جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب نکات طلایی قانون یار تجارت

ادامه مطلب

closeکتاب نکات طلایی قانون یار تجارت

کتاب نکات طلایی قانون یار تجارت، نتیجه دست‌نوشته‌ها، خلاصه‌نویسی‌ها و جزوات طلایی و فوق‌العاده رتبه‌های یک رقمی آزمون وکالت است، به همین دلیل داوطلبان آزمون وکالت و سایر آزمون‌های حقوقی می‌توانند با مطالعه نکته‌های این کتاب به همراه متن مواد قانون، برترین نتیجه را در آزمون به دست آورند. نتیجه‌ای که نکته‌های این نوشته علمی در آزمون وکالت دوره‌های قبل برای داوطلب آزمون داشته است کسب نتیجه بالای 90% و در نهایت قبولی در آزمون وکالت با رتبه یک رقمی بود. در نتیجه این نکته‌ها با حجم کم و مختصر و مفید، بهترین نتیجه ممکن را در آزمون‌های حقوقی علی‌الخصوص آزمون وکالت داشته است. از ویژگی فوق‌العاده اثر حاضر این است که در بین نکته‌های مندرج در کتاب، پیشنهادات، تجارب و توصیه‌های رتبه‌های یک رقمی آورده شده که اهمیت آن‌ها بسیار زیاد می‌باشد. از راهی پیش روید که رتبه‌های یک رقمی پیش رفته‌اند. در بخشی از کتاب نکات طلایی قانون یار تجارت می‌خوانید: نکات مهم و آزمونی بحث ورشکستگی تاجرنکته 293: هرگز فراموش نکنید دو نوع تصفیه داریم. یکی تصفیه عادی و دیگری تصفیه اختیاری. نکته 294: عده‌ای که خودشان تجارت نمی‌کنند اما به نام و حساب کسی دیگر تجارت می‌کنند تاجر محسوب نمی‌شوند و نمی‌توان حکم ورشکستگی آن‌ها را صادر کرد (مثل مدیر شرکت) چون مدیر است و برای خود معامله نمی‌کند بلکه برای شرکت معامله می‌کند و سود و زیان اقدام او نیز متوجه شرکت است.با این وجود حق‌العمل کار اگر چه به حساب دیگری معامله می‌کند اما بر اساس قانون، تاجر محسوب می‌شود و می‌تواند مشمول قواعد ورشستگی باشد. نکته 295: چنانچه تاجر پس از توقف، چند فقره چک تضمین شده بانک مسکن را به نفع کسی ظهرنویسی نماید، این انتقال صحیح نیست.همچنین لازم به ذکر است اگر معامله تاجر در زمان قبل از توقف مسبوق به تبانی بوده باشد، این معامله باطل بوده و هیچ تاثیری بر آن مترتب نمی‌باشد و طرف معامله باید عین و منافع آن را مسترد نماید. نکته 296: مرجع رسیدگی به شکایت از عملیات مدیر تصفیه، عضو ناظر می‌باشد که باید ظرف 3 روز به شکایت رسیدگی نماید و مرجع رسیدگی به شکایت از تصمیمات عضو ناظر، دادگاه است. فهرست مطالبسخنی با داوطلبان آزمون‌های حقوقینکات مهم تاجر، اعمال تجاری، دلالی، حق العمل‌کاری و... (حاوی 95 نکته طلایی)نکات مهم و آزمونی بحث شرکت‌های تجاری (حاوی 373 نکته طلایی)نکات مهم و آزمونی بحث برات (حاوی 107 نکته طلایی)نکات مهم و آزمونی بحث سفته و چک (حاوی 241 نکته طلایی)نکات مهم و آزمونی بحث ورشکستگی تاجر (حاوی 350 نکته طلایی)سخن پایانی با داوطلبانمنابع و مآخذ

more_vert نرم افزار طراحی اشکال هارمونی براساس نسبت طلایی Atrise Golden Section

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی اشکال هارمونی براساس نسبت طلایی Atrise Golden Section

نرم افزار طراحی اشکال هارمونی براساس نسبت طلایی - Atrise Golden Section v5.8.1 نرم افزار طراحی اشکال هارمونی براساس نسبت طلایی نرم افزار Atrise Golden Section یک ابزار طراحی منحصر به فرد برای هنرمندان، طراحان، برنامه نویسان و عکاسان می باشد. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا با استفاده از نسبت طلایی (golden section) به طراحی با استفاده از ابزارهای منحصر به فرد و بصری بپردازید. Golden Section یا نسبت طلایی در واقع یک نسبت معمول ریاضیست که در بین ساختار های طبیعت یافت می شود و می تواند برای ایجاد ساختار های طبیعی در کار طراحی استفاده شود. هنرمندان، معماران و مجسمه سازان قرن ها همواره به دنبال اسرار زیبایی بوده اند. بسیاری از آنها در ایجاد طرح های خود به صورت ناخودآگاه، دارای استعداد ذاتی بودند و دیگران نیز از اسرار به دست آمده پیشین استفاده می کردند. اکنون با ارائه این نرم افزار دقیق و قدرتمند، به آسانی قادر به مشاهده اشکال و ابعاد هارمونی و هماهنگ خواهید بود. Atrise Golden Section به دور از اعداد و محاسبات پیچیده، به شما در ایجاد طرح های ظریف و زیبا کمک می کند. تنها کافیست پس از اجرای برنامه، ابعاد مورد نظر را تنظیم نموده و طرح را ایجاد کنید. از نسبت طلایی در ساخت اهرام مصر توسط مصریان باستان، بسیاری از الگوهای طبیعی در بدن انسان، عناصر طبیعت و حتی در ساخت سازه های مهمی همچون برج و میدان آزادی تهران، بیستون، پل ورسک در مازندران، مقبره ابن سینا، تخت جمشید و ... استفاده شده است. قابلیت های کلیدی نرم افزار Atrise Golden Section: - مشاهده و ایجاد اشکال هماهنگ با نسبت طلایی- طراحی وب و گرافیک با یک شبکه از خطوط- کراپ کردن عکس و تجزیه و تحلیل کمکی- طراحی کتاب، آنالیز هندسی- ارائه چندین حالت شبکه بندی خطوط از جمله section grid, photo grid و square grid- رابط کاربری قابل تنظیم برای لوگو، وب، اینترفیس، عکس و طراحی گرافیکی- کنترل کامل بر روی ماوس و صفحه کلید- و ...

more_vert مقاله انسان شناسی تکاملی و بن بست اخلاقی آن: با تأکید بر قانون طلایی

ادامه مطلب

closeمقاله انسان شناسی تکاملی و بن بست اخلاقی آن: با تأکید بر قانون طلایی

مقاله علمی و پژوهشی " انسان شناسی تکاملی و بن بست اخلاقی آن: با تأکید بر قانون طلایی " مقاله ای است در 13 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاق، تکامل، انسان شناسی، ارزش پرداخته شده است چکیده مقاله شناخت انسان و تاثیر آن بر نگرش اخلاقی یکی از مسائل مهم در فلسفه است. انسان شناسی تکاملی به عنوان یکی از محصولات عصر جدید با بن بست چاره ناپذیری در حوزه اخلاق مواجه است به نحوی که امکان هر نوع سازش منطقی میان آن و خدا¬گرایی توحیدی را منتفی می¬سازد. ابعاد مختلفی را می¬توان محور تضاد میان انسان شناسی تکاملی و اخلاق نشان داد. تحقیق حاضر محدود به قانون طلایی خواهد بود و هدف نویسنده نشان دادن ناسازگاری موجود میان انسان شناس تکاملی و قانون طلایی است. بر اساس این قانون " برا‌ی دیگران همان را باید دوست داشت که برای خود دوست داریم". تبدیل قانون طلایی به یک قانون غیر قابل دفاع و نگرش ساده لوحانه که صرفا منفعت فردی در آن توصیه می‌گردد از عمده‌ترین بحرانی است که انسان شناسی تکاملی به لحاظ اخلاقی به همراه دارد. پژوهش حاضر با روش توصیفی تحلیلی و تمسک به تبیین علی به معنای کشف روابط علی بین احکام و گزاره‌های مورد بررسی انجام می‌شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت

ادامه مطلب

closeکتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت

کتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت، مجموعه‌ای از مطالب شگفت‌انگیز و حیرت‌آور درباره‌ی علم اخلاق در تجارت است که جان سی ماکسول در طول سال‌ها مطالعه و تحقیق در دنیای زیبا و شگفت‌انگیز موفقیت با آن‌ها آشنا شده است. کتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت (Ethics 101)، به شما کمک مى‌کند مسیر زندگى و کارتان را از لحاظ اخلاقى هموار سازید تا بتوانید به موفقیت چشمگیری دست یابید. انسان، خواهان موفقیت است و از آن‌جایی‌که موفقیت فردی، شغلی و اجتماعی با الگوهای رفتاری، ارتباط مستقیم دارند اصلاح این الگوها نقشی اساسی در کسب موفقیت ایفا می‌کنند. موفقیت در پرتو ارتباط درست و سهل انسان با خود و دیگران کسب می‌شود، چون انسان، دائم در حال تعامل با خود و دیگران است. انسان، موجودی اجتماعی است و با توسعه‌ی شگفت‌انگیز جوامع، در معرض تعامل با انبوهی از سازمان‌های گوناگون قرار دارد. این امر، ارتباط او را با دیگران و سازمان‌ها به شکل قابل‌ توجهی پیچیده کرده است. به‌رغم این پیچیدگی‌ها، همه خواهان ارتباط آسان و درست با یکدیگرند؛ چون آسایش و آرامش را تنها در پرتو آن می‌یابند. جان سی ماکسول (John C. Macwell)، متولد سال 1974 در میشیگان، نویسنده‌ و سخنران بین‌المللی است. او مدت سى‌سال به‌ عنوان کارشناس مذهبی در کلیساهاى ایندیانا، اوهایو، کالیفرنیا و فلوریدا مشغول فعالیت بود و به‌ همراه همسرش مارگریت ماکسول تاکنون بیش از پنجاه کتاب در زمینه‌ى رهبرى نوشته است. سازمان‌هاى او به بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان آموزش داده‌اند و کتاب‌هایش به بیش از پنجاه زبان، ترجمه و تاکنون بیش از سیزده میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رسیده است. یکی از مشکلات ما این است که اخلاق هیچ‌گاه در حوزہ کسب‌وکار، با به طور کلی، در حوزہ اجتماعی و سیاسی ما مطرح نبوده، بلکه همواره موضوعی شخصی بوده است. انسان‌ها به اینکه درستی و راستی خواست آن‌هاست، اذعان دارند؛ اما در عین حال، مطالعات نشان می‌دهد که بیشتر مردم معمولا کارها را به همان درستی‌ای که از دیگران انتظار دارند، انجام نمی‌دهند. افرادی که در فعالیت‌هایشان درستی را رعایت می‌کنند، نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان متعهدند و دستاورد این تعهد برای آن‌ها، سوددهی بیشتر است. جملات برگزیده جان سی ماکسول در کتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت: - کار و فعالیت زیاد، اهمیت ندارد، بلکه هوشمندانه کار کردن، مهم است و هنر محسوب مى‌شود.- کسی که به شما اعتماد دارد، بهتر از کسی است که شما را دوست دارد.- در ارتباط با دیگران، ابتدا دنبال درک آن‌ها باشید، سپس خودتان را به آن‌ها بفهمانید.- غرور رکن اصلى بروز همه‌ی اشتباهات بزرگ است.- هیچ افتخارى بزرگ‌تر و هیچ استقلالى مهم‌تر از برخوردارى از زندگى بامعنا نیست. در بخشی از کتاب اخلاق حرفه‌ای در تجارت می‌خوانیم: اگر اخلاق در کار را بپذیرید، به‌طور خودکار غنى و موفق خواهید شد. آیا به این جمله اعتقاد دارید؟ البته که نه! آیا مى‌توانید راهى براى موفقیت ایجاد کنید؟ شاید! در مقابل، افرادى که تنها براى انجام هر کارى به اصول اخلاقى پایبند هستند، در پایان فعالیت خود در لبه‌ى پرتگاه (موفقیت یا شکست) قرار دارند؛ زیرا فقط با اخلاق، پیروزى حتمى به دست نمی‌آید و اخلاق تنها در شغلی بدون کاردانى، موفقیت را میسر نمی‌کند. البته افراد نادان براى انجام کارى که به زمان نیاز دارد، مسئولیت خود را به دیگران واگذار مى‌کنند و به این ترتیب، خود را در جریان فعالیتی مستمر قرار نمى‌دهند. آن‌ها از رفتارهاى اخلاقى در امور مالى خود مى‌ترسند و احساس مى‌کنند دیگران قصد دارند با رفتار خشن خود، بر سر آن‌ها کلاه بگذارند. فهرست مطالبمقدمه‌ی مترجمدرباره‌ی نویسندهمقدمه1. هر آنچه برای اخلاق حرفه‌ای اتفاق می‌افتد؟درصد اعتماد به انواع رهبری شغلیدوراهى‌هاى اخلاقىتغییر با سرعت برق و بادبررسى دستورالعمل‌هاى منابع خارجى اخلاقارائه‌ی یک مورد اخلاقىزمانى‌که به‌طور کامل شخصى‌ستچرا این حالت پیش مى‌آید؟ باید چه کارى انجام دهیم؟بر روى خط ژرف اخلاق2. چرا این قانون، طلایی است؟بررسى مفاد اخلاققانونی طلایى براى همهچرا باید قانون طلایى اخلاق را بپذیریم؟جایگاه طلایى اخلاق براى همیشه3. قانون طلایی با خود شما شروع می‌شودپیش به سوى مردم4. زندگی با اصل طلایی 24 عیارآموزش متفاوتبررسى تأثیر شخصیتتجارت در قانون طلایى اخلاق5. پنج عاملی که می‌توانند قانون طلایی را مخدوش کنندتخریب زیربناى قانون طلایى6. شانس‌های طلایی‌تان را به‌چنگ آوریدمسایل و مشکلات یکى پس از دیگرى مى‌آیند7. چطور می‌توان لامسه‌ی میداسی را گسترش دادطلای واقعیقانون طلایى هرگز فریب نمى‌دهدمعیار طلانتیجه‌گیرىدر مسیر قانون طلایىپیشنهاد صمیمانه به سازمان‌ها، شرکت‌ها، بانک‌ها، کارخانجات و سایر مؤسسات دولتی و غیردولتی

more_vert کتاب واژگان طلایی زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکترا، تافل و تولیمو

ادامه مطلب

closeکتاب واژگان طلایی زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکترا، تافل و تولیمو

کتاب واژگان طلایی زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکترا، تافل و تولیمو نوشته‌ی کیوان ابراهیمی ارمی جزوه‌ای همراه با ترجمه است که از منابع مختلف از جمله Essevtial Words for the TOEFL، 504 Absolutely Words، 100 Words you need know و Suffixes and prefixes گردآوری‌ شده و هدف اصلی از تدوین آن برآورده کردن نیاز داوطلبان برای آزمون‌های عنوان شده در نام کتاب است. یکی از مزایای این کتاب آن است که به صورت الفبا تنظیم نشده تا موجب خستگی و بی‌حوصلگی شما شود. استفاده از اثر حاضر به عنوان منبعی مطمئن برای آماده‌سازی دانشجویان و علاقه‌مندان زبان انگلیسی در جهت ارتقا، موثر واقع می‌شود.

more_vert کتاب واژگان طلایی زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکترا، تافل و تولیمو

ادامه مطلب

closeکتاب واژگان طلایی زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکترا، تافل و تولیمو

  کتاب واژگان طلایی زبان انگلیسی ویژه آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکترا، تافل و تولیمو نوشته‌ی کیوان ابراهیمی ارمی جزوه‌ای همراه با ترجمه است که از منابع مختلف از جمله Essevtial Words for the TOEFL، 504 Absolutely Words، 100 Words you need know و Suffixes and prefixes گردآوری‌ شده و هدف اصلی از تدوین آن برآورده کردن نیاز داوطلبان برای آزمون‌های عنوان شده در نام کتاب است. یکی از مزایای این کتاب آن است که به صورت الفبا تنظیم نشده تا موجب خستگی و بی‌حوصلگی شما شود. استفاده از اثر حاضر به عنوان منبعی مطمئن برای آماده‌سازی دانشجویان و علاقه‌مندان زبان انگلیسی در جهت ارتقا، موثر واقع می‌شود.

more_vert کتاب تکنیک‌های طلایی جستجوی علمی در اینترنت

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های طلایی جستجوی علمی در اینترنت

با خواندن کتاب "تکنیک‌های طلایی جستجوی علمی در اینترنت" روش‌ها و ترفندهای شگفت‌انگیز جستجو در اینترنت را می‌آموزید. این کتاب، راهنمای کاربردی مناسبی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران، روزنامه‌نگاران و هر کسی که به نوعی نیازهای اطلاعاتی خود را در اینترنت جستجو می‌کند، خواهد بود. کتاب راهنمای جستجوی علمی در اینترنت، همانند جعبه ابزاری است که به کمک آن می‌‌توانید در اینترنت به مقالات، کتب، تصاویر، ویدئوها، منابع آموزشی و اشخاصی که به آنها نیاز دارید، دست پیدا کنید. در کتاب تکنیک‌های طلایی جستجوی علمی در اینترنت می آموزید:شنایی با موتور جستجوگر گوگل و نحوه عملکرد آنترفندهای جستجوی متن، عکس، پادکست و ویدئوآشنایی با مهم‌ترین دانشنامه‌های آنلایننحوه جستجوی کتاب در پایگاه‌های بین المللی و فارسی‌زباننحوه جستجوی مقالات علمی پژوهشی و ISIجستجو در آمازون، گوگل اسکالر، گوگل بوک، پروکوئست و ...معرفی بانک‌های اطلاعاتی برتر جهان (ساینس دایرکت، الزویر، اسکوپوس، اشپرینگر، sage، امرالد و ...)معرفی بانک های اطلاعاتی برتر فارسی زبان (مگ ایران، سیویلیکا، نورمگز، SID، ایراک داک و ...)نحوه کار با شبکه تخصصی لینکدین و جستجوی متخصصان آنلاینآشنایی با آموزش آنلاین و سایت های آنلاین آموزش محور فهرست مطالبفصل اول: جستجوی عمومی در اینترنتفصل دوم: دانشنامه های آنلاینفصل سوم: جستجوی تخصصی در اینترنتفصل چهارم: آموزش آنلاینپیوست ها و ضمائم

more_vert نکاتی طلایی برای کاهش وزن

ادامه مطلب

closeنکاتی طلایی برای کاهش وزن

بسیاری از افراد مدت هایی طولانی درگیر کاهش وزن خود هستند اما موفق نمی شوند وزن خود را کاهش دهند. برخی دیگر نیز با کوچکترین تلاش به سرعت وزن خود را کاهش می دهند. برخی از افراد به دلایل مختلف از کاش وزن دلسرد می شوند. در ادامه به بررسی نکاتی طلایی درباره کاهش وزن می پردازیم:   دلیل و انگیزه کاهش وزن خود را پیدا کنید اکثر افرادی که در کاهش وزن خود موفقند دلایلی منطقی برای کاهش وزن دارند. بنابراین توصیه می شود تلاش کنید یک دلیل منطقی برای کاهش وزن خود پیدا کنید. برای مثال برای افزایش سلامتی خود، کاهش قند خون و کنترل دیابت خود برای کاهش وزن تلاش کنید. سعی کنید یک هدف مشخص داشته باشید تا تلاش برای رسیدن به ان هدف در شما انگیزه ایجاد کند. روال خاصی را انتخاب کنید روال مشخص برای تغذیه، ورزش، سبک زندگی و... کمک می کند شما بدون مشکل وزن کم کنید. وقتی شما یک روز مراقب غذا و تحرکتان باشید و دو روز را بی تفاوت باشید یا توجهی به برنامه منظم ورزش و رژیمتان نشان ندهید، نتیجه مناسبی نیز از رژیم یا ورزش خود نمی گیرید. حرکت همه چیز است بهترین پیش بینی کننده برای موفقیت در کاهش وزن ، میزان فعالیت بدنی است که انجام می دهید. درواقع ورزش و تحرک می تواند به روند کاهش وزن شما کمک کند. حدوداً یک ساعت فعالیت بدنی متوسط، طی 6 روز در هفته. می تواند کاهش وزن شما را تضمین کند. نکات اشتباه را پیدا کنید گاهی برخی از افراد می پرسند چرا با وجود رعایت همه نکات مهم برای کاهش و کنترل وزن، باز هم وزن کم نمی کنند با این وجود آنها برخی نکات مثل خواب کافی، کاهش استرس و ... را مد نظر قرار نمی دهند.

more_vert کتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟

ادامه مطلب

closeکتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟

کتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟ نوشته‌ی کوبی یامادا به کودکان می‌آموزد که از داشتن فکرها و ایده‌های نو نترسند و با اعتمادبه‌نفس همواره به دنبال راه‌های جدید باشند. این کتاب دوست‌داشتنی یادآور می‌شود که تفاوت‌ها و داشتن ایده‌های مختلف است که دنیا را زیباتر می‌کند. موضوع کتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو چیست؟ بسیاری از اوقات کودکان ایده‌های جدیدی دارند که حتی نمی‌دانند چگونه آن را مطرح کنند. کوبی یامادا (Kobi Yamada) در کتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو؟ (what do you do whith an idea) داستان پسربچه‌ای را می‌گوید که ایده‌ی جدیدش به شکل گوی طلایی تاجداری درآمده است و همه‌جا او را تعقیب می‌کند. پسر از این موضوع ناراحت است چون نمی‌داند با گوی طلایی چه کند تا این‌که... . کتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو مناسبت چه کسانی است؟ مطالعه‌ی این کتاب به تمامی والدین و کودکان دبستانی توصیه می‌شود. در بخشی از کتاب چه کار می‌کنی با یک فکر نو می‌خوانیم: یک روز یک فکری داشتم. «این فکر از کجا آمده بود؟ اینجا چه‌کار می‌کرد؟»مانده بودم که: «با یک فکر نو چه کار باید کرد؟» اولش زیاد به فکرش نبودم. به نظرم یک جوری بود؛ عجیب و شل و ول!نمی‌دانستم باهاش چه‌کار کنم. پس فقط همین‌جوری از کنارش گذشتم. طوری رفتار کردم انگار اصلاً مال من نیست.

more_vert کتاب 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت - جلد دوم

ادامه مطلب

closeکتاب 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت - جلد دوم

در جلد اول کتاب 9 مرد موفق 90 رمز موفقیت به بررسی رمزهای موفقیت 9 فرد تاثیرگذار حوزه آی‌تی پرداختیم که با استقبال وسیع مخاطبان همراه شد. از این رو بر آن شدیم تا جلد دوم این کتاب را به بررسی اسرار موفقیت ۹ فرد موفق در حوزه‌های مختلف از جمله سینما، ورزش، تجارت و آی‌تی اختصاص دهیم. موفقیت چشمه آب حیاتی است که بشر از دیرباز به‌دنبال آن بوده است. در این راه کار کرده، تلاش کرده، دویده و سختی‌ها کشیده است. اما چرا بعضی‌ها موفق می‌شوند و بعضی‌ها نه؟ بهترین پاسخ برای این سوال، مطالعه زندگی و رموز موفقیت افراد موفق از زبان خودشان است. امیدواریم که رمزهای این کتاب را در صندوقچه اسرار زندگی خود جای دهید. شاید روزی 10 رمز موفقیت شما در چنین کتابی منتشر شود. در بخشی از 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت می‌خوانیم: مسی رکورد ثبت می‌کند، چون بازی می‌کند. شما بدون شرکت کردن در موقعیتی که در آن امکان رکورد زدن وجود دارد، نمی‌توانید از خودتان رکوردی برجای بگذارید. برای رکورد زدن هم باید واجد شرایط بود، رهبر یک تیم باید واجد شرایط باشد. رهبری تیم تجاری به مهارت‌های مختلف نیاز دارد و داشتن صفاتی همچون، شجاعت، استواری و قدرت. اما تمام آنچه که برای واجد شرایط بودن لازم است، در میدان ماندن است. مسی شرایط بازی کردن در مسابقات را دارد. فهرست مطالب مقدمه10 رمز موفقیت از زبان بزرگ‌ترین مرد خودروساز دنیا!10 رمز موفقیت از زبان بنیان‌گذار شرکت نایک!10 رمز موفقیت از زبان ثروتمندترین مرد آسیا10 رمز موفقیت از زبان بنیانگذار میلیاردر شرکت دِل10 رمز موفقیت کارآفرینان از زبان تام هنکس10 رمز موفقیت از زبان لیونل مسی!10 رمز موفقیت از زبان بنیانگذار شرکت اوبر10 رمز موفقیت از زبان بنیان‌گذار اینستاگرام10 رمز موفقیت از زبان مدیرعامل کنونی مایکروسافت!

more_vert کتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی

کتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی، تالیف مهدی پاک نهاد، یک راهنمای کاربردی برای نگارش پروپوزال‌های دانشگاهی است. برای هر دانشجویی در مقاطع عالی آموزش دانشگاهی، بالاخره زمانی می‌رسد که باید به‌ طور جدی با یک موضوع تحقیقاتی روبرو شود و دست‌کم برای انجام امور معمول فارغ‌التحصیلی هم که شده، یک پژوهش حرفه‌ای و نظام‌مند دانشگاهی را به انجام برساند. هر دانشجویی باید برای اتمام دوران تحصیلش، با نوشتن یک تحقیق کامل و آکادمیک، به دانشگاه ثابت کند لایق گرفتن مدرک دانشگاهی‌اش است. پس دیر یا زود، هر دانشجویی، با این ماجرا روبرو می‌شود. بسیار خب! شما مانده‌اید و تحقیقی که مثل یک هفت‌خوان، جلوی راهتان قرار گرفته؛ چه‌کار باید بکنید؟ کتاب تکنیک‌های طلایی در پروپوزال نویسی، به سوالات زیر پاسخ می‌دهد: - چطور موضوع مناسبی برای پروپوزال انتخاب کنم؟ - چطور استاد راهنما انتخاب کنم؟ - چطور از تکراری نبودن موضوع پایان نامه‌ام مطمئن شوم؟ - چطور اجزای اصلی پروپوزال را بشناسم و کامل کنم؟ - چطور فرم پروپوزال دانشگاهم را آماده کنم؟ - چطور پروپوزال را اصلاح و تصویب کنم؟ - چطور پروپوزال را در ایران داک ثبت نهایی کنم؟ مجموعه «تحقیق یار»، برای جبران بخشی از همین نیاز شکل گرفت. کتاب‌های «تحقیق یار» آموزش محور و کاربردی‌اند و در آن‌ها سعی شده حتی‌الامکان از آموزش‌های خشک و نظری و «اصطلاح محور» دانشگاهی فاصله گرفته و در عوض مهارت‌ها و تکنیک‌های عملی و کاربردی برای انجام یک تحقیق دانشگاهی آموزش داده شود. این مجموعه، برای آن دسته از دانشجویانی است که می‌خواهند با تکیه‌بر دانش و توانایی خودشان، یک پژوهش حرفه‌ای و استاندارد دانشگاهی را به انجام برسانند. فهرست مطالبپیشگفتاربخش اول: پیش از نگارشگام اولگام دومگام سومبخش دوم: نگارش پروپوزالگام چهارمگام پنجمبخش سوم: پس از نگارشگام ششمگام هفتممنابع و مآخذپیوست‌ها

more_vert کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا

ادامه مطلب

closeکتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا

  کتاب راه مری کی: اصول جاودان برترین زن کارآفرین آمریکا، اثر تاثیر برانگیز مری کی اش، مدرک کاملی است که نشان می‌دهد تشویق و تحسین نه تنها برای زندگی خصوصی، بلکه برای تجارت نیز واجب است. وقتی مردم را تحسین می‌کنید، علائق شخصی و دایره‌ی رشد فردی آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهید. تحسین در تجارت می‌تواند اثر مثبت و مستقیمی بر نتایج کار مردم داشته باشد. تحسین و تشویق مردم، فضای ثمربخشی را پدید می‌آورد که موجب اعتماد به نفس می‌گردد. اغلب کتاب‌های راهبری توسط مردان - و برای مردان - نوشته شده است. با اینکه زنان می‌توانند مطالب زیادی از این کتاب‌ها بیاموزند، اما ما نمی‌توانیم خود را از روی همتای مذکرمان، شبیه‌سازی کنیم، زیرا با هم تفاوت داریم. مری کی (Mary Kay Ash) در کتاب راه مری کی (The Mary Kay Way) از تفاوت‌های خاص طرز فکر زنان و مردان می‌گوید. این تفاوت‌ها، پایین‌تر یا ناسازگار با «آنگونه که یک مرد می‌اندیشد» نیست. یکی از اهداف تأسیس مری کِی این بود که جوّی بیافریند که «فکر کردن مانند یک زن»، عیب نباشد. در شرکت او، اینگونه حساسیت‌ها و استعدادها که غالباً «شمّ زنانه» نام دارد، پرورش داده می‌شود، نه اینکه سرکوب شود. برخلاف بسیاری از کسانی که تجارت جدیدی را آغاز می‌کنند، پول، انگیزه‌ی اصلی مری کی اش نبود؛ آنقدرها هم پولدار نبود که برایش اهمیت نداشته باشد؛ در واقع همه‌ی پس‌اندازش را در این راه گذاشته بود. این تفکر باید موفق می‌شد وگرنه هرگز فرصتی برای ادامه تجارت خود پیدا نمی‌کردم. مری کی اش یک زن بازرگان آمریکایی و مؤسس شرکت Mary Kay Cosmetics بود. او در 12 مه 1918 در Hot Wells تگزاس متولد شد. ‌اش به‌عنوان یک پیشگام برای زنان در کسب‌وکار به‌حساب می‌آمد و توانست یک امپراتوری بزرگ در حوزه لوازم‌آرایش بنا کند. مری کی اش درباره این کتاب می‌گوید: امروز من به‌عنوان مؤسس و رئیس شرکت مری کِی، بالاخره کتابی درباره‌ی راهبری می‌نویسم که آغازش به سال 1963 باز می‌گردد. آنچه تئوری بود، هم‌ اکنون به واقعیت پیوسته است. در بخشی از کتاب راه مری کی می‌خوانیم: قانون طلایی به ما می‌آموزد «با دیگران آن کن که بر خود می‌پسندی.» این قانون در کتب مقدس از جمله انجیل متی، باب 7، آیه 12 آمده است و امروز بیش از هر زمان دیگری معنی دارد. درست است که برای همه ارزش دارد، ولی عجب قانون کاملی برای راهبری است! متأسفانه امروزه افراد زیادی قانون طلایی را کلیشه‌ی ناخوشایندی می‌دانند، ولی این قانون هنوز هم بهترین کلید راهبری است. در تشکیلات مری کِی، ما آنرا خیلی جدّی می‌گیریم. همه‌ی تصمیم‌های راهبری ما براساس قانون طلایی گرفته می‌شوند. تبعیت از قانون طلایی می‌تواند منجر به موفقیت شود. زمانی که برای اولین بار نشستم تا کتابی درباره‌ی نحوه‌ی عملکرد یک شرکت بنویسم، دوست داشتم راهنمایی برای راهبران تهیه کنم که از آن به‌ عنوان دستورالعمل کار با مردم استفاده کنند. به عنوان مادر و مادربزرگ، شم‌ّ مادرانه‌ام مرا وا می‌داشت تا برای همکارانم، کاری را انجام دهم که یک مادر برای فرزندش می‌کند -یعنی بهترین کاری که از دستش بر می‌آید. سال‌های زیادی از عمر خود را برای دیگران کار کرده بودم، پس عمیقاً می‌دانستم جوابگو بودن به دیگران یعنی چه. با آغاز تجارت خودم و اجرای روش راهبری‌ای که اشتیاق‌ آفرین باشد، با خود عهد کردم که شرکتم، هرگز اشتباهاتی را که در شرکتهای دیگر شاهدشان بودم تکرار نکند؛ شرکت‌هایی که با آن‌ها کار کرده بودم. باید با مردم عادلانه رفتار شود؛ همیشه فکر می‌کنم، «من اگر جای این شخص بودم، دوست داشتم چگونه با من رفتار شود؟» همیشه، هرگاه دنبال راه‌ حلی برای مشکل مردم می‌گردم، همین سوال را از خود می‌پرسم. و وقتی این کار را می‌کنم، حتی سخت‌ترین مشکلات نیز، زود حل می‌شوند.فهرست مطالب مقدمهقانون طلایی راهبریشما با مردم رشد می‌کنیدعلامت ناپیدامردم را به موفقیت تشویق کنیدهنر گوش دادنساندویچ کردن نقد، میان دو لایه‌ی ضخیم تشویقکار را که کرد؟ آنکه تمام کرداشتیاق ... کوه‌ها را جابه‌جا می‌کند!سرعت راهبر، معادل سرعت گروه استمردم از چیزی که در ساختنش سهیم باشند، حمایت می‌کنندفلسفه‌ی درهای بازبه دیگران کمک کن تا به آنچه می‌خواهند دست‌ یابند تا خودت به آنچه می‌خواهی برسیبه اصول خود پایبند باشیداهمیت افتخارنباید به افتخارات گذشته بسنده کنیدخطر پذیر باشیدکار کنید و از آن لذت ببریدتا وقتی کسی چیزی نفروشد، اتفاقی نیفتاده است!هرگز پشت ضوابط و فخر فروشی پنهان نشویدحلّال مشکلات باشیداسترس کمترپرورش مردم از درونزندگی با قانون طلایی، در کار و بیرون از آن«نتیجه»: راهبرانی که راهبر می‌سازند: میراث زنده‌ی مری کِیاز همین مترجم

more_vert کتاب روانشناس همراه «عشق پایدار»

ادامه مطلب

closeکتاب روانشناس همراه «عشق پایدار»

کتاب روانشناس همراه «عشق پایدار» نوشته‌ی ابراهیم برادری، روح اله زمانی نسب و امیر صفری، به شما نشان می‌دهد که راز یک ازدواج موفق در چیست و چگونه می‌توان علاقه‌ی دو نفر را به عشق پایدار و ابدی تبدیل نمود. واقعیت‌ها بسیار تکان دهنده‌اند. آمار طلاق رو به افزایش است. در این شرایط چه کار باید کرد تا ازدواج موفقی داشته باشیم و بتوانیم عشق واقعی و پایدار را در زندگی زناشویی خود تجربه کنیم؟ این کتاب به شما آموزش می‌دهد که از آزار دادن یکدیگر در زندگی زناشویی‌تان خودداری کنید، توقعات خود را کنار بگذارید، به یکدیگر بی‌احترامی نکنید و هرگاه که خواسته‌ای دارید اما به آن نمی‌رسید از یکدیگر خشمگین نشوید! همچنین شما باید بدانید که همسرتان در زندگی چه توقعاتی دارد و به آن‌ها توجه کنید. عشق یکی از عواطف بسیار مهم انسان‌هاست و می‌تواند منبع شادی و رضایت از زندگی باشد. شما در این کتاب یاد می‌گیرید که در زندگی از سطح آستانه‌ی عشق رمانتیک عبور و عشق پایدار را تجربه کنید. در بخشی از کتاب روان شناس همراه «عشق پایدار» می‌خوانیم: زمانی که در زندگی مشترکتان با یک مشکل مواجه می‌شوید، به جای فکر کردن به این موضوع که «نمی‌توانید زندگی خود را پیش ببرید» باید به این مسئله بیندیشند که «چگونه می‌توانید مشکل را حل کنید» و برای رفع مسئله به دنبال راه‌حل بگردید. زمانی که دچار مشکل می‌شوید نباید این موضوع را فراموش کنید که هر دو نفرتان سوار بر یک قایق هستند. اگر قایق سوراخ شود، هر دوی شما غرق خواهید شد. در نتیجه، به جای این که برای ترک کردن قایق برنامه‌ریزی کنید، باید تلاش کنید و مشکل را در کنار هم حل نمایید. هر مشکلی یک راه حلی دارد؛ با صبر و درایت می‌توانید مشکلات را حل کنید. چگونه می‌توانم همسر خود را شاد کنم؟ این سوال باید تبدیل به فلسفه زندگی شود. «وقتی به کارهایی که برای همسر جدیدم انجام می‌دهم، فکر می‌کنم؛ متوجه می‌شوم که برای او فداکاری‌هایی را انجام می‌دهم که برای همسر قبلی خود انجام نمی‌دادم. شاید اگر من و همسر قبلیم برای زندگی مشترک‌مان فداکاری کرده بودیم هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شدیم». این جملات، صحبت‌های فردی است که یک بار جدا شده و برای بار دوم ازدواج کرده است. در این جا فرد اعتراف می‌کند ارزشی که برای همسر کنونی خود قائل است را به همسر سابق خود نشان نداده است. در صورتی اگر در ازدواج قبلی خود نیز این سخاوت را نشان داده و همسر خود را درک می‌کرد، طوفان زندگی آرام شده و ازدواج به جدایی ختم نمی‌شد. زمانی که یک موضوع ناخوشایند سر راه شما قرار بگیرد مسیر خود را تغییر می‌دهید. اما آیا در ازدواج نیز می‌توان اینگونه برخورد کرد؟ آیا با کوچک‌ترین اشتباهی می‌توان ازدواج را به پایان رساند؟ فهرست مطالبمقدمهروان‌شناس همراه در یک نگاهمفهوم واقعی عشق چیست؟پنج مرحله عشق: شما در کدام مرحله متوقف شده‌اید؟فصل اول: عشق: نیاز اصلیچگونه عشق به مرور کمرنگ می‌شود یا از بین می‌رود؟دلایل کمرنگ شدن عشق در زندگی چیست؟دوست داشتن خود مانع کمرنگ شدن عشقفصل دوم: عشق پایدار چیست؟عشق پایدار چیست؟ازدواج شاد بدون تلاش متقابل ممکن نیست!رازهای عشق پایدارفصل سوم: راهکارهای طلایی روانشناس همراه برای داشتن عشق پایدارراهکارهای طلایی روان‌شناس همراه برای عاشق نگه داشتن و شاد کردن وفاراهکارهای طلایی روان‌شناس همراه برای عاشق نگه داشتن و شاد کردن مهرراهکارهای طلایی روان‌شناس همراه برای آرامش بخشیدن همسران به یکدیگرراهکارهایی برای آرامش بخشیدنراهکارهای طلایی روان‌شناس همراه جهت کنار آمدن همسران زمانی که ناراحت و عصبانی هستند.راهکارهای طلایی روان‌شناس همراه برای رمانتیک بودن، عاشقانه زیستن و داشتن عشق پایدار و ماندگاری عشق مهر و وفاراهکارهای طلایی روان‌شناس همراه برای بهبود بخشیدن به روابط احساسی - عاطفی مهر و وفا در زندگی زناشویی10 مهارت طلایی مهر برای آنکه عشق خود را به وفا هدیه بدهد. (خانم‌ها بخوانند)10 مهارت طلایی وفا که عشق خود را به مهر هدیه دهد. (آقایان بخوانند)اسرار طلایی رفتارهای زنان در زندگی زناشویی از نگاه روان‌شناس همراه...اسرار طلایی رفتارهای مردان در زندگی زناشویی از نگاه روان‌شناس همراه...نظافت و زینت در روابط زوجینفصل چهارم: راهکارهایی برای روابط زناشویی پایدار و حل اختلاف در روابط زناشوییچه کسی دوست داشتن را به شما آموخت؟بازآموزی درس عشق و محبتروابط سرشاروقتی حقیقت را نمی‌گویید.نشانه‌های خطرمقاومترنجشبی‌اعتناییسرکوبتفاوت‌های ذاتی و جنسیتی مهر و وفا چیست؟فصل پنجم: خیانت پایان عشق پایدارخیانت چیست؟واقعیاتی در مورد خیانت5 تاثیری که فیلم‌های مستهجن بر زندگی می‌گذاردفصل ششم: آیین همسرداری از نگاه معصومین (ع)فصل هفتم: رابطه جنسی و عشق پایدار در آیات و روایاتفیزیولوژی رابطه جنسیمنابع و مآخذ

more_vert کتاب «۳۱ روش کسب درآمد از اینترنت در ۲۱ روز»

ادامه مطلب

closeکتاب «۳۱ روش کسب درآمد از اینترنت در ۲۱ روز»

«۳۱ روش برای کسب درآمد از اینترنت در ۲۱ روز» عنوان کتابی است که به قلم « محمد امین آراسته» نوشته شده و ضمیمه‌ای از خلاصه آموزش‌های کاربردی در راستای کسب و کار اینترنتی را با خود دارد. این کتاب ۹۱ صفحه‌ای که با شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت هر جلد ۲۹ هزار تومان از سوی انتشارات «کتاب ریرا» به چاپ رسیده، در بازه زمانی بسیار کوتاهی به چاپ دوم رسیده است. مطالب این کتاب در پنج فصل ارایه شده که عناوین آن‌ها شامل چیستی و تعاریف واژگان، چرایی کسب و کار اینترنتی، گام‌های موفقیت کاری، چگونگی ۳۱ روش کسب و کار اینترنتی و توصیه‌های کسب موفقیت بیشتر است. در مقدمه این کتاب آمده است: کسب درآمد علاوه بر ایده‌پردازی ناب نیازمند پشتکار و اراده قوی است و استفاده از فناوری‌های نوین و متنوع امروزی در این راه کلید طلایی است که نباید از آن غافل شد. وقتی قاطعانه تصمیم به کسب درآمد گرفته شد حالا نوبت این کتاب است که بهترین انتخاب برای رسیدن به هدف را در سایه جدیت و پشتکار شما ارایه دهد. افرادی که شغل سنتی موفقی دارند و می‌خواهند با ایجاد وبگاه ، شبکه اجتماعی، کلیپ و بازی کسب و کار کنند و گام به کام کمک می‌کند تا هدف را با سهولت و سرعت بیشتر پی بگیرند. اینترنت شبکه جهانی با حضور میلیاردها کاربر واقعی و ربات هوشمنداست و هر فعالیتی با بهره‌گیری از امکانات این شبکه می‌تواند متولد شده و بهبود یابد و با وجود انواع فروشگاه‌ها و مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی و غیره نیاز است که مشاغل علاوه بر بستر واقعی در دنیای مجازی نیز گسترش یابند. فعالیت حرفه‌ای در وب سایت، چند رسانه‌ای، تولید محتوای موثر در فضای مجازی نیازمند تسلط بر شیوه‌های کار در حوزه مجازی است که این کتاب دست شما را می‌گیرد و گام به گام برایتان این نیازها را پاسخگویی می‌کند.

more_vert کتاب سخنرانی انگیزشی

ادامه مطلب

closeکتاب سخنرانی انگیزشی

در کتاب سخنرانی انگیزشی اثر احمد معین، شما با نحوه اجرای سخنرانی و ایجاد انگیزش آشنا می‌شوید تا بتوانید در ارتباطات خود بهتر عمل کنید، با استفاده از آن بتوانید به صورت انگیزشی درک و یادگیری را چند برابر کنید و موفقیت خود را در سخنرانی و صحبت‌های خود چند برابر کنید. خوب صحبت کردن و فهماندن آن به دیگران کاری بسیار مهم و ضروری است؛ مهارت خوب صحبت کردن را باید به خوبی یاد بگیرید تا بسیار راحت بتوانید خوب صحبت کنید و بتوانید آنچه را که در ذهن دارید به خوبی انتقال دهید. این مسئله‌ای است که بسیاری از افراد جامعه با آن روبه‌رو هستند و نمی‌توانند به خوبی صحبت کنند و پیام خود را انتقال دهند و در تعاملات خود دچار مشکل می‌شوند. پس با دانستن این موضوع کتاب سخنرانی انگیزشی قصد دارد مهارت خوب صحبت کردن را به شما آموزش دهد تا بهتر از قبل ارتباط بر قرار کنید و در خانواده موثر باشید، متمایز نسبت به دیگر افراد سخن بگویید، در کسب‌و‌کار خود پیشرفت چشم‌گیری داشته باشید و تجربه‌های خوبی را پشت‌سر بگذارید. فهرست مطالبسرآغازفصل اولسخنرانی چیست؟فن بیان چیست؟اهمیت سخنرانیفصل دومنگرش چیست؟برای شناخت مخاطب چه چیزهایی لازم است و چه اطلاعاتی به درد ما می‌خورد؟آواتار چیست؟ساختار سخنرانیزمانبندیبیان نکات به ترتیب اهمیت محتواداشتن چشم انداز با گذشته و حال و آیندهمسئله و حل مسئله ذهن مخاطبطبقه بندی مؤثربیان تقابل‌هاتعریف نظریه عمل برای مخاطباثر بخشی سخنرانی با گفتن داستان یا ماجرااهمیت ترتیب در اجراحالا با دانستن این نکات می‌خواهیم یک ساختار را نام ببریمفصل سومچطور سخنرانی انگیزشی را شروع کنیم؟لحظه طلاییحالا این نیازهای مخاطب چیست؟چهارده عنوان از نیازهای تحریک پذیرمخاطبدر ارائه یک نکته بسیار مهم استخصوصیات واقعی یک سخنران انگیزشیقرآن دارای دو خصوصیت استفصاحت امیر المؤمنین علیه السلامفصاحت و زیبایی کلام امام حسین علیه السلامفصل چهارمترس و توهم ترسچگونه کلید طلا را در جیب خودتان بگذارید؟01 اعتماد به نفسترس‌هایی از آیندهاول تمرین، دوم تمرین، سوم تمرینچگونه تمرین کنیم؟نکاتی برای اجرافصل پنجمهدف سخنرانیسخنران و کتابکتاب‌ها را به چند نوع می‌توان خواندتهیه دست نوشتهمزایای دست نوشتهفصل ششمجذابیت سخنران و سخنران انگیزشییک نکته جهت خانم‌های محترمدر سخنرانی و ایجاد انگیزش باید مغز را روشن کنیدفصل هفتممراحل اجرایی سخنرانیقدردان مخاطب باشیدفعال کردن دو نیم کره مغزارتباط چشمیزبان بدنتمرین و تمرین و تمرین شما نشانه اعتماد به نفس و موفقیت شماستحق کپی رایت: کپی کردن ممنوعپس کپی ممنوعصدای شما دلنشین استبه صدای خود اهمیت بدهیدصدای زیبای شمانکته طلاییسخنرانی خوب شما با آتش بازی ایجاد انگیزش و توجه می‌کندگلوله آتش اول را شلیک کنیدگلوله آتش دوم را شلیک کنیداین فشفشه‌ها چیزهایی نیستند جزپس در سخنرانیفصل هشتمایجاد حسنکته‌های ارزشمندخلاقیتصداقتسخن آخر

more_vert کتاب 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت

ادامه مطلب

closeکتاب 9 مرد موفق، 90 رمز موفقیت

این کتاب درس‌هایی است که ده نفر از بزرگ‌ترین کارآفرینان دنیای معاصر به ما داده‌اند. البته ذکر این نکته ضروری است که یکی از این ده نفر، یعنی پیتر دراکر، کارآفرین و مدیر نیست بلکه یکی از بزرگ‌ترین تئوریسین‌های مدیریت نوین به حساب می‌آید. نه نفر دیگر، هر کدام توانستند با ساختن یک یا چند ساختار فنی و اقتصادی، گام های بلندی در پیشرفت دنیای مدرن بردارند. اغلب آن ها شناخته شده هستند و مخاطبان این نوشته‌ها از محصولات آن ها به طور روزانه استفاده می‌کنند. امروزه دیگر کسی را نمی‌توان یافت که اسم ویندوز را نشنیده باشد. تویتر، اینستاگرم، فیسبوک، اپل، وات‌ساپ و لینکدین شناخته شده ترین پدیده‌های تکنولوژیک ده‌های اخیر هستند. با این پیش‌زمینه، شنیدن رازها موفقیت این افراد می‌تواند برای جوانانی که تازه قدم در راه کسب‌وکار نهاده‌اند ارزشمند باشد. شاید بسیاری از آن‌ها بر روی یک حرف و آموزه تکیه کنند اما تکراری بودن یک آموزه نه تنها آن را ملال‌انگیز نمی‌کند، بلکه وقتی از زبان این افراد موفق باشد، اهمیت و ارزش آن را بیش از پیش نشان می‌دهد. از شما دعوت می‌کنیم که این رازها را بخوانید، در مورد آنها فکر کنید و اگر آن‌ها را مفید و موثر دانستید در زندگی‌تان به‌کار بگیرید. فهرست مطالب ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان ثروتمندترین مرد دنیا (بیل گیتس) ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان میلیاردر تغییردهنده جهان (ایلان ماسک) ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان جوانترین میلیاردر دنیا (مارک راکربرگ) ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان پیتر دراکر؛ پدر علم مدیریت نوین ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیانگذار سایت آمازون ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان مدیرعامل شرکت اپل ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان بنیانگذار لینکدین ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان خالق توییتر ده رمز موفقیت کارآفرینان از زبان خالق واتساپ

more_vert کتاب بایدها و نبایدها در مدیریت موفق

ادامه مطلب

closeکتاب بایدها و نبایدها در مدیریت موفق

در کتاب بایدها و نبایدها در مدیریت موفق، عوامل موفقیت در مدیریت به‌گونه‌ای بیان شده که مدیران بتوانند با الهام از این عوامل، انگیزه توفیق طلبی را در خود افزایش داده و کامیابی در مدیریت را دو چندان نمایند. از بررسی و مطالعۀ آثار گذشتگان روشن می‌شود که مدیریت از قدیم الایام در جوامع مختلف بشری وجود داشته است و بزرگان و رهبران ملل و ادیان مختلف، ضرورت وجود مدیریت و رهبری را نیز یک امر مسلم شمرده‌اند. در قرون اخیر هم نهضت‌های مختلفی در امر مدیریت ظهور کردند که می‌توان به نظریه‌ی مدیریت علمی، نظریه‌ی مدیریت نهضت روابط انسانی، نظریه‌ی سیستم‌ها در مدیریت و نظریه‌ی ترکیبی مدیریت اشاره کرد. همه‌ی ما می‌دانیم که گذشته‌ی هر ملت چه پر افتخار و چه نامطلوب، دیگر سپری شده است و هیچ نیروی بشری قادر به آفرینش دوباره‌ی آن نیست. از این رو، مقطع زمانی حال برای نسل کنونی و آینده برای فرزندان ما اهمیت می‌یابد. تمامی جوامع دنیای امروزی متشکل از سازمان‌هایی هستند که برای مردم آن جامعه به تولید کالا یا خدمات می‌پردازند و از این راه منتفع می‌گردند. با توجه به جمعیت بسیار زیاد جوامع، بدون وجود مدیریت کارآمد و اثربخش در هر سازمان و رده‌های مختلف سازمانی، آن‌ها قادر به برآورده کردن نیازهای جامعه نیستند. لذا، برای نیل به اهداف عالی و رشد و تعالی فرهنگی، اقتصادی، صنعتی و سیاسی خود و نسل آینده به مجموعه‌ای از مدیریت جهت برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل نیازمندیم. سخن گفتن از مدیریت بدین معنا نیست که انسان چگونه بتواند یک اداره و یا سازمان مشخص را مدیریت نماید، بلکه مراد این است که ما چه قوانینی را برای مدیریت داشته باشیم و چگونه بتوانیم در هر شرایط، خود را به آن قوانین پایبند بدانیم و مدیریت خودمان را آن‌طور با قوانین جامعه مورد نظر هماهنگ کنیم که نه خود ما و نه جامعه از آن ضرر ببیند؟ در همۀ تمدن‌های بشری، این یک امر پذیرفته شده است که اداره کننده‌ی سالم، درستکار، راستگوی و پایبند به قانون را مردم می‌پسندند. همه‌ی ادیان و مکتب‌های بشری، اصولی را در این زمینه وضع کرده‌اند تا جامعه را به سوی خیر و فلاح بکشانند، این اشخاص هستند که قانون را زیر پای می‌گذازند، آن‌را توجیه غلط می‌کنند و مورد استفاده‌ی سوء قرار می‌دهند. به عبارت دیگر، مشکل اصلی فقدان قانون نیست بلکه مشکل در عدم رعایت و تطبیق قانون است. نویسندگان (نسرین اوضاعی، صدیقه پزشکپور و حمید کوهدار) در کتاب بایدها و نبایدها در مدیریت موفق، دستیابی به ارزش‌های بنیادین و محقق کردن اهداف هر سازمان را مستلزم تدوین برنامه‌های استراتژیک و اجرای کامل آن‌ها می‌دانند. سازمان‌ها، برای حرکت به سمت تعالی، ناگزیر از استقرار سیستم‌های نوین مدیریتی هستند، نظام‌های نوین مدیریت که ابزارهای اصلی در فرایند توسعه هستند، موجب تولید محصولات و خدمات با کیفیت مطلوب و متناسب با نیازهای مشتریان، ارباب رجوع و ذی نفعان می‌گردند. فهرست مطالبمقدمه‌ی نویسندهمقدمه‌ی کتابتعریف مدیریتکارکردهای مدیریتمدیریت و موفقیتدوازده پیام مدیریتی از حضرت امیرالمومنین علیّ علیه السلامعوامل موفقیت در مدیریتعوامل تعیین‌کننده‌ی موفقیتمدیریت در هزاره‌ی سومتسهیل دستاوردهای یک مدیریتویژگی‌های حرفه‌ای بودن مدیران موفقاهمیت و ضرورت مدیریت بر خودنکات مدیریتیمدیریت بحرانمدیریت افراد پرخاشگرمدیریت افراد کم‌روارزش‌های اخلاقی مدیرانروی اهداف تمرکز ‌کنید نه جزئیات.مدیریت مشارکتیمدیریت زمانخلاقیت در مدیریتموانع خلاقیتاتاق فکـر چیست؟شش نکته طلایی از زبان پدر مدیریت مدرنمدیریت ایده‌پردازیاصول بیست گانه مدیریتقانون طلایی برای مدیریت اثربخشمدیریت مدارس و موارد کاربردیفهرست منابع

more_vert کتاب تکنیک‌های جذب ثروت

ادامه مطلب

closeکتاب تکنیک‌های جذب ثروت

کتاب تکنیک‌های جذب ثروت نوشته‌ی مهدی شهابی، شامل تکنیک‌ها و تمریناتی است که عمل به آن‌ها می‌تواند شما را در مسیر موفقیت و جذب ثروت قرار دهد. زندگی پر از فرصت‌های طلایی است ولی آیا می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید؟! یا با بیان جملاتی مانند «نه اکنون وقت ندارم، زمان ندارم، گرفتارم و چالش‌های زندگی‌ام به ‌قدری زیاد است که فرصت مطالعه ندارم»، این فرصت‌ها را از دست می‌دهید؟! متاسفانه این گفتگو و نجواهای درونی ما انسان‌ها در عصر جدید است که باعث شده از فرصت‌ها نتوانیم به ‌خوبی استفاده کنیم و اغلب با برچسب گرفتاری یا نداشتن زمان، به‌ راحتی آن‌ها را از دست می‌دهیم. شاید شما در اطراف خود بارها با موقعیت‌های شگفت‌انگیز و افراد موفقی که بدون پشتوانۀ مالی و به ‌صورت خود ساخته، جاذب پول و ثروت هستند برخورد کرده و جوابی برای چگونگی آن نیافته باشید. چرا برخی از افراد به هر چیزی که دست می‌زنند به طلا تبدیل می‌شود؟ و چرا هرجا می‌روند، پول و ثروت هم به دنبال آن‌ها دوان‌ دوان می‌آید؟ آنچه را که می‌خوانیم مهم نیست، مهم این است که به چه چیزی عمل می‌کنیم. افراد زیادی هستند که مطالب فراوانی در ذهن خود دارند، اما اقدام آن‌ها ضعیف است و فقط اطلاعات را با خود حمل می‌کنند. شما جزو کدام دسته از این افراد هستید؟ حمل‌کنندۀ اطلاعات یا عمل‌کننده؟ در واقع افراد باهوش کسانی هستند که به آنچه می‌دانند عمل می‌کنند و روز به‌ روز موفقیت خود را به درجات و سطوح بالاتر می‌رسانند، چون عمل‌گرا هستند. افرادی را هم در جامعه می‌بینید که اطلاعات زیادی دارند، ولی به نتایج خوبی نرسیده‌اند، چون مطالب را به‌ صورت صحیح، کاربردی نکرده‌اند. شاید یکی از دلایل این باشد که راه‌حلی پیدا نکرده‌اند یا مطالب به ‌گونه‌ای پیچیده بوده که نتوانستند به ‌راحتی در زندگی خود از آن‌ها بهره‌گیری نمایند. در این کتاب مطالب به ‌گونه‌ای روان، شیوا و بسیار کاربردی به همراه راه‌حل‌ها نوشته شده تا آنچه را که شما می‌خواهید، در مسیر موفقیت و جذب ثروت کسب نمایید و بتوانید از زندگی و کسب ‌و کار خود نهایت لذت را ببرید. در بخشی از کتاب تکنیک‌های جذب ثروت می‌خوانیم: یکی از مهم‌ترین نکات برای کسب موفقیت و جذب ثروت، تکنیک خودشناسی است. وقتی که انسان بتواند از خود و توانایی‌های خویش درکی واقعی داشته باشد، می‌تواند بسیاری از قوانین دیگر جهان هستی را به ‌راحتی باور کند. به ‌عبارت ‌دیگر، قوانین برای وی بهتر قابل ‌درک و فهم خواهد بود. وقتی به دنبال خودِ واقعی خویش باشیم و بفهمیم از کجا آمده‌ایم، به کجا می‌رویم و آمدنمان برای چه کاری بوده، به منبع و سرچشمۀ واقعی خودمان بیشتر فکر خواهیم کرد و بیشتر آن را خواهیم شناخت. می‌خواهم در اینجا توجه شما را به این نکته جلب کنم که ما انسان‌ها در قیاس با کل موجودات جهان هستی، پیشرفته‌ترین مخلوقات خداوند قادر متعال هستیم. خداوند برای خلقت ما به خودش تبریک گفته، ما را اَحسَنَ الخالقین معرفی نموده و از بین تمام آفریده‌هایش ما برگزیده شده‌ایم تا روح الهی در ما جریان داشته باشد و ما جانشین او در زمین باشیم. هیچ‌گاه کسی، فرد دیگری را مطلقاً جانشین خود قرار نمی‌دهد، مگر آنکه صفات و شایستگی‌های خودش، هر چند خیلی کمتر، در او وجود داشته باشد. خداوند فرموده: «ما انسان را شبیه به خود آفریدیم.» بنابراین، تمامی صفات خداوندی هر چند نه به‌ طور مطلق، در ما به ودیعه گذاشته شده است. همان روزی که ما به سیمای انسان آفریده شدیم، درجۀ شایستگی و لیاقت خود را دریافت نمودیم. حتی تصور اینکه ما لیاقت موهبت‌های بزرگ را نداریم، عملاً به معنی نفی ارزش‌های الهی و بنابراین ناسپاسی است. فهرست مطالبمقدمهبخش اول: تکنیک‌های معنوی موفقیتفصل اول: تکنیک خودشناسیفصل دوم: تکنیک بخشایشفصل سوم: تکنیک نماز اول وقتفصل چهارم: تکنیک شکرگزاریفصل پنجم: تکنیک صداقت (عدم حسادت و دروغ)فصل ششم: تکنیک کمترین تلاشفصل هفتم: تکنیک باورهابخش دوم: تکنیک‌های طلاییفصل هشتم: تکنیک قانون 5 ثانیهفصل نهم: تکنیک تجسم خلاق (تصویرسازی ذهنی مثبت)فصل دهم: تکنیک سرسختیفصل یازدهم: تکنیک عزت نفسفصل دوازدهم: نتیجهمنابع کتاب

more_vert کتاب «یک قدم مانده تا رویا، دوقدم به موفقیت»

ادامه مطلب

closeکتاب «یک قدم مانده تا رویا، دوقدم به موفقیت»

 « یک قدم مانده تا رویا، دو قدم تا موفقیت» عنوان کتابی است که به قلم «الهه کامجویی» از نویسندگان استان مرکزی به رشته تحریر درآمده است. این کتاب ۹۶ صفحه‌ای با شمارگان ۲ هزار نسخه از سوی انتشارات«ارشک» به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است. قیمت هر جلد از این تازه نشر که در قطع رقعی به چاپ رسیده برای علاقه‌مندان به کتابخوانی ۳۵ هزار تومان است. داشته‌های این کتاب در ۹ فصل با عناوین معنای موفقیت چیست، با رویاهات زندگی نکن، زندگیتو رویایی کن، مدیریت زمان، معاشرت با دیگران، رابطه مقدار خواب و موفقیت، قدم برداشتن برای موفقیت، چیزهای خوب رایگان هستند، انسان‌ها باید برای کامل شدن تلاش کنند و فرشته‌ها ارایه شده است. در پیشگفتار این کتاب آمده است: رویاپردازی کلید ورود به موفقیت است و برای داشتن زندگی ایده‌آل باید آگاهانه گام برداشت. سراسر زندگی با اتفاقات شکل می‌گیرد و باید بر ذهن تسلط داشت تا راه موفقیت را با سنگفرش رویا و تلاش ساخت. مواردی که در این کتاب ارایه شده تجاربی است که آغوش موفقیت را برایتان می‌گشاید اگر به آن‌ها پایبند باشید. هر انسانی باید برای رویاهایش بجنگد و برنده واقعی کسی است که حتی در شرایط منفی هم مثبت بماند و بر هدفش تمرکز کند، اگر می‌خواهیم از درخت زندگی میوه بچینیم باید شاهد مراحل رشد درخت باشیم و با مراقبت‌هایمان و ابیاری مستمر زمینه آن را فراهم کنیم.

more_vert کتاب « دانستنی‌های حکیمانه»

ادامه مطلب

closeکتاب « دانستنی‌های حکیمانه»

«دانستنی‌های حکیمانه» عنوان کتابی است که به قلم «محمد بیگلویی» به رشته تحریر درآمده است. این کتاب ۱۲۲ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات مهر کتیبه اراک به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است. قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی و مطالعه ۱۰ هزار تومان است. موضوعات این کتاب در دو بخش مجزا ارایه شده که در گام اول پیرامون مقام مادر و پدر، همسر، فرزندان، و خویشان نزدیک مطالبی عنوان شده است و در ادامه در مورد مقوله چشم زخم، مقایسه ذهن پاک و ناپاک، افراد سمی، ویژگی‌های کاسب خوب و اینکه چرا زنان می‌خواهند کم‌سن‌تر باشند توضیحاتی عنوان شده است. فصل دوم کتاب به مفاهیمی چون قرآن، خدا و انسان پرداخته و قانون سپاسگزاری را شرح داده است. ۳۰ قانون طلایی از احترام به خود، اعیاد و جشن‌ها، بهشت و جهنم، اندر وادی دانستنی‌ها نیز از دیگر عناوینی است که فصل دوم کتاب به آن‌ها پرداخته است. در مقدمه این کتاب آمده است: دانستنی‌ای حکیمانه دستمایه‌ای است که انسان به سوی روشنایی و کمال هدایت شود چرا که ما زاده شده‌ایم تا از پرتوی نور الهی به عنوان روح در وجودمان بهترین نمایه را به تصویر بکشیم. دنیا فانی و آخرت ابدی است و انسان فرهیخته به مسایل زودگذر مشغول نمی‌شود و می‌کوشد جوهر الهی پاک و مطهر جودش را بارور کند. در مطلبی با عنوان مادر در فصل نخست کتاب نویسنده عنوان کرده که پس از خدا این مادر است که بخشودگی و مهر را به معنای تمام کلمه ادا می‌کند و باید قدر این نعمت را دانست و قدردان بود. در این جستار نویسنده در خصوص جایگاه پدر عنوان کرده است: اگرچه نگفته‌اند بهشت زیرپای پدران اما همیشه حمایت، دلسوزی و عشقش چتری بر سرخانواده است و امید که فرزندان قدر ایثار و همدلی و زحماتی که پدر می‌کشد بدانند. این نویسنده در بخش ویژگی‌های کاسب خوب ۲۲ موضوع را برای موفقیت در این شغل ملاک اصلی می‌داند که از جمله آن ادب و انصاف، احترام به مشتری، خوش رویی، پرهیز از کم‌فروشی، وجدان کاری، منطق‌گرایی و رضایت به سود عادلانه است. در فصل دو کلیات معرفی کتاب وحی و اسامی قرآن، مزایای قرائت قرآ« و شناسنامه قرآن ارایه شده و احساس وجودی نویسنده از خالق و مناجاتی با عنوان ندای خدا مطرح شده است. در موضوعی با عنوان انسان نویسنده کتاب در خصوص تولد انسان امروزی و سیر تکاملی از خلقت آدم تاکنون را بیان کرده و ویژگی‌های انسان امین و نورانی، شیوه‌های روزی انسان، ظرفیت مغز، اهمیت خودشناس و تکالیف رده های سنتی زیستی هر فرد را ارایه کرده است. نویسنده در مبحثی با عنوان قانون سپاسگزاری کوشیده است اهمیت احترام به داشته‌ها و دیدگاه مثبت در تداوم خیر و نعمت را شرح دهد. ۳۰ قانون طلایی احترام به خود بخش دیگری از این کتاب است و در پی آن حکایاتی از بزرگان در این موضوعات ارایه شده است.