جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب رمان چیست؟

ادامه مطلب

closeکتاب رمان چیست؟

کتاب رمان چیست؟ نوشتۀ محسن سلیمانی، اثری در زمینه انتقاد بر رمان و تاریخچه‌ی آن است که به شناخت بیشتر رمان کمک می‌کند. این کتاب انواع رمان را مشخص کرده و درباره آن توضیح داده است، برای نقد به یک رمان باید در ابتدا انواع آن را شناخت و سپس روی آن متمرکز شد. کتاب رمان چیست؟، به شما نگاه کلی می‌دهد و نشان می‌دهد که جایگاه رمان در جوامع امروز چیست. این کتاب در هفت فصل گردآوری شده است. با وجود این که تعداد کتاب‌های ریز و درشتی که در زبان انگلیسی دربارۀ رمان تألیف شده کم نیست، اما انتخاب کتابی واحد برای ترجمه، بسیار مشکل است. چرا که از طرفی، کتابی که انتخاب می‌شود باید حاوی اطلاعات اولیه دربارۀ رمان باشد، و در ثانی، برخی از مسائل مبتلا به رمان نیز در آن تحلیل شده باشد. از سوی دیگر، اگر کتابی در این زمینه تألیف می‌شد، بیم آن می‌رفت که مترجم این کتاب نیز همان راهی را برود که مؤلفان سلف رفته‌اند؛ یعنی همان گزینش‌ها و دسته‌بندی‌هایی که خواننده را به جای این که به آب برساند، سر درگم در بیابانی از مطالب درهم و برهم رها می‌کند، و یا این که با نشان دادن سراب‌هایی چند، تشنه‌ بر‌ می‌گرداند.فهرست مطالب یادداشت مترجممروری بر تاریخچه رمانرمان بیلدانگرمان اجتماعیرمان تاریخیرمان محلیانواع رمان1) رمان اجتماعی2) رمان احساساتی یا پُر سوز و گداز3) رمان پلیسی4) رمان پیکارسک5) رمان تاریخی6) رمان تجربی7)رمان رشد و کمال8) رمان حادثه9) رمان روان‌کاوانه یا جریان سیال ذهن10) رمان روانی11) رمان رفتار و رسوم اجتماعی12) رمان روستایی13) رمان زمین14) رمان سیاسی‌ اجتماعی یا رمان مسئله غامض اجتماعی15) رمان شخصیت16) رمان ضد رمان17) رمان عاشقانة پُر ماجرا18) رمان تبلیغی19) رمان کلیددار20) رمان دلهره‌آور یا گوتیک21) رمان مستند22) رمان مکاتبه‌ای23) رمان محلیرمان امروزجایگاه کنونی رماننقد رمانتعریف رمانرمان در برابر شعر و نمایشنامهرمان چیست؟رمان و واقع‌گراییرمان و واقع‌گرایی در جزئیاتواقع‌گرایی در ساختمان رمانساختمان رمانرمان‌نویس چگونه ما را به خواندن رمانش ترغیب می‌کند؟رمان و سه قالب داستانی دیگررمانسشرح احوال داستانی یا اعترافاتهجو و طنز منیپوسی یا حلاجی ادبیبرخی از منابع

more_vert مقاله علمی و پژوهشی گرافیک نوول و کمیک ژورنالیسم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی گرافیک نوول و کمیک ژورنالیسم

مقاله علمی و پژوهشی" گرافیک نوول و کمیک ژورنالیسم " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به گرافیک نوول و کمیک ژورنالیسم ، سواد جدید ، اخبار جعلی ، رمان گرافیکی ، قابلیت رمان گرافیکی ، مزیت رمان گرافیکی ، نظام آموزشی و آینده گرافیک نوول اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب طرح و ساختار رمان

ادامه مطلب

closeکتاب طرح و ساختار رمان

کتاب طرح و ساختار رمان نوشته جیمز اسکات بل، از مجموعه کتاب‌های آموزش نویسندگی است که به بررسی ساختار رمان، صحنه‌ها، طرح‌های پیچیده و راهنمایی‌ها و ابزارهایی برای اصلاح طرح و ساختار رمان می‌پردازد. اغلب رمان نویس‌ها، صرف نظر از این که چه نوع رمانی می‌نویسند، باید مشکل ساختاری رمان خود را به نحوی حل کنند؛ مگر این که برای‌شان مهم نباشد که خواننده‌ها اثرشان را می‌خوانند یا نمی‌خوانند. جیمز اسکات بل (James Scott Bell) داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، استاد دانشگاه، و شاعر است. وی در رشتۀ حقوق تحصیل کرد و وکیل شد، ولی به دلیل زمینۀ فعالیت‌های ادبی و هنری که در دوران جوانی و دانشگاه داشت ناگهان تصمیم گرفت نویسنده شود. وی غیر از مقالات مختلف و چند فیلمنامه، تاکنون بیش از 29 رمان منتشر کرده که برخی از آن‌ها به ده زبان دنیا ترجمه شده است. اسکات بل بیشتر رمان‌های پرحادثه می‌نویسد که برخی از آن‌ها از این قرار است: عدالت کور، دروغی دیگر، فریب‌ خورده و مرا ترک نکن. غیر از این، او نویسندۀ مجلۀ رایترز دایجست و استاد داستان‌نویسی در دانشگاه پپردین در کالیفرنیا نیز بوده است. از همه مهم‌تر او تا کنون پنج شش کتاب در زمینۀ داستان‌نویسی منتشر کرده است. در بخشی از کتاب طرح و ساختار رمان می‌خوانید: در شروع رمان ماجرایی، شخصیت اصلی باید جایی را ترک کند. بنابراین در پردۀ اول نویسنده شخصیت را قبل از این که به دنبال ماجرا برود معرفی می‌کند و نشان می‌دهد که او می‌خواهد چه نوع زندگی‌ای را رها کند. در این جا ممکن است شخصیت به دلایل مختلفی از زندگی و محیط کنونی‌اش ناراضی باشد. این زندگی ممکن است واقعا در تضاد با راحتی و سلامت شخصیت باشد، درست مثل وضعیت هاک در ماجراهای هاکلبری فین (1885) نوشتۀ مارک تواین، یا ممکن است شخصیت اصلی عینا مثل دون‌ کیشوت در رمانی به همین نام (1605) حس کند باید از خانه و کاشانه بیرون بزند و کاری برای مردم دنیا بکند. در این جا بد نیست به همین منظور لحظاتی نگاهی به ماجراهای هاکلبری فین بیندازیم. با آن که جناب مارک تواین در همان سخن آغازین کتاب با عنوان اخطار فرموده‌اند که «هرکس سعی کند در این کتاب دنبال طرح رمان بگردد تیر باران خواهد شد»، خود اسم رمان دست او را رو می‌کند: ماجراهای فین همان طرح رمان است. فهرست مطالبفصل 1: خوب حالا این طرح چیست؟فصل 2: ساختار رمان: آنچه اجزای طرح شما را به هم پیوند می‌دهدفصل 3: چگونه از سوژه‌ها لبریز شویم؟فصل 4: شروع قوی رمانفصل 5: میانه رمانفصل 6: آخر رمانفصل 7: صحنه‌هافصل 8: طرح‌های پیچیدهفصل 9: قوس شخصیت در طرحفصل 10: نظام‌های طراحیفصل 11: اصلاح و بازنویسی طرحفصل 12: الگوهای طرحفصل 13: عیب و ایرادهای همیشگی طرح و راه‌های درمان آنفصل 14: راهنمایی‌ها و ابزارهایی برای اصلاح طرح و ساختار رمان

more_vert کتاب با و بی‌تکلف: درس گفتارهای داستان نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب با و بی‌تکلف: درس گفتارهای داستان نویسی

کتاب با و بی‌تکلف درس‌های نویسندگی اورهان پاموک، نویسنده برنده نوبل ادبی است. این کتاب برای علاقه‌مندان به داستان‌نویسی بسیار راهگشا و کاربردی است. کتاب با و بی‌تکلف (The Naive And Sentimental) که در واقع متن درس گفتار‌های اوست برای کلاس موسوم به Norton در دانشگاه هاروارد که سال 2011 چاپ شده است. اُرهان پاموک (Orhan Pamuk) سال 1952 درست مثل قهرمان رمان‌هایش آقای جودت و پسران و کتاب سیاه در خانواده‌ای پرتعداد اما متمول در محله‌ی نیشان تاشی استانبول به دنیا آمد. اولین رمانش آقای جودت و پسران را که حکایت خانواده‌ای متمول و پر تعداد است در سال 1982 نوشت که جوایز ملی "اُرهان کمال" و "کتاب سال" را برایش به ارمغان آورد. سال بعد رمان خانه خاموش را منتشر کرد که جایزه‌ی "prix de la découverte européen" را از آن خود کرد. رمان قلعه‌ی سفید (1985) که حکایتی است از رفاقت یک دانشمند عثمانی با برده‌ای از روم، به زبان انگلیسی و سپس تقریباً به تمامی زبان‌های اروپایی ترجمه شد و پاموک را نویسنده‌ای جهانی کرد.رمان کتاب سیاه که بار دیگر بالاترین جایزه‌ی ادبی فرانسه را نصیبش کرد شهرت ارهان پاموک را دوچندان نمود. در بخشی از با و بی‌تکلف می‌خوانیم:رمان‌ها در واقع برای ما در حکم حیاتی دیگر هستند. درست مثل خواب از دید شاعر فرانسوی، ژرار دو نروال، رمان‌ها هم رنگ و لعاب، جذابیت و در عین حال عمق و پیچیدگی زندگی را شکل می‌دهند و سر و ته آن را از اشیاء، اشخاص و چهره‌هایی که می‌شناسیم لبالب پر می‌کنند. وقتی که رمان می‌خوانیم، درست مثل وقتی که خواب می‌بینیم، خارق‌العادگی چیزهایی که با آن‌ها مواجه می‌شویم بعضی وقت‌ها چنان درگیرمان می‌کند که مکان و زمان را به کل فراموش می‌کنیم و از جان و دل خود را به واقع در میان آن اشیاء و اشخاص و اتفاق‌ها احساس می‌کنیم. فهرست مطالبدرباره‌ی نویسندهوقتی مشغول خواندن یک رمان هستیم، در ذهن ما چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟آقای پاموک، آیا قصه‌ی این رمان در واقع قصه‌ی زندگی واقعی خود شماست؟شخصیت‌های ادبی، پیرنگ، زمانکلمات، تصاویر، اشیاءموزه‌ها و رمان‌هاکانون مرکزیحرف آخرپیوستهفائیستوس برای آخیلوس سلاح می‌سازد

more_vert کتاب شناخت هنر رمان

ادامه مطلب

closeکتاب شناخت هنر رمان

کاترین لور در کتاب شناخت هنر رمان، به بررسی نقاط تمایز رمان خوب از بد پرداخته و با بیانی ساده به پرسش‌های پیرامون این حوزه‌ی ادبیاتی پاسخ داده است. تبلیغات مسلماً در فروش رمان مؤثر است اما آیا معیار ارزشى فروش زیاد محسوب می‌شود؟ اصطلاح «پرفروش‌ترین» تغییر معنى داده است و از عبارت «این رمان جزء ده یا پانزده رمان پرفروش است» به صورت ارزیابى نقادانه‌اى درآمده که رمان‌ها را با توجه به نظر خوانندگان به دو دسته خوب و بد تقسیم مى‌کند. در نظر عده‌اى رمان پرفروش رمان خوبى است که باید فوراً آن را خواند؛ در نظر گروهى دیگر رمان پرفروش رمانى است بازارى که تحت هر شرایطى باید از آن دورى کرد. با توجه به این که تعداد خریداران رمان نشانگر پسند عامه مردم است، مى‌توان از آن استفاده کرد و درباره‌ی جامعه اطلاعاتى به دست آورد. کتاب شناخت هنر رمان (The Novel and the Reader)، در پنج فصل به مهم‌ترین سؤالات رمان‌‌خوان‌ها پاسخ داده است. این کتاب در وهله اول براى دانشجویان ادبیات نوشته شده است و در وهله دوم براى افراد عادى از هر گروه سنى و با هر شغلى که علاقه‌مندند و مى‌خواهند فرق انواع رمان را بدانند. لذت، ذوق، ارزش و اعتماد به نفس ثمره آگاهى است. این آگاهى را هم مى‌توان آموخت و هم مى‌توان آموزش داد. هنر رمان تا حدى ساده، آسان و روشن است. رمان قالبى جدید و آشناست و شگفت این که جدید بودن و آشنا بودن بیش از حد این قالب، دانشجویان علاقه‌مند را دچار مشکل مى‌سازد. کاترین لور (Katherine Lever)، در تألیف این کتاب از الگوى مرسوم کتاب‌هاى دانشگاهى پیروى کرده است. او در پاسخ به پرسش‌های متداول دانشجویان هنگام تدریس به گردآوری این کتاب روی آورد. در بخشی از کتاب شناخت هنر رمان می‌خوانیم: اگر نقد به این عبارت ختم شود که، «به نظرم این رمان خوب است»، آیا ارزش این همه تلاش را دارد؟ اگر به این عبارت اکتفا کنیم کار بزرگى نکرده‌ایم. چه لزومى دارد که براى رسیدن به این عبارت خودمان را این همه به زحمت بیندازیم؟ اگر این عبارت به خودى خود ناشى از بلهوسى و پیشداورى باشد قطعاً ارزشى ندارد. ارزش این عبارت به فرایندى است که منجر به آن مى‌شود. ارزش نقد یعنى کل فرایند دقیق خواندن و درست ارزیابى کردن به همان نحوى که در این فصل بیان شد. چنین فرایندى ارزش‌هاى زیادى دارد که هم درونى و هم برونى‌اند. وقتى بدانیم چه مى‌خوانیم لذت بیشترى مى‌بریم. اگر هر اثر هنرى را درک کنیم از آن کاملا لذت مى‌بریم. با درک هنر رمان مى‌توانیم دیگر قالب‌هاى ادبى و نیز هنرى را نیز درک کنیم. در سمپوزیومى که در سال 1958 در کالج ولزلى برگزار شد دانشجویان از اهل فن پرسش‌هاى زیادى درباره موسیقى، نقاشى، مجسمه‌سازى و معمارى کردند. دانشجویان از این نوع پرسش‌هاى اساسى درباره ادبیات هم مى‌کنند: هنرمند کیست؟ هنر چیست؟ منتقد هنر کیست؟ اگر از ارتباط بین این سه پرسش در یک هنر آگاه شویم، این آگاهى مى‌تواند ما را در درک دیگر هنرها نیز یارى کند. با پرورش ذوق و قریحه‌مان به جرگه خوانندگان فرهیخته‌اى وارد مى‌شویم که آینده تمدن بشرى به آن‌ها وابسته است. رمان‌نویسان اگر ماندگارى را دوست دارند باید خوانندگانشان را بشناسند و بین آن‌ها تفاوت قائل شوند. تحسین چند منتقد حرفه‌اى یا فروش زیاد آن‌ها در بعضى کتاب‌فروشى‌ها نمى‌تواند جاى درک و لذت هزاران خواننده خوب را بگیرد. سرانجام این که وقتى بتوانم همراه با اعتماد به نفس متواضعانه کسى که نه تنها مى‌داند رمان خوب چیست بلکه به علت خوب بودن آن هم واقف است، نظرم را درباره رمانى اظهار کنم احساس غرور مى‌کنم. اگر نشان دهیم که مى‌توانیم مستقل فکر کنیم و نیازى به تکیه بر نقدهاى دیگران نداریم، دیگران نیز به ما احترام مى‌گذارند.فهرست مطالب یادداشت مترجمپیشگفتارفصل اول: تعریف رمانتعریف رمانروایتنوشتارنثرحجم زیاددنیاى واقعى خیالىجدیدخلاصه فصلفصل دوم: رمان و رمان‌نویسدشوارى کارهدفنقطه آغازتبدیلمکاشفهساختواژه گزینىصفاتى که برازنده رمان‌نویس نیستخودآگاهى رمان‌نویسبرقرارى ارتباطفصل سوم: رمان و خواننده رمانپذیرشخوب خواندنبد خواندنبازخوانى رمانفصل چهارم: رمان و منتقد رماننقطه آغازواقعیت و رماندنیاى خیالىاختیارات رمان‌نویستار درهم تنیدهآدم‌هانیروهاى دخیلزبان و پیوند اجزاى رمانتصویرسازىتمیز دادنارزش نقدفصل پنجم: رمان و دانشجوى ادبیاتواژه‌ نامه فارسى انگلیسىواژ‌ه‌ نامه انگلیسی فارسى

more_vert کتاب پرستوها در راه اند: بررسی نخستین گرایش های زنانه در ادبیات فارسی و عربی

ادامه مطلب

closeکتاب پرستوها در راه اند: بررسی نخستین گرایش های زنانه در ادبیات فارسی و عربی

کتاب حاضر برای علاقه‌مندان و نویسندگان قصه‌های کودکان و نوجوانان تدوین شده و در آن، فعالیت‌های حوزه‌ نقد ادبیات کودک و نوجوان در فاصله‌ی سال‌های 1358 تا 1377 بررسی می‌شود. در این بررسی، شیوه‌ی کار چنین بوده که پس از جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف و دسته بندی فعالیت‌ها بر اساس سال‌های مورد بررسی، گزارش رویدادهای هر سال به تفکیک در بخش اول کتاب فراهم می‌آید؛ سپس در بخش دوم، فعالیت‌های حوزه‌ی کتاب‌های نظری، جشنواره‌ها و پایان‌نامه‌ها به شکل‌ موضوعی بررسی شده است. دو فصل آخر نیز، به بررسی کمی و آماری نقدها و بررسی کیفی نقدها اختصاص دارد. بخش اصلی این کتاب شامل مرور اتفاقات حوزه‌ی نقد ادبیات کودک و نوجوان در هر سال است. بدین سان، برای هر سال پس از اشاره‌ به مهم‌ترین اخبار فرهنگی، رویدادهای مهم حوزه‌ی ادبیات کودک مجلات تخصصی، مطالب موجود در مجلات ادبی، نشریات عمومی، نشریات کودک و نوجوان و روزنامه‌ها مرور شده است. کتاب‌های تئوری منتشر شده در هر سال و معرفی کتاب‌هایی که بخش‌هایی از آن به ادبیات کودک مرتبط است، در ادامه‌ی مطالب آمده است. فهرست مطالب مقدمهفصل اول: کلیاتگفتار اول: بیان مسئله گفتار دوم: اهمیت تحقیقگفتار سوم: سؤال مورد تحقیقگفتار چهارم: تعریف واژگانگفتار پنجم: محدودیت‌هاگفتار ششم: پیشینه‌ی تحقیقگفتار هفتم: روش کار فصل دوم: تحلیل داده‌هاگفتار اول: گذری بر رنسانس در اروپا گفتار دوم: انقلاب صنعتی و تأثیر آن بر ساختار زندگی اروپاگفتار سوم: بورژوازیگفتار چهارم: دموکراسی گفتار پنجم: جایگاه رمان در عصر انقلاب صنعتیفصل سوم: انقلاب مشروطهگفتار اول: علل بروز انقلاب مشروطه در ایرانگفتار دوم: شعر در عصر مشروطهگفتار سوم: انواع رمان‌های اولیه (تاریخی ـ اجتماعی ـ پاورقی)فصل چهارم زن و گرایش‌های زنانهگفتار اول: فمینیسم (مکتب احقاق و حقوق زن)گفتار دوم: مروری بر تاریخ فمینیسم و علل پیدایش آنگفتار سوم: گرایش‌های زنانه در ایران گفتار چهارم: گرایش‌های زنانه در جهان عربفصل پنجم: وضعیت رمان‌نویسان زن ایرانیگفتار اول: ایران میان دو انقلاب گفتار دوم:نخستین زنان رمان‌نویس ایرانیگفتار سوم:مهم‌ترین درون‌مایه‌های رمان‌های نویسندگان زن ایرانیگفتار چهارم: وضعیت کلی رمان‌نویسان زن ایرانی پس از انقلاب اسلامی (1357هـ.ش)گفتار پنجم: گرایش‌های جدید زنانه در رمان‌های پس از انقلابگفتار ششم: مشهورترین رمان‌نویسان زن ایرانیگفتار هفتم: شاعران زن ایرانی میان دو انقلابگفتار هشتم:مهم‌ترین درون‌مایه‌های شعر زنان شاعر معاصر ایرانفصل ششم: مروری بر ادبیات معاصر عربگفتار اول:‌ زنان روشنفکر عرب (نوال السعداوی، می زیاده، و... )گفتار دوم: نخستین رمان‌نویسان زن عربگفتار سوم: مهم‌ترین درون‌مایه‌های رمان‌های نویسندگان زن عربگفتار چهارم: تراژدی فلسطین و تأثیر آن در ادبیات معاصر عربگفتار پنجم:مشهورترین رمان‌نویسان زن فلسطینیگفتار ششم: شعر معاصر عربگفتار هفتم:شاعران بزرگ زن عرب در عصر جدید گفتار هشتم:مهم‌ترین درون مایه‌های شعر زنان معاصر عربفصل هفتم: بررسی تطبیقی گرایش‌های زنانه ایران و عرب در ادبیات معاصر گفتار اول: آزادی زنگفتار دوم: مبارزه با تبعیضگفتار سوم: نقد جامعه‌ی مردسالارگفتار چهارم: نقد خشنونت و جنگگفتار پنجم: ارائه‌ی الگوهای رفتاریگفتار ششم: آرمانگرایی و مداخله در امور سیاسیگفتار هفتم: کوشش در رفع سوءِ تفاهم‌ها در باب زن و مردفصل هشتم: نتیجه‌گیریفهرست منابع و مآخذچکیده‌ی انگلیسی

more_vert کتاب صحنه پردازی در رمان

ادامه مطلب

closeکتاب صحنه پردازی در رمان

کتاب"صحنه پردازی در رمان" راهنمایی برای داستان نویسان جهت درست نویسی صحنه های داستان و رمان است. نویسنده در این کتاب با زبانی ساده و با آوردن مثال های زیاد به مسائلی همچون شروع صحنه، طول صحنه، انتخاب درست زاویۀ دید در صحنه، نحوۀ تمام کردن صحنه، انواع پایان صحنه، اولین ملاقات ها در صحنه، نوشتن صحنه های حادثه و صحنه های خنده دار، ساختاربندی صحنه و بازنویسی صحنه پرداخته است. ریموند آبستفلد (تولد 1952، پنسیلوانیا، آمریکا) داستان‌نویس، فیلمنامه‌نویس، استاد دانشگاه و شاعر است. وی تاکنون بیش از بیست و نه رمان در قالب‌های مختلف داستانی نوشته و رمان‌هایش نیز به ده زبان دنیا ترجمه شده است. علاوه بر این، چندین فیلمنامه و چند مجموعه مقاله نیز از وی منتشر شده است. آبستفلد، غیر از این کتاب، کتاب کمک‌های اولیۀ داستان‌نویسی را نیز منتشر کرده است. وی در کنار همۀ این‌ها معلم داستان‌نویسی نیز هست و در دانشگاه‌های مختلف امریکا، همچون دانشکدۀ آورنج کوست کالج، در کالیفرنیا، در زمینۀ نویسندگی خلاق تدریس کرده است. دنیا پر از افرادی است که مایل‌اند نویسندگی را به دیگران بیاموزند. جای بسی تعجب است که به‌رغم کثرت این قبیل افراد برای دادن آموزش، این‌همه آثار بد به بازار نشر راه پیدا می‌کند. رابرتسون دیویس فهرست مطالبدربارۀ نویسندهفصل اول: صحنه چیست و چه نیست؟فصل دوم: شروع صحنهفصل سوم: اندازۀ معقول: تعیین طول صحنه‏‌هافصل چهارم: مرد گفت، زن گفت: انتخاب درست زاویۀ دیدفصل پنجم: شما الان اینجا هستید: استفاده از مکان و زمان در داستانفصل ششم: وداع عاشقانه یا کینه‏‌توزانه: تمام کردن صحنهفصل هفتم: شکل متناسب: متمرکز کردن صحنه روی شخصیت، پیرنگ یا درون‏‌مایهفصل هشتم: معادلۀ پی: از کار در‏آوردن صحنه‏‌های پاداشفصل نهم: سلام غریبه: اولین ملاقات‏‌هافصل دهم: درگیری شخصیت‏‌ها: صحنه‌‏های حادثه و تعلیقفصل یازدهم: چه چیزی خیلی خنده‏‌دار است؟فصل دوازدهم: وداع طولانی: صحنه‏‌های پایانیفصل سیزدهم: از اثری به هم ریخته تا شاهکار: ساختار‏بندیفصل چهاردهم: از پیش‏نویس اولیه تا نسخۀ نهایی صحنه: بازنویسیضمایمالف) انگلیسی فارسیب) فارسی انگلیسینمایه

more_vert کتاب بدانیم و بنویسیم: جستاری در تعاریف و مفاهیم داستانی

ادامه مطلب

closeکتاب بدانیم و بنویسیم: جستاری در تعاریف و مفاهیم داستانی

در کتاب «ادبیات داستانی» نویسنده‌ی کتاب، جمال میرصادقی، این اصطلاح را اینگونه تعریف کرده است: «ادبیات داستانی(Fiction) بر آثار منثوری دلالت دارد که از ماهیت تخیلی برخوردار باشد، غالباً به قصه، داستان کوتاه، رمان و انواع وابسته به آنها «ادبیات داستانی» می‌گویند؛ بنابراین، این اصطلاح ادبی، نمایش‌نامه‌ی منظوم و حماسه و تراژدی و کمدی را در بر نمی‌گیرد، یعنی به منظومه‌های غنایی و بزمی نظیر «ویس و رامین» فخرالدین اسعد گرگانی و «خسرو و شیرین» ابومحمد الیاس نظامی گنجه‌ای و حماسه‌ی «شاهنامه‌ی فردوسی، ادبیات داستانی نمی‌گویند و این آثار در حیطه‌ی ادبیات (Literature)به معنی خاص آن قرار می‌گیرد. ادبیات داستانی فقط معرف آثار داستانی منثور است. و در فرهنگ اصطلاحات ادبی، در تعریف ادبیات داستانی آمده: «این اصطلاح، کلاً به آن دسته از آثار روایتی منثور اطلاق می‌شود که جنبه‌ی خلاقانه‌ی آنها بر واقعیت غلبه دارد و شامل: قصه، داستان کوتاه، داستان بلند و رمان می‌شود.» «ادبیات داستانی، هنر و فن ابداع و بازنمایی زندگی بشری از طریق به کارگیری واژگان مکتوب برای آموزش یا دگرگونی آن و یا هر دو می‌باشد.» و ادبیات داستانی به طور کلی در عرف نقد امروز به آثار روایتی تخیلی خلاقه‌ی منثور، در حوزه‌ی نثر داستانی گفته می‌شود. اساس ادبیات داستانی تخیل، و آدم‌ها و حوادث آن ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسنده است و با این وجود، این تخیلات ریشه در واقعیت‌های عینی و ملموس اجتماعی دارند.فهرست مطالب تعریف ادبیات داستانیالف) ادبیات داستانی تفریحیب) ادبیات داستانی تحلیلیتعریف داستانانواع داستانقصهداستان کوتاهانواع داستان کوتاهداستان کوتاه پیرنگ دار:داستان کوتاه بی‌پیرنگ:داستانکداستان بلندرمانتفاوت داستان کوتاه با سایر انواع ادبیات داستانیتفاوت داستان کوتاه و قصهتفاوت داستان کوتاه و داستان بلندتفاوت داستان کوتاه و رمانپیشینه‌ی داستان کوتاه در ادبیات فارسیساختار و عناصر داستان کوتاهطرح(PLOT)موضوعدرون‌مایهشخصیت و شخصیت‌پردازیزاویه دیدانواع زاویه‌ی دید داستانراوی اول شخصراوی سوم شخصروایت نامه‌ایروایت یادداشت‌گونهتک‌گوییپیرنگ داستانصحنهگفت‌و‌گولحنفضازبانزمانمکانحادثهسبکتکنیکفهرست منابع

more_vert جیمز دایر، نابغه‌ای که دردی احساس نمی‌کند

ادامه مطلب

closeجیمز دایر، نابغه‌ای که دردی احساس نمی‌کند

جیمز دایر گرفتار بیماری بسیار غریبی است. او هیچ درد جسمانی را احساس نمی‌کند و در عوض کنجکاوی عجبیی نسبت به مسائل دارد. شخصیت جیمز به غایت عجیب است از دوران نوزادی نه گریه می‌کند و نه حرف می‌زند. تجربه «درد» و «لذت» برای ما بدیهی و بی‌واسطه هستند. انسان از دوران جنینی درد را درک می‌کند به طوریکه جنین موقعیت خود را در شکم مادر برحسب رنج و دردی که در فضای محبوس رحم خود را جابجا می‌کند تا راحت شود. ما این تجربه را تا پایان عمر داریم. درد را احساس می‌کنیم و اینقدر این تجربه برای ما بدیهی است که کمتر نسبت به چگونگی نبود آن می‌اندیشیم؛ اما حتی وقتی نسبت به درد توجه نشان می‌دهیم، احتمالا خواهان شرایطی هستیم که برای همیشه نسبت به درد بی‌حس شویم. مثل زمانی که در دندانپزشکی از داروهای بی‌حسی استفاده می‌کنیم می‌خواهیم تا آخر عمر هیچ دردی را حس نکنیم. اما آندرو میلر در رمان خود، با بیانی غیرمستقیم نشان می‌دهید چنین شرایطی عجیب و رنج‌آور است و ما را تبدیل به انسانی عجیب می‎کند تا آدمی خوشبخت با استعدادی ستودنی و رشک برانگیز. آندرو میلر در شناخته شده‌ترین رمان خود، با عنوان «درد نهفته» با شخصیت پردازی خلاقانه و بدیع‌اش، توصیف‌های نازک بینانه‌اش و سوژه تاریخی جذابش توانسته خواننده رمان را با خود همراه کند، در غیر اینصورت خواندن این رمان نسبتا طولانی در عصری که همه چیز گزیده و به تعبیر «مینیمال» شده است، غیرممکن می‌نمود. «جیمز دایر» قهرمان این داستان در قرن ۱۸ میلادی است. ویژگی جیمز این است که، درد را احساس نمی‌کند؛ او می‌تواند میخ را در دستش فرو کند، استخوان پایش را عامدانه بشکند، انگار او هیچ ترسی از چاقو ندارد. ویژگی دیگر جیمز این است که نمی‌تواند از لذت سردر بیاورد، برخلاف پسران هم‌سال خود از چیزهای که آنها لذت می‌برند درکی ندارد و در برهه‌ای از زندگی‌اش بیشتر اوقات روز خود را در کتابخانه صرف مطالعه کتاب‌های مرجع می‌کند. رمان «درد نهفته» را می‌شود جزو رمان‌های تاریخی دسته‌بندی کرد. سفری خیالی به قرن ۱۸ میلادی اروپا به ویژه انگستان. آندرو میلر در شخصیت پردازی جیمز ، از همان بدو امر او را فرزندی متفاوت به تصویر می‌کشد؛ در حقیقت جیمز ماحصل یک تجاوز می‌شود و از همان کودکی نه گریه می‌کند و بسیار کم حرف است.   بی‌تفاوتی جیمز نسبت به درد کم‌کم برای اطرافیان او هویدا می‌شود و همین خصلت باعث می‌شود برای او سرنوشتی جذاب و پرکشش رقم بخورد. سرنوشتی که یک سر آن در معرکه‌گیران و سر دیگر آن در میان دانشمندان و پزشکان قرن ۱۸ میلادی است که این ویژگی جیمز او را فردی جذاب می‌نماید. میلر پس از آنکه نشان می‌دهد چطور عدم درک درد و لذت می‌تواند مهلک و عجیب باشد، به قول معروف «این تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند» و شخصیت محوری قصه از این ویژگی‌ خود استفاده کرده و تعقل را در خود پرورش می‌دهد. میلر در این کتاب به بهانه بیان داستان زندگی جیمز تلاش می‌کند دوران روشنگری قرن ۱۸ میلادی را به تصویر بکشد. در سرتاسر داستان روایت‌هایی از حضور معرکه‌گیران، جادوگران و نگرش‌های قرون وسطایی به سلامت و طب به چشم می‌خورد. تصویرسازی‌های درخشانی که نشان از فقدان عقل گرایی و خرد در آن دوره است. میلر در این رمان با قدرت تصویرسازی می‌کند و توان نویسندگی خودش را به رخ می‌کشد. سرتاسر رمان مملو از توصیفات خواندنی است. برای نمونه میلر در جایی می‌نویسد: «این سرمای رماننده استخوان‌سوز، پیر و جوان، خرد و کلان، تندرست و ناتوان را فرا می‌گیرد. نوازادان در کنار مادربزرگ‌های خمیده قد و بازماندگان بلنهایم مدفون می‌شوند. بیل گورکن‌ها چون برخورد میله با آهن صدا می‌دهد و گورها چنان کم عمق است که در روستاهای غربی از پیدایی کفن دزدان خبر می‌دهند، تا آنگاه که نگهبان گورستان کن گله‌ای سگ را در حال برکندن تخته‌های تابوت یک بی‌خانمان به گلوله می‌بندد.» رمان «درد نهفته» نوشته آندرو میلر در ۳۹۱ صفحه با منوچهر بیگدلی خمسه منتشر شده است.

more_vert کتاب روز بر می‌خیزد

ادامه مطلب

closeکتاب روز بر می‌خیزد

 رمان «روز بر می‌خیزد» به قلم مصطفی فعله‌گری در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی توسط انتشارات به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) روانه بازار نشر شد. به گزارش روابط عمومی به‌نشر، مصطفی فعله‌گری در این اثر، داستانی در روزگار حکومت پهلوی را روایت و سرگذشت یک زندانی سیاسی اهل اندیشه را بیان می‌کند که آرزوی نگارش زندگی یکی از زندانیان سیاسی نامدار جهان را در سر دارد و در این جست‌وجو، به ضرورت نوشتن کتابی درباره امام موسی کاظم (ع) می‌رسد.فعله‌گری در این رمان عنوان می کند: «از گرمای دل و درون مادر به زندان جهان می‌افتیم. روی خشت کهنه و سرخ جهان. بر این خشت کهنه و پهناور... در این زندان از ما می‌پرسند چه می خواهی از جهان؟! تازیانه، ناخن‌کشی، تف و توهین، دویدن در دالان‌های زنده ماندن با پاهای زخم‌پوش. گاهی آزادمان می‌کنند. از آن زندان به زندان جادارتری که تنهایی و بی‌پناهی و پلشتی و شکنجه‌گران سر کوچه و بازار ترسناک ترش کرده اند... کار ما این است که بتوانیم زندانی چالاک و تیز و بزی باشیم. تا بلکه یکی‌دو دم و بازدم بیشتر داشته باشیم. ورنه گوش تا گوش زودتر از آنچه که خدا می خواهد سرمان را می برند... «مرتضی علی» آدم نخستِ رمان «روز بر می‌خیزد» یکی از ماست. یکی از همین زندانی های تیز و بز که از زندان تک جای رحم مادر به زندان جهان می‌افتد و از آنجا به زندان سایه خدا به زندان شاه و سپس باز هم به زندان پر آمد و شد کوچه و خیابان و بازار. پول پرستان... مرتضی علی تسلیم نمی‌شود اما. می رزمد. همچون روز در چرخه هجوم شب های پر خاکستر و خون...»این اثر ۱۱۱ صفحه‌ای که در چاپ نخست و با قیمت ۱۶۰ هزار ریال روانه بازار کتاب شده در هفت بند و با قطع رقعی و شمارگان یک هزار نسخه در دسترس کتاب‌دوستان قرار دارد.در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «...صد هزار انقلابِ سیاسی هم اگر بشود تا مردم با دانایی به نیاز عدالت و دادخواهی نرسند، دادخواهی و عدالت بر زندگانی و کار و بار مردم نمی‌تابد... تابنده ترین آفتاب دانایی هم آفتاب کتاب است...».

more_vert نرم افزار طراحی و ویرایشگر گرافیکی وکتور Inkscape

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی و ویرایشگر گرافیکی وکتور Inkscape

نرم افزار طراحی و ویرایشگر گرافیکی وکتور - Inkscape v0.92.2 نرم افزار طراحی و ویرایشگر گرافیکی وکتور Inkscape یک ویرایشگر گرافیکی وکتور منبع باز شبیه برنامه های Adobe Illustrator, Corel Draw, Freehand یا Xara X می باشد که به وسیله آن می توان به طراحی و ویرایش تصاویر وکتور پرداخت. آنچه Inkscape را متمایز می کند، استفاده این برنامه از فرمت فایل Scalable Vector Graphics (SVG)، که یک XML منبع باز بر مبنای W3C استاندارد است، می باشد. Inkscape بر خلاف ویرایشگرهای گرافیکی bitmap مانند Photoshop یا Gimp، تصاویر گرافیکی خود را در فرمت وکتور ذخیره می کند. کنتراست تصاویر بیت مپ به رزولوشن خاصی بر مبنای تعداد پیکسل های تشکیل دهنده آن محدود می شود و امکان بزرگنمایی آن ها محدودتر از تصاویر گرافیکی وکتور می باشد.Inkscape می تواند به عنوان یک ابزار مناسب و قدرتمند طراحی که با استانداردهای XML, SVG و CSS سازگاری کامل دارد، استفاده شود. این نرم افزار از بسیاری ویژگی های پیشرفته SVG (مانند markers, clones, alpha blending و ...) پشتیبانی می کند. قابلیت های کلیدی نرم افزار Inkscape:- طراحی و ویرایش تصاویر وکتور- وارد نمودن تصاویر مربوط به دیگر نرم افزارهای گرافیکی مانند Adobe Illustrator, Corel Draw, Freehand یا Xara X- پشتیبانی از فایل های Scalable Vector Graphics- سازگار با استانداردهای XML, SVG و CSS- پشتیبانی از ویژگی های پیشرفته SVG- انجام آسان عملیات پیچیده- رابط کاربری آسان

more_vert نرم افزار ساخت طرح گرافیکی وکتور برای نشر و چاپ

ادامه مطلب

closeنرم افزار ساخت طرح گرافیکی وکتور برای نشر و چاپ

نرم افزار ساخت طرح گرافیکی وکتور برای نشر و چاپ - Serif Affinity Publisher v1.7.1.404 نرم افزار ساخت طرح گرافیکی وکتور برای نشر و چاپ Serif Affinity Publisher یک نرم افزار قدرتمند در زمینه طراحی گرافیکی برای ساخت طرح های وکتور، طراحی جلد مجلات و ... می باشد و به شما این امکان را می دهد تا تصاویر، طرح های گرافیکی و متن را به شیوه ای هنرمندانه، حرفه ای و منحصربفرد با یکدیگر ترکیب نموده و در طراحی بروشور، مجله، کتاب، پوستر و ... استفاده کنید. این نرم افزار نسل جدیدی از ابزار های مورد نیاز در طراحی آیتم های گرافیکی مورد استفاده در زمینه انتشارات را با آخرین و بزرگترین تکنولوژی های به کار رفته در زمینه چاپ و نشر در اختیار شما قرار می دهد. در واقع ابزارهای طراحی در این نرم افزار، به طور کلی دوباره تعریف شده اند، حقیقت این است که با توجه به سنت چندین ساله ی نرم افزارهای گرافیکی، استایل و آرایش تمامی این ابزارها در نرم افزارهای مختلف، یک حالت ثابت را داشته اند، اما Affinity Designer تعاریف جدیدی را در این زمینه ارائه کرده است. این نرم افزار در کنار پشتیبانی از تمام فضا های رنگی RGB, CMYK, LAB, Grayscale به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تمام فایل های گرافیکی رستر و وکتور بزرگ مانند PSD، PSD، PSD و EPS و همچنین فایل های PDF/X را وارد نرم افزار کرده، ویرایش نمایید و در نهایت استخراج کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Affinity Publisher: - ساخت طرح های وکتور، طراحی جلد مجلات، طراحی لوگو- پشتیبانی از فضاهای رنگی RGB, CMYK, LAB, Grayscale- پشتیبانی از فرمت های گرافیکی PSD, SVG, EPS, PDF, PDF/X, FH- مدیریت و ویرایش حرفه ای براش ها- مشاهده پیش نمایش طرح- امکان تنظیم اندازه و چرخش 90، 180 و 270 درجه طرح ها- تنظیم میانبرهای صفحه کلید برای انجام سریع تر کار ها- پشتیبانی از آخرین فونت های OpenType- ابزار های طراحی پیشرفته- و ...

more_vert نرم افزار طراحی و ویرایش تصاویر گرافیکیImages Generator

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی و ویرایش تصاویر گرافیکیImages Generator

نرم افزار طراحی و ویرایش تصاویر گرافیکی - Images Generator v9.7.9 نرم افزار طراحی و ویرایش تصاویر گرافیکی Images Generator ویژگی های نرم افزار های ویرایشگر تصاویر گرافیکی و طراحی اتوماتیک را باهم ترکیب کرده است تا برنامه ای خلاقانه برای طراحی های دو بعدی و سه بعدی ایجاد کند.این نرم افزار دارای مجموعه ای کامل از ابزارهای گرافیکی دو بعدی پایه، به علاوه ی تعداد قابل توجه ای فیلتر گرافیکی و کانورتر است. Images Generator امکان انتخاب بخش هایی از تصویر با رزولوشن یک پیکسل را برای کاربرانش فراهم می کند، از متد های قدرتمندی برای از بین بردن نواقص عکس استفاده می کند و در نهایت تصاویر با کیفیتی ایجاد می کند که می توانند در صنعت نساجی و کاغذ مورد استفاده قرار گیرند. این برنامه ابزاری مناسب برای ایجاد عناصر گرافیکی وب مانند آیکون، دکمه، بنر و... است.علاوه بر این با استفاده از Images Generator می توان به ایجاد تصاویر سه بعدی برای استفاده در مدلسازی مهندسی و ریاضی پرداخت. سازگاری با سیتم اتوکد (با استفاده از فایل های dxf) و ارائه ی مجموعه ای عناصر گرافیکی مانند نمادهای الکتریکی، هیروگلیف، تصاویر حیوانات، قطعات لباس و ... نیز از دیگر ویژگی های این نرم افزار هستند. قابلیت های کلیدی نرم افزار Images Generator:- طراحی و ویرایش تصاویر گرافیکی دو بعدی و سه بعدی- دارای ابزارهای ویرایش عکس- ارائه فیلترهای گرافیکی و کانورتر ها- امکان انتخاب بخش هایی از تصویر با رزولوشن یک پیکسل- از بین بردن نواقص عکس- تولید خروجی با کیفیت برای استفاده در صنعت نساجی و کاغذ- سازگاری با سیتم اتوکد- دارای عناصر گرافیکی مانند نمادهای الکتریکی، هیروگلیف، تصاویر حیوانات، قطعات لباس و ...- ابزاری کاربردی در صنعت طراحی گرافیکی، امور مهندسی، طراحی لباس، تصویرسازی و ترکیب عکس ها-کار با وکتورها و ...

more_vert مرور و معرفی کتاب ماتیاس چوکه

ادامه مطلب

closeمرور و معرفی کتاب ماتیاس چوکه

بامداد لاجوردیآیا زندگی توام با روزمرگی ارزش زیستن دارد؟ ایرنا- «کتاب ابرها بزرگ بودند و سفید بودند و در گذر» روایت طنز گونه اما سیاه از زندگی روزمره انسانی امروزی است؛ در این کتاب نویسنده نشان می‌دهد زندگی امروز انسان تا چه اندازه کسالت‌بار و بی ارزش شده تا جایی که شخصیت‌های داستان التماس می‌کنند کسی به زندگی آنها پایان دهد ماتیاس چوکه، نویسنده سوئیسی و آلمانی در رمان «ابرها بزرگ بودند و سفید بودند و درگذر» قصه خود را با فضای شوکه کننده آغاز می‌کند. در همان ابتدای امر مخاطب متوجه می‌شود که او قرار است مادرش را به قتل برساند. البته نویسنده در همان سطرهای اولیه به خواننده خود فرصت نمی‌دهد و دوباره مخاطب خود را بهت زده می‌کند؛ چرا که خواننده رمانی خیلی زود متوجه این قضیه خواهد شد که این قتل به خواست و اصرار مادرش هست، هرچند او آن را سرسری می‌گیرد و چندان توجهی به آن نمی‌کند؛ گویی این درخواست مهم را به طنز و شوخی می‌گیرد و همین بی‌توجهی به درخواست عجیب مادرش به سرعت خواننده متوجه طنز سیاه حاکم بر داستان می‌کند. چوکه داستانش را با چنین فضای طنزآلود اما سیاهی آغاز می‌کند: مادر سالخورده‌اش هزار کیلومتر دور از او زندگی می‌کرد ... در هفته چندین بار و آخر هفته‌ها تقریبا همیشه به او تلفن می‌زد تا بپرسد پس بالاخره کی به سراغش می‌آید و کارش را یکسره می‌کند.... رمان هربار همراه با فین کوتاهی به وضوح به گوش می‌رسید، می‌خندید و می‌گفت کار به این سادگی‌ها هم که مادرش تصویر می‌کند، نیست. اما ماتیاس چوکه با فضاسازی‌های موفق خود نشان می‌دهد شخصیت اصلی این داستان که «رمان» نام‌دارد چگونه مامور پایان دادن به زندگی دوستش، دوست مادرش و دیگران می‌شود و در حقیقت آنها از او می‌خواهند که روزی به شهر آنها سفر کند و کار زندگی هریک از آنها را یکسره کند. نویسنده در حین شخصیت پردازی خود می‌نویسد: «رمان علاوه بر مادرش دوستی داشت که او هم از زندگی سیر شده بود و هربار در آخرین تلفن‌های گاه‌گداری‌اش با تضرع تکرار می‌کرد چنانکه رمان بعد از اینکه با شلیک گلوله جان مادرش را گرفت، سر راه برگشت به برلین توقفی پیش او نکند و جان او را هم با شلیک نگیرد، خاطرش سخت مکدر خواهد شد.» ماتیاس چوکه در حقیقت در این قصه از زبان شخصیت اصلی داستان خود، «رمان»، فلسفه زندگی را بازگو می‌کند. وی در این قصه بدون آنکه درگیر شعارزدگی و بیان جملات شعارگونه شود تصویری از واقعیت زندگی در دنیای کنونی ارائه می‌دهد. تصویری که خاکستری است. او با واسطه شخصیت‌های داستان تلاش می‌کند زندگی و چیستی زندگی در اروپایی مدرن را به تمسخر بگیرد و نشان بدهد چقدر علیرغم همه تصورات کلیشه‌ای، زیستن در چنین دنیایی می‌تواند کسالت‌آور باشد به نحوی که مجبور باشی برای پایان بخشیدن به زندگی خود به دیگران التماس کنی و برای ادامه دادن زندگی به چیزهایی سطحی متوسل شوی. «رمان» که نام شخصیت اصلی این داستان است، هر روز برای افرادی که می‌خواهند زندگی‌شان توسط او به پایان برسد نامه می‌نویسد و احوال آنها را جویا می‌شود. البته رمان خود می‌گوید که قصد دارد با این کار آنها را به روزمرگی مشغول دارد که البته در بسیاری از موارد هم موفق است و خواننده می‌بیند چطور هریک از آنها به دلیل آنکه مجبور شوند جواب سوالات رمان و نامه‌های او را بدهند، دچار روزمرگی شدن و هدف پایان دادن به زندگی‌شان را فراموش می‌کنند! هرچند این فراموشی چیزی از ابتذال زندگی کنونی آنها کم نمی‌کند. گفت‌و شنودهای رمان که در حقیقت اندیشه‌های «ماتیاس چوکه » نویسنده کتاب است نشان می‌دهد چطور روزمر‎‌گی می‌تواند ما را به سمت خودکشی و همینطور لذت از زندگی سوق دهد. ماتیاس چوکه شخصت اصلی داستان خود را به نحوی پردازش می‌کند که مخاطب متوجه بحران‌های روان شناختی او می‌شود. به طوری که «رمان» برای بسیاری از اتفاقات روزمره زندگی مثل استفاده از آسانسور ساختمان، ملاقات همسایه‌ها، مواجهه با هم محله‌ای‌ها و حتی روبرو شدن با گربه‌های خیابان مضطرب می‌شود و البته بدون آنکه صحبتی از اضطراب خود داشته باشد، جوری برنامه‌ریزی می‌کند که هیچ یک از آنها رودرو نشود. به بیانی این شخصیت با جدی جلوه دادن امور روزمره زندگی را برای خودش معنا می‌بخشد و به نوعی آن را ارزشمند جلوه می‌دهد به نحوی که او هر روز صبح به امید پیروزی در جنگ‌های خود ساخته علیه مسائل روزمره، مانند ملاقات نکردن همسایه در راهرو و... از خواب بیدار می‌شود و زندگی‌اش را ادامه می‌دهد.   هرچند ماتیاس چوکه برای ایرانیان کمتر شناخته شده است اما قدرت نوشته‌های نشان از استعداد بالای او در خلق داستان دارد. وی متولد ۱۹۵۴ است. او تحصیل کرده تئاتر است. او از سال ۱۹۸۰ به عنوان نویسنده و فیملساز در برلین مشغول به فعالیت شد و در ۲۵ سال گذشته یازده اثر روایی شامل رمان و مجموعه داستان کوتاه، هشت نمایشنامه و سه فیلم خلق کرده که توانسته جوایز متعددی را بدست بیارد. از نظر اغلب منتقدین آلمانی و سوئیسی، چوکه تمامی نرم‌ها و مرزهای فرمال سنتی ادبیات روایی را پشت سر گذاشته و به وجهی شوخ و شنگ و در عین حال با طنز سیاه گزنده‌ای، جامعه مدرن امروز اروپا را زیر سوال می‌برد. ناگفته نماند مصاحبه خوانده مترجم کتاب، ناصر غیاثی با نویسنده برای کسانی که علاقمند فرهنگ آلمان و ترجمه هستند پرفایده است. رمان «ابرها بزرگ بودند و سفید بودند و در گذر» نوشته ماتیاس چوکه توسط ناصر غیاثی ترجمه و با همت نشر «فرهنگ نشر نو» و نشر «آسیم» روانه کتابفروشی‌ها شده و در ۱۹۱ صفحه به چاپ رسیده است.

more_vert نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2019

ادامه مطلب

closeنرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2019

نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی 2019 - Adobe Dreamweaver CC 2019 v19.2.0 Build 11274 x64 اکثر طراحان وب از نرم افزار قدرتمند و غنی Adobe Dreamweaver برای طراحی های وب خود استفاده می کنند که اکنون شرکت مشهور ادوبی نسخه جدید CC این نرم افزار را ارائه کرده است. ازجمله ویژگی های جدید Dreamweaver CC می توان به ابزارهای جدید تر و پیشرفته تر، افزایش سرعت برنامه و محیطی کاملاً گرافیکی و پویا اشاره کرد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Dreamweaver CC:- محیطی کاملاً گرافیکی و پویا- طراح سی اس اس- استفاده از جلوه های گرافیکی بسیار زیبا از جمله فلش- پشتیبانی از پلتفرم های جدید- امکان برقراری ارتباط با دیگر محصولات گرافیکی Adobe- نمایش صفحه طراحی شده در داخل برنامه به جای مرورگر ویندوز- افزایش سرعت برنامه- امکان چک کردن کدهای صفحه تولید شده در داخل برنامه نه مرورگر- سازگار با سیستم‌های 32 بیتی و 64 بیتی

more_vert نرم افزار طراحی گرافیکی بروشور و پوستر های تبلیغاتیEzee Graphic Designer

ادامه مطلب

close نرم افزار طراحی گرافیکی بروشور و پوستر های تبلیغاتیEzee Graphic Designer

نرم افزار طراحی گرافیکی بروشور و پوستر های تبلیغاتی - Ezee Graphic Designer v2.0.22.0 نرم افزار طراحی گرافیکی بروشور و پوستر های تبلیغاتی Ezee Graphic Designer یک نرم افزار گرافیکی برای طراحی پوستر های تبلیغاتی، بروشور، عکس های وبلاگ، تقویم، آگهی، دعوت نامه، اینفوگرافیک ها، کارت پستال، منوی غذا، تصاویر رسانه های اجتماعی و ... می باشد. امروزه طراحی بروشود و کاتالوگ دارای اهمیت ویژه ای در زمینه تبلیغات و فروش سریع محصولات یا ارائه خدمات مختلف می باشد. از سوی دیگر با استفاده از این نرم افزار می توانید کارت های دعوت و تبریک، تصاویر وبسایت، تقویم و ... را به سلیقه خود و با به کار گیری تصاویر دلخواه طراحی کنید. Ezee Graphic Designer با ارائه قالب ها و ابزار های متنوع به شما در ساخت آسان و سریع انواع طرح های گرافیکی و دلخواه کمک می کند. قابلیت های کلیدی نرم افزار Ezee Graphic Designer: - ساخت بروشور و پوستر های تبلیغاتی- ساخت کارت های پستال و دعوتنامه- آمتده سازی تصاویر برای انتشار در وبلاگ- طراحی اینفوگرافیک- مجموعه ای از قالب های متنوع- رابط کاربری آسان- و ...

more_vert نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2017

ادامه مطلب

closeنرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2017

نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی  Adobe Dreamweaver CC 2017 v17.5.0.9878 x86/x64  اکثر طراحان وب از نرم افزار قدرتمند و غنی Adobe Dreamweaver برای طراحی های وب خود استفاده می کنند که اکنون شرکت مشهور ادوبی نسخه جدید CC این نرم افزار را ارائه کرده است. ازجمله ویژگی های جدید Dreamweaver CC می توان به ابزارهای جدید تر و پیشرفته تر، افزایش سرعت برنامه و محیطی کاملاً گرافیکی و پویا اشاره کرد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Dreamweaver CC:- محیطی کاملاً گرافیکی و پویا- طراح سی اس اس- استفاده از جلوه های گرافیکی بسیار زیبا از جمله فلش- پشتیبانی از پلتفرم های جدید- امکان برقراری ارتباط با دیگر محصولات گرافیکی Adobe- نمایش صفحه طراحی شده در داخل برنامه به جای مرورگر ویندوز- افزایش سرعت برنامه- امکان چک کردن کدهای صفحه تولید شده در داخل برنامه نه مرورگر- سازگار با سیستم‌های 32 بیتی و 64 بیتی

more_vert نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2015

ادامه مطلب

closeنرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2015

نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی - Adobe Dreamweaver CC 2015 v16.1.2 x86/x64 قدرتمندترین نرم افزار طراحی وب اکثر طراحان وب از نرم افزار قدرتمند و غنی Adobe Dreamweaver برای طراحی های وب خود استفاده می کنند که اکنون شرکت مشهور ادوبی نسخه جدید CC این نرم افزار را ارائه کرده است. ازجمله ویژگی های جدید Dreamweaver CC می توان به ابزارهای جدید تر و پیشرفته تر، افزایش سرعت برنامه و محیطی کاملاً گرافیکی و پویا اشاره کرد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Dreamweaver CC:- محیطی کاملاً گرافیکی و پویا- طراح سی اس اس- استفاده از جلوه های گرافیکی بسیار زیبا از جمله فلش- پشتیبانی از پلتفرم های جدید- امکان برقراری ارتباط با دیگر محصولات گرافیکی Adobe- نمایش صفحه طراحی شده در داخل برنامه به جای مرورگر ویندوز- افزایش سرعت برنامه- امکان چک کردن کدهای صفحه تولید شده در داخل برنامه نه مرورگر- سازگار با نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی

more_vert نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2018

ادامه مطلب

closeنرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2018

نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی 2018  Adobe Dreamweaver CC 2018 v18.1.0.10155 x64  اکثر طراحان وب از نرم افزار قدرتمند و غنی Adobe Dreamweaver برای طراحی های وب خود استفاده می کنند که اکنون شرکت مشهور ادوبی نسخه جدید CC این نرم افزار را ارائه کرده است. ازجمله ویژگی های جدید Dreamweaver CC می توان به ابزارهای جدید تر و پیشرفته تر، افزایش سرعت برنامه و محیطی کاملاً گرافیکی و پویا اشاره کرد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Dreamweaver CC:- محیطی کاملاً گرافیکی و پویا- طراح سی اس اس- استفاده از جلوه های گرافیکی بسیار زیبا از جمله فلش- پشتیبانی از پلتفرم های جدید- امکان برقراری ارتباط با دیگر محصولات گرافیکی Adobe- نمایش صفحه طراحی شده در داخل برنامه به جای مرورگر ویندوز- افزایش سرعت برنامه- امکان چک کردن کدهای صفحه تولید شده در داخل برنامه نه مرورگر- سازگار با سیستم‌های 32 بیتی و 64 بیتی

more_vert نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2014

ادامه مطلب

closeنرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی Adobe Dreamweaver CC 2014

 نرم افزار ادوبی دریم ویور سی سی - Adobe Dreamweaver CC 2014 14.0 Build 6733 x86/x64 قدرتمندترین نرم افزار طراحی وب اکثر طراحان وب از نرم افزار قدرتمند و غنی Adobe Dreamweaver برای طراحی های وب خود استفاده می کنند که اکنون شرکت مشهور ادوبی نسخه جدید CC این نرم افزار را ارائه کرده است. ازجمله ویژگی های جدید Dreamweaver CC می توان به ابزارهای جدید تر و پیشرفته تر، افزایش سرعت برنامه و محیطی کاملاً گرافیکی و پویا اشاره کرد. قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Dreamweaver CC:- محیطی کاملاً گرافیکی و پویا- طراح سی اس اس- استفاده از جلوه های گرافیکی بسیار زیبا از جمله فلش- پشتیبانی از پلتفرم های جدید- امکان برقراری ارتباط با دیگر محصولات گرافیکی Adobe- نمایش صفحه طراحی شده در داخل برنامه به جای مرورگر ویندوز- افزایش سرعت برنامه- امکان چک کردن کدهای صفحه تولید شده در داخل برنامه نه مرورگر- سازگار با نسخه های 32 بیتی و 64 بیتی