جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاستگذاری رسانه ای و صدا و سیما

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاستگذاری رسانه ای و صدا و سیما

  مقاله علمی و پژوهشی" سیاستگذاری رسانه ای و صدا و سیما " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاستگذاری رسانه ای و صدا و سیما ،مخاطب ، رسانه ، مدل سیاستگذاری و کدگذاری ثانویه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات بازرگانی در صدا و سیما ، فرایند تبلیغات ، رویکرد تبلیغات ، سیاستگذاری تبلیغات ، برنامه ریزی تبلیغاتی و آسیب شناسی تبلیغات اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی برنامه های کودک صدا و سیما و خانواده

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی برنامه های کودک صدا و سیما و خانواده

مقاله علمی و پژوهشی" برنامه های کودک صدا و سیما و خانواده " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برنامه های کودک صدا و سیما و خانواده ، تلویزیون ، تحلیل شکاف موزون ، برجسته سازی ، نظریه کاشت و یادگیری اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کارکرد رسانه های اجتماعی در صدا و سیما و شبکه بی بی سی فارسی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کارکرد رسانه های اجتماعی در صدا و سیما و شبکه بی بی سی فارسی

مقاله علمی و پژوهشی" کارکرد رسانه های اجتماعی در صدا و سیما و شبکه بی بی سی فارسی " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کارکرد رسانه های اجتماعی در صدا و سیما و شبکه بی بی سی فارسی ، همگرایی رسانه ای ، ارتباطات سیاسی ، شبکه اجتماعی ، نظریه رسانه های جدید ، پارادایم رسانه ای و سیاست رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی چالش های صدا و سیما در دهکده جهانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی چالش های صدا و سیما در دهکده جهانی

مقاله علمی و پژوهشی" چالش های صدا و سیما در دهکده جهانی " مقاله ای است در 33 صفحه با 15 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات چالش های صدا و سیما در دهکده جهانی ، سواد رسانه ای ، سواد مخاطب ، اجزای سواد رسانه ای ، اصول سواد رسانه ای ، ابعاد سواد رسانه ای و فهم انتقادی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب راز جنگل

ادامه مطلب

closeکتاب راز جنگل

کتاب راز جنگل نوشته‌ی افسانه گلپرور مفرد روایتی عاشقانه از سرگذشت زندگی دختری به نام سیما است. دختر جوانی که با وجود گذراندن تمام عمرش در پرورشگاه احساساتی خالصانه و ناب دارد. در بخشی از کتاب راز جنگل می‌خوانیم: سیما از همان دوران کودکی خیلی زود به عمق تنهایی و بی‌کسی خودش پی برد و چون این مسئله برای روح بسیار حساس و دل مهربانش اندوهی بزرگ و عمیق به وجود می‌آورد، کوشید با بچه‌های دیگری که همچون خودش از محبت پدر و مادر محروم بودند، رئوف و مهربان باشد. او سعی داشت محبتی را که خودش از آن بی‌بهره بود به دیگران هدیه کند، لذا در مدتی کوتاه به صورت پناهگاه امن و مهربان دخترهای هم سن و سال و هم درد خودش در آمد. با وجودی که سیما به لحاظ خوش خلقی و ساکت و آرام بودنش، همیشه مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گرفت و بسیاری از آن‌ها خواهان پذیرش وی به عنوان فرزند خوانده خودشان بودند، هرگز نتوانست به طور دائم در خانه‌ای بماند و هر بار که به درون خانواده‌ای می‌رفت، خیلی زود به پرورشگاه برمی‌گشت. او تشنه محبت و توجه بود و چیزی را که خودش همیشه در حسرتش به سر برده بود، با گشاده دستی در اختیار دیگران قرار می‌داد و همین رویه و اخلاق بود که باعث شد پوریا در همان برخورد اول احساس کند دختر رویاهایش را پیدا کرده و به سرعت دل در گرو عشقش نهد. پوریا آرام و ملایم و کمی خجالتی با این‌ که قبل از آن هرگز به ازدواج فکر نکرده بود، با دیدن سیما مصمم شد هر طور هست با او پیمان زناشویی ببندد ولی این کار آنقدر‌ها که او تصور می‌کرد، ساده نبود.

more_vert صدا و سیما بیشتر مخاطب می‌یابد یا منتقد؟

ادامه مطلب

closeصدا و سیما بیشتر مخاطب می‌یابد یا منتقد؟

ایرنا : نحوه عملکرد صدا و سیما سبب طرح انتقادهایی گسترده شده‌است؛ از رئیس‌جمهوری که وضعیت انعکاس خدمات دولت در این رسانه فراگیر را غیرقابل‌قبول می‌داند تا بسیاری از سیاسیون و مردم عادی که از سلب اعتمادشان از صدا و سیما سخن می‌گویند. بسیاری از مردم و سیاسیون از جمله شخص رئیس‌جمهوری می‌گویند که صدا و سیما در تشریح و انعکاس واقعی عملکرد دولت، سوگیری‌های خاص خود را دنبال می‌کند. به باور منتقدان، صدا و سیما که باید به عنوان یک رسانه ملی، به‌گونه‌ای فراجناحی و بی‌طرفانه اخبار مربوط به همه جناح‌های سیاسی را بازتاب دهد، در انعکاس فعالیت‌های دولت روندی غیرمتعادل را پیش‌گرفته و از هر فرصتی برای زیرسوال بردن دولت بهره می‌برد. دکتر «حسن روحانی» بارها بر این نکته تاکید کرده که دولت از دستگاه تبلیغاتی مناسبی بهره‌مند نیست و نمی‌تواند در این زمینه روی کمک صدا و سیما حسابی باز کند. روحانی به طور خاص بارها از رویکرد این رسانه فراگیر در انعکاس فعالیت‌های اقتصادی دولت انتقاد کرده است. البته در دوره‌های اجرایی گوناگون، رویکرد صدا و سیما در قبال دولت‌ها با شدت و ضعف مختلف مورد نقد قرار گرفته و به باور بسیاری بر شکاف‌ها دامن زده است و انسجام ملی را نادیده گرفته‌است. رئیس‌جمهوری در تازه‌ترین واکنش به رویکردهای صدا و سیما، بیست و پنجم دی‌ماه در جلسه هیات دولت «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس این سازمان را مخاطب چند تذکر قرار داد. این را «محمود واعظی» رئیس دفتر روحانی، در پاسخ به سؤال یکی از رسانه‌های داخلی مبنی بر اینکه «آیا دولت در مقابل عملکرد صدا و سیما بنای اعتراض ندارد؟» گفته است. روحانی در صف اول منتقدان صدا و سیما رئیس‌جمهوری بارها از رویه صدا و سیما در نحوه بازتاب فعالیت‌های دولت و تبیین مقدورات و محذورات پیش روی دستگاه اجرایی برای مردم، انتقاد کرده است. وی ابتدای خردادماه امسال در سفری که به استان آذربایجان غربی برای افتتاح طرح‌های توسعه منابع آب و خاک نواحی مرزی این استان داشت، با ارائه آمارهایی از اقدامات و طرح‌های دولت، از جمله این که هر هفته ۳۰ روستا بهره‌مند از آب آشامیدنی، هشت روستا دارای برق و هر روز ۱۰ روستا دارای گاز می‌شوند، از عملکرد صدا و سیما در پوشش این اقدامات انتقاد کرد و گفت: بعضی‌ها احساسشان این است که اگر این آمار و ارقام را بگویند، دولت تقویت می‌شود. عده‌ای برایشان سخت‌است این آمار را بگویند زیرا اگر این کار را بکنند آن‌وقت چطوری می‌خواهند بگویند این دولت کار نمی‌کند و چطور می‌توانند علیه این دولت تبلیغ کنند. روحانی میانه آبان ماه پارسال نیز در دیدار معاونان و مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی، با اشاره به اطلاع‌رسانی ناقص موفقیت‌های دولت از سوی صدا و سیما، بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و درست این موفقیت‌ها به عنوان موفقیت یک ملت تاکید کرد. رئیس‌جمهوری در این سخنان، با اشاره به پیروزی‌های سیاسی ایران مقابل آمریکا در دعاوی حقوقی دادگاه لاهه و مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام محکومیت تحریم‌های غلط و خلاف قوانین بین‌المللی افزود: این پیروزی‌ها را چه کسی می‌داند و چگونه پوشش داده شده است؟ ...کوچک‌ترین مشکل یا کمبودی که ممکن است یک روز یا یک هفته باشد از سوی برنامه‌ها و شبکه‌های مختلف صداوسیما به عنوان اولین خبر پوشش داده می‌شود. در مقابل، تلویزیون موفقیت‌ها و پیروزی‌ها را در یک گوشه‌ای بیان می‌کند که ایران هم موفق شد و گوینده یواش هم می‌گوید. انتقاد روحانی از عملکرد صدا و سیما به دلیل عملکرد این سازمان خبری بارها تکرار شده است. رئیس‌جمهوری مرداد ماه ۹۳، در نشستی در جریان سفر به استان اردبیل، ضمن یادآوری وظیفه صدا و سیما مبنی بر تبیین خدمات دولت برای ملت، اظهار داشت: کارهای بسیار بزرگی به رغم تحریم‌ها در کشور انجام شده است. ...رسانه ملی حاضر نیست خدمات دولت را برای مردم تبیین کند و دولت از لحاظ تبلیغاتی دست تنها است. طیف گسترده منتقدان صدا و سیما رویکرد جناحی صدا و سیما بارها در سایر رسانه‌ها مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌است. از دید بسیاری از ناظران، تحلیلگران و اهالی رسانه، صدا و سیما در سانسور گفته‌های رئیس‌جمهوری و در برخی موارد عدم پوشش اخبار مربوط به دولتید طولایی دارد. همین آبان ماه امسال بود که جمعی از رسانه‌ها به انعکاس ناقص سخنان مهم روحانی در خصوص اقتصاد، سیاست خارجی، برجام، لوایح دولت و مبارزه با فساد، در جلسه هیات دولت در رسانه ملی انتقاد کردند. در گزارشی از روزنامه «اعتماد» که چند ماه پیش با عنوان «رسانه ملی و حراج اعتبار و اعتماد ملی» انتشار یافت، آمده است: از زمان روی کار آمدن دولت روحانی در سال ۱۳۹۲، صدا و سیما به ابزاری جناحی تنزل یافته و از هر فرصتی برای کوبیدن دولت برآمده از رأی مردم بهره می‌گیرد. می‌توان ادعا کرد که رسانه ملی به جای حرکت در راستای خواست اکثریت مردم، به ابزاری در دست ناکامان انتخابات در آمده است. روزنامه «ایران» نیز چندی پیش در گزارشی با عنوان «تخریب‌های سازمان یافته» با اشاره به ساخت یک برنامه تلویزیونی با عنوان «بدون توقف» که بیش از یک سال است از شبکه سوم سیما پخش می‌شود، نوشت این برنامه، به گونه‌ای چینش و مدیریت می‌شود که در نهایت تیغ نقدی غیرمنصفانه یا تخریب و تحریفی آشکار را روانه دولت کند. بسیاری می‌گویند، صدا و سیما که سال‌ها داعیه‌دار جایگاه رسانه ملی است، باید عملکردهایش به‌گونه‌ای باشد که خصلت ملی و فراجناحی را به نمایش بگذارد. این در حالی است که بسیاری آن را یک رسانه جناحی می‌دانند که با صرفنظر از منافع ملی، تنها منافع یک گروه سیاسی خاص را نمایندگی می‌کند. در همین ارتباط و طی روزهای اخیر بارها نحوه خبررسانی صدا و سیما با انتقاداتی جدی مواجه شده است. این رسانه هر چند در قضایایی چون شایعه شیرهای آلوده، ذرت آلوده و ... رسالت خود را اطلاع‌رسانی و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم عنوان کرده، اما از دید برخی صاحبنظران و نیز مسوولان به دلیل دوری جستن از نظرات کارشناسانه و واقعیات مربوط به قضایای یادشده، بیشتر بر اعتماد عمومی ضربه زده و ضمن بروز التهاب و نگرانی در جامعه، تولید داخلی را با چالش‌هایی انکارناپذیر مواجه کرده است. وجود چنین دیدگاهی در خصوص صدا و سیما سبب شده طی روزهای اخیر برخی فعالان سیاسی ضربات مهلک بر پیکر صنایعی چون لبنیات و دامپروری را از نتایج عملکرد صدا و سیما و در راستای تلاش برای دیده شدن و جذب مخاطب قلمداد کنند؛ وضعیتی که ابعاد مختلف بی‌اعتمادی به این رسانه را از مسئولان ارشد اجرایی گرفته تا سیاسیون و قشرهای مختلف مردم نشان می‌دهد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سکوت سازمانی و نیروهای رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سکوت سازمانی و نیروهای رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" سکوت سازمانی و نیروهای رسانه ای " مقاله ای است که در 26  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سکوت سازمانی، مدیریت رسانه ، صدا و سیما و نیروهای رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و توسعه انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و توسعه انسانی

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و توسعه انسانی " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و توسعه انسانی ، جامعه اطلاعاتی ، سند تحول توسعه ، صدا و سیما ، شاخص توسعه انسانی و آموزش و پرورش اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی اصحاب رسانه و مسئولیت مدنی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی اصحاب رسانه و مسئولیت مدنی

مقاله علمی و پژوهشی" اصحاب رسانه و مسئولیت مدنی " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به اصحاب رسانه و مسئولیت مدنی ، رسانه ، فعالیت رسانه ای ، منابع مسئولیت مدنی ، قانون اساسی ، قانون مسئولیت مدنی ، قوانین صدا و سیما ، قوانین ماهواره، سرقت ادبی و مالکیت فکری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه اجتماعی مجازی و توسعه فعالیت روابط عمومی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه اجتماعی مجازی و توسعه فعالیت روابط عمومی

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه اجتماعی مجازی و توسعه فعالیت روابط عمومی " مقاله ای است در 30 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه اجتماعی مجازی و توسعه فعالیت روابط عمومی ، صدا و سیما و وب 2 اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی عناصر اصلی ساخت دهی سازمانهای رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی عناصر اصلی ساخت دهی سازمانهای رسانه ای

  مقاله علمی و پژوهشی" عناصر اصلی ساخت دهی سازمانهای رسانه ای " مقاله ای است در 14  صفحه با معرفی 4 منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به عناصر اصلی ساخت دهی سازمانهای رسانه ای ، عوامل طبیعی ، رقابت ، صدا و سیما ، ابعاد شکلی ، ابعاد محتوایی و سازمان رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مهربانی

ادامه مطلب

closeمهربانی

افرادی که انرژی مثبت دارند اغلب مهربان و باعاطفه هستند. به زمین و زمان مهربانی می‌کنند. غصه دارند اما آن را قِصه نمی‌کنند تا خُـلق مردم را تنگ نکنند. شاید از نامردی‌ها دلتنگ شوند، اما لبخند می‌زنند و خود را حفظ می‌کنند. و نامردی‌ها را به خدا می‌سپارند

more_vert کلید پاسداشت یوم‌الله

ادامه مطلب

closeکلید پاسداشت یوم‌الله

 تلاش برای صحنه‌آرایی و قلب واقعیات، محور اقداماتی بود که محافل و رسانه‌های غربی برای به حاشیه‌راندن عظمت سردار سلیمانی و حضور میلیونی مردم در بدرقه پیکر او انجام‌دادند. حرکت در جهت وحدت ملی و جناحی‌نکردن سردار سلیمانی و حماسه حضور مردم، می‌تواند این راهبرد رسانه‌ای را خنثی و مکر دشمن را به خود برگرداند. تشییع سردار سلیمانی در شهرهای مختلف با حضور خیره‌کننده مردمی که رهبری آنان را «قدرشناس»، «شکور» و «صبّار» توصیف‌کرده، رسانه‌ها و سیاستمداران غربی را در بهت و حیرت فرو برد؛ رسانه‌هایی که با ارائه تفاسیر و اطلاعات غلط از سوی برخی محافل خاص در غرب، گمان می‌بردند مردم در صحنه‌هایی که به معنای حمایت از نظام جمهوری اسلامی باشد، حضور پیدا نمی‌کنند. بنابراین حضور حیرت‌انگیز و میلیونی مردم، این رسانه‌ها را در بهت و دستپاچگی فرو برد و نتوانستند راهبردی رسانه‌ای برای مقابله با این حرکت عظیم مردم ایران طراحی‌کنند. یکی از عواملی که عمق و ابعاد این بهت و حیرت را بیشتر کرد حضور طیف‌های مختلف مردم در مراسم تشیع سردار سلیمانی بود. فرمانده سپاه قدس، قهرمان و نماینده یک طیف خاص در جامعه ایران نبود. او قهرمان همه بود و چه شاهدی بالاتر از اینکه در مراسم بدرقه آسمانی این شهید از همه طیف‌های سیاسی و فکری و با همه نوع پوشش و ظاهر افراد حاضر شده بودند و جالب‌تر اینکه افرادی که به ظاهر احساس می‌شد نسبت کم‌تری با نظام سیاسی مستقر دارند چشمان اشک بارتر و دل‌های سوخته‌تری داشتند. پس رسانه‌های معاند و غربی حق‌داشتند حیرت‌کنند. بعد از حیرت اولیه، رسانه‌های غربی سعی‌کردند با اقدامات تدافعی، مراسم سردار سلیمانی را تحت الشعاع قرار دهند. در واقع، در حاشیه قرار دادن و فراموشی عظمت بدرقه سردار سلیمانی اصلی‌ترین راهبرد این رسانه‌ها بعد از بی‌عملی اولیه بود؛ راهبردی که رهبری هم در خطبه‌های نماز جمعه به آن اشاره کرده و فرمودند نباید اجازه داد عظمت سردار سلیمانی و حضور مردم به فراموشی سپرده شود« یوم‌الله یعنی چه؟ یعنی آن روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده می‌کند؛ آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران، و صدها هزار در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خونِ فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگ‌ترین بدرقه‌ی جهان را شکل دادند، این یکی از ایّام‌الله است. آنچه اتّفاق افتاد، کار هیچ عاملی جز دست قدرت خدا نمی‌توانست باشد» رهبری در این بخش از سخنان خود به نقش و تلاش رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه برای فراموشی عظمت سردار سلیمانی و حضور مردم پرداخته و می‌فرمایند «... یک عدّه‌ای سعی می‌کنند این یوم‌الله‌های حساس این روزها را به دست فراموشی بسپارند، مسائل دیگری را مطرح کنند، شاید بتوانند این یاد این یوم‌الله بزرگ را تحت‌الشعاع قرار بدهند. یکی همین قضیّه‌ی تأسّف‌انگیز حادثه‌ی سقوط هواپیما بود. خب سقوط هواپیما حادثه‌ی تلخی بود...در این هیچ شکّی نیست؛ لکن یک عدّه‌ای به تبع و هدایت تلویزیون‌های آمریکایی و رادیوهای انگلیسی سعی کردند این قضیّه را به نحوی آرایش بدهند که ماجرای یوم‌الله ناشی از شهادت بزرگ این دو شهید عزیز را به دست فراموشی بسپارند. سعی کردند کاری کنند که به خیال خودشان آن را به دست فراموشی بسپارند... می‌خواستند این کار را بکنند، شاید بتوانند آن حادثه‌ی عظیم را تحت‌الشّعاع قرار بدهند؛ البته اشتباه کردند.» تردیدی در این نیست که مکر دشمنان این ملت به آن‌ها برخواهد گشت اما این امر منجر به سلب مسئولیت رسانه‌های داخلی و عمومی کشور در جهت مقابله با مکر و حیله رسانه‌های معاند غربی نیست. در شرایطی که رهبری از تلاش رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی و آرایش دادن صحنه برای فراموشی عظمت این ملت سخن می‌گویند، رسانه‌های داخل کشور و مخصوصا صدا و سیما وظیفه دارند با انوع برنامه‌های پرمحتوا و جذاب مانع فراموشی این عظمت شوند. البته اقدامات رسانه‌ای الزامات خاص خود را داد، به عنوان مثال پخش گفت‌وگوهای تک‌سویه و کمترباورپذیر از شبکه‌های مختلف صدا و سیما و نادیده گرفتن صداهای ناهمسو نمی‌تواند مقابله مناسبی با راهبرد رسانه‌های معاند باشد. این در حالی است که در طیف وسیعی از رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما، سخنان رئیس‌جمهوری و اقدامات دولت به صورتی ناقص و دلبخواه انعکاس می‌یابد. از سوی دیگر رسانه‌های عمومی مثل صدا و سیما باید پاسدار عظمت حضور مردم در مراسم میلیونی بدرقه سردار سلیمانی باشند. مراسم سردار متعلق به هیچ جریان و تفکر جناحی در داخل کشور نیست. همانطور که رهبر انقلاب هم در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردند سردار سلیمانی متعلق به جبهه انقلاب است که اکثر مردم دلداده به این جبهه هستند. بنابراین اگر خواسته یا ناخواسته سردار سلیمانی جناحی شود، عظمت این مرد الهی و حضور میلیونی مردم ضربه‌پذیر خواهد شد. حمله از تریبون‌های عمومی و متعلق به همه مردم به منتخب ملت، منجر به انشقاق بین صفوف ملت می‌شود و به جای توجه به عظمت سردار سلیمانی مردم را متوجه دعواهای جناحی می‌کند؛ اتفاقی که می‌تواند منجر به کم‌رنگ شدن یوم‌الله‌های مدنظر رهبر انقلاب شود.

more_vert محصل افتخاری یا دانشجوی قلابی؟

ادامه مطلب

closeمحصل افتخاری یا دانشجوی قلابی؟

ادعاهای جدید فردی که به دلیل تقلب در ورود به کلاس‌های دانشگاه «شهید بهشتی تهران» توسط حراست دانشگاه شناسایی شده بود، باعث شد تا کاربران فضای مجازی ضمن بررسی این ادعاها، از صدا و سیما برای مصاحبه با وی به عنوان «رتبه برتر کنکور» انتقاد کرده و خواستار برخورد با «مافیای کنکور» و بررسی صحت و سقم ادعاهای فرد مذکور توسط مراجع قضایی شدند. به گزارش گروه تحلیل، ‌تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا، فردی که مدتی طولانی با ادعای اینکه دانشجوی دانشگاه «شهید بهشتی تهران» و رشته «دندانپزشکی» این دانشگاه است، توسط مسوولان دانشگاه شهید بهشتی شناسایی و توسط نیروی انتظامی مدتی کوتاه بازدداشت شد؛ فیلمی را در فضای مجازی منتشر و اتهاماتی را متوجه دانشگاه شهید بهشتی کرد. این اتفاق باعث شد تا موضوع مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی توئیتر قرار گیرد و کاربران با هشتگ «دانشجوی قلابی» به این موضوع واکنش نشان دهند. ماجرای «دانشجوی قلابی» چه بود؟ در آغازین روزهای سال تحصیلی جاری، دانشگاه شهید بهشتی تهران ادعا کرد یک فرد غیر دانشجو، به صورتی غیرقانونی در کلاس‌های رشته «دندان پزشکی» این دانشگاه شرکت داشته است. این دانشگاه در ادامه مدعی شد که فرد مذکور پس از افشای هویت، توسط کلانتری بازداشت شده است؛ اما این پایان کار نبود. مدتی کوتاه بعد مشخص شد که فرد مورد نظر، پیش از این با حضور در برنامه‌های تلویزیونی از جمله برنامه‌ی «گزینه چهار» شبکه «چهار» سیمای جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رتبه برتر کنکور و یک «نابغه»، «خانم دکتر آینده» و «افتخارآفرین» معرفی شده و به راهنمایی داوطلبان آزمون سراسری برای حضور بهتر در کنکور نیز می‌پردازد! مجری این برنامه تاکید می‌کند که «همه ما ایرانی‌ها به وی افتخار می‌کنیم!» پس از آن فرد مورد نظر، که در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به عنوان یک کارآفرین معرفی کرده است، در ویدئوهایی که در این شبکه منتشر کرد، ادعاهایی جدید را مطرح نمود. وی در این ویدئوها مدعی می‌شود که یک نفر از «معتبرترین» و «مرجع‌ترین» افراد دانشگاه شهید بهشتی، با توجه به رزومه و اعتبار علمی وی، به او «مجوز» داده است تا به عنوان «دانشجوی افتخاری» در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته در رشته دندانپزشکی این دانشگاه تحصیل نماید. وی در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید که من «مقبولیت و اعتباری خوبی در دنیا داشتم» و برای حضور در دانشگاه نیز «پولی نپرداخته‌ام»؛ اما به دلیل آنکه با برخی مسوولان دانشگاه حاضر به همکاری در برخی «جلسات و فعالیت‌های سیاسی» نشده‌ام، آنان من را اخراج کرده‌اند. وی خود را «قربانی جریانات سیاسی» معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که به وی اتهام زده شده است. در ادامه وی مدعی می‌شود که برخی افراد با پرداخت پول و به صورتی غیرقانونی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. فرد مذکور برای اثبات ادعاهای خود، تصاویری را منتشر می‌کند که بنابر ادعای وی، سند حضور وی در کلاس‌های درس هستند. ادعاها و اتهاماتی که این فرد به مسوولان دانشگاه شهید بهشتی تهران وارد می‌کند، آنقدر جدی هستند که به نظر می‌رسد دستگاه‌های قضایی بطور حتم باید این اتهامات را بررسی و پیگیری نمایند. اما چنین اتفاقی چگونه ممکن است و آیا این ادعاها صحیح هستند؟ دانشگاه شهید بهشتی تهران، در پاسخ به سوالات خبرنگاران، این اتهامات را تکذیب و مدعی شده است که فرد مذکور هرگز دانشجوی این دانشگاه نبوده است و هیچ فردی نمی‌تواند با رزومه و معرفی، دانشجوی این دانشگاه شود. این موضوع باعث شد کاربران شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اشاره به این پرونده، نسبت به ابعاد این پرونده واکنش نشان دهند تناقضات در ادعاها بسیاری از کاربران ضمن اشاره به این پرونده، به بررسی میزان صحت و سقم ادعاهای مطرح شده از سوی این فرد پرداختند. کاربری در همین ارتباط می‌نویسد که فرد مذکور در توضیحاتی که شبکه اجتماعی اینستاگرام داده است، می‌گوید من رزومه‌ای قوی داشته‌ام و افتخاری من را پذیرش کرده‌اند. دانشگاه شهید بهشتی هیچ کس را برای رزومه قوی در رشته دندانپزشکی پذیرش نمی‌کند. در تناقض با این ادعا، وی در دو برنامه تلویزیونی، برنامه‌ی راهبردی درس خواندن برای کسب رتبه برتر در کنکور را شرح می‌دهد! بالاخره رزومه یا رتبه؟ کاربر دیگری نیز نوشت: «در مورد این لیست حضور غیاب که فرد مذکور منتشر کرده است، توضیح دهم که این لیست دستی توسط مسوول سایت، وارد سایت می‌شود و هرکسی اسمش را با خودکار در انتهای لیست نوشته باشد هم برایش یک جدول ساخته‌ می‌شود که اسمش را وارد می‌کند. پس این تصاویر به هیچ مدرک معتبری نیست.» یک کاربر نیز نوشت که اگر ادعاهای این فرد درست است، چرا در لیستی که وی در فضای مجازی منتشر کرده است، برابر نامش غیبت خورده است؟ کاربرانی نیز مدعی شدند که ورود به یک دانشگاه و آن هم به مدت طولانی ممکن نیست. کاربری نوشت: «من چهار سال دوره کارشناسی رفتم و آمدم، خانم حراست دم در من را از بچه‌اش بیشتر می‌دید؛ اما باز هم هر روز می‌گفت که کارت دانشجویی شما را برای ورود ببینم.» در عین حال برخی کاربران نیز از این فرد خواستند در صورتی که ادعاهای وی صحیح است؛ تصویری از کارت دانشجویی، ریز نمرات دانشگاهی، معرفی نامه‌های دانشجویی، نامه اشتغال به تحصیل یا سایر مدارک معتبری که هر دانشجویی بایستی این موارد را به حتم در اختیار دارد، به عنوان مدارک مستند و مستدل برای اثبات ادعای خود منتشر نماید. این پرونده اما باعث شد تا بسیاری از کاربران از تجربیات مشابه خود در مورد ورود غیرقانونی افراد مختلف به نام دانشجو به دانشگاه‌های برتر کشور و حضور در کلاس‌های درس بگویند و به این نکته اشاره کنند که در بسیاری از دانشگاه‌ها، ورود و خروج افراد به صورت دقیق کنترل نشده و ممکن است موارد مشابه دیگری نیز صورت پذیرد. یکی از فعالین صنف پزشکی نیز در توئیتی ضمن اشاره به این پرونده نوشت که شایسته است برای دوری از هر نوع قضاوت نادرست به دلیل دخالت یکی از طرفین ذینفع درماجرا، در سطحی بالاتر یعنی معاونت آموزشی و دانشجویی وزارت بهداشت نسبت به رفع ابهامات و دفاع از حیثیت مجموعه آموزشی و دانشگاهی کشور، جهت تنویر افکار عمومی اقدام کنند. صدا و سیما و برنامه‌های آموزشی غیرواقعی اما شرکت فرد مورد نظر در چند برنامه آموزشی به عنوان رتبه برتر کنکور در صدا و سیما نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. کاربری ضمن به اشتراک گذاشتن ویدئوهای حضور وی در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی نوشت که فروش آنتن از سوی صدا و سیما و پخش برنامه‌هایی با مدعیان دروغین، خود نوعی از فساد است. کاربر دیگری نیز همین تصاویر را منتشر کرد و آورد که در این فیلم فرد مذکور توضیح می‌دهد که چطور با فقط ۶ ماه درس خوندن توانسته است در کنکور رتبه برتر بیاورد و در رشته دندان پزشکی دانشگاه بهشتی تحصیل نماید! برخی کاربران از مسوولان صدا و سیما این پرسش را مطرح کردند که آیا صدا و سیما درباره ادعاهای مطرح شده در برنامه‌های تلویزیونی مسوول نیست؟ و آیا نباید پیش از دعوت یک مهمان به یک برنامه تلویزیونی آموزشی، در مورد صحت سوابق وی بررسی‌های لازم صورت پذیرد؟ کاربری نیز از مسوولان صدا و سیما پرسید که چه کسی مسوول پاسخگویی به این ادعاهای کذب در یک برنامه تولیدی در این رسانه است؟ ادعاهای عجیب؛ فرصتی برای دیده شدن بسیاری از کاربران معتقدند که چنین اقداماتی، بطور صرف برای دیده شدن است و فرد مورد نظر با این پرونده، توانست تعداد دنبال کنندگان خود در فضای مجازی را بسیار بیشتر کرده و نام خود را در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح کند. اقدامی که به زعم کاربران، توسط بسیاری از سلبریتی‌های اینستاگرامی دنبال می‌شود و آنان با طرح ادعاهای عجیب و غریب، می‌توانند خود را در فضای مطرح و مخاطبان بسیاری برای خود به دست آورند. برخی کاربران از این فرد خواستند در صورتی که واقعاً عناوین و افتخارات داخلی یا بین المللی دارد، مدارک آن را منتشر کند. کاربری هم خطاب به این فرد مدعی گفت که گر ادعاهای شما درست است پس شرکت در کنکور که برای شما کاری نداشت. شما با آن رزومه قوی و اعتبار جهانی رتبه برتر می‌آوردی و بعد می‌رفتی به عنوان رتبه برتر مصاحبه و کتاب کنکور چاپ می‌کردی! کاربری نیز این پرسش را مطرح کرد که اگر ادعاهای این فرد دروغ باشد، پس چطور می‌تواند به عنوان یک کارآفرین در فضای مجازی معرفی کند؟ آیا نباید این ادعاها مورد بحث و بررسی قرار گیرد؟

more_vert اعلام جدول زمانی برنامه‌های درسی شبکه آموزش

ادامه مطلب

closeاعلام جدول زمانی برنامه‌های درسی شبکه آموزش

جدول زمانی پخش برنامه‌های درسی دانش آموزان ابتدایی و متوسطه در روزسه شنبه۱۳ اسفندماه از طریق شبکه آموزش اعلام شد. آموزش و پرورش، برنامه تلویزیونی آموزش مکمل برای مقاطع مختلف تحصیلی که ازطریق شبکه آموزش (شبکه۷) در روز سه شنبه ۱۳ اسفندماه به طور زنده پخش می‌شود را اعلام کرد. برنامه های آموزشی دوره متوسطه اول عبارت است از ساعت ۸ صبح تا۸:۳۰ ریاضی پایه ۹، ساعت۸:۳۰ تا ۹ صبح، درس زبان انگلیسی ۸ پایه ۸ و ساعت ۹ تا ۹:۳۰ریاضی ۹ پایه نهم متوسطه اول. همچنین برنامه های دوره ابتدایی که قرار است فردا از شبکه آموزش پخش شود، بدین شرح است:ساعت ۱۰:۳۰صبح الی۱۰:۵۰درس علوم اول ابتدایی، ساعت۱۰:۵۰ تا ۱۱:۱۰ درس فارسی ششم و ساعت۱۱:۱۰ تا۱۱:۳۰ درس علوم پنجم. برنامه های آموزشی دوره متوسطه دوم فردا از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه با درس ریاضیات گسسته پایه ۱۲ رشته ریاضی فیزیک آغاز می شود، سپس ساعت۳۰؛ ۱۲ تا۱۳درس دین وزندگی۳ پایه ۱۲ همه رشته های متوسطه دوم، ساعت۱۵تا۱۵:۳۰ درس جغرافیا ۲ پایه ۱۱ رشته انسانی و ساعت۱۵:۳۰ تا ۱۶ درس فیزیک ۱ پایه دهم رشته ریاضی پخش می شود. برنامه های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز عبارت است: ساعت۱۶ تا ۱۶:۳۰ درس فیزیک (فنی‌ حرفه‌ای وکاردانش) و ساعت ۱۶:۲۵ تا ۱۶:۴۵ درس ریاضی ۱ پایه دهم (فنی حرفه‌ای و کاردانش). باتوجه به تغییرات در افزایش فرصت‌های آموزشی جدید، در مقاطع تحصیلی، به محض نهایی شدن لیست جدول روزهای آینده به اطلاع شما خواهد رسید.

more_vert بیش از یک میلیون کنکوری بر سر ۱۳ رشته دعوا دارند

ادامه مطلب

closeبیش از یک میلیون کنکوری بر سر ۱۳ رشته دعوا دارند

رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور دعوای یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ کنکوری سال ۹۸ را تنها بر سر ۱۳ رشته در گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی و علوم انسانی اعلام کرد. نشست تخصصی کنکور؛ چالشها و راهبردها عصر شنبه در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور مسئولان برخی موسسات و اندیشکده ها در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.در این نشست، رضا محمدی درباره چالش های کنکور اظهار داشت: هفته گذشته حسین سیمایی صراف دبیر هیأت دولت نامه ای به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار تهیه لایحه سهمیه بندی آزمون سراسری شد.وی افزود: سازمان سنجش آموزش کشور در کمیته تحقیقات هیئت دولت و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به یک جمع بندی در خصوص آزمون تحصیلات تکمیلی از جمله کارشناسی ارشد و دکتری رسیدیم و آیین نامه ای مبنی بر جدایی نظام سنجش از پذیرش تدوین و ارائه شد.محمدی خاطرنشان کرد: این آیین نامه تدوین و به مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ارائه شد که در دستور کار این مرکز قرار گرفت.رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه کنکور، سنجش علمی دانسته های متقاضیان ورود به آموزش عالی است تاکید کرد: یکی از چالش های سازمان سنجش آموزش کشور، ورود بیش از حد مجاز نهادهای قانونگذار به مسئله کنکور است، کجای دنیا یک نهاد سیاستگذار، درصدی برای ورود افراد به رشته ها و گرایش های کنکور تعیین می کند؟محمدی گفت: بر اساس قانون سنجش و پذیرش، ۸۵ درصد ظرفیت کد رشته محل ها باید از طریق سوابق تحصیلی و ۱۵ درصد بر اساس آزمون باشد. ؛ با وجود اینکه در بازه زمانی هفت ماهه اسفند ۹۷ تا شهریورماه ۹۸ سایت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی باز بود، ۲۸۶ هزار و ۲۱۷ نفر ثبت نام کردند.وی افزود: از این تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۱ نفر در دوره های پذیرش بدون آزمون پذیرفته شدند؛ در واقع تمام دعواهای کنکور بر سر ۱۳ رشته شامل مهندسی برق، مکانیک، کامپیوتر، عمران، معماری و صنایع در حوزه ریاضی و فیزیک دانشگاه های سطح یک در تهران، پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی در حوزه علوم تجربی همچنین حقوق، روانشناسی و حسابداری در گروه آزمایشی علوم انسانی است.به گفته محمدی، گروه علوم تجربی ۱۰۰ کد رشته محل دارد اما تمام رقابت ها تنها در آن چهار رشته صورت می گیرد.وی تاکید کرد: تمام یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۱۱ نفری که در آزمون سراسری ۹۸ ثبت نام کردند بر سر این ۱۳ رشته خود را به آتش و زدند.رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش آموزش کشور دیگر چالش کنکور ارتباط موسسات کنکوری با صدا و سیما دانست و در این زمینه یادآور شد: سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس تعامل با صدا و سیما تاکید بر معرفی اصول انتخاب رشته و بیان حداقل هایی در این زمینه داشت اما به کارشناسان موسسات کنکوری ۴۵ دقیقه زمان برای صحبت می دادند در حالیکه برای معرفی انتخاب رشته اصولی تنها ۱۵ دقیقه زمان اختصاص می دهند.وی چالش دیگر کنکور را سهمیه ها و بومی گزینی دانست و گفت: اکثر نقدها بر این است که چرا با فلان نمره و رتبه دانشگاهی قبول شده اند که مد نظرشان نیست و این چالش عدم یکپارچگی نظام آموزش عالی را نشان می دهد.محمدی تمام مشکلات نظام سنجش و پذیرش در ایران را ناشی از نبود نهاد ملی تصمیم گیر در این زمینه دانست و تاکید کرد: تعدد نهادهای سیاستگذار این چالشها را افزایش داده است و هر دستگاهی یک مصوبه در حوزه سنجش و پذیرش ارائه می دهد. رئیس مرکز تحقیقات سازمان سنجش خاطرنشان کرد: در حوزه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی حدود ۲۲ هزار و ۴۶۶ نفر ظرفیت تعیین کردیم و ۱۲ درصد از ظرفیت روزانه دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی بود.وی تاکید کرد: این ظرفیت در همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران است اما حتی ظرفیت پذیرش در دوره‌های روزانه خالی ماند.

more_vert ابلاغ آیین‌نامه تشویق و حمایت از نخبگان

ادامه مطلب

closeابلاغ آیین‌نامه تشویق و حمایت از نخبگان

معاون اول رییس جمهوری آیین‌نامه «تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهدان و ایثارگران» را برای اجرای به دستگاه‌ها ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه آیین‌نامه «تشویق و حمایت از نخبگان و سرآمدان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری خانواده شاهدان و ایثارگران» را برای اجرای به دستگاه‌ها ابلاغ کرد. بر اساس این آیین‌نامه که در جلسه چهارم دی ۱۳۹۸ هیات وزیران به تصویب رسید، نخبگان و سرآمدان خانواده شاهدان و ایثارگران، براساس ضوابط و شاخص‌های مورد نظر بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری به عنوان نخبه و سرآمد، شناسایی و معرفی می‌شوند. همچنین، دستگاه های اجرایی مکلفند این نخبگان را در استفاده از امکانات و تسهیلات مربوط به ایثارگران در اولویت قرار دهند. بر همین اساس،‌ سازمان صدا و سیما مکلف است با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به معرفی مشمولان در عرصه های تولید، اشتغال و کارآفرینی، علمی و پژوهشی، هنری و ورزشی به عنوان الگوهای ایثارگر اقدام کند. برگزاری جشنواره‌های نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، تشکیل بانک اطلاعاتی این افراد، تسهیل فرآیندهای تجاری‌سازی ایده‌های آنها و حمایت از مخترعان و صاحبان ایده‌های برتر این افراد، از جمله مسئولیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مورد به شمار می‌رود.

more_vert گسترش دوره دکتری رشته‌های فرهنگ و هنر

ادامه مطلب

closeگسترش دوره دکتری رشته‌های فرهنگ و هنر

رئیس دانشگاه سوره ایجاد و گسترش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره دکتری در حوزه فرهنگ و هنر و تقویت پژوهش و توسعه رشته‌های تحصیلی را از اولویت‌های این دانشگاه عنوان کرد. «محمدحسین ساعی» در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره مهم‌ترین برنامه های دانشگاه سوره اظهارداشت: این دانشگاه درنظر دارد جذب اعضای هیات علمی را گسترش دهد. در شهریور ماه نیز فراخوانی برای جذب هیات علمی منتشر شد. وی افزود: براساس این فراخوان هفت نفر هیات علمی در رشته های مختلف جذب می شوند که این تعداد نیز به مرور افزایش می‌یابد. رئیس دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر ظرفیت مناسبی برای تحول رو به گسترش و توسعه اهداف تعریف شده دارد. ساعی یادآور شد: مهم ترین هدفی که این دانشگاه دنبال می‌کند، فراهم کردن شرایط بروز اهداف مشخص در اساسنامه که زمینه لازم برای اجرای آن وجود دارد. وی با بیان اینکه توجه به کارآفرینی و مرکز شتاب دهنده جزو اهداف دانشگاه سوره است، تصریح کرد: پُررنگ کردن پژوهش و توسعه رشته‌های موجود و ایجاد و گسترش رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی و دوره دکتری در حوزه فرهنگ و هنر از دیگر اولویت‌های این دانشگاه است. رئیس دانشگاه سوره تاکید کرد: ایجاد ساختار پژوهشگری مناسب در این دانشگاه و تولید و پژوهش در راستای نیاز جمهوری اسلامی ایران از زاویه ای که به اهداف سازمان تبلیغات، حوزه هنری و شورای عالی انقلاب فرهنگی نزدیک باشد از مهم‌ترین برنامه‌های آینده این دانشگاه است. ساعی اخیرا با حکم حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسوولیت ریاست دانشگاه سوره را به عهده گرفت. ساعی از سال ۱۳۹۱ عضو هیات علمی دانشگاه صدا و سیما بود و پیش از این ریاست دانشکده ارتباطات و رسانه این دانشگاه عهده دار بود.

more_vert دستگاه ثبت سیگنال‌های زیستی بی سیم ساخته شد

ادامه مطلب

closeدستگاه ثبت سیگنال‌های زیستی بی سیم ساخته شد

محققان کشورمان در اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موفق به طراحی و ساخت «دستگاه ثبت سیگنال‌ زیستی چهار کاناله بی سیم» شدند. به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از دستگاه ساخته شده توسط محققان ایرانی می‌توان برای ثبت و پردازش آنلاین سیگنال‌های الکتریکی مغز (EEG)، قلب (ECG)، چشم (EOG) استفاده کرد و دارای کاربردهای پژوهشی و تحقیقاتی در ثبت سیگنال زیستی است. سیگنال ثبت شده در این دستگاه به صورت بی‌سیم به کامپیوتر ارسال و داده در نرم افزار MATLAB به صورت زمان حقیقی دریافت می‌شود، پژوهشگر می‌تواند به محتوای کانال‌ها دسترسی مستقیم داشته و پردازش­‌های زمان حقیقی خود را اعمال کند. با توجه به استفاده آسان از این دستگاه و در دسترس بودن آنلاین سیگنال و همچنین امکان اضافه کردن پردازش سیگنال و محیط کاربری توسط پژوهشگر، این دستگاه برای افرادی که قصد ساخت واسط مغز –کامپیوتر یا دستگاه‌های نوروفیدبک را دارند مفید است، همچنین مسیرمطالعات علوم اعصاب و علوم شناختی یا تحقیقات کاربردی در حوزه پردازش سیگنال‌های زیستی با این دستگاه هموار می‌شود. سیما سلطانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این دستگاه گفت: محققان فعال در این شرکت علاوه بر دستگاه ثبت سیگنال های زیستی چهارکاناله بی سیم ،همچنین موفق به طراحی و ساخت دستگاه ثبت سیگنال الکتریکی چشم دو کاناله با کاربرد پژوهشی و تحقیقاتی شدند که از قابلیت ثبت حرکات چشم در دو راستای عمودی و افقی برخوردار است. وی ادامه داد: این دستگاه به صورت پوشیدنی (هدبند و بی سیم) طراحی شده که ثبت سیگنال الکتریکی چشم را آسان می‌کند و سیگنال الکتریکی چشم ثبت شده توسط این دستگاه به صورت زمان حقیقی در نرم افزار MATLAB در اختیار محقق قرار می‌گیرد و امکان اعمال پردازش های زمان حقیقی را برای وی فراهم می آورد. سلطانی با بیان اینکه این شرکت پنج سال پیش با هدف توسعه فناوری عصبی در سه حوزه تشخیصی، درمانی و توانبخشی شکل گرفته است، بیان کرد: این شرکت دانش بنیان با تکیه بر کادر فنی و علمی خود در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های ثبت سیگنال­‌های زیستی، سیستم‌های افزایش توانمندی عملکرد مغز، واسط‌های انسان -کامپیوتر و اجرای پروژه‌هایی در حوزه الکترونیک، مهندسی پزشکی و پردازش سیگنال فعالیت دارد.