جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert کتاب حرفه ای باشیم

ادامه مطلب

closeکتاب حرفه ای باشیم

کتاب حرفه ای باشیم در زمینه آداب معاشرت به زبان ساده و کاربردی نوشته شده و کسانیکه می خواهند دیگران در مورد آنها درست قضاوت کنند و در محیط کار از جایگاه بهتر و بالاتری برخوردار باشند توصیه می کنم این کتاب را مطالعه فرمایید. نیاز انسان به دانستن آداب معاشرت و رفتار درست، بیش از گذشته احساس می‌شود و دانستن این آداب برای ما و اطرافیانمان سودمند خواهد بود. با فراگیری آداب معاشرت صحیح می‌توان فرزندان خود را با فرهنگ صحیح و اجتماعی پرورش داد. برای ما ایرانیان که به فرهنگ و تمدن چند هزارساله خود می‌بالیم یادآوری این نکات و پرورش فرزندانمان با این اصول ضروری‌ست. تحقیقات نشان می‌دهد بیشترین تأثیر در روند جامعه‌پذیری و فرهنگ‌پذیری انسان تا قبل از شش‌سالگی پایه‌ریزی می‌شود و این زمان را انسان بیشتر در محیط خانواده می‌گذراند. پس مادر و پدر نقش به سزایی در شخصیت روانی و فرهنگی کودک دارند. آداب معاشرت فقط مختص رفتار شما بر سر میز غذا نیست. آداب معاشرت انعکاسی از چشم‌انداز کلی شما در روابط اجتماعی و زندگی جمعی است. در اکثر مواقع تصویر و ظاهر ما بخشی از چیزی نیست که توصیف‌کننده ماست؛ بلکه "همه" آن چیزی است که ما را توصیف می‌کند؛ کسانی که چیزی در مورد ما نمی‌دانند به وسیله تنها اطلاعاتی که در دست دارند جاهای خالی را پر می‌کنند و آن چیزی نیست جز آنچه از پوشش، رفتار و کردار ما می‌بینند. فهرست مطالبمقدمهفصل اول: آداب غذا خوردنآداب غذا خوردن در بعضی از فرهنگ‌هاآداب میزبانیآداب میهمانیفصل دوم: آداب معاشرت در محیط کارآداب پوشش در محل کارآداب نامه‌نگاریفصل سوم: آداب معاشرت الکترونیکیطرز صحبت با تلفنفصل چهارم: نکته های عمومی ازآداب معاشرتچند قانون حرفه‌ای از آداب معاشرتفصل پنجم: زبان بدنسخن پایانی

more_vert کتاب آداب اجتماعی معاشرت

ادامه مطلب

closeکتاب آداب اجتماعی معاشرت

فائزه سادات حسینیان در کتاب آداب اجتماعی معاشرت، اصول روابط اجتماعی را از منظر احادیث، آیات قرآنی و مفاهیم اسلامی بررسی می‌کند. ادب در همه‌ی جامعه‌ها و بین تمامی امت‌ها، ملت‌ها و اقوام بوده و لازمه‌ی زندگی بشر به شمار می‌رود و در پسندیده بودن ادب، اختلافی در میان هیچ قومی از اقوام بشر نیست، فقط چیزی که هست تطبیق مصداق‌های ادب است که به اعتبار اختلاف اقوام متفاوت هستند. چه بسا چیزهایی که نزد ملت و قومی، از آداب خوب به شمار رود و حال آنکه در سایر اقوام ادب به حساب نیاید. ادب از فهم سرشار و ادراک حقایق سرچشمه می‌گیرد و بی‌ادبی از جهل و نادانی. در جهان آفرینش هر دسته از مردم مقررات خاصی برای آداب معاشرت دارند. حتی وحشیان نیز چنین هستند. یکی از تفاوت‌های انسان با حیوان، ادب است. انسان‌ها در اثر درک حقایق، ادب دارند و حیوانات فاقد آن هستند و هرچه انسانیت کسی کامل‌تر شود، ادب و تربیت او بیشتر می‌شود. ولی رفتار و رسوم پسندیده در یک دسته ممکن است در دسته‌ی دیگر اصلاً پسندیده نباشد. شاید برخی این‌طور تصور کنند که اخلاق و آداب یکی است در حالیکه چنین نیست، زیرا اخلاق از اوصاف روح به شمار می‌رود، ولی آداب از اوصاف اعمال و کارهای انسان است و نحوه‌ی صدور کارها بستگی به صفات روحی دارد. اصول اخلاقی مانند قدرت اراده، شجاعت، سخاوت و غیرت و... با آداب و سنن ملی، محلی و... فرق دارد چرا که آداب اجتماعی از امور نسبی است که با اختلافات محیطی فرق می‌کند. ولی زشتی و زیبایی اصول اخلاقی با اختلاف نژادها و ملیت‌ها دگرگون نمی‌شود لذا در هیچ جای دنیا دیده نشده است که سخاوت و شجاعت را کسی بد بشمارد و دزدی را خوب. چنانکه از مضامین احادیث برمی‌آید، آداب معاشرت را غیر از اخلاق ذاتی دانسته و به آن اهمیت زیادی داده شده است. چرا که گاهی ممکن است شخص از نظر اخلاقی فردی ناصالح باشد، ولی در اثر تربیت درست و خوب، خلق و خوی او تغییر یابد. در بخشی از کتاب آداب اجتماعی معاشرت می‌خوانیم: جامعه اسلامی بر اساس محبت و دوستی بین برادران ایمانی پایه‌ریزی شده است، و این محبت ناشی از ایمان به خدا و تکلیف مردمان ایمانی در رعایت حدود و حقوق یکدیگر بر مبنای مودت و برادری است. در جامعه‌ای که اساس آن بر محبت به دیگران پایه‌گذاری شده و بر اساس چشم‌پوشی از خطاهای افراد طراحی شده و همه باور دارند که رفع نیاز دیگران نعمت الهی است و این فرصت، لطف خدا به بندگان نیکوی اوست، این فرصت‌ها چنان مورد استفاده بزرگان دین و مذهب قرار می‌گرفته است که در رفتار آنان رفع نیاز از نیازمندان در صدر عبادات الهی است و الگوی این عمل علی (ع) است که در حین نماز که عبادت الهی است، نیاز مستمندی را رفع می‌نماید که آن هم عبادت الهی است. پیامبر گرامی اسلام در زمینه ابراز محبت به دیگران می‌فرماید: هرگاه یکی از شما برادرش را دوست داشته باشد، باید به او اعلام کند، زیرا این بیشتر مایه بقای الفت و استواری محبت می‌شود. (نهج‌الفصاحه، ج 2، ص 26) قرآن کریم در سوره نساء آیه 86 یک حکم کلی و عمومی را در رابطه با پاسخگویی به محبت‌های دیگران اعلام می‌دارد: «هنگامی که کسی به شما تحیت گوید، پاسخ آن را به طرز بهتر بدهید و یا لااقل به طور مساوی پاسخ گویید» تحیت در لغت از ماده حیات و به معنی دعا برای حیات دیگری کرده است، ولی معمولاً این کلمه هر نوع اظهار محبتی را که افراد به وسیله سخن یا عمل، با یکدیگر می‌کنند شامل می‌شود که روشن‌ترین مصداق آن همان موضوع سلام کردن است. فهرست مطالبآداب معاشرت چیستمعنی لغوی آدابفرق اخلاق و آدابآداب معاشرت در میان اقوام مختلفآداب معاشرت از دیدگاه اسلامآداب معاشرت اجتماعی از دیدگاه اسلام و قرآنمعاشرت، مسیری برای رهاییآداب معاشرت اسلامینابهنجار‌های رفتاری در معاشرترعایت هنجارهای رفتاری و اخلاقی در معاشرتملاک‌ها و معیارهای معاشرتوصایای اخلاقی سید بن طاووس به فرزندش بدترین معاشرت ‌چگونه باید رفتار کنیم، تا پایه‌های مودت و رحمت در مناسبات اجتماعی مستحکم‌تر گردد؟آداب معاشرت اجتماعیاصول معاشرت، زندگی بهترده اشتباه همیشگی در آداب معاشرتاصول مهم آداب معاشرتآداب معاشرت در روابط کارغذا خوردن در مهمانی‌های رسمی و رستورانآداب معاشرت در مهمانی حضور در مجلسمنابع و ماخذ

more_vert کتاب کوچک آداب معاشرت (نزاکت)

ادامه مطلب

closeکتاب کوچک آداب معاشرت (نزاکت)

کتاب کوچک آداب معاشرت (نزاکت) نوشته‌ی ویجایا کومار، از مطالعۀ یکایک وجوه آداب معاشرت، نکته به نکته و با زبانی ساده برای کسانی گردآوری شده که مایل به یادگیری این نکات هستند، اما فرصت کافی برای تجسس در کتاب‌های تحقیقی قطور و ریشه‌ای را ندارند. دنیای امروز، دنیای ارتباطات است و به همین دلیل مبادی آداب بودن و با نزاکت بودن در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. خوش رفتاری نزد همه ارزشمند است و به انسان جذابیت و آراستگی می‌بخشد. در مورد آداب معاشرت مطالب زیادی به رشته نگارش در نیامده است. کتاب کوچک آداب معاشرت (A Little Book of Etiquette)، یک راهنمای کاربردی برای رفتارهای درست و سنجیده در زندگی خصوصی و شغلی است. این کتاب به هیچ وجه یک تحقیق گسترده از سوی یک متخصص نیست. مطالبی که در این اثر ویجایا کومار (Vijaya Kumar) جمع‌آوری‌ کرده، تعبیر شخصی‌اش از موضوع نزاکت و آداب معاشرت بوده که آن‌ها را از کتاب‌های مختلف در این زمینه و نیز تجربیات خود و دیگران دستچین نموده است. در بخشی از کتاب کوچک آداب معاشرت (نزاکت) می‌خوانیم: 1. هنگامی که از کسی به خاطر اشتباه یا سهو انتقاد می‌کنید، با ملاحظه و نزاکت از شدت حمله بکاهید. مثلاً نگویید: «اشتباه می‌کنی، این عدد را از کجا آورده‌ای؟» در عوض بگویید: «من جواب دیگری پیدا کرده‌ام. می‌خواهی جواب‌ها را با هم مقایسه کنیم؟»2. طبق مثال فوق همیشه خوب است با استفاده از ضمیر «ما» به جای «من»، طرف مقابل را هم درگیر موضوع کنید.3. اگر از شما انتقاد شد و خواستید از خود دفاع کنید، به هر حال با متانت پاسخ دهید. می‌توانید بگویید: «فکر می‌کنم به شما اطلاعات اشتباه داده‌اند»، «که این طور. پس اجازه دهید یک بار با هم مرور کنیم»، «به نظرم درست نمی‌رسد».4. از استعمال کلمۀ «ولی...» خوددداری کنید. فوراً جرقه می‌زند و ایجاد واکنش دفاعی می‌کند. نگویید: «سخنرانی‌تان را خیلی خوب ایراد کردید، ولی...». در عوض مثلاً بگویید: «سخنرانی‌تان را خیلی خوب ایراد کردید و من پیشنهاد می‌کنم دفعۀ بعد... را هم در حرف‌ها‌یتان بگنجانید».5. هنگام انتقاد، دربارۀ رفتار شخص حرف بزنید، نه شخصیت او. مثلاً هرگز نگویید فلان کار شما «غلط»، یا «احمقانه» بود.6. نظرات‌تان را در خلوت مطرح کنید، نه در حضور جمع، چون شخص احساس حقارت خواهد کرد.7. نظرات‌تان را بسیار دقیق مطرح کنید. فهرست مطالبپیشگفتارمقدمهنزاکت در خانهآداب غذا خوردنرعایت نزاکت در محل کارآداب معاشرت در مناسبت‌هاگفتن حرف‌های مناسبمتانت در رفتارمکاتباتبازی‌ و مسافرتخرده‌ریزهالغزش و خطا

more_vert کتاب آداب معاشرت و حقوق مردم

ادامه مطلب

closeکتاب آداب معاشرت و حقوق مردم

  آگاهی از اسرار دستورات شرعی، به ­اطمینان و عمل بیشتر نیز کمک می­کند در این کتاب سعی بر آن شده طبق احادیث و فرمایشات ائمه اطهار احکام مرتبط مسواک زدن، سر تراشیدن، تهیه عطر، مالیدن روغن بر روی بدن، حمام رفتن، غسل نمودن، آداب خوابیدن و ... به اختصار مطالبی در اختیار خوانندگان محترم قرار گیرد. مرحوم مولف در قسمتی از مقدمه، درباره ی کتاب حلیةالمتقین می‌نویسد: جمعی از سالِکان...از این ذرّة حقیر التماس نمودند که رساله‌ای در بیان مَحاسنِ آداب -که از طریقة مُستقیمة ائمة طاهرین صلوات‌الله علیهم به اَساتید مُعتَبره به این قَلیلُ‌البضاعـه ی رسیده باشد- بر وَجه اختصار تحریر نماید.» اگرچه عمل به دستورات این کتاب، نماد فرمانبرداریِ خداوند مهربان است اما آگاهی از اسرار دستورات شرعی، به‌اطمینان و عمل بیشتر نیز کمک می‌کند (مثلاً کفش زرد باعث تقویت حافظه میشود و لباس کتان باعث چاقی است و...) و امیدواریم درباره اسرار و علل شرایع، مطالبی به زبان ساده آماده شود. در احادیث معتبره بسیار وارد شده است که رحم در روز قیامت چنگ در عرش الهی می‌زند و می‌گوید: «پروردگارا! هر که مرا در دنیا صله نموده است، تو امروز او را به رحمت خود وصل کن و هر که مرا قطع نموده است در دنیا، تو امروز او را از رحمت خود قطع کن». در احادیث بسیار منقول است که نیکی با خویشان نمودن باعث قبولی اعمال است و مال را زیاد می‌کند و بلاها را دفع می‌کند، عمر را دراز می‌کند، حساب قیامت را آسان می‌کند. فهرست مطالب بـاب دهـم در آداب مـعـاشـرت بـا مـردم و حـقـوق اصـنـاف ایـشـانفصل اول: در بیان حقوق خویشان و غلامان و کنیزانفصل دوم: در حقوق همسایگان و یتیمان و عشیره و قبیلهفصل سوم: در حقوق صداقت و اخوّتفصل چهارم: در بیان حقوق مؤمنان بر یکدیگر و حُسن معاشرت با خلقفصل پنجم:درقضای حاجت مؤمنان و سعی نمودن درکارهای ایشان و شادگردانیدن ایشانفصل ششم: در دیدن مؤمنان و عیادت بیماران ایشانفصل هفتم: در اطعام مؤمنان و آب دادن ایشان و جامه پوشانیدن و سایر اعانتهای ایشان و یاری کردن مظلومانفصل هشتم:درحقوق فقیران وضعیفان ومظلومان و پیران و اصحاب و آداب معاشرت ایشانفصل نهم: در رعایت حقوق مؤمنان در غیبت ایشانفصل دهم: در آداب معاشرت ظالمان و قلیلی از احوال ایشانفصل یازدهم: در آداب معاشرت با کافران و مخالفانفصل دوازدهم: در بیان حقوق مردگان بر زندگان

more_vert کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم! راهنمای برندینگ شخصی و آداب معاشرت

ادامه مطلب

closeکتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم! راهنمای برندینگ شخصی و آداب معاشرت

کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم! راهنمای برندینگ شخصی و آداب معاشرت به قلم کبری سبزعلی یمقانی، نکات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد که با رعایت آن‌ها الماس درونتان تراش خورده و می‌توانید مانند یک شاهزاده بدرخشید. از جمله مهم‌ترین پیش‌نیازهای رسیدن به موفقیت در هر زمینه‌ای می‌توان به برقراری ارتباط موثر با افراد جامعه اشاره کرد. محبوبیت شما در شبکه گسترده ارتباطات، موفقیت و کامیابی شما را در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی به همراه خواهد داشت. افراد جدیدی که به تازگی با آن آشنا شده‌اید، پیش از هر چیز رفتارهای اجتماعی شما را بررسی کرده و مطابق آن، منش و دیدگاه‌های‌ شما را قضاوت می‌کنند زیرا این تنها بخش قابل رؤیت از شخصیت شماست. به همین جهت می‌توان گفت که اصلاح و تقویت رفتارهای مورد پسند اجتماعی بخش عمده‌ای از مسیر موفقیت شما را شکل خواهد داد. متخصصان علوم مدیریت، بازاریابی، روانشناسی و جامعه‌شناسی به این فرآیند "برندینگ شخصی" می‌گویند. که در این بحث، به کمک ایجاد تمایز و برتری در رفتارهای اجتماعی خود و سعی در بهبود آن‌ها، می‌توانید در ذهن دیگران تصویر مثبتی از شخصیت خود ایجاد کنید. کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم! (Being Like a Prince and Princess) با ارائه رهنمودهای رفتاری، در تلاش است تا الگوهای رفتار اجتماعی شما را اصلاح کرده و شما را در جهت ارتقای آن‌ها یاری کند. تفاوت این کتاب با سایر کتب موجود در این زمینه، عملی و کاربردی بودن راهکارها و دستورالعمل‌هایی است که ارائه می‌دهد. این راهکارها را می‌توان به راحتی و با صرف هزینه‌های کم اجرا نمود و تفاوتی آشکار در جایگاه اجتماعی خود در نظر دوستان، خانواده و از همه مهم‌تر خودانگاره شخصی ایجاد کرد. در بخشی از کتاب همانند یک پرنس و پرنسس باشیم! می‌خوانیم: * آداب معاشرت را یاد بگیرید: بهترین و مناسب‌ترین آداب معاشرت را یاد بگیرید. یک «پرنسس» همیشه حتی زمانی‌که در یک رستوران غذا سفارش می‌دهد. از کلمات «لطفا» و «متشکرم» استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید مثل یک «پرنسس» رفتار کنید آداب غذا خوردن را رعایت کنید. وقتی فرد جدیدی را می‌بینید با او دست بدهید و به او بگویید که از دیدنش خوشحالید. و از چیزهای مثبت او مثلاً رنگ مو یا ظاهر جدیدش تعریف کنید. * آداب غذا خوردن را رعایت کنید: سعی کنید آداب غذا خوردن را فرا بگیرید و در همه جا آن‌ها را رعایت کنید. یک «پرنسس» چه در یک رستوران سطح پایین و چه در یک مهمانی مجلل باشد همیشه و همه جا آداب صحیح غذا خوردن را رعایت می‌کند. برای رعایت آداب صحیح غذا خوردن به نکات ذیل توجه فرمایید: * در هنگام نوشیدن قهوه یا چای فنجان را در دست راست خود گرفته و دسته آن را با انگشت سبابه خود بگیرید و نعلبکی را نیز در دست دیگر نگه دارید. البته این کار برای خوردن چای مهم است. اما برای نوشیدن قهوه می‌توانید نعلبکی را روی میز بگذارید. بر خلاف افکار عمومی که فکر می‌کنند برای گرفتن مؤدبانه فنجان انگشت کوچک را بالا نگه داشت، یک «پرنسس» انگشتانش را به هم چسبانده و با انگشت سبابه دسته فنجان را می‌گیرد. * برای نوشیدن نوشابه و دیگر نوشیدنی‌ها نیز لیوان را در دست چپ خود نگه دارید و دست راست را برای دست دادن با دیگران آزاد بگذارید. * هیچ وقت برای هدایت کردن غذا به سوی چنگال از انگشت خود استفاده نکنید. هم‌چنین برای خوردن قطعات ریز غذا مثل نخود فرنگی از چنگال استفاده نکنید تا غذا از روی چنگال نریزد. چنگال در سمت چپ و چاقو در سمت راست بشقاب قرار بگیرد. فهرست مطالب سخن آغازیسخن مؤلف«پرنس»‌ها بخوانند!«پرنسس»‌ها بخوانند!

more_vert کتاب دختر خوب پسر خوب

ادامه مطلب

closeکتاب دختر خوب پسر خوب

کتاب دختر خوب پسر خوب نوشته‌ی خلیل هیبتی، داستانی کوتاه از روابط و قوانین اجتماعی است که با زبانی ساده بیان شده و قابل آموزش برای کودکان گروه سنی (ب) و (ج) است. اتخاذ شیوه تربیتی صحیح توسط والدین و شروع آموزش به موقع مهارت‌های اجتماعی و نکات اخلاقی هم می‌تواند موجب پیشرفت اجتماعی فرزندانتان شود و هم مانع از اینکه دیگران بخواهند با تلخی و گاه بی‌رحمی این موارد را به آن‌ها آموزش دهند. همه شما دوست دارید فرزندانی خوب با شخصیت و موفق داشته باشید. از دیگران نیز خوبی ایشان را بشنوید. همچنین دوست دارید دیگران احترام فرزندان شما را داشته باشند و در مواقع لزوم به آن‌ها کمک کنند. این اتفاق خواهد افتاد به شرطی که شما بتوانید شیوه تربیتی مناسبی را در مورد فرزندانتان به کار گیرید و با ملایمت و مهربانی نحوه معاشرت صحیح با دیگران و توجه به قواعد اجتماعی را از کودکی آموزش دهید. فهرست مطالبرفتارهای پسندیده در برقراری ارتباطرفتارهای پسندیده در منزلرفتارهای پسندیده در مهمانیرفتارهای پسندیده در مکان‌های عمومیرفتارهای پسندیده در مدرسهرفتارهای پسندیده در وسایل نقلیهرفتارهای پسندیده دیگر

more_vert آداب معاشرت را به فرزندانتان آموزش دهید!

ادامه مطلب

closeآداب معاشرت را به فرزندانتان آموزش دهید!

این وظیفه والدین است که به فرزندانشان آداب معاشرت بیاموزند. زندگی وقتی در خانواده و حتی جامعه شیرین می شود که فرزندان، از کودکی، یاد بگیرند چه نکاتی را در ارتباط با دیگران باید رعایت کنند؛ آن ها باید بدانند زمان گفت‌ وگو با دیگران چه جملاتی به کار ببرند، چطور از مسخره کردن اشتباهات دیگران اجتناب کنند و...

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری

مقاله علمی و پژوهشی" رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری " مقاله ای است که در 24  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رهنمودهای اسلامی و بازدارندگی فساد اداری ، تعالی بخشی ، مدیریت اسلامی ، نهج البلاغه فضائل اخلاقی و معاشرت اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب آداب معاشرت برای مدیران: راهنمای برندینگ شخصی و تعاملات اثربخش مدیران با افراد، گروه‌ها و ملیت‌ها

ادامه مطلب

closeکتاب آداب معاشرت برای مدیران: راهنمای برندینگ شخصی و تعاملات اثربخش مدیران با افراد، گروه‌ها و ملیت‌ها

کتاب آداب معاشرت برای مدیران: راهنمای برندینگ شخصی و تعاملات اثربخش مدیران با افراد، گروه‌ها و ملیت‌ها نوشته‌ی کبری سبزعلی یمقانی، نکات ارزشمندی را در خصوص آداب معاشرت موثر در اختیار شما قرار می‌دهد، به نحوی که با رعایت آن‌ها بتوانید در محیط‌های مختلف کاملاً برنامه‌ریزی شده و سنجیده با دیگران رفتار کنید. در کتاب آداب معاشرت برای مدیران (etiquette for managers) با پوشش مناسبی که در جلسات مختلف باید رعایت کنید و همچنین نوع پوشش در فرهنگ‌های مختلف آشنا می‌شوید. همینطور متوجه می‌شوید که هر رنگی در هر کشور نشانه چیست و از چه رنگ‌هایی در جلسات نباید استفاده کنید. همچنین آموزش می‌بینید که کدام اعمال در کشورهای مختلف بی‌احترامی یا حتی توهین محسوب می‌شود. شما در این اثر با آخرین یافته‌های جدید علم روانشناسی صنعتی و سازمانی، زبان بدن، جذابیت‌های ظاهری و کاریزماتیک، جدی صحبت کردن و... آشنا خواهید شد. و خواهید آموخت برای قانع کردن طرف مقابل به چه چیزهایی باید اهمیت دهید. آموزش می‌بیند از طریق داده‌های علمی بازاریابی حسی، فضای فیزیکی جلسات و نشست‌ها، خود را به تأثیرگذارترین شکل ممکن تغییر دهید و در مذاکرات پیروز شوید. فرا می‌گیرید در عین رسمیت، به عوامل غیررسمی ارتباطات خود توجه کنید. در کتاب "آداب معاشرت برای مدیران" خواهید دید، چطور می‌توانید با تغییر عادات بد، رعایت نکات مثبت و پسندیده، استفاده از تکنیک‌های مختلف در محیط کار، نگاه اطرافیان را در مسیری مناسب قرار دهید و موقعیت شغلی خود را بالا ببرید. در آخر می‌توان گفت این کتاب دارای نکات ارزشمندی است که می‌تواند برای مدیران و مسئولان در تمامی بخش‌ها، دیپلمات‌ها، سفرها و کادرهای فرهنگی، استادان دانشگاه، مربیان ورزشی و تمامی کسانی که به دنبال ارتباط سازنده و اثربخش با افراد هستند، بسیار مفید باشد. در بخشی از کتاب آداب معاشرت برای مدیران می‌خوانیم: پوشیدن لباس‌های مختلف در شغل‌های مختلف می‌توانند کدها و سیگنال‌های متفاوتی را به طرف مقابل ارسال کنند. - در صورتی که به شغلی سنتی همانند وکالت مشغول به کار هستید قطعا برخی از مشتریان خود را به صرف نهار دعوت می‌کنید یا از سوی آن‌ها به صرف نهار یا شام دعوت می‌شوید. برای حضور در چنین قرار ملاقاتی بهتر است از یک سبک محافظه کارانه‌تر ‌در لباس پوشیدن استفاده کنید. آقایان بهتر است یک دست کت و شلوار ساده بپوشند و خانم‌ها نیز می‌توانند از مانتو و شلوارهای رسمی‌تر ‌استفاده کنند. بهترین سبک برای لباس پوشیدن در قرار ملاقات‌هایی از این دست، سبک کلاسیک است. - اگر در یک محیط غیر رسمی و یا در محیط‌هایی با تکنولوژی پیشرفته کار می‌کنید بهتر است از سبک لباس‌های راحت استفاده کنید. پوشیدن کت و شلوار و لباس‌های بسیار رسمی برای کار کردن در چنین محیط‌هایی مناسب نیست. - امروزه معمولاً در سازمان‌های رسمی یک سبک خاص از سوی واحد مدیریت منابع انسانی برای کارکنان تعیین می‌شود و همه کارکنان موظف هستند مطابق با سبکی که برای آن‌ها تعیین شده است، لباس بپوشند. اگر شما در چنین سازمانی کار می‌کنید سعی کنید حتماً مطابق با سبک تعیین شده لباس بپوشید و از لباس‌هایی که سازمان در اختیارتان قرار می‌دهد استفاده کنید. در صورتی که سازمان شما سبک خاصی را برای کارکنان تعیین نکرده است سعی کنید به سبک لباس پوشیدن رئیس سازمان دقت کرده و به صورت هماهنگ با او لباس بپوشید. اگر رئیس شما همیشه لباس‌های رسمی می‌پوشد شما هم حتماً یک دست کت و شلوار برای خودتان تهیه کنید و ظاهرتان را همیشه کلاسیک نگه دارید و درصورتی که رئیس شما لباس‌های راحت می‌پوشد سعی نکنید که شیک‌تر و رسمی‌تر از او به نظر برسید. چند دست لباس راحت و غیر رسمی تهیه کنید و سبک لباس پوشیدنتان را با وی هماهنگ کنید. - برای اینکه ظاهری شیک و با پرستیژ داشته باشید، لزومی ندارد برای لباس‌های خود میلیون‌ها تومان خرج کنید. لباس‌های گران قیمت با برندهای مشهور لزوماً شیک و با کلاس نیستند. سعی کنید همیشه ظاهری مرتب و تمیز داشته باشید و برای انتخاب لباس‌های خود به موقعیت و زمان نیز توجه کنید. فهرست مطالببخش اول: رفتار مناسب در محیط کاربخش دوم: آداب لباس پوشیدنبخش سوم: آداب استفاده صحیح از زبان بدنبخش چهارم: آداب شرکت در جلسات رسمی و کاریبخش پنجم: آداب شرکت در کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای ویژهبخش ششم: آداب شرکت در سفر‌های کاریبخش هفتم :آداب سفر با هواپیمابخش هشتم: آداب اقامت در هتلبخش نهم: آداب معاشرت در فرهنگ‌های مختلفبخش دهم: آداب معاشرت خانم‌ها در محیط کارمنابع

more_vert کتاب اتیکت: 110 نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن

ادامه مطلب

closeکتاب اتیکت: 110 نکته بسیار کاربردی از آداب معاشرت مدرن

اتیکت نوعی از ادب است، ادب مدرن؛ اما ادبی که مفهومش خیلی گسترده‌تر از سلام کردن یا به کار بردن کلمه «شما» به‌جای «تو» است. اتیکت مصداق‌های جدید قوانین قدیمی ادب و اخلاق است. رفتارهای ما از سه فیلتر می‌گذرد اول مذهب و اخلاق دوم عرف و سنت و سوم قانون. اتیکت به‌نوعی همان کاربردهای جدید آداب معاشرت است. می‌توان اتیکت را ادب و نزاکت مدرن نام برد که در تمام جنبه‌های زندگی‌مان کاربرد دارد. از هدیه گرفتن و غذا خوردن در رستوران و میهمانی دادن گرفته تا آداب دیپلماتیک و مذاکرات سیاسی. اتیکت به ما یاد می‌دهد در این موقعیت‌ها رفتار صحیح و مؤدبانه کدام است. اتیکت در تمام جنبه‌های زندگی کاربرد دارد. مثلاً اتیکت به ما می‌گوید: اگر کسی کارت ویزیتش را به ما داد می‌بایست با انگشت سبابه و شست آن را گرفته و نام فرد را بلند از روی کارت بخوانیم اتیکت می‌گوید هر فرد در صف خودپرداز حق دارد فقط یک کار را انجام دهد و اگر دو کار بانکی دارد باید دو بار صف بایستد. اتیکت می‌گوید فردی که مقامش پایین‌تر است ابتدا باید کارت ویزیت خود را به مقام بالاتر بدهد و حق ندارد از مقام بالاتر درخواست کارت ویزیت کند تا زمانی که خود فرد کارت بدهد. اتیکت می‌گوید برای Add کردن دیگران در گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حتماً باید از فرد اجازه گرفت. اتیکت می‌گوید جوراب سفید با هر جنس و مدلی یک جوراب غیررسمی و ورزشی است و هرگز نباید با کت‌وشلوار پوشیده شود. مصادیق بسیار زیادی از اتیکت وجود دارد. رعایت اتیکت عمیقاٌ در پیشرفت ما کمک‌کننده است. بسیاری از کارمندان، فروشندگان و شاغلین به دلیل ندانستن قواعد اتیکت، در کارشان خطاها و اشتباهات به‌ظاهر کوچکی مرتکب می‌شوند که اتفاقاً همان‌ها جلوی رشدشان را می‌گیرد. در یک‌کلام اتیکت باعث می‌شود ما در نظر دیگران فردی موجه، مؤدب، ملاحظه‌کار، باشخصیت، آداب‌دان و قابل‌اعتماد به نظر برسیم.فهرست مطالب فصل اول: معرفی اتیکتفصل دوم: قوانین اتیکتفصل سوم: آداب اماکن عمومیفصل چهارم: آداب تلفن زدنفصل پنجم: مصاحبه کاریفصل ششم: آداب هدیه دادن و هدیه گرفتنفصل هفتم: آداب میزبان بودن و مهمان شدنفصل هشتم: آداب غذا خوردن در رستورانفصل نهم: آداب ظاهر و پوششفصل دهم: آداب سخنوری و سخنرانیفصل یازدهم: آداب فضای مجازیفصل دوازدهم: آداب نمایشگاه و محیط کارفصل سیزدهم: چند نکته کاربردی از اتیکت

more_vert کتاب بایدها و نبایدها در سلوک مهدوی

ادامه مطلب

closeکتاب بایدها و نبایدها در سلوک مهدوی

  کتاب بایدها و نبایدها در سلوک مهدوی نوشته‌ی عادل فریحی، به معرفی ویژگی‌هایی که یک شخص منتظر باید داشته باشد، می‌پردازد. هر جنبش و انقلابی، به یاران و همراهانی نیاز دارد. یارانی که پایه‌های اصلی انقلاب‌اند و سنگینی آن را به دوش می‌کشند. سستی و استواری هر یک از این دو، با سستی و استواری دیگری ارتباطی تنگاتنگ دارد؛ یعنی هر اندازه حجم بنای انقلاب کمتر باشد، پایه‌های آن از استحکام کمتری برخوردار خواهد بود و به هر میزان که آن بنا، بلندتر و گسترده‌تر باشد، به ستون‌های محکم‌تری نیاز خواهد داشت. با نگاه به حجم و گستردگی این بنا می‌توان دریافت بر چه پایه‌هایی، افراشته شده؛ همچنان که با تأمل در اهداف و غایات آن نیز می‌توان، میزان، حجم ابزار، وسایل مورد نیاز و پدیدآورندگان آن را پیش‌بینی کرد. با این مقدمه اگر به انقلاب مهدوی نگاه کنید متوجه می‌شوید با توجه به بزرگی این انقلاب به جهت عظمت رهبر و اهداف و غایت آن یعنی دولت عدل الهی به این نتیجه می‌توان دست پیدا کرد که یاران و همراهان این انقلاب بزرگ می‌بایست خودشان نیز بزرگ باشند. یکی از مهم‌ترین شرایط ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه فراهم شدن یاران کارآمد است؛ یاران، همراهان و هم‌رزمانی کارآمد و توان‌مند، که با فقدانشان، کار حکومت، هدایت و رشد به سامان نخواهد رسید. دانستن ویژگی‌های یاران حضرت و تلاش در راه کسب آن‌ها، در واقع تلاش برای زمینه‌سازی ظهور و فرا رسیدن آن روز مبارک است. آگاهی از ویژگی‌های یاوران امام مهدی عجل الله تعالی فرجه معیاری است که به کمک آن، می‌توانید خود را محک زده و بدانید که آیا در زمره‌ی یاران آن حضرت قرار دارید یا نه. نویسنده در فصل اول این کتاب به معرفی ویژگی‌هایی که باید در شخص منتظر باشد و در فصل دوم به ویژگی‌هایی که باید آن‌ها را از خود دور کند، می‌پردازد. در بخشی از کتاب بایدها و نبایدها در سلوک مهدوی می‌خوانیم: اگر بخواهى خود را امتحان کنى که در تو خیرى هست، به قلبت مراجعه کن، اگر عاشق اهل طاعت و دشمن اهل معصیتى در تو خیر هست و خداوند دوستت دارد و اگر دشمن مردم مؤمنى و علاقه‌مند به اهل معصیت در تو خیرى نیست و خداوند دشمن توست و مرد با همان است که به آن علاقه‌مند است. در رابطه با مردم مسلمان و رفت و آمد با آنان و معاشرت و مخالطت با ایشان به روایات مهمى برمى‌خوریم که نشان دهنده این معناست که اسلام آیین رابطه و محبت و عشق و صفا و صمیمیت و دوستى و معاشرت است. امام صادق علیه السلام مى‌فرماید:در نماز جماعت در صف مسلمانان در مساجد شرکت کنید، براى مردم همسایه خوبى باشید، در محاکم براى اداى شهادت به عدالت شرکت نمایید، در تشییع جنازه حاضر شوید، مردم براى زندگى شما لازمند و از شما کسى نیست که تا زنده است از مردم بى‌نیاز باشد، وجود مردم براى یکدیگر لازم است. معاویه بن وهب مى‌گوید: به حضرت صادق علیه السلام عرض کردم: ما در میان خود و هم مذهبیان و با مردم دیگرى که با ما معاشرت دارند چگونه رفتار کنیم؟ حضرت فرمود: امانت آنان را بپردازید، به سود و زیانشان گواهى به حق دهید، بیمارانشان را عیادت کنید و بر جنازه مرده‌هاشان حاضر گردید. فهرست مطالب مقدمهفصل اول: باید‌ها در سلوک مهدویباید اول: انتظارچیستی انتظاردرک غلط از مفهوم انتظاروظایف منتظرانباید دوم: ورعمراتب ورع«ورع» در کلام امام خمینی رحمه اللهورع و تقوای شیخ انصاریاصل و ریشه‌های ورع در کلام امام صادق علیه السلامباید سوم: محاسن اخلاقمعاشرت در قرآن‌معاشرت در روایات‌فصل دوم: نباید‌ها در سلوک مهدویداستان تشرف علی بن مهزیار اهوازینباید اول: ثروت اندوزینباید دوم: تکبر در مقابل مؤمنینمفاسد و پیامدهاى تکبرنباید سوم: قطع صله ارحاماهمیت صله رحم در اسلام‌منابع و مآخذ

more_vert کتاب دو کلام حرف حساب

ادامه مطلب

closeکتاب دو کلام حرف حساب

کتاب دو کلام حرف حساب اثر لیلی سلیمی، بخش وسیعی از نیازهای خواننده را در حوزه مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، برآورد کرده و شما را در جمع محدود انسان‌های موثر در جامعه قرار می‌دهد. قرن بیستم و یکم، دروازه ورود انسان به دنیای ارتباطات است. در عصر ارتباطات، نیازهای بشر، بسیار فراتر از مایحتاج اولیه رفته و تغییرات شگرفی در خواسته‌ها و تقاضاها ایجاد شده است. کافیست با دقت بشری به اطراف خود نگاه کنیم. خواهیم دید موفق‌ترین اشخاص، اغلب کسانی هستند که به ابزار حرفه‌ای مهارت‌های ارتباطی به ویژه آداب معاشرت، فن بیان و سخنرانی مجهز هستند. لیلی سلیمی، نکات ریز و درشت گسترده پهناور ارتباطات و فن‌بیان را به طور کامل بومی‌سازی کرده به نحوی که مورد استفاده در فرهنگ و جامعه ایرانی خواهد بود. بعد از خواندن کتاب دو کلام حرف حساب و بکار بردن راهکار‌های بسیار کوچک ولی عملی آن چنان تغییر مثبتی در شما ایجاد شود که از همه اطرافیانتان از آن تعریف کنند. در این کتاب سعی شده است تا جایی که امکان دارد تمرین‌های بسیار راحت و قابل اجرا طرح شود تا در انجام دادن آن‌ها دچار هیچ مشکلی نشوید و تا حد امکان تمرینات ساده و قابل فهم است که هر کسی با هر جایگاهی می‌تواند بنا به نیاز خود با پیروی از آن‌ها مهارت‌های ارتباطی و کلامی‌ خود را بهبود بخشد. در بخشی از کتاب دو کلام حرف حساب می‌خوانیم: بسیاری از ناراحتی‌ها و خشم‌های کنترل نشده ما از مسایل روزمره و پیش پا افتاده در طول روز که با آدم‌های مختلف سرو کار داریم برامون اتفاق می‌افتند. شاید اگر کمی‌ در نحوه بیان احساس خود تواناتر بودیم زندگی برایمان کمی‌ روشن‌تر می‌شد. بعضی از آدم‌ها با خودخواهی و رعایت نکردن احوال دیگران باعث ناراحتی آدم‌ها می‌شوند؛ اما بسیاری نیز از این طرف بام افتاده‌اند. یعنی از بس ملاحضه دیگران را می‌کنند و از حق خود می‌گذرند، به مرور زمان دچار یک افسردگی پنهان می‌شوند. فهرست مطالبمقدمهفصل ١: چرا باید فن ما را بیان خوب باشد؟فن بیان چیست؟چه جاهایی فن بیان به درد می‌خورد؟فن بیان در مشاغلدبیر ریاضیتاریخچهچند نمونه دیگر از این رفتارهاترسهای طبیعیراز تکاملمشغله‌های امروزی و چند کار سادهفصل ۲: هرجا که خواستی بگو نهحفظ تعادل در برخوردهاپول خرداهمیت حق انتخابفصل ۳: قضاوتکلمات ذهنی و کلمات عینیفصل ۴: دوست‌داشتنی‌های مهربانی که به هیچ دلیلی حالمان را خوب می‌کنندآدمهای مثبتویژگیهای آدم‌های مثبتمسولیتپذیری آدم‌های مثبترفتار و گفتار آدم‌های مثبتادبیات آدم‌های مثبتدوستی با آدم‌های مثبتآدم‌های مثبت در اجتماعچگونه یک آدم مثبت باشیم و آدم‌های مثبت را د را جذب کنیمفصل ۵: آستین نو بخور پلواصل احتراممسولیت‌پذیریبه جای معذرت‌خواهی، انجامش ندهآستین نو بخور پلوفروشنده مبلاقدامک: تمرین کشفصل ۶: به حریم افراد احترام بگذاریمآداب معاشرت اجتماعیایران جای زیبایی استرفتار عملیفرهنگاحترام به طبیعترعایت حریم دیگرانحریم خصوصیحریم شخصیحریم اجتماعیحریم عمومیحریم معنویفصل ۷: اصل مهربانی (تصادف= دعوا) چرااا؟آداب معاشرتوقتی شنونده هستیم:وقتی ما در مقام گوینده هستیم بهتر استفصل ۸: آداب معاشرت عمومیهمسایه جهنمیزندگی شهرنشینیوقتی از دیگران انتظار داریمفصل ۹: رعایت حقوق شهروندی در مکان‌های خاصآداب آسانسوروقتی وارد می‌شویمبه درب آسانسور تکیه ندهید.بهداشتآسانسور چی!۳۰ ثانیه بدون گوشیمهربان باشیدآسانسور هواپیما نیستاگر خیلی عجله داریدترس از آسانسورپله‌برقیآداب پله‌برقیفصل ١۰: آداب معاشرت شبکههای اجتماعیشبکه‌های اجتماعینتیکتذوق زده نشوید!اهمیت احترام در شبکه‌های اجتماعینام خودمان یا نام‌های مستعارتبلیغ نکنیمقواعد اشتراک‌گذاریهر کامنت جایی و هر لایک مکانی دارد!گاهی تماشاگر باشیمقوانین تشکیل گروهنظرات کارشناسانهبا جنبه باشیممطالب مرتبطقبل از ارسال جکبا سیاست باشیمقربان دست و پای بلوریاش نرویمخروس بی‌محلزیاد فعال نباشیمخشم خود را کنترل کنیمپیام‌های کوتاه بفرستیمگاهی فقط خواننده باشیممی‌توانیم از گروه خارج شویمبازار خرافه را داغ نکنیممسئولیت حفظ حریمهای خصوصیجذابیت‌های دنیای مجازیفصل ١١: آقای بغل‌دستیهمجواری در تاکسیآقای بغل‌دستیخود را تشویق کنیدسهم مردهای جامعهفصل ١۲: کلیدهای محبوبیت خلاقیتکلیدهای جذابیت و تاثیر‌گذاری بر دیگرانفصل ١۳: ساده‌ی ساده‌ی سادهسادهگوییسادهگویی و یک مشکل مشترکهدف از سادهگویی چیست؟سادهگویی و عامه فهم بودنسادهگویی در موارد تخصصیفصل ١۴: استاندارهای نخستین ملاقاتاولین دیدارقانون ۳۰ ثانیهچی بپوشم؟عطربا عطر خود دوش نگیریملطفا مسواک فراموش نشودفصل ١۵: لبخندانواع لبخندلبخند تاییدلبخند خداحافظیشخصیت خود را از دست ندهیدبرای ما رفیق ریختهتماس چشمیاز نظر علمیپل ارتباطیتاثیر نگاه مستقیمتحقیق دانشجویان کرنلروش تاثیرگذاریتشکیل مثلثنگاه لطیفنگاه طبیعی مانگاه به طبیعتنکته پایانیفصل ١۶: شوخطبعی مهمترین رسالت انسانهاجادوی کلماتکمیشوخ طبع باشیدبیان لطیفهکمتر حرف بزنیم!وقتی از کسی خوشمان نیامد...وقتی از کسی خوشمان آمد...فصل ١۷: مدیریت و اجرای یک سخنرانی حرفهاییک سخنرانی حرفهایچیزی شبیه مقدمهبخش اول: ترس از سخنرا نینگه داشتن مخاطببخش دوم: ظاهر یک سخنراناگر شما یک خانوم هستیدبخش سوم: زبان بدن سخنرانزبان بدن در نوزادانبخش چهارم: شروع سخنرانییک اشتباه بزرگعذرخواهی برابر با خودزنی است.بخش پنجم: اجرای سخنرانیتمرین خودکاربخش ششم: پایان سخنرانیجملات پایانیتشویق پایانیفهرست منابع

more_vert کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار

ادامه مطلب

closeکتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار

کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار به قلم امیلی پست و جمعی از سایر نویسندگان، نکات کلیدی بسیاری جهت ایجاد محیط کاری بهتر و همچنین ارتبا‌طگیری موثر در این محیط را با زبانی قابل درک در اختیار شما قرار می‌دهد. آگاهی از نحوه‌ی رفتار مطلوب در زمینه‌های مختلفِ کاری در محیط کار نه تنها شما را به فردی بهتر، با اعتماد به ‌نفس‌تر و دلنشین‌تر تبدیل می‌کند، بلکه باعث ایجاد روابطی پایدارتر و ثمربخش‌تر با همکارانتان هم می‌شود، روابطی که شما و شرکت‌تان را به سوی تحقق اهداف مشترک‌تان سوق می‌دهد. با توجه به مشاغل سیار امروزی، افزایش محبوبیت مفهوم کار تیمی در کسب و کار، و اهمیت روزافزونِ در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی و حساسیت‌های نسلی در بازار کار جهانی، در حال حاضر مهارت‌های فردی شما بیش از هر زمان دیگری کلید موفقیت شما در زمینه‌ی کار محسوب می‌شوند، و این آداب اجتماعی است که شما را در ایجاد روابطی مطلوب یاری می‌کند. هدف کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار (Emily Post's the etiquette advantage in business: personal skills for professional success) ایجاد اعتماد به ‌نفس در شماست، اعتماد به ‌نفسی که از شناخت رفتارهای مناسب، و همچنین شناخت علت آن حاصل می‌شود. توصیه‌های ما در این کتاب براساس اصول زیربناییِ ملاحظه، احترام و صداقت و ایجاد رفتارهایی براساس این اصول قرار دارد که شما را به سمت تربیت و آداب‌دانی هدایت می‌کند. با برخورداری از چنین شناختی خودتان می‌توانید «رفتار صحیح» در هر شرایطی را تشخیص دهید. پیتر پست (Peter Post)، امیلی پست (emily post)، آنا پست (Anna Post)، لیزی پست (Lizzie Post) و دانیل پست سنینگ در این کتاب فرصتی را برای صاحبان مشاغلی فراهم کرده‌اند که هرگز امکان فراگیری اصول ابتدایی آداب اجتماعی را نداشته‌اند، برای کسانی که از این اصول آگاهی دارند نوعی یادآوری محسوب می‌شود، آداب‌دانی را با حس خوبِ کاری تلفیق کرده، و اعتماد به نفس لازم برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت را به صاحبان مشاغل القا کرده‌اند. ابن کتاب متشکل از پنج بخش است: - بخش اول کتاب بر مهم‌ترین جزء معادله‌ی آداب اجتماعی تمرکز کرده است: خود شما. این بخش به اصول ابتدایی آداب اجتماعی، از جمله علت و چگونگی بهبود تعاملات‌ پرداخته است، اهمیت اصول اخلاقی را در هر شرایط و هر زمانی توضیح داده و به رهنمون‌هایی در زمینه‌ی ایجاد و حفظ معیارهای والای اخلاقی اشاره کرده است، و در نهایت توصیه‌های جامعی را در زمینه‌ی انتخاب لباس و آراستگی برای مردان و زنان ارائه کرده است. - بخش دوم به کندوکاو درباره‌ی چگونگی بهره بردن از آداب اجتماعی در هنگام جست ‌و جوی کار، به ‌روز کردن سوابق کاری و ضمیمه‌های آن، استفاده از منابع‌ آنلاین و روند مصاحبه‌های کاری پرداخته است. - اهمیت آداب اجتماعی در هیچ زمینه‌ای بیشتر از محیط کار نیست، چون روابط مطلوب و هماهنگ، لازمه‌ی موفقیت‌های کاری محسوب می‌شوند. در بخش سوم، به همه‌ی ابعاد زندگی در دفاتر کاری پرداخته شده است، از جمله نحوه‌ی برخورد با همکاران و مدیران و سرپرستان، نگرش شما درباره‌ی فضای کار (اعم از اتاقک‌ها یا دفاتری که در گوشه‌های ساختمان شرکت قرار می‌گیرند)، روابط بین دو جنس مخالف یا نسل‌های مختلف، اینکه چطور می‌توانیم مدیری با ملاحظه و کارآمد باشیم، هنر بهره‌وری، وقت‌شناسی در جلسات. و همه‌ی این مسائل در مورد ارتباط از راه دور یا کار کردن در دفاتر خانگی هم صدق می‌کنند. - توصیه‌های عملی بخش چهارم به شما کمک می‌کنند در برخورد با همکاران و مدیران در خارج از محیط کار یا داخل آن احساس راحتی و اعتماد به ‌نفس کنید. فصل‌های مختلف این بخش دربرگیرنده‌ی رهنمون‌هایی برای جلب رضایت مشتری، انتخاب هدایایِ مناسب کاری، و آداب‌دانی در مناسبت‌های شام یا ناهارِ کاری است. در این بخش، همچنین توصیه‌های جامعی در زمینه‌ی آداب اجتماعی مهمانی دادن یا شرکت در مهمانی‌های کاری ارائه شده است. - بخش پنجم به آداب اجتماعیِ ابراز وجود اختصاص داده شده است. در فصول مختلف این بخش، به این موارد پرداخته شده است: اهمیت معرفی، هنر روشن حرف زدن، ملاحظاتی که باید در زمینه‌ی استفاده از تلفن‌های دیجیتال و تلفن‌های همراه انجام دهیم، و ابرازِ عقیده از طریق نوشتاری، هم به روش سنتی (روی کاغذ) و هم به روش الکترونیکی. فصل جدیدی درباره‌ی جزئیات شبکه‌های ارتباطات اجتماعی در محیط کار هم پایان‌بخش این قسمت خواهد بود. در بخشی از کتاب جامع آداب معاشرت در محیط کار درباره سفر کاری می‌خوانیم: چه دوست داشته باشید و چه دوست نداشته باشید لباسی که می‌پوشید بیشتر از مهارت‌تان در گفتگو یا تفکر، نظر مصاحبه کننده را به خود جلب می‌کند. اگر قبل از مصاحبه نمی‌توانید در محل حاضر شوید و در مورد لباس مناسب پرس‌وجو کنید، تلفن بزنید و از نماینده‌ی منابع انسانی، مسئول پذیرش، یا مدیر دفتر درباره‌ی کد لباس شرکت سؤال کنید. نکته‌ی مهم بعدی اینکه در هنگام انتخاب لباس برای مصاحبه، کمی بهتر از استاندارد معمول شرکت بپوشید. مثلاً اگر کارمندان مرد شرکت معمولاً شلوار و بلوز اسپرت می‌پوشند، شما پیراهن مردانه و کت اسپرت بپوشید و کراوات بزنید. شاید سبک لباس مدیریت با لباس سایر کارمندان متفاوت باشد. در این صورت بهتر است محتاط عمل کنید و لباستان را کمی بهتر از لباس مناسب برای شغل مورد نظرتان انتخاب کنید. برای مثال اگر افرادی که در شغل مورد نظر شما مشغول به کار هستند کت و کراوات اسپرت می‌پوشند، و یک سطح بالاتر از شما کت و شلوار رسمی و یکرنگ می‌پوشند، شما نوع دوم را انتخاب کنید. از وسایل و ابزاری که جلب توجه می‌کنند استفاده نکنید. گوشی‌گیرهای بزرگ یا تزئیناتی که در سوراخ‌های روی صورتتان ایجاد کرده‌اید از آن‌ها استفاده می‌کنید، قبل از آن‌که دهانتان را باز کنید شما را معرفی می‌کنند. بله، لباس پوشیدن و تزئیناتی که در بدنتان از آن‌ها استفاده می‌کنید مسئله‌ای شخصی و راهی برای ابراز وجود است، ولی لباس پوشیدن برای مصاحبه‌های کاری اغلب مستلزم کمی مصالحه و سازگاری است، به خصوص در زمینه‌های سنتی. لباسی که انتخاب می‌کنید نشان‌دهنده‌ی میزان سازگاری شما با آن شرکت و نحوه‌ی ارتباط شما با دیگران است. فهرست مطالبمقدمه: مهارت‌های فردی برای موفقیت‌های حرفه‌ایبخش اول: کلیدهای موفقیت1: آداب اجتماعی و اصول اخلاقی2: لباس و آراستگیبخش دوم: متقاضی کار3: کاریابی4: سوابق کاری (رزومه) و تقاضای کار5: مصاحبه‌ی کاریبخش سوم: در محیط کار6: شما و همکارانتان7: شما و فضای کارتان8: رئیس‌ها هم آدم‌اند9: مدیر باهوش10: موضوع جنسیت و نسل در محیط کار11: روش صحیح معرفی12: میزبانی جلسه‌ای فوق‌العاده یا شرکت و صحبت در آن13: ارتباط از راه دور و دفاتر خانگی14: اساس هر کسب و کاری را روابط تشکیل می‌دهدبخش چهارم: مناسبت‌ها15: هدایای کاری16: اصول ابتدایی آداب غذا خوردن17: شناخت چیدمان میز18: میزبانی یا شرکت در شام و ناهار کاری19: مناسبت‌های کاری20: معاشرت‌های خارج از محیط کار21: مهمانی‌های کاری در منزلبخش پنجم: برقراری ارتباط22: سخنران خوب23: پای تلفن24: تلفن‌های هوشمند25: نویسنده‌ی خوب26: ارتباطات دیجیتالی27: شبکه‌های اجتماعیبخش ششم: در راه28: مسافر باملاحظه29: کنگره‌ها، نمایشگاه‌های بازرگانی، و سایر مناسبت‌های خارج از محیط کار30: کار کردن در خارج از کشور

more_vert مقاله مطالعه معانی ضمنی و لفظی آیات اخلاق اجتماعی در قرآن کریم

ادامه مطلب

closeمقاله مطالعه معانی ضمنی و لفظی آیات اخلاق اجتماعی در قرآن کریم

مقاله علمی و پژوهشی " مطالعه معانی ضمنی و لفظی آیات اخلاق اجتماعی در قرآن کریم " مقاله ای است در 20 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث قرآن کریم، اخلاق اجتماعی، تحلیل محتوا پرداخته شده است چکیده مقاله قرآن کریم تنها برنامه زندگی است که سعادت و خوشبختی را برای هر فرد تضمین می‌کند، در این اساسنامه که از سوی خداوند حکیم تنظیم شده، نیازهای ریز و درشت او برای رسیدن به کمال سعادت وخوشبختی مطرح شده است .اسلام با همه عنایتی که به پیشرفت های علمی و صنعتی و زندگی مادی دارد، پیوسته خدا، تقوا، راستی و درستی، اخلاق و ملکات فاضله، اعمال شایسته و پسندیده در درجه اول و سرلوحه اوست در حقیقت یکی از ویژگی‌های قرآن کریم، دارای ظاهر و باطن بودن آن است که تا چندین لایه درونی ادامه می‌یابد، از روش‌های پژوهش مناسب و علمی برای کشف لایه‌های درونی ظواهر آیات قرآن، تحلیل محتوای کیفی کلام است. با توجه به تحقیقات گسترده ی که در حوزه علوم قرآنی صورت گرفته است. مفسران و پژوهشگران قرآنی غالبا آیات اخلاقی قرآن را در سه محور الهی، فردی و اجتماعی طبقه بندی می کنند. بر همین اساس به منظور انجام این پژوهش، محور سوم یعنی آیات اخلاق اجتماعی انتخاب و بر اساس فن تحلیل محتوای مضمونی و بر مبنای واحد آیات و به صورت کمّی و کیفی، جداول تحلیل محتوا تشکیل شد. و سپس مقوله ها و زیر مقوله های هر آیه همراه با بسامد آیات و کلیدواژه های ضمنی و لفظی استخراج شد. دامنه پژوهش 427 آیه از آیات اخلاق اجتماعی است که پس از تفکیک آن از آیات اخلاق الهی با 521 آیه و اخلاق فردی با 345 آیه تحلیل محتوا شد ابزار پژوهش در بخش معانی لفظی قرآن کریم با ترجمه استاد محمدمهدی فولادوند و در بخش کیفی ترجمه تفسیر المیزان مورد استفاده قرار گرفت نتایج پژوهش نشان داد آیات اخلاق اجتماعی دارای 10 مقوله و 89 زیر مقوله می باشد. مقوله ارزش¬های اسلامی در مورد اموال با 18%، ارزش¬های اخلاقی در مورد گفت و شنود 13%، حقوق اعضای جامعه 11 %، خانواده 10%، آداب معاشرت 7% ، وفای به عهد7% و عدالت و ظلم 6 % می باشد.تاکید بیشتر قرآن کریم و امر بر انفاق،اطعام فقرا، حفاظت از اموال یتیم،پرداخت زکات و نهی از کم فروشی،تجاوز به مال یتیم و ربا از نشانه توجه متکلم این کلام الهی به حفظ و تحکیم روابط اجتماعی در جامعه اسلامی می باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب هوش اجتماعی

ادامه مطلب

closeکتاب هوش اجتماعی

رسول رمضانیان در کتاب هوش اجتماعی، با کمک داستان‌های کلامی و تصویری به قابلیت‌های هوش اجتماعی می‌پردازد. به باور مولف، هوش اجتماعی توانایی تعامل افراد با یکدیگر است و موجب هم‌افزایی ارزش افزوده جامعه می‌شود. این هوش فوق‌العاده مهم کمک می‌کند تا دارنده‌ی آن، از گرداب مذاکرات و سوء تفاهم‌ها مثل قایقرانی ماهر ‌بگذرد و بحث را به پایان ببرد.

more_vert تابستان و یادگیری

ادامه مطلب

closeتابستان و یادگیری

نتایج مطالعات نشان می‌دهد که صرف زمان با دوستان و ملاقات افراد جدید و انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده و آموزشی مانند موسیقی، هنر و برنامه‌های ورزشی در تابستان به رشد کودکان کمک می‌کند.  و همچنین تابستان ، فرصت خوبی برای دانش آموزان دارای اختلال یادگیری است که با برنامه ریزی صحیح خانواده بتوانند علاوه بر استراحت و انجام فعالیت های مفرح با استفاده از کتاب ها و مواد و وسایل آموزشی و کمک آموزشی و بازی های هدفمند به رفع اختلال کودک بپردازند.  

more_vert کتاب روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی

ادامه مطلب

closeکتاب روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی

کتاب روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی به رویکردهای مختلف و تفاوت‌های درس مطالعات اجتماعی در نظام آموزشی قدیم و جدید و همچنین چگونگی تدریس و ویژگی‌های معلم این درس پرداخته است. این کتاب تعریف و درک درستی از مطالعات اجتماعی و ویژگی‌های آن دارد و به ایجاد فهم وسیعی از موضوعات علوم اجتماعی و وحدت در یادگیری آن تأکید می‌کند. روش‌های تدریس در مطالعات اجتماعی، کتابی است که روش‌های یادگیری علوم اجتماعی و انسانی را با توجه به ویژگی‌های مخاطبان خود، به روش‌های ساده‌ای بیان می‌کند و همچنین درباره ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی حرف‌های مهمی می‌زند. در بخشی از کتاب روش‌ های تدریس در مطالعات اجتماعی می‌خوانیم: وظیفه آموزش و پرورش هر جامعه، در دوره آموزش عمومی پرورش افرادی است که به مهارت‌های کلامی، جسمی، علمی و مهارت‌های اجتماعی مجهز شده باشند و فرد را آماده ورود به اجتماع کند. ابعاد اساسی و کلیدی این مهارت‌ها که تعیین کننده شخصیت فرد می‌باشد، در ارتباط و تعامل با دیگران شکل می‌گیرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت تربیت اجتماعی و آماده ساختن فرد برای زندگی، اساسی‌ترین بعد نظام تعلیم و تربیت هر کشوری محسوب می‌شود. مطالعات اجتماعی، با مطالعه‌ی روابط انسانی برای ایجاد مسئولیت اجتماعی در مدرسه و جامعه، در راه نیل به این هدف از اهمیت خاصی برخوردار است.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی و نظم اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی و نظم اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های اجتماعی و نظم اجتماعی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های اجتماعی و نظم اجتماعی ، جامعه پذیری ، تعهد ، امنیت اجتماعی ، نظریه لاسول ، کارکرد رسانه ، نظریه رضایتمندی ، نظریه امنیت اجتماعی و قانونمندی اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی معماری پایدار و سلامت اجتماعی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی معماری پایدار و سلامت اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" معماری پایدار و سلامت اجتماعی " مقاله ای است در 12 صفحه با 13 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات معماری پایدار و سلامت اجتماعی ، آپارتمان نشینی ، اجتماع پایدار ، محرومیت اجتماعی ، تسهیل اجتماعی ، هم زیستی اجتماعی ، مشارکت اجتماعی و پیوستگی اجتماعی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و توانمندسازی اجتماع محور

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و توانمندسازی اجتماع محور

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 24 صفحه و با 32 عنوان فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی، توانمندسازی ، ظرفیت سازی،مشارکت اجتماعی، آگاهی اجتماعی،اعتماد اجتماعی و انسجام اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.