جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی  " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفتگوی رسانه ای ، برنامه گفتگو محور ، ماهیت ارتباطی ، ماهیت گفتگو و کارکرد گفتگو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری

ادامه مطلب

closeکتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری

تحلیل 15 اقتصاددان، فعال اقتصادی و فرهنگ‌پژوه درباره تاثیر رسانه بر سرمایه‌گذاری برای درک نسبت میان رسانه‌ها و توسعه اقتصادی همواره نیاز به مطالعات تاریخی، مطالعات تطبیقی و مطالعات میان‌رشته‌ای بوده و هست. نمی‌توان در دنیایی که پای همه وجوه و جوانب تغییرش به تحولات ارتباطی وابسته است، از کنار رسانه‌ها و دامنه‌های تاثیرگذاری دور و نزدیک آنها به آسانی و سادگی گذشت. زمانی که مشهودترین پدیده ارتباطی در مطبوعات خلاصه می‌شد، ماکس وبر، جامعه‌شناس برجسته آلمانی که خود اقتصاددان بزرگی نیز هست پرسشی اساسی را در نخستین کنگره جامعه‌شناسان جهان مطرح می‌کند که می‌توان امروز نیز با تعمیم نقش مطبوعات به رسانه‌های دیگر همچنان به آن اندیشید. او می‌گوید: «مطبوعات را از ذهن خود بزدایید و به این نکته فکر کنید که زندگی مدرن بدون تبلیغات تجاری که مطبوعات خالق آن بوده‌اند به چه شکل خواهد بود؟ جالب است که بپرسیم تبلیغات امروز شبیه چیست؟ و فردا به چه چیزی شباهت خواهد داشت؟ روزنامه‌ها فردا چه چیزهایی را تبلیغ می‌کنند و چه چیزهایی را تبلیغ نخواهند کرد؟» وبر برای توصیف تحولی که در مواجهه فعالیت‌های اقتصادی با وسایل ارتباط جمعی رخ داده است به تمثیلی روشن اشاره می‌کند؛ اینکه «بازار سهام آمریکا تا این اواخر برای پنجره‌های خود از شیشه‌های مشجّر استفاده می‌کرد تا به این ترتیب ارتباط بیرون را با نوسانات بازار قطع کند. اکنون می‌بینیم که بیشتر بخش‌های تشکیل‌دهنده یک روزنامه، دست کم تا حدودی تحت تاثیر ضرورت توجه به مسائل بازار سهام قرار دارند». بر همین اساس او به طرح پرسش‌های مهمی می‌پردازد که هنوز می‌توان و باید به آنها پرداخت: 1- آیا افزایش سرمایه به مفهوم افزایش حساس شدن تجارت در قبال نوسانات افکار عمومی است؟ 2- آیا وابستگی رو به تزاید مطبوعات به افکار عمومی رایج، پیامد نیاز فزاینده به سرمایه است؟ 3- آیا ما با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری نقدی در روزنامه‌ها در حال حرکت به سوی تراست‌های مطبوعاتی هستیم؟ 4 - مفهوم توسعه سرمایه در فعالیت مطبوعاتی، برای موضع جامعه‌شناختی مطبوعات در کل و برای نقش آن در فرایند شکل‌دهی به افکار عمومی چیست؟ 5- روزنامه مطالبی را که به مردم می‌دهد چگونه به دست می‌آورد؟ ماهیت منابع خبری چیست و کارکرد خبرگزاری‌های بزرگ و مناسبات بین‌المللی آنها از چه قرار است؟ فهرست مطالبپیش‌گفتار مولفپیش‌گفتار هادی خانیکیپیش‌گفتار داود دانش‌جعفریبخش اول: مبانی نظری اهمیت رسانهمقدمهبخش دوم: مصاحبه‌هاگفتگو با دکتر مسعود نیلیگفتگو با دکتر محسن رنانیگفتگو با دکتر فرشاد مومنیگفتگو با دکتر عیسی کلانتریگفتگو با دکتر عباس شاکریگفتگو با دکتر سیدصفدر حسینیگفتگو با مسعود خوانساریگفتگو با دکتر سیدحمید حسینیگفتگو با دکتر پدرام سلطانیگفتگو با مسعود دانشمندگفتگو با محمدرضا بهرامنگفتگو با شاهرخ ظهیری

more_vert کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو

ادامه مطلب

closeکتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو

کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو نوشته‌ی خلیل هیبتی به نکات و تکنیک‌های ساده و موثری اشاره دارد که می‌تواند جهت بهبود ارتباطات روزمره مورد استفاده هر خواننده‌ای قرار گیرد. این اثر برگرفته از کتاب پرفروش و مشهور «اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی» است که در سراسر کشور مورد استقبال قرار گرفته و بیش از 150 مرتبه تجدید چاپ شد. کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو به نکات در ظاهر ساده‌ای می‌پردازد که همه با آن‌ها آشنا هستید ولی بی‌توجهی یا کم توجهی به هر یک از آن‌ها می‌تواند پیامدهای منفی یا خسارت‌هایی را برای فرد یا جامعه دربرداشته باشد. این مجموعه شامل کتابچه‌هایی با عناوین: رانندگی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، ارتباط، همسایه‌داری و آپارتمان‌نشینی، مکان‌ها و امکانات عمومی، گردشگری، محیط زیست و مصرف بهینه و... می‌باشد. در بخشی از کتاب شهروند نمونه در ارتباط و گفتگو می‌خوانیم: 1. معمولاً هدف مهمان از آوردن هدیه یا سوغات، خوشحال کردن میزبان می‌باشد. بنابراین آن را محترمانه بگیرید و تشکر کنید.2. هدیه را در جای مناسب قرار دهید. مثلا اگر گل باشد آن را در گلدان یا آب قرار دهید تا پژمرده نشود.3. هرچند هدیه‌ باب میل شما نباشد، به احترام از نکته‌ای مثبت در هدیه تعریف کنید تا هدیه دهنده احساس شادی و رضایت کند.4. هیچگاه بر هدایایی که دریافت می‌کنید عیب نگذارید. (هر چند که دلچسب شما نباشد).5. در حضور فرد کادوی وی را با دقت و آرامش باز کنید.6. وقتی کسی از سفر برای شما و دیگران سوغات آورده است، آن را با بقیه مقایسه نکنید. (حتی اگر آن را نمی‌پسندید، پس نفرستید برای دیگران نیز تعریف نکنید)7. اگر برای شما هدیه یا سوغاتی می‌آورند شما نیز سعی کنید جبران کنید.8. اگر آورنده هدیه از نزدیکان است و از باز کردن هدیه در حضور دیگران خوشحال می‌شود این کار را بکنید.9. در حضور فرد، هدیه‌اش را به کسی نبخشید.10. درباره قیمت هدیه‌ای که دریافت می‌کنید نپرسید و بحث نکنید. (انگیزه مثبت فرد را در نظر بگیرید).11. در مهمانی غیررسمی بهتر است از شیرینی یا خوردنی‌هایی که مهمان سلیقه به خرج داده و آورده است نیز، در پذیرایی استفاده شود. فهرست مطالب 1- سلام و احوالپرسی2- دست دادن3- ملاقات و معرفی4- ملاقات با پزشک5- به عنوان گوینده6- به عنوان شنونده7- هدیه دادن8- هدیه گرفتن9- پوشش10- کفش11- عزا12- عیادت از بیمار

more_vert کتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی

ادامه مطلب

closeکتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی

کتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی اثر فریبا قطره، با هدف معرفی مفاهیم مطرح در حوزه فرهنگ‌نویسی به رشته‌ی تحریر درآمده است و کاربران اصلی آن فرهنگ‌نویسان، دانشجویان زبان‌شناسی و سایر رشته‌های مرتبط و علاقمندان به حوزۀ فرهنگ‌نویسی هستند. فرهنگ‌نویسی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های کاربردی زبان است. امروزه با توجه به نیازهای گوناگون کاربران، فرهنگ‌ها و واژه‌نامه‌های متنوعی با اهداف گوناگون طراحی و تألیف می‌شوند. یکی از انواع رایج فرهنگ، فرهنگ‌های تخصصی هستند که به ارائه و تعریف و توضیح واژه‌ها و اصطلاح‌های یک علم یا حوزۀ فنی مشخص می‌پردازند. بدنۀ اصلی کتاب واژه‌نامه توصیفی فرهنگ‌نویسی (Descriptive glossary of lexico graphy) را فهرستی از واژه‌ها و اصطلاح‌های تخصصی فرهنگ‌نویسی به زبان انگلیسی تشکیل می‌دهد که برای آن‌ها به زبان فارسی تعریف و توضیح ارائه شده است. افزون بر این، به منظور سهولت در پیدا کردن معادل‌های انگلیسی برای اصطلاح‌های فارسی نیز یک واژه‌نامۀ فارسی به انگلیسی ارائه شده است. برای انتخاب مدخل‌های این فرهنگ، از منابع گوناگونی استفاده شده که در پایان فهرست شده‌اند، اما در این میان دو اثر سهم بیشتری داشتند: فرهنگ فرهنگ‌نویسی (هارتمن و جیمز، 1998) و فرهنگ‌نویسی: فرهنگ اصطلاحات پایه (بورخانوف، 1998).

more_vert مقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

ادامه مطلب

closeمقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث گفتگو، بستر اخلاقی، اندیشه، بیداری اسلامی، فرهمندانه پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله با تبیین جامعه شناختی، به بررسی بنیانهای گفتگو در اندیشه امام خمینی(ره) ، با استفاده از روش اسنادی وتحلیل محتوی متون وتاکیدبرادبیات نظری تحقیق برگرفته ازآیات قرآن وتئوری رهبری فرهمندانه ماکس وبر و تئوری انقلاب کرین برینتون می‌پردازد. دربخش اسنادی از اغلب آثار امام خمینی (ره) فیش برداری شده است.عظمت امام این است که اصالت فکرش را در آثارش بتوانیم نشان دهیم ، بنابراین، توجه به اندیشه امام بیشترازگذشته ضروری است .امام با اخلاق و منش متعالی خود توانست، نظم فکری را به نظم اجتماعی با ساختاری جدید تبدیل کند و با تحلیل انتقادی گفتمان‌های قبلی آنها را به چالش کشید. پس می‌توان گفت امام با تأسی از روش انبیاء به گفتگو می‌پرداخته واز گفتگو بیشتر در تبیین واصلاح واشاعه استفاده نموده است، که البته در صورت عدم نتیجه به قیام وجنگ می‌پرداخت. امام با رویکرد تعاملی خود، اندیشه‌های یکسویه وجانبدارانه را به موزه‌های تاریخ اندیشه سپرد.ایشان درتعاملات دیپلماتیک با توجه به اصول اخلاقی ومصلحت جامعه ودفع مفاسد به تدبیر امور می‌پرداختند، پس در تحلیل اندیشه هایشان بایستی به این اصول ثابت تفکرشان توجه نمود. طرح اندیشه مذهبی واخلاقی در جهان وجهانی شدن اسلام، آگاهی بخشی، تمایز اسلام واقعی از اسلام آمریکایی، توجه خاص به نیروی انسانی، کاربست مفاهیم برمبنای اسلام، رعایت احترام متقابل و رعایت عدالت بین دولت‌ها، مصلحت اندیشی، تعمق وواقع بینی، خلق باوری، آینده پژوهی مبانی گفتگواو را تشکیل می‌دهند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالب فصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی بومی شناخت و سنجش فرهنگ سازمانی " مقاله ای است که در21 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ سازمانی ، الگوی بومی شناخت، فرهنگ آرمانگرا ، فرهنگ تحول گرا ، فرهنگ تعالی گرا و سنجش فرهنگ سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

ادامه مطلب

closeکتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان

کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان، تالیف احسان پوری، ضمن معرفی فرهنگ سازمانی و عوامل موثر در آن به نقش فرهنگ سازمانی در تعالی سازمانی و افزایش بهره‌وری و بهبود عملکرد کارکنان در سازمان می‌پردازد. مفهوم فرهنگ سازمانی به عنوان عامل موثر در بهره‌وری و عملکرد سازمان در نظر گرفته شده است و چنانچه فرهنگ مناسب کاری به خوبی بین مدیران و کارکنان گسترش یابد به تحکیم تعهد سازمانی، ارتقاء اخلاقیات، عملکرد و بهره‌وری بالاتر منجر می‌شود. در کتاب تاثیر فرهنگ سازمانی بر تعالی سازمان می‌خوانیم که فرهنگ سازمانی، یکی از جدیدترین واژه‌های ادبیات مدیریت است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه اندیشمندان و صاحب نظران مدیریت قرار گرفته است. اوچی پیترز و واترمن در پر فروش‌ترین کتاب‌هایشان بر اهمیت فرهنگ سازمان به عنوان شرط موفقیت سازمان‌ها تأکید کرده‌اند. پژوهشگران در زمینه فرهنگ سازمانی معتقد هستند که نسبت فرهنگ به سازمان مانند نسبت شخصیت است به فرد و اعتقاد دارند که برای ایجاد بالندگی در افراد جامعه باید در زمینه شخصیتی آن‌ها کاوش صورت گیرد. بر این اساس برای ایجاد بالندگی سازمانی که منجر به بالندگی جامعه می‌گردد باید در فرهنگ سازمان تحقیق شود. فهرست مطالبفصل اول: کلیات و تعاریففصل دوم: مدیریت منابع انسانیفصل سوم: نقش فرهنگ در سازمانفصل چهارم: فرهنگ سازمانی و بهبود عملکرد کارکنانفصل پنجم: هوش فرهنگی در سازمانیفصل ششم: فرهنگ کارآفرینی در سازمانفصل هفتم: فرهنگ یادگیری سازمانی و رضایت شغلیفصل هشتم: فرهنگ سازمانی و سوء رفتار سازمانیفصل نهم: نقش رهبری در فرهنگ سازمانیفصل دهم: مدیریت چالش‌ها در فرهنگ و رفتار سازمانیفصل یازدهم: کنترل رفتارهای کاری انحرافی در سازمانفصل دوازدهم: فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی

more_vert کتاب هنر برقراری ارتباط

ادامه مطلب

closeکتاب هنر برقراری ارتباط

کتاب هنر برقراری ارتباط به قلم جودی اپس، به شما نشان می‌دهد که چگونه گام به گام، در خانه، خیابان و یا در محل کارتان با استفاده از قدرت کلام، با دیگران ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را به خود جذب کنید. یک گفت و گوی خوب در ارتباطات شما تأثیر فراوانی دارد. این تاثیر را در جلسات کاری، مصاحبه‌ها، مذاکرات و همچنین در ارائه قابلیت‌هایتان به وضوح خواهید دید. یک گفت و گوی خوب به شما کمک کند تا شبکه ارتباطی خود را گسترش دهید و با اطرافیانتان روابطی قوی و مستحکم برقرار کنید. کتاب هنر برقراری ارتباط (The art of conversation) کمک می‌کند تا با شکستن سکوت، مکالمه را شروع و با درک انواع مختلف مکالمه و نحوه به کارگیری آن‌ها، ضمن استفاده از مهارت گوش دادن مؤثر، از ارتباطات غیر کلامی بهره جست. در یک کلام این کتاب راهنمایی است برای استفاده از گفت و گو برای ایجاد روابط، بهبود دوستی، توسعه کسب و کار، نفوذ در دیگران، متقاعدسازی و حتی گپ زدن با مردم. گفتگو! رایج‌ترین کار در دنیا همین است؛ گفتگویی بسیار عادی، بسیار طبیعی، همه‌ جا و همه‌ وقت. در سر تا سر دنیا مردم در حال گفتگو با یکدیگرند. یک آگهی تبلیغاتی هست که می‌گوید: «صحبت کردن خوب است.» خوب، آیا همه توانایی صحبت کردن را دارند؟ انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستند و با هم صحبت می‌کنند. یقینا غارنشینان هم راهی برای ارتباط و مکالمه با یکدیگر داشته‌اند. بسیاری از شما قبل از اینکه دهانتان را باز کنید تا حرفی بزنید، راجع به آن فکر نمی‌کنید. این خودجوش‌ترین کار در دنیاست. اما سؤال این است که شما چگونه صحبت می‌کنید. بسیاری از شما حرف زدن را از راه تقلید از والدین یا کسانی که در کودکی از شما مراقبت می‌کردند، آموخته‌اید. بسیاری از شما عناوین و زیر ساخت‌های مکالمه را در مدرسه نیاموخته‌اید. شما هرگز نیاموختید به‌ درستی از امکانات بالقوه و خارق‌العاده گفتگو استفاده کنید و حتی انجامش را نیز نیاموختید. در واقع هنر گفتگو رایج‌ترین مهارت نادیده گرفته شده در دنیاست. اگر شما در ایام جوانی بتوانید بر هنر مکالمه و گفتگو مسلط شوید، در همه ادوار زندگی‌تان از مزایای بی‌شماری بهره خواهید برد. جودی اپس (Judy Apps) متخصص ارتباطات بین‌المللی، مربی، نویسنده و سخنران انگیزشی است. او که مربی حرفه‌ای دارای مدرک از فدراسیون مربیگری بین‌المللی و عضو کاملاً واجد شرایط مربیان جهانی دانشگاه اِن ‌ا‌ِل ‌پی و شبکه مشاوران است، افرادی را در همه مراحل زندگی در مورد ارتباطات، اعتماد به‌ نفس و صدا آموزش می‌دهد. بخش اول این کتاب به شما نشان می‌دهد که چطور مکالمه همچون رقصی زیبا عمل می‌کند و می‌تواند دو نفر را که با یکدیگر سر و کار دارند، به هم پیوند بزند. در بخش دوم کتاب به مهارت‌هایی دست می‌یابید که شما را به سخنوری حرفه‌ای و ماهر تبدیل می‌کند. نحوه تأثیرگذاری در دیگران را می‌آموزید و صحبت‌هایتان را به سمت هدفی مشخص هدایت می‌کنید. در بخش سوم کتاب، گفتگو و مکالمه را وارد زندگی روزمره‌تان می‌کنید تا بتوانید مشکلات رایجی را که هر کسی با آن مواجه است، حل ‌و فصل کنید. شما مهارت‌های ارزشمندی را فراخواهید گرفت تا با دیگران مخالفت کنید بدون ‌آنکه آنان را ناراحت کنید و رابطه‌تان مخدوش شود. جملات برگزیدۀ کتاب هنر برقراری ارتباط: - عمل اصلی در رهبری باید عمل برقراری گفتگویی واقعی باشد.- اگر مجبورید ساده‌لوح باشید، به‌ طرزی دلنشین ساده‌لوح باشید.- هیچ شاخصی از شخصیت، قطعی‌تر و مطمئن‌تر از صدا وجود ندارد.- هیچ گفتگویی کسل‌ کننده‌تر از گفتگویی نیست که در آن همه با هم موافق هستند.- او اجازه می‌دهد که راه رفتنش کار صحبت کردنش را انجام دهد، او سخنوری برجسته است.- ملاقات دو شخصیت مثل تماس دو ماده شیمیایی است: اگر واکنشی وجود داشته باشد، هر دو متحول می‌شوند. در بخشی از کتاب هنر برقراری ارتباط می‌خوانیم: اَل پاچینو، بازیگری که نقش «پدر خوانده» را در این فیلم‌ها ایفا کرد، یک‌ بار به یک مصاحبه ‌کننده گفت: «بدترین چیز مشهور بودن این است که مردم همیشه با آدم خوب رفتار می‌کنند.» آنچه او در این مصاحبه گفت، هر قدر هم مسخره باشد، مردم صرفاً با آن موافقت می‌کنند. او مشتاق دیدن کسی بود که فقط یک ‌بار چیزی را به او بگوید که او نمی‌خواست بشنود. اما شاید حتی تصور عدم توافق در گفتگو در شما تنش ایجاد کند. شاید از این می‌ترسید که مبادا مخالفت با کسی باعث آزردگی او شود و بگو مگو پیش بیاید یا اینکه آن فرد به شما به صورت کلامی حمله کند و باعث خشم شما شود. شاید در گذشته تجربه بدی در تلاش برای مخالفت با کسی داشته‌اید و واکنش آن فرد پس از این عدم موافقت مثل این بوده که انگار شما او را به مبارزه‌ای مرگبار دعوت کرده‌اید. به ‌طور قطع فرهنگ‌های مختلف در جهان وقتی بحث عدم توافق پیش بیاید، به‌ گونه‌ای متفاوت واکنش نشان می‌دهند؛ مثلاً آنچه در امریکا عادی است، چه بسا در برخی از کشورهای واقع در اقیانوس آرام توهین محسوب شود. اما حتی اگر پای فرهنگ هم وسط باشد، به این معنا نیست که شما همیشه باید با افراد موافقت کنید؛ روش‌هایی برای ابراز مخالفتی که حداقل تضاد و کشمکش را به‌همراه داشته باشد، وجود دارد. این واقعیت مهم را درک کنید: ارتباط خوب به معنای موافقت نیست. شما می‌توانید بدون از دست دادن ارتباط با طرف مقابلتان مخالفت کنید. قبلاً فهمیدیم که ارتباط به لحن صدا و زبان بدن شما بیشتر بستگی دارد تا محتوای مکالمه‌تان. اگر ارتباطی خوب با طرف مقابلتان داشته باشید، می‌توانید به او بگویید که چه چیزی از نظر شما درست است و این حمله به او محسوب نمی‌شود. فهرست مطالبچکیدهمقدمهبخش اول: معرفی گفتگوفصل 1: رقص گفتگوفصل 2: ارتباط است که بیشترین اهمیت را داردفصل 3: رسیدن به حالت ذهنی صحیحفصل 4: شروع گفتگو – اصول پایهفصل5: گوش دادنبخش دوم: قدرت گفتگوفصل 6: تأثیرگذاری گفتگوفصل 7: انواع مختلف گفتگوفصل 8: ترجمان و ابراز خودتانبخش سوم: قایقرانی در دریای مکارفصل 9: موقع گیر کردن چه کار کنیدفصل 10: روغن‌کاری چرخ‌هافصل 11: ایفای نقشفصل 12: تشخیص بازی‌هایی که افراد می‌کنندفصل 13: لذت بردن از اختلاف‌نظرفصل 14: مواجهه و برخوردبخش چهارم: مکالمه‌های خلاقانهفصل 15: تغییر کل جهان با هر بار یک گفتگودرباره نویسنده

more_vert کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی

کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی نوشتۀ فریدون ناصری، شامل هشت هزار لغت و اصطلاح و ترجمه‌ی تأویلی و بیانی اصطلاحات رایج در موسیقی است. همچنین کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی شامل تلفظ مهم‌ترین اصطلاحات ایتالیایی به همراه مجموعه‌ای از اصطلاحات آلمانی و ایتالیایی آن‌گونه که در هنر موسیقی به‌ کار می‌رود آمده است. فریدون ناصری در تألیف این فرهنگ از فرهنگ‌هایی نظیر فرهنگ پل رونتون، دیکسیونر موسیقی لاروس،‌ انسیکلوپدی فاسکل، دیکسیونر مارک هونگر، فرهنگ موسیقی رولاند دوکانده، انسیکلوپدی موسیقی مقدس استفاده کرده است. فریدون ناصری نوازنده ویلنسل، آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران و مولف و مترجم چند کتاب موسیقی بود. او را باید احیاء کننده ارکستر سمفونیک تهران در بعد از انقلاب نام نهاد. تلاش‌های شبانه‌روزی او در بیش از یک و نیم دهه‌ای که رهبری این ارکستر را عهده‌دار بود سبب شد تا این ارکستر دوران صباوت خود را به خوبی طی کند و پا سفت نماید.

more_vert کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی

کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی نوشتۀ فریدون ناصری، شامل هشت هزار لغت و اصطلاح و ترجمه‌ی تأویلی و بیانی اصطلاحات رایج در موسیقی است. همچنین کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی شامل تلفظ مهم‌ترین اصطلاحات ایتالیایی به همراه مجموعه‌ای از اصطلاحات آلمانی و ایتالیایی آن‌گونه که در هنر موسیقی به‌ کار می‌رود آمده است. فریدون ناصری در تألیف این فرهنگ از فرهنگ‌هایی نظیر فرهنگ پل رونتون، دیکسیونر موسیقی لاروس،‌ انسیکلوپدی فاسکل، دیکسیونر مارک هونگر، فرهنگ موسیقی رولاند دوکانده، انسیکلوپدی موسیقی مقدس استفاده کرده است. فریدون ناصری نوازنده ویلنسل، آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران و مولف و مترجم چند کتاب موسیقی بود. او را باید احیاء کننده ارکستر سمفونیک تهران در بعد از انقلاب نام نهاد. تلاش‌های شبانه‌روزی او در بیش از یک و نیم دهه‌ای که رهبری این ارکستر را عهده‌دار بود سبب شد تا این ارکستر دوران صباوت خود را به خوبی طی کند و پا سفت نماید.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی ارتقاء سواد رسانه ای و جامعه مدنی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی ارتقاء سواد رسانه ای و جامعه مدنی

مقاله علمی و پژوهشی" ارتقاء سواد رسانه ای و جامعه مدنی " مقاله ای است در 12 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ارتقاء سواد رسانه ای و جامعه مدنی ، نهادهای مدنی ، تعریف سواد رسانه ای ، اصول سواد رسانه ای ، ویژگی جامعه مدنی و فرهنگ گفتگو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرهنگ سازمانی و مدیریت رسانه

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرهنگ سازمانی و مدیریت رسانه

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ سازمانی و مدیریت رسانه " مقاله ای است در 36  صفحه با 72 منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ سازمانی،انواع فرهنگ سازمانی ، فرهنگ گروهی ، فرهنگ مکتبی ، رضایت شغلی ، الگوهای مدیریت رسانه، چالش های مدیریت رسانه و مدیریت رسانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی

ادامه مطلب

closeکتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی

کتاب فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی نوشته‌ی قیصر خسروان فرهنگ لغتی است از تمام کلمات اصطلاحات فلسفی و سیاسی. در ایران استقبال از موضوعات دانش محور تا این اواخر کم رنگ و کم فروغ بوده است و این کم فروغی در برخورد با فلسفه و فلسفه سیاسی بیشتر خود را می‌نمایاند. بسیاری از روان‌شناسان اجتماع و اهالی فلسفه نبود جایگاه مناسب برای فلسفه در شرق را یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی می‌دانند. بر این اساس و به منظور برداشتن گامی در راه یاری رساندن به رشد اندیشه فلسفی نگارش این کتاب مورد توجه قرار گرفته است. سبک نگارش این فرهنگ با دیگر فرهنگ‌نامه‌ها و دانش‌نامه‌های موجود متفاوت است و نقد و تحلیل مکاتب و واژه‌ها نیز در این فرهنگ لحاظ شده است. آنچه مسلم است سبک نگارش فرهنگ و دانش‌نامه فلسفی نباید خشک و محدود به توصیف عنوان و مکتب باشد. تحلیل و نقد عناوین و مکاتب باعث روشنی بیشتری برای مخاطب خواهد شد. نگارش‌ فرهنگ‌نامه فلسفی و فلسفه سیاسی به سبک معمول و سنتی بیشتر پاسخ گوی افراد آکادمیک است. اما اگر تحلیل و تشریح را هم برای برخی از عناوین و مکاتب لحاظ کنیم در آن صورت فرهنگ‌نامه هم پاسخ‌گوی افراد آکادمیک و هم پاسخ گوی افراد غیرآکادمیک خواهد بود. فرهنگ فلسفی و فلسفه سیاسی بر اساس حروف الفبا مرتب شده و کار را به غایت برای خواننده راحت کرده است.

more_vert کتاب تاملات فرهنگی

ادامه مطلب

closeکتاب تاملات فرهنگی

کتاب «تاملات فرهنگی» نوشته احمدرضا بسیج در ۱۷۶ صفحه با موضوع یادداشت‌هایی درباره مفهوم فرهنگ، هویت و ملیت جامعه در سال ۱۳۹۰ از سوی انتشارات سدره‌المنتهی چهارمحال و بختیاری چاپ و روانه بازار شده است. به گزارش ایرنا، این اثر در ۸ فصل تنظیم شده است و نگارنده در بخش نخست ضمن بیان مفهوم و معانی لغوی واژه فرهنگ، خصوصیات فرهنگ و ارتباط آن را با دین ذکر کرده است. وی در فصل دوم انواع فرهنگ از جمله غربی و ایرانی را معرفی کرده و با ارائه نوعی تعریف جدید از نوع فرهنگ، تعاریف دانشمندان ایرانی درباره این واژه را ذکر می‌کند. بخش سوم کتاب به معرفی و ارائه تقسیم‌های فرهنگی پرداخته و در فصل چهارم در تشریح واژه تمدن و تفاوت آن با فرهنگ توضیحاتی ارائه شده است. تشریح علل اربعه فرهنگ و مفهوم مهندسی فرهنگی، تهاجم فرهنگی و مقاله‌ای با عنوان تهاجم نقابدار عنوان فصل پنجم تا هشتم این کتاب است. احمدرضا بسیج در بخش‌هایی از مقدمه این کتاب آورده است: ۳۰۰ تعریف از فرهنگ وجود دارد اما ایران اسلامی به سبب برخورداری از غنای فرهنگی متکی بر عقل، خرد، نقل و سنت دارای ظرفیت‌های ارزشمندی در این حوزه است که تحسین و اقرار دیگران را برانگیخته است. برتر بودن فرهنگ غرب نسبت به فرهنگ شرق به ویژه ایران اسلامی به دلایل بسیار، اندیشه‌ای غلط و نارواست اما این بینش ناصواب تبلیغ کسانی است که دوام و بقای خود را در تحریف واقعیت می‌بینند. از همین رو باید کوشید تا مایه‌های غنی فرهنگ ایرانی را معرفی کرد و معایب و زشتی‌هایی که بار آن شده را شناسایی و اصلاح کرد.

more_vert کتاب هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ)

ادامه مطلب

closeکتاب هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ)

کتاب هنر گفتگو و مذاکره (هفت درس و هفتاد راهکار از نویسندگان بزرگ) نوشتۀ منصور متین، شامل مطالبی الهام‌ بخش از آثار نویسندگان برجسته به زبان عامیانه است. این کتاب برای افزایش اعتماد به‌ نفس افراد درگیر در ارتباطات و مذاکرات مفید است. در کشور ما، اگر کتاب‌های روان‌شناسی همگانی از نویسندگان خارجی باشند، نزد مردم مقبولیت بیشتری دارند به همین جهت کتاب‌های فراوانی درباره‌ی گفتگو و مذاکره ترجمه شده است؛ اما متأسفانه روح کلی مباحث مطرح‌ شده در بیشتر این کتاب‌ها با فرهنگ شرقی ناسازگار است. بسیاری از این نوشته‌‌ها با تشبیه مباحثی چون مذاکره و گفتگو به شطرنج و سایر فعالیت‌های بازی‌ گونه به خوانندگان یاد می‌دهند که چگونه می‌توان منافعی از چنگ دیگران به در آورد. در این میان دو خصلت بیش از اندازه تبلیغ می‌شود، اول زیرکی و منفعت‌ جویی، دوم لفاظی و سخن‌ پردازی. اما تازه‌ترین رویکردها با عناوین مذاکره‌ی اصولی و مذاکره‌ی کارآمد، بحث را از منفعت‌ محوری فراتر کشانده و صورت‌ مسئله را عقلانی‌تر و انسانی‌تر طرح نموده‌اند. شاید بتوان گفت ارزنده‌ترین آموزه‌ی این رویکرد، توصیه به «عقلانیت»، «انصاف» و «انعطاف» است. ارتباطات انسانی - از جمله مذاکره - نه شطرنج است، نه بازی ورق و نه هیچ بازی دوز و کلک دیگری که هر یک از طرفین تنها به دنبال منافع خود باشد. مباحث کتاب هنر گفتگو و مذاکره در سه قسمت ارائه می‌شود. ابتدا، در بخش اول (کلیات) توضیحات لازم درباره‌ی سازمان کلی «تعامل» و چارچوب شناخته‌ شده‌ی هر نوع گفتگو و مذاکره را یادآوری و مرور می‌کنیم. سپس، وارد بخش دوم یا «دروس هفتگانه‌ی» کتاب می‌شویم که ارکان اصلی در شکل‌گیری فرآیند گفتگو و مذاکره را کوتاه و مختصر با خواننده در میان می‌گذارد. در بخش سوم، که به نحوی چکیده‌ی کتاب است، دستورات و توصیه‌هایی کوتاه دسته‌بندی و فهرست شده‌اند. شاید چنین دسته‌بندی باب میل کسانی باشد که وقت کمتری دارند یا بعدها گاهی کتاب را مرور مجدد می‌کنند. فهرست مطالبمقدمهبخش اول: کلیاتی درباره‌ی گفتگو و مذاکرهراهی برای رسیدن به خواسته‌هاساختار ساده‌ای از فرآیند گفتگومبانی عملکرد و رفتارآغاز، ادامه و پایان گفتگوبخش دوم: دروس هفتگانه1 - خواسته‌های مشخص و نقشه‌ی موفقیت2 - آمادگی فکری: اطلاعات3 - آمادگی عملی: افراد و تشکیلات4 - قواعد منطقی گفتگو: فهم متقابل5 - قواعد منطقی گفتگو: حسن نیت و همکاری سازنده6 - قواعد منطقی گفتگو: مدیرین هیجانات و احترام متقابل7 - قواعد منطقی گفتگو: انعطاف و خلاقیتبخش سوم: راهکارهای مؤثر در مذاکره‌ی حرفه‌ایالف - از آمادگی تا ورود به مذاکرات1 - با دید تازه‌ای به «فرآیند مذاکره» نگاه کنید2 - گفتگو و مذاکره راهی برای تصمیم‌گیری مشترک است3 - موفقیت در مذاکره یک کلمه است: آمادگی، آمادگی، آمادگی4 - در اولین قدم از آمادگی، خواسته‌ها و اولویت‌ها را معلوم کنید5 - «نقشه‌ی موفقیت» خود را کشف و خطوط آن را روشن سازید6 - یاران خود را در تیم مذاکره آماده کنید7 - برای‌شان مشخص کنید چه می‌خواهید و نتیجه‌ی این خواسته چیست8 - «نقشه‌ی موفقیت» را بارها وارسی کنید9 - به «نقشه‌ی موفقیت» طرف مقابل هم فکر کنید10 - انگیزه‌های طرف مقابل را هم شناسایی کنید یا تخمین بزنید11 - طرف مقابل را هم آماده سازید12 - دستور کار و ترتیب بحث را با طرف مقابل از قبل توافق کنید13 – با شعار «انصاف» و «انعطاف» وارد مذاکرات شوید14 - نقشه‌ی منافع را همراه خود یا در ذهن داشته باشید15 - در مذاکره توجه‌تان بر منافع و خواسته‌هایتان متمرکز باشدب - ورود به مذاکره16 - با دانش کافی وارد مذاکرات شوید17 - در اولین فرصت‌ها حدس و گمان‌های قبلی را به‌ نحوی چک کنید18 - آینده‌نگر باشید و رو به جلو فکر کنید19 - دامنه‌ی راه‌های ممکن برای توافق را هرچه بیشتر گسترش دهید20 - خلاقیت به خرج دهید و انرژی صرف کنید21 - به‌ تدریج در افکار و مواضع گروه مقابل نفوذ کنید22 - چند امتیاز کوچک را با یک امتیاز بزرگ معامله کنید23 - قیمت را با ارزش اشتباه نکنید24 - نتیجه‌ی هر بخش از مذاکرات و گفتگو را جمع‌بندی کنید25 - برای مذاکرات غیر‌منتظره هم آمادگی داشته باشید.26 - پیشنهادات غیر منتظره را مدیریت کنید27 - از خودگذشتگی بی‌مورد ممنوع!28 - تا حد ممکن خلاق باشید، ولی در صورت لزوم سازش کنید29 - بیش از حد به جلب رضایت دیگران نیندیشید30 - در صورت لزوم، حتی آمادگی ترک مذاکره را هم داشته باشیدج - مدیریت منطقی مذاکرات31 - باور و اشتیاق، نیروی محرکه‌ی مذاکره‌ی موفق است32 - با اعتماد به نفس مذاکره کنید33 - فرق اعتماد به ‌نفس با بی‌پروایی را بدانید34 - یکدنده و یک موضع نباشید35 - خواسته‌ی خود را حفظ و تثبیت کنید، نه موضع خود را36 - در پایبندی به خواسته‌ی خود استوار ولی انعطاف‌پذیر باشید37 - به افراد خود و نیز به افراد مقابل فرصت و آزادی عمل بدهید38 - احترام متقابل را به صورت علنی به نمایش بگذارید39 - یک وظیفه‌ی متقابل ایجاد کنید40 - بسیار گوش کنید تا با اطلاعات جامع‌تری موضع بگیرید41 - اول فقط گوش کنید، سپس وقتی را صرف تأمل کنید42 - مطمئن شوید که حرف طرف مقابل را درست فهمیده‌اید43 - فرق بین فهمیدن منظور و قبول و موافقت با آن را بدانید44 - اگر موافق پیشنهادی نبودید، واکنشی نشان ندهید45 - در برابر همه‌ی پیشنهادات حاضر جواب نباشید46 - با دیگران همکاری کنید، نه اینکه افکار خود را به آنان بقبولانید47 - به منافع مکمل فکر کنید، نه به موارد تنش‌زا48 - برای مباحثات تنش‌زا نقشه و تدابیری بیندیشید49 - گاهی خود را به جای طرف مقابل بگذارید50 - نگذارید حرف حساب اصلی در هیاهوی مباحثات داغ گم شود51 - با کسانی که بر مواضع خود اصرار می‌کنند به دقت بحث کنید52 - اعتماد خوب است، اما محتاط باشید53 - احتمال ترفند از طرف مقابل را صفر ندانید54 - در حین مذاکرات مواظب شروط ظاهرا ساده و جزئیات باشید55 - با ثبت و ضبط مذاکرات، مانع فراموشی توافقات شوید56 - مرجع حل اختلاف و جریمه‌ی نقض توافق را هم معلوم کنید57 - بگذارید معیارهای سنجش عملکرد، عینی و روشن باشد58 - یکسره گفتگو نکنید، مهلت تنفس بگیرید59 - در گرماگرم گفتگو همیشه اصول را به خود یادآوری کنیدد - مدیریت روانی مذاکرات60 - بر هیجانات خود مسلط باشید61 - پیشگیری کنید62 - از هیجانی شدن مباحثات و مذاکرات هم نگران نشوید63 - از تلافی احساسی بپرهیزید64 - صحنه‌ی گفتگو و مذاکره را هم‌تراز نگه دارید65 - در حین گفتگوها اعتمادسازی کنید66 - طرف مقابل را با احتیاط امتحان کنید67 - مواظب باشید، در جو نامساعد توافق نکنید68 - انرژی مثبت بدهید و به همکاری تشویق کنید69 - ادبیات مثبت را بر مذاکره حاکم کنید70 - برای مدیریت احساسات، این نکات را بخوانید و بر آن نیز بیفزاییدمنابع و کتابشناسی

more_vert کتاب چگونه خوب صحبت کنم؟

ادامه مطلب

closeکتاب چگونه خوب صحبت کنم؟

کتابِ چگونه خوب صحبت کنم؟ راهنمایی کاربردی برای بهبود مهارت های خوب صحبت کردن و ایجاد ارتباطات موثر است. اگر شما هم تجربه‌ی یک گفتگوی بد را داشته‌اید، می‌دانید که هر بار بعد از یک گفت‌وگوی بد خود را سرزنش می‌کنیم و می‌گوییم کاش این حرف‌ها را می‌زدم، کاش آن را نمی‌گفتم. حتی گاهی حرف‌هایمان را از قبل آماده می‌کنیم که در گفتگو بگوییم؛ اما در شرایط گفتگو که قرار می‌گیریم انگار که همه‌چیز را فراموش می‌کنیم. خیلی از ما فکر می‌کنیم این فقط مشکل ما است که در جمع‌های بزرگ و کوچک نمی‌توانیم به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنیم. شاید خیلی از ما آرام و پنهانی این کتاب را از قفسه‌ی کتاب‌فروشی یا نمایشگاه کتاب برداشته‌ایم. می‌ترسیم از این‌که کسی بفهمد ما برای صحبت کردن و ارتباط با دیگران دچار ترس‌ها و مشکلاتی هستیم. هیچ‌کس دوست ندارد به دیگران بگوید که در جمع‌ها یا حتی ارتباطات روزانه، با دوستان، همکاران یا حتی خانواده خود دچار مشکلاتی است؛ اما چاره کار اینجاست. ایجاد ارتباط مؤثر با دیگران مهارتی است که باید هرکسی با کم‌ترین میزان تحصیلات و دانش هم یاد بگیرد. این‌که بدانیم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، چگونه گفتگویی را آغاز کنیم و چگونه با خوب صحبت کردن تأثیرگذارتر باشیم، نیازمند آموزش است. من در این کتاب سعی کرده‌ام مجموعه‌ای از تکنیک‌های یک ارتباط مؤثر را گردآوری کنم. تکنیک‌های ارائه‌شده تکنیک‌هایی مناسب با شرایط امروز ایران هستند که با مثال‌های بومی ساده‌تر شده‌اند. اگر دوست دارید مروری کلی بر مطالب کتاب حاضر داشته باشید به قسمت زیر توجه کنید. در فصل اول شش‌قدم برای شروع یک گفتگوی تأثیرگذار را بیان می‌کنیم. با این شش‌قدم ارتباط برقرار کردن با دیگران ساده‌تر خواهد بود. در فصل دوم گفتگوکنندگان ماهر را موردبررسی قراردادیم و خصوصیات آن‌ها را بیان می‌کنیم. در این فصل یاد خواهیم گرفت چگونه حرفه‌ای بودن خود در گفتگو را به رخ بکشیم. در فصل سوم در مورد طنز و جایگاه آن در یک گفتگوی رسمی یا دوستانه صحبت می‌کنیم. بعد از خواندن این فصل اگر اهل گفتن لطیفه در هر مکانی هستید، ازاین‌پس محتاط‌تر خواهید بود. در فصل چهارم در مورد چگونگی انتقاد کردن صحبت می‌شود. مثال‌هایی موردی در این فصل آورده شده است که چگونگی انتقاد تأثیرگذار را روشن می‌سازد. در فصل آخر گفتگوهای تلفنی را بررسی می‌کنیم. در این فصل یاد خواهیم گرفت چگونه از پشت تلفن تأثیرگذارتر باشیم. فهرست مطالب اجازه دهید در خرید این کتاب به شما کمک کنیممقدمهفصل اولبرای ایجاد یک گفتگو و آشنایی چه‌کار کنم؟گفتگوی دوستانهقدم اول: متناسب با شرایط روحی و جسمی او حرف بزنقدم دوم: بهترین جمله برای شروع یک گفتگوقدم سوم: در مورد چه بگویم؟قدم چهارم: چه‌کار کنم وقتی دیگه حرفی برای گفتن به ذهنم نمیاد؟قدم پنجم: دو پرسش پرورش‌دهنده‌ی گفتگوقدم ششم: سرنخ‌ها را برای شروع گفتگو پیدا کنتکنیک‌های گفتگوکنندگان ماهرشنونده‌ای خوب باشیدبرای مشارکت در یک گفتگو دچار شک نشویدموضوع صحبت را طبق خواسته خود عوض کنیدموضوع صحبت را عوض نکنیددیگران را به شیوه‌ی صحیح به هم معرفی کنیددیگران را کنجکاو و علاقه‌مند به شنیدن نظرتان بکنیدفصل سوم:چگونه در زمان مناسب و به شیوه‌ای درست لطیفه بگویم؟لطیفه‌گوییلطیفه‌ی نابجاکی لطیفه گفتن هیچ مانعی ندارد؟با چه هدفی لطیفه بگوییم؟چگونه لطیفه بگوییم؟کشتی نجات برای مواقعی که بیان لطیفه به‌خوبی پیش نمی‌رودچرا باید این‌قدر به فکر دیگران باشیم؟فصل چهارم:از دیگران انتقاد کنید، به‌گونه‌ای که از شما ناراحت نشوندآیا انتقاد کردن خوب است؟منتقد شایسته کیست؟انتقاد بدون رنجشچگونگی انتقاد بدون رنجشتوجه کنیدمراحل انتقاد کردن به شیوه‌ی درستبررسی یک مثال از چگونگی انتقادفصل پنجم:چگونه یک گفتگوی تلفنی را اثرگذار کنم؟گفتگوی تلفنیچگونه در یک گفتگوی تلفنی روی دیگران تأثیر بگذاریم؟مهارت گفتگو تلفنیچگونه صدای خود را تبدیل به تأثیرگذارترین صدا از پشت تلفن کنیم؟کنترل لهجه برای بیان میزان مهارت ارتباطاتجادوی بیان اسمنقش تلفن در القای حس مهم بودن به دیگراننشان دهیم شخصی که به دیدارش رفته‌ایم برایمان مهم استوقتی فردی که تماس گرفته است را به یاد نمی‌آوریم، چه کنیم؟تکنیک‌هایی که به‌واسطه آن‌ها شما تماس‌گیرنده یا مکالمه کننده‌ای باملاحظه خواهید بودزمان مناسب تماسنحوه برخورد با همسر، فرزند یا منشی صاحب تلفنپشت خطیبلندگوی تلفنسخن آخر

more_vert کتاب مردم چرا به سینما می‌روند؟: نگرشی متفاوت به سیاست گذاری سینما در ایران

ادامه مطلب

closeکتاب مردم چرا به سینما می‌روند؟: نگرشی متفاوت به سیاست گذاری سینما در ایران

کتاب مردم چرا به سینما می‌روند؟: نگرشی متفاوت به سیاست گذاری سینما در ایران، شامل هشت گفتگو با متخصصان و صاحب‌نظران سینماست که به پرسش‌ها و دغدغه‌های مطرح شده از سوی داوود ضامنی پاسخ می‌دهند. داوود ضامنی در این کتاب سعی می‌کند با طرح پرسش‌هایی به عواملی که سبب ترغیب مردم به سینما رفتن می‌شود، دست یابد. این کتاب بر این نکته تأکید می‌کند که سیاست‌های توسعه سینما در ایران نیاز به بازنگری ضروری در کارکردها دارند و این موضوع را به سیاست‌گذاران و اهالی فرهنگ و سینما یادآوری می‌کند. این کتاب شامل هشت فصل است که هر فصل به گفتگو با یکی از سینماگران و اهالی فرهنگ اختصاص دارد. داوود ضامنی در این اثر با عزیزالله تاجیک اسماعیلی، امیرحسین علم‌الهدی، احمدرضا درویش، مجید مسچی، محمدعلی نجفی، ابراهیم حاجیانی، سید محمد بهشتی و امیر محمدخانی به بحث و گفتگو نشسته است. در بخشی از کتاب مردم چرا به سینما می‌روند می‌خوانیم: می‌دانیم سینمای ایران، تنها سینمایی است که امکان ندارد به سمت دو موضوع خشونت و مسائل جنسی برود در حالی که این دو موضوع، در همه‌ جای دنیا مخاطب‌های زیادی داشته و دارد. هر فیلم‌سازی هم که سعی کرده به این سمت برود، ممیزهای رسمی و غیررسمی، خیلی سریع جلوی کارش را گرفته‌اند؛ چون می‌دانید تصویر حرمت ندارد. هنوز صاحب‌نظران مسائل فقهی نتوانسته‌اند مسئلۀ خودشان را با سینما حل کنند. به هر حال در کشور شیعه، فقه بسیار مهم و تأثیرگذار است. بسیاری از مراجع می‌گویند تصویر دارای حرمت نیست. نمونۀ بارزش فیلم رستاخیز است. چندی پیش، این بحث دربارۀ این فیلم طرح شد که آیا اجازه داریم چهرۀ ائمۀ اطهار یا منتسبان به ائمه را نشان دهیم؟ اگر به بیشتر فتاوا نگاه کنید، می‌بینید که می‌گویند مشکلی ندارد؛ به این شرط که بینندگان دچار وهم نشوند، ولی در بعضی از فتاوا این کار جایز نیست. وجود این تضارب آرا که از خصوصیات فقه شیعه است، امروز فیلم رستاخیز را زمین‌گیر کرده و نمی‌گذارد تجربۀ جدیدی در سینما رخ دهد. به رغم آنکه می‌خواهیم مفاهیم دینی را دنبال کنیم، امکان پرداختن به بعضی مضامین را نداریم، در حالی که این امکان، نقطه‌ای است که می‌تواند میان متشرعان و سینما آشتی ایجاد کند. بنابراین، این مشکلات همچنان هست، ضمن اینکه بحث بحران مشروعیت هم وجود دارد و فقه پویا هم توان ارائۀ راه‌حل‌های جدید برای سینما را ندارد. حال آنکه سینما مهم‌ترین ابزاری است که می‌تواند دین اسلام را از منظر تشیع، به درستی تبیین کند. به نظر می‌رسد به جز این چند فیلم اخیر، تنها فیلمی که توانست به طرزی شایسته پا به این حوزه بگذارد، فیلم روز واقعه است که البته به آن هم با هزارویک «اما» و «اگر» نگاه می‌کنند! فهرست مطالبمقدمۀ اهتما‌م کننده اثر: سینما؛ کانون مهم توسعۀ اجتماعی در مهندسی فرهنگی و اجتماعی دهۀ چهارم در ایرانمقدمۀ ویراستار: ضرورت بازخوانی انتقادی سیاست‌گذاری‌ فرهنگی در عرصۀ سینمای ایرانبخش اول: روش شناسیفصل اول: روش شناسی فهم واقعیت های اجتماعی در سینما؛ ادراک، انتقال و اصلاح واقعیت های اجتماعیبخش دوم: ضرورتفصل دوم: ضرورت گامی به عقب در توسعۀ سینمایی ایرانفصل سوم: ضرورت تحول و نوگرایی فرهنگی در سینمافصل چهارم: ضرورت بهبود کیفیت «مدیریت خدمات» در سینمای ایرانبخش سوم: چالش هافصل پنجم: چالش های الهیات سینما در ایرانفصل ششم: سینما و سبک زندگی؛ تغییر یک پرسش برای نجات سینمابخش چهارم: نسبت‌هافصل هفتم: نسبت سینما با رشد مدنیت در جامعهفصل هشتم: سینما، معماری، جامعه شناسی؛ پیوند هنر، تکنیک، رویکرد

more_vert چطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم؟

ادامه مطلب

closeچطور سرصحبت با دیگران را باز کنیم؟

هنر گفتگو یکی از مهم ترین هنرها و مهارتهایی می باشد که هر شخص باید آن را به طور کامل فرا گیرد. نحوه ی گفتگو و سخن گفتن شما شخصیت شما را به دوستان، آشنایان، مربیان، کارفرمایان و همکارانتان معرفی می کند و به عبارتی دیگر نحوه سخن گفتن شما نشان دهنده شخصیت وجودی شماست. اگر شما مهارت سخن گفتن را به خوبی ندانید، حتماً و قطعاً در اجتماع و یا محل شغلتان با سختی هایی برابر خواهید شد. هنگامی که شروع به حرف زدن با کسی می کنید ممکن است که در شروع ندانید که از چه قسمتی سر سخن را با طرف مقابلتان باز کنید و در سخن گفتن با ایشان دچار مشکلاتی می شوید و گاه پای شخصیت در میان است و دوست ندارید در ادای سخن کوتاهی نمایید.برای رفع این مشکل با ما همراه باشید. 1-تعریف کردن : تعریف از دیگران یکی از بهترین راه های ممکن برای شروع سخن و مکالمه با طرف مقابلتان میباشد. شما با تعریف کردن از دیگران و... در های مکالمه را هم به سمت خود و هم به طرف مقابلتان باز می کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بهتر است به جای سخنان بیهوده، ابتدا در مورد لباس پوشیدن طرف مقابلتان یا کفش هایش سر صحبت را باز کنید، برای مثال( کفش های شما زیبا هستند) خوب یقینا با این حرف طرف مقابل شما شروع به سخن گفتن از خودش می کند و سر صحبت باز می شود. 2-بحث کوتاه : بحث های کوتاه در نظر اکثر افراد، می توان گفت که از آن راضی نمی باشند و از بحث های بلند لذت بیشتری میبرند. خب، جالب است که بدانید بحث های کوتاه در ابتدا نامشان بحث کوتاه است ولی در آخر تبدیل به بحث های بلند می شوند یا به عبارت دیگر بحث های کوتاه راهی برای بحث های عمیق و بلند می باشد. موضوعات بحث های کوتاه برخلاف عقیده تان بسیار آسان هستند و با کمی فکر آن را خواهید یافت. برای مثال به رستوران بروید ابتدا غذای دلخواهتان را سفارش دهید و پس از میل کردن سفارش تان در مورد آن نظر دهید و نکات مثبت و منفی آن را با یکدیگر مقایسه کنید و یا اگر گرمتان شد در مورد آب و هوا بحث را شروع کنید و آن را گسترش دهید. این دو مثال ذکر شده را تجربه نشان داده است که سر صحبت را به آسانی و به سرعت باز می کند. توصیه می کنیم حتماً از آنها نهایت استفاده را ببرید. 3-سوالات متعدد و متنوعی بپرسید :اگر به طور قطعی می خواهید که بحث های کوتاه را تمام کنید و وارد یک بحث واقعی شوید، باید دنبال فرصت باشید تا فورا بتوانید موضوع بحث را تغییر دهید و وارد یک بحث و گفتگو واقعی شوید. سعی نکنید که بدون هیچ مقدمه ای وارد یک بحث عمیق و قابل توجهی شوید، اگر می خواهید وارد گفتگوی عمیق شوید با طی مراحل و صبر کردن، به آن قسمتی که مورد دلخواه شما می باشد برسید و در این قسمت میتوانید مکالمه را عمیق تر کنید. 4-مهربان باشید : این مورد یقینا باید واضح باشد، اما متاسفانه اکثرا این موضوع را فراموش میکنیم و آن را به مرحله عمل نمی رسانیم. اگر شما در حین مکالمه با شخصی با لفظی آرام، لبخند روی لب هایتان و در آرامش باشید شخصیت بهتری نسبت به افرادی که با لفظی تند و عصبانیت محض با طرف مقابل خود سخن می گویند خواهید داشت. سعی کنید که دست هایتان را حین مکالمه تکان ندهید و سعی کنید در حفظ تماس چشمی کوشا باشید و با این حالت به طرف مقابلتان بفهمانید که به سخنانش گوش فرا می دهید. 5-صرفا شما گفتگو را در دست نگیرید: منظور از این مورد این است که به طرف مقابلتان اجازه نظر دادن و حرف زدن دهید و مانع ارائه نظرات و سخنان آن نشوید. اگر شما در این حین فهمیدید که شخص مقابلتان به خوبی به سوالاتتان پاسخ نمی دهد و گفتگو در حال کاهش است، توصیه می شود که فورا با ذکر کردن یک خاطره و یک داستان کوتاه شیرین جو را تغییر دهید و به حالت اول بازگردانید. منبع: نمناک

more_vert مقاله علمی و پژوهشی فرهنگ سازمانی و مشتری محوری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی فرهنگ سازمانی و مشتری محوری

مقاله علمی و پژوهشی" فرهنگ سازمانی و مشتری محوری " مقاله ای است که در18 صفحه و با 26 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به فرهنگ سازمانی ، مشتری محوری ، اخلاق محوری ، عدالت محوری، دانش محوری و فرهنگ مشارکت اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.