جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی کنترل استراتژیک و سند افق رسانه ملی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کنترل استراتژیک و سند افق رسانه ملی

مقاله علمی و پژوهشی" کنترل استراتژیک و سند افق رسانه ملی " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کنترل استراتژیک و سند افق رسانه ملی ، سازمان رسانه ای ، برنامه ریزی استراتژیک ، نظارت استراتژیک ، تهدیدات رسانه ملی و فرصت های رسانه ملی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب ذهن استراتژیست،‌ تکنیک‌های کاربردی تفکر استراتژیک در سطح ملی، سازمانی و فردی

ادامه مطلب

closeکتاب ذهن استراتژیست،‌ تکنیک‌های کاربردی تفکر استراتژیک در سطح ملی، سازمانی و فردی

کتاب ذهن استراتژیست،‌ تکنیک‌های کاربردی تفکر استراتژیک در سطح ملی، سازمانی و فردی نوشته مجتبی لشکربلوکی و سید حسین جلالی است که انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب: تفکر استراتژیک نوعی مهارت ذهنی است که به شخص اجازه میدهد از بین هزاران متغیر، هوشمندانه متغیرهای استراتژیک را شناسایی کند و از بین دهها گزینه، گزینههایی را انتخاب کند که تأثیر اساسی در نتایج کلیدی عملکرد دارند. تفکر استراتژیک بیش از آنکه ذاتی باشد آموختنی است و افراد فاقد این نبوغ می توانند با به کارگیری مجموعه‌ای از روشها و رویکردها مهارت تفکر استراتژیکشان را پرورش دهند،تفکر استراتژیک اصولی دارد که در ابتدا باید آنها را آموخت و فهمید و سپس، هر یک از این اصول را در عرصه عمل و در زندگی حرفهای و شخصی به کار بست.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی

کتاب مدیریت استراتژیک پیشرفته، هنر رقصیدن با استراتژی نوشته مجتبی لشکر بلوکی است که  انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب: اگر از مفاهیم، مدل‌ها و ابزارهای دانش مدیریت استراتژیک استفاده کنیم اما تاثیری بر سرنوشت و آینده سازمان،کشور یا فرد نداشته باشیم، این کار مدیریت یا برنامه ریزی استراتژیک نیست. این کتاب به شما کمک می‌کند رویکردی را برگزینید که در دنیای واقعی و در زمان واقعی در مسائل واقعی وارد شوید و با تصمیمات و اقدامات استراتژیکی که اخذ و طراحی می‌کنید، موفقیت بیشتری به دست آورید. آموزه‌های این کتاب علاوه بر راهبری استراتژیک سازمان‌ها، برای زندگی شخص و کشورداری نیز مفید است.

more_vert کتاب فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

ادامه مطلب

closeکتاب فرآیند برنامه ریزی استراتژیک

آماده‏ سازی برای موفقیت بلندمدت شرکت وظیفه کانونی مدیریت استراتژیک است. می‏توان این وظیفه را به برنامه‏ ریزی استراتژیک، پیاده ‏سازی استراتژی و کنترل استراتژیک تفکیک کرد. برنامه ‏ریزی استراتژیک مبنای دو خرده ‏وظیفه دیگر را تشکیل می‏دهد. بنابراین هنگام بحث درباره موضوعات استراتژیک، تدوین استراتژی‏ های موفق نه‌فقط در ادبیات، بلکه در شیوه عمل شرکت‌ها نیز اهمیتی وافر دارد. یکی از اشتباهات متداول شرکت ها این است که تعداد زیاد مستندات استراتژیک ناهماهنگ - و حتی متضاد - دارند.این اشتباه در شرکت های بزرگ بیشتر روی میدهد، زیرا مدیران واحدها و سطوح سازمانی مختلف مستندات استراتژیک را در زمان های متفاوت و با تکیه بر نیازهای بخشی خود به راه می اندازند. هدف اصلی نویسندگان این کتاب ارائه سیستم یکپارچه ای از ابزارهای تحلیل و برنامه ریزی و ارائه چشم انداز کاملی از برنامه ریزی استراتژیک، با استفاده از سیستم همسان اصطلاحات است. فهرست مطالبپیش‏گفتارفصل اول: مقدمهبخش اولایده برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل دوم: استراتژی‏ ها، برنامه‏ ریزی استراتژیک، و عوامل موفقیتفصل سوم: تحول برنامه ‏ریزی استراتژیک و تلفیق آن در مدیریت استراتژیکفصل چهارم: ارزیابی نیات استراتژیکبخش دوممستندات استراتژیک و فرایند برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل پنجم: مستندات استراتژیکفصل ششم: فرایند برنامه‏ ریزی استراتژیکبخش سومراه‏اندازی (آغاز) برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل هفتم: تعریف کسب‏ وکارهای استراتژیک کنونیفصل هشتم: آماده کردن پروژه برنامه ‏ریزی استراتژیفصل نهم: تحلیل ذی‏‌نفعان و بازبینی بیانیه ماموریتبخش چهارمتحلیل استراتژیک در سطح شرکتفصل دهم: تحلیل محیط کلانفصل یازدهم: تحلیل صنایع مرتبطفصل دوازدهم: تحلیل پورت‏ فولیوفصل سیزدهم: تشخیص چالش‏ های استراتژیک در سطح شرکتبخش پنجمتدوین استراتژی شرکتفصل چهاردهم: تدوین و ارزیابی گزینه‏ های استراتژیک در سطح شرکتفصل پانزدهم: تدوین و ارزیابی پروژه‏ های استراتژیک در سطح شرکتبخش ششمتحلیل استراتژیک در سطح کسب‏ وکارفصل شانزدهم: تحلیل بازارهای مرتبطفصل هفدهم: تحلیل جایگاه‏ رقابتیفصل هجدهم: تشخیص چالش‏ های استراتژیک در سطح کسب‏ وکاربخش هفتمتدوین استراتژی‏ های کسب‏وکارفصل نوزدهم: تدوین و ارزیابی گزینه ‏های استراتژیک در سطح کسب‏ وکارفصل بیستم: تدوین و ارزیابی پروژه‏ های استراتژیک در سطح کسب‏ وکاربخش هشتمنهایی کردن برنامه‏ ریزی استراتژیکفصل بیست و یکم: تدوین استراتژی‏ های وظیفه ‏ایفصل بیست و دوم: ارزیابی کلی استراتژی‏ ها و پروژه‏‌های استراتژیکفصل بیست و سوم: آمادگی برای پیاده‌‏سازیفصل بیست و چهارم: گفتار پایانیواژه‌‏نامهکتاب‏شناسی

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات اثر انگ کی. چو و پیتر یوتسشاک، یکی از دورس اختصاصی رشته­‌های فناوری اطلاعات و مدیریت است. کتاب حاضر توسط شورای عالی برنامه­‌ریزی وزارت علوم و دانشگاه پیام­ نور به عنوان منبع درس مدیریت استراتژیک فن­اوری­ اطلاعات معرفی گردید. این ترجمه شامل کل کتاب مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات (Information Technology Strategy And Managment) نیست، بلکه فصل­‌های 1 تا 7 را در بردارد که در مقطع کارشناسی تدریس می­‌شود. در این فصل‌­ها مباحثی از قبیل تئوری­‌ها و مدل‌­های شرکت­‌های تجاری، اصول مدیریت استراتژیک، تنظیم استراتژی ارزش IT و تحلیل سازمانی، عوامل موفقیت در استراتژی IT، تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاری، شرکت‌­ها و معماری­‌های تکنولوژی و برنامه‌­های استراتژیک (طراحی و اجرا) را مورد بررسی قرار می­‌دهد. فهرست مطالبفصل اول: تئوری‌ها و مدل‌‌های شرکت‌های تجاریفصل دوم: اصول مدیریت استراتژیکفصل سوم: تنظیم استراتژی، ارزش IT و تحلیل سازمانیفصل چهارم: عوامل مهم موفقیت در استراتژی ITفصل پنجم: تنظیم استراتژیک برای ایجاد ارزش تجاریفصل ششم: شرکت و معماری‌های تکنولوژیفصل هفتم: برنامه‌های استراتژیک: طراحی و اجرا

more_vert کتاب اوج‌ گیری – قواعد سه گانه تفکر استراتژیک پیشرفته

ادامه مطلب

closeکتاب اوج‌ گیری – قواعد سه گانه تفکر استراتژیک پیشرفته

کتاب اوج‌ گیری – قواعد سه گانه تفکر استراتژیک پیشرفته نوشته  ریچ هورواث است که  نادر سیدکلالی و بابک وطن‌دوست آن را ترجمه کرده اند و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب : کتاب اوج‌گیری ابزارها و تکنیک‌هایی در اختیار مدیران قرار می‌دهد که با استفاده از آنها می‌توانند قابلیت‌های تفکر استراتژیک پیشرفته را کسب کنند و به رهبران استراتژیک واقعی تبدیل شوند. چارچوب ارائه‌ شده در قالب «قواعد سه‌گانه تفکر استراتژیک پیشرفته» رهبران را قادر به ترکیب استراتژی و نوآوری خواهد ساخت و برایشان رشدی سودآور به ‌همراه مزیت رقابتی به ارمغان خواهد آورد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران

مقاله علمی و پژوهشی" برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برنامه ریزی استراتژیک و سازمانهای رسانه ای ایران ، مدیریت استراتژیک ، کارت امتیازی متوازن و مضامین استراتژیک اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌های دولتی، عمومی و غیرانتفاعی

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌های دولتی، عمومی و غیرانتفاعی

کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌های دولتی، عمومی و غیرانتفاعی نوشته  جان ام. برایسون است که توسط مهدی خادمی گراشی و قربان برارنیا ترجمه شده است عنوان انگلیسی این کتاب Strategic Planning for Public and Nonprofit Organizations: A Guide to Strengthening and Sustaining Organizational Achievement  است در باره موضوع کتاب : امروزه تحولات روزافزونی در محیط موسسات دولتی و سازمان‌های غیرانتفاعی رخ می‌دهد. خصوصی‌سازی، واگذاری تصدی‌ها، استفاده از فناوری اطلاعات، دولت الکترونیک، تغییر سیاست‌ها و اولویت‌های دولتی، محدودیت‌های مالیاتی، تحریم‌های بین‌المللی و … بخش کوچکی از این تحولات هستند. این تغییرات سریع، بیش از گذشته رویکرد استراتژیک در این سازمان‌ها را ضروری ساخته است. اما طبیعی است که طرح‌ریزی استراتژی در این نوع سازمان‌ها تفاوت‌های بسیاری با سازمان‌های انتفاعی دارد. «جان ام. برایسون»- نویسنده کتاب حاضر- را می‌توان بزرگترین محقق و متفکر در حوزه طرح‌ریزی استراتژی برای سازمان‌های دولتی و غیرانتفاعی دانست. برایسون در این کتاب ضمن تشریح لزوم تفکر، عمل و یادگیری استراتژیک برای این نوع سازمان‌ها، مدلی 10 مرحله‌ای را توصیف می‌کند که راهنمای موثری برای مدیریت استراتژیک در این سازمان‌ها است.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک با رویکرد امروزی

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک با رویکرد امروزی

کتاب مدیریت استراتژیک با رویکرد امروزی نوشته  رابرت ام گرنت است که  دکتر آرش خلیلی نصر کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Contemporary Strategy Analysis می باشد بررسی موضوع کتاب: این کتاب مدیران و دانشجویان رشته مدیریت را با مفاهیم، چارچوب‌ها و تکنیک‌های مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک بهتر تجهیز می‌کند. هدف ارائه یک کتاب استراتژی است که پویایی و ظرافت فکری این حوزه سریعاً در حال توسعه مدیریت را منعکس کند و اقدامات مدیریت استراتژیک شرکت‌های پیشرو را در نظر بگیرد. در عین حال که آخرین نظرات در حوزه استراتژی را در بر می‌گیرد، هدف آن این است که برای دانشجویان با پیشینه‌های مختلف و با سطوح تجربه متفاوت قابل فهم باشد. ویرایش هشتم این کتاب با چند ویژگی جدید متمایز شده است. رویکرد وسیع‌تر به خلق ارزش و در نظر گرفتن مجموعه گسترده‌تری از ذی‌نفعان به‌جای توجه صرف به صاحبان سهام، تأکید روزافزون بر نقش تکنولوژی، توجه بیشتر بر روش ایجاد قابلیت‌های سازمانی در شرکت‌ها، نگاه یکپارچه‌تر به اجرای استراتژی و فصل جدیدی درباره خرید، ادغام و اتحاد‌های استراتژیک از جمله این ویژگی‌ها هستند.

more_vert کتاب تفکر استراتژیک؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

ادامه مطلب

closeکتاب تفکر استراتژیک؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه

کتاب تفکر استراتژیک؛ راه‌حل‌های حرفه‌ای برای چالش‌های روزانه نوشته دیوید کالیس است که  مسعود سلطانی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Thinking Strategically: Expert Solutions to Everyday Challenge می باشد بررسی موضوع کتاب: تفکر استراتژیک به تحلیل فرصت‌ها و مشکلات از نگاهی جامع می‌پردازد و پیامدهای احتمالی کارهای شما را بر دیگران مدنظر قرار دارد. متفکران استراتژیست تصویر آینده را ترسیم می‌کنند و رویکردی عمل‌گرا به چالش‌ها و مسایل روزمره دارند. آنان این کار را طی فرایندی مستمر انجام می‌دهند و آن را یک اقدام نمی‌دانند.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک بازار

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک بازار

کتاب مدیریت استراتژیک بازار نوشته دیوید آکر است که  دکتر احمد روستا و سید رامین هاشمی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب Strategic Market Management, 10th Edition  می باشد بررسی موضوع کتاب: این کتاب با ارائه و تشریح مدلی فراگیر، دیدی جامع به مدیریت استراتژیک بازار ایجاد می‌کند و می‌تواند برای دانشجویان و متخصصان دانشگاهی علاقه‌مند به حوزه‌های استراتژی و بازاریابی و همین طور مدیران بازاریابی، سایر مدیران ارشد و استراتژیست‌های سازمان مفید باشد. هسته اصلی ویراست دهم توسعه کسب‌وکار، برند و استراتژی‌های بازاریابی‌ای است که به مزیت رقابتی بادوام منجر می‌شوند، کاری که با گذشت زمان، دشوار و دشوارتر شده است.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک بازار

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک بازار

کتاب مدیریت استراتژیک بازاراثر نویسنده دیوید آکراست که مترجمان دکتر احمد روستا و سید رامین هاشمی آنرا ترجمه کرده اند . عنوان انگلیسی کتاب Strategic Market Management, 10th Edition  است و انتشارات آریاناقلم این کتاب را منتشر شده است بررسی موضوع کتاب: این کتاب با ارائه و تشریح مدلی فراگیر، دیدی جامع به مدیریت استراتژیک بازار ایجاد می‌کند و می‌تواند برای دانشجویان و متخصصان دانشگاهی علاقه‌مند به حوزه‌های استراتژی و بازاریابی و همین طور مدیران بازاریابی، سایر مدیران ارشد و استراتژیست‌های سازمان مفید باشد. هسته اصلی ویراست دهم توسعه کسب‌وکار، برند و استراتژی‌های بازاریابی‌ای است که به مزیت رقابتی بادوام منجر می‌شوند، کاری که با گذشت زمان، دشوار و دشوارتر شده است.

more_vert کتاب مدیریت استراتژیک

ادامه مطلب

closeکتاب مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک فرایندی است سازمانی برای تعریف راهبرد سازمان و تصمیم گیری برای چگونگی یافتن منابع مورد نیاز برای رسیدن به مقصود استراتژی، صورت می‌گیرد. این فرایند افراد و منابع را نیز شامل می‌شود. برای آنکه سازمان بداند به کجا خواهد رفت باید بداند اکنون دقیقاً کجا قرار گرفته است. پس از آن باید آنچه می‌خواهد باشد را به درستی تعریف کرده و چگونگی رسیدن به آن جایگاه را مشخص کند. مستندات حاصل از این فرایند را برنامهٔ راهبردی سازمان می‌نامند. فهرست مطالبکلیاتی در خصوص مفاهیم مدیریت ماهیت مدیریت استراتژیک استراتژی ها در حوزه عمل رسالت سازمان بررسی عوامل خارجی بررسی عوامل داخلی بررسی، انتخاب و اجرای استراتژیک ارزیابی و کنترل استراتژی برنامه ریزی منابع بنگاه مدیریت موجودی کالا چهارچوب تحلیلی جهت تهیه سند راهبردی (تدوین استراتژی) سازمان های یاد گیرنده (دانش محور) فرهنگ سازمان منابع

more_vert کتاب شتابدهی: دستیابی به چابکی استراتژیک برای دنیایی پرشتاب‌تر

ادامه مطلب

closeکتاب شتابدهی: دستیابی به چابکی استراتژیک برای دنیایی پرشتاب‌تر

کتاب شتابدهی: دستیابی به چابکی استراتژیک برای دنیایی پرشتاب‌تر نوشته  جان پی کاتر است که  میثم کاشی پور آن را ترجمه کرده و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب  Accelerate: Building Strategic Agility for a Faster-Moving World می باشد بررسی موضوع کتاب: در دنیای جدید، پرسش بزرگِ پیش روی تمام مدیران کسب‌وکار این است که در میان این آشفتگی ها چگونه باید در عرصه رقابت باقی ماند و به شکلی سودآور رشد کرد. زیاد دیده ایم شرکت هایی را که نیاز به انجام یک حرکت بزرگ استراتژیک را به درستی تشخیص دادند اما نتوانستند خود را با سرعت کافی برای اجرای آن حرکت جمع‌وجور کنند و در آخر، رقبای چالاک‌تر به سختی شکستشان دادند. اساسی‌ترین مشکل این است که بیشتر شرکت‌هایی که از مرحله نوپایی خود گذشته‌اند، برای رسدن به کارایی، سازمان‌دهی شده‌اند تا چابکی استراتژیک.  شتاب دهی برای رهبرانی است که هم می‌خواهند و هم می‌توانند حقایق عریان و بی‌پرده فضای کسب و کار کنونی را ببینند، تغییر جسورانه را به عنوان یک باید بپذیرند و دست به کار شوند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی نظام مدیریت استراتژیک

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی آسیب شناسی نظام مدیریت استراتژیک

مقاله علمی و پژوهشی" آسیب شناسی نظام مدیریت استراتژیک " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به آسیب شناسی نظام مدیریت استراتژیک ، آسیب شناسی سازمانی ، تحلیل شکاف و سازمان عمومی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو

ادامه مطلب

closeکتاب برنامه ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو

در دنیایی با عدم اطمینان فزاینده که با ویژگی پیچیدگی و بی‌ثباتی شناخته می‌شود، مدیران باید در فرایندهای استراتژی خود منعطف‌تر باشند. چارچوب‌های سنتی مدیریت استراتژیک در فراهم ساختن پاسخ‌های کافی در این بستر ناموفق بوده‌اند. راه‌حل ما «برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو» است، چارچوبی برای مدیریت استراتژیک در دنیایی نامطمئن. در این فصل، این رویکرد را معرفی می‌کنیم و ساختار کتاب را مطرح می‌کنیم. با توجه به این چالش‌ها، مدیران استراتژیک در محیط امروزی کسب‌وکار باید پاسخ‌هایی را برای دو پرسش کلیدی بیابند: 1- چگونه می‌توانیم بی‎ثباتی، پیچیدگی و عدم اطمینانی را که امروزه در بسیاری از صنایع مشاهده می‌کنیم درون برنامه‌ریزی استراتژیک تلفیق کنیم؟ 2- چگونه می‌توانیم استراتژی‌ها را منعطف‌تر و سازگارتر با محیط‌های متغیر سازیم؟ این کتاب تلاشی است برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها. در قلب این کتاب معرفی آنچه که ما «برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو» می‌نامیم نهفته است، چارچوبی روشمند برای ایجاد استراتژی‌ها در دنیایی نامطمئن. برنامه‌ریزی سناریو در دهه 1970 در شرکت نفت شل آغاز شد (وک، 1985). این نوع برنامه‌ریزی متفاوت از چارچوب‌های اولیه استراتژی است چون، با در نظر گرفتن بی‌ثباتی و پیچیدگی، عدم اطمینان را با فرایند استراتژی در هم می‌آمیزد. به‌ویژه، تحولات آتیِ ممکنِ گوناگون را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و عواملی را هم از صنعت تحت بررسی و هم محیط عمومی درون چارچوب تلفیق می‌کند. افزون بر آن، به‌واسطه تدوین گزینه‌های استراتژیک مختلف، نوعی انعطاف‌پذیری فراهم می‌کند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با بی‌ثباتی در محیط انطباق یابند. بااین‌همه، معایب بیشتر رویکردهای برنامه‌ریزی سناریو- مثلاً رویکردهای فن در هایدن (2005) یا شومیکر (1995)- آن است که کاربرد آن‌ها در عمل پیچیده است. درواقع، میزان زمان و تلاش موردنیاز بسیاری از شرکت را از خود می‌رانند. این جایی است که رویکرد جدید ما به برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو وارد می‌شود. مزیت اصلی آن در سادگی کاربرد آن به لطف طراحی ابزارمحور آن نهفته است. این رویکرد به‌عنوان بخشی از یک پروژه مشترک میان مشاوران استراتژی رولاند برگر و دانشکده مدیریت HHL لایپزیگ برای یافتن راه‌هایی برای استفاده بهتر از برنامه‌ریزی سناریو در شرکت‌ها توسعه یافت. فهرست مطالبفصل 1: دیباچهدنیایی نامطمئنبرنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریوهدف این کتابفصل 2: چالش‌های مدیریت استراتژیک در قرن بیست و یکمعوامل تعیین‌کننده عدم اطمینان محیطیبی‌ثباتیپیچیدگیابهامتکامل تدریجی برنامه‌ریزی استراتژیکفنونی برای پیش‌بینی آیندهنتیجه‌گیریفصل 3: برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو: رویکردی جدید برای مقابله با عدم اطمینانمقدمهبرنامه‌ریزی سناریو- مبنایی برای برنامه‌ریزی استراتژیک مدرنطراحی یک رویکرد سناریومحور به برنامه‌ریزی استراتژیکنتیجه‌گیریفصل 4: شش ابزار برای برنامه‌ریزی سناریو و کاربرد آن‌هامعرفی ابزارهای یک و دو: چک‌لیست قاب‌بندی و بازخورد 360 درجه ذی‌نفعانچک‌لیست قاب‌بندیبازخورد 360 درجه ذی‌نفعانبه‌کارگیری چارچوب‌های یک و دو: چک‌لیست قاب‌بندی و بازخورد 360 درجه ذی‌نفعان در صنعت هواپیمایی اروپاچک‌لیست قاب‌بندیبازخورد 360 درجه ذی‌نفعانمعرفی ابزارهای سه و چهار: شبکه تأثیرگذاری/ عدم اطمینان و ماتریس سناریوشبکه تأثیرگذاری/عدم اطمینانتشریح شبکه تأثیرگذاری/ عدم اطمینانماتریس سناریوبه‌کارگیری چارچوب‌های سه و چهار: شبکه تأثیرگذاری/ عدم اطمینان و ماتریس سناریو در صنعت هواپیمایی اروپاشبکه تأثیرگذاری/ عدم اطمینانماتریس سناریومعرفی ابزارهای پنج و شش: دستورالعمل استراتژی و اتاق فرمان نظارتدستورالعمل استراتژیاتاق فرمان سناریوبه‌کارگیری چارچوب‌های پنج و شش: دستورالعمل استراتژی و اتاق فرمان سناریو در صنعت هواپیمایی اروپااتاق فرمان سناریوفصل 5: برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریواستفاده از برنامه‌ریزی سناریو برای شناسایی فرصت‌ها در یک صنعت چندبخشیمقدمهچالش‌ها و اهدافروش کار/رویکردشناسایی فرصت‌ها و ساختن مواردبهترین شیوه‌های عملینتیجه‌گیریفصل 6: مزایای برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو (1)چگونه برنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریو بر رفتار مدیران تأثیر می‌گذاردمقدمهجامعیت و سرعت تصمیم‌گیریسوگیری‌های شناختیمدلی یکپارچه از کیفیت تصمیم‌گیریبرنامه‌ریزی استراتژیک مبتنی بر سناریونتیجه‌گیریفصل 7: مزایای برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو (2)مقدمهانعطاف‌پذیری استراتژیک- گشودن در به روی تغییر استراتژیکموانع انعطاف‌پذیری استراتژیککاربرد عملیبرنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو به‌مثابه ابزاری برای ایجاد انعطاف‌پذیری استراتژیکفصل 8: نتیجه‌گیری - مدیریت خوب و برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریوچالش‌های امروزی مدیریت خوبچگونه برنامه‌ریزی مبتنی بر سناریو در مواقع عدم اطمینان از مدیریت خوب حمایت می‌کنددرباره ویراستاران و نویسندگانویراستاراننویسندگان

more_vert کتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل

ادامه مطلب

closeکتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل

کتاب جاری‌سازی استراتژی، راهنمای گام‌به‌گام پیاده‌سازی استراتژی در عمل نوشته  دکتر مجتبی لشکربلوکی است که انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است بررسی موضوع کتاب: بسیاری از ما شاهد استراتژیهایی بوده‌ایم که هیچگاه پیاده نشده‌اند و یا در کشاکش رویارویی با ناهمواری های داخلی و محیطی از پیشروی باز مانـده‌اند. این شرایـط برای هیچکس مطلوب نیست ولی به هرصورت اتفاق افتاده و هنوز هم میافتد، چرا؟ زیرا جاری‌سازی استراتژی دنیایی پیچیده و بزرگ است که باید آن را به خوبی دنیای برنامه‌ریزی استراتژیک شناخت در این کتاب برآنیم تا حتی‌المقدور متدولوژی‌ای کامل، ساختیافته و کاربردی ارایه شود. این الگو همانند یک نقشه راهنما، در هر مقطع از سیر حرکت استراتژیک، ضرورت‏‌های اصلی را آشکار ساخته و اولویت‌های مدیریتی و راهبری را در کانون توجه قرار می‌دهد.

more_vert کتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود

ادامه مطلب

closeکتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهود

کتاب نقشه استراتژی؛ تبدیل دارایی های نامشهود به پیامدهای مشهور اثر نویسندگان: دیوید نورتون و رابرت کاپلان است که مترجمان این کتاب حسین اکبری، مسعود سلطانی و امیر ملکی هستند عنوان انگلیسی این کتاب Strategy maps: converting intangible assets into tangible outcomes  می باشد موضوعات مهم کتاب برنامه‌ریزی استراتژیک و داشتن نگاهی استراتژیک در پیشبرد اهداف سازمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سازمان‌ها در اتخاذ رویکرد استراتژیک با دو چالش اساسی مواجه هستند: اول، تدوین استراتژی‌های سازمان و دوم، تحقق و ارزیابی اهداف و برنامه تدوین شده. رویکرد کارت امتیازی متوازن با هدف پاسخگویی به این چالش‏‌ها توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون در سال 1996 ارایه شد وکارت امتیازی متوازن به عنوان یک سیستم اندازه‌گیری عملکرد معرفی شد و تا حدودی نیز در مورد عملیاتی کردن استراتژی در چارچوب کارت امتیازی متوازن بحث شد. هدف آن‌ها این بود که نه تنها راه‏‌حلی برای مسئلة اندازه‌گیری جامع عملکرد سازمان‏‌ها ارایه دهند، بلکه تبدیل برنامه‌های استراتژی به برنامه‌های عملیاتی و مدیریت برنامه‌های عملیاتی و کنترل پیشرفت آن در جهت پیاده‌سازی استراتژی را راه‌گشایی کنند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی استراتژی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی استراتژی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی" استراتژی منابع انسانی " مقاله ای است که در16 صفحه و با 12 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به منابع انسانی ، استراتژی، استراتژی منابع انسانی ، مدیریت استراتژیک و نقاط استراتژیک اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب هفت پرسش استراتژیک؛ رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی

ادامه مطلب

closeکتاب هفت پرسش استراتژیک؛ رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی

کتاب هفت پرسش استراتژیک؛ رویکردی ساده برای اجرای بهتر استراتژی نوشته رابرت سایمونز است که  مسعود سلطانی کتاب را  ترجمه و انتشارات آریاناقلم آن را منتشرنموده است عنوان انگلیسی کتاب    Seven Strategy Questions: A Simple Approach for Better Execution  می باشد بررسی موضوع کتاب: مشاوران و ناشران مدیریتی پیوسته رویکردهای تازه‏‌ای عرضه می‌کنند و مدعی هستند که با این رویکرد به بهبود عملکردی معجزه‏‌آسا دست خواهید یافت. اما بیشتر این ایده‌‏ها اغلب به سختی برای انواع مختلف شرایط کسب وکار مناسب هستند و یا اصلا کمکی به حل مشکل نمی‏‌کنند نوشتن کتاب و مشاوره‏‌های آن چنانی کاری ساده است. اداره کسب‌وکارها دشوار است. مسایلی که با آن مواجه می‏‌شوید پاسخی ساده ندارند. پاسخ‏‌ها در هر کسب‌وکاری فرق می‏‌کنند. پس از 25 سال تجربه مشاوره و آمورش به مدیران و تدریس در مدرسه بازرگانی هاروارد، به این نتیجه رسیده‌‏ام که تنها یک راه وجود دارد که برای تمامی کسب وکارها به کار می‌آید و این راه پرسیدن پرسش های درست است. این کتاب راهنمایی برای پرسیدن پرسش های درست از خودتان و دیگران برای اطمینان از اجرای استراتژی است.