
کتاب« روانشناسی عمومی» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم راضیه جعفری(1359) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

کتاب« روانشناسی بالینی» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم ابوالفضل زارعی(1370) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

کتاب« روانشناسی رشد» ویژه کارشناسی ارشد مجموعه روانشناسی(1) به قلم نفیسه مطلق(1369) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

کتاب« روانشناسی مرضی و کودکان استثنایی» ویژه مجموعه روانشناسی(1) به قلم سعید اردستانی(1370) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 86 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

کتاب« روانشناسی» ویژه رشته علوم انسانی به قلم حسن قاسم زاده(1359) شامل مجموعه سوالات کنکور سراسری از سال 88 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

کتاب« روانشناسی» ویژه رشته علوم انسانی به قلم حسن قاسم زاده(1359) شامل مجموعه سوالات کنکور سراسری خارج از کشوراز سال 88 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

کتاب«روانشناسی تربیتی» ویژه مجموعه علوم تربیتی (1) به قلم صابر عبدالملکی(1365) و رقیه ذباح(1337) شامل مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد از سال 85 تا 94 میباشد. در بخش پاسخنامه تشریحی این کتاب علاوه بر ذکر شماره فصل، صفحه و سایر جزئیات، درسنامهای جامع پیرامون موضوع مورد سؤال ارائه میشود که به غیر از پاسخ سوال مربوطه، سعی شده است به بررسی سایر گزینه ها نیز پرداخته شود.

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، آمار و روش تحقیق کمی ،کیفی و آمیخته و آسیب شناسی روانی کودک ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

مقاله علمی و پژوهشی" روانشناسی،حکومت مندی و نولیبرالیسم " مقاله ای است در 32 صفحه با 38 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات روانشناسی،حکومت مندی و نولیبرالیسم ، خودتنظیمی ، سیاست زدایی ، اجتماع زدایی و میشل فوکو مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.
برخلاف روانشناسی سنتی که بیشتر بر روی علل و نشانه های بیماری های روحی و روانی و اختلالات عاطفی تمرکز دارد، روانشناسی مثبت بر روی صفات، الگوهای فکری، رفتارها و تجاربی که به تفکر منجر می شوند و می توانند کیفیت زندگی روزمره فرد را بهبود ببخشند، تاکید دارد. این موارد ممکن است در برگیرنده خوش بینی، معنویت، امیدواری، خوشبختی، خلاقیت، پشتکار، عدالت و اراده آزادانه باشد. روانشناسی مثبت در مورد کاوش نقاط قوت فرد است و به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف، بر روی نقاط مثبت فرد تاکید می کند. هدف از این نوع روانشناسی جایگزین کردن اشکال سنتی درمان با اشکال مدرن نیست بلکه می خواهد تعادل بهتر و بیشتری در فرایندهای درمانی فراهم آورد. این نوع روانشناسی چه زمانی مورد استفاده قرار می گیرد؟روانشناسی مثبت را می توان بر روی کودکان و بزرگسالان در مراکز آموزشی و مراکز مراقبت از سلامت روحی و روانی اعمال کرد و به عنوان تمرینات مشاوره شخصی نیز از آن بهره برد. برای روانشناسی مثبت خارج از حوزه تمرینات درمانی همچون مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسب وکارها، فضای بازی وجود دارد. چه انتظاری باید از این نوع روانشناسی داشته باشیم؟روانشناسی مثبت اغلب به عنوان علم خوشحالی و شاد زیستن در نظر گرفته می شود. یکی از سوالاتی که روانشناسان این حوزه تلاش دارند به آن پاسخ دهند این است: آیا فرد می تواند همزمان هم شاد باشد و هم واقعی و منطقی فکر کند؟ با اینکه روانشناسی مثبت مشکلات موجود در جهان و در افراد را تایید می کند اما بر این باور است که فرد هنوز هم می تواند در چنین شرایطی خلاق، معنی گرا و شاد زندگی کند و به رضایت خوبی دست یابد. هدف از این طرز تفکر به حداقل رساندن افکار و رفتار منفی در افراد و توسعه طزر فکر خوش بینانه است که می تواند زندگی فردی، حرفه ای و اجتماعی فرد را بهبود ببخشد. مشاوران و درمانگران این حوزه از انواع مختلف تجربیات و تداخلات برای کمک به افراد استفاده می کنند تا بتوانند آن ها را در مورد نقاط قوت خود آگاه سازند و بتوانند صفات و نقاط قوتشان را تقویت کنند. این نوع روانشناسی چگونه کار می کند؟رواشناسی مثبت و حرکت آن از سال ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ آغاز شد. این موضوع با معرفی رویکرد انسانی تر برای درمان شروع به کار کرد. بعد از این معرفی، روانشناسان به این نتیجه رسیدند که بررسی اسیب های موجود در فرد نمی تواند کمکی به او بکند و او را از مشکلات روحی و روانی باز دارد. در اواخر سال ۱۹۹۰ روانشناسی به نام مارتیت سلیگمن به این نتیجه رسید که برای پیشگیری از بروز بیماری های روحی، محققان و شرکت کنندگان باید به دنبال بررسی نقاط قوت افراد باشند و تنها بر روی نقاط منفی و نقاط ضعف او تمرکز نکنند. او به این نتیجه رسید که بررسی و بهبود صفات شخصیتی مثبت یک فرد می تواند او را در برابر بروز بیماری های روحی و روانی بیمه کند. به همین خاطر پیشنهاد کرد که روانشناسی موفقیت آمیز در آینده نباید تنها بر روی مشکلات فرد تمرکز کند و باید قدرت و نقاط قوت فرد را نیز مدنظر داشته باشد و بر روی بهبود آن ها تمرکز نماید. او تمریناتی را در حوزه خوشحالی و شادی پیشنهاد کرد که می توان از آن ها در افرادی که افسردگی، اضطراب یا مشکلی دارند استفاده نمود. در روانشناسی مثبت باید به دنبال چه چیزی باشیم؟علم روانشناسی مثبت را می توان در همه سطوح مربیگری، مشاوره و روان درمانی به کار برد. به دنبال فرد حرفه ای متخصص و آگاه به علم روانشناسی مثبت بگردید. علاوه بر یافتن فردی که پس زمینه آموزشی مثبتی دارد، باید به دنبال درمانگری باشید که با او راحت هستید و می توانید مشکلات شخصی خود را با او در میان بگذارید. منبع: مجله سلامت

مقاله علمی و پژوهشی " ویژگیهای زندگی مطلوب در روانشناسی مثبت و مقایسه آن با زندگی مطلوب در منابع اسلامی " مقاله ای است در 14 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث زندگی مطلوب، روانشناسی مثبت، شادکامی، حیات طیبه، سعادت، عصر ظهور، منابع اسلامی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از انجام این پژوهش، بررسی ویژگیهای زندگی مطلوب از دیدگاه روانشناسی و اسلام و مقایسه بین آنهاست که با روش توصیفی- تحلیلی صورت گرفته است. زندگی مطلوب از دیدگاه روانشناسان مثبت، از دو دیدگاه کلی لذتگرا و سعادتگرا مورد بررسی قرار گرفته است. امروزه روانشناسی مثبت، رویکردی سعادت گرا به زندگی مطلوب داشته و بر منش و فضیلت های فردی تاکید کردهاند و مراحلی را برای تحقق زندگی مطلوب برشمردهاند. افرادی که به تمام مراحل زندگی مطلوب، نائل شوند به خود شکوفایی رسیدهاند. آنچه برای طی کردن مراحل مختلف زندگی مطلوب لازم است، استفاده از کارکرد بهینه و بهره گیری از تمام استعدادها در جهت شکوفایی و دستیابی به تواناییهای بالقوه افراد میباشد. زندگی مطلوب از دیدگاه اسلام، در گسترهای وسیعتر از آنچه در روانشناسی مثبت وجود دارد، طرح شده است؛ در دیدگاه اسلام، زندگی انسان دارای دو سطح دنیوی و اخروی است که ارتباط تنگاتنگی هم با یکدیگر دارند. زندگی مطلوب در منابع اسلامی، بر محور سعادت شکل میگیرد و افراد به هر اندازه که از اسباب سعادت بهرمند باشند، به همان میزان از زندگی مطلوب دنیوی و اخروی برخوردار خواهند بود. البته تحقق کامل اسباب سعادت دنیوی و عوامل زمینه ساز زندگی مطلوب اخروی، در دوره ای خاص از زندگی بشر- به خاطر تحولات عمیقی که در این دوره اتفاق میافتد- امکان دارد که از آن به دوره ظهور امام زمان (عج) یاد میشود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشکده روانشناسی این دانشگاه از انتخابهای اول رتبه های برتر کنکور سراسری است و همواره استادان مطرحی در این دانشکده مشغول تدریس بوده اند. سعدالدین نصیری قیداری در مراسم رونمایی از سردیس های اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اظهار کرد: در این مراسم فرهنگی افراد دانشگاهی بسیاری در آن حضور دارند؛ چرا که تولید علم اهمیت بسیاری دارد.وی در محل دانشگاه شهید بهشتی افزود: این دانشگاه ۲۰ هزار دانشجو، ۹۰۰ عضو هیات علمی، هزار و ۵۰۰ کارمند و ۹ دانشکده و ۱۰ پژوهشکده مرکزی دارد و دانشگاهی مهم با اهداف بزرگ است.رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی یکی از دانشکده های خوشنام کشور است که جوانان در سطح کشور علاقهمند تحصیل در آن هستند.نصیری قیداری خاطر نشان کرد: امروز اسامی علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و غلامحسین شکوهی در دانشکده ماندگار می شود تا دانشجویان وقتی که وارد دانشکده می شوند بدانند آنها پدران و مادران گذشته و پایهگذاران علوم جدید بودند. وی افزود: در ایران این بزرگواران خون دل خوردند تا علوم تربیتی و روانشناسی توسعه یابد که با توجه به شرایط و امکانات گذشته کار ساده ای نبوده است. جامعه همچنان به پیشکسوتان عرصه علم نیازمند است شهردار تهران نیز در سخنانی در این مراسم گفت: پیشکسوتان که در عرصه تولید علم زحمت کشیدند، باید ارج نهاده شوند؛ چرا که همچنان به چنین افرادی در جامعه نیاز است.پیروز حناچی اظهار کرد: در کنار علم جدید توجه به دانش بومی و دانشمندان بومی اهمیت بسیاری دارد.وی افزود: این حس حضور در فضای دانشگاه، آموزش و پژوهش قابل تعویض و جبران نیست. بشر در عصر فناوری با توسعه علم و فناوری با موضوعات بسیاری مواجه است که این موضوع باید به گونه ای در کلاس های درس دانشجویی جبران شود. شهردار تهران ادامه داد: معمولا دانشجویان معماری خلاء علوم بومی را در عصر فناوری حس کرده اند. توسعه فناوری عمق دانش را برای دانشجویان کاهش داده است.وی در باره اهمیت ساخت سردیس های استادان پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی گفت: آنها اولین دانش آموختگان دکترای این رشته در ایران و گروه علوم تربیتی در دانشگاه تهران بودند و در واقع این رشته را بنیان نهادندحناچی با اشاره به اینکه پیشکسوتان این رشته آموزش و پرورش نیز خدمت های بسیاری به جامعه کرده اند، گفت: این افراد تاثیر گذار کتاب های بسیاری را چاپ کرده اند. حضور موثر آنها از نکات مهم در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی بود. آیین نکوداشت و رونمایی از سردیس های علی محمد کاردان، پری رخ دادستان و غلامحسین شکوهی، اساتید پیشکسوت علوم تربیتی و روانشناسی امروز در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس نوشتهی لئونور ام. تی. درویل سعی شده، اصول عملی روانشناسی و کاربرد آن در کلاس درس برای معلمان تشریح شود. هدف لئونور ام. تی. درویل از نوشتن کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس آن بوده است که تلاشی را در ارائه واقعیتهای بنیادی روانشناسی تربیتی به طریقی صورت دهد که دانشجویان پی ببرند که استفاده از حس مشترک در کاربرد روانشناسی در تدریس لازم است، و مهم است که با هر کودک به عنوان یک فرد رفتار شود. کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس (The Use of Psychology in Teaching) در اصل برای آنهایی که انگلیسی زبان دومشان است در نظر گرفته شده است، در عین حال امید است برای کسانی که برای معلمی آموزش میبینند نیز تا حدودی مفید باشد. به طور کلی تدریس در کلاس درس، یک فعالیت آگاهانه و برنامهریزی شده است که توسط معلم در جهت نیل به اهداف خاصی طراحی و تدوین میشود. معلم برای کسب موفقیت درتدریس باید از نظریههای نوین آموزشی، رواشناسی یادگیری و تربیتی، اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشد. روش تدریس معلم باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی های دانشآموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیتهای آموزشی خود، دانشآموزان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت کند. اگر معلم خواهان آن است که کارآیی و موفقیت بیشتری در تدریس داشته باشد، باید ضمن مهارت و تسلط بر محتوای درسی به نکات ظریف و حساس روانشناسی (یادگیری و تربیتی) به طور دقیق توجه کند. در بخشی از کتاب کاربرد روانشناسی در تدریس میخوانیم: خود درگیری میتواند برای یادگیری مشوقی نیرومند باشد. در بعضی مواقع اگر بتوانیم شخص را متقاعد سازیم که وی مخصوصاً برای انجام کاری انتخاب شده یا اینکه وی در این گونه کارها از استعداد و توانایی ویژهای برخوردار است، موجب خود درگیری وی در آن کار خواهیم شد. گاهی اوقات هم با این وسیله که شخص باور کند انجام کاری که به وی محول گردیده مستلزم صفتی است که آن را دوست داشته و تحسین میکند، میتوان خود درگیری را در وی ایجاد نمود، یعنی ممکن است شخص ساعتها کار بیهوده و کسل کنندهای را تحمل کند تنها به خاطر این که به وی گفته شده است که این یک آزمون پشتکار و استقامت است. فهرست مطالبپیشگفتار مترجمپیشگفتار مؤلففصل 1: روان شناسی یا حس مشترکفصل 2: دانستن چیزی را که آموزش میدهیمفصل 3: توانایی و کوششفصل 4: خودداری از دیدنفصل 5: تجربه، آها!فصل 6: "چرا فراموش میکنند؟"فصل 7: ارزش آموختنفصل 8: کلمات، معانی و سوء تفاهم هافصل 9: فکر کردن و انجام دادنفصل 10: چه چیز زندگی را باارزش میکند؟فصل 11: تحت تأثیر قراردادن اشخاص دیگرفصل 12: مشکلات و اکتشافاتفصل 13: آزمودنفصل 14: عقب افتاده، تنبل و کندذهنفصل 15: رشد و رفتارفصل 16: شخصیت و تربیتفصل 17: "مطالعه و بررسی یک کودک" را چگونه انجام دهیمپیوستدرباره غرائز چی؟واژه نامه توضیحی انگلیسی- فارسیواژه نامه انگلیسی- فارسی

صادر کردن پروفایل روانشناسی بر اساس ویژگیهای آناتومیک به طور کلی چیزی نیست که این روزها چندان قابل اعتماد باشد، اما با این حال این الگوها هنوز هم علاقه مندان و طرفداران خودش را دارد و تئوریهای قدیمی نیز معمولا با افکار عمومی عجین شدهاند، ضمن اینکه برخی از آنها شهودی هستند. اندومورف اندومورف از نظر فیزیکی تقریبا چاق و گرد است، باسن پهن و شانههای گرد دارد که ترکیبی گلابی شکل به او میدهد. چربی نسبتا زیادی در سراسر بدنش دارد، مثلا در بالای بازو و رانها. قوزک پا و مچ دستهایش نسبتا لاغر است که به برجستهتر نشان دادن قسمتهای دیگر بدنش کمک میکند. اندومورف از نظر روانشناسی: اجتماعی عاشق تفریح عاشق غذا پرتحمل آرام و متین خوشخو خونسرد عاشق راحتی و آسایش و نیازمند محبت و مهربانی اکتومورف اکتومورف نقطهی مقابل اندومورف است و از نظر فیزیکی شانه و باسن کوچکی دارد، صورت کشیده و لاغر با پیشانی بلند، قفسه سینه و شکمی کوچک و لاغر دارد، پاها و بازوهایش لاغر است و چربی بسیار کمی در بدنش دارد. اکتومورف ممکن است به اندازهی اندومورف غذا بخورد اما انگار هیچ وقت وزن اضافه نمیکند. اندومورف از نظر روانشناسی: خجالتی و کمرو گوشه گیر درونگرا خویشتن دار اضطراب اجتماعی دارد هنرمند پراحساس خوددار در برابر هیجانات و متفکر مزومورف تیپ بدنی مزومورف چیزی بین اندومورف و اکتومورف است. مزومورف از لحاظ فیزیکی ایده آلتر هستند؛ سر بزرگ، شانههای پهن و کمری باریک دارند (اندام مثلث شکل)، بدنشان عضلانی است، ساعد و رانهای قوی دارند و چربی کمی در بدنشان وجود دارد. مزومورفها معمولا بهترین پتانسیل را برای تناسب اندام دارند. مزومورف از نظر روانشناسی: ماجراجو شجاع و نترس بیتفاوت نسبت به فکر و خواستهی دیگران حاضر جواب و بیملاحظه مشتاق نسبت به فعالیت بدنی اهل رقابت تمایل به قدرت و سلطه داشتن و عاشق خطر کردن خب حالا که چی؟! صادر کردن پروفایل روانشناسی بر اساس ویژگیهای آناتومیک به طور کلی چیزی نیست که این روزها چندان قابل اعتماد باشد، اما با این حال این الگوها هنوز هم علاقه مندان و طرفداران خودش را دارد و تئوریهای قدیمی نیز معمولا با افکار عمومی عجین شدهاند، ضمن اینکه برخی از آنها شهودی هستند. بهترین کاری که میتوان کرد این است که از این الگوها به عنوان تست استفاده شود. وقتی کسی را ملاقات میکنید که به نظر میرسد از لحاظ فیزیکی، طبق ویژگیهای گفته شده اندامی متناسب و مطلوب دارد، خوب است کنجکاو شوید و ببینید آیا پروفایل روانشناسی او با چیزهایی که در بالا گفته شد تا چه حد جور است. اما اگر اینطور نبود، به دنبال راههای دیگری برای شناختن این آدم باشید! منبع: برترین ها

روانشناسی رنگ ها، اثرات عاطفی و ذهنی رنگ ها روی انسان ها در تمامی جنبه های زندگی است. ناگفته نماند که در فرهنگ های مختلف تفسیر، معنی و درک رنگ ها متفاوت است. استفاده از روانشناسی رنگ ها در زندگی روزانه آیا می دانستید محیطی که در آن زندگی می کنید روی احساسات و وضعیت ذهنی شما تاثیر می گذارد؟ آیا تا به حال توجه کرده اید که بعضی مکان ها شما را خشمگین می کنند اما بعضی مکان ها آرامش می دهند؟ یکی از عوامل ایجاد چنین تاثیراتی تاثیر رنگ های محیط است. در هنر درمانی رنگ ها در ارتباط با احساس فرد هستند و روی وضعیت جسمی و ذهنی او تاثیر می گذارند. تحقیقات نشان داده است کسانی که به دنبال رنگ قرمز هستند در اثر این رنگ ضربان قلب افزایش پیدا می کند و منجر به افزایش آدرنالین در جریان خون می شود. در رابطه با اثرات روانی رنگ ها آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم: رنگ های گرم و رنگ های سرد. رنگ های گرم مثل قرمز، زرد و نارنجی باعث ایجاد احساساتی چون آسایش و خصومت و عصبانیت می شود. رنگ های سرد مثل سبز، آبی و بنفش احساس آرامش و به همان اندازه احساس غم و ناراحتی ایجاد می کند. روانشناسی رنگ ها روانشناسی رنگ ها را می توان در زندگی روزانه به کار برد. به عنوان مثال اگر تصمیم گرفته اید که دیوارهای اتاق خانه را رنگ کنید به توضیحات زیر که درباره رنگ ها و تاثیرات روانی آن ها آمده است توجه کنید. روانشناسی رنگ های سرد اگر می خواهید خلاقیت داشته باشید و به سیناپس های مغزی کمک کرده باشید از رنگ بنفش استفاده کنید. بنفش با ترکیب آبی و بنفش بین احساس آرامش و انگیزش که مشوق خلاقیت هستند تعادل ایجاد می کند. بنفش روشن در محیط آرامش ایجاد می کند و تنش را از بین می برد. استفاده از این رنگ در فضای خانه و دفتر کار عالی است. اگر به دنبال یک محیط آرام هستید از رنگ های سبز یا آبی استفاده کنید. این رنگ های سرد آرام بخش هستند. از نظر علمی ثابت شده است که چشم ها مستقیما روی رنگ سبز با شبکیه متمرکز می شود و این باعث می شود به ماهیچه های چشم کمتر فشار بیاید. از رنگ آبی در اتاق های پر رفت و آمد و اتاق هایی که ساعات زیادی را در آن می گذرانید استفاده کنید. رنگ آرام بخش آبی سرعت تنفس و فشار خون را کاهش می دهد. اتاق خواب بهترین مکان برای استفاده از این رنگ آرام بخش است. روانشناسی رنگ های گرم اگر می خواهید فضایی پر شور و هیجان ایجاد کنید یا اشتهای میهمان ها را بالا ببرید از رنگ های زرد و نارنجی استفاده کنید. این رنگ ها با غذا در ارتباط هستند و باعث می شوند شکم تان به غرغر بیفتد. به همین دلیل رستوران ها بیشتر از این رنگ ها استفاده می کنند. در استفاده از این رنگ ها باید بسیار مراقب باشید زیرا رنگ های زرد و نارنجی نور زیادی را منعکس می کنند و چشم را تحریک می کنند. در نتیجه منجر به ناراحتی چشم ها می شوند. اگر رژیم دارید و کالری غذاها را محاسبه می کنید شاید دلتان نخواهد که از این رنگ ها در آشپزخانه خود به کار ببرید. روانشناسی رنگ در تبلیغ و بازاریابی روانشناسی رنگ ها در تبلیغ و بازاریابی تاثیر زیادی دارد. بیشتر کمپانی ها تحقیقات زیادی در این زمینه انجام می دهند تا از آن ها استفاده درستی در تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند. آن ها از رنگ ها برای ایجاد حس گرسنگی، حس اعتماد، آرامش یا انرژی و خیلی چیزهای دیگر استفاده می کنند. تاثیرات روانشناسی رنگ ها تمام رنگ های اصلی مفهوم و تاثیرات متفاوتی دارند که در این جا به چند نمونه از تاثیرات رنگ ها اشاره شده است. سفید: پاکی معصومیت تمیزی عزاداری (در بعضی از فرهنگ ها) سیاه: اعتبار نیرو قدرت هوش و ذکاوت لاغری مرگ و عزا (در بعضی فرهنگ ها) خاکستری: بیطرف بی انتها اهل عمل قرمز: عشق مهربانی گرما آرامش انرژی هیجان قوت زندگی خون نارنجی: شاد پر انرژی هیجان اشتیاق گرما ثروت کمال تغییر انگیزش زرد: شادی خنده گرما خوش بینی گرسنگی قوت ناامیدی عصبانیت جلب توجه سبز: طبیعت پیشرفت پول سلامت حسادت آرامش توازن آرامش باروری آبی: آرامش سرما دانش و معرفت وفاداری حقیقت تمرکز از بین برنده اشتها بنفش: ثروت کمال معرفت کامیابی معنوی احترام معما قهوه ای: قابل اعتماد استوار دوستی ناراحتی گرما آرامش امنیت طبیعت عزاداری (در بعضی فرهنگ ها) صورتی: عشق مهربانی آرامش هیجان منبع: بدونیم

دفترچه سئوالات آزمون تخصصی دکترای سال 98 رشته روانشناسی تربیتی که از سوی سازمان سنجش برگزار شده است دارای 80 سئوال با موضوعات زیر است: 1– سئوالات آمار و روش تحقیق (کمی، کیفی) 2- سئوالات روانشناسی تربیتی 3 – سئوالات یادگیری و انگیزش 4 – سئوالات سنجش و اندازهگیری شما کاربران عزیز می توانید دفترچه کامل سئوالات آزمون را به همراه پاسخنامه آزمون از طریق لینک زیر دریافت نمائید

روانشناسی بیش از صدها سال به عنوان یکی از رشتههای اصلی فلسفه در مراکز علمی ایران تدریس میشده است و بر خلاف تصور، ریشه دیرینهای در این سرزمین دارد. نمیتوان به راحتی از کنار اندیشه رازی، ابنسینا و ناصرخسرو و تا این اواخر ملاصدرا گذشت و به آثار آنان در توجه به این علم نپرداخت. آثاری که مبین مباحث اساسی روانشناسی اعم از احساس و ادراک و تفکر و تخیل و عاطفه و تواناییهای ذهنی است. تا اوایل دهه چهل به رغم شکوفایی این علم پس از انقلاب صنعتی در اروپا در ایران فعالیت چشمگیری دیده نشد و پس از آن از سرآغاز دهه چهل روانشناسی در ایران دارای شناسنامه سازمانی شد. در سالهای اخیر روانشناسی ایران از لحاظ تعدد کتابهای علمی پیشرفت چشمگیری نموده و از لحاظ کاربردی و پژوهشی آغاز خوبی را شروع نموده است و در دنیای پژوهش و جست و جوی علمی روانشناسی، موضوعات متعدد و متنوعی مطرح شده است. یکی از مهمترین مراحل انجام پژوهش، تهیه گزارش و انتشار یافتهها است. بنابراین وظیفه پژوهشگر با انجام مطالعه و گردآوری یافتههای علمی و بایگانی کردن آنها پایان نمییابد بلکه باید نتایج پژوهش خود را در اختیار جامعه علمی قرار دهد. بدین ترتیب هدف از ترجمه اثر حاضر، دسترسی پژوهشگران و متخصصان به مجموعهای از دستورالعملهای یکسان در تدوین گزارش نتایج یک پژوهش علمی بوده است تا بتوانند با رعایت اصول و نکات یکسان و منطقی، یافتههای مطالعات خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند. کتاب حاضر ترجمه ویرایش ششم راهنمای انتشار انجمن روانشناسی آمریکاست که در سال 2010 منتشر شد. این کتاب به صورت کامل و همراه با جزئیات دقیق، اصول صحیح نگارش و گزارشدهی نتایج پژوهشهای علوم رفتاری و اجتماعی را آموزش میدهد. این شیوه یکساننویسی به بهترین نحو ممکن کمک میکند که یافتههای پژوهشهای جدید به شیوه منظم و دقیق و منطقی و به سرعت در اختیار علاقمندان و پژوهشگران و متخصصان قرار داده شود و با آموزش رعایت موازین اصولی و علمی و رهنمودهای لازم در مورد رعایت اصول اخلاقی در پژوهش با سبک و نحوه جدید در درک بهتر مسائل آشناتر میکند. این کتاب به نحوه نگارش و گزارش مقالهها در مجلات علمی، رعایت قواعد نگارشی و ویرایشی، استفاده مؤثر و مناسب از عناصر گرافیکی، شکلها و نمودارها، جدولها، نحوه نوشتن منابع و ارجاعات درونمتنی و ارائه نمونههای راهنما که بر طبق دستورالعمل انجمن روانشناسی آمریکا تنظیم شده است، پرداخته و کمک میکند که پژوهشگران با زبانی واحد و مشترک با هم مرتبط شوند. همچنین اثر حاضر بهترین دستورالعمل ساده و کاربردی برای دانشجویان در تدوین پایاننامه، و محققان، متخصصان و استادان در تدوین گزارش نهایی طرحهای تحقیقانی و چاپ مقالههای داخلی و خارجی است. فهرست مطالبفصل 1 : اصول نوشتن در علوم رفتاری و اجتماعیفصل 2 : ساختار و محتوای مقالهفصل 3 : نوشتن واضح و دقیقفصل 4 : روشها و دستورالعملهای سبکفصل 5 : نمایش نتایج رهنمودهای کلی در مورد جدولها و شکلهافصل 6 : ارجاع دادن به منابعفصل 7 : نمونههایی از منبع نویسیفصل 8 : فرآیند انتشار

مقاله علمی و پژوهشی " تعهد وکیل به صداقت در دادرسی عادلانه در پرتو روانشناسی وکالت " مقاله ای است در 18 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث وکیل، موکل، روانشناسی ، صداقت ، دستگاه قضایی پرداخته شده است چکیده مقاله یک وکیل خوب ، قبل از هر چیز باید روانشناس خوبی باشد، اگر کمی جامعه شناسی و اقتصاد هم بداند و آن را با فن سخنرانی تلفیق نماید و قدرت ، اعتماد به نفس را هم نیز به عنوان چاشنی کار در کف داشته باشد خورشید در سرزمین زندگی او غروب نخواهد کرد. به طور کلی وکلای دادگستری علاوه بر الزامات و مسئولیت های حرفه ای خود در مقابل موکل خود دارای الزاماتی نیز در قبال محاکم دادرسی و طرف موکل و همچنین در قبال تشکیلات صنفی خود تحت عنوان وکیل دادگستری هستند. الزامات حرفه ای وکلا دادگستری شامل مواردی از جمله امانت داری و حفظ اسرار موکل و رعایت قوانین و مقررات موضوعه و عدم قصور در انجام موضوع وکالت و حضور در جلسات دادرسی و عدم اطالعه دادرسی و صداقت و راستگویی در مقابل موکل و دستگاه قضایی و عدم تبانی با طرف مقابل و عدم خیانت به موکل، و دفاع قانونی از حقوق موکل و رعایت غبطه و مصالح نامبرده و سایر موارد تصریح شده در قوانین است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

کتاب روانشناسی در کار و سازمانها تالیف کلود لوموان، بینشهای گوناگونی که میتواند منابع انسانی را به نحو بهتری در سازمانها هدایت کند، مطرح میکند. روانشناسی در کار و سازمانها (Industrial and organizational psychology) تنها به خود کار توجه ندارد بلکه به تمامی ادراکات و تأثیرات متقابل وابسته به فعالیتهای انجام شده افراد در محدوده کاری میپردازد و همین طور سازمانهایی را که افراد در آن اشتغال دارند در نظر میگیرد. بنابراین فقط فرد و روش کاری فرد را به صورت جدا بررسی نمیکند، بلکه رفتار فرد را در داخل سیستمی که او تأثیرگذار است در نظر میگیرد. تأثیرات متقابل فرد و سازمان را میتوان از چند زاویه مختلف بررسی کرد که مهمترین آن فرد در مقابل سیستم و سازمان است که به عنوان نتایج حاصل از مداخله فرد در سازمان در نظر گرفته میشود. بنابراین در این دیدگاه فرد در وضعیتی قرار دارد که میتواند این وضعیت را حفظ کرده و یا نپذیرد و یا آن را با خود سازگار سازد. در این منطق، منابع انسانی به یک نیروی تولید یا منبع انرژی تبدیل نمیشود، بلکه منابع انسانی خود را به صورت تقدیر از انسان باهمت و قابل احترام که قادر به شکوفایی و از خودگذشتگی برای رسیدن به اهداف است نشان میدهد. بدین منظور روانشناسی منابع انسانی سعی بر این ندارد که افراد، کار بیشتری انجام دهند، بلکه به دنبال شرایط رشد انسانی در فعالیت کاری و سازمان میباشد تا پیشرفت فنی و انسانی را با هم گردآورد، نه این که آنها را در مقابل هم قرار دهد. کار در جایگاهی است که هم در آن اجبار و فشار وجود دارد و هم باعث پیشرفت فرد در یک سیستم سازمانی و ارتباطی با دیگران میگردد، این دوگانگی باعث میشود که روانشناس، جایگاه فرد در روشهای مداخله و مشاهده را بیشتر مرور کرده و تجدید نظر کند. کتاب روانشناسی در کار و سازمانها، میتواند راهنمایی برای دانشجویان رشته روانشناسی صنعتی و سازمانی، مدیریت، همچنین اساتید و مدیران منابع انسانی باشد. کلود لوموان (claude lemoine)، نویسنده این کتاب، استاد روانشناسی دانشگاه لیل ІІІ (آزمایشگاه روانشناسی تعاملی و شناختها در سازمانها P.S.I.C.O) میباشد. وی همچنین مسئول کارشناسی ارشد روانشناسی کار در دانشگاه لیل ІІІ و رئیس انجمن بینالمللی روانشناسی کار به زبان فرانسه (A.I.P.T.L.F) است. در بخشی از کتاب روانشناسی در کار و سازمانها میخوانیم: روانشناسی به عنوان یک علم و کاربرد آن در کار و سازمانها روی اشخاص، فعالیت، رفتار و بازنماییهای ذهنی آنها در رابطه با کار متمرکز است. نامگذاری کلاسیک کار و سازمانها این قلمرو را به بخشی از فعالیت و به روابط بین فرد و محیط کار او که سازمانهاست محدود میکند. این رویکرد از رویکردهای مدیریت و جامعهشناسی مجزا میشود، به معنایی که ابتدا به نحوه کار سیستم سازمان به خودی خود نمیپردازد، بلکه به افرادی که آن را تشکیل میدهند و در این چارچوب تحول مییابند میپردازد. جایگاه سازمانی روانشناس هم در کنار شاغلین و هم بیرون از سازمان در کنار افراد جویای کار میباشد. روانشناس به دنبال چگونگی روابط افراد با خودشان و دیگران میباشد تا برای بهبود رابطههای اجتماعی مداخله و اقدام نماید. این موضوع که افراد در محیط کار چه احساسی دارند، برای روانشناس بسیار مهم است تا از بروز درگیری و مشکل در محیط کاری جلوگیری کند. در ساختار جوامع امروزی برای افرادی که جویای شغل هستند و به دنبال یک حامی و معرف برای تشریح و توصیف مزایا، امکانات و صلاحیتهای خود میباشند، نیاز به روانشناس احساس میگردد. این موضوع میتواند با ارائه راهکارها به صورت یک مبحث تحقیقی بررسی شود. مسائل مطرح شده در سازمان بستگی به پیشامدهای روزمره در آن دارد و همین مسائل است که موضوع تحقیق را به وجود میآورد. با حل و فصل این مسائل راهکارهای تازه و کارآمدتری پدیدار میگردد که در وضعیتهای پیچیده سازمانی مورد استفاده قرار میگیرد. با توجه به مسائل فوق ملاحظه میشود که جدایی و تفکیک بین مداخله تخصصی روانشناس در سازمان و روش تحقیق کاملاً روشن نیست. به هر روی، در هر دو موضوع در شروع کار باید پرسشهای مطرح شده را تجزیه و تحلیل کرد و سود و زیان و به اصطلاح برد و باخت سازمان را مشخص نمود. فهرست مطالبمقدمه مترجمدرباره نویسندهپیشگفتارفصل اول: فرد و کارفصل دوم: کارکنان در سازمانفصل سوم: شرایط کاریفصل چهارم: راههای پیشرفت اخیر و مشکلات نوینفصل پنجم: مشاوره و مداخلهنتیجهگیری: مروری بر ویژگیهای مهم روانشناسی در کار و سازمانهامنابع

کتاب روانشناسی برای والدین: از تولد تا نوجوانی نوشتهی فی کارلیسل، شواهد روانشناسانه را درباره موضوعات فرزندپروری از تولد تا نوجوانی به شکلی قابل فهم عرضه میکند. با این هدف که پلی میان کتابهای روانشناسی کودک و کتب سنتی فرزندپروری باشد. آیا تاکنون این سوالات را از خود پرسیدهاید: آیا بهتر است در برخورد با فرزندانم سختگیر باشم یا آسانگیر؟ اگر فرزندم قربانی قلدری شود، چه اقدامی باید انجام دهم؟ چگونه نوجوان خود را به گفتگو با خودم تشویق کنم؟ اگر فرزندم دچار خوانشپریشی شود چه اقدامی باید انجام دهم؟ کتاب روانشناسی برای والدین: از تولد تا نوجوانی (Psychology For Parents: Brith To Teens) پاسخ این پرسشها را بر پایه تحقیقات روانشناختی ارائه میکند. این راهنمای مرجع جامع، موضوعات متنوعی را نظیر هوش، شخصیت، نیازهای ویژه و سلامت روان را دربرمیگیرد و هنگامی که موضوعات مختلفی در زندگی کودکان پیش میآید، والدین به این کتاب رجوع خواهند کرد. فی کارلیسل (Faye Carlisle) در کتاب روانشناسى برای والدین: از تولد تا نوجوانی تلاش کرده است که بدون اتکا به نظرات شخصی و بر پایهی تحقیقات روانشناختی دربارهی فرزندپروری، به توصیههای متناقض برخی از متخصصین فرزندپروری پایان دهد. در بخشی از کتاب روانشناسی برای والدین: از تولد تا نوجوانی میخوانیم: با پسرتان گوشهای بنشینید و به او بگویید که دیدهاید او بسیار دروغ میگوید. از او بپرسید که چرا دروغ میگوید؟ پسرتان ممکن است نمونههایی بیاورد که شما دروغ گفتهاید. برایش سخنرانی نکنید و به آرامی تفاوت میان دروغ گفتن، به منظور حفظ عواطف و احساسات دیگران و دروغ گفتن برای انجام ندادن کاری را شرح دهید. دروغ گفتنی که به لحاظ اجتماعی پذیرفته است، با دروغ گفتن برای فرار از تنبیه متفاوت است، مانند وقتی که از هدیهای خوشتان نیامده و به هدیه دهنده میگویید که آن کادو را دوست دارید. به پسرتان بگویید اگر دوباره دروغ بگوید عواقبی در انتظارش خواهد بود. برای مثال، به ازای هر دروغ مبلغی از پول توی جیبیاش را از او خواهید گرفت. فهرست مطالبمقدمهفصل 1: تربیت و رشد اخلاقیفصل 2: شخصیتفصل 3: هوشفصل 4: جمعیت در خانواده و رقابت خواهر و برادریفصل 5: بازیفصل 6: الگوها، تفاوتهای جنسیتی و رسانهفصل 7: رشد زبانی و آموزشفصل 8: دلبستگیفصل 9: خوابفصل 10: غذاخوردنفصل 11: آموزش استفاده از توالتفصل 12: بازگشت به کارفصل 13: نوجوانانفصل 14: نیازهای ویژهفصل 15: مشکلاتفصل 16: سلامت روانمراجع