
کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان میپردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهرهوری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهرهوری بالاتر منجر میشود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان میخوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژههای ادبیات مدیریت است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروشترین کتابهایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمانها تأکید کردهاند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آنها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه میگردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالب فصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالشها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان میپردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهرهوری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهرهوری بالاتر منجر میشود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان میخوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژههای ادبیات مدیریت است که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروشترین کتابهایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمانها تأکید کردهاند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آنها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه میگردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالبفصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالشها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 25 صفحه و با 49 عنوان فهرست منبع ارائه شده است مبانی نظری تعالی سازمانی، سرمایه اجتماعی سازمانی، اثربخشی و تعالی سازمانی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

مقاله علمی و پژوهشی" تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی " مقاله ای است که در 21 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبیین تمدن سازمانی در سازمانهای دولتی ، تعالی سازمانی ، تمدن سازمانی ، عدالت اجتماعی ، فرهنگ سازمانی ، مدیریت منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" نگرش های شغلی کارکنان و بهبود جو سازمانی " مقاله ای است که در14 صفحه و با 18 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نگرش های شغلی کارکنان ، نظام پیشنهادات ، مدیریت کیفیت ، تعالی سازمانی ، مبانی جو سازمانی و بهبود جو سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت منابع انسانی و وفاداری سازمانی " مقاله ای است که در 24 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت منابع انسانی ، رضایت شغلی ، سرمایه انسانی ، تعالی سازمانی و وفاداری سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی " مقاله ای است که در21 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ سازمانی ، الگوی بومی شناخت، فرهنگ آرمانگرا ، فرهنگ تحول گرا ، فرهنگ تعالی گرا و سنجش فرهنگ سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی " نقش توانمندسازی روانشناختی کارکنان در تعالی سازمانی" مقاله ای است در 20 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث توانمندسازی؛ توانمندسازی روانشناختی؛ تعالی سازمانی پرداخته شده است چکیده مقاله مدلهای تعالی، ابزاری برای کمک به سازمانها در شناسایی مسیر تعالی، سنجش موقعیت سازمان در این مسیر و ارایهی راهکارهای مناسب برای بهبود عملکرد میباشند. اغلب اندیشمندان مدیریتِ تحول و بهسازی سازمان، توانمندسازی کارکنان را بهعنوان یک راهبرد اثرگذار برای دستیابی به برنامههای تحول سازمانی بهویژه تعالی سازمانی معرفی مینمایند. این مقاله به بررسی «نقش توانمندسازی روانشناختی کارکنان در تعالی سازمانی گمرک ایران» میپردازد. برای انجام پژوهش، یک نمونهی 243 نفری از کارکنان ستاد مرکزی گمرک ایران به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. برای گردآوری دادهها نیز از پرسشنامهای مشتمل بر 34 سؤال بهرهبرداری شده است. با توجه به نرمالبودن دادهها، برای بررسی تأثیر متغیرها از رگرسیون و برای بررسی وضعیت موجود، از آزمون تی تکنمونهای و برای رتبهبندی شاخصهای تحقیق، از آزمون فریدمن بهره گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که توانمندسازی روانشناختی بر تعالی سازمانی تأثیر معناداری دارد و از میان ابعاد توانمندسازی روانشناختی، مؤلفههای خودتعیینی و معنادار بودن شغل بر تعالی سازمانی مؤثر بودهاند. این امر میتواند مبنایی برای تدوین راهبردهای مناسب منابع انسانی در دستیابی به تعالی سازمانی باشد. عنوان مقاله [English] The Role of Psychological Empowerment In Organizational Excellence چکیده [English] Excellence models are regarded as devices for helping organizations for identifying the process of excellence, assessment of the organizations situation, and providing appropriate solutions for improving their performances. Most of the change and improvement specialists believe that empowering the employees is an effective strategy for achieving organizational change objectives, especially the goals of organizational excellence. This research is intended to investigate the role of psychological empowerment in the employees of Iranian Customs Office (Gomrok). A randomly selected sample group, including 243 subjects, was formed from the employees of the main headquarters. A questionnaire including 34 questions was employed to collect data. As the data seemed to be normal, regression was used for assessing the changes in the variables. One sample T test was employed to review the status quo, and Friedman test was used for prioritizing the indicators. The results indicated that psychological empowerment had a significant effect on organizational excellence. Aspects such as self-determinacy, and meaningfulness of the job were more effective on organizational excellence than other aspects of psychological empowerment. These findings can be helpful in designing appropriate human resource strategies for achieving organizational excellence. کلیدواژهها [English] empowerment, Psychological Empowerment, organizational excellence دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 19 صفحه و با 27 فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی، تعالی سازمانی ، مبانی نظری سرمایه اجتماعی ، اجزای سرمایه اجتماعی ، مفهوم سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان گرایانه ، تاثیر سرمایه اجتماعی بر عملکرد سازمان به همراه جامعه آماری و فرضیه پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

مقاله علمی و پژوهشی" ابعاد عدالت در جو سازمانی و وفاداری سازمانی " مقاله ای است که در24 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ابعاد عدالت ، جو سازمانی ، عدالت سازمانی و وفاداری سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جو سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی ، سازمان رسانه ای ، خبرگزاری جمهوری اسلامی ، وجدان کاری ، تعریف جو سازمانی ، ویژگی جو سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی " مقاله ای است که در20 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سلامت سازمانی و کارآفرینی سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

کتاب دستنامه آشنایی با منطقهای کیفیت اثر پوریا برزعلی، انواعی از پرکاربردترین منطقهای کیفیت، ویژگیهای اصلی، نقاط قوت و محدودیتهای آنها را به مدیران معرفی میکند. هدف این کتاب آشنایی شما با ویژگیهای ابزار PDCA، تکنیکهای شش سیگما (DMAIC, DFSS) و مدل تعالی سازمانی EFQM و ماتریس رادار (RADAR) است، که میتوانند برای بهبود کیفیت مداوم محصولات، فرآیندها و خدمات در سازمانها استفاده شوند. در این کتاب سعی شده تا ویژگیهای اصلی روشهای ارائه شده با هدف نشان دادن پیش شرطهای اصلی، تفاوتها، نقاط قوت و محدودیتها در کاربرد آنها مقایسه شوند. بسته به هدف، هر سازمان میتواند یک روش مناسب و یا ترکیبی از متدولوژیها را در روند اجرا پیاده کند. PDCA یک مفهوم اساسی شناخته شده برای فرایند بهبود مستمر میباشد، و ماتریس RADAR یک رویکرد ساختاری را برای ارزیابی عملکرد سازمانی فراهم میکند، DMAIC یک رویکرد سیستماتیک و نتیجهگرا است که چارچوبی برای مدیریت پروژه ایجاد میکند، DFSS یک رویکرد سیستماتیک برای طراحی محصولات جدید یا طراحی فرآیندهایی است که تمرکز بر روی پیشگیری دارد. سعی بر این است تا 5 پنج روششناسی و منطق کیفیت را مقایسه و ویژگیهای اصلی و تفاوتهای آنها را نشان داده شود. نشان میدهد که بعضی از متدولوژیها سادهتر هستند و بنابراین به راحتی قابل درک و معرفی هستند (مانند چرخه PDCA). و در مقابل در مدل شش سیگما و مدل تعالی EFQM که متدولوژی پیچیدهتری دارند، برای اجرای مناسب نیازمند زمان و منابع بیشتری هستند. سازمانهای مختلف از متدولوژیها، رویکردها و ابزارهای گوناگونی برای استقرار مدیریت کیفیت و برنامههایی برای بهبود کیفیت مداوم استفاده میکنند. این برنامهها احتمالاً نام یا برچسبهای متفاوتی در سازمانهای متفاوت دارند، مانند: TQM (مدیریت کیفیت جامع)، شش سیگما، BPR (مهندسی مجدد کار و کسب)، تعالی عملیات یا تعالی کار و کسب. صرف نظر از روششناسی، رویکرد، ابزار و یا نام برنامههای بهبود مستمر، هر سازمانی نیازمند انتخابها و ترکیبات مناسبی از این تکنیکها، رویکردها و ابزارها در فرایند استقرار خود خواهد بود. جملات برگزیده کتاب دستنامه آشنایی با منطقهای کیفیت: - تنوع کنترل نشده، دشمن کیفیت است.- تغییر اجباری نیست. چرا که بقاء الزامی نیست.- بدون داده، شما فقط یک آدم دیگه هستید با یه نظر!- چیزی را که نمیتوانید اندازه بگیرید، نمیتوانید مدیریت کنید.- یک ابله با برنامه میتواند یک نابغه بیبرنامه را شکست دهد. در بخشی از کتاب دستنامه آشنایی با منطقهای کیفیت میخوانیم: با این وجود بخش مهمی در استفاده از این مدل در ارزیابی داخلی سازمان دیده میشود. تجارب سازمانهای مختلف نشان میدهد که خود ارزیابی به طور مثبت بر کار تیمی، فرهنگ سازمانی، گفتگو و ارتباطات تاثیر میگذارد. خود ارزیابی منظم و سیستماتیک، سازمانها و پرسنل را به یادگیری مداوم، بهبود مستمر و نوآوری تشویق میکند. به عنوان خلاصهای از کاربرد تعالی EFQM میتوان نتیجه گرفت که این مدل یک ابزار استراتژیکِ بلند مدت است که در آن تمام ابعاد و زمینههای سازمانی میتواند نظارت و ارزیابی شود و در نهایت بهبود یابد. از آنجایی که اثرات مثبت آن در طولانی مدت دیده میشود، بنابراین نمیتوان از آن به عنوان یک ابزار برای رسیدن به نتایج آنی استفاده کرد؛ با توجه به پیچیدگی مدل تعالی معرفی آن به سازمانها باید با پشتیبانی قوی، تعهد مدیریت عالی و آموزش مناسب افراد مورد نظر باشد تا به درستی اجرا شود. مدل تعالی EFQM یک چارچوب غیر تجویزی است که استفاده از رویکردهای مختلف برای دستیابی به تعالی پایدار را به رسمیت میشناسد. مدل تعالی بر اساس این ایده است که رضایت مشتری، کارمند و تاثیر مثبت بر جامعه، به نتایج عالی کار و کسب کمک میکند. سازمانها از طریق فرآیند سیکل خود ارزیابی، ابزار قدرتمندی برای افزایش یادگیری مداوم، بهبود و تفکر نوآورانه به دست میآورند. فلسفه مدل تعالی EFQM بر این است که سازمانها نتایج اصلی و استثنایی عملکرد را با یکپارچگی فعالیتهای کارکنان و بهبود فرآیندها به دست میآورند. مدل تعالی EFQM در 15 سالی که از حیاتاش میگذرد، اعتبار خود را در ارتباط با اهدافی که برای آن تاسیس شد ثابت کرد: به رسمیت شناختن تعالی (این بالاترین سطح سازمانی کیفیت است). فهرست مطالبپیشگفتارشرح تصویر روی جلدمقدمهتوصیف عناصر ضروری یک برنامه موثرهرم پیوستگی استراتژیکآشنایی با خرده منطق «و – نیز»1- چرخه PDCA2- مدل EFQM3- منطق رادار/RADAR4- DMAIC5- DFSSگاه شمار زندگی دکتردبلیو ادوارد دمینگجملات قصاردکتر دمینگمنابع

در کتاب توانمندسازی منابع انسانی با راهکارهای نوین در هزاره سوم نوشتۀ عباس دستگاه، به ارائه مفاهیم و ریشههای توانمندسازی، اهمیت و ضرورت توانمندسازی، روشهای توانمندسازی، مدلها و الگوهای توانمندسازی، سطوح توانمندسازی، اهداف توانمندسازی، ابعاد و مزایای توانمندسازی کارکنان در سازمان پرداخته میشود. سازمانهای پیشرو در هزاره سوم، تنها از طریق بکارگیری الگوهای پیشرفته، توسعه نیروی انسانی، یادگیری سازمانی و راهبردهای توسعه و بالندگی قابلیتهای پرسنل و کارکنان، میتوانند پاسخگوی نیازهای سازمان آن هم با سرعت و انعطاف بیشتری باشند. توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین اهداف راهبردی سازمانهای پیشرو عصر کنونی است که به منظور ارتقای سطح دانش، مهارت، تجربه و کیفیت، تعالی و عملکرد سرمایههای سازمان و حتی تغییر ویژگیهای فردی کارکنان، به مدیریت ارشد چنین سازمانهایی ابلاغ میگردد.

مقاله علمی و پژوهشی" همترازی عناصر سازمانی و عملکرد سازمانی " مقاله ای است که در 16 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به همترازی عناصر سازمانی، همترازی ، نقاط مرجع استراتژیک، عناصر کلیدی سازمان و عملکرد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ یادگیری سازمانی و تعهد سازمانی " مقاله ای است که در 19 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ یادگیری سازمانی، تبادل رهبر-عضو و تعهد سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

کتاب فرهنگ سازمانی: روابط انسانی و ارتباطات درون سازمانی نوشتۀ محمدامین کشاورز و سید کاظم امینی، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهرهوری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان میپردازد. مدیریت مشارکتی به معنای مشارکت افراد مناسب، در زمان مناسب و برای انجام کار مناسب است. بر پایه این تعریف، مشارکت کارکنان در کارهایی که به خود آنها مربوط میشود؛ مشارکتی داوطلبانه، ارادی و آگاهانه خواهد بود؛ این درگیری شخص را تشویق میکند که به تحقق هدفهای گروه کمک کند و در مسؤلیتها و پیامدهای آنها سهیم شود. فرهنگ سازمانی عموما به عنوان مجموعهای از ارزشها، فرضیهها، فهمها و هنجارهای کلیدی مشاهده شده که توسط اعضای یک سازمان به اشتراک گذاشته شدهاند و به اعضای جدید به عنوان امر صحیحی یاد داده میشوند. استدلال شده که فرهنگ سازمانی ممکن است یک کلید مهم باشد که مدیران میتوانند از آن برای هدایت مشارکت بین کارکنانشان استفاده کنند. فرهنگ سازمانی نیز نقش مهمی در ایجاد تعهد و ارتقاء کارایی ایفا میکند. به ویژه، مطالعات در صنایع و کشورهای مختلف نشان دادهاند که فرهنگهای ابتکاری و حمایتی دارای اثرات مثبتی قوی بر تعهد و رضایت شغلی بودهاند در حالی که فرهنگهای دیوان سالاری دارای اثری منفی بودهاند. در بخشی از کتاب فرهنگ سازمانی میخوانیم: مدیریت منابع انسانی تخصص ویژهای است که برای رضایت کارکنان و تامین هدفهای سازمانی، برنامهریزی و کوشش میکند. امروزه نقش مدیران منابع انسانی به کلی با گذشته متفاوت شده است و روز به روز نیز بر نقش و اهمیت آن در سازمان افزوده میشود. در عصر حاضر، مدیران رده بالای سازمان به این نتیجه رسیدهاند که بدون یک مدیر منابع انسانی موثر و کارآمد، امکان رسیدن به هدفهای سازمانی مشکل است. علاوه بر این، تحقیقات موجود نمایانگر این واقعیت است که رابطهای بسیار قوی بین انجام وظایف و مسئولیتهای اجتماعی یک سازمان، از یک طرف و عملکرد واحد مدیریت منابع انسانی آن، از طرف دیگر، وجود دارد. در سازمانهای اداری کشور ما مدیران منابع انسانی، در واقع، همان مدیران امور اداری هستند و متاسفانه در عمل دیده میشود که بیشتر آنان فاقد هر گونه تخصص در زمینه مربوطهاند. این امر، نوعی بیارزش شمردن مدیریت منابع انسانی در سازمانهای دولتی و غیر دولتی است که نتایج منفی آن در تولید کالا و ارائه خدمات دیده میشود. هدف مدیریت منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان این هدف میتواند راهنمای مطالعه و به کار بردن اصول و مبنای مدیریت منابع انسانی باشد. مطالعات مدیریت منابع انسانی میتواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه میکنند و چه میتوانند بکنند. فهرست مطالب فرهنگ و ویژگیهای آنفرهنگ سازمانیفرهنگ مشارکتیمدیریت و ارتباطات درون سازمانیفعالیتهای مدیریت منابع انسانیاثربخشی سازمانینتیجهگیریمنابع و مآخذ

الگوهای سازمانی و استعاره ها، ادراکات ما را شکل میدهند که بهنوبه خود اعمال ما را هدایت می کند. همانطور که سرعت تغییر بیشتر میشود، الگوهای گوناگون جدید نیز افزایش می یابد. با اینحال، برخی معتقدند نهادهای اجتماعی ما که دارای الگوهای قدیمی سازمان هستند به شیوهای بنیادی رو به زوال هستند. در آغاز هزاره جدید، خطرها به شکلی فزاینده زیاد است. الگوهای سازمانی طراحی شدهاند تا تفکر درباره ساختار و طرح آنچه از آن به عنوان «سازمانها» نام میبریم برانگیزد. ما با یک برداشت کلی خیلی کوتاه از برخی تعاریف مرتبط با عقاید سنتی درباره الگوهای سازمانی و ساختارها آغاز میکنیم. سپس نگاهی گذرا به تکامل تاریخی الگوهای سازمانی خواهیم داشت پس از آن پیامدهای بازرگانی الکترونیک، جهانی شدن و جدیدترین افکار و تمرین برای الگوسازی مطرح خواهد شد. سپس در مورد سه داستان موفقیت بحث میشود و یک واژهنامه و لینکهای منابع مرتبط در وب خواهد آمد. در پایان با هشدارهایی برای آنها که میخواهند به شکلی ناگهانی الگوهای تجاری خود را تغییر دهند و دستورالعملهایی برای موثر کارکردن با الگوهای سازمانی در قرن بیست و یکم، نتیجهگیری خواهیم کرد. هر بخش میتواند جداگانه باشد. میتوان بخشها را بهطور نامرتب و اتفاقی براساس علایق و نیازهایتان مطالعه کنید. این یک الگوی کتابی انعطافپذیر است. فهرست مطالب فصل اول: مقدمه ای بر الگوهای سازمانیفصل دوم: تعریف الگوهای سازمانیفصل سوم: تحول الگوهای سازمانیفصل چهارم: جنبه الکترونیک الگوهای سازمانیفصل پنجم: بعد جهانی الگوهای سازمانیفصل ششم: آخرین دستاوردهای الگوهای سازمانیفصل هفتم: داستانهای موفقیت آمیز الگوی سازمانیفصل هشتم: مفاهیم و متفکران کلیدی در الگوهای سازمانیفصل نهم: منابعی برای الگوهای سازمانیفصل دهم: 10 گام به سمت الگوهای سازمانی کارآمدسوال هایی که معمولا پرسیده میشود

مقاله علمی و پژوهشی" حمایت سازمانی ادراک شده و کاهش بطالت سازمانی " مقاله ای است که در 25 صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به حمایت سازمانی ادراک شده ، کارگروهی و کاهش بطالت سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

کتاب زمان در دسترس : استراتژیهایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت نوشته جان دیکسون کمبل و جیمز ریس پیکنل است که توسط علی زو اشکیانی و محسن ربیعی ترجمه شده است . بررسی موضوع کتاب کتاب حاضر که نام کامل آن زمان در دسترس: استراتژیهایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت است، مرجعی معتبر هم برای متخصصان نگهداشت و هم دیگر کارکنان است و دورنمایی از مدیریت نگهداشت به دست میدهد. این کتاب به بررسی عناصر مختلفی میپردازد که مدیران نگهداشت با آنها سروکار دارند و دستورالعملهایی برای موفقیت نگهداشت ارائه میکند.