جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی " مقاله ای است که در 28  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی ، پژوهش دانشگاهی ، پژوهش مدیریت دولتی ، تجاری سازی ، تجاری سازی مدیریت دولتی ، توسعه کسب و کار و نوآوری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و تجاری سازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و تجاری سازی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 22 صفحه و با 18 عنوان فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ،تجاری سازی ، دانشگاه ، تجاری سازی بین رشته ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert راه اندازی مرکز تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ادامه مطلب

closeراه اندازی مرکز تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی با هدف ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه به دانشجویان و اساتید صاحب ایده و شرکت‌های داخلی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شد. به گزارش روز سه شنبه دانشگاه امیرکبیر، مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تسهیل و نظام مند سازی فرآیند انتقال فناوری و تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و همچنین پیاده سازی و نهادینه سازی فرآیند نوآوری، با بهره مندی از اساتید توانمند، دانشجویان خلاق و شرکت های فعال و صنعتی تاسیس شد. این مرکز در راستای سیاست های علمی، صنعتی و فناوری کشور و مطابق با برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خدمات فناورانه را به شرکت های داخل و خارج این دانشگاه و صنایع ارائه می کند. براساس این گزارش، مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیل به اهداف میان مدت و بلند مدت دانشگاه از جمله تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال تاسیس صندوق پژوهش و فناوری است. ارزش گذاری دستاوردهای پژوهشی و فناوری و ارائه مشاوره های لازم در این خصوص، خدمات و مشاوره در خصوص ارزیابی و عارضه یابی فناوری و تعیین سطح فناوری، ارائه خدمات لازم برای ثبت و حفاظت از دارایی های معنوی حاصل از فعالیت های تحقیقاتی، خدمات و مشاوره در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجزیه و تحلیل نیازهای صنعت و ایجاد زمینه برای رفع نیازمندی های تحقیق و توسعه ای شرکت ها و صنایع در حال فعالیت از جمله خدمات فناوری است که از طریق شرکت های همکار این مرکز ارائه می شود. ایجاد ساختاری برای شناسایی، رصد و توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، بازاریابی و توسعه بازار برای محصولات شرکت ها، مشارکت با سرمایه گذاران خصوصی و دولتی جهت سرمایه گذاری در طرح ها و ایده های دانشگاه ارائه خدمات حقوقی به شرکت ها جهت حفظ منافع آنها نیز از دیگر خدمات فناوری است که از طریق شرکت های همکار مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می شود.

more_vert نرم افزار طراحی و بهینه سازی محصولات مختلف تجاری Stat-Ease Design-Expert

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی و بهینه سازی محصولات مختلف تجاری Stat-Ease Design-Expert

نرم افزار طراحی و بهینه سازی محصولات مختلف تجاری - Stat-Ease Design-Expert v10.0.7.0 x86/x64 نرم افزار طراحی و بهینه سازی محصولات مختلف تجاری Design-Expert محصول قدرتمند شرکت Stat-Ease بوده که به طور تخصصی برای طراحی و بهینه سازی محصولات مختلف تجاری طراحی شده است. با کمک این نرم افزار می‌توانید یک جهش فوق العاده در کیفیت محصولات خود ایجاد کنید. این نرم نرم افزار ابزار سه بعدی ساز قوی داشته و همچنین قابلیت طراحی دو بعدی را نیز داراست، به کمک Plot های سه بعدی می‌توانید قسمت‌های مختلف یک طرح را علامت گذاری کرده و توضیحاتی به آن اضافه کنید؛ پروژه‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و ایده‌های خود را پیاده سازی کنید. با بهینه سازی عددی و روش‌های حل عددی می‌توانید طراحی‌های خود را گسترش داده و ایده‌های جدیدتر و خلاقانه‌تری را خلق کنید. این نرم افزار از ابزار خروجی و ورودی قدرتمندی بهره می‌گیرد و سازگاری بالایی با نرم افزارهای مشابه دارد. قابلیت‌های کلیدی نرم افزار Design-Expert:- انجام فرآیندهای طراحی و بهینه سازی محصولات- دارای ابزار سه بعدی ساز قدرتمند- امکان خلق طراحی‌های دو بعدی- حل عددی معادلات- دارای ابزار ورودی و خروجی پیشرفته- امکان Flag گذاری و Plot پیشرفته- امکانات رسم نمودار

more_vert مقاله بررسی اثر غیرخطی نرخ ارز واقعی بر تراز تجاری ایران

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی اثر غیرخطی نرخ ارز واقعی بر تراز تجاری ایران

مقاله بررسی اثر غیرخطی نرخ ارز واقعی بر تراز تجاری ایران: رویکرد رگرسیون انتقال ملایم مقاله علمی و پژوهشی " بررسی اثر غیرخطی نرخ ارز واقعی بر تراز تجاری ایران: رویکرد رگرسیون انتقال ملایم" مقاله ای است در 24 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تراز تجاری، رگرسیون انتقال ملایم، نرخ ارز واقعی پرداخته شده است چکیده مقاله نظریه­های سنتی اقتصادبین­الملل برکاهش ارزش پول ملی به عنوان سیاستی کارا جهت کاهش کسری تراز تجاری تأکید می­کنند. ادبیات اخیرضمن تأکید بر اثر مبهم کاهش ارزش پول ملی بر تراز تجاری احتمال واکنش نامتقارن متغیرهای تجاری به تغییرات نرخ ارز را مورد تأکید قرار می­دهند. در این راستا هدف مطالعه حاضر بررسی اثر غیرخطی نرخ ارز واقعی بر تراز تجاری با استفاده از رویکرد رگرسیون انتقال ملایم طی سال­های 1395-1360 و به صورت فصلی می­باشد. نتایج حاصل از برآورد الگو، ضمن تأیید اثر غیرخطی نرخ ارز واقعی بر تراز تجاری حاکی از این می­باشد که اثرگذاری متغیرهای  نرخ ارز واقعی، درجه باز بودن تجاری و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی  بر تراز تجاری بسته به رژیمی دارد که اقتصاد در آن قرار گرفته است. همچنین نتایج نشان می‌دهد که به طور کلی مجموع ضرایب نرخ ارز واقعی در رژیم اول اثر مثبت و در رژیم دوم اثر منفی بر تراز تجاری گذاشته است. همچنین مجموع ضرایب نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در رژیم اول و دوم اثر منفی  بر تراز تجاری داشته است. از سویی مجموع ضرایب درجه باز بودن تجاری در رژیم اول اثر منفی و در رژیم دوم اثر مثبتی بر تراز تجاری داشته­اند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert پایداری سلول‌های زنده تا دو هفته با استفاده از نانو ذرات

ادامه مطلب

closeپایداری سلول‌های زنده تا دو هفته با استفاده از نانو ذرات

دو شرکت فعال در حوزه زیستی با استفاده از نانوذرات و فناوری رهایش سلولی روشی در اختیار محققان قرار داده‌اند که سلول‌های زنده را تا دو هفته پایدار نگه دارند. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری دو شرکت فعال د حوزه زیستی منجر به توسعه فناوری شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا درک عمیق‌تری نسبت به سلول‌های زنده داشته باشند، این دو شرکت با استفاده از نانوذرات و فناوری رهایش سلولی روشی در اختیار محققان قرار می‌دهند که سلول‌های زنده را تا دو هفته پایدار نگه دارند. شرکت آبکام (Abcam) یکی از نوآوران فعال در بخش ابزارهای علوم زیستی است، این شرکت به تازگی همکاری مشترکی با شرکت سوماسرو آغاز کرده است. سوماسرو شرکتی در حوزه خدمات داروسازی و کسب‌وکار معرف‌های ویژه است که روی توسعه فناوری پلی‌نوتا (PolyNauta) کار می‌کند. این همکاری مشترک برای تجاری‌سازی فناوری رهایش سلولی با استفاده از نانوذرات بیونیک است که در آن امکان رهایش طیف وسیعی از مواد به‌صورت مستقیم در سلول‌های زنده فراهم می‌شود. فران کروافورد مدیرعامل شرکت سوماسرو درخصوص این دستاورد گفت: شهرت آبکام به‌عنوان یک شرکت مبتکر در زمینه معرف‌های زیستی و زیرساخت‌های اختصاصی تجاری‌سازی در جهان، همراه با رویکرد شفاف و مشارکت دانشگاهی، آن‌ها را به‌عنوان گزینه‌ای مهم برای شراکت در توسعه و تجاری‌سازی پلتفرم فناوری پلی‌نوتا مطرح کرده است، ما بسیار هیجان‌زده هستیم که با آن‌ها همکاری می‌کنیم تا از پلتفرم رهایش نوآورانه ما برای تحقیقات و کاربردهای تشخیصی استفاده شود. چری والکر از شرکت آبکام نیز افزود: سرمایه‌گذاری در ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های پلتفرمی و حمایت از این موارد از طریق تجاری‌سازی جهانی، عنصر اصلی راهبردی رشد ما است، تخصص و جایگاه ما شرکا، ما را قادر می‌سازد تا به سرعت نوآوری‌های خود را به‌دست جامعه تحقیقاتی در جهان برسانیم،هدف ما، مشارکت، سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی فناوری‌های اولیه است که نوید بهبود و تسریع تحقیقات را می‌دهد. این همکاری در ابتدا بر توسعه و تجاری‌سازی مجموعه‌ای از رنگ‌های سلومینات متمرکز خواهد بود به طوری که بر ایجاد تحول در تصویربرداری‌ از سلول‌های زنده تاکید دارد، رنگ‌هایی که موجب می‌شود سلول‌ها تا ۱۴ روز کاربردی و پایدار باقی بمانند، این کاهش اساسی سمیت به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌طور کامل سلول‌های خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و آن‌ها را قادر به دستیابی به بینش‌های عمیق و پیشرفت در درک بهتر از این سلول‌ها می‌کند.

more_vert مقاله یکپارچگی تجاری و همزمانی سیکل‌های تجاری درکشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برحسب ترتیبات منطقه‌ای

ادامه مطلب

closeمقاله یکپارچگی تجاری و همزمانی سیکل‌های تجاری درکشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برحسب ترتیبات منطقه‌ای

  مقاله علمی و پژوهشی " یکپارچگی تجاری و همزمانی سیکل‌های تجاری درکشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی برحسب ترتیبات منطقه‌ای" مقاله ای است در 24 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث همگرایی تجاری، همزمانی سیکل‌های تجاری، کشورهای عضو OIC، بلوک‌بندی‌های منطقه‌ای پرداخته شده است چکیده مقاله نظریه‌های جدید در عرصه تجارت بین الملل به این موضوع اشاره دارندکه یکپارچگی تجاری و افزایش حجم تجارت بین کشورها می‌توانند همزمانی در سیکل‌های تجاری آنها را تقویت نماید. مقاله حاضر به بررسی این موضوع بین 57 کشور اسلامی و به تفکیک سه گروه بندی منطقه‌ای عمده اسلامی می‌پردازد. نتایج تجربی که از اندازه‌گیری شاخص‌های همزمانی سیکل‌های تجاری و یکپارچگی بدست آمده است نشان می‌دهندکه هم درکل و هم در گروه‌بندی‌های منطقه‌ای، روند یکپارچگی تجاری و همزمانی سیکل‌های تجاری به‌ویژه طی دوره زمانی (2005-1990) افزایش قابل توجهی یافته است. همچنین، عضویت در بلوک‌بندی‌های منطقه‌ای به طور قابل توجهی در همزمان شدن سیکل‌های تجاری و افزایش شدت تجارت دو جانبه در کشورهای عضو تاثیر مثبت بر جای گذارده است. واژه‌های کلیدی: دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیرات همگرایی اقتصادی کشورهای عضو اکو در یک مدل تعادل عمومی استاندارد (مدل GTAP)

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیرات همگرایی اقتصادی کشورهای عضو اکو در یک مدل تعادل عمومی استاندارد (مدل GTAP)

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیرات همگرایی اقتصادی کشورهای عضو اکو در یک مدل تعادل عمومی استاندارد (مدل GTAP)" مقاله ای است در 27 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اکو، مدل جیتپ، همگرایی منطقه‌ای، تجزیه رفاه پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مطالعه بررسی تأثیر همگرایی منطقه‌ای اکو بر برخی متغیرهای اقتصادی کشورهای عضو این سازمان می‌باشد. نقش موافقتنامه تجاری منطقه‌ای در افزایش صادرات و واردات، افزایش رفاه و بهبود برخی متغیرهای دیگر اقتصادی کشورهای عضو این پیمان‌ها موضوع بحث بسیاری از اقتصاددانان بوده است. ادبیات تجربی موجود این موضوع را در مورد سازمان اکو به‌صورت گسترده مورد بررسی قرار نداده است. تحقیق حاضر برای شبیه‌سازی حذف موانع تجاری بین اعضای اکو از مدل تحلیل‌های تجارت جهانی استفاده می‌کند. در یک روش بستن استاندارد مدل تعادل عمومی و کاربرد نوع چند ناحیه‌ای و چند کالایی مدل جیتپ نتایج شبیه‌سازی سیاست تجاری نشان می‌دهد که اصلاحات سیاست‌های تجاری اعضای اکو موجب ترقی اقتصاد کشورهای عضو یعنی افزایش صادرات و واردات، تولید، کاهش قیمت‌های واردات، تقاضای بیشتر برای مواهب، افزایش مصرف شهروندان و افزایش مطلوبیت و رفاه خواهد شد. تجزیه تغییرات رفاه نشان داد که تغییر سیاست تجاری آثار متفاوتی بر اجزای رفاه کشورهای عضو اکو دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان ، شبکه های تلویزیونی ، کارکرد فرهنگی و آگهی تجاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله امکان سنجی تشکیل بلوکهای تجاری: ایران و کشورهای منتخب

ادامه مطلب

closeمقاله امکان سنجی تشکیل بلوکهای تجاری: ایران و کشورهای منتخب

مقاله علمی و پژوهشی " امکان سنجی تشکیل بلوکهای تجاری: ایران و کشورهای منتخب" مقاله ای است در 16 صفحه و با 11 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث یکپارچگی تجاری، نظریه جاذبه، اتحادیه های تجاری، داده های تابلویی پرداخته شده است چکیده مقاله یکپارچگی اقتصادی نوعی سیاست بازرگانی است که موجب کاهش یا حذف موانع و محدودیتهای تجاری تبعیض آمیز میان کشورهای عضو و هم بسته می شود. در واقع یکپارچگی اقتصادی زمانی صورت می گیرد که گروهی از کشورها، سیاست های بازرگانی مشترک را به نفع یکدیگر و در راستای افزایش توان تجاری خود مورد تصویب قرار می دهند که این هماهنگی سیاستهای تجاری می تواند بین دو یا بیشتر از دو کشور صورت گیرد. در حقیقت هر نوع توافقی که براساس آن کشورها سیاستهای پولی، مالی و تجاری خود را هماهنگ کنند به یکپارچگی اشاره دارد. مطالعه حاضر به بررسی اثر یکپارچگی تجاری بر جریان تجاری بین ایران و بلوکهای منتخب طی دوره زمانی 2003-1992 پرداخته و در این راستا از روش "داده های تابلویی" بهره گرفته است. براساس نتایج به دست آمده یکپارچگی تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای گروه D8 و کشورهای جنوب شرق آسیا موجب خلق تجارت می شود که در میان این اتحادیه ها، اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا از قدرت بیشتری برخوردار است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان " مقاله ای است در 32 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان ، الگوی مصرف ، اعتماد مشتریان و جذابیت تبلیغات تجاری  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert حمایت مرکز رشد دانشگاه علامه از تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان

ادامه مطلب

closeحمایت مرکز رشد دانشگاه علامه از تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان

مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از ایده ها و طرح های منجر به تولید محتوا و سرویس های دیجیتال در حوزه کودک و نوجوان در چارچوب برنامه های تجاری سازی و شتاب دهی حمایت می کند. به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، در ادامه فعالیت های مرکز واحدهای فناور در دانشگاه، مرکز توسعه سرویس های دیجیتال «وسنی» حاضر در مرکز رشد واحدهای فناور علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از ایده ها و طرح های منجر به تولید محتوا و سرویس های دیجیتال در حوزه کودک و نوجوان در چارچوب برنامه های تجاری سازی و شتاب دهی حمایت می کند. دانشگاه علامه از صاحبان ایده و یا تیم های فعال در این حوزه دعوت کرد که برای ثبت نام به سایت vasnigroup.ir بخش حمایت مراجعه کنند.

more_vert مقاله شوک‌های رابطه مبادله و تراز تجاری در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شوک‌های رابطه مبادله و تراز تجاری در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شوک‌های رابطه مبادله و تراز تجاری در ایران: آیا اثر هاربرگر ـ لارسن ـ متزلر وجود دارد؟" مقاله ای است در 18 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تراز تجاری، رابطه مبادله، اثر هاربرگر - لارسن - متزلر، الگوی خودگرسیون برداری ساختاری پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مقاله، بررسی اثر شوک رابطه مبادله بر تراز تجاری در قالب فرضیه اثر هاربرگر ـ لارسن ـ متزلر در اقتصاد ایران است. طبق این اثر، افزایش برون‌زای موقت رابطه مبادله در اقتصادهای کوچک باز موجب بهبود موقتی تراز تجاری این کشورها می‌شود، اما با گذشت زمان این ارتباط از بین رفته و میرا می‌گردد. به‌منظور بررسی الگوی سیستماتیک واکنش‌های تراز تجاری به شوک‌های رابطه مبادله از روش خود رگرسیون‌برداری ساختاری در دوره زمانی (1389ـ 1338) استفاده شده است. متغیرهای الگو عبارتند از رابطه مبادله، تراز تجاری و تولید ناخالص داخلی. نتایج تجربی موید وجود اثر هاربرگر ـ لارسن ـ متزلر در اقتصاد ایران است، به این معنا که شوک‌های مثبت رابطه مبادله در کوتاه‌مدت باعث بهبود تراز تجاری می‌شود، اما این اثر به‌سرعت میرا می‌شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert فراخوان دوره هشتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

ادامه مطلب

closeفراخوان دوره هشتم برنامه تجاری‌سازی فناوری نانو

اولین فراخوان از دوره هشتم برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری نانو از تاریخ ۱۸مهرماه جاری آغاز می‌شود و تا ۱۸ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش ایسنا، امروزه جایگاه و اهمیت نوآوری در بهبود کیفیت زندگی و توسعه پایدار برای همگان آشکار شده است. یکی از جنبه‌های مهم نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین برای رفع چالش‌ها و افزایش بهره‌وری در صنایع مختلف است. چه بسا شرکت‌های بزرگی که به دلیل عدم انطباق با فناوری‌های جدید و عدم توانایی در ایجاد نوآوری سقوط کرده‌اند و یا شرکت‌های کوچکی که با تمرکز بر خلق نوآوری در کسب‌وکار خود، تحولات شگرفی را رقم زده‌اند و این موضوع نشانگر اهمیت بالای نوآوری در صنایع است. ایجاد نوآوری در شرکت‌های توسعه‌یافته به دلیل پیچیدگی در تغییر فرآیندها و زیرساخت‌ها، ممکن است دشوار باشد؛ اما برای یک تیم متخصص چندنفره بدون هیچ ساختار محدودکننده‌ای این موضوع امکان‌پذیر است. این تیم‌ها ذهن خلاق، دانش به‌روز، تمرکز و انگیزه لازم برای نوآوری را دارند. اما اغلب برای کسب موفقیت علی‌رغم تلاش‌های خود، به دلیل عدم بهره‌مندی از زیرساخت‌های حمایتی لازم برای تجاری شدن و آشنا نبودن با فرآیند توسعه فناوری و محصول، امکان ورود به صنعت را نمی‌یابند. برنامه طرح‌های نوآورانه فناوری نانو (NanoMatch) به عنوان یک برنامه دائمی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با هدف تسریع و تسهیل در تجاری‌سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران، پژوهشگران و شرکت‌های نوپا ایجاد شده است. نانومچ از تیم‌های مستعدی که نمونه اولیه‌ای از محصول را تولید کرده‌اند و پتانسیل تجاری شدن دارد، حمایت می‌کند تا بتوانند با استفاده از زیرساخت‌های حمایتی این برنامه از جمله خدمات، تسهیلات و آموزش، نمونه اولیه را توسعه داده و آماده ورود به صنعت و بازار کنند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری

مقاله علمی و پژوهشی" رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری ، ترغیب ذهنی و انگیزش الهام بخش اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا

ادامه مطلب

closeمقاله همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا

مقاله علمی و پژوهشی " همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا" مقاله ای است در 34 صفحه و با 42 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  همزمانی چرخه‌های تجاری؛ یکپارچگی تجاری؛ شدت تجارت؛ تجارت درون صنعت؛ تجارت درون صنعت عمودی پرداخته شده است چکیده مقاله در نظریه‌های اقتصاد بین‌الملل، بحث همزمانی چرخه‌های تجاری و عوامل اثرگذار بر آن با تأکید بر یکپارچگی تجاری جهت ایجاد و توسعه تجارت منطقه‌ای کشورها، اهمیت دارد. هدف این مقاله، ارزیابی عوامل اثرگذار بر همزمانی چرخه‌های تجاری به‌ویژه از بعد یکپارچگی تجاری، بین کشورهای اتحادیه اروپا، ASEAN و D8، با استفاده از داده‌های ترکیبی طی دوره زمانی 2013-2000 و مقایسه آن است. نتایج نشان می‌دهد شدت تجارت، تجارت درون صنعت و تجارت درون صنعت عمودی به عنوان شاخص‌های یکپارچگی تجاری در اتحادیه اروپا و ASEAN، اثر مثبت و معناداری بر همزمانی چرخه‌های تجاری دارد. همچنین در مورد کشورهای D8، اثر شدت تجارت و تجارت درون صنعت بر همزمانی چرخه‌های تجاری معنادار و دارای علامت مثبت هستند، در حالی ‌که تجارت درون صنعت عمودی معنادار نیست. علاوه‌براین مقایسه بین بلوک‌ها نشان می‌دهد که تجارت درون صنعت نسبت به شدت تجارت و تجارت درون صنعت عمودی، بیشترین اثر را بر همزمانی چرخه‌های تجاری دارد. عنوان مقاله [English] Business Cycles Synchronization and Trade Integration: Comparison of D8, European Union and South East Asia Countrie چکیده [English] In theories of international economics, the issue of business cycles synchronization and its effective factors with emphasizing on trade integration is essential for regional trade creation and development among countries. The main purpose of this paper is evaluation and comparison of the effective factors on business cycles synchronization especially the role of trade integration among Euro Union, ASEAN and D8 countries using panel data for a period of 2000-2013. The results show that trade intensity, intra-industry trade and vertical intra-industry trade as indices of trade integration have a positive and significant effect in Europe and ASEAN. Also in D8 countries, the effect of trade intensity and intra-industry trade on business cycles synchronization is positive and significant, while vertical intra-industry trade is not effective. Moreover, the comparison among economic blocks shows that intra-industry trade relative to trade intensity and vertical intra-industry trade has more effect on business cycles synchronization. کلیدواژه‌ها [English] Business Cycles Synchronization, Trade Integration, Trade Intensity, Intra-Industry Trade, Vertical Intra-Industry Trade دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله کاربست اخلاقی کیفری در ضمانت اجرای نقض اسرار تجاری از منظر فقه امامیه، حقوق ایران و آمریکا

ادامه مطلب

closeمقاله کاربست اخلاقی کیفری در ضمانت اجرای نقض اسرار تجاری از منظر فقه امامیه، حقوق ایران و آمریکا

مقاله علمی و پژوهشی " کاربست اخلاقی کیفری در ضمانت اجرای نقض اسرار تجاری از منظر فقه امامیه، حقوق ایران و آمریکا " مقاله ای است در 20 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث حقوق مالکیت فکری, اسرار تجاری, نقض, ضمانت اجرای کیفری پرداخته شده است اسرار تجاری از شاخه های ارزشمند مالکیت فکری هستند که مانند اموال مادی نیازمند حمایت در برابر هرگونه تعرض و تجاوز اشخاص می باشند. بنابر این حفظ و صیانت از اسرار تجاری, غالب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را به تدوین قواعد حقوقی خاص ناظر به حمایت کیفری از این دارایی بسیار ارزشمند سوق داده است. در این مقاله پس از بیان کلیاتی از مالکیت فکری,اسرار تجاری و مالیت آن, و برخی مفاهیم مرتبط با این موضوع پرداخته شده است و در نهایت ارزیابی حمایت کیفری از اسرار تجاری از منظر فقه امامیه, حقوق ایران و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است و هدف این مقاله مقایسه حمایت کیفری از دیدگاه فقهای امامیه, حقوق ایران و آمریکا است که نتایج آن حاکی از این است که مخالفت برخی از فقها با اصل حمایت از مالکیت فکری فاقد استدلال قانونی بوده و همچنین بطور صریح هم به حمایت کیفری توجه نداشته اند و موضع حقوق ایران در مقایسه با حقوق آمریکا نسبت به حمایت همه جانبه از اسرار تجاری ناکارآمد و ضعیف می باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی ، خانواده سبز ، ارزشهای سنتی و ارزش های مدرن اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی ویژگیهای ادوار تجاری در اقتصاد ایران

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی ویژگیهای ادوار تجاری در اقتصاد ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی ویژگیهای ادوار تجاری در اقتصاد ایران در دورۀ 1385-1338" مقاله ای است در 20 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ادوار تجاری، رکود، رونق، نقطه اوج، نقطه حضیض پرداخته شده است چکیده مقاله پس از انقلاب اسلامی، به‌ویژه در سالهای بعد از جنگ تحمیلی لزوم برنامه‌ریزی اقتصادی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. آگاهی از ویژگیهای ادوار تجاری (خصوصیات روند تولید ملی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصهای کلان اقتصادی) مهم جلوه می‌کند. هدف از تحقیق حاضر نیز بررسی ویژگی‌های ادوار تجاری در ایران از نظر طول دوره، وسعت و شدت آن است. به همین منظور ابتدا با به‌کارگیری فیلتر آماری هادریک و پرسکات و جداسازی جزء روند از سری زمانی تولید ناخالص داخلی واقعی، چهار دوره تجاری در فاصله زمانی 1385-1338 مورد شناسایی قرار گرفته سپس با استفاده از شاخص‌های معینی ویژگی‌های ادوار تجاری در اقتصاد ایران در این دوره مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌های این تحقیق نشان‌دهنده آن است که متوسط طول دوره‌های رونق و بهبود در دوره مورد بررسی، بیش از دوره‌های رکود و کسادی است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی. چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشته­‌های فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه­‌ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام­ نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فن­اوری­ اطلاعات معرفی گردید. این ترجمه شامل کل کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات (Information Technology Strategy And Managment) نیست، بلکه فصل­‌های 1 تا 7 را در بردارد که در مقطع کارشناسی تدریس می­‌شود. در این فصل‌­ها مباحثی از قبیل تئوری­‌ها و مدل‌­های شرکت­‌های تجاری، اصول مدیریت استراتژیک، تنظیم استراتژی ارزش IT و تحلیل سازمانی، عوامل موفقیت در استراتژی IT، تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاری، شرکت‌­ها و معماری­‌های تکنولوژی و برنامه‌­های استراتژیک (طراحی و اجرا) را مورد بررسی قرار می­‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: تئوری‌ها و مدل‌‌های شرکت‌های تجاریفصل دوم: اصول مدیریت استراتژیکفصل سوم: تنظیم استراتژی، ارزش IT و تحلیل سازمانیفصل چهارم: عوامل مهم موفقیت در استراتژی ITفصل پنجم: تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاریفصل ششم: شرکت و معماری‌های تکنولوژیفصل هفتم: برنامه‌های استراتژیک: طراحی و اجرا