جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی جایگاه روزنامه نگاری محلی و کارشناسان و متخصصان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جایگاه روزنامه نگاری محلی و کارشناسان و متخصصان

مقاله علمی و پژوهشی" جایگاه روزنامه نگاری محلی و کارشناسان و متخصصان " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جایگاه روزنامه نگاری محلی و کارشناسان و متخصصان ، جایگاه روزنامه نگاری و شناخت روزنامه نگاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب روزنامه نگاری در جهان معاصر

ادامه مطلب

closeکتاب روزنامه نگاری در جهان معاصر

کتاب حاضر مجموعه‌ای از 12 مقاله در حوزه روزنامه نگاری است، که در فاصله سال‌های 1392 - 1389 توسط نگارنده به تحریر در آمده و در فصلنامه‌های علمی ـ پژوهشی یا علمی ـ تخصصی و یا به مناسبت‌های مختلف منتشر گردیده است. چیزی که این مقالات را انسجام و وحدت می‌بخشد، علاوه بر موضوع آنها، یعنی روزنامه نگاری، رویکرد حاکم بر آنهاست که یک رویکرد بین المللی است. به عبارتی، نوشتارهای منتشره در این کتاب، با توجه به تعدد و تنوع آنها، به گونه‌ای معرف روزنامه نگاری در جهان معاصر می‌باشند. مقاله‌های انتخاب شده برای این مجموعه در شش بخش تنظیم شده‌اند که هر مقاله خود فصلی مستقل می‌باشد. با این که چینش مقاله‌های هر بخش براساس ربط موضوعی آنها صورت گرفته، اما هر یک از بخش‌ها را می‌توان به طور مستقل نیز مورد مطالعه قرار داد. فهرست مطالبمقدمهبخش اول: روزنامه نگاری و قبض و بسط گفتمانها 1. نقش روزنامه نگاری در زایش و تکامل یک گفتمان 2. خویشاوندی روزنامه نگاری و سیاستبخش دوم: وضعیت روزنامه نگاری در جهان و ایران 1. جایگاه روزنامه نگاران بین المللی در روابط بین المللی2. جایگاه حرفه‌ای و حقوقی روزنامه نگاران آزاد در فرانسه و ایران3. بررسی تحلیلی رسانه‌های فرانسهبخش سوم: شیوه پوشش خبری رسانه‌های غربی1. نحوه پوشش خبری جنبش وال استریت در رسانه‌های خبری2. نقش رسانه‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوریبخش چهارم: روزنامه نگاری در کشورهای در حال توسعه1. چالش‌های روزنامه نگاری درکشورهای در حال توسعه2. اینترپرس سرویس؛ یک خبرگزاری جهانی برای کشورهای جهان سومبخش پنجم: کارکرد و ماهیت خبرگزاری‌ها در ایران1. نظام حقوقی خبرگزاری‌ها و «شبه خبرگزاری ها» در ایران2. وضعیت روزنامه نگاری دانشجویی در ایران و جهانبخش ششم: دو ژانر تاثیرگذار در روزنامه نگاری1. نقش روزنامه نگاری تحقیقی در گسترش رفاه اجتماعی2. پرتره؛ ژانر جدید روزنامه نگاریمنابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری، خطر و میهن پرستی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری، خطر و میهن پرستی

مقاله علمی و پژوهشی" روزنامه نگاری، خطر و میهن پرستی " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به روزنامه نگاری، روزنامه نگاری بحران ، روزنامه نگاری آمریکایی ، روزنامه نگاری وطن پرستانه ، یازدهم سپتامبر اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آموزش روزنامه نگاری بحران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آموزش روزنامه نگاری بحران

مقاله علمی و پژوهشی" آموزش روزنامه نگاری بحران " مقاله ای است در 12 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آموزش روزنامه نگاری بحران ، روزنامه نگاری بحران، روزنامه نگاری آمریکا و بحران 11 سپتامبر اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ادبیات و روزنامه نگاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ادبیات و روزنامه نگاری

مقاله علمی و پژوهشی" ادبیات و روزنامه نگاری " مقاله ای است در 8  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ادبیات و روزنامه نگاری، نگارش ادبی ، روزنامه نگاری ، نگارش رسانه ای و درست نویسی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی گفتمان روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی گفتمان روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی

مقاله علمی و پژوهشی" گفتمان روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی " مقاله ای است در 29  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به گفتمان روزنامه نگاری، ایدئولوژی ، ارزشیابی ، ارزیابی ، عینیت ، ذهنیت ، گزارش خبری ، سوگیری ، روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری بحران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری بحران

مقاله علمی و پژوهشی" روزنامه نگاری بحران " مقاله ای است در 10 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به روزنامه نگاری بحران ، گزارشگری بحران ، گزارش جنگ تحمیلی و پوشش خبری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی گرافیک و روزنامه نگاری بحران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی گرافیک و روزنامه نگاری بحران

مقاله علمی و پژوهشی" گرافیک و روزنامه نگاری بحران " مقاله ای است در 38 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به گرافیک و روزنامه نگاری بحران و گرافیک مطبوعاتی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری بحران، رسانه ها و حوادث غیرمترقبه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری بحران، رسانه ها و حوادث غیرمترقبه

مقاله علمی و پژوهشی" روزنامه نگاری بحران " مقاله ای است در 37 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به روزنامه نگاری بحران ، رسانه ها ، اغراق رسانه ای ،  گزارشگری بحران ،برنامه ریزی رسانه ای و مدیریت بحران اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر

مقاله علمی و پژوهشی" چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به چشم انداز در حال ظهور صنعت خبر ، اینترنت ، روزنامه نگاری ، رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری متغیر ، روزنامه نگاری شبکه ای و دروزاه بانی خبر اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری کنشگر و ارتباطات توسعه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روزنامه نگاری کنشگر و ارتباطات توسعه

مقاله علمی و پژوهشی" روزنامه نگاری کنشگر و ارتباطات توسعه " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به روزنامه نگاری کنشگر و ارتباطات توسعه ، جامعه شبکه ای ، ارتباطات مشارکتی ، میراث فرهنگی و ارتباطات سنتی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی

  مقاله علمی و پژوهشی" فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی " مقاله ای است در 19 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرصت های تعاملی رسانه های اجتماعی ، روزنامه نگاری شهروندی و برنامه های تلویزیونی ، برنامه سازی تعاملی ، رسانه های شهروندی و شبکه اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

مقاله علمی و پژوهشی" مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات " مقاله ای است در 22  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات ، انواع مردم نگاری ، روش کیفی ، بازتابندگی ، امپکس ، اتیکس ، مردم نگاری کلاسیک ، مردم نگاری فرایندی و مردم نگاری مقطعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert تصاویری که از سرفیس جدید مایکروسافت منتشر شده است

ادامه مطلب

closeتصاویری که از سرفیس جدید مایکروسافت منتشر شده است

روزنامه‌نگاری به نام ایوان بلاس تصاویری را در اکانت تویئتر خود منتشر کرده که مربوط به سرفیس پروی ۷، سرفیس لپ‌تاپ ۳ ( مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی) و یک مدل از سرفیس بر مبنای پردازنده ای‌.آر.ام است که قابلیت تبدیل به تبلت را هم دارد. صاویری که به تازگی توسط روزنامه نگاری به نام ایوان بلاس منتشر شده، اطلاعات تازه‌ای در مورد مدل های جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس مایکروسافت در اختیار علاقمندان قرار داده است. به گزارش مهر، وی تصاویری را در حساب کاربری تویئتر خود منتشر کرده که مربوط به سرفیس پروی ۷، سرفیس لپ‌تاپ ۳ ( مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی) و یک مدل از سرفیس بر مبنای پردازنده ای‌.آر.ام است که قابلیت تبدیل به تبلت را هم دارد. تصاویری که از سرفیس جدید مایکروسافت منتشر شده استبه گفته وی مایکروسافت در حال طراحی یک مدل دیگر از سرفیس با نمایشگر دوگانه هم هست. اما ظاهرا این روزنامه نگار فعلا موفق نشده تصویری از این سرفیس منحصر به فرد به دست آورد. انتظار می‌رود مایکروسافت روزچهارشنبه طی برگزاری نشست خبری خود در نیویورک به طور رسمی لپ‌تاپ‌های سرفیس جدید خود را معرفی کند. بر اساس این تصاویر طراحی سرفیس پروی ۷ تفاوت زیادی با سرفیس پروی ۶ ندارد و طراحی سرفیس لپ‌تاپ ۳ هم برگرفته از سرفیس لپ‌تاپ ۲ است و احتمالا تغییر اصلی در حوزه سخت افزاری این لپ‌تاپ‌ها اتفاق افتاده است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تراژدی ها و روزنامه نگاران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تراژدی ها و روزنامه نگاران

مقاله علمی و پژوهشی" تراژدی ها و روزنامه نگاران " مقاله ای است در 10 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تراژدی ها و روزنامه نگاران، روزنامه نگاری بحران ، مدیریت رسانه و پوشش اخبار اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب "روزنامه‌های اصفهان در عصر مشروطه"

ادامه مطلب

closeکتاب "روزنامه‌های اصفهان در عصر مشروطه"

 کتاب "روزنامه‌های اصفهان در عصر مشروطه" به معرفی و بیان زمینه فعالیت‌های روزنامه‌های قبل و بعد از دوران مشروطه در اصفهان می‌پردازد. روزنامه‌ها جایگاه رفیعی در میان منابع تاریخ مشروطیت دارند که بیشتر در مرکز انتشار می‌یافتند ؛ در پی گسترش روزنامه‌ها در تهران، برخی از شهرهای دیگر از جمله اصفهان هم به انتشار روزنامه‌های محلی اقدام کردند. آنچه مراجعه به روزنامه‌های شهرهای غیر از تهران را با اهمیت‌تر می‌سازد کم‌توجهی دیگر منابع کتبی درباره سهم این شهرها در حرکت مشروطه‌خواهی است. اصفهان با وجود سهم بسزایی که در این حرکت ملی داشت مورد بی‌توجهی مورخان مشروطه قرار گرفته است. چهره‌ای که از مشروطیت این شهر در کتاب‌ها ارائه شده است واقعی نیست، چنان که کسروی در این مورد می‌نویسد: "این جنبش مشروطه‌خواهی در اسپهان رویه ملابازی داشت و اسپهانیان بیش از همه به کارهای بیهوده و نمایش‌های خنک می‌پرداختند." وی در جای دیگر حمایت‌های مردم اصفهان از مشروطه را به سخره می‌گیرد، به طور کلی از نگاه کسروی مشروطه اصفهان و برخی دیگر شهرها های و هوی راه انداختن بوده است. روزنامه‌هایی که در دوره مشروطه در اصفهان انتشار می‌یافتند می‌تواند پاسخگوی این انتقادات باشند. در این روزنامه‌ها رویدادهای اصفهان و دیدگاه‌های رهبران و مردم این شهر پیرامون مشروطه آشکارا بیان شده است که نشان می‌دهد مشروطه اصفهان برخلاف گفته کسروی و ملک زاده نه های و هوی؛ بلکه واکنشی علیه استبداد بوده است. روزنامه های اصفهان پیش از مشروطه نخستین روزنامه‌های اصفهان در دوره ناصرالدین شاه انتشار یافت. این روزنامه را که "فرهنگ اصفهان" نام داشت میرزاتقی‌خان سرتیپ، حکیم باشی ظل‌السلطان با حمایت مالی و سیاسی آن شاهزاده انتشار داد. انتشار روزنامه "فرهنگ اصفهان" در جای خود تحول بزرگ به شمار می‌آمد زیرا آغاز دوران نوین از فعالیت‌های فرهنگی بود که در قالب انتشار روزنامه تبلور می‌یافت. روزنامه دیگری که پیش از مشروطیت اصفهان انتشار می‌یافت روزنامه "الاسلام" است. این روزنامه که "گفت‌وگوی صفاخانه" نیز نامیده می‌شود روزنامه‌ای کاملاً دینی بود و به سیاست و حکومت کاری نداشت. روزنامه "الاسلام" به ابتکار سلیمان‌خان رکن‌الملک، نایب الحکومه اصفهان و با همکاری آیت‌الله حاج آقانورالله نجفی اصفهانی و مدیریت سیدمحمدعلی داعی‌الاسلام انتشار می‌یافت. روزنامه‌های اصفهان پس از مشروطه اصفهان با چنین سابقه روزنامه‌نگاری به عرصه مشروطیت گام نهاد. در مدت کوتاهی پس از صدور فرمان مشروطیت روزنامه‌های گوناگون در اصفهان منتشر شد که در این کتاب چهار عنوان از آن‌ها انتشار یافته است. این روزنامه‌ها عبارتند از "الجناب"، "جهاد اکبر"، "بعد از شدت و انجمن بلدیه" و "ناقور". نخستین روزنامه‌ای که پس از صدور فرمان مشروطیت اصفهان انتشار یافت "الجناب" بود. این روزنامه به کوشش میرسیدعلی جناب و تنها ۱۴ شماره از آن انتشار یافت. این روزنامه برخلاف دیگر روزنامه‌های روزگار مشروطه از نثری دشوار و سنگین بهره می‌گرفت. روزنامه "جهاد اکبر" فرش ششم محرم ۱۳۲۵ هجری قمری به کوشش و مدیریت میرزا علی آقا خراسانی آغاز به انتشار کرد. روزنامه "فرج بعد از شدت و انجمن بلدیه" در شعبان ۱۳۲۵ هجری قمری به مدیریت میرزا محمدحسین نورالدین مجلسی آغاز به انتشار کرد. وی مردی روحانی، دانشمند و ادیب بود که علاوه بر ادای نماز جماعت و وعظ و ارشاد مردم در مدرسه‌ای که نیاکانش در زمان صفویه بنا کرده بودند به روزنامه‌نگاری هم روی آورده بود. روزنامه "ناقور" در سال ۱۳۲۶ هجری قمری انتشارات سید مسیح تویسرکانی، مدیر روزنامه، از دانش آموختگان علوم دینی بود. تویسرکانی در جوانی از هواداران مشروطیت بود و در به ثمر رساندن آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد؛ مهمترین و بارزترین خدمتی که او توانست در این راه انجام دهد آگاه ساختن مردم با انتشار این روزنامه بود، وی این موضوع را در صدر امور مطبوعاتی و خبری خود قرار داد و مقالات گوناگونی پیرامون آن منتشر کرد. کتاب "روزنامه‌های اصفهان در عصر مشروطه" به اهتمام دکتر محمدعلی چلونگر در سال ۱۳۸۵ توسط انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ۳۵۶ صفحه و با شمارگان یک‌هزار نسخه به چاپ رسید.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اخلاق حرفه ای و عملکرد روزنامه نگاران مطبوعات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اخلاق حرفه ای و عملکرد روزنامه نگاران مطبوعات

مقاله علمی و پژوهشی" اخلاق حرفه ای و عملکرد روزنامه نگاران مطبوعات " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اخلاق حرفه ای و عملکرد روزنامه نگاران مطبوعات ، مسئولیت اجتماعی ، مصاحبه عمقی ، اصول اخلاقی ، نظریه اقتدار گرا ، نظریه مطبوعات آزاد ، تئوری مشارکت دموکراتیک ، نظریه رسانه های شوروی ، نظریه رسانه های توسعه بخش و روزنامه نگاری عینی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert درباره «فیروز گوران »

ادامه مطلب

closeدرباره «فیروز گوران »

درباره «فیروز گوران » (۱۳۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸)از دستفروشی تا روزنامه‌نگاریمهدی نوروز | روزنامه‌نگارروزنامه‌نگار پیشکسوت ایران، در اول فروردین ۱۳۲۰ در روستای آوریم از توابع سوادکوه مازندران به دنیا آمد اما مسیر زندگی او در هفت سالگی به‌سمت تهران کشیده شد. گوران همزمان با تحصیل به دستفروشی پرداخت و سپس در سال ۱۳۳۶، کارگر چاپخانه مهر ایران شد. او طی مصاحبه‌ای درباره دستفروشی‌ و کار در چاپخانه گفته بود «مامورانِ طرح مبارزه با سد معبر اسباب و وسایل دست‌فروش‌ها را جمع کردند که نوبت به وسایل من رسید و به‌خاطر توهین و فحاشی یکی از پاسبان‌ها با او درگیر شدم، همین منجر به حمله آن‌ها به من شد. در همان موقع یکی از همکلاسی‌هایم که در دوره دبیرستان به همراه دایی‌اش شاهد صحنه ضرب و شتم من بودند، آن‌ها از دستفروشی من خبر نداشتند این بود که همکلاسی‌ام خیلی متعجب شد و دایی‌اش از سر دلسوزی من را به برادر خود محسن موقر که صاحب چاپخانه مهر ایران در باب همایون بود، معرفی کرد.» چاپخانه‌ای که گوران در آن مشغول به کار شد صاحب امتیاز یکی از روزنامه‌های نام آشنا یعنی «مهر ایران» بود. گوران در چاپخانه به‌عنوان مصحح وظیفه کنترل شماره صفحات بود اما اتفاقی کار او را جدی می‌کند. به‌گفته او در یکی از شب‌هایی که شیفت بوده قتلی رخ می‌دهد و او که خبر را متوجه می‌شود، بدون هماهنگی سردبیر و مسئول صفحه خبر را تیتر می‌زند و منتشر می‌کند. صبح روز بعد مهر ایران تنها روزنامه منتشر کننده این خبر بود و همین امر سبب توجه بیشتر موقر، صاحب‌امتیاز روزنامه، به گوران شد. گوران به‌واسطه حرفه‌اش در آن زمان با روزنامه‌های کیهان و اطلاعات ارتباط داشت و در سال ۱۳۴۴ به روزنامه کیهان رفت و تا دهه پنجاه علاوه بر روزنامه‌نگاری مدتی نیز به فعالیت سیاسی پرداخت که سبب بازداشت او شد. پس از آزادی از زندان و در اوایل دهه پنجاه به روزنامه آیندگان رفت؛ روزنامه‌ای که نام حرفه‌ای گوران با آن گره خورده است و تا سردبیری آن پیش رفت. پس از انقلاب نیز مدتی در مجلات صنعت حمل‌ونقل و جامعه سالم فعالیت کرد اما این فعالیت‌ها چندان دوام نیاورد و از عرصه مطبوعات به دور ماند. گوران در نهایت امسال و پس از تحمل دوره طولانی بیماری در ۷۸ سالگی درگذشت اما بگذارید متن را با مرور یک ویژگی‌ رفتاری او به پایان ببریم، یکی از نویسندگان ستون طنز ورزشی «آیندگان» در شماره‌ای از این روزنامه چنین نقل می‌کند «فیروز گوران دبیر سرویس شهرستان‌های روزنامه آیندگان است، اگر در هر جلسه و کنفرانسی دیدید دست یک نفر به‌عنوان مخالف بالاست شک نکنید فیروزخان گوران هم در آن جلسه شرکت دارد... مخالف‌خوانی ریشه در خونش دارد. اما خارج از این خصیصه دوست و دشمن اعتقاد دارند که جناب گوران مرد درویشی است و دلی پاک و نیتی بسیار بی‌آلایش دارد.»

more_vert کتاب خاطره نویسی و جایگاه آن در تاریخ‌نگاری عصر قاجار

ادامه مطلب

closeکتاب خاطره نویسی و جایگاه آن در تاریخ‌نگاری عصر قاجار

کتاب خاطره نویسی و جایگاه آن در تاریخ‌نگاری عصر قاجار، به تالیف سمیه عباسی، به بررسی نحوه‌ی شکل‌گیری و توسعه خاطره‌نگاری و مشخص کردن جایگاه آن‌ها در تاریخ نگاری دوره‌ی قاجار می‌پردازد. هدف و موضوع مورد پژوهش در کتاب خاطره نویسی، با توجه به آنکه هدف و کار اساسی بر روی متن کتاب‌های خاطرات مربوط به دوره‌ی قاجار بوده و در گردآوری اطلاعات و تحلیل داده‌های مورد کاربرد از روش توصیفی تحلیلی (روش اصلی در تحقیقات تاریخی) استفاده شده است. برخوردها و آشنایی‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای قدرتمند غربی تاثیرات مهمی بر جامعه‌ی ایران عصر قاجاری نهاد. آشنایی با شیوه‌های نوین تاریخ‌نویسی و دگرگونی روش‌های تاریخ‌نگاری ایرانی، یکی از مهمترین دستاوردهای این پدیده بوده است. خاطره‌نگاری نوین -با تیکه و آگاهی از من فردی و هویت جمعی- از گونه‌های مربوط به این حوزه است که از اواسط عصر ناصری تحت تاثیر مستقیم افکار و مظاهر اروپایی تشکیل و به موازات عمر این سلسله، به خصوص با وقوع انقلاب مشروطه توسعه و تحولی عظیم یافت. جنگ‌های ایران و روس که چشم و گوش برخی ایرانیان ترقی‌خواه را به دنیای جدید گشود، زمینه‌های نخستین ِاخذ دستاوردهای فکری و مادی تمدن جدید اروپایی در ایران را موجب شد. آشنایی با تاریخ‌نگاری نوین و انواع آن از دستاوردهای جدید فکری غرب بود که از اواسط عصر ناصری مورد توجه قرار گرفت. این آشنایی با شیوه‌های نوین و انتقاد بر سنت تاریخ‌نویسی کهن ایرانی محصول تحول ذهنی و تحول در جهان‌بینی و افق فکر ایرانی در نسبت با باورها و عقاید سنتی و ریشه‌دار حاکم بر نظام فکری ایرانیان بود. شکل‌گیری خاطره‌نویسی و وقایع‌نگاری روزانه -با تکیه‌بر من فردی و جمعی (آگاهی ملی)- به‌عنوان گونه‌های جدید در تاریخ‌نگاری به‌صورت مخفی و غیر رسمی در انتقاد به شیوه‌ی مرسوم در ثبت وقایع که نوعی تاریخ‌نویسی آشکار و فرمایشی بود، را باید در این راستا قلمداد کرد. در تحلیل تاریخی خاطرات از دو منظر کمی و کیفی می‌توان به ارائه داده‌ها پرداخت و بیان کرد که سیر کمی خاطرات از جهش خاص و در کل از روند صعودی برخوردار بوده است. وجود 51 خاطره در دوره‌ی قبل از مشروطه از 41 خاطره نگار و به ثبت رسیدن 72 خاطره از 72 خاطره‌نگار در دوره‌ی مشروطه تا سقوط قاجار از مطالب قابلبیان در این حوزه است؛ اما از منظر کیفی یا هما‌ن ارائه‌ی داده‌های تاریخی بکر از منظر سیاسی و اجتماعی اوج آن را باید در خاطرات دوره‌ی مشروطه قلمداد کرد. در تقسیم‌بندی خاطرات بر اساس پایگاه طبقاتی خاطره‌نگاران نیز باید اذعان کرد که بیشترین خاطره نوشته‌ها مربوط به طبقه‌ی مسلط است. که از مجموع 14 خاطره‌نگار، 32 نفر متعلق به این گروه است که 21 نفر آن‌ها در دوره‌ی اول جای می‌گیرند و از منظر ارزش‌گذاری خاطرات بر اساس شاخصه‌های موجود در تاریخ‌نگاری، بیشترین امتیاز را نیز باید به خاطره‌نگاران همین طبقه مسلط داد و برتری این مورد را من باب خاطرات این طبقه قائل بود. فهرست مطالب سپاسگزاریپیشگفتارفصل اول: کلیات و مبانی پژوهشفصل دوم: کلیات و مبانی خاطره‌نویسیفصل سوم: بررسی و تحلیل تاریخی خاطرات دوره‌ی قاجارفصل چهارم: بررسی جایگاه خاطرات در تاریخ‌نگاری دوره‌ی قاجارکلام آخرفهرست منابعکتب فارسیمقالات فارسیسراچه‌های فارسیمنابع انگلیسی

more_vert کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، تالیف احسان پوری، از روابط عمومی که هنری برای پیوند زدن دل‌هاست سخن می‌گوید. به کمک ابزارهای نوین ارتباطی سرعت ارتباطات بیشتر، فاصله‌ها کمتر، صداها شنیدنی‌تر و گستره مخاطبان وسعتی نامحدود یافته است. دهکده جهانی مارشال مک لوهان به مدد سرویس‌ها و خدمات ارایه شده بر بستر فناوری اطلاعات، جهان مدرن با شکوهی را شکل داده است. دنیایی که تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات مرزهای زمان و مکان را در آن حذف کرده‌اند و مفهوم ارتباطات را در همه امور آن جاری ساخته است. فصل اول کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، به زبانی ساده به مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن بر حرفه روابط عمومی پرداخته است. در این فصل با تاکید بر اصل مخاطب محوری در رشته روابط عمومی به تبیین نقش و جایگاه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند اطلاع‌رسانی اشاره می‌شود. فصل دوم به معرفی و کاربرد ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی پرداخته است. کارورز روابط عمومی در این فصل با کاربرد ابزارهای ارتباطی نوین در حرفه‌اش و مزایا و معایب هرکدام آشنا می‌شود. همچنین از آن‌جا که مخاطبان کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی دانشجویان، کارورزان، فعالان و علاقه‌مندان رشته‌های روابط عمومی، علوم‌ارتباطات، روزنامه‌نگاری و مدیریت‌رسانه‌ هستند، از بیان مفاهیم فنی و مهندسی پرهیز شده و صرفا مفاهیم کاربردی در اطلاع‌رسانی و حرفه روابط عمومی در جهت ارتقای آگاهی‌های مورد‌نیاز مورد توجه بوده است. فهرست مطالبپیش گفتارفصل اول: آشنایی با روابط عمومی الکترونیک1- مقدمه2- پیش به‌سوی روابط عمومی مخاطب محور3- فناوری اطلاعات4- فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست‌؟5- بخش‌های اساسی فناوری اطلاعات6- روابط عمومی الکترونیک7- ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک8- ویژگی‌های روابط‌ عمومی و کارگزاران روابط عمومی9- نقش روابط عمومی الکترونیک در بهبود اطلاع‌رسانی10- روابط عمومی الکترونیک موفق11- مزایای روابط عمومی الکترونیک12- مشکلات و موانع روابط عمومی الکترونیک13- روابط عمومی سوار بر امواج فناوری اطلاعاتفصل دوم: تکنولوژی‌های کاربردی1- تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات2-1-کاربردموتورهای جستوجو در روابط عمومی الکترونیک3-1-کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک4-1- کاربرد نشر الکترونیک در روابط عمومی5-1-کاربرد خبرنامه الکترونیک در روابط عمومی2- نشر آنلاین1-2- روزنامه نگاری سایبر2-2- پورتال چیست؟2-3-وب سایت‌های اینترنتی4-2- وبلاگ‌ها5-2-‌تکنولوژی‌های وب 26-2- تکنولوژی‌های تلفن‌همراه در روابط عمومی7-2- طراحی و اجرای محصولات چند رسانه‌ای8-2-گزارش‌های تصویری روابط عمومی‌ها9-2- ویدئو کنفرانس10-2-آی پی تلفنی11-2- سیستم تلفن گویا12-2- کیوسک‌های اطلاع‌رسانی13-2- خدمات الکترونیک14-2- نظرسنجی آنلاین15-2- نظر سنجی‌های اینترنتی16-2- تالارهای گفت و گو17-2- اطلاعات تماسمنابع: منابع و ارجاعات