جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب مذاکره برد-برد: تشریح فرآیند عملی دستیابی طرفین به برد در مذاکره

ادامه مطلب

closeکتاب مذاکره برد-برد: تشریح فرآیند عملی دستیابی طرفین به برد در مذاکره

همه ما هر روز مذاکره می کنیم و شاید اصلاً متوجه آن هم نباشیم. اما تعداد کمی از مردم چگونگی مذاکره کردن را می آموزند. همچنین با این که زیاد در مورد نتایج برد - برد در مذاکره می‌شنویم، اما این نوع نتیجه چندان رایج نیست. دلیل این که بسیاری از مذاکرات به نتیجه‌ برد - برد نمی انجامند، اشتباهات و سوء‌برداشت‌هایی است که به وجود می‌آید. ذهنیت برد - باخت آن قدر در میان مردم رایج است که برای بسیاری از مردم نتیجه‌ای طبیعی تلقی می‌شود.شما هم می‏توانید ذهنیت یک مذاکره ‏کننده برد - برد محوررا بیابید و مهارت‏ ها و فنونی که برای دستیابی به توافقی برد - برد لازم است را به خوبی فراگیرید. همین که این کتاب را برای مطالعه انتخاب کردید نشان می‏ دهد که علاقه زیادی به تبدیل شدن به یک مذاکره‏ کننده بهتر یعنی مذاکره ‏کننده ‏ای برد - برد محور دارید. در طی فصول مختلف این کتاب با مزایای ذهنیت برد - برد آشنا می‏ شوید. همچنین درخواهید یافت که ابزارهایی که برای این منظور نیاز دارید چندان هم پیچیده نیست و فرآیند مذاکره می ‏تواند ثمربخش و در عین حال جذاب و سرگرم‏ کننده باشد. فهرست مطالبپیش‏گفتار ناشر انگلیسیپیش‏گفتار نویسندهفصل اول: آماده کردن زمینه برای مذاکرهفصل دوم: ذهنیت برد - بردفصل سوم: تاکتیک ‏ها و ضدتاکتیک‏ های مذاکرهفصل چهارم: مواضع، منافع، منابع ارزشمند و گزینه ‏هافصل پنجم: تهیه برنامه جایگزین و استفاده از آنفصل ششم: قدرت در مذاکرهفصل هفتم: ارتباط و تعاملفصل هشتم: احساسات در مذاکرهفصل نهم: اجرای توافقات و مشکلات احتمالی پیش روفصل دهم: بیشتر درباره اهمیت مذاکره برد - برد بدانیمدرباره نویسنده

more_vert کتاب ذهنیت موسس

ادامه مطلب

closeکتاب ذهنیت موسس

کتاب ذهنیت موسس اثر نویسندگان کریس زوک و جیمز آلن است که  نادر سیدکلالی و الهام حیدری کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب رویای همۀ شرکت‌هایی که تازه متولد می‌شوند این است که روزی به سازمانی بزرگ و حرفه‌ای تبدیل شوند و سری توی سرها درآورند. اما پس از مدتی گرفتار پارادوکس رشد می‌شوند: «رشد باعث ایجاد پیچیدگی می‏شود و پیچیدگیْ خودْ قاتل خاموش رشد است». به بیان دیگر، رشد، رشد را نابود می‌کند. موضوع این کتاب، رشد سودآور پایدار است. اینکه چطور شرکتی قادر به کسب و حفظ رشد سودآور شود پرسشی اساسی است که پاسخ ساده ای برای آن وجود ندارد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های دگراندیش ، رویکرد انتقادی و مشارکت اجتماعی ، هژمونیک ، ضدهژمونیک ، صنعت فرهنگ ، دیپلماسی رسانه ای ، رویکرد ذهنیت گرا ، رویکرد عینیت گرا ، رویکرد دیالکتیکی و مدل ارتباطی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی گفتمان روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی گفتمان روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی

مقاله علمی و پژوهشی" گفتمان روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی " مقاله ای است در 29  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به گفتمان روزنامه نگاری، ایدئولوژی ، ارزشیابی ، ارزیابی ، عینیت ، ذهنیت ، گزارش خبری ، سوگیری ، روزنامه نگاری و معنی شناسی ارزشی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله اعتبار نهادهای اقتصادی مبتنی بر مدل های انتزاعی: مطالعه موردی نهاد بازار

ادامه مطلب

closeمقاله اعتبار نهادهای اقتصادی مبتنی بر مدل های انتزاعی: مطالعه موردی نهاد بازار

مقاله علمی و پژوهشی " اعتبار نهادهای اقتصادی مبتنی بر مدل های انتزاعی: مطالعه موردی نهاد بازار" مقاله ای است در 26 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به  شیوه و حدود انتزاع، عینیت و ذهنیت اقتصادی و مفاهیم حقیقی و اعتباری پرداخته شده است چکیده مقاله دستورالعمل ها و رهنمون های اقتصادی که عمدتا با هدف هماهنگ سازی نیروهای درون اجتماع و در جهت ایجاد تعادل و تثبیت صورت می گیرد مبتنی بر مقدمات و نتایجی است که از نهادها و نظریه های تحلیلی-ذهنی اقتصاددانان نشأت گرفته است. یکی از این نهادها بازار است که مشتمل بر روابط انتزاعی عرضه و تقاضاست. برساخته های بازار که بر اساس روش انتزاع و تجرید به دست آمده است لزوما با روابط علی و معلولی واقع خارجی منطبق نبوده و این امر یکی از عوامل بروز بحران ها و نابسامانی های اجتماعی تلقی می شود. بحران هایی که عمدتا به واسطه شیوه و حدود انتزاع و نیز مفهومی که نقش واسط میان عین و ذهن را برقرار می سازد یعنی کارایی و رفاه در نهاد بازار به وجود می آید. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert گوشی سامسونگ با قابلیت تا شدن سه لایه در راه است

ادامه مطلب

closeگوشی سامسونگ با قابلیت تا شدن سه لایه در راه است

شرکت سامسونگ در حال کار روی گوشی‌هایی است که طرح‌های اولیه آن‌ها در وبلاگ Samsung Display’s منتشر شده است. این طرح‌ها می‌توانند در سال‌های آینده به عنوان دستگاه‌های واقعی سامسونگ وارد بازار شود. در تصویر اول، دستگاهی با صفحه نمایشی که قابلیت تا شدن سه لایه را دارد دیده می‌شود، این طراحی جدید نیاز فولد به یک نمایشگر خارجی را برطرف می‌کند و فقط از قسمت بالای صفحه استفاده می‌کند. آرم کوچک در پایین طرح "Samsung OLED" را نشان می‌دهد. سامسونگ طرح بعدی یک صفحه نمایش قابل چرخش را تصور می‌کند که در ابعادی بسیار کوچک جمع می‌شود. تنها محدودیت ظاهری این است که استفاده از چنین نمایشگر ظریفی فقط روی سطح دسک تاپ امکان پذیر است. جذابیت "قابلیت حمل" در اینجا بیشتر از "تحرک" است. گوشی سامسونگ اگرچه سامسونگ به صراحت اعلام نمی‌کند دستگاه‌هایی را بر اساس این طرح‌ها تولید می‌کند، اما قطعاً این ذهنیت را به وجود می‌آورد که سامسونگ قادر به ساخت پنل برای چنین دستگاه‌هایی است.

more_vert مقاله نقش پیش‌فرض در فهم متن ازنظر علامه طباطبایی و گادامر

ادامه مطلب

closeمقاله نقش پیش‌فرض در فهم متن ازنظر علامه طباطبایی و گادامر

مقاله علمی و پژوهشی " نقش پیش‌فرض در فهم متن ازنظر علامه طباطبایی و گادامر" مقاله ای است در 18 صفحه و با 22 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است   در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث علامه طباطبایی، هرمنوتیک، پیش‌فرض، گادامر، تفسیر به رأی و هرمنوتیک فلسفی پرداخته شده است چکیده مقاله نقش و دخالت پیش‌داوری، انتظارات و ذهنیت مؤلف در فهم متن، ازجمله ارکان هرمنوتیک فلسفی است. در قرن بیستم گادامر با ارائه نظریه خاص خود درمورد «مقوله فهم» به تبیین هرمنوتیک فلسفی پرداخت. وی معتقد است که هیچ فهمی بدون پیش‌داوری صورت نمی‌گیرد. همواره انتظارات، علائق و پیش‌داوری‌های مفسر در فهم متن دخیل‌اند؛ درنتیجه در تفکر وی دستیابی به معنایی نهایی وجود ندارد. آنچه می‌توان درمورد آن سخن گفت وجود فهم‌های متکثر و مختلف است، نه فهمی برتر و نهایی. علامه طباطبایی، فیلسوف و مفسر برجسته مسلمان، اگرچه در خصوص میزان دخالت پیش‌داوری‌ها و پیش‌دانسته‌ها در تفسیر، به‌صراحت اظهارنظر ننموده است، ولی براساس نتایج حاصله در این تحقیق، نوعی از پیش‌دانسته‌ها و پیش‌فرض‌ها (ازجمله پیش‌فرض‌های قرآنی و عقلانی) را در تفسیر لازم دانسته و از آن استفاده کرده است. آنچه در این پژوهش مدّ نظر است، نقد و بررسی آرا گادامر و علامه طباطبایی در خصوص میزان دخالت پیش‌داوری‌ها در فهم متن می‌باشد و همچنین تلاش شده است تا ارتباط و نزدیکی میان این دو دیدگاه درمورد استفاده از پیش‌دانسته‌ها تبیین گردد.  دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رویکرد نهادی و تحلیل سیاستهای رفاهی در ایران معاصر

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رویکرد نهادی و تحلیل سیاستهای رفاهی در ایران معاصر

مقاله علمی و پژوهشی" رویکرد نهادی و تحلیل سیاستهای رفاهی در ایران معاصر " مقاله ای است در 34 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات رویکرد نهادی و تحلیل سیاستهای رفاهی در ایران معاصر ، تحلیل دولت محور ، رویکرد صنعتی شدن ، رویکرد نئومارکسیسم ، نظریه هابرماس ، رویکرد نهادی و دوران اصلاحات مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی سیاست‌های حمایت از بیکاران در ایران با استفاده از روش‌های دلفی فازی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی سیاست‌های حمایت از بیکاران در ایران با استفاده از روش‌های دلفی فازی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی سیاست‌های حمایت از بیکاران در ایران با استفاده از روش‌های دلفی فازی و تحلیل سلسله مراتبی فازی" مقاله ای است در 60 صفحه و با 57 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازار کار، رفاه اجتماعی، بیمه بیکاری، منطق فازی، متغیر زبانی، دلفی فازی، تحلیل سلسله مراتبی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله سیاست‌های حمایت از بیکاران از جمله سیاست‌های مهم بازار کار و نظام تأمین اجتماعی قلمداد می‌شود. از آنجایی که این سیاست‌ها ابعاد گوناگون دارد ، نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی صاحبنظران و خبرگان است. همچنین با توجه به آنکه خبرگان با توجه به ذهنیت خود برداشت‌های متفاوتی از سیاست‌ها و میزان تأثیرگذاری آنها دارند، در این مقاله از روش دلفی برای تصمیم‌گیری گروهی و از نظریه فازی برای مدل سازی متغیرهای زبانی در نظرات متخصصان استفاده شده است و بر اساس آن طی سه مرحله دلفی فازی، مهمترین چالش‌ها و رویکردهای مناسب در خصوص سیاست‌های حمایت از بیکاران احصا گردیده و مطابق روش تحلیل سلسله مراتبی اولویت بندی شده است.  طبق نظر خبرگان مهمترین سیاست‌های اولویت‌دار در زمینه شرایط احراز و پوشش حمایت از بیکاران، پرداخت مقرری مشروط بر مراجعه مقرری بگیران به مراکز کاریابی و آموزشی، بازنگری قانون بیمۀ بیکاری، ایجاد ساز و کار الکترونیکی و غیرالکترونیکی برای رصد بیکاران و تشخیص تخلف، تدوین برنامه اشتغال برای تازه واردین به بازار کار ،تعریف حق اشتغال  و اصلاح دوگانگی موجود بین دو سازمان مجری بیان گردیده است. در زمینه میزان تعیین مقرری رویکردهای تعیین نزولی مبلغ مقرری و کاهش بر اساس رد شغل‌های پیشنهادی، تعیین مقرری بر اساس  مبانی نظری جریان جستجوی کار و مزد مبنا و مستقل بودن از حقوق قبل و تعداد افراد تحت تکفل پیشنهاد شده است. این نوشتار به بررسی جزییات این موضوع پرداخته است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب چگونه به هر نوع مخاطبی ارائه مطلب کنیم؟‮‬

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه به هر نوع مخاطبی ارائه مطلب کنیم؟‮‬

مارک رودز در کتاب چگونه به هر نوع مخاطبی ارائه مطلب کنیم؟‮‬ با استفاده از تجربیات شخصی خود به شما نشان خواهد داد که چطور از ترس به سوی هیجان و در نهایت به سوی موفقیت هدایت شوید. کتاب چگونه به هر نوع مخاطبی ارائه مطلب کنیم؟ (How to present to absolutely anyone) راهنمایی شگفت‌انگیز برای یک سخنرانی با اعتماد به نفس است. حرف زدن در جمع و سخن گفتن جلوی دیگران هیچ راه فراری در مدرسه، محل کار و حتی موقعیت‌های اجتماعی ساده باقی نمی‌گذارد. آیا تا به حال شده ناگهان از شما بخواهند بالای سکو بروید و چند جمله حرف بزنید؟ چه کابوسی! ترس از سخنرانی در جمع به لحاظ آماری بسیار شایع‌تر از ترس مرگ است. به گفته‌ی مارک رودز (Mark Rhodes) او یک زمانی مجبور شده تا وانمود کند با ماشینش تصادف کرده و اینطوری از زیر ارائه مطلب در جمع فرار کند! اما باید بدانید که دوری از سخنرانی در نهایت به بن‌بست و انزوا ختم می‌شود، اما استاد شدن در هنر ارائه مطالب می‌تواند شما را به سطوح بالاتری برساند. این کتاب نشان می‌دهد که مارک چطور با برقرار ساختن چرخه‌ای خودکفا از راهکار‌های کلیدی برای ارائه مطالب، عاشق سخنرانی در جمع شد. به عقیده‌ی مارک رودز ظاهر مناسب برای حضور موفق بر روی سکو کافی نیست، شما باید محتوایی عالی داشته باشد. بدون محتوای غنی هیچوقت به نتایجی که می‌خواهید نمی‌رسید و باز هم در اجرای سخنرانی بعدی خود اضطراب خواهید داشت. کتاب حاضر با داشتن پیشنهاداتی کاربردی در رابطه با آماده‌سازی ذهن و تولید محتوای جذاب می‌تواند شما را به سلاح‌های واقعی برای یک سخنرانی موفق مجهز کند. به طور کلی، در این کتاب یاد می‌گیرید: - اعتماد به ‌نفس خود را پرورش دهید، از میزان ترس بکاهید، ذهنیت درست برای سخنرانی در جمع را کسب کنید.- مخاطبان خود را از ابتدا به ساکن میخکوب کنید، و از تپق‌های دقیقۀ اول پرهیز کنید.- محتوایی جذاب تدوین کنید که میل دارید هر دفعه به مخاطبان خود تقدیم کنید.- به فراتر از زبان بدن ساده گام بگذارید و به سوی مجذوب کردن مخاطبان به شیوه‌ای اصیل و طبیعی بروید. در انتهای کتاب، صحبت‌های تکمیلی مارک رودز را دربارۀ تبدیل ترس به اعتماد ‌به ‌نفس بر روی سکوی سخنرانی را خواهید خواند. برخی نظرات درباره‌ی کتاب چگونه به هر نوع مخاطبی ارائه مطلب کنیم؟‮‬: - فوق‌العاده است! به‌ خوبی پژوهش شده! به خوبی نوشته شده! و مهم‌تر از همه، کتاب مارک به شما کمک می‌کند تا ارائه بهتری از مطالب داشته باشید و با هر ‌بار انجام دادن آن اعتماد‌ به‌ نفس بیشتری کسب کنید! (اندی باندز) - بسیار خوشوقتم که پس از موفقیت مارک به عنوان سخنران اصلی و هماهنگ کننده در کنفرانس اخیر سالانه درایور هایر، فرصت مطالعه کتاب جدید او را پیدا کردم. این کتاب دقیقا آنچه که به مخاطب وعده می‌دهد را در اختیار او می‌گذارد - رمز گشائی از هنر ارائه سخنرانی در حضور همگان. خواننده پس از مطالعه یک سری از فصل‌های ساده کتاب، می‌تواند به سفر شخصی مارک و برخی از تجربیات او بیندیشد. در طول این مسیر، او پرده از ترفند‌ها و نکات ساده‌ای بر‌می‌دارد که می‌تواند به هر کسی کمک کند تا سخنران بهتری شود. (ریچارد اون هاگز) - من عاشق کتابی هستم که مطالب را از خود ترواش کند، خواندنش کار سختی نباشد، جالب باشد و نکات با‌ ارزشی را در اختیار من بگذارد. این کتاب قطعاً همه این کارها را انجام می‌دهد. من خودم را سخنران با‌ تجربه‌ای می‌دانم، پس بدون ‌شک توصیه‌های خوب این کتاب را تشخیص می‌دهم. اما مهم‌ترین چیز برای من این است که می‌بینم نکات و توضیحات مطرح شده می‌تواند به اعضای تیم ما کمک کند تا بر هر‌ گونه ترسی فائق آمده و مهارت‌های معرفی مطالب را در خود تقویت کنند. (پیتر هاروپ) - ابزارها و ترفند‌هایی که مارک در کتاب خود به اشتراک می‌گذارد برای بهبود مهارت‌های معرفی مطب بسیار کاربردی است. مطالعه این کتاب برای همه کسانی که درصدد ایجاد اعتماد به‌ نفس در زمینه ارائه سخنرانی و نیز ارتقا مهارت‌های خود به سطح بالاتری هستند مفید واقع می‌شود. (مارکوس یارهام) در بخشی از کتاب چگونه به هر نوع مخاطبی ارائه مطلب کنیم؟‮‬ می‌خوانیم: «من نا امید بودم. سال‌های بسیاری را با ترس از معرفی مطلب سپری کرده و کار‌های بسیاری انجام دادم تا از آن طفره بروم، حتی به جائی رسیدم که یک ‌بار برای شرکت‌ نکردن در جلسه‌ای که باید در حضور دیگران صحبت می‌کردم به دروغ گفتم که با ماشین تصادف کرده‌ام. کمی جلوتر درباره آن صحبت خواهیم کرد. من می‌دانستم که چیزی باید تغییر کند، باید می‌توانستم این موضوع را مدیریت کنم. سال‌های بسیاری را با فرار از ارائه مطالب و بهانه تراشی برای انجام ندادن آن گذرانده بودم، اما در واقع این همان چیزی بود که باید انجام می‌دادم. من می‌دانستم که در دیگر زمینه‌های زندگی موفق هستم - من کسب و کاری را راه‌اندازی و در آن پیشرفت کرده و حتی آن را با موفقیت به فروش رسانده بودم - اما هنوز هم با ترس و وحشت از ارائه مطالب در حضور دیگران گریزان بودم. و همانطور که می‌دانید، در نهایت تصمیم گرفتم راه‌ حلی برای این مسئله پیدا کنم. من بالاخره دریافتم که برای کاهش ترس و تهیه یک متن سخنرانی خوب چه‌ کاری باید انجام دهم‌. تا‌ حدی که امروز عاشق سخنرانی کردن هستم. بله، من واقعاً عاشق سخنرانی‌ هستم و این روزها حتی دچار اضطراب هم نمی‌شوم.» فهرست مطالبپیشگفتار1: چگونه بدون ترس سخنرانی کنیم؛ سخنرانی که شنوندگان عاشق آن شوند و ما نیز از ارائه آن لذت ببریم2: تغییر من: از ترس شدید از سخنرانی عمومی به سوی اعتماد ‌به ‌نفس کاملکشف تصادفی راهی جدیدکشف بزرگمراحل اصلی فرآیندبخش اول: ذهنیت و اعتماد ‌به ‌نفس ارائه مطالب3: ذهنیت خود را تصحیح کنید: ایجاد اعتماد ‌به ‌نفس و کاهش ترسمجموعه مهارت‌ها-ذهنیتفرآیند ذهنیت TFARچهار مرحله یادگیریترس از شکستکودکان چهارسالهافکار، عقاید و «من نمی‌توانم سخنرانی کنم»ویروس «من نمی‌توانم»فرآیند رهاسازی ترس4: ایجاد انگیزه، اشتیاق و تمایللنگرانداختنلنگر چیست؟جمله تأکیدیتصویرسازیفیلم‌های هالیوودیتصویر‌سازی سخنرانی خودم در حضور دیگرانرفتن به تعطیلاتراهبرد دیگری برای صدای درونینوبت شماست - زمان تصویر‌سازی است!5: خودتان باشید و به اشتباهات رسیدگی کنیدبخش دوم: ارائه یک سخنرانی عالی6: شروع «در-حرکت»پیش از صحبتوقفۀ انتظارشکستن الگوشروع در-حرکتیک فایدۀ مضاعف...تهیۀ مطالب عالیداستان‌ها انجام این کار را ساده‌تر می‌کنندپایان همان نقطۀ شروع استجستجوی محتوای مطالبترتیب مطالبدر ضمن فقط سوال بپرسید!یادداشت‌های یادآوری کنندهیک ساختار ساده برای معرفی مطالبپایان بزرگقدرت داستان‌شوخ‌طبعیاسلاید و تخته مدیریتیبخش به بخش تمرین کنید7: رسیدگی به مخالفت‌ها8: حاضرین را تشویق به انجام کاری کنیدتشویق شنوندگان به اقدام‌کردن پس از گفتگوبه مزایا و منافع برنامه اشاره کنیدچطور دربارۀ کاری که انجام می‌دهید صحبت می‌کنید؟اگر انتخابی دارید، چه‌زمانی باید صحبت کنیدمطالب مرتبطبذرافشانیدر پایان با یک فراخوان اقدام به فروش کنیدعناصر دیگر9: رسیدگی به سوالات مخاطبان از جمله سوالات دشوارواقعاً چگونه به سوالات پاسخ دهیم؟اشخاصی که به سوال پرسیدن ادامه می‌دهنددریافت دستمزد برای سخنرانی10: چگونه آماده شویدزندگی‌نامهتشویق آغازین و معرفیزندگینامه باید شامل چه مطالبی باشد؟زمان‌بندیاسلایدهابلندگوهاتخته‌های مدیریتی11: ارائه در روز مقررروز پیش از سفر به محل اجرامسافرتیادداشت‌های یادآوری‌کنندهزمان‌بندیمتصدی زمان: مشکل بالقوۀ شماارائه‌های پیش از شماکنترل صدا12: افکار نهائی: بهتر ‌بودن در معرفی‌ مطالب برای شما چه معنایی دارد؟

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل اصلاح اداری با رویکرد یادگیری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل اصلاح اداری با رویکرد یادگیری

مقاله علمی و پژوهشی" مدل اصلاح اداری با رویکرد یادگیری " مقاله ای است که در 26  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اصلاح اداری با رویکرد یادگیری ، تحول اداری ، خط مشی گذاری و رضایتمندی مردم اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه دینی و ارتباطات

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه دینی و ارتباطات

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه دینی و ارتباطات " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه دینی و ارتباطات ، رویکرد محتوامحور ، رویکرد فناورمحور ، رویکرد اعتدال محور و اقسام رسانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert به خودتان بد نگویید!

ادامه مطلب

closeبه خودتان بد نگویید!

هر کاری سختی خودش را دارد و کارآفرینی و ایجاد کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیست. اما شما براساس توانایی هایی که داشتید این کار را انتخاب کردید و باید با تکیه بر همان توانایی ها کار را انجام دهید. اگر کارها برایتان همیشه سخت جلوه می کند بهتر است کارآفرین نشوید! کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کنند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید لذا جمله های منفی که باعث می شوند ذهنیتی منفی پیدا کنید و این ذهنیت روی کارتان هم اثر منفی می گذارد را از خودتان دور کنید. سرمنشأ مثبت اندیشی از باورهای ما می آید. باورها و اعتقادات هر فرد و نوع برداشتش از زندگی و وقایع آن است که او را به سمت و سوی خوشبختی و یا بدبختی می برد. هر اتفاقی که در زندگی ما پیش می آید از نظر ما یا خوشایند است یا ناخوشایند. پس هرامری می تواند باعث خوشحالی و خوشبختی ما و یا باعث ناکامی و ناراحتی ما شود. مثبت اندیشی به ما کمک می کند که بتوانیم تغییرات مفیدی در رفتار، گفتار، کار و زندگی خود ایجاد کنیم. کلمات نیز تأثیر بسیاری بر افکار و احساسات ما می گذارند. کلمات می تواند ما را بسیار هیجان زده، متأثر یا خوشحال کنند. پس دقت کنید کلماتتان را در جهت مثبت و زیبا کردن افکار و احساساتتان به کار ببرید لذاجمله های منفی که باعث می شوند ذهنیتی منفی پیدا کنید و این ذهنیت روی کارتان هم اثر منفی می گذارد را از خودتان دور کنید. فراموش نکنید که افکار منفی می تواند یک روز سفید را خاکستری نشان دهد و افکار مثبت حتی یک روز خاکستری را زیبا و سفید می کند. در این مقاله می خواهیم جملاتی را با هم مرور می کنیم که باید از ذهن تان پاک کنید و به زبان نیاورید: 1-سخت است هر کاری سختی خودش را دارد و کارآفرینی و ایجاد کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیست. اما شما براساس توانایی هایی که داشتید این کار را انتخاب کردید و باید با تکیه بر همان توانایی ها کار را انجام دهید. اگر کارها برایتان همیشه سخت جلوه می کند بهتر است کارآفرین نشوید! 2-کمک نمی خواهم شما هیچ وقت نمی توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. برای بهتر انجام شدن کارها و بهتر نتیجه گرفتن به مشاوران و کارمندان خوب نیاز دارید. پس از آنها کمک بخواهید و به آنها اعتماد کنید. 3-من ارزشش را ندارم این جمله مستقیما اعتماد به نفس شما را مورد حمله قرار می دهد و هیچ ریشه ای در حقیقت ندارد. گفتن "من ارزشش را ندارم" باور منفی است که می تواند به سرعت شما را از پا درآورد. پس تا دیر نشده کاری بکنید. 4-من آدم بی خاصیتی هستم گفتن این جمله به خود به کلی قدرت شخصی تان را می رباید و شما را بدون انگیزه می سازد. 5-دیگران بهتر از من هستند معمولا همه ما تمایل داریم خودمان را با دیگران مقایسه کنیم. اما گفتن این جمله به خود که " دیگران بهتر از من هستند" ضربه شدیدی به اعتماد به نفس وارد می کند. 6-شاید... سعی کنید با اطمینان جلو بروید. استفاده از کلماتی مانند شاید یا اگر نشان می دهد شما مطمئن نیستید. اگر می دانید راهی درست است، امکاناتش را دارید و زمان مناسبی است، جلو بروید. 7-نمی دانم ممکن است در کار مسائلی پیش بیاید که جواب مناسب یا راهکار مناسبش را بلد نباشید اما سعی کنید به دنبال پاسخ مناسب بگردید. 8-می ترسم شما باید شجاع باشید. شجاع بودن یکی از مشخصه های کارآفرینی است. نباید از چالش ها و موقعیت های جدید بترسید چون ترس برایتان محدودیت ایجاد می کند و اجازه نمی دهد پیش بروید. با خودگویی های منفی چه کار کنیم؟ گام های زیر را پیگیری کنید تا بهتر بتوانید بر خودگویی های منفی تان کنترل داشته باشید: 1-مچ خودتان را بگیرید در ابتدای روز زمان کوتاهی را به فکر کردن به افکار و خودگویی هایتان اختصاص دهید و خودگویی های منفی تان را شناسایی کنید. 2-این تنها یک فکر است همه ما در طول روز فکرهای زیادی را از سر می گذرانیم. اما همه آنها واقعی نیستند . بنابراین زمانی که فکر یا خودگویی منفی تان را شناسایی کردید، به خودتان بگویید " این تنها یک فکر است". بنابراین شما باور دارید که یک فکر فقط یک فکر است نه حتما یک واقعیت. 3- میزان واقعی بودن فکر خود را بسنجید به عنوان یک قاضی در مورد فکر خود قضاوت کنید. ببینید فکرتان تا چه اندازه واقعیت دارد. اگر تا حد زیادی واقعی بود تلاش کنید برای آن راه حلی پیدا کنید. مثلا اگر دلایل و شواهد کافی برای این خودگویی منفی دارید که "دیگران من را دوست ندارند" فکر کنید که چگونه می توانید رفتار خود را تغییر دهید تا فرد دوست داشتنی تری شوید. اما اگر فکرتان واقعیت کمی دارد بهتر است آن را با جملات و خودگویی های مثبت جایگزین کنید. 4- نفس عمیق بکشید این تمرین را امتحان کنید. در جایی آرام بنشینید. چشم هایتان را ببندید. بدنتان را رها کنید و نفس های عمیق بکشید. آرام آرام احساس می کنید احساس بهتری دارید و افکار و خودگویی های مثبت به ذهنتان می آید. خودتان هم شروع کنید خودگویی های مثبت را در ذهنتان مرور کنید. 5-از مشاور کمک بگیرید اگر فکر می کنید خودگویی های منفی تان بسیار فراوان و عمیق است بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید تا بتوانید با خودگویی های مثبت نسبت به خود احساس بهتری پیدا کنید و بیشتر از زندگی لذت ببرید. منبع: تبیان

more_vert 10 سوالی که برای غلبه بر موانع باید از خود بپرسید

ادامه مطلب

close10 سوالی که برای غلبه بر موانع باید از خود بپرسید

در اوایل شروع دوره کاری، بسیاری از افراد یاد می‌گیرند که برای کنار آمدن با چالش‌های بین فردی در محل کار باید احساسات خود را کنار بگذارند. هوش هیجانی چیزی نیست که در مدرسه کسب و کار آموزش داده شود و قابلیت مدیریت کردن تعاملات استرس‌زا به صورت پیش‌فرض در رهبران وجود دارد. مطالعات جدید انجام شده در مدرسه کسب و کار لندن بر این نکته تاکید دارد که مدیران باید فرهنگی را به وجود بیاورند که از بیان احساسات حمایت کند. سرکوب احساسات تنها منجر به خشم و ایجاد درگیری‌های حل نشده در محیط کاری می‌شود. در حالی که بیش از حد احساسی بودن در محل کار هم اصلا خوب نیست، برای به دست آوردن یک تعادل و رویکرد سالم برای بیان احساسات شخصی، راه‌های زیادی وجود دارد. مهارت‌های ارتباطی و مهارت حل تضادها از جمله مهارت‌هایی هستند که باید در رهبران وجود داشته باشد و تنها در این صورت است که مدیران می‌توانند احساسات شخصی خود و دیگران را کنترل کنند. فارغ از همه این‌ها، احساسات آن چیزی است که از ما یک انسان می‌سازد. بدون احساسات ما چگونه می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم، با دیگران مرتبط شویم و تصمیمات مهم بگیریم؟ با ایجاد یک ساختار قدرتمند از انعطاف‌پذیری احساسی، شما قادر خواهید بود که آسان‌تر، روابط پایدار را شکل دهید و حفظ کنید. همچنین، افرادی که از نظر احساسی انعطاف‌پذیر هستند، معمولا درک عمیق‌تری از هدف دارند و در کاری که انجام می‌دهند معنای بزرگتری می‌یابند. هنگامی که شما از لحاظ عاطفی رضایت کامل داشته باشید، شما در موقعیتی عالی برای مدیریت چالش‌های زندگی قرار دارید و می‌توانید در تعاملات اجتماعی سطح بالا، ذهن خود را باز نگه دارید. البته میزان انعطاف پذیری در افراد متفاوت است. وجود انعطاف‌پذیری احساسی در یک شخص شاید ریشه‌ای ژنتیکی داشته باشد اما بیشتر آن از طریق تجربه در زندگی به دست می‌آید. 10 سوالی که در ادامه آورده شده است به شما کمک می‌کند تا وضعیت خود در زمینه انعطاف‌پذیری احساسی را بهبود دهید و بتوانید بهتر بر موانع فائق بیایید. 1- وضعیت چگونه است؟ 2- آیا این وضعیت چالش برانگیز یا حوصله سر بر است؟ 3- آیا افکار من در این لحظه بازتابی از احساساتی مانند ترس، اعتقادات خود محدود کننده یا ذهنیت بسته است؟ 4- حالت من موقع فکر کردن به این احساسات چگونه است؟ (آیا افکار من باعث ورود استرس یا آرامش به زندگی‌ام می‌شوند؟) 5- آیا مطمئن هستم که افکارم در مورد این وضعیت، واقعی و هدفمند هستند؟ 6- بدون این افکار، حال من چطور خواهد بود؟ (آیا آرامش بیشتری خواهم داشت؟) آیا می‌توانم این افکار را رها کنم؟ 7- آیا حداقل یک مورد احتمالی در مورد این وضعیت وجود دارد؟ 8- آن یک کاری که اگر انجام شود، من را یک گام به جلو می‌برد چیست؟ 9- وقتی که تصور می‌کنم این کار را انجام داده‌ام و یک گام به جلو رفته‌ام، احساس من چیست؟ 10- آیا می‌توانم این کار را انجام دهم؟ آیا اصلا تمایل به انجام آن دارم؟ اگر بله، چه وقت؟ وقتی که شما از افکار و واکنش‌های خود آگاه هستید و اگر آن‌ها به برخی چالش‌هایی که شما با آن‌ها روبرو هستید مرتبط هستند، شما درواقع قدم اولین را در مسیر ایجاد انعطاف‌پذیری احساسی برداشته‌اید.

more_vert کتاب 12 گام تا مدیریت موفق

ادامه مطلب

closeکتاب 12 گام تا مدیریت موفق

کتاب 12 گام تا مدیریت موفق نوشته‌ی محمد سیدا، به شما پاسخ خواهد داد که چگونه می‌توانید علاوه بر این‌ که اقتدار مدیریتی خود را حفظ کرده و به کارها با کمال دقت رسیدگی کنید، با کارمندانتان صمیمی و راحت بوده و از مسائلی نظیر از زیر کار در رفتن کارمندان، کم‌کاری، بی‌برنامگی و آشفتگی جلوگیری نمایید. وارد دفتر کار خود می‌شوید، هنوز نیمی از کارهایتان باقی مانده است، پرونده‌های زیادی برای بررسی کردن دارید، به وضعیت کارمندان‌تان رسیدگی دقیقی ندارید و... این‌ها نشانۀ چیست؟ زمان می‌گذرد، روزها و شب‌ها تغییر می‌کند؛ اما روش شما برای انجام کارها همان است که قبلاً بود و به‌ همین ترتیب شکست‌ها و ناامیدی‌ها جلوی چشم‌تان رژه خواهد رفت. اهداف گسترده و متنوع، ‌نیازمند مدیریتی قوی و موفق است که شما با خواندن کتاب 12 گام تا مدیریت موفق به رازهای جالب توجه آن پی خواهید برد. مطمئن باشید که خود شما دیدنی و حتی بسیار عجیب هستید. در بخشی از کتاب 12 گام تا مدیریت موفق می‌خوانیم: کارمندان می‌توانند سازمان شما را بسازند یا ویران کنند؛ می‌توانند برای رسیدن شما به اهداف‌تان نقشی سازنده یا مخرب داشته باشند. یک مدیر موفق به کارکنان خود همچون ابزار و ماشین نمی‌نگرد، بلکه به توانایی روحی و فکری آن‌ها اعتماد دارد و از ظرفیت‌های آن‌ها در حل مشکلات آگاه است. کارمندان می‌توانند روش‌ها و ایده‌های جدیدی با خود بیاورند و مشکلات و نقاط ضعف سازمان را برطرف کنند. در عین‌ حال مانند دیگر چیزهای باارزش شکننده هستند. آگاه باشید و با دقت و مهربانی با آن‌ها رفتار کنید. احساسات و ایده‌های آنان را درک کنید و به ارزش‌های آن‌ها پی ببرید. کارکنان ممتازتان را از دست ندهید. فراموش نکنید که امروزه بهر‌ه‌مند‌ی از کمک دیگران شوخی تلقی می‌شود، زیرا یافتن کسی که به دیگران کمک کند واقعاً مشکل است. شما نیز هزینه‌هایی بابت آگهی، مصاحبه و استخدام می‌پردازید تا بتوانید کارمندی بیابید که برای سازمان مفید و کارآمد باشد. کارمند خوب داشتن‌، امتیاز محسوب می‌شود، زیرا آن‌ها سختکوش‌اند و در راستای ارتقا و بهبود عملکرد سازمان بسیار تلاش می‌کنند. فهرست مطالبمقدمهچگونه می‌توان بر این مشکلات فائق آمد؟گام اول: همه‌چیز دربارۀ تفکر مدیریت موفقمدیریت علمی (1856-1917)اصالت نقشدیوان سالاریپیتر دراکر: پدر علم مدیریتبه افراد ماهر و متخصصی که با شما کار می‌کنند، احترام بگذارید‌ایده‌های کارمندان را جدی بگیریدشما جلودار باشیدگام دوم: چگونه افراد مناسب را انتخاب کنیم؟مصاحبهبررسی سوابقپرسش‌نامۀ شغلیتحقیق از دیگرانانتخاب نهاییگام سوم: برقراری ارتباط با کارکنانطرفین ارتباطارتباط مستقیمارتباط غیر مستقیمذهنیت طرفینتوجه به کارکنانقدر کارکنانتان را بدانیدمنصف باشیددوستی را فراموش نکنیدگام چهارم: ایجاد انگیزه در کارکنانسخنان خود را بسنجیدمسائل مالی شرکت را پنهان نکنیدمهربان باشیدفرصت رشد بدهیداز بروز ترس خودداری کنیدفرایند دلفینامکانات بهتری فراهم کنیدگام پنجم: چگونه خلاقیت را پرورش دهیم؟خصوصیات یک فرد خلاقحمایت معنوی از افرادحمایت مادیکار گروهیپرورش تخصص‌هاایجاد نگرش مثبت به کارکنانگام ششم: چگونه اختیارات را به دیگران بدهیم؟فواید تفویض اختیارتناسب افراد با وظایفبردبار باشیدچه وظایفی را باید محول کنید؟نظارت مؤثر داشته باشیدتفویض اختیار به مشارکت منجر می‌شودنشانه‌های خطرگام هفتم: چگونه کارکنان را توانا کنیم؟نگرش شماشناخت استعدادهای پنهانسؤال کردنگوش کردنهمۀ‌ مسئولیت را به گردن آن‌ها نیندازیدمشورت کنید«بله» بگوییدرابطۀ انسانی با منابع انسانیگام هشتم: چگونه بهره‌وری را افزایش دهیم؟ایجاد شرایط مناسب کارثبات رفتارتوجه به گروههر کسی را بهر کاری ساخته‌انداولویت‌بندی در کارموانع را از سر راه برداریدتأکید بر عملکردارتباط مؤثرایراد نگیریدگام نهم: اضطراب را از خود دورکنیدعلائم اضطرابچه عواملی ایجاد اضطراب می‌کند؟برنامه‌ریزیاستراحت کنیدافزایش مهارتاز عامل مشکل‌ساز دور شویدورزش کنیدگام دهم: شما چگونه مدیری هستید؟مدیر اثربخشمدیر پدرخواندهمدیر قوییک پیشنهادمدیر موفقاز مشکلات نترسیدگام یازدهم: مانند دیگر انسان‌ها باشیدروحیۀ‌ شماافتخارطلب نباشیدوقت آزادذهنیت شماتنبل نباشیدپشتکار را فراموش نکنیدبخندیدگام دوازدهم: نکات طلایی مدیریت موفق

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تحلیل محتوای رسانه با رویکرد پژوهشی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تحلیل محتوای رسانه با رویکرد پژوهشی

مقاله علمی و پژوهشی" تحلیل محتوای رسانه با رویکرد پژوهشی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تحلیل محتوای رسانه با رویکرد پژوهشی ، تحلیل محتوای کمی ، تحلیل محتوای کیفی ، ارتباطات ، قدرت رسانه ، کدگذاری رایانه ای ، کدگذاری دستی ، رسانه های بازرگانی و رسانه های جمعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert افسردگی زیر سایه شبکه های اجتماعی

ادامه مطلب

closeافسردگی زیر سایه شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی که امروزه به بخشی جدانشدنی از زندگی انسان تبدیل شده اند ذهنیت و گرایش کاربران را تغییر می دهند و تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر افراد و جامعه دارند. این نوشته نگاهی کوتاه به این تاثیرها دارد. گسترش فناوری های ارتباطی بر ابعاد مختلف زندگی انسان تاثیر گذاشته است. زمان و مکان اهمیت خود را از دست داده اند و افراد به شکلی بسیار ساده تر می توانند در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. سرعت عمل، ناشناس ماندن و اهمیت ندادن به موضوعاتی مانند جنسیت، قومیت و طبقه اجتماعی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را به رسانه ای محبوب تبدیل کرده است. رسانه های اجتماعی که امروزه به بخشی جدانشدنی از زندگی انسان تبدیل شده اند ذهنیت و گرایش کاربران را تغییر می دهند و تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر افراد و جامعه دارند. این نوشته نگاهی کوتاه به این تاثیرها دارد. از تاثیرات مثبت رسانه های اجتماعی این است که در حوزه تجارت بسیار مفید هستند. رسانه های سنتی تجارت مانند تبلیغات رادیو و تلویزیون و آگهی های چاپی کارایی خود را از دست داده اند و هزینه های بسیار سنگینی دارند. اما با رسانه های اجتماعی تاجران و صاحبان صنایع می توانند به صورت مستقیم و رایگان با مشتریان خود در ارتباط باشند و تنها گزینه آنها زمان و انرژی خواهدبود. از طریق رسانه هایی مانند فیس بوک، توییتر و هر وبگاه اجتماعی دیگر هزینه های بازاریابی تا حد چشمگیری کاهش می یابد. محبوبیت روزافزون سایت ها و شبکه های اجتماعی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است که به عنوان مناسب ترین و در دسترس ترین وسیله ارتباط مورد استفاده طبقات مختلف اجتماعی است. برقراری ارتباط با افراد، هر کجا که باشند و در هر زمانی، از طریق این شبکه ها بسیار راحت شده است. شبکه های اجتماعی تقریبا تمام موانع ارتباطی را از میان برداشته اند. یکی از مهم ترین تاثیرات مثبت شبکه های اجتماعی در این راستا ایجاد بستری مناسب برای متحد کردن مردم در جهت رسیدن به اهداف مشخص انسان دوستانه و اجتماعی است. این جنبش ها می توانند تاثیر شگفت انگیز در جامعه داشته باشند. از سوی دیگر نمی توان تاثیرات منفی رسانه ها و شبکه های اجتماعی را نادیده گرفت. یکی از مهم ترین این تاثیرها اعتیاد به این شبکه هاست. صرف ساعت های بی شمار در این سایت ها و شبکه ها می تواند باعث کاهش تمرکز و توجه شود و به ویژه در نوجوانان سطح انگیزه را بسیار کاهش دهد. افراد معتاد به شبکه های اجتماعی یادگیری دانش کاربردی و تخصص را با تکیه بر فناوری و اینترنت جایگزین می کنند. توجه بیش از حد به شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی که در اثر رقابتی ناسالم برای جلب توجه بیشتر انجام می گیرد، کاربران را از دنیای واقعی و اهداف واقعی دور می کند. از سوی دیگر مطالعات نشان می دهد افرادی که بیش از حد و اعتیادگونه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، احساسات منفی بیشتری از جمله افسردگی را تجربه می کنند. کودکان نیز از جمله گروه های آسیب پذیر در برابر تاثیر شبکه های اجتماعی هستند. رسانه های اجتماعی ممکن است محتوای نامناسبی برای کودکان داشته باشند و از نظر روانی به آن ها آسیب بزنند. کودکان همچنین به راحتی توسط سودجویان مورد سوءاستفاده قرار می گیرند. صرف وقت در این شبکه ها نیز کودکان را از مسیر اصلی رشد و آموزش دور می کند. شبکه های اجتماعی گزینه ای آسان و در دسترس برای ایجاد روابط بیشتر و البته صمیمی تر هستند؛ اما هویت ها در فضای مجازی غیرواقعی اند و روابط واقعی را تحت الشعاع قرار می دهند. این شبکه ها درواقع احساسی نادرست از ارتباط را در افراد ایجاد می کنند. این ارتباط ها کیفیت ارتباط در فضای واقعی را ندارند و سطح احساس در آن ها پایین است. محققان بر این باورند که وبگاه های اجتماعی باعث می شوند کاربران در تشخیص رابطه واقعی و روابط بی شماری که در فضای مجازی به وجود می آید دچار مشکل شوند. آن ها می گویند هنگامی که بخش بزرگی از زمان و انرژی روانی ما صرف روابط نادرست و ناپایدار می شود روابط مهم تر و واقعی تر نادیده گرفته شده و تضعیف می شوند. فضای مجازی همچنین اهمیت فردیت و حریم خصوصی را در برابر جمع و حوزه عمومی قرار می دهد. فردگرایی و انزوا و بی توجهی به اجتماع از پیامدهای شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی، با وجود تاثیر مثبت بر بازاریابی و تجارت، تاثیر منفی بر کار کارمندان دارد. رسانه ها و شبکه های اجتماعی تمرکز کارکنان را برهم می زنند و بازدهی آن ها را کاهش می دهند. دو تحقیقی که اخیرا منتشر شده اند نشان می دهند که شبکه های اجتماعی 1.5 درصد بازدهی را کاهش می دهند. شرکت های انگلیسی نیز سالانه 2.2 میلیارد دلار بر اثر پدیده شبکه های اجتماعی زیان می بینند. اما مهم ترین چالش شاید امنیت و حریم خصوصی افراد باشد. کاربران این شبکه ها اطلاعات بسیاری را به اشتراک می گذارند که شاید تهدیدی برای آن ها باشد. حتی با وجود فیلترهای امنیتی بسیار فشرده و دقیق ممکن است اطلاعات شخصی کاربران در اینترنت پخش شود و آنها را دچار مشکل کند. منبع: لینکدین

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رویکرد انجمنی به اخلاق حرفه ای علم در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رویکرد انجمنی به اخلاق حرفه ای علم در ایران

مقاله علمی و پژوهشی" رویکرد انجمنی به اخلاق حرفه ای علم در ایران " مقاله ای است در 46 صفحه با 31 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات رویکرد انجمنی به اخلاق حرفه ای علم در ایران ، جامعه شناسی ، علم سازی و علم ورزی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های جمعی ، جامعه دانایی و رویکرد مدیریتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های جمعی ، جامعه دانایی و رویکرد مدیریتی

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های جمعی ، جامعه دانایی و رویکرد مدیریتی " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های جمعی ، جامعه دانایی، فرهنگ رسانه ، فرهنگ ارتباطات رسانه، مدیریت منظومه ای و رویکرد مدیریتی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اخلاق رسانه و حریم خصوصی با رویکرد اسلامی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اخلاق رسانه و حریم خصوصی با رویکرد اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" اخلاق رسانه و حریم خصوصی با رویکرد اسلامی " مقاله ای است در 17 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اخلاق رسانه و حریم خصوصی با رویکرد اسلامی ، رسانه ، پیشینه حریم خصوصی ، تعریف حریم خصوصی ، تفتیش عقاید ، تجسس ، استراق بصر و استراق سمع اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.