جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب بهترین عملکردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در برنامه ریزی شهری

ادامه مطلب

closeکتاب بهترین عملکردهای سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در برنامه ریزی شهری

در هر زمینه ای برنامه ریزی جزء لاینفک زندگی بوده و محصولی از اندیشه، هنر و خردورزی انسان به شمار می آید. ضرورت به کارگیری انواع برنامه ریزی ها برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و کالبدی جوامع امروزی، مقوله است که در باب آن مطالب بسیاری به رشته تحریر درآمده است. (حسین زاده دلیر، 1391) این کتاب در دوبخش جداگانه ترجمه و تالیف شده است. بخش اول به مبانی GIS پرداخته و بخش به عملکرد سیستم GIS در برنامه ریزی های منطقه ای و ناحیه ای می پردازد. برنامه ریزی از دیدگاه مکانی را می توان به چهار بخش برنامه ریزی ملی، منطقه ای، شهری و روستایی تقسیم نمود و از دید زمانی به سه بخش بلندمدت، متوسط مدت و کوتاه مدت تقسیم می شود. فهرست مطالبفصل اول: تعریف GISتعریف GISویژگی ها و کاربرد های GISدلایل اهمیت به کارگیری GIS در سیستم های سازمانی و شرکتیفصل دوم: GIS و برنامه ریزی شهری ناحیه ای -GIS برای برنامه ریزان شهری و ناحیه ای مدیریت رشد موثرمعیارهای مکان یابیروش های تحلیلیمثالی از تسلط کشور سنگاپور به برنامه ریزی کاربری زمین با استفاده از GISمثالی از راه یافتن برنامه ریزی شهری به محله های فقیرنشین ونزوئلامثالی از ساده کردن برنامه ریزی اراضی بایر توسط انجمن خانه سازی آکرونفرمولی برای احیاءمساله مکان یابییک فرمول ترکیبیآوردن فرمولی برای زندگیرصدخانه شهری جهانی سازمان ملل متحدساختمان یک واحه در بیابانجایگزینی انرژی حاصل از نفت به انرژی تجدید شوندهفرایند برنامه ریزی هوشمندانه و برنامه ریزی شهری سبزنصب تسهیلات بهینهاز مدل تا حقیقتحمل و نقل ابتکارانهفراتر از ساخت و سازمثالی از پیشرفت خدمات اجرای قانون در مک آلین، تکزاس بوسیله سیستم اطلاعاتجغرافیایی موبایلترسیم نابرابری های شهر با GISمثالی از مکان یابی، ارزیابی و بهینه سازی مکان های برداشت آب های حاصل از بارندگی شهرمثالی از GIS و برداشت های فاضلاب ناشی از بارندگیمثالی از در دسترس قرار دادن داده های محیطیعملیات رقومی کردن پرونده هامنابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و برنامه ریزی خطی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و برنامه ریزی خطی

مقاله علمی و پژوهشی" بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و برنامه ریزی خطی " مقاله ای است که در28 صفحه و با 32 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد ،بهینه سازی استوار،مدل ریاضی بودجه ریزی ، مدل استوار سویستر و برنامه ریزی خطی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

ادامه مطلب

closeکتاب فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

آماده‏ سازی برای موفقیت بلندمدت شرکت وظیفه کانونی مدیریت استراتژیک است. می‏توان این وظیفه را به برنامه‏ ریزی استراتژیک، پیاده ‏سازی استراتژی و کنترل استراتژیک تفکیک کرد. برنامه ‏ریزی استراتژیک مبنای دو خرده ‏وظیفه دیگر را تشکیل می‏دهد. بنابراین هنگام بحث درباره موضوعات استراتژیک، تدوین استراتژی‏ های موفق نه‌فقط در ادبیات، بلکه در شیوه عمل شرکت‌ها نیز اهمیتی وافر دارد. یکی از اشتباهات متداول شرکت ها این است که تعداد زیاد مستندات استراتژیک ناهماهنگ - و حتی متضاد - دارند.این اشتباه در شرکت های بزرگ بیشتر روی میدهد، زیرا مدیران واحدها و سطوح سازمانی مختلف مستندات استراتژیک را در زمان های متفاوت و با تکیه بر نیازهای بخشی خود به راه می اندازند. هدف اصلی نویسندگان این کتاب ارائه سیستم یکپارچه ای از ابزارهای تحلیل و برنامه ریزی و ارائه چشم انداز کاملی از برنامه ریزی استراتژیک، با استفاده از سیستم همسان اصطلاحات است. فهرست مطالبپیش‏گفتارفصل اول: مقدمهبخش اولایده برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل دوم: استراتژی‏ ها، برنامه‏ ریزی استراتژیک، و عوامل موفقیتفصل سوم: تحول برنامه ‏ریزی استراتژیک و تلفیق آن در مدیریت استراتژیکفصل چهارم: ارزیابی نیات استراتژیکبخش دوممستندات استراتژیک و فرایند برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل پنجم: مستندات استراتژیکفصل ششم: فرایند برنامه‏ ریزی استراتژیکبخش سومراه‏اندازی (آغاز) برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل هفتم: تعریف کسب‏ وکارهای استراتژیک کنونیفصل هشتم: آماده کردن پروژه برنامه ‏ریزی استراتژیفصل نهم: تحلیل ذی‏‌نفعان و بازبینی بیانیه ماموریتبخش چهارمتحلیل استراتژیک در سطح شرکتفصل دهم: تحلیل محیط کلانفصل یازدهم: تحلیل صنایع مرتبطفصل دوازدهم: تحلیل پورت‏ فولیوفصل سیزدهم: تشخیص چالش‏ های استراتژیک در سطح شرکتبخش پنجمتدوین استراتژی شرکتفصل چهاردهم: تدوین و ارزیابی گزینه‏ های استراتژیک در سطح شرکتفصل پانزدهم: تدوین و ارزیابی پروژه‏ های استراتژیک در سطح شرکتبخش ششمتحلیل استراتژیک در سطح کسب‏ وکارفصل شانزدهم: تحلیل بازارهای مرتبطفصل هفدهم: تحلیل جایگاه‏ رقابتیفصل هجدهم: تشخیص چالش‏ های استراتژیک در سطح کسب‏ وکاربخش هفتمتدوین استراتژی‏ های کسب‏وکارفصل نوزدهم: تدوین و ارزیابی گزینه ‏های استراتژیک در سطح کسب‏ وکارفصل بیستم: تدوین و ارزیابی پروژه‏ های استراتژیک در سطح کسب‏ وکاربخش هشتمنهایی کردن برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل بیست و یکم: تدوین استراتژی‏ های وظیفه ‏ایفصل بیست و دوم: ارزیابی کلی استراتژی‏ ها و پروژه‏‌های استراتژیکفصل بیست و سوم: آمادگی برای پیاده‌‏سازیفصل بیست و چهارم: گفتار پایانیواژه‌‏نامهکتاب‏شناسی

more_vert کتاب برنامه‌ریزی کسب و کار

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه‌ریزی کسب و کار

کتاب برنامه‌ریزی کسب و کار به قلم نیل راسل جونز، به شما در مورد نگارش برنامه‌ریزی کسب و کار کمک می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید مفاهیم مورد نیاز را در قالب برنامه‌ریزی کوتاه مدت مطرح نمایید. یکی از ویژگی‌های هر زندگی که باید در همه مراحل، از خانه تا محل کار انجام شود برنامه‌ریزی است. بدون داشتن برنامه‌ریزی زندگی شما دچار بی‌نظمی و آشفتگی خواهد شد. برنامه‌ها بسیار متفاوت هستند. بعضی ممکن است بسیار مفید و بعضی هم موجب اتلاف زمان باشند. بارها از افراد خواسته شده که طرحی را بدون راهنمایی از دیگران آماده‌سازی کنند و در اکثر موارد نتیجه کار دور از انتظار می‌شود. نیل راسل جونز (Neil Russell-Jones) در کتاب برنامه‌ریزی کسب و کار (The business planning pocketbook) به شما کمک خواهد کرد تا در جهت تهیه برنامه برای اداره یا واحد تجاری‌ای که در آن هستید، جزئیات را بشناسید و بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را داشته باشید. در همه سازمان‌ها برنامه‌ریزی انجام می‌شود هم در سازمان‌های رسمی و هم غیر رسمی. این برنامه‌ریزی‌ها در سطوح مختلفی صورت می‌گیرد که اکثر آن ‌ها توسط مدیریت سطح متوسط در سازمان‌های بزرگ‌تر و افرادی که خودشان شغلشان را اداره می‌کنند پایه‌گذاری می‌کنند. جزئیات این کتاب در مورد مواردی که شما نیاز به آن دارید باعث ایجاد یک برنامه‌ریزی مفید می‌شود. همچنین جنبه‌های تمرینی و تئوری را شامل می‌شود. برنامه‌ریزی اولیه با توجه به هر نوع موقعیتی که دارید اساسا یکی است و هنگام گسترش این برنامه‌ریزی فقط شکل و سبک پیش رفتن آن متفاوت می‌شود. در واقع ممکن است نتایجی که از روند برنامه‌ریزی و موضوع بدست می‌آورید متفاوت باشد اما در طرح‌های اصولی اولیه همه یکسان هستند. در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی کسب و کار می‌خوانیم: سبک‌های برنامه‌ریزی برنامه غیررسمیاین برنامه‌ریزی معمولا در سازمان‌های کوچک و متوسط‌تر یافت می‌شود. به عنوان مثال جایی که مدیر بخواهد مقصد و اهداف سال آتی را مشاهده و در مورد آن بحث کند و اغلب در سازمان‌های کارآفرین موفق مشاهده شده است. از مزایای کلیدی این است که برنامه‌ی تمرین اتلاف وقت نیست و بسیار انعطاف‌پذیر است. با این وجود، مشکلات زمانی بروز پیدا می‌کنند که محیط تجاری بیشتر پیچیده شود و ثابت شود و این نوع از برنامه‌ریزی برای کنترل و سنجش کافی نیست. این مسئله می‌تواند اغلب نتایج را برای شرکت‌های مشکل‌دار فراهم آورد. مگر اینکه به صورت آهسته و متوالی و بانظم در متددهی به برنامه در مراحل بعدی به پیش رود. سبک‌های برنامه‌ریزی مبنای عددیاحتمالا رایج‌ترین سبک می‌باشد و ممکن است در رابطه با روشی دیگر استفاده شود. با تمرکز در داده‌های کمی و نه کیفی احساس راحتی خوبی به افراد می‌دهد و به نظر می‌رسد قطعی‌تر است. این سبک به آسانی جریان نقدینگی را تحلیل می‌کند تا بخواهد در مورد تولیدات صحبتی به میان آورد. این تحلیل جزئی است نه کلی. یکی از انتقادات وارد این است که این برنامه‌ریزی صرفا بر ورود وجه نقد استوار است و نادیده گرفتن جنبه‌های دیگر و این که به عدم استفاده از چشم انداز منجر شده است. تمام برنامه‌های شامل یک عنصر از تجزیه و تحلیل عددی است، اما با تکیه صرف بر اعداد تا حد زیاد، این برنامه بی‌اعتبار شده است و چشم انداز وسیع تر است که معمولا از بین می‌رود. فهرست مطالب مقدمهتعاریفشرکت‌ها و برنامه‌ریزی کسب و کارچشم اندازاستراتژیبرنامهتئوری برنامه‌ریزیبرنامه‌ریزی چیستچرا برنامه‌ریزیاجزا اصلی برنامه‌ریزیهشت سبک برنامه‌ریزیفرآیند برنامه‌ریزیهفت مرحله از فرآیند برنامه‌ریزیبرنامه‌ریزی عملیساختار دهیمثال شرکتبرقراری ارتباطبرنامه‌ریزی احتمالیسازماندهی برنامه‌ریزیچرخه برنامه‌ریزینمودار زمانیمدیریت بحراننکاتخلاصه

more_vert کتاب برنامه ریزی تحصیلی ویژه ی دانش آموزان

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه ریزی تحصیلی ویژه ی دانش آموزان

دیگر تحصیل آموزشگاهی فرصتی است تا به کودکان کمک شود چیزهایی یاد بگیرند که بزرگسالان یادگیری آن‌ها را در رسیدن به اهداف خلقتشان (کمال) و چگونگی عکس‌العمل‌های متناسب در موقعیّت‌های مختلف ضروری می‌دانند. این دفتر با توجّه به آمارهای بالای مشکلات تحصیلی و تأثیرات نامطلوب روانی ـ عاطفی آن در بین دانش‌آموزان و اولیای آنان که خود منشأ بروز برخی از مشکلات و نابه‌هنجاری‌های دیگر نظیر اضطراب، افسردگی، ترک تحصیل و ... می‌شود و براساس شرح وظایف ذاتی خود در خصوص کاهش مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان و با تأسی از برنامه‌ی درسی ملّی اقدام به تدوین مجموعه‌ مهارت‌های تحصیلی در مرحله‌ی اوّل با پنج عنوان شامل : 1ـ روش‌های پیش‌گیری از افت تحصیلی 2ـ روش‌های ایجاد انگیزه‌ی تحصیلی 3ـ برنامه‌ریزی تحصیلی 4ـ تمرکز حواس و حافظه 5ـ مدیریت زمان، توسّط تعدادی از همکاران و کارشناسان شاغل در آموزش و پرورش که در دو حوزه‌ی نظری و عملی خدمات راهنمایی و مشاوره را تجربه کرده‌اند، زیرنظر کمیته‌ی علمی که در این دفتر تشکیل شده است به رشته‌ی تحریر درآورده است فهرست مطالبسخنی با همکارانسخنی با مخاطبان عزیزمقدّمهبرنامه‌ریزی یعنی چهنکته‌ی اوّل : برنامه ریزی و هدففنون و روش‌های انتخاب هدفنکته‌ی دوم : برنامه‌ریزی، مداومت و استمرارنکته‌ی سوم : برنامه‌ریزی و نقشه‌ی راهنکته‌ی چهارم : برنامه‌ریزی، نظم و منطقنکته‌ی پنجم : برنامه‌ریزی و ایجاد تغییرات مطلوبنقش برنامه‌ریزی در موفّقیّت تحصیلیاهمیت برنامه ریزی برای سال اوّل و دومی هااهمیت برنامه ریزی برای سال سوم و پیش دانشگاهی‌هااثرات و فواید یک برنامه‌ریزی مطلوب پاسخ به یک نیاز‌ افزایش تمرکز کاهش اضطراب4 تقویت اراده خوش‌بینی و مثبت اندیشی خود نظم‌بخشیخود ارزیابیمدیریت زماناصول برنامه‌ریزیخودشناسیواقع‌بینی فرد محوری ایمان به برنامه و مثبت‌اندیشی واحد زمانی خلّاقیّتارزیابی مداوماراده‌ی قوی و پشتکارعوامل موفّقیّت در برنامه عوامل درونی عوامل بیرونیچگونه برنامه‌ریزی کنیمگام اوّل ـ تعیین نوع برنامهگام دوم ـ تعیین روش برنامهگام سوم ـ تهیّه‌ی فهرست از فعّالیّت‌های روزانهگام چهارم ـ تعیین مدّت زمان برنامهگام پنجم ـ اولویّت‌بندی امورگام ششم ـ تهیّه‌ی جدول برنامه‌نمونه‌ی برنامه‌ به روش اول (تابع زمان) نکات لازم در این روشنمونه‌ی برنامه به روش دوم (تکالیف،محور)نکات قابل توجّه در این روشعوامل تهدیدکننده‌ برنامه‌عدم تطابق برنامه با توانایی ها عدم رعایت قواعد برنامه‌ریزیعدم پشتکار انعطاف‌ناپذیریاحساس عدم نیاز به برنامه تغییرگریزیضعف اعتماد به نفسویژگی‌های یک برنامه‌ی مطلوب هفتگیسخن پایانیمنابع

more_vert کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

میر مهرداد پیدایی در کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی به آموزش مبانی علمی و عملیاتی طرح‌ریزی منابع انسانی در سازمان‌ها می‌پردازد و سعی بر این دارد تا ضمن تشریح مدل‌های مختلف برنامه‌ریزی و پیش‌بینی تعداد نیروی انسانی، مراحل عملیاتی اجرای آن را در سازمان‌ها نیز تشریح نماید. پیدایش سازمان‌های اجتماعی و گسترش روزافزون آن‌ها از ویژگی‌های بارز تمدن بشری به شمار می‌آید، به طوری که با توجه به عوامل متفاوت مکانی، زمانی، ویژگی‌ها و نیازهای خاص جوامع مختلف، همه روزه انواع سازمان‌های اجتماعی ظهور و گسترش پیدا می‌کنند و بر تعدادشان اضافه می‌شود. واضح و مبرهن است که هر سازمان اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود، به نوعی نیازمند مدیریت متناسب با ساختارش است. منابع انسانی ارزشمندترین عامل تولید، اصلی‌ترین سرمایه و منبع اصلی ایجاد رقابت و قابلیت‌های اساسی در هر سازمان محسوب می‌شود. به مفهومی دیگر در هر سازمان صنعتی، خدماتی و آموزشی، مسئولیت تأمین، نگهداری، بهسازی و به کارگیری مطلوب منابع انسانی توسط مدیران، به عنوان مؤثرترین رکن در بهره‌وری و کارایی در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان به شمار می‌رود. بنابراین آشنایی و آگاهی مدیران عملیاتی با برنامه‌ریزی منابع انسانی (Hamun Resource Planning) و روش‌های پیش‌بینی نیروی انسانی مورد نیاز و نحوه تأمین آن، از مهم‌ترین هدف و رسالت این کتاب است. در ضمیمه کتاب حاضر، نمونه‌های عملیاتی از سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی در چند سازمان دولتی ارائه شده است که می‌تواند برای کارشناسان این حوزه مفید باشد. در بخشی از متن کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی می‌خوانیم: از آنجا که امروزه منابع انسانی با ارزش‌ترین عامل تولید و مهم‌ترین سرمایه هر سازمان و منبع اصلی زاینده مزیت رقابتی و ایجاد کننده قابلیت‌های اساسی هر سازمان است، پس یکی از عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی می‌باشد. عامل مهم برای وجود برنامه‌ریزی منابع انسانی، برنامه‌ریزی جهت نیل به نیازهای مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی است. مؤثرترین راه دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از طریق بهبود و بهسازی آنان می‌باشد. با توجه به اینکه منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شود. جزء مهم و لاینفک مباحث برنامه‌ریزی استراتژیک است و اکثر برنامه‌ریزی‌های سازمانی و منابع انسانی ماهیت راهبردی دارند. از عمد‌ه‌ترین عواملی که موجب نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی شده است روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌هاست که هموار با آن مواجه‌اند.

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه روش تحقیق در جغرافیا ، جغرافیای شهری، نظریه ها و دیدگاه های توسعه شهری و تکنیک ها و مدلهای برنامه ریزی شهری ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستائی سال 1396

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستائی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستائی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه روش تحقیق در جغرافیا ، جغرافیای روستائی، نظریه ها و دیدگاه های توسعه روستائی و تکنیک ها و مدلهای برنامه ریزی روستائی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی

میر مهرداد پیدایی در کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی به آموزش مبانی علمی و عملیاتی طرح‌ریزی منابع انسانی در سازمان‌ها می‌پردازد و سعی بر این دارد تا ضمن تشریح مدل‌های مختلف برنامه‌ریزی و پیش‌بینی تعداد نیروی انسانی، مراحل عملیاتی اجرای آن را در سازمان‌ها نیز تشریح نماید. پیدایش سازمان‌های اجتماعی و گسترش روزافزون آن‌ها از ویژگی‌های بارز تمدن بشری به شمار می‌آید، به طوری که با توجه به عوامل متفاوت مکانی، زمانی، ویژگی‌ها و نیازهای خاص جوامع مختلف، همه روزه انواع سازمان‌های اجتماعی ظهور و گسترش پیدا می‌کنند و بر تعدادشان اضافه می‌شود. واضح و مبرهن است که هر سازمان اجتماعی برای رسیدن به اهداف خود، به نوعی نیازمند مدیریت متناسب با ساختارش است. منابع انسانی ارزشمندترین عامل تولید، اصلی‌ترین سرمایه و منبع اصلی ایجاد رقابت و قابلیت‌های اساسی در هر سازمان محسوب می‌شود. به مفهومی دیگر در هر سازمان صنعتی، خدماتی و آموزشی، مسئولیت تأمین، نگهداری، بهسازی و به کارگیری مطلوب منابع انسانی توسط مدیران، به عنوان مؤثرترین رکن در بهره‌وری و کارایی در راستای اهداف و سیاست‌های سازمان به شمار می‌رود. بنابراین آشنایی و آگاهی مدیران عملیاتی با برنامه‌ریزی منابع انسانی (Hamun Resource Planning) و روش‌های پیش‌بینی نیروی انسانی مورد نیاز و نحوه تأمین آن، از مهم‌ترین هدف و رسالت این کتاب است. در ضمیمه کتاب حاضر، نمونه‌های عملیاتی از سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی در چند سازمان دولتی ارائه شده است که می‌تواند برای کارشناسان این حوزه مفید باشد. در بخشی از متن کتاب برنامه ریزی منابع انسانی در بخش دولتی می‌خوانیم: از آنجا که امروزه منابع انسانی با ارزش‌ترین عامل تولید و مهم‌ترین سرمایه هر سازمان و منبع اصلی زاینده مزیت رقابتی و ایجاد کننده قابلیت‌های اساسی هر سازمان است، پس یکی از عمده‌ترین برنامه‌ریزی‌های سازمانی، برنامه‌ریزی منابع انسانی می‌باشد. عامل مهم برای وجود برنامه‌ریزی منابع انسانی، برنامه‌ریزی جهت نیل به نیازهای مهارتی، آموزشی و در نهایت بهسازی منابع انسانی است. مؤثرترین راه دستیابی به مزیت رقابتی در شرایط فعلی کارآمدتر کردن کارکنان سازمان‌ها از طریق بهبود و بهسازی آنان می‌باشد. با توجه به اینکه منابع انسانی، منبع استراتژیک برای سازمان‌ها محسوب می‌شود. جزء مهم و لاینفک مباحث برنامه‌ریزی استراتژیک است و اکثر برنامه‌ریزی‌های سازمانی و منابع انسانی ماهیت راهبردی دارند. از عمد‌ه‌ترین عواملی که موجب نگرش جدید در برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی شده است روند تغییرات و دگرگونی‌های تکنولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی در محیط داخلی و خارجی سازمان‌هاست که هموار با آن مواجه‌اند.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته برنامه ریزی محیط زیست سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته برنامه ریزی محیط زیست سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته برنامه ریزی محیط زیست سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و روش تحقیق ، نظریه های برنامه ریزی محیط زیست ، آمایش سرزمین و ارزیابی محیط زیست ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته برنامه ریزی درسی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته برنامه ریزی درسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته برنامه ریزی درسی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه فلسفه ،مبانی و اصول تربیت ، آمار و روش تحقیق کمی و کیفی ، نظریه های یادگیری ، الگوهای تدریس ، اصول و مبانی برنامه ریزی درسی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

ادامه مطلب

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert کتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

ادامه مطلب

closeکتاب مبانی نظری و عملی کاربرد اینترنت در فرآیند تدریس و یادگیری

در دهه‌های اخیر رویکردهای سنتی یادگیری و تدریس با ظهور فناوری‌های نوین مانند چندرسانه‌ای ها، فرارسانه ای‌ها و ارتباط از راه دور دچار تغییر و تحول اساسی شده است. با ورود فناوری‌های کمکی به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظام آموزشی در کلیه دوره‌ها و سطوح تحصیلی شاهد تحولات چشمگیری در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بوده ایم. این تحولات با ورود اینترنت به عنوان شبکۀ بین المللی اطلاعات و ارتباطات مضاعف شده است و فرایند یادگیری و تدریس را عمیقاً تحت تأثیر خود قرار داده است. اینترنت باعث شده است تا دانش آموزان و معلمین علاوه بر تبادل اطلاعات از راه دور، بتوانند با یکدیگر تعامل گسترده‌ای نیز داشته باشند و این بر فرایند یادگیری و تدریس تأثیر بسزایی داشته است. کتاب حاضر مبانی نظری کاربرد اینترنت به عنوان بزرگتر ین شبکه ی بین المللی اطلاعات و ارتباطات را در فرایند یادگیری و تدریس نوین معرفی کرده و راهنمای عملی خوبی برای بهره‌گیری موثر از ابزارهای مختلف آن در فرایند یادگیری و تدریس در دوره‌های مختلف تحصیلی نظام آموزشی است. این کتاب مشتمل بر ده فصل است. در فصل اول نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وب و در فصل دوم برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وب به عنوان مبانی نظری معرفی شده است. فصل‌های بعدی کتاب که شامل فصل‌های سوم الی دهم می‌شود ، مبانی عملی کاربرد اینترنت در فرایند یادگیری و تدریس را معرفی می‌کند. این فصل‌ها با عناوین: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنت، انتشار اطلاعات روی اینترنت، فناوری‌های اینترنتی، کاربرد اینترنت در فرایند ارتباط، کاربرد اینترنت در حل مسأله ی مبتنی بر اطلاعات، کاربرد اینترنت در حل مسأله مشارکتی، کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاف، و کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط، تنظیم شده است. فهرست مطالبفصل 1: نظریه‌های یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 2: برنامه ریزی و طراحی یادگیری و تدریس مبتنی بر وبفصل 3: شناسایی و ارزشیابی مواد و منابع یادگیری در اینترنتفصل 4: انتشار اطلاعات روی اینترنتفصل 5: فناوریهای اینترنتی یادگیری و تدریسفصل 6: کاربرد اینترنت در فرایند ارتباطفصل 7: کاربرد اینترنت در حل مساله مبتنی بر اطلاعاتفصل 8: کاربرد اینترنت در حل مساله مشارکتیفصل 9: کاربرد اینترنت در تحقیق و اکتشاففصل 10: کاربرد اینترنت در مشارکت‌های برخط

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته برنامه ریزی درسی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته برنامه ریزی درسی

بانک مقالات ایران برای آشنایی هر بیشتر دانشجویان و علاقمندان سئوالات آزمون دکترای سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را منتشر می نماید   برای دریافت سئوالات آزمون دکترای رشته برنامه ریزی درسی سال 97  از لینک زیر استفاده نمائید  

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته شهرسازی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته شهرسازی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته شهرسازی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه نظریه‌ها و اندیشه‌های مطرح در برنامه‌ریزی و طراحی شهری، روش‌ها، شیوه‌ها و سنت‌های برنامه‌ریزی و طراحی شهری، مبانی و اصول برنامه‌ریزی و طراحی شهری ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله علمی و پژوهشی برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران

مقاله علمی و پژوهشی" برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران ، مدیریت استراتژیک ، کارت امتیازی متوازن و مضامین استراتژیک اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس برنامه ریزی و آموزش

ادامه مطلب

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس برنامه ریزی و آموزش

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس برنامه ریزی و آموزش که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – روش تحقیق و آمار شامل 10 سئوال 2 – سنجش و اندازی گیری شامل 10 سوال 3 – تئوری های مدیریت شامل 10 سئوال 4 – مدیریت و برنامه ریزی آموزشی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته برنامه ریزی درسی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته برنامه ریزی درسی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته برنامه ریزی درسی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات فلسفه، مبانی و اصول تربیت 2- سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی) 3 – سئوالات نظریه‌های یادگیری و الگوهای تدریس 4 – سئوالات اصول و مبانی برنامه‌ریزی درسی 5- سئوالات طراحی و اجرای برنامه درسی شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری

بانک مقالات ایران برای آشنایی هر بیشتر دانشجویان و علاقمندان سئوالات آزمون دکترای سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را منتشر می نماید   برای دریافت سئوالات آزمون دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری سال 97  از لینک زیر استفاده نمائید  

more_vert سئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستائی

ادامه مطلب

closeسئوالات آزمون دکترای سال 97 رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستائی

بانک مقالات ایران برای آشنایی هر بیشتر دانشجویان و علاقمندان سئوالات آزمون دکترای سال 97 دانشگاهها و موسسات آموزش عالی را منتشر می نماید   برای دریافت سئوالات آزمون دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستائی سال 97  از لینک زیر استفاده نمائید