جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی برنامه هسته ای ایران و تحلیل گفتمان سرمقاله های روزنامه های آمریکا

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی برنامه هسته ای ایران و تحلیل گفتمان سرمقاله های روزنامه های آمریکا

مقاله علمی و پژوهشی" برنامه هسته ای ایران و تحلیل گفتمان سرمقاله های روزنامه های آمریکا " مقاله ای است در 25  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برنامه هسته ای ایران و تحلیل گفتمان سرمقاله های روزنامه های آمریکا ، شرق شناسی ، خاورمیانه ، گفتمان ، سرمقاله ، برنامه هسته ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب بررسی جرم انگاری اعمال و رفتارهای متخلفانه هسته‌ای در نظام حقوقی ایران

ادامه مطلب

closeکتاب بررسی جرم انگاری اعمال و رفتارهای متخلفانه هسته‌ای در نظام حقوقی ایران

محبوبه احمدی نژاد در کتاب بررسی جرم انگاری اعمال و رفتارهای متخلفانه هسته‌ای در نظام حقوقی ایران، جرائم موجود در زمینه وجود خطر بالقوه دائم در تحصیل و استفاده غیر قانونی و نامشروع از مواد هسته‌ای را تشریح کرده است. با به کارگیری فزآینده انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز، پیوسته این خطر که مواد هسته‌ای در دسترس سوء استفاده کنندگان قرار گیرد، بیشتر می‌شود. در واقع با وجود خطر بالقوه دائم در تحصیل و استفاده غیر قانونی و نامشروع از مواد هسته‌ای، موجبات نگرانی شدید جامعه بین‌المللی و دولت‌ها را فرآهم آورده است. وجود این نگرانی‌ها موجب شده تا دولت‌ها به فکر جرم انگاری این موارد باشند. کتاب بررسی جرم انگاری اعمال و رفتارهای متخلفانه هسته‌ای در نظام حقوقی ایران، جرائم موجود در این زمینه را به دو بخش تقسیم می‌کند: بخش اول راجع به جرائم سنتی است که از ابتدا مورد توجه نظام حقوقی ایران بوده و جرم انگاری شده و بخش دوم مربوط به جرائم نوین می‌شود که به خاطر نو ظهور بودن استفاده از انرژی هسته‌ای مورد توجه نظام حقوقی ایران قرار نگرفته و دقیقأ اهمیت پژوهش حاضر در بررسی جرائم نوین است. در قانون جرائمی مانند اختلاس مواد هسته‌ای، کلاه برداری هسته‌ای، سرقت، تصرف غیر قانونی مواد هسته‌ای، اختفای اموال و اطلاعات هسته‌ای و... از جکله جرائمی هستند که در نظام حقوقی ایران مورد توجه قرار نگرفته‌اند ولی در کنوانسیون‌های بین المللی جرم انگاری شده‌اند و از این رو در زمره جرائم نوین ما قرار گرفته‌اند. جرائم سنتی در قانون مجازات اخلال‌گران در صنایع، قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات، قانون حفاظت در برابر اشعه ذکر شده‌اند و جرائم نوین هسته‌ای در قوانین مذکور نیامده‌اند ولی از آنجایی که در دو کنوانسیون بین‌المللی حفاظت فیزیکی از مواد هسته‌ای و کنوانسیون راجع به تروریسم هسته‌ای جرم انگاری شده‌اند، جرم انگاری آن‌ها در قانون داخلی نیز ضروری به نظر می‌رسد. با نگرشی کوتاه به جرائم سنتی می‌توان دریافت که قوانین موجود در زمینه جرائم هسته‌ای، پاسخگوی نیاز فعلی نظام حقوقی ایران در زمینه مزبور نبوده و خلأهای زیادی در این زمینه وجود دارد که به لحاظ ماهیت خطرناک مواد هسته‌ای و شکافت پذیر، وجود این خلأها میتواند باب سوء استفاده از مواد و تأسیسات هسته‌ای را برای افراد غیر مجاز باز گذاشته و امنیت انسانها ومحیط زیست را به مخاطره اندازد. کتاب بررسی جرم انگاری اعمال و رفتارهای متخلفانه هسته‌ای در نظام حقوقی ایران حاصل مطالعه قوانین خاص جرائم هسته‌ای در نظام حقوقی ایران و کنوانسیون بین‌المللی حفاظت فیزیکی از مواد هسته‌ای و کنوانسیون بین‌المللی راجع به سرکوب اقدامات تروریسم هسته‌ای است. اهمیت تحقیق حاضر به لحاظ خلأهای قانونی موجود در زمینه جرائم هسته‌ای است که چنین خلأیی می‌تواند دست سوء استفاده کنندگان را باز گذاشته و سبب ساز بسیاری از مخاطرات هسته‌ای شود. البته ذکر این نکته ضروری است که در قوانین خاص ذکر شده در بالا، اکثر مجازات‌ها در زمینه حقوق و فعالیت‌های هسته‌ای تعیین شده اما برخی مجازات‌ها، مثل اینکه اگر یک شرکت مرتکب جرم هسته‌ای گردد، کدام قانون صالح به رسیدگی است، چیزی ذکر نشده. در این مورد، از آنجایی که در قانون مجازات اسلامی از شخصیت حقوقی صحبت به میان آمده ولی در 4 قانون خاص ذکر شده چنین چیزی گفته نشده. پس در این مورد قانون مجازات اسلامی که یک قانون عام است، صالح به رسیدگی است. ضمنأ با وجود اینکه قوانین خاص، مقدم هستند نسبت به قانون عام که مؤخر است، ولی در رسیدگی به جرایم هسته‌ای، قانون خاص مقدم، بر قانون عام مؤخر، پیشی می‌گیرد، مگر در موارد خاص. فهرست مطالب مقدمهفصل اول: کلیات و مفاهیمفصل دوم: مصادیق مجرمانه هسته‌ایفصل سوم: مجازات‌های افعال مجرمانه هسته‌اینتیجه‌گیری و پیشنهاداتمنابع و مآخذ

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای راکتور سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای راکتور سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مهندسی هسته ای راکتور سال 1396 در این دفترچه 45 سئوال در زمینه حفاظت در برابر اشعه، محاسبات عددی پیشرفته، فیزیک راکتور، تکنولوژی نیروگاه‌های هسته‌ای ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert ورود نانومخزن‌های مصنوعی به هسته سلول برای اهداف درمانی

ادامه مطلب

closeورود نانومخزن‌های مصنوعی به هسته سلول برای اهداف درمانی

گروهی از محققان دانشگاه بازل سوئیس توانستند مسیر مستقیمی برای وارد کردن نانومخزن‌های مصنوعی به درون هسته سلول زنده بیابند. به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی، محققان برای این منظور حباب‌هایی از جنس پلیمر زیست‌سازگار ساختند که قابلیت عبور از حفره‌های موجود در غشای هسته سلول را دارند. اندازه این نانومحفظه‌های پلیمری حدود ۶۰ نانومتر بوده و توسط لایه‌ای از پلیمر انعطاف‌پذیر پوشیده می‌شوند که شباهت زیادی به غشاهای طبیعی دارد. علاوه بر این محققان امکان ایجاد سیگنال‌های محلی هسته سلول را برای این نانومحفظه‌ها فراهم کردند تا مجوز ورود به درون هسته را به دست آورند. سلول‌ها از این سیگنال‌ها به منظور تشخیص مولکول‌هایی که باید به هسته وارد شوند و مولکول‌هایی که باید از آن دور بمانند، استفاده می‌کنند.در بسیاری روش‌های درمانی، واکنش‌های زیست شیمیایی دخیل در تولیدمثل سلول‌ها توسط انواع داروها هدف گرفته می‌شود. برای مثال در شیمی‌درمانی تلاش می‌شود تولیدمثل سلول‌های سرطانی مختل و متوقف شود. بنابراین دستیابی به یک روش قابل اعتماد برای انتقال ترکیبات فعال به درون هسته سلول‌ها اهمیت بالایی دارد.نتیجه این تحقیقات امکان عبور نانومحفظه‌های حاوی داروها و ترکیبات مختلف را از غشای کنترل کننده تبادل مولکول‌ها در هسته سلول فراهم کرده و دسترسی مستقیم محققان را به مرکز کنترل سلول فراهم می‌کند. به اعتقاد محققان این تحقیقات موجب تحول روش‌های درمانی موجود و توسعه روش‌های درمانی جدید برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

more_vert علت بدبینی برخی افراد چیست؟

ادامه مطلب

closeعلت بدبینی برخی افراد چیست؟

نتایج آزمایشات غافلگیرکننده بود زیرا محققان دریافتند با تحریک هسته دم دار، حیوانات از برداشتن پاداش اجتناب کرده این درحالیست که پیش از تحریک هسته دم دار آنها اجتناب نمی‌کردند. مشاهدات جدید دانشمندان نشان داد که تصمیم گیری بدبینانه به طور بالقوه می‌تواند به یک هسته غیرفعال در مغز مرتبط باشد. چرا برخی افراد در مواقع تصمیم گیری به همه اتفاقات با بدبینی می‌نگرند؟ اکنون دانشمندان علوم اعصاب "ام.آی.تی"(MIT) دریافته‌اند که کدام ناحیه مغز ممکن است باعث بدبینی افراد شود. چندین سال است که محققان ام.آی.تی در حال بررسی علوم اعصاب تصمیم گیری هستند. محققان در مطالعات پیشین بر این باور بودند که "تصمیمات هزینه-فایده"(cost-benefit decisions)، به یک مدار مغزی که از قشر پیش‌پیشانی به یک خوشه‌ای خاص از نورون‌های واقع در "جسم مخطط"(striatum) متصل می‌شود، مرتبط می‌باشد اما بعدها محققان با آزمایشات بسیار دریافتند که این طور نبوده است. جسم مخطط یا استریاتوم یا نئواستریاتوم یکی از بخش‌های زیرقشری مغزجلویی است. این ناحیه، ورودی اصلی از عقده‌های قاعده‌ای است. خود جسم مخطط ورودی‌ها را از قشر مغز دریافت می‌کند. در نخستی سانان از جمله انسان، یک نوار ماده سفید به نام کپسول داخلی جسم مخطط را به دو بخش پوسته و هسته دم دار تقسیم می‌کند. در این تحقیق جدید محققان بر روی ناحیه‌ای از مغز که در آن بدبینی در فرایند تصمیم گیری تاثیر می‌گذارد، متمرکز شده بودند. محققان در این مطالعه "هسته دم دار" (caudate nucleus) را مورد بررسی قرار دادند. هسته دم‌دار یکی از عقده‌های قاعده‌ای مغز است. هسته‌های قاعده‌ای از پنج هسته زیرقشری مغز تشکیل شده‌اند. هسته پوتامن، هسته دم دار، توده سیاه، ساب تالامیک و گوی رنگ پریده. این هسته با پوتامن، گلوبوس پالیدوس، تالاموس، توده سیاه و هسته ساب تالامیک در ارتباط بوده و در انجام حرکات موثر می‌باشد. آنها آزمایشات خود را بر روی میمون‌های "ماکاک"(macaque) انجام دادند و نخست هسته دم‌دار حیوانات را با یک جریان الکتریکی کوچک تحریک کردند. در گام دوم حیوانات را در موقعیت تصمیم گیری قرار دادند. محققان برای آنها یک نوشیدنی را به عنوان پاداش قرار دادند. نتایج آزمایشات غافلگیرکننده بود زیرا محققان دریافتند با تحریک هسته دم دار، حیوانات از برداشتن پاداش اجتناب کرده این درحالیست که پیش از تحریک هسته دم دار آنها اجتناب نمی‌کردند. اساسا این تحقیق نشان داد که تصمیم گیری بدبینانه به طور بالقوه می‌تواند به یک هسته غیرفعال مرتبط باشد. "آن گری بیل"(Ann Graybiel) نویسنده ارشد این مطالعه گفت: اکنون تمرکز خود را برای یافتن دلیل این پدیده در انسان متمرکز کرده‌ایم تا دریابیم آیا فعالیت غیرطبیعی در هسته دمدار می‌تواند علت تصمیم گیری از روی بدبینی در افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی باشد یا خیر. اگر نتایج این مطالعات مثبت باشد می‌تواند به پزشکان در توسعه یک درمان مناسب برای افراد مبتلا به اضطراب، افسردگی و یا مبتلا به اختلالات روانپزشکی حاد کمک کنند تا احساسات منفی افراد را نسبت به جهان تغییر دهند.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای گداخت سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای گداخت سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مهندسی هسته ای گداخت سال 1396 در این دفترچه 45 سئوال در زمینه حفاظت در برابر اشعه، ریاضیات مهندسی و گداخت ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل

کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل، تالیف حسینعلی رحمانی دشتی، در شناسایی درست سیستم‌عامل‌‌های موجود و دارای اهمیت در دنیای امروز به ما کمک کرده و اطلاعاتی از قبیل نصب و راه‌اندازی و کاربردهای رایج را در اختیار علاقه‌مندان به این مبحث می‌گذارد. امروزه تقریباً اکثر دستگاه‌های الکترونیک از رایانه‌ها و تلفن‌های همراه گرفته تا ربات‌های صنعتی و حتی وسایل صوتی و تصویری دارای سیستم‌عامل‌های متن‌باز هستند. بیشتر ابزارهای موردنیاز تحقیقات پیشرفته علمی و صنعتی نیز به دنیای متن‌باز تعلق دارند. در سال‌های اخیر در تمام دانشگاه‌های معتبر ایران و جهان استفاده از لینوکس امری بدیهی است. در کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل سعی شده است که حداقل المقدور همانند رعایت دقیق سرفصل از ارائه مطالب کم‌اهمیت یا غیرکاربردی اجتناب شود و از آموخته‌های قبلی دانشجویان (در درس سیستم‌‌های ‌عامل) در تسریع فرآیند یادگیری استفاده شود. لینوکس سیستم‌عاملی شبیه یونیکسی است که بخش عمده آن سازگار با استاندارد پازیکس (مجموعه استانداردهایی که برای نام‌گذاری و تعریف شمایل رابط برنامه‌نویسی کاربردی در محیط‌های شبه یونیکس در IEEE تعریف‌شده‌اند) است. از دید فنی لینوکس برای هسته سیستم‌عامل و نه کل آن، نام‌گذاری شده است. هسته‌ای که نخستین‌بار در سال ۱۹۹۱ میلادی توسط لینوس توروالدز (مهندس نرم‌افزار فنلاندی - آمریکایی) منتشر شد. اما به‌ طور معمول این نام اطلاق می‌شود به سیستم‌عامل‌هایی که از هم نهش لینوکس (به‌عنوان هسته سیستم‌عامل) با نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز (منظور از متن‌باز یا Open Source این است که کد برنامه در دسترس عموم قرار دارد و قابل‌ استفاده است) به دست می‌آیند. در حالی‌ که بنیاد نرم‌افزار آزاد سیستم‌عامل حاصل از این هم نهش را «گنو/لینوکس» می‌نامد، اما همان‌طور که گفته شد به‌ طور معمول آن را لینوکس می‌خوانند. این دوگانگی در نام نهادن منجر به بحث نامگذاری گنو/لینوکس شده است. لینوکس از سخت‌افزارهای مختلفی عبارت‌اند از جمله ساعت، تلفن‌های همراه، تب لت‌ها، مسیریاب‌ها و کنسول‌های بازی تا رایانه‌های رومیزی، رایانه‌های بزرگ و ابررایانه‌ها پشتیبانی می‌کند. در کتاب آموزش کاربردی سیستم‌های عامل، می‌خوانیم که چگونه در ابتدا لینوکس برای استفاده ریزپردازنده‌ها با معماری 80386 اینتل طراحی شده بود؛ اما امروزه انواع گوناگون معماری‌ها را پشتیبانی می‌کند و در انواع و اقسام وسایل از کامپیوترهای شخصی گرفته تا ابر رایانه‌ها و تلفن‌های همراه به کار می‌رود. این سیستم‌عامل که در ابتدا بیشتر توسط افراد مشتاق گسترش پیدا می‌کرد و به کار گرفته می‌شد، توانسته است پشتیبانی شرکت‌های سرشناسی چون IBM و هیولت پاکارد را به دست آورد و با بسیاری از نسخه‌های خصوصی یونیکس رقابت کند. طرفداران لینوکس و بسیاری از تحلیل‌گران این موفقیت را ناشی از استقلال از فروشنده، کم‌هزینه بودن پیاده‌سازی، سرعت‌بالا، امنیت و قابلیت اطمینان آن می‌دانند. فهرست مطالبفصل اول - سیستم‌عامل لینوکسمقدمهتاریخ لینوکسمزایای لینوکستوزیع‌های لینوکسکاربردهانصبفصل دوم - دستورات پرکاربردمحیط ترمینالدستورات پرکاربردفصل سوم - کامپایل هسته لینوکسمقدمههسته لینوکسترجمه هستهفصل چهارم - فراخوان سیستمیفراخوان سیستمیاضافه کردن فراخوان سیستمیفصل پنجم - AWKمقدمهAWKفصل ششم - SEDمقدمهSEDفرمان‌های SEDفصل هفتم- نخ‌ها و سمافورهانخسمافورمنابع و مأخذ

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای کاربرد پرتوها سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای کاربرد پرتوها سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مهندسی هسته ای کاربرد پرتوها سال 1396 در این دفترچه 45 سئوال در زمینه حفاظت در برابر اشعه، ریاضیات مهندسی، آشکارسازی، محاسبات ترابرد پرتوها ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای پرتوپزشکی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای مهندسی هسته ای پرتوپزشکی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مهندسی هسته ای پرتوپزشکی سال 1396 در این دفترچه 45 سئوال در زمینه حفاظت در برابر اشعه، رادیوایزوتوپ‌ها و کاربرد آنها، آشکارسازی و دوزیمتری، دستگاه‌های پرتو پزشکی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert کتاب حل تحلیلی کمانش تیرهای خمیده کامپوزیتی با هسته انعطاف پذیر عرضی

ادامه مطلب

closeکتاب حل تحلیلی کمانش تیرهای خمیده کامپوزیتی با هسته انعطاف پذیر عرضی

  کتاب حل تحلیلی کمانش تیرهای خمیده کامپوزیتی با هسته انعطاف پذیر عرضی نوشته‌ی عبدالحسین پورطبیب، به بررسی کمانش یک تیر خمیده ساندویچی با هسته نرم (انعطاف پذیر) می‌پردازد. در چند سال اخیر تحولات بسیار عمیقی در زمینه‌ی سازه‌های کامپوزیتی - ساندویچی، تیرهای خمیده و مستقیم و مبحث کمانش با استفاده از علم نانو در زمینه‌ی مواد مرکب به وجود آمده است که هر کدام از این مباحث خود شامل شاخه‌های متنوع و مختلفی هستند که در این کتاب به اجمال در مورد آن‌ها صحبت می‌شود. این اثر به سه فصل متمایز تقسیم شده است که در فصل اول پیدایش مواد کامپوزیتی، سازه‌های ساندویچی، مبحث کمانش و بسط و گسترش آن بررسی می‌شود. در فصل دوم به مروری بر پیشینه تحقیقات صورت گرفته از گذشته تا حال در زمینه‌ی سازه‌های ساندویچی، تیرهای کامپوزیتی، ساندویچی و کمانش سازه‌ها پرداخته شده است. در فصل سوم به بررسی کمانش یک تیر خمیده ساندویچی با هسته نرم (انعطاف‌پذیر) پرداخته می‌شود. سازه‌های ساندویچی با هسته‌های نرم ساخته شده از مواد فوم یا لانه زنبوری شبیه آرامید یا پارچه، معمولاً در صنایع کاربردی مانند هوافضا و یا مهندسی عمران مورد استفاده قرار می‌گیرند. در بخشی از کتاب حل تحلیلی کمانش تیرهای خمیده کامپوزیتی با هسته انعطاف پذیر عرضی می‌خوانیم: الیاف پلیمری جهت دستیابی به الیافی با مقاومت و سختی بالا پایه‌گذاری شده است و به الیاف آرامید نیز معروف می‌باشند. معروف‌ترین الیاف پلیمری، الیاف کولار می‌باشند که در سال 1968 از روش‌های مصنوعی بدست آمد. دو نوع معروف این الیاف، کولار 29 و کولار 49 می‌باشند که در مواد مرکب مهندسی کاربرد داشته و در تسمه‌ها و طناب‌های کشتی استفاده می‌گردد. مواد مرکب با بستر پلیمری از سال 1960 میلادی مورد استفاده قرار گرفته است. از این زمان مواد مرکب به عنوان مواد مهندسی مناسب برای کاربردهای مختلف شامل قطعات اتومبیل، محصولات ورزشی، قطعات مصرفی، قطعات هوافضایی، صنایع دریایی و نفتی، طراحی و ساخته شده‌اند. سبکی مواد مرکب باعث توسعه کاربرد این مواد در مقایسه با مواد دیگر شده است و در نتیجه جایگزین مناسبی برای فولاد و آلومینیوم در بسیاری از صنایع شده است. جایگزینی مواد مرکب به جای فولاد باعث کاهش وزن قطعات بین 60 تا 80 درصد و به جای آلومینیوم بین 20 تا 50 درصد می‌باشد. مواد مرکب دارای مشخصه‌های مکانیکی بالاتری نسبت به مواد معمولی مهندسی می‌باشند. برخی از این مشخصات با اصلاح خصوصیات مواد مهندسی قابل حصول است و بسیاری دیگر نیاز به تست و روش‌های محاسباتی دارد. فهرست مطالب مقدمه ناشرپیشگفتارفصل اول: مقدمه و شرحی بر تئوری کمانشفصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیقات صورت گرفتهفصل سوم: استخراج معادلات پایداری تیر خمیده ساندویچیمراجع

more_vert یوکیا آمانو و رویکردی بی طرفانه در پرونده هسته‌ای ایران

ادامه مطلب

closeیوکیا آمانو و رویکردی بی طرفانه در پرونده هسته‌ای ایران

 یوکیو آمانو به عنوان دیپلماتی ژاپنی به مدت ۱۰ سال به‌عنوان مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایفای نقش پرداخت. او در دوره مسوولیت خود از التهابی بزرگ در پرونده هسته‌ای ایران جلوگیری و پس از امضای برجام تلاش کرد تا به وظیفه سازمانی خود مبنی بر اتخاذ رویکرد بی‌طرفانه و حرفه‌ای در اجرای وظایف خود پایبند باشد.

more_vert کتاب فیزیک 3 تیزهوشان

ادامه مطلب

closeکتاب فیزیک 3 تیزهوشان

الکترومغناطیس شاخه‌ای از علم فیزیک است که به مطالعه پدیده‌های الکتریکی و مغناطیسی و ارتباط این دو با هم می‌پردازد. از طرفی یکی از چهار نیروی بنیادی طبیعت است (سه نیروی دیگر نیروی هسته‌ای قوی، نیروی هسته‌ای ضعیف و گرانش هستند). در نظریه الکترومغناطیس این نیروها به‌وسیله میدان‌های الکترومغناطیسی توصیف می‌شوند. الکترومغناطیس توصیف بیشتر پدیده‌هایی‌ست (به جز گرانش) که در زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. الکترومغناطیس همچنین نیرویی‌ست که الکترون‌ها و پروتون‌ها را در داخل اتم‌ها پیش هم نگه می‌دارد. درحقیقت حامل همه نیروهای درون مولکولی٬ نیروی الکترومغناطیسی است. نیروی الکترومغناطیسی به دو صورت نیروی الکتریکی و نیروی مغناطیسی بروز می‌کند که این دو جنبه‌های مختلف از یک چیز (نیروی الکترومغناطیسی)هستند و از این رو ذاتا یه یکدیگر مربوط اند. تغییر میدان الکتریکی تولید میدان مغناطیسی و برعکس تغییر میدان مغناطیسی تولید میدان الکتریکی می‌کند. این اثر به نام القای الکترومغناطیسی شناخته شده است و اساس کار ژنراتورهای الکتریکی، موتورهای القایی و ترانسفورمرها می‌باشد. میدان‌های الکتریکی عامل چند پدیده الکتریکی معمول مانند پتانسیل الکتریکی (مانند ولتاژ باتری) و جریان الکتریکی (مانند جریان برق) و میدان‌های مغناطیسی عامل نیروی مربوط با آهنرباها هستند. در الکترودینامیک کوانتومی ٬ نیروی الکترومغناطیسی بین ذرات باردار را می‌توان از طریق روش نمودارهای فاینمن محاسبه کرد که در آن تصور می‌شود که ذرات پیام‌رسان به نام فوتن مجازی بین ذرات باردار مبادله می‌شود. فیزیک سال سوم دبیرستان مجموعه ای از قوانین ترمودینامیک نیروهای الکتریکی و الکترومغناطیس می باشد که دراین کتاب به تفصیل درباره این مباحث بحث شده است.

more_vert مقاله اندازه‌گیری همزمان نایرو و هسته تورم در اقتصاد ایران

ادامه مطلب

closeمقاله اندازه‌گیری همزمان نایرو و هسته تورم در اقتصاد ایران

مقاله علمی و پژوهشی " اندازه‌گیری همزمان نایرو و هسته تورم در اقتصاد ایران" مقاله ای است در 35 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  نایرو(NAIRU)؛ هسته تورم؛ خودرگرسیون برداری ساختاری؛ بیکاری؛ تورم؛ منحنی فیلیپس پرداخته شده است چکیده مقاله کاهش نرخ بیکاری و دستیابی به تورم غیر فزاینده از جمله اهداف مهم و کلیدی سیاستگذاران اقتصادی است. بنابراین اندازه‌گیری نرخ بیکاری همراه با تورم غیر فزاینده (نایرو) و هستة تورم از اهمیت خاص برخوردار است. در این مقاله نرخ بیکاری همراه با تورم غیر فزاینده (نایرو) و هستة تورم به صورت همزمان و در چارچوب یک نگرش ساختاری برای اقتصاد ایران اندازه‌گیری می‌شود. در این رابطه، نایرو به عنوان جزئی از نرخ بیکاری واقعی که در بلند مدت با تورم ناهمبسته است، و هستة تورم نیز بخشی از تورم واقعی که اثر میان مدت و بلندمدتی بر تولید و اشتغال ندارد، تعریف شده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که مبادلة تورم و بیکاری در چارچوب منحنی فیلیپس کوتاه‌مدت و بلندمدت مرسوم با توجه به داده‌های آماری کشور مورد تأیید قرار نمی‌گیرد. نرخ بیکاری نایرو و هستة تورم بر خلاف تصور اولیه مفهوم ثابت زمانی نداشته بلکه در طول زمان متغیر هستند. نایرو و هستة تورم برآورد شده در این مقاله، تفاوت بسیار اساسی و چشمگیر با نرخ بیکاری و نرخ تورم واقعی ندارد که گویای ماهیت ساختاری و بلندمدت بودن پدیده بیکاری و تورم در اقتصاد ایران است. عنوان مقاله [English] NAIRU and Core Inflation Simultaneous Measurement in Iran Economy چکیده [English] Low unemployment rate and access to Non-Accelerating inflation rate are considered as key targets for policy makers. Thus, measuring the Non-Accelerating inflation rate of unemployment (NAIRU) is very important. In this paper, we investigate the NAIRU and core inflation with a structural approach in which the two factors respond to each other simultaneously. The NAIRU is defined as a component of the real unemployment rate that is uncorrelated with inflation in the long run. In addition, the core inflation is defined as a component of real inflation that is uncorrelated with output and unemployment in medium and long run. The findings of this paper shows that the trade-off between inflation and unemployment rate as predicted by traditional short and long run Philips Curve theory cannot be confirmed by the statistical data. Contrary to the primary conception, NAIRU and core inflation rate are time-varying and not fixed. In This paper, also, there is no difference between NAIRU and core inflation with real unemployment and inflation respectively. That is, unemployment and inflation rate phenomena in Iranian economy have long term and structural nature. کلیدواژه‌ها [English] NAIRU, core inflation, Structural VAR, unemployment, Inflation, Phillips curve دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert قیاس بنیانگذار هواوی از بمب اتم و هوش مصنوعی

ادامه مطلب

closeقیاس بنیانگذار هواوی از بمب اتم و هوش مصنوعی

«رن ژنگ فی» امروز سه شنبه در سخنرانی خود در این نشست بین المللی تصریح کرد من در زمان بمباران اتمی هیروشیما متولد شدم و دیدم که افراد اطرافم از بمب های هسته ای می ترسند اما سرانجام نیروگاه های هسته ای و استفاده از اشعه در بیمارستان ها به نفع بسیاری از مردم بوده است همین مساله می تواند برای هوش مصنوعی نیز صادق باشد. وی که دخترش خانم «منگ وانژو» هم اکنون به درخواست آمریکا در کانادا در حبس خانگی است در بخش دیگری از سخنانش گفت: علیرغم فشارهای آمریکا همه چیز خوب است. رن تصریح کرد گمان می برم آمریکا اقدامات بیشتری علیه این شرکت انجام دهد در حالی که هواوی همچنان به حیات خود ادامه می دهد. بنیانگذار هواوی افزود: ما اکنون تجربه های خوبی را از فشارها و تحریم های آمریکا علیه هواوی به دست آورده ایم ما صدها میلیارد دلار در قالب برنامه B سرمایه گذاری کردیم به همین دلیل می توانیم در برابر موج اول حمله ایالات متحده مقاومت کنیم. او همچنین تاکید کرد هواوی یک «طرفدار ایالات متحده» است شرکتی که ده ها شرکت مشاوره ایالات متحده را استخدام کرده است تا به هوآوی نحوه مدیریت یک شرکت بزرگ را آموزش دهد آمریکا باید افتخار کند که تجربه آنها در زمینه مدیریت، توسعه را به جاهای دیگر آورده است. پنجاهمین گردهمایی سالانه مجمع جهانی اقتصاد امسال هم طبق سنت سالیان اخیر در اواخر نخستین ماه میلادی و از ۲۰ تا ۲۴ ژانویه (۳۰ تا ۴ بهمن) همچون دوره های پیش در شهر داووس سوئیس و با حضور سران و صاحبنظران سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف در حال برگزاری است. اجلاس امسال بر هفت موضوع متمرکز خواهد بود: نجات سیاره زمین، جامعه و آینده کار، منافع فن آوری، اقتصاد منصفانه، کسب و کار بهتر، آینده سالم و ماوراء ژئوپولتیک. سه هزار میهمان در اجلاس امسال حضور خواهند یافت که از جمله آنان می توان به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا و کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا اشاره کرد.

more_vert کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)

ادامه مطلب

closeکتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)

کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)، تالیف فریدون فریدونی، متفاوت‌ترین اثری است که در حوزه آموزش زبان تولید شده است. (فایل کتاب در تاریخ 1398/04/22 به‌روز رسانی شده است.) برخلاف تمامی روزآموزهای منتشره از ابتدا تاکنون که همگی 365 روزه بوده‌اند، کتاب روزآموزِ مکالمه سریع زبان انگلیسی، 90 روزه است تا اولا خبر و مطلع مبارکی باشد بر آغاز انتشار روزآموزهای فصلی (90 روزه)، سال تحصیلی (200 روزه) و حتی ماهی (30 روزه) و ثانیا، ارتباط و انطباقش را با متد جهانی و جادویی پروفسور «پاول پیمزلر»، زبانشناس نابغه آمریکایی - نشان دهد. بر اساس جان کلام «متد پیمزلر – که به انقلابی در آموزش زبان‌های خارجی در جهان منجر شد! - هر زبانی دارایِ یک هسته اصلی بسیار کوچک از کلمات، عبارات و ساختارهای گرامری کلیدی پربسامد است که با یادگیری و تعمیم آن، بی‌نهایت عبارت و جمله جدید نادیده تولید شده، و بنابراین زبان آموز، به تسلط کامل و روان بر زبان تحت آموزش نائل خواهد شد. این هسته کلیدی و کاربردی در زبان انگلیسی – مطابق یافته‌های علمی متد دانش بنیان پیمزلر- حاوی حدود 1000 عبارت و ساختار است که در 90 درس و جلسه نیم ساعته روزانه گنجانده شده است. کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی، مطابق دستورالعمل تفصیلی و تخصیصی بسیار آسان خودش (پشت همین صفحه) تنها در 90 روز نیم ساعته و بصورت کاملا خودآموز- تمام می‌شود. گرچه – همانند دیگر روزآموزها- اگر مقید به دستورالعمل ودوره روزآموزی نباشید- می‌توانید مثل هر کتاب دیگر با این کتاب متفاوت هم رفتار کرده، مثلا در هفته‌ای به پایانش رسانید! بدیهی است که در این صورت انتظار هیچ تضمین و تسلطی نداشته باشید!! یک بار برای همیشه طلسم مکالمه را بشکنید. (با دریافت این کتاب می‌توانید روزانه در مسیر‌های رفت و آمد خود، مکالمه زبان را نیز یاد بگیرید.) آنان که از صفر شروع کرده‌اند، آنان که انگلیسی را بلد بودن ولی در مکالمه اشکال داشتند، آنان که هم انگلیسی می‌فهمیدند و هم صحبت می‌کردند اما در تلفظ ایراد داشتند، آنان که سال‌ها به کلاس‌های متعدد زبان انگلیسی رفته بودند، آنان که سال‌ها در آمریکا و انگلیس زندگی کرده بودند و... همگی از این برنامه استفاده کرده و اکثر قریب به اتفاق، رضایت کامل داشته و به خودشان گفته‌اند: بالاخره طلسم مکالمه را شکستند. روش روزآموز مکالمه زبان انگلیسی برای تسلط کافی بر این مهارت حیات و ایجاد ارتباط آسان با صحبت کنندگان به مکالمه زبان انگلیسی در سراسر دنیا، روزآموزی را طراحی و تولید کرده است که با تلفیق متد دکتر پاول پیمسلر (که در ایران به متد نصرت معروف است)، مکالمه زبان انگلیسی را در 90 روز، روزی نیم ساعت به شما یاد خواهد داد. ابن کتاب به صورت فلش کارت است و شما طی 90 روز روزانه یک فلش کارت را مطالعه خواهید کرد.

more_vert کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)

ادامه مطلب

closeکتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)

  کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی (در 90 روز نیم ساعته)، تالیف فریدون فریدونی، متفاوت‌ترین اثری است که در حوزه آموزش زبان تولید شده است. (فایل کتاب در تاریخ 1398/04/22 به‌روز رسانی شده است.) برخلاف تمامی روزآموزهای منتشره از ابتدا تاکنون که همگی 365 روزه بوده‌اند، کتاب روزآموزِ مکالمه سریع زبان انگلیسی، 90 روزه است تا اولا خبر و مطلع مبارکی باشد بر آغاز انتشار روزآموزهای فصلی (90 روزه)، سال تحصیلی (200 روزه) و حتی ماهی (30 روزه) و ثانیا، ارتباط و انطباقش را با متد جهانی و جادویی پروفسور «پاول پیمزلر»، زبانشناس نابغه آمریکایی - نشان دهد. بر اساس جان کلام «متد پیمزلر – که به انقلابی در آموزش زبان‌های خارجی در جهان منجر شد! - هر زبانی دارایِ یک هسته اصلی بسیار کوچک از کلمات، عبارات و ساختارهای گرامری کلیدی پربسامد است که با یادگیری و تعمیم آن، بی‌نهایت عبارت و جمله جدید نادیده تولید شده، و بنابراین زبان آموز، به تسلط کامل و روان بر زبان تحت آموزش نائل خواهد شد. این هسته کلیدی و کاربردی در زبان انگلیسی – مطابق یافته‌های علمی متد دانش بنیان پیمزلر- حاوی حدود 1000 عبارت و ساختار است که در 90 درس و جلسه نیم ساعته روزانه گنجانده شده است. کتاب روزآموز مکالمه سریع زبان انگلیسی، مطابق دستورالعمل تفصیلی و تخصیصی بسیار آسان خودش (پشت همین صفحه) تنها در 90 روز نیم ساعته و بصورت کاملا خودآموز- تمام می‌شود. گرچه – همانند دیگر روزآموزها- اگر مقید به دستورالعمل ودوره روزآموزی نباشید- می‌توانید مثل هر کتاب دیگر با این کتاب متفاوت هم رفتار کرده، مثلا در هفته‌ای به پایانش رسانید! بدیهی است که در این صورت انتظار هیچ تضمین و تسلطی نداشته باشید!! یک بار برای همیشه طلسم مکالمه را بشکنید. (با دریافت این کتاب می‌توانید روزانه در مسیر‌های رفت و آمد خود، مکالمه زبان را نیز یاد بگیرید.) آنان که از صفر شروع کرده‌اند، آنان که انگلیسی را بلد بودن ولی در مکالمه اشکال داشتند، آنان که هم انگلیسی می‌فهمیدند و هم صحبت می‌کردند اما در تلفظ ایراد داشتند، آنان که سال‌ها به کلاس‌های متعدد زبان انگلیسی رفته بودند، آنان که سال‌ها در آمریکا و انگلیس زندگی کرده بودند و... همگی از این برنامه استفاده کرده و اکثر قریب به اتفاق، رضایت کامل داشته و به خودشان گفته‌اند: بالاخره طلسم مکالمه را شکستند. روش روزآموز مکالمه زبان انگلیسی برای تسلط کافی بر این مهارت حیات و ایجاد ارتباط آسان با صحبت کنندگان به مکالمه زبان انگلیسی در سراسر دنیا، روزآموزی را طراحی و تولید کرده است که با تلفیق متد دکتر پاول پیمسلر (که در ایران به متد نصرت معروف است)، مکالمه زبان انگلیسی را در 90 روز، روزی نیم ساعت به شما یاد خواهد داد. ابن کتاب به صورت فلش کارت است و شما طی 90 روز روزانه یک فلش کارت را مطالعه خواهید کرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای در ایران

مقاله علمی و پژوهشی" سیاست های رسانه ای در ایران " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاست های رسانه ای در ایران ، برنامه توسعه ، توسعه ارتباطات ، پارادایم توسعه ، سیاست رسانه ای ، برنامه اول توسعه ، برنامه دوم توسعه ، برنامه سوم توسعه و برنامه چهارم توسعه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert اطلاعیه آموزش و پرورش برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۱۳۹۸

ادامه مطلب

closeاطلاعیه آموزش و پرورش برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی ۱۳۹۸

 وزارت آموزش و پرورش درمورد بررسی مدارک و مصاحبه از پذیرفته شدگان آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۸ اطلاعیه ای صادر کرد. به گزارش سازمان سنجش، در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به برگزاری آزمون استخدام پیمانی سال ۱۳۹۸ وزارت آموزش­ و پرورش (موضوع مجوزهای شماره۱۵۱۶۱۰ مورخ ۹۸/۰۳/۲۸ و۱۶۰۴۹۱مورخ ۹۸/۰۴/۰۱ سازمان اداری­ و استخدامی کشور)، درخصوص نتایج یک برابر ظرفیت آزمون مذکور؛ پذیرفته شدگان مکلفند به منظور طی سایر مراحل قبل از استخدام (بررسی صلاحیت­ های عمومی گزینش، گواهی عدم سوءپیشینه، آزمایشات و معاینات پزشکی، تشکیل پرونده استخدامی و آمادگی جهت شرکت در دوره مهارت­ آموزی) به شرح ذیل اقدام نمایند؛ ۱- داوطلبانی که درخصوص نتایج نهایی آزمون سوالاتی دارند می توانند، از طریق بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org اقدام نمایند. ۲- قبول­ شدگان یک برابر ظرفیت جهت پیگیری امور مربوط به استخدام خود به ادارات امور اداری اداره کل آموزش­ وپرورش استان مراجعه و راهنمایی لازم را دریافت نمایند. ۳- پذیرفته­ شدگان قبل از مراجعه به هسته گزینش اداره کل آموزش ­وپرورش استان محل استخدام سهمیه خدمتی اقدامات ذیل را به عمل آورند: درصورت عدم تحویل فرم اطلاعات فردی و مدارک درخواست شده در مرحله مصاحبه استخدامی ضرورت دارد پس از چاپ فرم اطلاعات فردی از سایت دبیرخانه هیات مرکزی گزینش به نشانی www.gozinesh.medu.ir، نسبت به تکمیل دقیق فرم و الصاق یک قطعه عکس به آن اقدام و به همراه تصویر کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی (حداکثر به مدت ۴۸ ساعت از تاریخ انتشار اسامی)، به وسیله پست پیشتاز به آدرس هسته های گزینش استان محل خدمت خود، ارسال و یا به صورت حضوری تحویل نمایند. لذا در تکمیل فرم اطلاعات فردی دقت کافی معمول گردد. بدیهی است مسئولیت هرگونه نقص و نارسایی در تکمیل فرم به عهده فرد خواهد بود.همچنین عدم تکمیل فرم مربوط و یا عدم ارسال به موقع آن به هسته گزینش استان محل خدمت، به منزله انصراف از استخدام تلقی می گردد. ۴- معاینات پزشکی (تکمیلی) آزمایشات پاراکلینیکی و تشکیل پرونده استخدامی افراد واجد شرایط معرفی شده به اداره کل آموزش­ وپرورش استان محل خدمت همزمان با بررسی صلاحیت های عمومی صورت می پذیرد. براین اساس داوطلب واجد شرایط پس از انتشار اسامی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ضمن حضور در امور اداری ادارات کل آموزش و پرورش استان سهمیه خدمتی، نسبت به اخذ معرفی نامه جهت گواهی عدم سوءپیشینه و... به منظور تشکیل پرونده استخدامی با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط در زمان مقرر اقدام نمایند. توضیح: چنانچه به هر دلیلی صلاحیت عمومی فرد پذیرفته شده مورد تائید قرار نگیرد انجام معاینات پزشکی و سوءپیشینه هیچگونه حقی برای استخدام فرد پذیرفته شده ایجاد نخواهد کرد. ۵- در صورت تائید صلاحیت های عمومی، انجام آزمایشات، معاینات پزشکی و... پذیرفته شدگان نهایی مکلفند به منظور شرکت در دوره مهارت آموزی به اطلاعیه ای که به همین منظور حداقل یک ماه پس از انتشار اسامی، در پرتال وزارت آموزش وپرورش به نشانی www.medu.ir درج خواهد شد مراجعه نمایند. ۶- براساس برنامه­ ریزی­ های انجام گرفته و زمان بندی پیشبینی شده، دوره مهارت آموزی آزمون مذکور، پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت­های عمومی(گزینش) به اطلاع پذیرفته ­شدگان خواهد رسید. لذا شایسته است داوطلبان پذیرفته شده آمادگی های لازم جهت ثبت ­نام و حضور دردوره یاد شده را داشته باشند.

more_vert ۳۰ درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی

ادامه مطلب

close۳۰ درصد دانش آموزان در معرض آسیب‌های روانی و اجتماعی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون غربالگری سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان دوره متوسطه اول گفت: طبق تحلیل‌های به دست آمده از این آزمون، حدود یک درصد دانش آموزان نیازمند درمان و در معرض شدید آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار دارند. همچنین ۳۰ درصد دانش آموزان به شدت نیاز به توانمندسازی دارند و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.  علیرضا کاظمی با اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در جمعیت دانش‌آموزی اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی جزو اولویت‌های نظام است و در آموزش و پرورش نیز از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود. وی افزود: طی دو سه سال گذشته در آموزش و پرورش اطلس آسیب‌های اجتماعی از سطح استان تا مدرسه‌ تهیه شده و تمام برنامه‌های ما مبتنی بر این اطلس طرح‌ریزی و اجرا می‌شود. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون غربالگری سلامت روانی و اجتماعی دانش آموزان گفت: این آزمون برای سه میلیون دانش آموز دوره متوسطه اول برگزار و دانش آموزان در چهار حیطه مورد سنجیده قرار گرفتند. آسیب‌های روانشناختی، ابعاد مثبت روانشناختی، مسائل خانواده و مدرسه، کیفیت زندگی و حیطه حمایتی در عرصه اجتماعی در قالب ۲۴ شاخص و در پنج محور مورد ارزیابی قرار گرفت. کاظمی اضافه کرد: طبق تحلیل‌های به دست آمده از این آزمون، حدود یک درصد دانش آموزان نیازمند درمان و در معرض شدید آسیب‌های روانی و اجتماعی قرار دارند. همچنین ۳۰ درصد دانش آموزان به شدت نیاز به توانمندسازی دارند و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند. آمار سامانه غربالگری ائتلاف نماد (نظام مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان) نیز همین نتایج را نشان می‌دهد که یک درصد دانش آموزان نیازمند خدمات اورژانسی از سوی دستگاهای ائتلاف نماد هستند. مثلا آنها که در معرض خودکشی یا مصرف مواد قرار گرفته‌اند باید مداخلات را سریعا دریافت کنند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به مصادیق آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: آسیب‌ها را به دو دسته تقسیم کنیم؛ یک بخش اعتیاد و مواد مخدر است و دسته دوم شامل آسیب های اجتماعی و روانی چون افسردگی، اضطراب، خشم، پرخاشگری، فرار از مدرسه و خانه، انحرافات اخلاقی و اباهه گری اخلاقی می شود. وی با بیان اینکه گزارش‌ها حاکی از آن است که رشد آسیب‌های اجتماعی نسبت به رشد جمعیت فزاینده‌تر است عنوان کرد: سیاست اول کنترل و بعد شناسایی و درمان است. البته باید توامان رویکرد پیشگیرانه و توانمندسازی را هم داشته باشیم. کاظمی درباره برخی آمارهای مطرح شده در جامعه پیرامون آسیب‌های اجتماعی گفت: گاهی اوقات ادراک ذهنی کاذبی ایجاد می‌شود، ضمن اینکه آسیب‌های اجتماعی برای ما حائز اهمیت است اما نباید آمار را به گونه‌ای جلوه دهیم که باعث یاس و بی اعتمادی بشود. وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش نیازمند نیروی انسانی متخصص بویژه در زمینه مشاور است گفت: لازم است دستگاه‌هایی چون سازمان برنامه و سازمان امور استخدامی که فضای جذب نیرو را فراهم می‌کنند به ما کمک کنند. با ۱۲ هزار نیروی مشاور تحصیلی و اجتماعی حدود ۱۴ میلیون دانش آموز را پوشش می دهیم، در حالی که بر اساس استانداردها نیازمند ۴۰ هزار نیروی مشاور هستیم. البته مدل‌های جایگزینی نظیر توانمندسازی خود معلمان را نیز امتحان کرده‌ایم، ولی طبیعتا نمی‌توانند کار نیروی متخصص را انجام دهند. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: در همه بخش‌های آموزش و پرورش مشکل کمبود نیروی انسانی وجود دارد. نیازمند ساماندهی کامل نیروی انسانی و ایجاد توازن در رشته و مناطق جغرافیایی مختلف هستیم. آزمون سلامت روانی برای تمام مدارس و دانش آموزان و در یک مرحله نیازمند ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است و اگر بخواهیم دومرتبه برای سنجش اثربخشی برنامه‌ها، غربالگری را اجراکنیم ۴۰ میلیارد تومان می‌شود که با توجه به بودجه‌ای که داریم رقم قابل توجهی می‌شود. کاظمی با بیان اینکه سال آینده توسعه خدمات نماد را مدنظر داریم گفت: در فاز سوم طرح نماد، یک میلیون دانش آموز را در ۶۵۰۰ مدرسه تحت پوشش قرار دادیم. قصد داریم سال تحصیلی جدید ۱۴ میلیون دانش آموز را با استفاده از ظرفیت هسته‌های مشاوره تحت پوشش ببریم. همه هسته‌ها را به سامانه نماد متصل خواهیم کرد و آن دانش آموزان که در معرض آسیب هستند به هسته‌ها ارجاع داده و در این مسیر از ظرفیت دستگاه‌های دیگر عضو نماد نیز استفاده خواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه با ناجا در حوزه کاهش آسیب‌ها تفاهم نامه‌ای داریم ادامه داد: طرح جدیدی هم با ستاد مبارزه با مواد مخدر داریم که با ایده سردار مومنی شکل گرفته که تشکیل کانون یاریگران زندگی به همت تشکل‌های دانش آموزی است. سال آینده را با ۲۰ برنامه جدید آغاز می کنیم. وی در برنامه تلویزیونی پرسشگر درباره بودجه طرح نماد نیز گفت: عددی که روی کاغذ است مناسب است اما همه آن محقق نمی‌شود. بودجه نماد ۱۴۰ میلیارد تومان است که شاید کمتر از ۳۰ میلیارد آن محقق شده است.

more_vert نرم افزار افزایش وضوح عکس Zerene Stacker Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار افزایش وضوح عکس Zerene Stacker Pro

نرم افزار افزایش وضوح عکس Zerene Stacker Pro v1.04.T201706041920 x86/x64 -  نرم افزار افزایش وضوح عکس Zerene Stacker نرم افزار قدرتمندی است که افزایش وضوح عکس طراحی شده است. با استفاده از نرم افزار کاربردی Zerene Stacker با تغییر هوشمند فوکوس عکس کاربرد زیادی در کلوزآپ دارد و خروجی عکس و تصاویر شما بسیار با کیفیت خواهد شد. شما می توانید به راحتی عکس‌های با کیفیت پایین را به این برنامه بدهید و عکس با وضوح و کیفیت خوب تحویل بگیرید. این نرم افزار در ورودی و خروجی از فایل های 8 بیتی و 16 بیتی پشتیبانی می کند. Zerene Stacker از کاربردی ترین نرم افزارهای عکاسی ماکرو است. قابلیت های کلیدی نرم افزار Zerene Stacker:- افزایش کیفیت تصاویر خروجی، به ویژه در موارد دشوار- پشتیبانی از از فایل های 8 بیتی و 16 بیتی در ورودی و خروجی- دارای الگوریتم های انباشته سازی پیشرفته- حفظ جزئیات کنتراست و اجتناب از انباشته سازی بیش از حد با پشته های عمیق- رتوش سریع و انعطاف پذیر- بهره گیری کامل از پردازنده های چند هسته ای مدرن و کامپیوترهای چند پردازنده- قابل اجرا بر روی تمام سیستم های کامپیوتری ماژور- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز