جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی  " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفتگوی رسانه ای ، برنامه گفتگو محور ، ماهیت ارتباطی ، ماهیت گفتگو و کارکرد گفتگو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی

  مقاله علمی و پژوهشی" فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی " مقاله ای است در 19 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی ، برنامه سازی تعاملی ، رسانه های شهروندی و شبکه اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سبک زندگی و سریالهای تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سبک زندگی و سریالهای تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" سبک زندگی و سریالهای تلویزیونی " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سبک زندگی و سریالهای تلویزیونی ، نظریه کاشت ، جامعه پذیری ، الگوی ترکیبی ، مفهوم سبک زندگی و ارزشهای مذهبی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سریال های تلویزیونی ماهواره ای و جذب مخاطبان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سریال های تلویزیونی ماهواره ای و جذب مخاطبان

مقاله علمی و پژوهشی" سریال های تلویزیونی ماهواره ای و جذب مخاطبان " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سریال های تلویزیونی ماهواره ای و جذب مخاطبان ، سریال ماهواره ، شبکه جم ، سریال حریم سلطان و سریال کوزی گونی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سریال های تلویزیونی ماهواره ای و فرهنگ نامگذاری مردم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سریال های تلویزیونی ماهواره ای و فرهنگ نامگذاری مردم

مقاله علمی و پژوهشی" سریال های تلویزیونی ماهواره ای و فرهنگ نامگذاری مردم " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سریال های تلویزیونی ماهواره ای و فرهنگ نامگذاری مردم ، جامعه شناسی نام ، تحولات فرهنگی ، سریال عشق ممنوع ، سریال عشق و جزا و سریال ایزل اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی راهبردهای مطلوب و شبکه های تلویزیونی استانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی راهبردهای مطلوب و شبکه های تلویزیونی استانی

مقاله علمی و پژوهشی" راهبردهای مطلوب و شبکه های تلویزیونی استانی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به راهبردهای مطلوب و شبکه های تلویزیونی استانی ، رسانه های محلی ، ماتریس سوات سپهر رسانه ای ، تولیدات رسانه ای ، مدیریت راهبردی و نظریه مینتزبرگ اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی " مقاله ای است در 12  صفحه با معرفی 12 منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی ، برجسته سازی ، چینش اخبار ، الگوهای چینش خبر ، عوامل سازمانی ، عوامل برون سازمانی ، سطوح چینش اخبار و امنیت اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی محصولات شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و سرمایه اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی محصولات شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و سرمایه اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" محصولات شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و سرمایه اجتماعی " مقاله ای است در 34 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به محصولات شبکه های تلویزیونی ماهواره ای و سرمایه اجتماعی ، کالای فرهنگی ، برجسته سازی ، ارتباطات افقی ، ارتباطات عمومی ، تولیدات رسانه ای ، اعتماد ، کاربرد رسانه، قدرت رسانه ، رسانه فعال، قدرت نرم و ابزار دیپلماسی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert پر دانلودترین برنامه‌های 2019 فروشگاه گوگل

ادامه مطلب

closeپر دانلودترین برنامه‌های 2019 فروشگاه گوگل

گوگل هم مانند اپل به رسم هرساله بهترین و پردانلودترین برنامه های پلی استور 2019 را معرفی کرد که شامل اپلیکیشنهای فیلم، تلویزیون، کتاب و موسیقی و … بود که به تفکیک علاقه میان کاربران و سردبیران انتخاب شد. پر دانلودترین برنامه های پلی استور 2019 به انتخاب کاربران به گزارش انگجت، کاربران پلی استور به محبوبترین دانلودهای خود در هر دسته رای دادند. بازی موبایلی Call of duty در صدر محبوبترین بازی ایستاد و برنامه GlitchCam که افکت های سبک دهه نود میلادی را روی ویدئوهای شما می گذارد نیز عنوان بهترین اپلیکیشن را از دید کاربران گرفت. فیلم مورد علاقه کاربران Avengers: Endgame بود و کتاب مورد علاقه نیز Tell in the Dark نام داشت. پر دانلودترین برنامه های پلی استور 2019 به انتخاب سردبیران سردبیران فروشگاه پلی استور نیز Ablo را به عنوان بهترین برنامه سال انتخاب کردند. این به شما کمک می‌کند تا علیرغم موانع زبانی، فرهنگ های خارجی را کشف کنید و با مردم سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید. همزمان با گپ تصویری با مردم سراسر دنیا، این برنامه به طور خودکار به شما زیرنویس می دهد تا متوجه منظور طرف مقابلتان شوید. فیلم و کتابهای محبوب 2019 در پلی استور در کمال تعجب، چهار فیلم از 5 فیلم برتر انتخاب شده از سوی سردبیران در پلی استور، فیلم های ابر قهرمانی بودند و پر دانلودترین سریال تلویزیونی نیز مجموعه تاج و تخت (Game Of Thrones) بود. کتابهای محبوب و پر دانلود شده نیز نوشته James S. A. Corey و استفان کینگ بودند. کتاب صوتی Get Out of Your Head and into Your Life از گری جان بیشاپ نیز در لیست محبوبترین کتابهای صوتی دانلود شده پلی استور در سال 2019 بود.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آئین زنده ، ارتباط زنده

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آئین زنده ، ارتباط زنده

مقاله علمی و پژوهشی" آئین زنده ، ارتباط زنده " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آئین زنده ، ارتباط زنده ، مناسک مذهبی ، مدل ارتباط ، ارتباط آئینی ، برنامه زنده تلویزیونی و واقعیت نمایی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کارکرد شبکه های ماهواره ای در جنگ نرم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کارکرد شبکه های ماهواره ای در جنگ نرم

مقاله علمی و پژوهشی" کارکرد شبکه های ماهواره ای در جنگ نرم " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کارکرد شبکه های ماهواره ای در جنگ نرم، بازنمایی ، شبکه تلویزیونی ، ماهواره ، جنگ نرم و قدرت نرم اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ‌‫کتاب کوچک مصاحبه

ادامه مطلب

close‌‫کتاب کوچک مصاحبه

‌‫کتاب کوچک مصاحبه نوشته شهرام گیل‌آبادی، یک راهنمای کاربردی در زمینه اصول و فنون مصاحبه در روزنامه‌نگاری و دیگر رسانه‌های گروهی است. این کتاب در پنج بخش به نگارش در آمده است که بخش اول تا چهارم آن به پیش‌داشته‌ها و افق‌های روشن و موجز برای رسیدن به مصاحبه‌ای فعال و پویا می‌پردازد و بخش پنجم که نتیجه‌ی تلاش خانم فاطمه رحیمی، روزنامه‌نویس و مصاحبه‌گر موفق حوزه‌ی مطبوعات است به مصاحبه‌ی تخصصی و علمی اختصاص دارد که با نمونه‌های عینی و تجربه‌ی اجرای برنامه‌های مصاحبه‌ محور شش چهره‌ی بی‌بدیل برنامه‌های رادیو تلویزیونی همراه شده است. در این مصاحبه‌ها سعی بر آن است، مفاهیمی مانند زیبایی‌شناسی مصاحبه، توجه به تولید بینامتن‌ها و فرامتن‌های مصاحبه در تجربه‌ی عملی این بزرگواران مد نظر قرار گیرد تا به فرانمایی برای بازشناخت مصاحبه به عنوان یکی از جذاب‌ترین گونه‌های رسانه‌ای توجه جدی شود. کتاب کوچک مصاحبه (the concise book on interviews) تبارشناسی چگونگی شکل‌گیری مصاحبه از قبل، حین و بعد از آن را مورد توجه جدی قرار می‌دهد. در انتها، برای بازنمایی و ارجاع نکته‌های مطرح شده و تلفیق تجربه‌های شخصی و تخصصی همکارانی کار آزموده در کتاب، شش مصاحبه با آقایان اسماعیل میرفخرایی، علی‌اکبر عبدالرشیدی، محمدرضا شهیدی‌فر، مرتضی حیدری، فرزاد حسنی، و رضا رشیدپور ارایه شده و نظرات آن‌ها درباره‌ی مصاحبه‌ای منطقی رسانه‌ای به دست داده شده است. شهرام گیل آبادی، نویسندۀ این کتاب، متولد خرم آباد، دکتری پژوهش هنر از دانشگاه تهران، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، محقق و پژوهشگر در حوزه هنر و رسانه است. وی سابقه کار اجرایی از جمله مدیر کل طرح و برنامه، مدیر رادیو تهران، مدیر رادیو جوان، رئیس مرکز هنرهای نمایشی رادیو، مدیر کل نمایندگی‌های خارج از کشور صدا و سیما، معاون اطلاع رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، تالیف هفتاد مقاله علمی، دبیری سی و هفت جشنواره فرهنگی هنری و رسانه‌ای و داوری هشتاد و دو کنفرانس، همایش و نشست تخصصی را نیز در کارنامه فعالیت‌های خود دارد. در این مصاحبه‌ها سعی بر آن است، مفاهیمی مانند زیبایی‌‌شناسی مصاحبه، توجه به تولید بینامتن‌ها و فرامتن‌های مصاحبه در تجربه‌ی عملی این بزرگواران مدنظر قرار گیرد تا به فرانمایی برای باز شناخت مصاحبه به‌ عنوان یکی از جذاب‌ترین گونه‌های رسانه‌ای توجه جدی شود. جملات برگزیده ‌‫کتاب کوچک مصاحبه: - گفت‌وگوی خوب، ژورنالیسم آزاد می‌خواهد.- پرسش خوب به مصاحبه جهت می‌دهد.- گفت‌وگوی خوب شبیه درام است.- مسیر مصاحبه بر اساس هدف ترسیم می‌شود.- مصاحبه مثل عملیات است.- اثرگذاری شرط اول ماندگاری مصاحبه است. در بخشی از کتاب کوچک مصاحبه می‌خوانید: مصاحبه‌ها سه دسته‌اند. دسته‌ی اول، مصاحبه‌های شخصیت‌ محور است. در این نوع مصاحبه‌ها، من با شخصیتی مانند یک ورزشکار محبوب یا یک هنرپیشه‌ی سینما صحبت می‌کنم. در این‌‌جا، شخصیت این فرد مهم است. من باید با او گپ بزنم، مانند وقتی که می‌خواهم با عزت‌اله انتظامی حرف بزنم، این‌جا من قصد کوبیدن او را ندارم. دسته‌ی دوم مصاحبه‌های عقیده‌ محوراند؛ این مصاحبه‌ها موقعی انجام می‌شود که عقیده‌ی مصاحبه‌ کننده و مصاحبه‌ شونده با هم یکی نباشد. برای انجام این کار، مانند دو نفری که با هم پینگ‌ پنگ بازی می‌کنند، با رعایت مقررات بازی، وارد مصاحبه می‌شویم. من می‌کوبم، تو دفاع می‌کنی، من می‌پرسم، تو پاسخ می‌دهی. در این نوع مصاحبه‌ها من به‌ عنوان مصاحبه‌ کننده باید آن‌ قدر بازی را بلد باشم که مصاحبه‌ شونده را وارد بازی کنم، ضمن این‌که تضاد به وجود آمده هم توجه مخاطب را جلب می‌کند اما در عین حال، من و مصاحبه‌ شونده در یک مسیر بازی می‌کنیم و اگر یک طرف، بازی را به هم بزند مصاحبه ناموفق می‌شود. اما در این نوع مصاحبه هم تفاهم اولیه مهم است. من چنین کاری را انجام دادم. به‌ عنوان مثال آمدم به مسئولی گفتم، آقا من فلان نظر شما را قبول ندارم آیا حاضرید در این موضوع با من وارد یک مصاحبه یا بحث چالشی بشوید و نتیجه‌گیری را به مردم بسپاریم؟ او یا می‌گوید: بله، که خوب مصاحبه انجام می‌شود یا می‌گوید: نه، من اصلا تو را قبول ندارم. به محض این‌ که مصاحبه جنبه‌ی عملی به خود می‌گیرد، ولو این ‌که با نظر طرف مقابل صد در صد مخالف‌اید باید قواعد بازی را رعایت کنید.فهرست مطالب پیشگفتار1: چیستی مصاحبه1-1. آغاز1-2. نیم نگاهی به تاریخچه‌ی مصاحبه1-3. تفاوت مصاحبه و گفت‌وگو1-4. شناسه‌های رسانه‌های صوتی، تصویری و مکتوب1-4-1. شناسه‌های رادیو1-4-2. شناسه‌های تلویزیون1-4-3. شناسه‌های رسانه‌های نوشتاری1-5. مشخصه‌های مصاحبه رادیویی، تلویزیونی و نوشتاری1-5-1. رادیو1-5-2. تلویزیون1-5-3. رسانه‌های نوشتاری1-6. مصاحبه یک نظام است1-6-1. مصاحبه چیست؟1-6-2. اهمیت مصاحبه1-6-3. اهمیت مصاحبه در میان انواع خبر1-6-4. هدف مصاحبه1-6-5. چه مواردی مصاحبه را به موقعیتی مانا تبدیل می‌کند؟1-6-6. موقعیت انفعال در مصاحبه چگونه به وجود می‌آید؟1-6-7. اصول انجام مصاحبه‌ای مطلوب2: ارکان مصاحبه2-1. ارکان مصاحبه2-1-1. مصاحبه ‌شونده2-1-2. مصاحبه ‌کننده2-3. هدف از ارتباط در مصاحبه2-4. هدف مصاحبه‌ شونده2-5. ویژگی‌های مصاحبه ‌کننده3: شیوه‌های مصاحبه3-1. انواع ارتباط در مصاحبه3-2. عوامل اثرگذار در کیفیت مصاحبه3-3. آماده شدن برای مصاحبه3-4. چگونگی رفتار با مصاحبه‌ شونده3-5. اجرای مصاحبه3-6. پرسش و انواع آن3-6-1. اشاره3-6-2. تعریف پرسش3-6-3. اهمیت پرسش در مصاحبه3-6-4. ویژگی‌های پرسش3-6-5. زمان و نحوه‌ی طرح پرسش3-6-6. قفل‌های ذهنی برای بروز خلاقیت در طرح پرسش3-6-7. قفل‌های ذهنی3-6-8. انواع پرسش‌ها3-6-9. نکته‌هایی برای پرسیدن3-6-10. انواع پرسش‌ها به لحاظ جامعیت3-6-10-1. کارکرد‌های پرسش‌های کلی3-6-10-2. کارکرد‌های پرسش‌های جزئی3-7. پیش‌فرض‌هایی که باید پاسخ داده شود3-8. زمان‌بندی در مصاحبه‌ی رادیو - تلویزیونی3-9. ویژگی‌های اثر بخشی در ارتباط بین فردی3-10. تمهیدات مصاحبه: فرض‌ها و اگرهای جادویی3-11. بنیادهای عمومی مصاحبه4: ریخت‌شناسی مصاحبه4-1. مصاحبه‌ی کوتاه4-2. مصاحبه با شخصیت‌ها4-3. مصاحبه‌ی اتفاقی4-4. مصاحبه‌ی گروهی4-5. مصاحبه با شاهدان4-6. مصاحبه‌ی مستند درباره‌ی حوادث تاریخی4-7. مصاحبه‌ی آزاد4-8. مصاحبه‌ی هدایت‌ شده4-9. مصاحبه‌ی باز4-10. مصاحبه‌ی بسته4-11. کنفرانس مطبوعاتی4-12. مصاحبه‌ی اختصاصی و غیر اختصاصی4-13. مصاحبه‌ی کتبی4-14. انواع ساخت مصاحبه‌ی رادیو تلویزیونی4-15. انواع مصاحبه4-15-1. مصاحبه‌ی خبری4-15-1-1. تعریف خبر4-15-1-2. ارزش‌های خبری4-15-1-3. عناصر خبر4-15-1-5. اهمیت مصاحبه‌ی خبری4-15-1-5. ویژگی‌های مصاحبه‌ی خبری4-15-2. مصاحبه‌ی تفسیری4-15-3. مصاحبه‌ی غیرخبری4-15-3-1. کارکردهای مصاحبه‌ی غیرخبری4-15-4. مصاحبه‌ی ساختارگرا4-15-5. مصاحبه‌ی نیمه ساختارگرا4-15-6. مصاحبه‌ی بدون ساختار4-16. کاربرد مصاحبه در رسانه‌های صوتی و تصویری4-17. اشکال دیگر مصاحبه که در دنیا رایج‌اند5: مصاحبه‌ها5-1. اسماعیل میرفخرایی5-2. علی‌اکبر عبدالرشیدی5-3. محمد‌رضا شهیدی‌فر5-4. مرتضی حیدری5-5. رضا رشید‌پور5-6. فرزاد حسنیمنابع و مآخذواژه‌نامهنمایه

more_vert محصل افتخاری یا دانشجوی قلابی؟

ادامه مطلب

closeمحصل افتخاری یا دانشجوی قلابی؟

ادعاهای جدید فردی که به دلیل تقلب در ورود به کلاس‌های دانشگاه «شهید بهشتی تهران» توسط حراست دانشگاه شناسایی شده بود، باعث شد تا کاربران فضای مجازی ضمن بررسی این ادعاها، از صدا و سیما برای مصاحبه با وی به عنوان «رتبه برتر کنکور» انتقاد کرده و خواستار برخورد با «مافیای کنکور» و بررسی صحت و سقم ادعاهای فرد مذکور توسط مراجع قضایی شدند. به گزارش گروه تحلیل، ‌تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا، فردی که مدتی طولانی با ادعای اینکه دانشجوی دانشگاه «شهید بهشتی تهران» و رشته «دندانپزشکی» این دانشگاه است، توسط مسوولان دانشگاه شهید بهشتی شناسایی و توسط نیروی انتظامی مدتی کوتاه بازدداشت شد؛ فیلمی را در فضای مجازی منتشر و اتهاماتی را متوجه دانشگاه شهید بهشتی کرد. این اتفاق باعث شد تا موضوع مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی توئیتر قرار گیرد و کاربران با هشتگ «دانشجوی قلابی» به این موضوع واکنش نشان دهند. ماجرای «دانشجوی قلابی» چه بود؟ در آغازین روزهای سال تحصیلی جاری، دانشگاه شهید بهشتی تهران ادعا کرد یک فرد غیر دانشجو، به صورتی غیرقانونی در کلاس‌های رشته «دندان پزشکی» این دانشگاه شرکت داشته است. این دانشگاه در ادامه مدعی شد که فرد مذکور پس از افشای هویت، توسط کلانتری بازداشت شده است؛ اما این پایان کار نبود. مدتی کوتاه بعد مشخص شد که فرد مورد نظر، پیش از این با حضور در برنامه‌های تلویزیونی از جمله برنامه‌ی «گزینه چهار» شبکه «چهار» سیمای جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رتبه برتر کنکور و یک «نابغه»، «خانم دکتر آینده» و «افتخارآفرین» معرفی شده و به راهنمایی داوطلبان آزمون سراسری برای حضور بهتر در کنکور نیز می‌پردازد! مجری این برنامه تاکید می‌کند که «همه ما ایرانی‌ها به وی افتخار می‌کنیم!» پس از آن فرد مورد نظر، که در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به عنوان یک کارآفرین معرفی کرده است، در ویدئوهایی که در این شبکه منتشر کرد، ادعاهایی جدید را مطرح نمود. وی در این ویدئوها مدعی می‌شود که یک نفر از «معتبرترین» و «مرجع‌ترین» افراد دانشگاه شهید بهشتی، با توجه به رزومه و اعتبار علمی وی، به او «مجوز» داده است تا به عنوان «دانشجوی افتخاری» در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته در رشته دندانپزشکی این دانشگاه تحصیل نماید. وی در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید که من «مقبولیت و اعتباری خوبی در دنیا داشتم» و برای حضور در دانشگاه نیز «پولی نپرداخته‌ام»؛ اما به دلیل آنکه با برخی مسوولان دانشگاه حاضر به همکاری در برخی «جلسات و فعالیت‌های سیاسی» نشده‌ام، آنان من را اخراج کرده‌اند. وی خود را «قربانی جریانات سیاسی» معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که به وی اتهام زده شده است. در ادامه وی مدعی می‌شود که برخی افراد با پرداخت پول و به صورتی غیرقانونی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. فرد مذکور برای اثبات ادعاهای خود، تصاویری را منتشر می‌کند که بنابر ادعای وی، سند حضور وی در کلاس‌های درس هستند. ادعاها و اتهاماتی که این فرد به مسوولان دانشگاه شهید بهشتی تهران وارد می‌کند، آنقدر جدی هستند که به نظر می‌رسد دستگاه‌های قضایی بطور حتم باید این اتهامات را بررسی و پیگیری نمایند. اما چنین اتفاقی چگونه ممکن است و آیا این ادعاها صحیح هستند؟ دانشگاه شهید بهشتی تهران، در پاسخ به سوالات خبرنگاران، این اتهامات را تکذیب و مدعی شده است که فرد مذکور هرگز دانشجوی این دانشگاه نبوده است و هیچ فردی نمی‌تواند با رزومه و معرفی، دانشجوی این دانشگاه شود. این موضوع باعث شد کاربران شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اشاره به این پرونده، نسبت به ابعاد این پرونده واکنش نشان دهند تناقضات در ادعاها بسیاری از کاربران ضمن اشاره به این پرونده، به بررسی میزان صحت و سقم ادعاهای مطرح شده از سوی این فرد پرداختند. کاربری در همین ارتباط می‌نویسد که فرد مذکور در توضیحاتی که شبکه اجتماعی اینستاگرام داده است، می‌گوید من رزومه‌ای قوی داشته‌ام و افتخاری من را پذیرش کرده‌اند. دانشگاه شهید بهشتی هیچ کس را برای رزومه قوی در رشته دندانپزشکی پذیرش نمی‌کند. در تناقض با این ادعا، وی در دو برنامه تلویزیونی، برنامه‌ی راهبردی درس خواندن برای کسب رتبه برتر در کنکور را شرح می‌دهد! بالاخره رزومه یا رتبه؟ کاربر دیگری نیز نوشت: «در مورد این لیست حضور غیاب که فرد مذکور منتشر کرده است، توضیح دهم که این لیست دستی توسط مسوول سایت، وارد سایت می‌شود و هرکسی اسمش را با خودکار در انتهای لیست نوشته باشد هم برایش یک جدول ساخته‌ می‌شود که اسمش را وارد می‌کند. پس این تصاویر به هیچ مدرک معتبری نیست.» یک کاربر نیز نوشت که اگر ادعاهای این فرد درست است، چرا در لیستی که وی در فضای مجازی منتشر کرده است، برابر نامش غیبت خورده است؟ کاربرانی نیز مدعی شدند که ورود به یک دانشگاه و آن هم به مدت طولانی ممکن نیست. کاربری نوشت: «من چهار سال دوره کارشناسی رفتم و آمدم، خانم حراست دم در من را از بچه‌اش بیشتر می‌دید؛ اما باز هم هر روز می‌گفت که کارت دانشجویی شما را برای ورود ببینم.» در عین حال برخی کاربران نیز از این فرد خواستند در صورتی که ادعاهای وی صحیح است؛ تصویری از کارت دانشجویی، ریز نمرات دانشگاهی، معرفی نامه‌های دانشجویی، نامه اشتغال به تحصیل یا سایر مدارک معتبری که هر دانشجویی بایستی این موارد را به حتم در اختیار دارد، به عنوان مدارک مستند و مستدل برای اثبات ادعای خود منتشر نماید. این پرونده اما باعث شد تا بسیاری از کاربران از تجربیات مشابه خود در مورد ورود غیرقانونی افراد مختلف به نام دانشجو به دانشگاه‌های برتر کشور و حضور در کلاس‌های درس بگویند و به این نکته اشاره کنند که در بسیاری از دانشگاه‌ها، ورود و خروج افراد به صورت دقیق کنترل نشده و ممکن است موارد مشابه دیگری نیز صورت پذیرد. یکی از فعالین صنف پزشکی نیز در توئیتی ضمن اشاره به این پرونده نوشت که شایسته است برای دوری از هر نوع قضاوت نادرست به دلیل دخالت یکی از طرفین ذینفع درماجرا، در سطحی بالاتر یعنی معاونت آموزشی و دانشجویی وزارت بهداشت نسبت به رفع ابهامات و دفاع از حیثیت مجموعه آموزشی و دانشگاهی کشور، جهت تنویر افکار عمومی اقدام کنند. صدا و سیما و برنامه‌های آموزشی غیرواقعی اما شرکت فرد مورد نظر در چند برنامه آموزشی به عنوان رتبه برتر کنکور در صدا و سیما نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. کاربری ضمن به اشتراک گذاشتن ویدئوهای حضور وی در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی نوشت که فروش آنتن از سوی صدا و سیما و پخش برنامه‌هایی با مدعیان دروغین، خود نوعی از فساد است. کاربر دیگری نیز همین تصاویر را منتشر کرد و آورد که در این فیلم فرد مذکور توضیح می‌دهد که چطور با فقط ۶ ماه درس خوندن توانسته است در کنکور رتبه برتر بیاورد و در رشته دندان پزشکی دانشگاه بهشتی تحصیل نماید! برخی کاربران از مسوولان صدا و سیما این پرسش را مطرح کردند که آیا صدا و سیما درباره ادعاهای مطرح شده در برنامه‌های تلویزیونی مسوول نیست؟ و آیا نباید پیش از دعوت یک مهمان به یک برنامه تلویزیونی آموزشی، در مورد صحت سوابق وی بررسی‌های لازم صورت پذیرد؟ کاربری نیز از مسوولان صدا و سیما پرسید که چه کسی مسوول پاسخگویی به این ادعاهای کذب در یک برنامه تولیدی در این رسانه است؟ ادعاهای عجیب؛ فرصتی برای دیده شدن بسیاری از کاربران معتقدند که چنین اقداماتی، بطور صرف برای دیده شدن است و فرد مورد نظر با این پرونده، توانست تعداد دنبال کنندگان خود در فضای مجازی را بسیار بیشتر کرده و نام خود را در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح کند. اقدامی که به زعم کاربران، توسط بسیاری از سلبریتی‌های اینستاگرامی دنبال می‌شود و آنان با طرح ادعاهای عجیب و غریب، می‌توانند خود را در فضای مطرح و مخاطبان بسیاری برای خود به دست آورند. برخی کاربران از این فرد خواستند در صورتی که واقعاً عناوین و افتخارات داخلی یا بین المللی دارد، مدارک آن را منتشر کند. کاربری هم خطاب به این فرد مدعی گفت که گر ادعاهای شما درست است پس شرکت در کنکور که برای شما کاری نداشت. شما با آن رزومه قوی و اعتبار جهانی رتبه برتر می‌آوردی و بعد می‌رفتی به عنوان رتبه برتر مصاحبه و کتاب کنکور چاپ می‌کردی! کاربری نیز این پرسش را مطرح کرد که اگر ادعاهای این فرد دروغ باشد، پس چطور می‌تواند به عنوان یک کارآفرین در فضای مجازی معرفی کند؟ آیا نباید این ادعاها مورد بحث و بررسی قرار گیرد؟

more_vert اولین ماموریت فضایی چین در سال ۲۰۲۰

ادامه مطلب

closeاولین ماموریت فضایی چین در سال ۲۰۲۰

سازمان فضایی چین اولین عملیات فضایی در سال ۲۰۲۰ را با پرتاب یک ماهواره انجام داد. محموله این موشک مشخص نیست و رسانه های داخلی و تحلیل گران مستقل ادعاهای متفاوتی در مورد هدف این ماموریت ارائه می‌دهند. چین یک ماهواره مرموز به ارتفاع ۳۶ هزار کیلومتری زمین فرستاده است. پیش بینی می‌‍شود این کشور در ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۴۰ ماهواره به فضا بفرستد. به گزارش پایگاه اینترنتی اسپیس، رسانه‌های چینی اعلام کردند که یک موشک «لانگ مارچ ۳B» ماهواره‌ای را از مقر فضایی «شیچانگ» در ایالت «سیچوان» ساعت ۱۰:۲۰ دقیقه صبح روز سه شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی (ساعت ۱۵:۲۰ دقیقه به وقت گرینویچ یا ساعت ۱۱:۲۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت پکن) به فضا ارسال کرده است. طبق گزارش‌های موجود ماهواره مذکور به ارتفاع ۲۲ هزار مایلی (۳۶ هزار کیلومتری) زمین فرستاده شده است. به گفته شبکه خبریCCTV چین، این ماهواره برای مقاصد مخابراتی، رادیویی، انتقال اطلاعات رادیویی و تلویزیونی و همچنین آزمایش فناوری مختلف به مدار زمین ارسال شده است. از آنجا که چین ماهواره‌های مخصوص خود را می‌سازد و به فضا ارسال می‌کند، این کشور درباره ماهیت آخرین محموله فضایی خود سکوت کرده است. پیش بینی می‌شود چین در ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۴۰ ماهواره به مدار زمین بفرستد. در سه ماهه آخر ۲۰۱۹، برنامه فضایی چین بسیار شلوغ بود. این کشور چند عملیات پرتاب موشک را به فاصله چند روز یا چند ساعت از یکدیگر انجام داد. در یک مورد حتی دو موشک فقط با فاصله ۶ ساعت از یک مقر پرتاب شدند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نشانه شناسی تبلیغات کودکان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نشانه شناسی تبلیغات کودکان

مقاله علمی و پژوهشی" نشانه شناسی تبلیغات کودکان " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نشانه شناسی تبلیغات کودکان ، آگهی های تجاری ، تبلیغات تلویزیونی ، پیام های بازرگانی ، نظریه یادگیری اجتماعی و جاذبه تبلیغ اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان ، شبکه های تلویزیونی ، کارکرد فرهنگی و آگهی تجاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی ، اقتصاد رسانه ، مدیریت رسانه ، صنعت تبلیغات ، آگهی تبلیغاتی ، آگهی تلویزیونی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert برنامه UnFreeze

ادامه مطلب

closeبرنامه UnFreeze

UnFreeze یک برنامه فوق العاده ساده و کاربردی برای ساخت تصاویر متحرک خلاقانه و زیبا می باشد. این برنامه شاید رابط کاربری و قابلیت های پیشرفته ای نداشته باشد ولی امکانات محدود خوبی را برای ساخت gif در اختیار شما می گذارد.

more_vert کتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)

ادامه مطلب

closeکتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر مرجع کامل)

کتاب حل مسائل ++C (آزمایشگاه کامپیوتر) با ارائه مثال‌های ساده، روان، هدف‌دار و متنوع، مفاهیم اساسی برنامه‌نویسی ++C را به صورت گام‌به‌گام آموزش ‌می‌دهد. این کتاب همچنین شامل 325 مثال و 14 پروژه برنامه‌نویسی به همراه حل و خروجی آن‌­ها است. زبان برنامه‌نویسی ++C یکی از قدرتمندترین زبان­‌های برنامه‌نویسی شی‌گرا است. این زبان در دانشگاه­‌ها نیز به عنوان یکی از مهم­ترین زبان­‌های رشته‌های کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ICT، علوم کامپیوتر و رشته‌های مهندسی دیگر تدریس می‌شود. این زبان دارای قابلیت‌های انواع داده ایستا، نوشتار آزاد، چند مدلی، معمولاً زبان ترجمه شده با پشتیبانی از برنامه‌نویسی ساخت‌یافته، برنامه‌نویسی شیءگرا، برنامه‌نویسی جنریک است. ++C از پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی تجاری هستند. یکی از روش‌‌های موفق یادگیری هر زبان برنامه‌نویسی، حل مسائل متنوع و آشنایی با الگوریتم‌های مختلف است. فهرست مطالبفصل اول: مقدمه‌ای بر ++Cفصل دوم: ساختار تصمیم و حلقه تکرارفصل سوم: توابع در ++Cفصل چهارم: آرایه‌ها و رشته‌هامنابع

more_vert استرس تان با نفس کشیدن کنترل کنید

ادامه مطلب

closeاسترس تان با نفس کشیدن کنترل کنید

استرس به سیستم برنامه‌ریزی شده انسان خلل وارد می‌کند و منجر به افسردگی می‌شود، برای کنترل استرس ۱۱ بار تنفس عمیق، باز و بسته کردن مشت‌ها، آب‌درمانی، پیاده‌روی در چمن و شنیدن موزیک آرام‌‌بخش توصیه می‌شود. حمید بابایی لاکئی روانشناس، با بیان اینکه تمام سیستم درونی انسان برنامه‌ریزی شده است و هر جریانی که به آن خلل وارد کند موجب استرس یا فشار بر فرد می‌شود، اظهار داشت: فشارها و تنش‌های درونی مانند نزاع‌ها، رنجش‌ها، کینه‌ها و زخم‌زبان‌ها می‌تواند سیستم برنامه‌ریزی شده انسان را برهم بزند. همچنین برخی مسائل بیرون مانند مشکلات شغلی، فکری و... می‌تواند سیستم برنامه‌ریزی شده انسان را منفجر کند. این متخصص حوزه بهداشت روان تصریح کرد: استرس می‌تواند منجر به افسردگی فرد شود.افسردگی چند نوع است برخی افسردگی‌ها خفیف هستند و فرد مبتلا از امور لذت‌بخش لذت نمی‌برد. مثلاً فرد از شنیدن صدای موسیقی، دیدن تصویری لذت‌بخش یا گرفتن هدیه‌ای خوشحال نمی‌شود که این می‌تواند استرس او را تشدید کند. وی افزود: نوعی دیگری از افسردگی با پناه بردن به مشروبات الکلی و قرص‌های روان‌گردان همراه است و در نوع شدیدتر فرد علاوه علاوه براینکه از امور لذت‌بخش لذت نمی‌برد نیاز به دارو درمانی و روان‌ درمانی دارد و دچار مشکلات جسمانی می‌شود که منشأ آن روانی است. در این نوع افسردگی فرد مبتلا میل زیادی به تنها بودن دارد و خود را مقصر اموری می‌داند که به وجود آمده است. این افراد مدام خوددرگیری ذهنی دارند. بابایی لاکئی گفت: در افسردگی خیلی شدید نیز فرد تصمیم می‌گیرد به خود صدمه بزند که در پاره‌ای موارد این رفتار برای گدایی محبت است. چند تکنیک برای کاهش استرس این روانشناس با بیان اینکه چندین روش برای کاهش فشارها و زخم‌‌های روحی وجود دارد، اظهار داشت: تحقیقات نشان می‌دهد که 11 بار تنفس عمیق می‌تواند حال فرد را موقع قرار گرفتن در شرایط تنش‌زا بهبود بخشد. نکته مهم این است که سه یا چهار تنفس عمیق نمی‌تواند استرس را کنترل کند و تعداد تنفس باید حتماً 11 بار باشد. همچنین تنفس باید به گونه‌ای باشد که فرد از راه بینی هوا را وارد دستگاه تنفسی خود کند و از آن را از دهان خارج کند. مشت‌های خود را باز و بسته کنید این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در کنترل استرس مؤثر باشد باز و بسته کردن مشت‌ها است. به گونه‌ای که دست‌ها قرمز شود. همچنین می‌توان همراه با این باز و بسته کردن این دست‌ها نفس عمیق کشید. آب درمانی روشی برای کنترل استرس بابایی لاکئی اظهار داشت:‌ آب درمانی روشی است که می‌تواند در کنترل استرس موثر باشد نوشیدن یک لیوان آب، دوش گرفتن یا مرطوب کردن صورت و پشت گردن همراه با تنفس نقش مؤثری در کنترل استرس دارد. پیاده‌روی روی چمن و شنیدن موزیک آرام‌بخش را فراموش نکنید این روانشناس گفت : راه رفتن روی چمن و تماشای همزمان سبزه، پرنده و گل‌ها و شنیدن موزیک آرام‌بخش نیز می‌تواند در کنترل استرس مؤثر باشد. استرس مانند زیرنویس تلویزیون است این متخصص حوزه بهداشت روان خاطرنشان کرد: تمام جریانات ذهن مانند تلویزیونی می‌ماند که استرس مانند زیرنویس است که بر صفحه آن نقش می‌بندد. اگر موقع تماشای تلویزیون به زیرنویس آن توجه کنیم کل صفحه را از دست می‌دهیم برای اینکه استرس‌ها نتوانند آنقدر ما را تحت تأثیر قرار دهند که از سایر امور زندگی بازبمانیم می‌توانیم لحظه وقوع استرس مغز خود را به صحنه‌ای زیبا، خاطره‌ای خوش یا دیدار دوستی مهربان هدایت کنیم. منبع: فارس