جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان ، اعتماد اجتماعی ، مشارکت اجتماعی ، اعتماد ، شبکه روابط اجتماعی ، انسجام اجتماعی ، نظریه رسانه ارتباطی و نظریه سرمایه اجتماعی  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی

مقاله علمی و پژوهشی" مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل های ارتباطی ، ارتقاء آگاهی و حقوق شهروندی ، رادیو تلویزیون ، مخاطب فعال و برجسته سازی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توانمند سازی منابع انسانی در سازمانهای ارتباطی و رسانه ای ، توانمندسازی استراتژیک ، روش دلفی ، معادلات ساختاری و منابع انسانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده

مقاله علمی و پژوهشی" مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده ، حاکمیت ، رسانه ها ، بهار عربی ، پیشینه استعماری ، فرایند استعمارزدایی و کشور تونس اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه های ارتباطی ، احساس ستمگری و نابرابری و تفاوت در زنان، مطبوعات ، شبکه های مجازی ، شبکه ماهواره ای ، برنامه رسانه ای و سیاستگذاری رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب هنر برقراری ارتباط

ادامه مطلب

closeکتاب هنر برقراری ارتباط

در طول تاریخ، فقط بشر نبوده است که زندگی اجتماعی را پیشه‌ کرده است بلکه موجودات دیگری نیز به این شیوه زندگی کرده و می‌کنند. یکی از شباهت‌های زندگی اجتماعی انسان‌ها و دیگر موجودات، ارتباطات آن‌ها با یکدیگر است ولی واقعیّت این است که ارتباط‌های بین فردی ما انسان‌ها به حدّی اهمّیّت دارد که وجه عمده‌ی تمایز زندگی جمعی انسان نسبت به دیگر موجودات را رقم می‌زند.شاید بتوان گفت که ارتباط، یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال عالی‌ترین دستاورد‌های بشر بوده است، ارتباط در گذشته برای انسان‌های اوّلیّه، علاوه بر کارکرد‌هایی که در جهت حفظ حیات و یاری گرفتن از دیگران داشته، زمینه‌ساز فعّالیّت‌های اجتماعی و سرآغازی بر زندگی اجتماعی نیز بوده است. ارتباط، اساساً، میان دو یا چند نفر اتّفاق می‌افتد و همه‌ی ما، در طول روز با افراد مختلف ارتباط برقرار می‌کنیم. برقراری ارتباط به دلایل مختلفی مانند وقت‌گذرانی، بررسی مسائل شغلی و فردی، بیان انتظارات زناشویی و یا توقّعات والدین از فرزندان، طرح اختلاف عقیده و موارد مشابه صورت می‌گیرد. امّا به‌هر حال، هیچ نوع ارتباطی جز به دلیل «احساس نیاز شدید انسان» برای برقراری تعامل اجتماعی به وقوع نمی‌پیوندد چرا که برقراری ارتباط با دیگران بسیاری از نیازهای او را برطرف می‌کند. در این کتاب با مهارت‌های ارتباط کلامی و غیرکلامی و موانع و خطاهای ارتباطی آشنا می‌شوید تا به‌هنگام مواجهه با تعارض و اختلاف از این مهارت‌ها استفاده نمایید و ایجاد روابط بین فردی مؤثّر همراه با به‌کارگیری تکنیک‌های ساده‌ی ارتباطی و نیز در بخش پایانی کتاب نیز با مطالعه‌ی مبانی ارتباط اثربخش برای دست‌یابی به روابط معنادار و عمیق برمی‌خورید. فهرست مطالب همه‌ی کارهای ما نوعی ارتباط استتعریف مهارت‌های ارتباطیموانع و خطاهای ارتباطی موانع ارتباطیخطاهای ارتباطیمهارت‌های حل و فصل اختلاف و تعارضچگونه براختلاف و تعارض غلبه کنیم؟پنج‌روش برای مقابله با اختلافبرد مضاعف و اصولپذیرشهنر گوش دادن فعّالمهارت ارتباط بین فردی مؤثّرانواع ارتباطمبانی ارتباط اثربخشصداقتعشق بدون انحصارطلبیهمــدلیمنابع

more_vert کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته

  کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته ترجمۀ طوبی مردانی، برای افرادی‌ست که فکر می‌کنند در ارتباط پیشرفته دشوار مشکل هستند. همه تعاملات انسانی گونه‌ای از برقراری ارتباط به شمار می‌روند. در دنیای تجارت، هیچ چیز بدون برقراری ارتباط مؤثر با کارمندان، کارفرمایان، عرضه‌کنندگان و مشتریان به دست نمی‌آید. اگر به موفق‌ترین افراد دنیای تجارت نگاه بیندازید، کسانی را خواهید دید که در هنر برقراری ارتباط مسلط شده‌اند و این تفاوت بین پیام‌دهنده خوب و پیام‌دهنده پیشرفته است. ارتباط پیشرفته یک شکل هنری واقعی به شمار می‌رود. این نوع ارتباط نیازمند تمرین، ظرافت و یک سری مهارت است که از مهارت‌های افراد متوسط فراتر می‌رود. کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته (Advanced Comunication Skills)، مهارت‌های اولیه و اساسی برقراری ارتباط را دربرمی‌گیرد و آن‌ها را در یک درک کلی از چگونگی کارکرد فرآیند ارتباطی قالب‌بندی می‌کند. وقتی در هنگام برقراری ارتباط افراد همه عناصر درگیر را درک کنید،‌ آن‌ها می‌توانند یاد بگیرند که نه‌تنها بر ارتباط شما بلکه بر ارتباط دیگران نیز تأثیر گذارند. به همین دلیل است که مهارت‌های ارتباطی پیشرفته ماهیتاً مهارت‌های رهبری به شمار می‌روند. این مهارت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا شیوه‌های راهنمایی و هدایت ارتباط بین خودتان و دیگری یا یک گروه را ارزیابی کنید تا بتوانید به اهداف و نتایج مدنظر خود دست پیدا کنید. در این کتاب بر انواع مهارت‌های ارتباطی پیشرفته نگاهی خواهیم داشت، هرچند کار خود را با مروری بر اصول اولیه ارتباط در فصل بعد آغاز می‌کنیم. مهارت‌های ارتباطی پیشرفته‌ای که مورد بررسی قرار خواهیم داد از قرار زیر هستند: • فرآیند برقراری ارتباط ازجمله انواع ورودی، فیلترهایی که در هنگام دریافت ورودی در ذهنمان داریم، چگونگی نقشه‌بندی این اطلاعات در ذهنمان در زمان دریافت این ورودی و اینکه چرا باید به این موارد اهمیت دهیم. • بازنمایی درونی، یا شیوه‌های مختلفی که هریک از ما می‌توانیم از طریق آن‌ها دنیای خود را درک کنیم و سیستم‌های بازنمایی اصلی که برای این کار استفاده می‌کنیم ازجمله سیستم‌های دیداری، شنیداری و جنبشی و همچنین شاخص‌های فیزیکی برای نشان دادن اینکه یک فرد از کدام سیستم استفاده می‌کند. • نکاتی برای ایجاد ارتباط و سازگاری که شامل یک فرآیند شش گامه برای ایجاد ارتباط قوی بین شما و دیگران می‌شود و یادگرفتن اینکه خود را به جای فردی دیگر بگذارید. ابزارهایی که می‌توانید برای برقراری ارتباط پیشرفته به کار برید مثل قالب‌بندی دوباره و انواع انتخاب‌های زبان‌شناختی که می‌توانید داشته باشید که کمک خواهند کرد تا ارتباط خود را با دیگری گسترش دهید.فهرست مطالب 1. مقدمه. مهارت‌های ارتباطی پیشرفته1. 1. اهمیت برقراری ارتباط1. 2. تفاوت بین مهارت‌های ارتباطی و مهارت‌های ارتباطی پیشرفته در چیست؟1. 3. کدام مهارت‌های ارتباطی پیشرفته؟2. مروری بر اصول اولیه برقراری ارتبا2. 1. مقدمه2. 2. فرایند برقراری ارتباط2. 3. عناصر ارتباط2. 4. انتقال مهارت‌های ارتباطی خود به سطح بعدی3. بررسی فرآیند برقراری ارتباط3. 1. مقدمه3. 2. انواع ورودی3. 3. فیلترها3. 4. نقشه درونی، حالت درونی و رفتار یا پاسخ3. 5. چرا این موضوع اهمیت دارد4. بازنمایی درون4. 1. مقدمه4. 2. بازنمایی درونی دنیای ما4. 3. زبان به‌عنوان یک سیستم بازنمائی4. 4. سرنخ‌های کلامی4. 5. سیستم بازنمائی دیداری4. 6. سیستم بازنمائی شنیداری4. 7. سیستم بازنمائی جنبشی/لمسی4. 8. سیستم بازنمائی دیجیتال شنیداری4. 9. حرکات چشم به‌عنوان یک نشانه4. 10. عبارت‌هایی که باید در پاسخ به هر سیستم بازنمایی به کار روند5. ایجاد سازگاری5. 1. مقدمه5. 2. شش گام برای ایجاد سازگاری5. 3. واسنجی5. 4. جایگاه‌های ادراکی6. ابزارهایی برای ارتباط پیشرفته6. 1. مقدمه6. 2. قالب‌بندی دوباره6. 3. ابزارهای زبان‌شناختی برای پیام‌دهندگان پیشرفته

more_vert کتاب ارتباط اثربخش

ادامه مطلب

closeکتاب ارتباط اثربخش

کتاب ارتباط اثربخش نوشتۀ تیم FME، به بررسی ویژگی‌، سبک‌ و نگرش‌های ارتباطی و به کارگیری اصول ارتباط می‌پردازد. قرن بیست‌ و‌ یکم دارای اقتضائاتی است که هماهنگی با آن‌، زندگی در این قرن سرشار از تغییرات و چالش‌ را دلپذیرتر و راحت‌تر خواهد ساخت. به‌ تازگی، یونسکو ملاک‌هایی را برای با سواد بودن افراد ارائه کرده که، سواد ارتباطی، سواد عاطفی، سواد رسانه‌ای و... از آن جمله‌اند. اهمیت موضوع ارتباط و مدیریت رابطه به‌ گونه‌ای‌ است که فرد فاقد این دانش و مهارت؛ بی‌سواد محسوب شده و میزان موفقیتش کاهش می‌یابد. حتی با کمی اغماض می‌توان گفت: کسی که فاقد توانایی برقراری ارتباط موثر بوده و یا ارتباطات خود را خوب مدیریت نکند، موفق نخواهد شد. ارتباط فرآیندی دو طرفه و دارای پیچیدگی است که تا قبل از ایجاد درک متقابل از آن، می‌تواند بارها تکرار شود. ارتباط به روش‌های مختلفی ایجاد می‌شود. ما می‌توانیم با استفاده از کلمات، علائم، تصاویر، اشکال، صدا، لحن، حالات صورت، طرز لباس پوشیدن و نیز زبان بدن، ارتباط برقرار کنیم. اغلب ارتباط‌ها، تلفیقی از این عناصر است. با دانستن این که چطور این عناصر را به طور موثر به کار ببریم، می‌توانیم شیوه ارتباط خود را بهبود داده و بهترین نتیجه را در هر موقعیتی به دست آوریم. در بخشی از کتاب ارتباط اثربخش (Effective Communications: Communication skills) می‌خوانید: افراد ممکن است به‌ طور ذاتی، مخاطبینی دیداری، شنیداری و یا حرکتی باشند.به‌ کارگیری شیوه‌ای تکمیلی در ارتباط، می‌تواند در تفسیر صحیح پیام شما به مخاطبان کمک کند.افراد دیداری، چیزی را که می‌خوانند، می‌شنوند و یا به آن‌ها گفته می‌شود را تصویر می‌کنند.افراد شنیداری، ممکن است چیزی که می‌خوانند را به چالش بکشند مگر این که با چیزی که می‌شنوند، پشتیبانی شود.افراد حرکتی، چیزی را که انجام شود بیش از چیزی که گفته شود، به‌ یاد می‌آورند.برقراری ارتباط به‌ روشی که با ترجیحات ذاتی افراد تناسب بیشتری داشته‌ باشد، شانس این‌ را که پیام شما به‌ درستی دریافت و تفسیر شود افزایش می‌دهد. فهرست مطالبسخن ناشرمقدمهسبک‌های ارتباطیویژگی‌های سبک‌های ارتباطیترجیحات ادراکینگرش‌های ارتباطیپژوهش‌ا در زمینه ارتباطبه ‌کارگیری اصول ارتباطموانع ارتباطخلاصه

more_vert کتاب «انواع رسانه‌های ارتباطی در شبکه»

ادامه مطلب

closeکتاب «انواع رسانه‌های ارتباطی در شبکه»

«انواع رسانه‌های ارتباطی در شبکه» عنوان کتابی است که به قلم «امیر امین‌مقدسی» به رشته تحریر درآمده و با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی نشر «ورزش» به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است. مطالب این کتاب ۷۶ صفحه‌ای که از تازه‌های نشر استان مرکزی است و با قیمت هر جلد ۱۳۰ هزار ریال عرضه شده، در سه فصل مجزا با عنوان‌های فیبر نوری، کابل‌های کواکسیال و زوج به هم تابیده ارایه شده است که حاوی نکات ارزنده‌ای در خصوص شبکه ارتباطی نوین است. در فصل نخست این کتاب ابتدا تعریفی از فیبر نوری شده و پس از آن پیرامون تاریخچه آن، فیبر نوری در ایران، سامانه‌های مخابراتی نسل نو و تقویت‌کننده‌های نوری، کانکتورهای فیبر نوری و انواع آن توضیحاتی ارایه شده است. چگونگی ساخت فیبر نوری، فرایند mcvd برای ساخت استوانه، فیزیک بازتابش کلی، مقایسه با کابل سیمی، کاربردهای فیبرنوری، روش‌های ساخت پیش سازه، مزایای فیبر نوری و معایب آن، سیستم روشنایی و خصوصیات آن در فیبر نوری از دیگر بخش‌هایی است که در فصل اول این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. نویسنده در فصل دوم کتاب کابل کواکسیال و انواع آن را توضیح داده و در خصوص اتصالات و قطعات و ویژگی‌ها مشروح سخن رانده است. محتوای فصل سوم این کتاب نیز به زوج‌های در هم تابیده اختصاص دارد که علاوه بر شرح تاریخچه اجمالی از آن، انواع زوج‌های به هم تابیده معرفی شده و مزایا و معایبی احتمالی کابل‌های به هم تابیده شرح داده شده است. این کتاب به زبانی روان گویا نوشته شده و در جای جای آن با استفاده بهنگام از تصویر کوشش شده تا در فهم مطالب به صورت ساده و قابل فهم کمک شود.

more_vert مقاله رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان

ادامه مطلب

closeمقاله رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان

مقاله علمی و پژوهشی " رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان" مقاله ای است در 16 صفحه و با 34 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مهارت‌های ارتباطی؛ مهارت کلامی؛ مهارت شنود؛ مهارت بازخورد؛ رضایت مشتری پرداخته شده است چکیده مقاله مهارت‌های ارتباطی در سطوح مختلف سازمان از آن جهت اهمیت دارد که تنها ازطریق ارتباطات است که ما می‌توانیم اطلاعات مورد نیاز را در جهت تصمیم‌گیری‌های موفق برای سازمان خود فراهم کنیم. این مقاله، به‌دنبال آن است که رابطه‌ی مهارت‌های ارتباطی کارکنان با رضایت مشتریان را در نمایندگی‌های مجاز شرکت ایران‌خودرو تهران مورد بررسی قرار دهد. روش تحقیق «همبستگی» بوده و از یک نمونه‌ی 211 نفری از کارکنان بخش فروش نمایندگی‌های مجاز شرکت و مشتریان‌شان برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده، ازطریق رگرسیون همزمان تحلیل شده است. نتایج نشان داد که به‌طور کلی وجود مهارت ارتباطی مناسب کارکنان با رضایت مشتریان آنها رابطه‌ای مثبت داشته است؛ همچنین، یافته‌های دقیق‌تر نشان دادند که مهارت‌های کلامی کارکنان عامل پیش‌بینی‌کننده‌ی قوی‌تری برای رضایت مشتریان بوده است. عنوان مقاله [English] Relationship between Communicative Skills of the Employees and Customer Satisfaction چکیده [English] Communicational skills at organizational level are important because information can only be obtained through communication for successful decision making in organizations. This research is intended to investigate the relationship between communicational skills and customer satisfaction in the Irankhodro sales offices in Tehran. This is a correlation research for which a sample containing 211 employees from the sales offices and the customers was established for data collection. The data was analyzed through simultaneous regression. The results indicated that proper communication skills of the employees are generally related to the satisfaction of customers. The findings also indicated that verbal skills of the employees can highly predict customers satisfaction کلیدواژه‌ها [English] Communicative skills, Verbal Skills, Listening Skills, Feedback Skills, Customers Satisfaction دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله پیش بینی رضایت جنسی براساس الگوهای ارتباطی زوجین

ادامه مطلب

closeمقاله پیش بینی رضایت جنسی براساس الگوهای ارتباطی زوجین

مقاله علمی و پژوهشی " پیش بینی رضایت جنسی براساس الگوهای ارتباطی زوجین" مقاله ای است در 24 صفحه و با 64 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مطالعات زنان و خانواده منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث الگوهای ارتباطی زوجین، رضایت جنسی، الگوی ارتباطی سازنده متقابل پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی نقش الگوهای ارتباطی زوجین در پیش بینی میزان رضایت جنسی زوجین بود .روش پژوهش از نوع همبستگی بود .جامعه مورد مطالعه زنان و مردان متاهل شهر قم در سال 1394 بودند که از میان آنها 280 نفر(140 زن و 140مرد) به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند . ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسشنامه الگوهای ارتباطی زوجین و پرسشنامه رضایت جنسی بوده است . داده های این پژوهش با روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام مورد بررسی قرار گرفت . نتایج این پژوهش نشان داد که بین الگوی ارتباطی سازنده متقابل و میزان رضایت جنسی زوجین رابطه مثبت و معناداری وجود دارد . همچنین بین الگوی ارتباطی اجتناب متقابل و میزان رضایت جنسی زوجین رابطه منفی و معناداری وجود دارد (001/0≥p ). به عبارت دیگر براساس نتایج تحلیل رگرسیون ، الگوی ارتباطی سازنده متقابل در جهت مثبت و الگوی ارتباطی اجتناب متقابل در جهت منفی می تواند میزان رضایت جنسی زوجین را پیش بینی کند عنوان مقاله [English] Prediction sexual satisfaction on the Basis of couple ʼs communication patterns چکیده [English] The aim of the present study was to investigate the role of couples’ communication patterns in predicting their level of sexual satisfaction. It was a correlational study. The statistical population consisted married men and women living in Qom city in 2015. The sample was formed by 280 individuals (N=140 men, N=140 women) selected via accessible sampling method. Used tools included Communication Pattern Questionnaire and Index of Sexual Satisfaction. The data was analyzed by Pearson correlation coefficient and stepwise regression analysis.The results showed that mutual constructive communication pattern was positively, and mutual avoidant communication pattern was negatively correlated with couples’ level of sexual satisfaction (p≤0/001) .In other words, according to finding of regression analysis, mutual constructive communication pattern could positively predict level of sexual satisfaction while mutual avoidant communication pattern could predict it negatively The aim of the present study was to investigate the role of couples’ communication patterns in predicting their level of sexual satisfaction. It was a correlational study. The statistical population consisted married men and women living in Qom city in 2015. The sample was formed by 280 individuals (N=140 men, N=140 women) selected via accessible sampling method. Used tools included Communication Pattern Questionnaire and Index of Sexual Satisfaction. The data was analyzed by Pearson correlation coefficient and stepwise regression analysis.The results showed that mutual constructive communication pattern was positively, and mutual avoidant communication pattern was negatively correlated with couples’ level of sexual satisfaction (p≤0/001) . کلیدواژه‌ها [English] couples’ communication pattern, Sexual satisfaction, mutual constructive communication pattern دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب ارتباط موثر

ادامه مطلب

closeکتاب ارتباط موثر

همه به مهارت های ارتباطی نیاز دارند. موفقیت شما در این دنیا به مهارت های ارتباطی مؤثر بستگی دارد، مشکل، فقدان توانایی بر قرار ی ارتباط نیست، مشکل به همین سادگی است که شما اصلاً این مهارت را خوب یاد نگرفته اید. حتی دانش آموزان خیلی عالی از مدارس بسیار رقابتی هم خیلی اوقات نمی توانند واضح بنویسند یا ارائه متقاعد کننده ای داشته باشند. این امر به دودلیل صحیح است: 1) ما ارتباط را امری مسلم می دانیم. هر چه باشد، از زمانی که متولد شده ایم در حال برقراری ارتباط هستیم، با این همه تمرین، چرا چندان هم در بر قراری ارتباط ماهر نیستیم؟ 2 ) ما اغلب فکر می کنیم که ارتباط بر قرار کردنمان بهتر از آن چیزیست که هست. فهرست مطالب فصل 1: فرآیند ارتباطفصل 2: خود، ادراک و ارتباطفصل 3: ارتباط بین فرهنگیفصل 4: گوش دادنفصل 5: ارتباط کلامیفصل 6: ارتباط غیر کلامیفصل 7: روابط بین فردیفصل 8: ارزیابی و بهبود روابطفصل 9: ارتباط حرفه ای و مصاحبه های استخدامیفصل 10: شرکت در گروه های کوچکفصل 11: رهبری گروه و مدیریت بحرانفصل 12: شروع کردن و یافتن موضوعاتی برای صحبتفصل 13: سازماندهی و طراحی سخنرانیفصل 14: ارائه سخنرانیفصل 15: سخنرانی آگاهی دهندهفصل 16: سخنرانی متقاعد کننده

more_vert کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم

کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم نوشته‌ی هیوا مصطفوی، با زبانی ساده شما را با معانی لغاتی جدید و گرامر همراه با مثال‌های مختلف آشنا کرده و همچنین به حل تمرینات کتاب کار زبان انگیسی پرداخته است. زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای ارتباط با جهان پیرامون شناخته می‌شود و سعی بر آن است که تمامی مهارت‌های زبانی خواندنی، نوشتاری، شنیداری و گفتاری در بستری کاملا ارتباطی و کاربردی و مطابق با شرایط طبیعی و واقعی، آموزش داده شود. هیوا مصطفوی در کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم (english for schools prospect 3) به شما می‌گوید که در آموزش زبان به شیوه ارتباطی هدف، تمرکز بر توانایی برقراری ارتباط است. در رویکرد ارتباطی شیوه‌های سنتی آموزش زبان، که تکیه و تأکید آن‌ها بر روی بخش‌های مختلف دستوری و تمرین از طریق فعالیت‌های کنترل شده مانند حفظ مکالمه و جملات، کنار گذاشته شده و فعالیت‌های دو نفره و گروهی، ایفای نقش و کار پروژه جایگزین آن‌ها شده‌اند. این روش نقش‌های جدیدی برای فراگیران و معلمان تعریف می‌کند. فراگیران حالا باید بر اساس همکاری و بر خلاف فعالیت‌های انفرادی، در فعالیت‌های کلاسی شرکتی فعال داشته باشند. دانش‌آموزان باید با گوش دادن به دوست و یا دوستان خود در گروه‌های دو نفره و یا چند نفره به جای تکیه بر معلم و الگو قرار دادن او، خود را با روند آموزش زبان تطبیق دهند. از آنجایی که کتاب درسی برای دانش‌آموزان شامل کتاب دانش‌آموز و کتاب کار است و با توجه به اینکه وقت اختصاص داده شده به آموزش کتاب درسی بر اساس رویکرد ارتباطی که خود بسیار زمان‌بر است دو ساعت در هفته می‌باشد، لذا عملا بیشتر وقت کلاسی صرف آموزش کتاب دانش‌آموز می‌شود، و زمان بسیار کمی برای بررسی و حل تمرینات کتاب کار باقی می‌ماند، که خود منبع اصلی سؤالات آزمون reading and writing در امتحانات پایانی است. بنابراین دانش‌آموزان باید بیشتر تمرینات کتاب کار را خود در منزل بدون نظارت معلم حل کنند. فهرست مطالبدرس اول: personalityدرس دوم: آtraveدرس سوم: festivals and ceremoniesدرس چهارم: servicesدرس پنجم: mediaدرس ششم: health and injuriesآزمون شماره یک reading and writingآزمون شماره دو reading and writingافعال بی‌قاعده

more_vert کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم

کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم نوشته‌ی هیوا مصطفوی، با زبانی ساده شما را با معانی لغاتی جدید و گرامر همراه با مثال‌های مختلف آشنا کرده و همچنین به حل تمرینات کتاب کار زبان انگیسی پرداخته است. زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای ارتباط با جهان پیرامون شناخته می‌شود و سعی بر آن است که تمامی مهارت‌های زبانی خواندنی، نوشتاری، شنیداری و گفتاری در بستری کاملا ارتباطی و کاربردی و مطابق با شرایط طبیعی و واقعی، آموزش داده شود. هیوا مصطفوی در کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم (english for schools prospect 3) به شما می‌گوید که در آموزش زبان به شیوه ارتباطی هدف، تمرکز بر توانایی برقراری ارتباط است. در رویکرد ارتباطی شیوه‌های سنتی آموزش زبان، که تکیه و تأکید آن‌ها بر روی بخش‌های مختلف دستوری و تمرین از طریق فعالیت‌های کنترل شده مانند حفظ مکالمه و جملات، کنار گذاشته شده و فعالیت‌های دو نفره و گروهی، ایفای نقش و کار پروژه جایگزین آن‌ها شده‌اند. این روش نقش‌های جدیدی برای فراگیران و معلمان تعریف می‌کند. فراگیران حالا باید بر اساس همکاری و بر خلاف فعالیت‌های انفرادی، در فعالیت‌های کلاسی شرکتی فعال داشته باشند. دانش‌آموزان باید با گوش دادن به دوست و یا دوستان خود در گروه‌های دو نفره و یا چند نفره به جای تکیه بر معلم و الگو قرار دادن او، خود را با روند آموزش زبان تطبیق دهند. از آنجایی که کتاب درسی برای دانش‌آموزان شامل کتاب دانش‌آموز و کتاب کار است و با توجه به اینکه وقت اختصاص داده شده به آموزش کتاب درسی بر اساس رویکرد ارتباطی که خود بسیار زمان‌بر است دو ساعت در هفته می‌باشد، لذا عملا بیشتر وقت کلاسی صرف آموزش کتاب دانش‌آموز می‌شود، و زمان بسیار کمی برای بررسی و حل تمرینات کتاب کار باقی می‌ماند، که خود منبع اصلی سؤالات آزمون reading and writing در امتحانات پایانی است. بنابراین دانش‌آموزان باید بیشتر تمرینات کتاب کار را خود در منزل بدون نظارت معلم حل کنند. فهرست مطالبدرس اول: personalityدرس دوم: آtraveدرس سوم: festivals and ceremoniesدرس چهارم: servicesدرس پنجم: mediaدرس ششم: health and injuriesآزمون شماره یک reading and writingآزمون شماره دو reading and writingافعال بی‌قاعده

more_vert کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

ادامه مطلب

closeکتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، تالیف احسان پوری، از روابط عمومی که هنری برای پیوند زدن دل‌هاست سخن می‌گوید. به کمک ابزارهای نوین ارتباطی سرعت ارتباطات بیشتر، فاصله‌ها کمتر، صداها شنیدنی‌تر و گستره مخاطبان وسعتی نامحدود یافته است. دهکده جهانی مارشال مک لوهان به مدد سرویس‌ها و خدمات ارایه شده بر بستر فناوری اطلاعات، جهان مدرن با شکوهی را شکل داده است. دنیایی که تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات مرزهای زمان و مکان را در آن حذف کرده‌اند و مفهوم ارتباطات را در همه امور آن جاری ساخته است. فصل اول کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی، به زبانی ساده به مفهوم فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاثیر آن بر حرفه روابط عمومی پرداخته است. در این فصل با تاکید بر اصل مخاطب محوری در رشته روابط عمومی به تبیین نقش و جایگاه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در فرآیند اطلاع‌رسانی اشاره می‌شود. فصل دوم به معرفی و کاربرد ابزارهای ارتباطی مبتنی بر فناوری‌های نوین ارتباطی پرداخته است. کارورز روابط عمومی در این فصل با کاربرد ابزارهای ارتباطی نوین در حرفه‌اش و مزایا و معایب هرکدام آشنا می‌شود. همچنین از آن‌جا که مخاطبان کتاب کاربرد فناوری اطلاعات در روابط عمومی دانشجویان، کارورزان، فعالان و علاقه‌مندان رشته‌های روابط عمومی، علوم‌ارتباطات، روزنامه‌نگاری و مدیریت‌رسانه‌ هستند، از بیان مفاهیم فنی و مهندسی پرهیز شده و صرفا مفاهیم کاربردی در اطلاع‌رسانی و حرفه روابط عمومی در جهت ارتقای آگاهی‌های مورد‌نیاز مورد توجه بوده است. فهرست مطالبپیش گفتارفصل اول: آشنایی با روابط عمومی الکترونیک1- مقدمه2- پیش به‌سوی روابط عمومی مخاطب محور3- فناوری اطلاعات4- فناوری اطلاعات و ارتباطات چیست‌؟5- بخش‌های اساسی فناوری اطلاعات6- روابط عمومی الکترونیک7- ویژگی‌های روابط عمومی الکترونیک8- ویژگی‌های روابط‌ عمومی و کارگزاران روابط عمومی9- نقش روابط عمومی الکترونیک در بهبود اطلاع‌رسانی10- روابط عمومی الکترونیک موفق11- مزایای روابط عمومی الکترونیک12- مشکلات و موانع روابط عمومی الکترونیک13- روابط عمومی سوار بر امواج فناوری اطلاعاتفصل دوم: تکنولوژی‌های کاربردی1- تکنولوژی‌های جمع‌آوری و پردازش اطلاعات2-1-کاربردموتورهای جستوجو در روابط عمومی الکترونیک3-1-کاربرد ایمیل در روابط عمومی الکترونیک4-1- کاربرد نشر الکترونیک در روابط عمومی5-1-کاربرد خبرنامه الکترونیک در روابط عمومی2- نشر آنلاین1-2- روزنامه نگاری سایبر2-2- پورتال چیست؟2-3-وب سایت‌های اینترنتی4-2- وبلاگ‌ها5-2-‌تکنولوژی‌های وب 26-2- تکنولوژی‌های تلفن‌همراه در روابط عمومی7-2- طراحی و اجرای محصولات چند رسانه‌ای8-2-گزارش‌های تصویری روابط عمومی‌ها9-2- ویدئو کنفرانس10-2-آی پی تلفنی11-2- سیستم تلفن گویا12-2- کیوسک‌های اطلاع‌رسانی13-2- خدمات الکترونیک14-2- نظرسنجی آنلاین15-2- نظر سنجی‌های اینترنتی16-2- تالارهای گفت و گو17-2- اطلاعات تماسمنابع: منابع و ارجاعات

more_vert مقاله تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده

ادامه مطلب

closeمقاله تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده

مقاله علمی و پژوهشی " تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده: مطالعه ای مقایسه ای بین خانواده های با و بدون فرزند کم توان " مقاله ای است در 20 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مطالعات زنان و خانواده منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تعادل عاطفی؛ الگوهای ارتباطی؛ خانواده های دارای فرزند سالم؛ خانواده های دارای فرزند معلول پرداخته شده است چکیده مقاله خانواده‌های دارای کودک معلول انزوای اجتماعی و مشکلات سلامت روانی را در حد اعلای خود تجربه می‌کنند و نسبت به مشکلات رفتاری، اجتماعی و هیجانی آسیب‌پذیرترند. بر همین مبنا هدف پژوهش حاضر مقایسه تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده‌های دارای فرزند معلول و خانواده‌های دارای فرزند سالم بود. روش کار: پژوهش حاضر از نوع علی – مقایسه‌ای می‌باشد. جامعه آماری آن شامل کلیه‌ی خانواده‌های دارای فرزند معلول جسمی – حرکتی و خانواده‌های دارای فرزند سالم شهر تهران در سال تحصیلی 95-1394 بود که به روش نمونه‌گیری هدفمند تعداد 150 خانواده(75 خانواده دارای فرزند کم‌توان جسمی-حرکتی و 75 خانواده دارای فرزند سالم) به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. یافته‌ها: نتایج حاصل از تحلیل واریانس چند متغیره جهت مقایسه تعادل عاطفی و الگوهای ارتباطی در خانواده‌های دارای فرزند کم‌توان و خانواده‌های دارای فرزند عادی نشان داد که خانواده‌های دارای فرزند معلول تعادل عاطفی پایین‌تری نسبت به خانواده‌های دارای فرزند عادی دارند. همچنین خانواده‌های دارای فرزند کم‌توان در الگوی ارتباطی سازنده متقابل نمرات کمتری از خانواده‌های دارای فرزند سالم گزارش کردند و در مقابل در الگوهای ارتباطی اجتنابی متقابل و توقع/کناره‌گیر نمرات بیشتری را نسبت به خانواده‌های دارای فرزند سالم گزارش کرده‌اند. نتیجه‌گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان گفت که خانواده‌های دارای فرزند کم‌توان در مقایسه با خانواده‌های دارای فرزند سالم از تعادل عاطفی پایین‌تری برخوردارند و در روابط خانوادگی خود بیشتر از الگوهای ارتباطی اجتنابی متقابل و توقع/کناره‌گیر استفاده می‌کنند عنوان مقاله [English] emotional balance and communication patterns inFamily: A comparative study between families with and without disability students چکیده [English] Background and aim: Families with disabled children experience social isolation and mental health problems in fullest And vulnerable towards social - behavioral and emotional problems, accordingly The purpose of the this study comparison the emotional balance and communication patterns in families with disabilities children and families with normal children. Methods: this study Is causal- comparative and the population of study Included all families with physical – Motore disabled children and families with normal children in 2016 in tehran that by Purposive sampling method 150 families (75 families with physical – Motore disabled children and 75 families whit normal children) were selected as sample. Results: The results of multivariate analysis of variance to comparison emotional balance and communication patterns in families with disabilities children and families with normal children showed that families with disabilities children have lower emotional balance Compared with families with normal children. As well as families with disabilities children in mutual constructive communication reported Lower scores compared families with normal children, In contrast, in communication patterns mutual avoidance and demand / retiring reported more scores in compared families with normal children. Conclusion: According to the results, it can be said that families with disabilities children in compared families with normal children have lower emotional balance and they use more communication patterns mutual avoidance and demand / retiring in their relationships. کلیدواژه‌ها [English] Emotional balance, Communication patterns, families with normal children, families with disabilities children دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم

ادامه مطلب

closeکتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم

کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم نوشته‌ی هیوا مصطفوی، با زبانی ساده شما را با معانی لغاتی جدید و گرامر همراه با مثال‌های مختلف آشنا کرده و همچنین به حل تمرینات کتاب کار زبان انگیسی پرداخته است. زبان انگلیسی به عنوان ابزاری برای ارتباط با جهان پیرامون شناخته می‌شود و سعی بر آن است که تمامی مهارت‌های زبانی خواندنی، نوشتاری، شنیداری و گفتاری در بستری کاملا ارتباطی و کاربردی و مطابق با شرایط طبیعی و واقعی، آموزش داده شود. هیوا مصطفوی در کتاب آموزش زبان انگلیسی پایه نهم (english for schools prospect 3) به شما می‌گوید که در آموزش زبان به شیوه ارتباطی هدف، تمرکز بر توانایی برقراری ارتباط است. در رویکرد ارتباطی شیوه‌های سنتی آموزش زبان، که تکیه و تأکید آن‌ها بر روی بخش‌های مختلف دستوری و تمرین از طریق فعالیت‌های کنترل شده مانند حفظ مکالمه و جملات، کنار گذاشته شده و فعالیت‌های دو نفره و گروهی، ایفای نقش و کار پروژه جایگزین آن‌ها شده‌اند. این روش نقش‌های جدیدی برای فراگیران و معلمان تعریف می‌کند. فراگیران حالا باید بر اساس همکاری و بر خلاف فعالیت‌های انفرادی، در فعالیت‌های کلاسی شرکتی فعال داشته باشند. دانش‌آموزان باید با گوش دادن به دوست و یا دوستان خود در گروه‌های دو نفره و یا چند نفره به جای تکیه بر معلم و الگو قرار دادن او، خود را با روند آموزش زبان تطبیق دهند. از آنجایی که کتاب درسی برای دانش‌آموزان شامل کتاب دانش‌آموز و کتاب کار است و با توجه به اینکه وقت اختصاص داده شده به آموزش کتاب درسی بر اساس رویکرد ارتباطی که خود بسیار زمان‌بر است دو ساعت در هفته می‌باشد، لذا عملا بیشتر وقت کلاسی صرف آموزش کتاب دانش‌آموز می‌شود، و زمان بسیار کمی برای بررسی و حل تمرینات کتاب کار باقی می‌ماند، که خود منبع اصلی سؤالات آزمون reading and writing در امتحانات پایانی است. بنابراین دانش‌آموزان باید بیشتر تمرینات کتاب کار را خود در منزل بدون نظارت معلم حل کنند. دسته کتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول، کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی، ۱۲۱ صفحه، ۶ مگابایت، زبان فارسی، PDF، شابک: 978-600-8774-66-2 چاپ ۱۳۹۶: ۹۰۰۰ ت قیمت الکترونیکی: ۵۰۰۰ ت - 1.99€ ۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگانارسال به دوستانفهرست مطالبدرس اول: personalityدرس دوم: آtraveدرس سوم: festivals and ceremoniesدرس چهارم: servicesدرس پنجم: mediaدرس ششم: health and injuriesآزمون شماره یک reading and writingآزمون شماره دو reading and writingافعال بی‌قاعده

more_vert مقاله ارایه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی

ادامه مطلب

closeمقاله ارایه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی

مقاله علمی و پژوهشی " ارایه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی برای یک سازمان نظامی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارتباطات سازمانی اثربخش؛ عوامل؛ مؤلفه‌ها و شاخص‌های انسانی و سازمانی پرداخته شده است چکیده مقاله ارتباطات در بالندگی سازمان‌ها نقشی اساسی دارد. سطح مطلوبی از ارتباطات سازمانی میان افراد می‌تواند بستر تعامل سالم و سازنده را برای تعالی انسان و سازمان فراهم نماید. هدف اصلی مقاله، ارائه‌ی الگوی ارتباطات سازمانی اثربخش برای یک سازمان نظامی می‌باشد. بر این اساس پس از طراحی و اعتباریابی الگوی مفهومی، با استفاده از روش‌های تحقیق همبستگی و پیمایشی نتایج زیر به دست آمد. در میان مؤلفه‌های ارتباطات سازمانی، محتوای ارتباطی، بالاترین رتبه و اهمیت را دارد و سپس به‌ترتیب، سبک‌های ارتباطی و مسیرهای ارتباطی و در آخر مجاری ارتباطی قرار دارد. هم‌چنین عامل انسانی و مؤلفه‌های آن (ویژگی‌های فردی، ویژگی‌های اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی افراد) در مقایسه با عامل سازمانی و مؤلفه‌های آن (ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی)، ارتباطات سازمانی سازمان مورد نظر را اثربخش‌تر می‌کند عنوان مقاله [English] An Organizational Communication Model for a Military Organization چکیده [English] Communication plays an important role in the development of organizations. This has been investigated in a military organization. First, the conceptual model of the research was designed according to the theoretical studies. The model was then validated through a field study among academic scholars. The state of the organizational communication in this military organization was then investigated through a survey and correlation research. Likert scale was employed to analyze the data collected through searcher-made questionnaire. Then the data was analyzed by SPSS and LISREL in a descriptive and inferential statistics. The descriptive statistics, t test and structural equations were used to analyze the data related to organizational communication and the effectiveness of factors, components and human and organizational indicators affecting organizational communication. The results indicated that the content of the communication plays the highest and most important role in organizational communication. Communicational styles, communication channels, and communication routes take the next positions, respectively. Furthermore, it indicated that human factor and its components (personal traits, social traits of individuals, and communication skills) compared to organizational factor and its components (organizational structure an organizational culture) plays is more helpful in the effectiveness of organizational communication کلیدواژه‌ها [English] Effective Organizational Communication, Human and Organizational Components, Indicators & Factors دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب مهارت‌های ارتباطی موثر

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های ارتباطی موثر

کتاب مهارت‌های ارتباطی موثر ترجمه طوبی مردانی، ملزومات و همچنین رازهای پنهان داشتن یک ارتباط مؤثر را پوشش داده است. چگونه می‌توان در برقراری ارتباط تسلط پیدا کرد؟ آیا این مهارت را کسب کرده‌اید یا نه؟ آیا با مهارت‌های برجسته ارتباطی به دنیا می‌آیید یا اینکه این مهارت‌ها را می‌توان آموخت؟ در هر صورت، نیاز دارید که یک پیام‌ دهنده مسلط باشید تا در مطالعات خود و در شغل و به‌ طور کلی در زندگی‌تان پیشرفت کنید. در مطالعه‌ای که در دانشکده کسب‌وکار کاتز در دانشگاه پیتسبرگ اجرا شد، سازمان‌ها مهارت‌های ارتباطی را به‌ عنوان مهم‌ترین عامل مورد استفاده در انتخاب کارمندان مدیریتی خود رتبه‌بندی نمودند. بر اساس یافته‌های این مطالعه مهارت‌های ارتباطی زبانی و نوشتاری در پیش‌بینی موفقیت شغلی دارای اهمیت بودند، همان‌‌طور که توانایی برقراری ارتباط خوب با دیگران در محل کار اهمیت دارد. مطالعه‌ای در دانشگاه پیتسبرگ به این نتیجه رسید که مهم‌ترین عامل در انتخاب مدیران مهارت‌های ارتباطی است. این موضوع وقتی معنا پیدا می‌کند که در موردش فکر کنید. اگر بتوانید به‌ خوبی ارتباط برقرار کنید، می‌توانید به شیوه‌ای مؤثر پیام خود را به دیگران منتقل کنید و سپس افراد دستورالعمل‌هایی دقیق در اختیار دارند تا کارهای محوله خود را بر اساس‌ آن‌ها کامل کنند. اگر قادر نیستید خوب ارتباط برقرار کنید، پیام‌هایی که ارسال می‌کنید در مسیر انتقال گم می‌شوند. خرابی ارتباط مانع توانایی شما به‌ منظور توسعه حرفه‌ای و فردی است. هر چند مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت در محل کار اهمیت بسیاری دارند، اما افراد بسیاری هستند که این مهارت‌ها را مانعی لغزنده در پیشرفت خود می‌دانند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را به شیوه‌ای دقیق هدایت کنند، کاری که پیشروی را دشوار می‌سازد و رهبری خوب را تقریبا غیرممکن می‌سازد. در هر حال، برای کسی که برقراری ارتباط را سخت می‌داند همچنان امیدی هست. این مهارت‌ها را می‌توان تمرین کرد و آموخت. این کار نیازمند یادگیری چگونگی کارکرد ارتباط است، چگونه دقیقا همان چیزی را انتقال دهیم که می‌خواهیم بگوییم، چه نوع ارتباطی بهتر است و چه عواملی بر توانایی ارسال و دریافت پیام با فراست تأثیرگذار هستند. وقتی از شما خواسته شد تا برقراری ارتباط را تعریف کنید، چگونه پاسخ می‌دهید؟ اکثر افراد به اشکال برقراری ارتباط اشاره می‌کنند، صحبت کردن یا گوش دادن. اما برقراری ارتباط فراتر از این‌ها است. برقراری ارتباط شامل دریافت اطلاعات از یک نفر به فرد دیگر می‌شود. باز هم حتی این نیز تعریفی کامل نیست زیرا برقراری ارتباط مؤثر شامل در اختیار داشتن اطلاعات فرستاده شده می‌شود در حالی‌ که همان اطلاعات را در محتوا و متن حفظ می‌کنیم. برقراری ارتباط هنر و فرآیند خلق و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها است. ارتباط مؤثر به غنی بودن آن ایده‌ها بستگی دارد. بنابراین اگر ما به ارتباط از زاویه دیگری نگاه کنیم، شامل ادراک اطلاعات به‌ اندازه انتقال آن‌ها می‌شود. به عبارت دیگر، ما می‌توانیم برقراری ارتباط را به‌ عنوان هنر و فرآیند خلق و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها تعریف کنیم. ارتباط مؤثر به غنی بودن آن ایده‌ها بستگی دارد. برای این که در برقراری ارتباط مؤثر باشید، مهارت‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید. این که شما کدام مهارت را انتخاب می‌کنید به موقعیت‌تان، گیرنده پیام شما و اطلاعاتی که نیاز دارید انتقال دهید، بستگی دارد. در بخشی از کتاب مهارت‌های ارتباطی موثر (Effective communication skills) می‌خوانید: افراد با سبک ارتباطی سرزنده خیلی به تصویر بزرگ علاقه‌مند هستند. آن‌ها رؤیاپردازان، مخترعین و نوآوران گروه هستند. ممکن است ارتباط آن‌ها سرشار از ایده‌های بزرگ و گزاف‌گویی‌هایی باشد که در ابتدا به نظر بسیار متقاعد کننده هستند. افراد با سبک ارتباطی سرزنده عاشق جان‌بخشی به ایده‌ها، بیان افکار بکر و ناگهانی و صحبت در مورد تصویر بزرگ هستند. تا جایی که این مجال به آن‌ها داده شود، زیاد صحبت می‌کنند. افراد سرزنده به‌ سختی می‌توانند جزئیات ایده‌های خارق‌العاده خود را بیان کنند. همچنین ممکن است چسبیدن به یک برنامه کاری یا یک موضوع برای آن‌ها دشوار باشد. در هر حال، آن‌ها همیشه در بحث در خصوص جزئیات یا گام‌های دقیق فرآیند خیلی خوب نیستند. تمایل دارند از خط مماس در مکالمات خود بیرون روند و دوست دارند حکایاتی را به گفت‌وگوی خود تزریق کنند تا نکته‌ای را به نمایش گذارند. برخی اوقات عمل کردن بر اساس برنامه کاری برای افرادی که سبک ارتباطی سرزنده دارند، مشکل است زیرا مدیریت زمان و متمرکز ماندن برای این گروه مشکل‌ آفرین است. ممکن است ارتباط نوشتاری یا کلامی آن‌ها به سمت نمایشی بودن سوق پیدا کند. در حالی‌ که می‌توانند بسیار سرگرم‌ کننده باشند، اما مجبور کردن آن‌ها برای بیان صریح اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص ممکن است یاری فردی دیگر را برای هدایت آن‌ها در طول مکالمه بطلبد. فهرست مطالبپیشگفتار1: مقدمه: مهارت‌های ارتباطی مؤثر1. 1. اهمیت برقراری ارتباط1. 2. برقراری ارتباط چیست؟1. 3. مهارت‌های ارتباطی از چه قرار هستند؟1. 4. فرآیند برقراری ارتباط2: چشم‌اندازها در برقراری ارتباط2. 1. مقدمه2. 2. ادراک بصری2. 3. زبان2. 4. عوامل دیگری که بر چشم‌انداز ما تأثیر می‌گذارند3: عناصر ارتباط3. 1. مقدمه3. 2. ارتباط رو در رو3. 3. ارتباط فیزیکی4: سبک‌های ارتباطی4. 1. مقدمه4. 2. ماتریس سبک‌های ارتباطی4. 2. 2. سبک ارتباطی سرزنده4. 3. نمونه‌هایی از برقراری ارتباط برای هر سبک5: مهارت‌های اساسی در گوش دادن5. 1. مقدمه5. 2. خود آگاهی5. 3. گوش دادن فعال5. 3. تبدیل شدن به یک شنونده فعال5. 4. گوش دادن در موقعیت‌های دشوار6: ارتباط نوشتاری مؤثر6. 1. مقدمه6. 2. چه زمان از ارتباط نوشتاری استفاده کنیم و چه زمان استفاده نکنیم6. 2. 2. مقدار بحث و گفت‌وگوی مورد نیاز6. 3. نوشتن مؤثر

more_vert کتاب مهارت‌های ارتباطی موثر

ادامه مطلب

closeکتاب مهارت‌های ارتباطی موثر

کتاب مهارت‌های ارتباطی موثر ترجمه طوبی مردانی، ملزومات و همچنین رازهای پنهان داشتن یک ارتباط مؤثر را پوشش داده است. چگونه می‌توان در برقراری ارتباط تسلط پیدا کرد؟ آیا این مهارت را کسب کرده‌اید یا نه؟ آیا با مهارت‌های برجسته ارتباطی به دنیا می‌آیید یا اینکه این مهارت‌ها را می‌توان آموخت؟ در هر صورت، نیاز دارید که یک پیام‌ دهنده مسلط باشید تا در مطالعات خود و در شغل و به‌ طور کلی در زندگی‌تان پیشرفت کنید. در مطالعه‌ای که در دانشکده کسب‌وکار کاتز در دانشگاه پیتسبرگ اجرا شد، سازمان‌ها مهارت‌های ارتباطی را به‌ عنوان مهم‌ترین عامل مورد استفاده در انتخاب کارمندان مدیریتی خود رتبه‌بندی نمودند. بر اساس یافته‌های این مطالعه مهارت‌های ارتباطی زبانی و نوشتاری در پیش‌بینی موفقیت شغلی دارای اهمیت بودند، همان‌‌طور که توانایی برقراری ارتباط خوب با دیگران در محل کار اهمیت دارد. مطالعه‌ای در دانشگاه پیتسبرگ به این نتیجه رسید که مهم‌ترین عامل در انتخاب مدیران مهارت‌های ارتباطی است. این موضوع وقتی معنا پیدا می‌کند که در موردش فکر کنید. اگر بتوانید به‌ خوبی ارتباط برقرار کنید، می‌توانید به شیوه‌ای مؤثر پیام خود را به دیگران منتقل کنید و سپس افراد دستورالعمل‌هایی دقیق در اختیار دارند تا کارهای محوله خود را بر اساس‌ آن‌ها کامل کنند. اگر قادر نیستید خوب ارتباط برقرار کنید، پیام‌هایی که ارسال می‌کنید در مسیر انتقال گم می‌شوند. خرابی ارتباط مانع توانایی شما به‌ منظور توسعه حرفه‌ای و فردی است. هر چند مهارت‌های ارتباطی برای موفقیت در محل کار اهمیت بسیاری دارند، اما افراد بسیاری هستند که این مهارت‌ها را مانعی لغزنده در پیشرفت خود می‌دانند. آن‌ها تلاش می‌کنند تا افکار و ایده‌های خود را به شیوه‌ای دقیق هدایت کنند، کاری که پیشروی را دشوار می‌سازد و رهبری خوب را تقریبا غیرممکن می‌سازد. در هر حال، برای کسی که برقراری ارتباط را سخت می‌داند همچنان امیدی هست. این مهارت‌ها را می‌توان تمرین کرد و آموخت. این کار نیازمند یادگیری چگونگی کارکرد ارتباط است، چگونه دقیقا همان چیزی را انتقال دهیم که می‌خواهیم بگوییم، چه نوع ارتباطی بهتر است و چه عواملی بر توانایی ارسال و دریافت پیام با فراست تأثیرگذار هستند. وقتی از شما خواسته شد تا برقراری ارتباط را تعریف کنید، چگونه پاسخ می‌دهید؟ اکثر افراد به اشکال برقراری ارتباط اشاره می‌کنند، صحبت کردن یا گوش دادن. اما برقراری ارتباط فراتر از این‌ها است. برقراری ارتباط شامل دریافت اطلاعات از یک نفر به فرد دیگر می‌شود. باز هم حتی این نیز تعریفی کامل نیست زیرا برقراری ارتباط مؤثر شامل در اختیار داشتن اطلاعات فرستاده شده می‌شود در حالی‌ که همان اطلاعات را در محتوا و متن حفظ می‌کنیم. برقراری ارتباط هنر و فرآیند خلق و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها است. ارتباط مؤثر به غنی بودن آن ایده‌ها بستگی دارد. بنابراین اگر ما به ارتباط از زاویه دیگری نگاه کنیم، شامل ادراک اطلاعات به‌ اندازه انتقال آن‌ها می‌شود. به عبارت دیگر، ما می‌توانیم برقراری ارتباط را به‌ عنوان هنر و فرآیند خلق و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها تعریف کنیم. ارتباط مؤثر به غنی بودن آن ایده‌ها بستگی دارد. برای این که در برقراری ارتباط مؤثر باشید، مهارت‌هایی وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها تکیه کنید. این که شما کدام مهارت را انتخاب می‌کنید به موقعیت‌تان، گیرنده پیام شما و اطلاعاتی که نیاز دارید انتقال دهید، بستگی دارد. در بخشی از کتاب مهارت‌های ارتباطی موثر (Effective communication skills) می‌خوانید: افراد با سبک ارتباطی سرزنده خیلی به تصویر بزرگ علاقه‌مند هستند. آن‌ها رؤیاپردازان، مخترعین و نوآوران گروه هستند. ممکن است ارتباط آن‌ها سرشار از ایده‌های بزرگ و گزاف‌گویی‌هایی باشد که در ابتدا به نظر بسیار متقاعد کننده هستند. افراد با سبک ارتباطی سرزنده عاشق جان‌بخشی به ایده‌ها، بیان افکار بکر و ناگهانی و صحبت در مورد تصویر بزرگ هستند. تا جایی که این مجال به آن‌ها داده شود، زیاد صحبت می‌کنند. افراد سرزنده به‌ سختی می‌توانند جزئیات ایده‌های خارق‌العاده خود را بیان کنند. همچنین ممکن است چسبیدن به یک برنامه کاری یا یک موضوع برای آن‌ها دشوار باشد. در هر حال، آن‌ها همیشه در بحث در خصوص جزئیات یا گام‌های دقیق فرآیند خیلی خوب نیستند. تمایل دارند از خط مماس در مکالمات خود بیرون روند و دوست دارند حکایاتی را به گفت‌وگوی خود تزریق کنند تا نکته‌ای را به نمایش گذارند. برخی اوقات عمل کردن بر اساس برنامه کاری برای افرادی که سبک ارتباطی سرزنده دارند، مشکل است زیرا مدیریت زمان و متمرکز ماندن برای این گروه مشکل‌ آفرین است. ممکن است ارتباط نوشتاری یا کلامی آن‌ها به سمت نمایشی بودن سوق پیدا کند. در حالی‌ که می‌توانند بسیار سرگرم‌ کننده باشند، اما مجبور کردن آن‌ها برای بیان صریح اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص ممکن است یاری فردی دیگر را برای هدایت آن‌ها در طول مکالمه بطلبد. فهرست مطالبپیشگفتار1: مقدمه: مهارت‌های ارتباطی مؤثر1. 1. اهمیت برقراری ارتباط1. 2. برقراری ارتباط چیست؟1. 3. مهارت‌های ارتباطی از چه قرار هستند؟1. 4. فرآیند برقراری ارتباط2: چشم‌اندازها در برقراری ارتباط2. 1. مقدمه2. 2. ادراک بصری2. 3. زبان2. 4. عوامل دیگری که بر چشم‌انداز ما تأثیر می‌گذارند3: عناصر ارتباط3. 1. مقدمه3. 2. ارتباط رو در رو3. 3. ارتباط فیزیکی4: سبک‌های ارتباطی4. 1. مقدمه4. 2. ماتریس سبک‌های ارتباطی4. 2. 2. سبک ارتباطی سرزنده4. 3. نمونه‌هایی از برقراری ارتباط برای هر سبک5: مهارت‌های اساسی در گوش دادن5. 1. مقدمه5. 2. خود آگاهی5. 3. گوش دادن فعال5. 3. تبدیل شدن به یک شنونده فعال5. 4. گوش دادن در موقعیت‌های دشوار6: ارتباط نوشتاری مؤثر6. 1. مقدمه6. 2. چه زمان از ارتباط نوشتاری استفاده کنیم و چه زمان استفاده نکنیم6. 2. 2. مقدار بحث و گفت‌وگوی مورد نیاز6. 3. نوشتن مؤثر