جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته علوم اجتماعی سال 1396

ادامه مطلب

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته علوم اجتماعی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته علوم اجتماعی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه جامعه شناسی توسعه ، جامعه شناسی ادبیات ، بررسی مسائل اجتماعی ایران ، جامعه شناسی روستائی ، جامعه شناسی سیاسی ، نظریه های جامعه شناسی و آمار و روش تحقیق پیشرفته کمی و کیفی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه شناسی سیاسی دورکیم

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه شناسی سیاسی دورکیم

مقاله علمی و پژوهشی" جامعه شناسی سیاسی دورکیم " مقاله ای است در 26 صفحه با 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات جامعه شناسی سیاسی دورکیم ، دموکراسی ، جامعه مدنی ، پلورالیسم ، نظریه گیدنز و جامعه شناسی کلاسیک مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (2)

ادامه مطلب

closeکتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (2)

در کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (2)، تالیف محمد پورکار، حوزه‌هایی از علوم اجتماعی که در کنکور کارشناسی ارشد و آزمون دکترا، از منابع اصلی هستند، آمده است؛ مباحثی مانند مفاهیم اساسی حوزه‌های جامعه شناسی و به ویژه زبان تخصصی علوم اجتماعی. مواردی که در جلد اول کتاب آورده شده، در واقع پیشنیازی برای این جلد است. همچنین کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (2)، شامل 400 واژه پرکاربرد زبان تخصصی علوم اجتماعی با پاسخ تشریحی است که دانشجو را با مفاهیم کلیدی حوزه‌های جامعه شناسی و زبان علوم اجتماعی آشنا می‌سازد. حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی از گسترده‌ترین بخش‌های رشته علوم اجتماعی و به‌ ویژه گرایش جامعه شناسی هستند. از آنجایی‌ که در کنکور کارشناسی ارشد، مطالعه کتب حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی - با وجود ضرورت اما گستردگی و تنوع آن زمان‌بر است، محمد پورکار، نویسندۀ این کتاب کار، چکیده و تست‌هایی مهم و استاندارد از این منابع را در 2 بخش (2 کتاب جداگانه) برای آسان‌‌سازی مطالعه و درک مفاهیم اساسی این حوزه‌ها تالیف نموده که هر بخش شامل 9 فصل جامعه شناسی است و هر یک از فصل‌ها شامل چکیده مطالب اصلی و 100 تست تالیفی (مجموعاً 900 تست) همراه پاسخنامه است. دانشجویان مربوطه می‌توانند جهت خودآزمایی خود با تست‌های کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی، به دانسته‌های خود در بخش حوزه‌ها و مفاهیم جامعه‌ شناسی بی‌افزایند. این کتاب در آسان‌‌سازی مطالب، انتقال مفاهیم و تحکیم آموخته‌ها برای دانشجویان عزیز، گامی محکم است. در بخشی از کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (2) می‌خوانیم: پس از اقتصاددانان کلاسیک، مارکس و وبر به تعریف این مفهوم پرداختند که مارکس با پرولتاریای صنعتی و وبر با طبقه سرمایه‌دار پروتستان سر و کار داشت. مارکس، علت تقسیم جامعه به طبقات گوناگون را در شیوه تولید جامعه ولی اقتصاددانان کلاسیک در شیوه توزیع می‌دانند. به باور سوروکین، طبقات اجتماعی عبارتند از:- گروه‌هایی که از لحاظ حقوقی به روی همگان باز ولی در عمل نیمه‌بسته‌اند.- مبتنی بر همبستگی هستند.- باهم در تضاد یا تخاصم هستند.- تاحدودی سازمان یافته‌اند.- نسبت به وحدت خود تاحدودی آگاهی دارند.- از ویژگی جوامع غربی هستند.- توسط مجموعه‌ای از حقوق و وظایف به هم مرتبط هستند. به عقیده گورویچ، طبقات اجتماعی نه اجباری هستند و نه اختیاری بلکه گروه‌های واقعی هستند که با هم تضاد بنیادی دارند. فهرست مطالبفصل 10- جامعه شناسی قشرها و نابرابری‌های اجتماعیفصل 11- جامعه شناسی انحرافات اجتماعیفصل 12- جامعه شناسی صنعتیفصل 13- جامعه شناسی روستاییفصل 14- جامعه شناسی شهریفصل 15- جامعه شناسی کار و شغلفصل 16- جامعه شناسی سازمان‌هافصل 17- جامعه شناسی سیاسیفصل 18- زبان تخصصی 1و 2 علوم اجتماعیمنابع و مآخذ

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روایت های دانش دینی اجتماعی و نسبت آن با جامعه شناسی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روایت های دانش دینی اجتماعی و نسبت آن با جامعه شناسی

مقاله علمی و پژوهشی" روایت های دانش دینی اجتماعی و نسبت آن با جامعه شناسی " مقاله ای است در 32 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات جامعه شناسی اسلامی ، دانش دینی ، تبیین علمی ، تبیین دینی و تبیین جامعه شناختی مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته علوم اجتماعی

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته علوم اجتماعی

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته علوم اجتماعی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 90 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات جامعه‌شناسی توسعه 2- سئوالات جامعه‌شناسی ادبیات 3 – سئوالات بررسی مسائل اجتماعی ایران 4 – سئوالات جامعه‌شناسی روستایی 5 – سئوالات جامعه‌شناسی سیاسی 6 – سئوالات نظریه‌های جامعه‌شناسی 7 – سئوالات آمار و روش تحقیق پیشرفته (کمی و کیفی) شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

more_vert کتاب جرم شناسی کمی

ادامه مطلب

closeکتاب جرم شناسی کمی

شیوه های کمی، در پژوهش های دانش اجتماعی (به طور کلی) و در جرم شناسی/عدالت کیفری (به طور ویژه)، یک گرانیگاه به شمار می آیند. از هنگام پیدایش این گرایش، پژوهشگران شیوه های کمی گوناگونی را برای شرح خاستگاه ها، الگوها و پاسخ ها به بزه و بزهکاری برگزیده اند و این مسیر پژوهشی، اطلاعات توصیفی مهمی را پدید آورده که مبنای بسیاری از نظریه ها و سیاستگذاری های عمومی ]در حوزه های[ جرم شناسی/عدالت کیفری را شکل داده است. در ربع قرن گذشته، پیدایش و گسترش رایانه ها و برنامه های کاربردی پیشرفته، به رشد ابزارهای روش شناسی و آماری ای منجر شده که برای تبیین بسیاری از موضوعات پژوهشی جرم شناسی/عدالت کیفری به کاررفته اند. کوتاه سخن آنکه، هم اکنون حوزه جرم شناسی کمی به طور منظم، شگردهای کمی با هر میزان پیچیدگی را به کار می گیرد و نه تنها به پیشرفت های رخ داده در ساختارهای داده های طولی، تجربی و چندسطحی می پردازد، بلکه ملاحظه های روش شناختی یا ارزشیابی ماهوی موردنظر جامعه جرم شناسی/عدالت کیفری را نیز بررسی می کند.

more_vert کتاب جامعه شناسی

ادامه مطلب

closeکتاب جامعه شناسی

کتاب«جامعه شناسی» ویژه رشته انسانی به قلم مهدی کاردان(1344) شامل مجموعه سوالات کنکور سراسری از سال 88 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب جامعه شناسی (2)

ادامه مطلب

closeکتاب جامعه شناسی (2)

کتاب «جامعه شناسی(2)» ویژه رشته علوم انسانی به قلم مهدی کاردان شامل مجموعه سوالات امتحان نهایی آموزش پرورش سال سوم دبیرستان از سال 1392 تا 1394 در سه نوبت خرداد، شهریور و دی ماه همراه با پاسخنامه تشریحی می باشد. مطالعه این کتاب برای دانش آموزان مقطع سوم آموزش متوسطه به جهت آشنایی هر چه بیشتر با سوالات امتحان نهایی و نحوه طراحی آن پیشنهاد می شود.

more_vert کتاب جامعه شناسی

ادامه مطلب

closeکتاب جامعه شناسی

کتاب« جامعه شناسی» ویژه رشته علوم انسانی به قلم مهدی کاردان(1344) شامل مجموعه سوالات کنکور سراسری خارج از کشور از سال 88 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب نظریه های جامعه شناسی

ادامه مطلب

closeکتاب نظریه های جامعه شناسی

کتاب« نظریه های جامعه شناسی» ویژه رشته علوم اجتماعی به قلم مریم فروغیان(1361) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert کتاب مفاهیم حوزه های مختلف جامعه شناسی

ادامه مطلب

closeکتاب مفاهیم حوزه های مختلف جامعه شناسی

کتاب« مفاهیم حوزه های مختلف جامعه شناسی» ویژه رشته علوم اجتماعی به قلم سارا شریفی یزدی(1366) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخ‌نامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامه‌ای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه می‌شود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

more_vert نگاهی جامعه شناسانه به طبقه متوسط ایران

ادامه مطلب

closeنگاهی جامعه شناسانه به طبقه متوسط ایران

کتاب نگاهی جامعه شناسانه به طبقه متوسط ایران کتابی با محتوای علمی و جامعه شناسی تالیف دکتر پروین سازگار برای دانلود در بانک مقالات ایران قرار گرفته است

more_vert کتاب جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت

ادامه مطلب

closeکتاب جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت

کتاب جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت نوشته‌ی شراره حبیبی، به معرفی و بررسی مواردی از جمله کلیات جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت، جامعه و فرهنگ، نقش مدرسه و تعلم در تعلیم و تربیت و کاربرد جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت می‌پردازد. جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت دانشی است که جنبه‌های گوناگون تعلیم و تربیت جامعه را مطالعه و بررسی می‌کند و پدیده‌های مختلف اجتماعی مؤثر در تعلیم و تربیت را تفسیر می‌کند. به عبارت دیگر جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت علمی است که رابطه حیات اجتماعی را با تعلیم و تربیت بررسی می‌کند. موضوعاتی که در جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل موضوعاتی است مانند جامعه، فرهنگ، تعلیم و تربیت، معلم، تحولات اقتصادی، تحولات اجتماعی و موضوعاتی که در این مقوله جای می‌گیرد. بنابراین دیدگاه‌ها و نظریات گوناگون در جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت مطرح می‌شود. جامعه‌شناسی یکی از رشته‌های علوم اجتماعی است که زندگی اجتماعی را در جوامع تحول یافته با روش‌های علمی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد. دامنه جامعه‌شناسی وسیع و گسترده است و به بررسی و مطالعه جوامع به شکل‌های مختلف می‌پردازد. در مطالعه فرایندهای اجتماعی افراد به شکل فردی و هم به عنوان عضو گروه‌ها و نهادها و اصناف اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرند. جامعه‌شناسی به شاخه‌های متعدد تقسیم می‌شود. آنچه که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرد جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت است. جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت دانشی است که به توصیف روابط اجتماعی به طریق علمی می‌پردازد. فراگیری علم جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت برای افرادی که به نوعی با تعلیم و تربیت سروکار دارند (مانند معلمان، مربیان، مدیران آموزشی، اساتید و محققان تربیتی) در درک و شناخت دقیق فرایند تعلیم و تربیت سودمند است. در بخشی از کتاب جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت می‌خوانیم: خانواده اولین ساختار و الگو و یکی از عوامل مهم اجتماعی است همانند سایر عوامل اجتماعی به طور مداوم دست‌خوش تغییر و تحول گذشته است. در آغاز الگوی معمول خانواده گسترده بود. لذا امروز حرکت از خانواده‌های گسترده به سوی خانواده‌های هسته‌ای صورت پذیرفته است. البته این حرکت به صورت عمومی به تناسب وضعیت فرهنگی جوامع مختلف به‌وجود می‌آید و به تناسب وضعیت فرهنگی جوامع مختلف بوجود می‌آید و به همین دلیل آداب و رسوم و شیوه زندگی در جوامع مختلف با هم متفاوت است. خانواده اولین گروه اجتماعی است که فرد بدان ملحق می‌شود و اولین کارگزار جامعه‌پذیری در زندگی کودک است. کودک زبان را در خانواده می‌آموزد، ارزش‌ها و قواعد اخلاقی را یاد گرفته و روابط اجتماعی با دیگران را می‌آموزد. خانواده فیلتری است که عقاید، ارزش‌ها و نگرش‌های مربوط به فرهنگ جامعه را به شیوه بسیار اختصاصی و انتخابی به کودک ارائه می‌دهد. در چارچوب خانواده است که فرد اولین نقش‌های اجتماعی خود را می‌آموزد. او یاد می‌گیرد چه انتظاراتی از او دارد و باید چه نوع ارتباطی با دیگران داشته باشد. در چارچوب شرایط اجتماعی خانواده است که فرد به اولین خود انگاره از خویش‌ پی می‌برد. بدین‌سان کودک مجموعه‌ای از رفتارهای نقشی و خود انگاره خاصی که محصول تربیت او در محیط خانواده است، با خود به مدرسه می‌آورد. تجربه حضور کودک در مدرسه و ورود به گروه همسالان، ممکن است رفتارها و خود انگاره‌ی کودک را تغییر دهد و یا آن‌ها را تقویت کند. فهرست مطالبپیشگفتارفصل اول: کلیات جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتمقدمهتعریف جامعهتعریف جامعه‌شناسیتعریف جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتموضوع جامعه‌شناسیاهمیت جامعه‌‌شناسی تعلیم و تربیتسیر تکوینی جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتپیدایش و رشد جامعه‌شناسی در ایرانضرورت آموزش جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتاصول جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتاهداف جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتاهداف اجتماعی تعلیم و تربیت در ایرانتقسیم بندی جامعه‌شناسیروش‌های پژوهش در جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتفصل دوم: جامعه و فرهنگمقدمهتعریف جامعهتعریف فرهنگعناصر فرهنگجامعه و تعلیم و تربیتجامعه‌شناسی و تعلیم و تربیترابطه جامعه‌شناسی و تعلیم و تربیتفرهنگ و تعلیم و تربیتمعلم و فرهنگویژگی‌های فرهنگکارکردهای فرهنگتحولات فرهنگ و تعلیم و تربیتکارکردهای تعلیم و تربیتفصل سوم: تحولات اقتصادی و تعلیم و تربیتمقدمهتحولات اقتصادیتحولات اقتصادی و تعلیم و تربیتنقش تعلیم و تربیت در توسعه اقتصادیفواید اقتصادی تعلیم و تربیتفصل چهارم: تحولات اجتماعی و تعلیم و تربیتمقدمهتحولات اجتماعیتعلیم و تربیت در محیط اجتماعیتعلیم و تربیت و توسعه‌ی اجتماعیتعلیم و تربیت و تحرک اجتماعیتعلیم و تربیت و بحران اجتماعیجامعه‌شناسی نوآوری‌ها در تعلیم و تربیتنقش تعلیم و تربیت در رفع مشکلات اجتماعیفواید اجتماعی تعلیم و تربیتراهبردهای تربیتی برای مقابله با مشکلات اجتماعیفصل پنجم: کاربرد جامعه‌شناسی تعلیم و تربیتمقدمهکاربرد جامعه‌شناسی برای فردکاربرد جامعه‌شناسی برای گروه‌های اجتماعیکاربرد جامعه‌شناسی برای مؤسسات تعلیم و تربیتفصل ششم: نقش خانواده در تعلیم و تربیتمقدمهساختار خانوادهنقش خانوادهنقش خانواده در تعلیم و تربیتخانواده و تعلیم و تربیتفصل هفتم: نقش مدرسه و تعلم در تعلیم و تربیتمقدمهساختار مدرسهمحیط مدرسهوظایف مدرسهمدرسه آزمایشگاه جامعهنقش معلمحرفه معلمفصل هشتم: فلسیفه اجتماعی و تعلیم و تربیتمقدمهفلسفه تعلیم و تربیتفلسفه‌ی اجتماعی و تعلیم و تربیتفلسفه‌ی اجتماعی جامعه ایرانفلسفه‌ی اجتماعی ایران و تعلیم و تربیتاصول تعلیم و تربیت با توجه به فلسفه اجتماعی جامعهفلسفه اجتماعی تعلیم و تربیت چند کشور منتخبمنابع فارسیمنابع لاتینلغت نامه

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه شناختی سکولاریسم و پساسکولاریسم از منظر پیتربرگر

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه شناختی سکولاریسم و پساسکولاریسم از منظر پیتربرگر

مقاله علمی و پژوهشی" جامعه شناسی سکولاریسم و پساسکولاریسم از منظر پیتربرگر " مقاله ای است در 14 صفحه با 28 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات جامعه شناسی سکولاریسم و پساسکولاریسم از منظر پیتربرگر ، ساخت اجتماعی ،  تکثرگرایی و تکثرگرایی دینی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شناخت وبر ماتریالیست

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شناخت وبر ماتریالیست

مقاله علمی و پژوهشی" شناخت بعد دیگر وبر، وبر ماتریالیست " مقاله ای است در 14 صفحه با 19 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات شناخت وبر ماتریالیست ، ایده آلیست ، اقتصاد اسلام ،اخلاق اقتصادی ، جامعه شناسی، ماکس وبر و جامعه شناسی دین مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آسیب های اجتماعی و فیلمهای سینمایی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آسیب های اجتماعی و فیلمهای سینمایی

مقاله علمی و پژوهشی" آسیب های اجتماعی و فیلمهای سینمایی " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آسیب های اجتماعی و فیلمهای سینمایی ، سینمای دهه 70 ، سینمای دهه 80 ، جامعه شناسی سینما ، جامعه شناسی سینما ، تحولات اجتماعی ، نظریه بازنمایی ، جامعه شناسی انحرافات و نظریه کنترل اجتماعی اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روش شناسی تفسیری هایدگر

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روش شناسی تفسیری هایدگر

مقاله علمی و پژوهشی" روش شناسی تفسیری هایدگر " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات روش شناسی تفسیری هایدگر ، تأویل ، ساختار دازاین ، دور هرمنوتیک ، نامستوری و تفسیر هرمنوتیکی مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا

مقاله علمی و پژوهشی" روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا " مقاله ای است در 22 صفحه با 19 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا ، باطن ، ظاهر ، متشابه ، محکم ، هرمنوتیک خاص ، هرمنوتیک کلاسیک و هرمنوتیک مدرن مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert سئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

ادامه مطلب

closeسئوالات و پاسخنامه آزمون دکترای سال 98 رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته علوم سیاسی و روابط بین‌الملل که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 90 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات سیاست‌شناسی (مبانی علم سیاست، جامعه‌شناسی سیاسی، اندیشه‌های سیاسی، سیاست‌های تطبیقی) 2- سئوالات اصول روابط بین‌الملل سیاست خارجی جمهوری اسلامی 3 – سئوالات اندیشه‌های سیاسی غرب، اسلام و ایران 4 – سئوالات جامعه شناسی سیاسی (غرب و ایران) 5 – سئوالات نظریه های روابط بین‌الملل (نظریه‌های کلاسیک، جدید و اقتصاد سیاسی بین‌الملل) 6 – سئوالات روش‌شناسی (سیاسی، بین‌الملل و منطقه‌ای) شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید  

more_vert کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (1)

ادامه مطلب

closeکتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (1)

در کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (1)، تالیف محمد پورکار، کوشش گردیده که دانشجویان علوم اجتماعی با حوزه‌ها و مفاهیم اساسی جامعه شناسی آشنا گردند و برای آزمون کنکور کارشناسی ارشد و آزمون‌های داخلی دانشگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند. حوزه‌ها و مفاهیم جامعه‌شناسی از گسترده‌ترین بخش‌های رشته علوم اجتماعی و به‌ ویژه گرایش جامعه‌شناسی است؛ از آنجایی‌ که در کنکور کارشناسی ارشد، مطالعه کتب حوزه‌ها و مفاهیم جامعه‌شناسی - با وجود ضرورت اما گستردگی و تنوع آن زمان‌بر است. از این رو محمد پورکار، نوسندۀ این کتاب، چکیده و تست‌هایی مهم و استاندارد از این منابع را در 2 بخش (2 کتاب جداگانه) برای آسان‌‌سازی مطالعه و درک مفاهیم اساسی این حوزه‌ها تالیف نموده که هر بخش شامل 9 فصل جامعه‌شناسی است و هر یک از فصل‌ها شامل چکیده مطالب اصلی و 100 تست تالیفی (مجموعاً 900 تست) همراه پاسخنامه است. دانشجویان مربوطه می‌توانند جهت خودآزمایی خود با تست‌های کتاب حاضر، به دانسته‌های خود در بخش حوزه‌ها و مفاهیم جامعه‌ شناسی بیافزایند. این کتاب در آسان‌‌سازی مطالب، انتقال مفاهیم و تحکیم آموخته‌ها برای دانشجویان عزیز، گامی محکم است. در بخشی از کتاب گلچین حوزه‌ها و مفاهیم جامعه شناسی (1) می‌خوانیم: واژه ارتباط (communication) از ریشه لاتین به معنای اشتراک گرفته شده‌ است و در فارسی به معنای پیوستگی، بستگی و پیوند کاربرد دارد. واژه ارتباط در دایره‌‌المعارف عمومی فیشر چنین تعریف شده‌ است: «ارتباط در مفهوم گسترده آن، برای بیان هر نوع انتقال اطلاعات به کار می‌رود.» از ارتباط تعاریف دیگری نیز آمده‌است که عبارتند از: ادوین اِمِری: ارتباط عبارت از فن انتقال اطلاعات و افکار و رفتار انسانی از یک فرد به شخص دیگر است. رشیدپور: ارتباط را جریانی می‌داند که طی آن، دو نفر یا بیشتر از طریق کاربرد پیام‌هایی که معنایشان برایشان یکسان است به تبادل افکار، احساسات، نظرها و عقاید خود می‌پردازند. ویلبر شرام: مفهوم ارتباط در واقع هماهنگ‌شدن فرستنده و گیرنده در رابطه با یک پیام ویژه است. ژان مزون نو: ارتباط به معنای وسیع، مبادله پیام‌هاست و با الهام از مدل لاسول، هفت پرسش را مطرح می‌کند:1-چه کسی می‌گوید؟2-چه می‌گوید؟3-به چه کسی می‌گوید؟4-کجا می‌گوید؟5-چگونه می‌گوید؟6-برای چه می‌گوید؟7-با چه تاثیری می‌گوید؟ جرج جرنبر: ارتباط را به مفهوم کنش متقابل اجتماعی براساس پیام می‌داند. فهرست مطالبپیشگفتارفصل 1: مبانی جامعه‌شناسی (چکیده)1/1- مقدمه2/1- پژوهش جامعه‌شناختی و روش‌های آن3/1- فرهنگ4/1- منزلت و نقش5/1- اجتماعی‌ شدن و شخصیت6/1- گروه‌های اجتماعی7/1- نهادهای اجتماعی8/1- خانواده9/1- نظارت اجتماعی10/1- انحرافات اجتماعی11/1- طبقات اجتماعی12/1- تحرک اجتماعی13/1- جمعیت و بوم‌شناختی14/1- اجتماع روستایی و اجتماع شهری15/1- رفتار جمعی16/1- سازمان‌های رسمی17/1- قدرت اجتماعی18/1- جنبش‌های اجتماعی19/1- دگرگونی اجتماعیتست‌های فصل 1- مبانی جامعه‌شناسیپاسخنامه فصل 1- مبانی جامعه‌شناسیفصل 2: جامعه‌شناسی عمومی (چکیده)1/2- اصول و کلیات 2/2- سیر تحول جامعه‌شناسی3/2- روش‌های تحقیق در جامعه‌شناسیتست‌های فصل 2- جامعه‌شناسی عمومیپاسخنامه فصل 2- جامعه‌شناسی عمومیفصل 3: جامعه‌شناسی گیدنز (چکیده)1/3- مسائل و دیدگاه‌ها2/3- فرهنگ و جامعه3/3- اجتماعی‌ شدن و دور زندگی4/3- همنوایی و کجروی5/3- قشربندی و ساخت‌ طبقاتی6/3- سیاست، حکومت و دولت7/3- نهادهای اجتماعی: خانواده، خویشاوندی و ازدواجتست‌های فصل 3- جامعه‌شناسی گیدنزپاسخنامه فصل 3- جامعه‌شناسی گیدنزفصل 4: تغییرات اجتماعی (چکیده)1/4- مسائل جامعه‌شناسی تاریخ‌گرا2/4- عوامل مسلط تغییر اجتماعی از نظر جامعه‌شناسان3/4- کارگزاران (نخبگان) تغییر4/4- جنبش‌های اجتماعی5/4- صنعتی‌شدن، توسعه و نوسازی از عوامل مهم تغییرات اجتماعی6/4- سیستم استعماری و استعمارزدایی7/4- فرایند انقلابیتست‌های فصل4- تغییرات اجتماعیپاسخنامه فصل 4- تغییرات اجتماعیفصل 5: جامعه‌شناسی آموزش و پرورش (چکیده)1/5- کلیات2/5- آموزش و پرورش به عنوان نهاد اجتماعی3/5- کارکردهای آموزش و پرورش4/5- جامعه‌پذیری5/5- پرورش سیاسی6/5- آموزش و پروش و تغییر اجتماعی7/5- آموزش و پرورش و قشربندی اجتماعی8/5- رویکردها و نظریه‌های جامعه‌شناختی آموزش و پرورشتست‌های فصل 5- جامعه‌شناسی آموزش و پرورشپاسخنامه فصل 5- جامعه‌شناسی آموزش و پرورشفصل 6: جامعه‌شناسی خانواده (چکیده)1/6- مفاهیم اساسی2/6- نظریات مربوط به تکوین و تحول خانواده3/6- معیارهای طبقه‌بندی خانواده4/6- کارکردهای خانواده5/6- خویشاوندی6/6- نظام‌های خویشاوندی7/6- شبکه‌های خویشاوندی8/6- ازدواج و طلاق9/6- نظام‌های زناشویی10/6- همسرگزینی و همسان‌گزینیتست‌های فصل 6- جامعه‌شناسی خانوادهپاسخنامه فصل 6- جامعه‌شناسی خانوادهفصل 7: جامعه‌شناسی توسعه (چکیده)1/7- تعریف توسعه و مفاهیم مربوط به آن2/7- پیشگامان توسعه3/7- نظریه‌های جامعه‌شناسی توسعه6/7- فرایند توسعه در ایرانتست‌های فصل 7- جامعه‌شناسی توسعهپاسخنامه فصل 7- جامعه‌شناسی توسعهفصل 8: جامعه‌شناسی انقلاب (چکیده)1/8- مقدمه و فرانگرش2/8- ابعاد تحول انقلابی3/8- تئوری‌ها ومدل‌های تحلیل انقلاب4/8- مدل و تئوری مارکس درباره انقلاب5/8- تئوری‌های مارکسیستی انقلاب6/8- رویکرد کارکردگرایانه در زمینه انقلاب7/8- تئوری جامعه توده‌وار8/8- رویکردهای روان‌شناسانه در زمینه انقلابتست‌های فصل 8- جامعه‌شناسی انقلابفصل 9: جامعه‌شناسی ارتباطات (چکیده)1/9- دیدگاه‌هایی پیرامون مفهوم ارتباط2/9- پیشینه پژوهش در زمبنه ارتباطات سیاسی3/9- دیدگاه‌های پیشگامان و راهگشایان ارتباط جمعی4/9- نقش وسایل ارتباط جمعی5/9- اثرات وسایل ارتباط جمعیتست‌های فصل 9- جامعه‌شناسی ارتباطاتپاسخنامه فصل 9- جامعه‌شناسی ارتباطاتمنابع و مآخذ