم: توانایی یادآوریراز شماره هفت: از قانون 18 دقیقه غافل نشوراز شماره هشت: خلق تصویر ذهنی با حواس چندگانهراز شماره نه: در مسیر خودت بمانیادداشت نویسنده

more_vert کتاب با یک چرا آغاز کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افرادند

ادامه مطلب

closeکتاب با یک چرا آغاز کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افرادند

کتاب با یک چرا آغاز کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افرادند، پرفروش‌ترین اثر انگیزه‌بخش و تغییر سبک زندگی نوشتۀ سایمون سینک است. این کتاب نشان می‌دهد رهبرانی که بیشترین تأثیر در جهان را داشته‌اند، به شیوۀ دیگری فکر و عمل می‌کنند و این برعکس کارهایی است که همۀ مردم عادی انجام می‌دهند. در دنیاى امروز افرادى هستند که دیگران را رهبرى مى‌کنند. رهبران از جایگاه قدرت یا تأثیر برخوردارند. کسانى که رهبرى مى‌کنند، الهام‌بخش ما نیز هستند. همۀ ما، چه به شکل افراد و چه به گونۀ سازمان، دنباله‌روی کسانى هستیم که به خواست خود رهبرى نمى‌کنند، بلکه ما خواستار پیروى از آن‌ها هستیم. پیروى ما از این افراد، نه به خاطر آن‌ها، بلکه به خاطر خودمان است. کتاب با یک چرا آغاز کنید (Start with Why) براى همۀ کسانی است که مى‌خواهند الهام‌بخش دیگران باشند و همچنین کسانى که مى‌خواهند فردى را بیابند که الهام‌بخش آن‌ها باشد. این کتاب دربارۀ الگویى است که به شکل طبیعى رخ داده و طرز فکر، نحوه عمل و ارتباطى است که برخى رهبران را توانا مى‌کند تا الهام‌بخش اطرافیان خود باشند. اگرچه احتمال دارد این رهبران از استعداد ذاتى برخوردار باشند، اما این توانایى منحصراً به آن‌ها تعلق ندارد. همه ما مى‌توانیم این الگو را فرا بگیریم. با کمى نظم، هر رهبر یا سازمانى مى‌تواند چه در داخل و چه خارج از سازمان، الهام‌بخش دیگران باشد تا به آن‌ها در پیش‌برد ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان کمک کند. همه ما مى‌توانیم رهبرى کردن را بیاموزیم. هدف کتاب "با یک چرا آغاز کنید" فقط تصحیح ایرادها نیست؛ بلکه منظور سایمون سینک (Simon Sinek) از تألیف آن، راهنمایى در جهت بزرگ‌نمایى و تمرکز بر مواردى است که در واقع هیچ ایرادى ندارند. هدف او تغییر راه‌حل‌هاى پیشنهادى دیگران نیست. بسیارى از جواب‌هایى که مى‌گیریم، اگر براساس شواهد منطقى باشند، کاملاً معتبر هستند. با این وجود، اگر با سؤالات اشتباه کار خود را آغاز کنیم، اگر علت را به خوبى درک نکنیم، بهترین جواب‌ها نیز در نهایت ما را گمراه مى‌کنند. در نهایت شاهد آشکار شدن حقیقت خواهیم بود. سایمون در این اثر نظریه دایره‌های طلایی را مطرح می‌کند و می‌آموزد که چگونه شرکت‌هایی مثل اپل و برادران رایت توانسته‌اند به موفقیت زیادی دست پیدا کنند. کتاب حاضر به شما یاری می‌کند تا بتوانید به چرایی خود پاسخ دهید، همچنین چگونه با اعتماد به نفس بیشتری با مشتریان خود به بحث و گفتگو بپردازید؛ برای اینکه که اگر با چرا آغاز کنید وفاداری مشتریان زیاد شده و اعتماد در جامعه رواج پیدا می‌کند. در بخشی از کتاب با یک چرا آغاز کنید می‌خوانیم: به ندرت مى‌توان کالایى را در بازار یافت که مشترى نتواند آن را با قیمت، کیفیت، سطح خدمات و ویژگى‌هاى یکسان از فروشنده دیگرى تهیه نماید. اگر از مزایاى اولین تولید کننده پیشگام برخوردار باشید، احتمال دارد این مزیت در مدت چند ماه از دست برود. اگر محصولى واقعا جدید ارائه دهید، شخص دیگرى با محصولى مشابه و حتى بهتر از محصول شما وجود خواهد داشت. اگر از اکثر سازمان‌ها علت وفادارى مشتریانشان را جویا شوید، بسیارى درباره کیفیت، ویژگى‌ها، قیمت یا خدمات برتر پاسخ مى‌دهند. به عبارت دیگر، بسیارى از علت وفادارى مشتریان اطلاعى ندارند. جالب است که اگر شرکت‌ها علت وفادارى مشتریان را نمى‌دانند، پس احتمالاً نمى‌دانند چرا کارمندان آن‌ها در این شرکت‌ها کار مى‌کنند. اگر اکثر شرکت‌ها واقعا علت وفادارى مشتریان خود یا کارمندان خود را درک نکنند، چطور مى‌توانند از شیوه‌هاى جذب کارمندان آگاه شده و وفادارى آن‌ها را تشویق کرده و افزایش دهند؟ واقعیت این است که بسیارى از شرکت‌هاى امروزى، براساس مجموعه‌اى ناقص یا اشتباه، متشکل از فرضیه‌هاى ناکامل از محرک‌هاى کارى خود تصمیم‌گیرى مى‌کنند. تنها دو روش براى تحت‌تأثیر قرار دادن رفتار انسانى وجود دارد: روش اول اینکه مى‌توانید از فریب استفاده کرده و یا انگیزش ایجاد کنید. فریب در واقع فریبکارى نیست؛ بلکه بسیار رایج بوده و تاکتیک نسبتا مناسبى است. درحقیقت، بسیارى از ما از دوران جوانى خود در حال انجام این کار هستیم. جمله «من بهترین دوست تو خواهم بود» تاکتیک مذاکره‌اى بسیار مؤثر است که توسط نسل‌هاى مختلف کودکان براى رسیدن به چیزى که از دوست خود انتظار دارند، مورد استفاده قرار مى‌گیرد و تمام کودکانى که آب نبات چوبى خود را در ازاى یافتن بهترین دوست جدید معاوضه کرده‌اند تأثیر این جمله را تأیید مى‌کنند. در زمینه سیاست، فریب در تمامى اشکال فروش و بازاریابى رواج دارد. فریب معمول عبارت است از: کاهش قیمت، هدیه تبلیغاتى، استفاده از ترس، فشار همتا یا پیغام‌هاى الهام‌بخش؛ و خلاقیتى که رفتار را تحت‌تأثیر قرار دهد مانند یک خرید، رأى یا حمایت. هنگامى که شرکت‌ها یا سازمان‌ها درک واضحى از دلیل وفادارى مشتریان نداشته باشند، به میزان نادرستى از فریب متکى مى‌شوند؛ به همین دلیل، فریب جوابگو خواهد بود. فهرست مطالببا یک چرا آغاز کنیدپیش‌گفتارقدرت چرایىمقدمهچرا با چرایى آغاز کنیم؟بخش اول: دنیایى که با چرایى آغاز نمى‌شودفصل 1: فرض کنید که مى‌دانیدفصل 2: هویج‌ها و چوب‌هابخش دوم: دیدگاه جایگزینفصل 3: حلقه طلایىفصل 4: این‌ها، نظر نیستند؛ بلکه زیست‌شناسى هستندفصل 5: شفافیت، نظم و ثباتبخش سوم: رهبران به پیروان نیاز دارندفصل 6: پدیدار شدن اعتمادفصل 7: چگونه نقطه اوج، بالاتر مى‌رودبخش چهارم: چگونه افرادى را که باور دارند، گردهم جمع کنیمفصل 8: با چرایى آغاز کنید، اما از چگونگى باخبر باشیدفصل 9: بدانید چرا، بدانید چگونه، پس از آن چه چیزى؟فصل 10: ارتباطات به معنى حرف زدن نیست؛ بلکه گوش کردن استبخش پنجم: بزرگ‌ترین چالش در موفقیتفصل 11: وقتى چرایى مبهم مى‌شودفصل 12: شکاف پیش مى‌آیدبخش ششم: چرایى را کشف کنفصل 13: منشأ چرایىفصل 14: رقابت جدیددر نهایت، بخشى از این جنبش باشید و دیدگاه خود را با دنیا به اشتراک بگذاریدتشکر و قدردانى

more_vert کتاب با یک چرا آغاز کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افرادند

ادامه مطلب

closeکتاب با یک چرا آغاز کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افرادند

کتاب با یک چرا آغاز کنید: چگونه رهبران بزرگ، در انجام کارها الهام بخش همه افرادند، پرفروش‌ترین اثر انگیزه‌بخش و تغییر سبک زندگی نوشتۀ سایمون سینک است. این کتاب نشان می‌دهد رهبرانی که بیشترین تأثیر در جهان را داشته‌اند، به شیوۀ دیگری فکر و عمل می‌کنند و این برعکس کارهایی است که همۀ مردم عادی انجام می‌دهند. در دنیاى امروز افرادى هستند که دیگران را رهبرى مى‌کنند. رهبران از جایگاه قدرت یا تأثیر برخوردارند. کسانى که رهبرى مى‌کنند، الهام‌بخش ما نیز هستند. همۀ ما، چه به شکل افراد و چه به گونۀ سازمان، دنباله‌روی کسانى هستیم که به خواست خود رهبرى نمى‌کنند، بلکه ما خواستار پیروى از آن‌ها هستیم. پیروى ما از این افراد، نه به خاطر آن‌ها، بلکه به خاطر خودمان است. کتاب با یک چرا آغاز کنید (Start with Why) براى همۀ کسانی است که مى‌خواهند الهام‌بخش دیگران باشند و همچنین کسانى که مى‌خواهند فردى را بیابند که الهام‌بخش آن‌ها باشد. این کتاب دربارۀ الگویى است که به شکل طبیعى رخ داده و طرز فکر، نحوه عمل و ارتباطى است که برخى رهبران را توانا مى‌کند تا الهام‌بخش اطرافیان خود باشند. اگرچه احتمال دارد این رهبران از استعداد ذاتى برخوردار باشند، اما این توانایى منحصراً به آن‌ها تعلق ندارد. همه ما مى‌توانیم این الگو را فرا بگیریم. با کمى نظم، هر رهبر یا سازمانى مى‌تواند چه در داخل و چه خارج از سازمان، الهام‌بخش دیگران باشد تا به آن‌ها در پیش‌برد ایده‌ها و دیدگاه‌هایشان کمک کند. همه ما مى‌توانیم رهبرى کردن را بیاموزیم. هدف کتاب "با یک چرا آغاز کنید" فقط تصحیح ایرادها نیست؛ بلکه منظور سایمون سینک (Simon Sinek) از تألیف آن، راهنمایى در جهت بزرگ‌نمایى و تمرکز بر مواردى است که در واقع هیچ ایرادى ندارند. هدف او تغییر راه‌حل‌هاى پیشنهادى دیگران نیست. بسیارى از جواب‌هایى که مى‌گیریم، اگر براساس شواهد منطقى باشند، کاملاً معتبر هستند. با این وجود، اگر با سؤالات اشتباه کار خود را آغاز کنیم، اگر علت را به خوبى درک نکنیم، بهترین جواب‌ها نیز در نهایت ما را گمراه مى‌کنند. در نهایت شاهد آشکار شدن حقیقت خواهیم بود. سایمون در این اثر نظریه دایره‌های طلایی را مطرح می‌کند و می‌آموزد که چگونه شرکت‌هایی مثل اپل و برادران رایت توانسته‌اند به موفقیت زیادی دست پیدا کنند. کتاب حاضر به شما یاری می‌کند تا بتوانید به چرایی خود پاسخ دهید، همچنین چگونه با اعتماد به نفس بیشتری با مشتریان خود به بحث و گفتگو بپردازید؛ برای اینکه که اگر با چرا آغاز کنید وفاداری مشتریان زیاد شده و اعتماد در جامعه رواج پیدا می‌کند. در بخشی از کتاب با یک چرا آغاز کنید می‌خوانیم: به ندرت مى‌توان کالایى را در بازار یافت که مشترى نتواند آن را با قیمت، کیفیت، سطح خدمات و ویژگى‌هاى یکسان از فروشنده دیگرى تهیه نماید. اگر از مزایاى اولین تولید کننده پیشگام برخوردار باشید، احتمال دارد این مزیت در مدت چند ماه از دست برود. اگر محصولى واقعا جدید ارائه دهید، شخص دیگرى با محصولى مشابه و حتى بهتر از محصول شما وجود خواهد داشت. اگر از اکثر سازمان‌ها علت وفادارى مشتریانشان را جویا شوید، بسیارى درباره کیفیت، ویژگى‌ها، قیمت یا خدمات برتر پاسخ مى‌دهند. به عبارت دیگر، بسیارى از علت وفادارى مشتریان اطلاعى ندارند. جالب است که اگر شرکت‌ها علت وفادارى مشتریان را نمى‌دانند، پس احتمالاً نمى‌دانند چرا کارمندان آن‌ها در این شرکت‌ها کار مى‌کنند. اگر اکثر شرکت‌ها واقعا علت وفادارى مشتریان خود یا کارمندان خود را درک نکنند، چطور مى‌توانند از شیوه‌هاى جذب کارمندان آگاه شده و وفادارى آن‌ها را تشویق کرده و افزایش دهند؟ واقعیت این است که بسیارى از شرکت‌هاى امروزى، براساس مجموعه‌اى ناقص یا اشتباه، متشکل از فرضیه‌هاى ناکامل از محرک‌هاى کارى خود تصمیم‌گیرى مى‌کنند. تنها دو روش براى تحت‌تأثیر قرار دادن رفتار انسانى وجود دارد: روش اول اینکه مى‌توانید از فریب استفاده کرده و یا انگیزش ایجاد کنید. فریب در واقع فریبکارى نیست؛ بلکه بسیار رایج بوده و تاکتیک نسبتا مناسبى است. درحقیقت، بسیارى از ما از دوران جوانى خود در حال انجام این کار هستیم. جمله «من بهترین دوست تو خواهم بود» تاکتیک مذاکره‌اى بسیار مؤثر است که توسط نسل‌هاى مختلف کودکان براى رسیدن به چیزى که از دوست خود انتظار دارند، مورد استفاده قرار مى‌گیرد و تمام کودکانى که آب نبات چوبى خود را در ازاى یافتن بهترین دوست جدید معاوضه کرده‌اند تأثیر این جمله را تأیید مى‌کنند. در زمینه سیاست، فریب در تمامى اشکال فروش و بازاریابى رواج دارد. فریب معمول عبارت است از: کاهش قیمت، هدیه تبلیغاتى، استفاده از ترس، فشار همتا یا پیغام‌هاى الهام‌بخش؛ و خلاقیتى که رفتار را تحت‌تأثیر قرار دهد مانند یک خرید، رأى یا حمایت. هنگامى که شرکت‌ها یا سازمان‌ها درک واضحى از دلیل وفادارى مشتریان نداشته باشند، به میزان نادرستى از فریب متکى مى‌شوند؛ به همین دلیل، فریب جوابگو خواهد بود. فهرست مطالببا یک چرا آغاز کنیدپیش‌گفتارقدرت چرایىمقدمهچرا با چرایى آغاز کنیم؟بخش اول: دنیایى که با چرایى آغاز نمى‌شودفصل 1: فرض کنید که مى‌دانیدفصل 2: هویج‌ها و چوب‌هابخش دوم: دیدگاه جایگزینفصل 3: حلقه طلایىفصل 4: این‌ها، نظر نیستند؛ بلکه زیست‌شناسى هستندفصل 5: شفافیت، نظم و ثباتبخش سوم: رهبران به پیروان نیاز دارندفصل 6: پدیدار شدن اعتمادفصل 7: چگونه نقطه اوج، بالاتر مى‌رودبخش چهارم: چگونه افرادى را که باور دارند، گردهم جمع کنیمفصل 8: با چرایى آغاز کنید، اما از چگونگى باخبر باشیدفصل 9: بدانید چرا، بدانید چگونه، پس از آن چه چیزى؟فصل 10: ارتباطات به معنى حرف زدن نیست؛ بلکه گوش کردن استبخش پنجم: بزرگ‌ترین چالش در موفقیتفصل 11: وقتى چرایى مبهم مى‌شودفصل 12: شکاف پیش مى‌آیدبخش ششم: چرایى را کشف کنفصل 13: منشأ چرایىفصل 14: رقابت جدیددر نهایت، بخشى از این جنبش باشید و دیدگاه خود را با دنیا به اشتراک بگذاریدتشکر و قدردانى

more_vert کتاب پیرمرد و دریا

ادامه مطلب

closeکتاب پیرمرد و دریا

کتاب پیرمرد و دریا شاهکار فراموش نشدنی ارنست همینگوی است و ماجراجویی‌های ماهیگیر پیری را روایت می‌کند که پس از روزها شکست در صید ماهی به دل دریا می‌رود تا ماهیِ بزرگی را صید کند و خود را به اثبات برساند. این رمان جذاب جوایز مهمی مانند پولیتزر و نوبل ادبیات را برای همینگوی به ارمغان آورده است. معرفی رمان پیرمرد و دریا: رمان پیرمرد و دریا (The Old Man and the Sea) بدون شک یکی از تأثیرگذارترین و الهام‌بخش‌ترین آثار همینگوی به شمار می‌آید و بسیاری از منتقدان ادبی به آن لقب شاهکاری بی‌بدیل داده‌اند. این رمان سرگذشت پیرمردی را روایت می‌کند که مدتی طولانی نتوانست چیزی صید کند و به همین دلیل راهی سفری دریایی می‌شود تا بعد از یک مبارزه‌ی سخت با طبیعت توانایی‌های خود را ثابت کند. ارنست همینگوی (Ernest Hemingway) زندگی پرماجرایی داشت و بسیاری از آثار خود را با الهام از تجربیات شخصی نوشت و رمانی مانند پیرمرد و دریا نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی مدتی برای زندگی به کوبا رفت و به قایق‌رانی و ماهی‌گیری مشغول شد. بنابر ادعای بسیاری در همین ایام با گرگوریو فوئنتس که ماهیگیر پیری بود آشنا می‌شود و دوستی صمیمانه‌ای میان این دو شکل می‌گیرد. شخصیت گرگوریو و نوع زندگی وی بعدها منبع الهام همینگوی می‌شود و رمان پیرمرد و دریا را می‌نویسد. زمانی که این رمان منتشر شد گرگوریو هنوز در قید حیات بود اما سواد خواندن و نوشتن نداشت و با این حساب هیچ‌گاه رمان پیرمرد و دریا را نخواند. نکوداشت‌های کتاب پیرمرد و دریا: - داستانی عمق گرایانه و چالش برانگیز. (Common Sense Media)- بهترین [اثر] او. زمان نشان خواهد داد که این بهترین اثر در میان همه ی ماست. منظورم [بهترین کار]خودش و معاصرانم است. (William Faulkner)- بهترین داستانی که همینگوی نوشته است... هیچ صفحه‌ای از این شاهکار نمی‌توانست به شکلی بهتر یا متفاوت به تحریر درآید. ( Sunday Times) در بخشی از کتاب پیرمرد و دریا می‌خوانیم: پسر بیرون رفت. بدون هیچ روشنایی، شام خورده بودند. پیرمرد شلوارش را درآورد و در تاریکی به رختخواب رفت. شلوارش را لوله کرد و بالشت ساخت و روزنامه را هم لای آن گذاشت. خودش را در پتو پیچید و روی روزنامه دیگری که فنرهای تخت‌خواب را پوشانده بود خوابید. خیلی زود خوابش برد و خواب آفریقا را دید، زمانی که پسربچه بود، ساحل طولانی به رنگ طلایی سفید را دید که برقش چشمانش را می‌آزرد و همچنین پرتگاه‌های بلند و کوه‌های بزرگ قهوه‌ای را دید. اکنون هر شب در ساحل زندگی می‌کرد و در خواب‌هایش غرش امواج را می‌شنید و قایق‌های بومی را می‌دید که در میان امواج پیش می‌آمدند. بوی قیر و چوب بلوط عرشه کشتی را در خواب می‌دید، و بوی آفریقا را که نسیم صبحدم از خشکی می‌آورد. همیشه وقتی که بوی نسیم صبح را احساس می‌کرد بیدار می‌شد و لباس می‌پوشید و می‌رفت تا پسر را بیدار کند. ولی امشب بوی نسیم ساحلی خیلی زودتر آمد و او در خواب خود می‌دانست که هنوز خیلی زود است و هم‌چنان خواب می‌دید، و قله‌های سفید جزیره‌ها را دید که از میان دریا برآمده بودند و بعد خواب بندر و لنگرگاه‌های جزایر قناری را دید. دیگر نه خواب توفان را می‌دید و نه خواب زن را، نه رویدادهای بزرگ را و نه ماهی‌های بزرگ را، و نه زورآزمایی، و نه خواب همسرش را. اکنون فقط خواب مکان‌ها را می‌دید و خواب شیرها در ساحل. شیرها در نور شبانگاهی مانند بچه گربه بازی می‌کردند و او آن‌ها را به اندازه‌ی پسربچه دوست داشت. پسر را هرگز در خواب نمی‌دید. یک‌باره بیدار شد، از لای در باز، ماه را نگاه کرد و شلوار لوله شده‌اش را باز کرد و پوشید. جاده را گرفت و رفت تا پسر را بیدار کند. تنش از سرمای صبحدم می‌لرزید. ولی می‌دانست پارو زدن بدنش را گرم می‌کند. در خانه پسر قفل نبود و او در را باز کرد و با پای برهنه آرام داخل شد. پسر در اتاق اول روی تخت‌خواب بود و پیرمرد در آخرین اشعه‌های ماه که از پنجره می‌تابید او را به وضوح می‌دید. آرام یک پایش را گرفت و آن‌قدر نگه داشت تا پسر بیدار شد و غلتید و به او نگریست. پیرمرد سر تکان داد و پسر شلوارش را از روی صندلی کنار تختخواب برداشت و روی تخت نشست و آن را پوشید.

more_vert کتاب مدیر کارآمد: رهبری

ادامه مطلب

closeکتاب مدیر کارآمد: رهبری

هدف برایان تریسی در کتاب مدیر کارآمد: رهبری، این است که شما بتوانید رهبر باشید و اگر رهبر هستید کاری کنید تا با توضیح در مورد کیفیت، ویژگی‌ها و رفتارهای موثرترین رهبران در جوامع‌مان، رهبر مؤثری باشید. هرگز به اندازه‌ی امروز، در جامعه‌ی ما نیاز به رهبری وجود نداشته است. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری در خانه‌هایمان، در سازمان‌های تجاری‌مان و در انجمن‌های خصوصی و عمومی، در دولت‌مان نیاز به رهبری وجود دارد. و مخصوصا نیاز داریم رهبری ما را به سمت آینده پیش برد. ما به افرادی نیاز داریم که بصیرت و شجاعت دارند، افرادی که حاضر هستند کارهای جدید را امتحان کنند و کارهایی بکنند که تا به حال کسی نکرده است. ما به دو نوع رهبر احتیاج داریم. نوع اول از رهبر که به آن نیاز داریم و مهم‌ترین است، و به بیان دیگر اساس رهبری است و نامشان رهبر تعاملی است. رهبر تعاملی کارها را به همراه و به وسیله‌ی دیگران انجام می‌دهد. نوع دوم از رهبری که به آن احتیاج داریم و اگر بالاترین سطح رهبری را می‌خواهید رهبر تحول‌ آفرین نامیده می‌شود. این رهبری است که مسیر‌ ساز است. این رهبر کسی است که با بصیرت است، این رهبری است که افراد را برانگیخته، متعالی، الهام‌بخش و قدرتمند می‌کنند تا در سطحی فراتر از آنکه تا به حال کرده‌اند بتوانند عمل کنند. برایان تریسی (Brian Tracy)، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت برایان تریسی اینترنشنال است. او این شرکت را در سال ۱۹۸۴ در شهر ونکوور کانادا بنیان نهاد. این شرکت به ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه رهبری، فروش، اعتماد به نفس، هدف‌گذاری، راهبرد، خلاقیت و روان‌شناسی موفقیت می‌پردازد. برایان تریسی پیش از پایه‌گذاری این شرکت به عنوان مدیر ارشد عملیات در یک شرکت ساخت‌وساز مشغول به کار بود. او همچنین در زمینه فروش و بازاریابی، سرمایه‌گذاری، ساخت‌وساز، واردات، توزیع و نیز مشاوره مدیریتی فعالیت داشته است. در بخشی از کتاب مدیر کارآمد: رهبری (Effective Manager Leadership) می‌خوانیم: توانایی در برقراری ارتباط یک ویژگی کلیدی در رهبری است. توانایی در برقراری ارتباط برای چیز‌های متفاوت کلید رهبری است. این نحوه‌ی عملکرد رهبر است. ما می‌دانیم که رهبران به وضوح می‌توانند راجع به دیدگاه‌شان، استراتژی‌هایشان و تصویر ذهنی‌شان سخن بگویند. وقتی شما با سازمانی روبه‌رو می‌شوید که ناراضی است یا در حال ورشکستگی است متوجه می‌شوید که با سازمانی روبه‌رو هستید که هدف مبهمی دارد. در یک سازمان موفق هر کسی به وضوح می‌داند که برای انجام چه چیزی تلاش می‌کند، به کجا می‌روند، چه آینده‌ای دارند، در گذشته چگونه بوده‌اند و نقاط قوت و ضعف‌شان در چیست. همه افراد به وضوح آگاهند. فهرست مطالبمدیر کارآمد رهبریمقدمهشماره یک: داشتن دیدی گستردهشماره دو: داشتن هدفی که الهام‌بخش و هیجان‌بخش استشماره سه: داشتن جهت‌یابی عملکرد قویشماره چهار: رهبران شجاعت دارند.شماره پنج: رهبران استراتژیست و برنامه‌ریزان خوبی هستند.شماره شش: رهبران الهام می‌بخشند و انگیزه می‌دهند.شماره هفت: این است که رهبران برای پیروزی نیروی‌شان را به کار می‌برند.شماره هشت: رهبران رابطین خوبی هستند. رهبران رابطین خوبی هستند.شماره نه: رهبران در کار مفهوم و معنا ایجاد می‌کنند.شماره ده: این است که ‌رهبران قابل رویت هستند.شماره یازده: این است که رهبران تیم پیروز می‌سازند.شماره دوازده: رهبران نتایج جهت‌دار هستند.شماره سیزده: تمایل شدید به رهبری کردنشماره چهارده: عزت نفس بالا و تصور مثبتی از خود.شماره پانزده: رهبران تنها وظایفی را قبول می‌کنند که بتوانند آن را عالی انجام دهند.شماره شانزده: رهبران خودشان را برمی‌انگیزند و تحریک می‌کنند.شماره هفده: رهبران هرگز رشد و پیشرفت را متوقف نمی‌کنند.شماره هجده: قدرت به وسیله‌ی همکاریشماره نوزده: رهبران از سه راه اداره می‌کنند.شماره بیست: رهبران شنوندگان خوبی هستند.شماره بیست و یک: رهبران کمال بالایی دارند.

more_vert کتاب رهبران آخر غذا می‌ خورند

ادامه مطلب

closeکتاب رهبران آخر غذا می‌ خورند

کتاب رهبران آخر غذا می‌ خورند اثر سایمون سینک است که توسط الهام نورانی پور ترجمه و از سوی انتشارات آریاناقلم منتشر شده است عنوان انگلیسی کتاب Leaders Eat Last: Why Some Teams Pull Together and Others Don't  است بررسی موضوع کتاب هیج سازمانی در خلال بحران، خود به خود مدیریت نمی‌شود. همیشه بحران موجود را رهبر برطرف کرده است. موفقیت یا شکست سازمان به کمالات و فضیلت‌های رهبری بستگی دارد. نه به فراست و تیزهوشی. جهانی را تصور کنید که در آن تقریباً همه با انگیزۀ سر کار رفتن از خواب بیدار می‌شوند، زمانی‌که در محل کار حضور دارند احساس امنیت و ارزشمندی می‌کنند و بعد با احساس کامیابی به خانه بازمی‌گردند. رهبران آخر غذا می‌خورند برای آن دسته از رهبران و سازمان‌ها نوشته شده است که خود را به ایجاد محیط‌هایی متعهد می‌کنند که در آنها مردم به‌طور طبیعی با هم برای انجام کارهای چشمگیر همکاری می‌کنند.

more_vert کتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری

ادامه مطلب

closeکتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری

کارماین گالو کتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری را با بهره‌گیری از اصول و قوانینی که در فروشگاه‌های اپل در حوزه ارتباط با مشتریان رعایت می‌شود، تحریر کرده است و بر این باور است که این کتاب می‌تواند برای هر کسب و کاری مفید باشد و الگویی مناسب برای ایجاد سازمانی مشتری‌ مدار باشد. در کتاب تجربه اپل: اسرار ایجاد وفاداری ماندگار در مشتری (The Apple Experience: The Secrets To Bulding Insanely Great Customer Loyalty)، صحبت از ایجاد تجربه عالی برای مشتری می‌شود و نمونه‌هایی از اقدامات فروشندگان اپل و همچنین سازمان‌های دیگر برای ایجاد این تجربه عالی در مشتریان ارائه شده است. تجربه اپل به سه بخش تقسیم شده است. بخش نخست، «الهام‌بخش مشترى داخلى‌تان باشید»، بر کارمندان، آموزش و ارتباطات داخلى تمرکز مى‌کند. بخش دوم، «به مشترى خارجى‌تان خدمات‌رسانی کنید»، براى متحیر ساختن مشتریان‌تان در هر گفت‌وگو، فنونی مشخص را آشکار مى‌سازد. بخش سوم، «صحنه را مهیا سازید»، محیطى را بررسی می‌کند که در آن خود، برند و محصول‌تان را ارائه مى‌کنید. هر بخش در ارائه یک تجربه اپل اهمیتی یکسان دارد؛ اما بیشتر شاهدان به چیزی توجه می‌کنند که مى‌توانند ببینند یعنی محصولات اپل و طراحى فروشگاه‌ها. تجربه اپل بسیار بیش از این حرف‌هاست. به گفته ران جانسون، معاون سابق امور خرده‌فروشى اپل: «اگر محصولات اپل کلید موفقیت فروشگاه‌ها هستند، این حقیقت را چگونه توضیح مى‌دهید که مردم به فروشگاه‌هاى اپل هجوم مى‌آورند تا محصولات آن را با قیمت کامل بخرند در حالى‌ که والمارت، بِست باى و تارگت بیشتر آن محصولات را با تخفیف عرضه مى‌کنند و آمازون هم تمام آن‌ها را می‌فروشد و مالیات بر فروش هم نمى‌گیرد! مردم به دلیل داشتن تجربه‌ لذت‌بخش به فروشگاه اپل مى‌آیند و مایل هستند براى این کار بهاى زیادى بپردازند.» کارماین گالو (Carmine Gallo) مربی روابط اجتماعی و ارتباطات در چند شرکت از بهترین برندهای دنیاست. گالو هم‌اکنون با بزرگترین رهبران کسب و کار جهان به طور مستقیم فعالیت می‌کند. او برای به اشتراک‌گذاری ایده‌های نوآورانه خود از روایت داستان‌های الهام‌بخش استفاده می‌کند. نخستین ویژگی که یک کسب‌ و کار متعالی را از دیگر کسب‌ و کار‌ها جدا می‌سازد، ایجاد چشم‌انداز والاتر و ارزشمندتر از مسائل مالی است، توصیفی ساده از آنچه می‌خواهیم به آن دست یابیم تا قدری زندگی مردم را آسان‌تر کنیم. کسب‌ و کارهای متعالی نظیر هتل‌های فور سیزنز، فِدکس، اپل، ریتس کارلتون، مرسدس بنز و... قدرت یک چشم‌انداز الهام‌بخش را درک کرده‌اند و با تکرار آن در همه جای سازمان خود، تلاش می‌کنند در کارمندان‌شان انگیزه لازم را برای رسیدن به آن چشم‌انداز به وجود بیاورند، کارمندانی که پیش‌تر براساس فرهنگ سازمانی مطبوع خود گزینش شدند و آماده اوج گرفتن در محیط سازمانی خود هستند. پیش از خدمات‌ رسانی به مشتریان، ابتدا باید نیروهای خود را از جنبه‌های گوناگون با انگیزه کنیم. می‌توانیم با رعایت فنونی ساده، کارمندان را آماده ارائه خدماتی استثنایی به مشتریان کنیم. نکته کلیدی این است که مشتری‌نوازی پس از مهیا شدن کارمندان در سایه رعایت آن فنون، آغاز می‌شود. اکنون در دهه دوم قرن بیست‌ویکم، زمان گذار از مشتری‌مداری به مشتری‌نوازی است و باید با مشتری همانند مهمان و حتی عضوی از خانواده رفتار کنیم. رعایت اصول ساده و کم‌هزینه باعث خواهد شد مشتریان را برای یک عمر در اختیار داشته باشیم و از سودی سرشار بهره‌مند شویم. باید از دیدگاه سنتیِ تمرکز صِرف بر کسب سود فاصله بگیریم تا تجاربی جدید برای خود و مشتریان‌مان خلق کنیم. با کمی تأمل، آغازگر گذار از مشتری‌مداری به مشتری‌نوازی باشیم. فهرست مطالبمقدمهبخش نخست: الهام‌بخش مشتری داخلی خود باشیدفصل اول: رؤیایی بزرگ‌تر در سر بپرورانیدفصل دوم: براساس لبخندها استخدام کنیدفصل سوم: کارمندانی شجاع پرورش دهیدفصل چهارم: اعتماد ایجاد کنیدفصل پنجم: حلقه بازخورد را تشکیل دهیدفصل ششم: نیروهای چندکاره را توسعه دهیدفصل هفتم: به کارمندانتان اختیار دهیدبخش دوم: خدمات‌رسانی به مشتری خارجیفصل هشتم: از پنج اصل خدمات‌ رسانی اپل پیروی کنیدفصل نهم: ساعت درونی مشتری را دوباره تنظیم کنیدفصل دهم: مزیت بفروشیدفصل یازدهم: نبوغ درونی مشتری خود را آزاد کنیدفصل دوازدهم: لحظات متحیرکننده خلق کنیدفصل سیزدهم: نمایشنامه را تمرین کنیدفصل چهاردهم: تجربه‌ای همسان ارائه دهیدبخش سوم: صحنه را مهیا سازیدفصل پانزدهم: آشفتگی‌ها را از بین ببریدفصل شانزدهم: به جزئیات طراحی توجه کنیدفصل هفدهم: طراحی تجارب چند حسینتیجه‌گیری

more_vert کتاب کاروان امیدکتابی در شرح داستان تری فاکس و کاروان امید او

ادامه مطلب

closeکتاب کاروان امیدکتابی در شرح داستان تری فاکس و کاروان امید او

کتاب کاروان امید؛ سرگذشت تری فاکس، دوندۀ معلول و سرطانی، نوشتۀ لسکی اسکرای وینر و با ترجمۀ محمدابراهیم محجوب است که از ۱۳۹۳ از سوی انتشارات گمان، میهمان قفسه‌های کتابخانه‌ها شد.

more_vert کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت-الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت-الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK

کتاب مدیریت پروژه در صنعت ساخت-الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK از انتشارات  موسسه بین المللی مدیریت پروژه(PMI) است که توسط رضا آتش فراز, روح اله رامشانی, و الهام ذره پرور شجاع ترجمه شده است. بررسی موضوع کتاب الحاقیه ساخت راهنمای PMBOK، نکات خاصی را که باید در هنگام طرح‌ریزی و پیاده‌سازی حوزه‌های ده‌گانه دانش مدیریت پروژه در پروژه های صنعت ساخت مورد توجه قرار داده شوند، ارائه کرده است. همچنین این الحاقیه سه حوزه دانش مدیریت پروژه خاص صنعت ساخت را که باید به حوزه‌های ده گانه دانش مدیریت پروژه افزوده شوند به تفصیل تشریح کرده است. این حوزه‌­های دانش عبارتند از: مدیریت بهداشت، ایمنی، امنیت و محیط زیست پروژه، مدیریت مالی پروژه و  مدیریت دعاوی پروژه

more_vert کتاب تفسیر «نسیم وحی»

ادامه مطلب

closeکتاب تفسیر «نسیم وحی»

 اولین جلد از مجموعه تفسیر «نسیم وحی» (تفسیر جزء اول قرآن کریم)، تالیف سیدرضا میرصانعی خوانساری، با مقدمه، تعلیق و توضیح محمد اسماعیل صالحی مقدم از طرف انتشارات اندیشه و فرهنگ جاودان در تابستان امسال منتشر شد. تعلیق‌نویس این تفسیر بعد از آنکه مجموعه تفسیرهای قرآنی را در تاریخ اسلام از سنخ تفسیرهای «روایی» یا «باطنی(تاویلی)» یا «اجتهادی» تقسیم‌بندی می‌کند، در توضیحِ چرایی و ضرورت تفسیر خود از قرآن می‌نویسد که تفسیر نسیم وحی در هیچ کدام از این تقسیم‌بندی‌ها نمی‌گنجد و به سبکی نو نگاشته شده است. نویسنده پیشگفتار و تعلیق نویس مجموعه در این زمینه مدعی است: «درون مایه تفسیر نسیم وحی را که نویسنده محترم آیت‌الله حاج سیدرضا میرصانعی خوانساری به خامۀ قلم خویش زده‌اند، بیشتر نگاهی اجتهادی-روایی دارد و ایشان توجه لازم به تفسیر اجتهادی و روایی آیه‌ها داشته‌اند. ویراستار و تعلیق نویس [خود من] گاهی بر آن مطالبی افزوده و با نگاه عرفانی، کلامی و حکمتی به آیه‌های الاهی نگریسته است. اما دلیل اینکه نیم‌نگاهی به تفسیر عرفانی و گاهی کلامی آیه‌ها شده است؛ تبیین نگاه برخی از عُرفا و نیز برخی اندیشمندان متکلم و نیز حکیم‌های مسلمان بوده است تا بتوان با جمعِ هر چند ناتمام برخی سخنان ایشان، این تفسیر را به دایره المعارفی از اندیشه‌های گوناگون تبدیل کرد تا خواننده محترم بیشتر به اندیشه‌هایشان پی ببرد و در کنار آگاهی یافتن از کُنه آیه‌های لاهی، بر شناختش نسبت به اندیشمندان مسلمان بیافزاید. همچنین در تفسیر نیم نگاهی ادبی به برخی آیه‌ها نیز شده است که در نوع خود الهام‌بخش آن خواهد بود تا روزی گروهی از اندیشمندان حوزه و دانشگاه کنار هم گرد آمده و تفسیری جدید با نگاهی جامه از نظر زبان و صنایع ادبی، دستور زبان فارسی، تبیین واژگان بیگانه آمده در قرآن، دانش‌های عرفان، الهیات و کلام... جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم ارتباطات، علوم سیاسی، علوم تربیتی، نجوم، فیزیک و گرایش‌های آن، شیمی و گرایش‌های آن، زیست شناسی و گرایش‌های آن، پزشکی، هندسه، ریاضی، کشاورزی و گرایش‌های آن، منابع طبیعی و ... که همه دانش‌های بشری الهام گرفته از کلام الهی است.» این تاکیدِ بسیار حداکثری بر آرمان نوشته شدن تفسیری جامع بر تمامی علوم انسانی و تجربی در مقدمه، گواه است که این تفسیر را باید از زمره تفاسیری دانست که مفسرانش در نگاهی حداکثری، قائل بر نوعی شمول قرآن بر تمامی علوم بشری هستند و آیات قرآن کریم را با این پیش‌فرض مهم و کلان می‌نگرند و می‌فهمند. گفتنی است که جلد اول از تفسیر سی جلدی نسیم وحی، در شمارگان ۱۰۰۰، با قیمت ۱۱۰ هزار تومان در مجلد گالینگور، برای نخست بار در تابستان سال ۱۳۹۸ از سوی انتشارات نشر و فرهنگ جاودان قم منتشر شده است و شماره‌های بعدی این مجموعه تفسیری هنوز منتشر نشده است.