جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی نظام آموزش کارکنان و مطالعه تطبیقی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نظام آموزش کارکنان و مطالعه تطبیقی

مقاله علمی و پژوهشی" نظام آموزش کارکنان و مطالعه تطبیقی " مقاله ای است که در18 صفحه و با 31 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نظام آموزشی ، نیاز آموزشی ، نظام آموزش کارکنان و مطالعه تطبیقی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert اعلام برنامه زمانی و آخرین تغییرات کنکور ۹۹

ادامه مطلب

closeاعلام برنامه زمانی و آخرین تغییرات کنکور ۹۹

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات کنکور ۹۹ گفت: نحوه تاثیر مثبت و قطعی سوابق تحصیلی برای آزمون های سال آینده توسط شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص می‌شود. «ابراهیم خدایی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش درباره تغییرات کنکور سراسری ۹۹ اظهار داشت: به منظور مساعدت با داوطلبان نظام قدیم که خواهان طراحی دو مجموعه سوال برای کنکور ۹۹ بودند، شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کرد که سوالات کنکور سال ۹۹ هم مانند کنکور ۹۸ با دو مجموعه سوال باشد.معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان در کنکور سراسری سال ۹۹ می‌توانند نظام آموزشی اعم از قدیم یا جدید خود را انتخاب کنند.وی تاکید کرد: با توجه به ابهامی که در مصوبه پیشین سازمان سنجش آموزش کشور بود به داوطلبان این اختیار داده شد در زمان ثبت نام برای آزمون سراسری سال ۹۹ نوع نظام آموزشی و سوالات را بر اساس نظام قدیم یا جدید مشخص کنند.وی اظهار داشت: حدود زمان بندی آزمون های ۹۹ مشخص شده است اما سازمان سنجش آموزش کشور در حال بررسی مناسبت های تقویمی و سایر فرایندهای مرتبط است به خصوص اینکه برگزاری کنکور دکتری ۹۹ و انتخابات مجلس شورای اسلامی تداخل زمانی دارند.رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سازمان سنجش آموزش کشور باید دقت لازم را در اعلام زمان بندی برگزاری آزمون های ۹۹ داشته باشد، افزود: تا هفته آینده برنامه زمانی دقیق آزمون ها اعلام می شود. به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه سال ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در سال ۱۳۹۹ قرار بود فقط یک مجموعه سوال بر اساس نظام جدید آموزشی (۳-۳-۶) برای داوطلبان نظام قدیم و جدید طراحی شود؛ به عبارت دیگر داوطلبان نظام قدیم کنکور ۹۹ هم باید به سوالات نظام جدید پاسخ می دادند.اما این مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو انتقادات تعداد زیادی از داوطلبان نظام قدیم را به دنبال داشت به طوری که آنها در حساب اینستاگرام منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بارها به این مسئله اشاره کرده و خواستار طراحی دو نوع سوال برای کنکور ۹۹ بودند؛ چرا که به علت گرانی منابع درسی نظام جدید، توان خریداری آن را نداشتند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش

مقاله علمی و پژوهشی" جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات جامعه پذیری آموزشی پیش نیاز آفرینش دانش ، تولید دانش ، نظام شخصیتی ، جامعه شناسی ، سامانه ارزشها ، راهبردهای یادگیری ، پشتکار آموزشی ، ارزشهای تحصیلی ، راهبرد ژرف گرا و راهبرد سطح گرا مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeدستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: امروز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در هیات دولت ارائه کردم و دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور ویژه داد تا مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند. «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد که پس از ارائه گزارش، رئیس جمهوری گفتند که وزیر باید دانش آموزان را از حافظه محوری به فهم محوری سوق دهد. رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

more_vert مقاله تاریخ و تطور واژه شاگرد در نظام اخلاق آموزشی ایران

ادامه مطلب

closeمقاله تاریخ و تطور واژه شاگرد در نظام اخلاق آموزشی ایران

مقاله علمی و پژوهشی " تاریخ و تطور واژه شاگرد در نظام اخلاق آموزشی ایران " مقاله ای است در 22 صفحه و با 45 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث شاگرد، دانش آموز، فراگیر، متعلم،آموزش وپرورش،تحصیل، تربیت پرداخته شده است چکیده مقاله انسان در همه‌ی مراحل زندگی، از کودکی تا نوجوانی و بلوغ و حتی در سنین‌ سالخوردگی، پیوسته از‌ افکار‌ و رفتار دیگران متأثر است.از شرایط محیط نقش‌ می‌گیرد، و بر مـحیط زیـست اثر می‌گذارد.آنچه فرهنگ انسانی را می‌سازد مجموعه‌ی‌ این تأثیر و تأثرهاست؛ اعم از آنکه تغییر رفتارها نتیجه‌ی کوششهای عمدی و حسابشده‌ و‌ در قالب نظام آموزشی رسمی یا سنتی باشند، یا اینکه به صورت اثر محیط، به‌ ویژگیهای فرد و جـامعه شـکل بدهند. درهرحال دگرگونیهای جامعه از تأثیر عوامل‌ سنتی و نیز از کوششهای عمدی‌ نظام‌ آموزشی‌ رسمی ناشی هستند. مصداق اولیه این نظام آموزشی در تاریخ ایران قبل از اسلام و نیز ایران بعد از اسلام، حداقل تا قرن معاصر در واژه ای به نام شاگرد موضوعیت داشت که اراده حاکمیت در ذهن شاگرد و یا شاگردان به صورت فردی ویا جمعی در مکانهایی خصوصی و یا عمومی و یا به مقتضای زمان و مکان و شرایط پیش آمده ،حک وتأثیرگذاربوده تا بتوانند سرمایه انسانی کشور را در امتداد تفکر واندیشه سیاسی خودحفط و هدایت ودر مواقع نیار بهره برداری نمایند.این پژوهش در صدد است تاچگونگی تغییر و تطور واژه شاگرد و تبدیل آن به دانش آموز و واژه های دیگر و علل و عوامل پیرامونی این موضوع را در گذرزمان حتی تا دوره حاضر بررسی تا غایت نهایی مقاله محقق شود. به نظر می رسد نقش دولتها، خصوصا نفوذ دانشمندان و فرهیختگان و «الیت» جامعه در بدنه حاکمیت، بی تأثیر در «آلترناتیو» واژه شاگرد در نظام آموزش سنتی ورسمی ایران نبوده و علاوه بر آن احتمال می رود همسویی با سیاست های آموزشی و تربیتی جوامع برون مرزی در تغییر کلمه شاگرد تأثیر گذار بوده است.این پژوهش به روش تاریخی و شیوه جمع آوری مطالب به روش کتابخانه ای و اسنادی و تطبیقی تهیه شده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دانلود کتاب راهنمای مدیریت خانواده و سبک زندگی

ادامه مطلب

closeدانلود کتاب راهنمای مدیریت خانواده و سبک زندگی

کتاب راهنمای مدیریت خانواده و سبک زندگی شامل مباحث مهم  انسان و جهان هستی ، انسان و نظام خانوادگی ، انسان و نظام اجتماعی ، انسان و تشکیل خانواده و انسان و مدیریت خانواده در 128 صفحه برای استفاده علاقمندان در سایت بانک مقالات ایران ارائه شده است

more_vert تحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی

ادامه مطلب

closeتحصیل ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: ۸۵ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه کشور در مدرسه‌های عادی و ۱۵ درصد در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیل هستند. عباس سلطانیان در همایش مدیران متوسطه استان سمنان در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان، ابراز داشت: توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی آموزش در مدرسه‌های دولتی باید مورد تاکید و توجه باشد چرا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی مشغول تحصیل هستند. وی ادامه داد: اگر وضعیت آموزش و پرورش دانش‌آموزان در مدرسه‌های دولتی مطلوب است نشاندهنده عملکرد خوب نظام آموزشی است و اگر وضعیت رضایت‌بخش نیست باید در رویه ها و عملکرد تجدید نظر شود. وی تصریح کرد: حل مشکلات و تقویت آموزش و پرورش در گرو تحقق و اجرایی شدن کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و آذر ۱۳۹۰ به بعد با تصویب شدن این سند گام‌هایی برای تحقق آن برداشته شد. سلطانیان بیان کرد: توسعه آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه مطالبه است که اجرایی شدن سند تحول بنیادین محور اصلی توسعه آموزش و پرورش است و اولین گام در اجرایی شدن این سند استقرار پایه‌های تحصیلی در نظام آموزشی بود ولی گام‌های بعدی به واسطه محدودیت خوب اجرا نشد. وی خاطرنشان کرد: اجرایی کردن سند تحول بنیادین از خواسته‌های رهبری است و همچنین اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش این سند را تایید و امضا کردند. مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی و توسعه عدالت آموزشی تدوین شده و اجرای این سند موجب رفع مشکلات و ارتقای آموزشی در کشور می‌شود. استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز دارد و نسبت دانش‌آموز به معلم در این استان ۱۵.۳ است.

more_vert دانشجویان غیرحضوری پیام نور تا امروز می توانند ثبت نام کنند

ادامه مطلب

closeدانشجویان غیرحضوری پیام نور تا امروز می توانند ثبت نام کنند

دانشجویان غیرحضوری پیام نور تا امروز می توانند ثبت نام کنند  ثبت نام دانشجویان غیرحضوری مقطع کارشناسی آزمون سراسری ۹۸ دانشگاه پیام نور تا امروز - یکشنبه - ادامه دارد.  ثبت نام دانشجویان غیرحضوری مقطع کارشناسی آزمون سراسری ۹۸ این دانشگاه از طریق سامانه آموزشی (گلستان) به آدرس اینترنتی http://reg.pnu.ac.ir انجام می شود. همچنین زمان مراجعه حضوری و تشکیل پرونده از روز گذشته ۳۰ شهریور آغاز شده که تا ششم مهر ماه ادامه دارد.دانشگاه پیام نور برای تسریع در ثبت نام به دانشجویان توصیه کرد که تصویر مدارک مورد نیاز با فرم jpg یا jpeg و حجم هر تصویر حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت آماده تا در هنگام ثبت نام در سامانه آموزشی (گلستان) به آدرس اینترنتی (www.reg.pnu.ac.ir) بارگذاری شود. مدارک لازم حهت ثبت‌نام عبارت است از تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی، عکس ۴×۳ با زمینه روشن، اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی (دارندگان مدرک دیپلم نظام جدید ۶-۳-۳ نیاز به مدرک پیش دانشگاهی ندارند.) و مدرک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان).

more_vert مقاله نظام تعلیم خانگی قرآن در سیره پیامبر(ص)

ادامه مطلب

closeمقاله نظام تعلیم خانگی قرآن در سیره پیامبر(ص)

مقاله علمی و پژوهشی " نظام تعلیم خانگی قرآن در سیره پیامبر(ص)" مقاله ای است در 20 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث آموزش قرآن، آموزش خانگی، آموزش خانوادگی، خانه، خانواده، مسجد پرداخته شده است چکیده مقاله «تعلیم قرآن» به عنوان محور اصلی رسالت پیامبر اسلام (ص) از اهمیت ویژه¬ای برخوردار است؛ بر اساس مستندات تاریخی، آن حضرت برای ترویج آموزش قرآن میان مسلمانان، نظام آموزشی منسجم و هدف¬مندی را پایه¬ریزی و دنبال نمود. این نظام آموزشی، از نظر مکانی، بر دو مکان مقدس «خانه» و «مسجد» مبتنی است که هر یک در مقایسه با دیگری، دارای آثار و کارکردهای مشخص و بعضاً متفاوتی است. در این میان، آموزش «خانگی» قرآن که از اجزای نظام ارتباط خانگی با قرآن نیز محسوب می¬شود، به عنوان راهبردی اساسی در فرایند تعلیم و تعلّم قرآن کریم، نقش بی¬بدیلی در سیره آموزشی رسول خدا (ص) دارد. جایگاه آموزش خانگی قرآن، با عنایت به مزایا و کارکردهای فراوان و منحصر به¬فرد آن، نظیر امکان برگزاری به صورت خصوصی و انفرادی و نیز توجه به آموزش¬های خانوادگی شامل: آموزش به فرزندان، همسر و خویشاوندان، نشان از تقدّم و اصالت آن، نسبت به مکان مقدس مسجد دارد. ضمن آنکه امروزه مسئله تحصیل در خانه به مفهوم آموزش کودکان در خانه به جای رفتن به مدرسه، در نظامات تعلیم و تعلّم جهان، جای خود را باز کرده است. مقاله حاضر، ضمن واکاوی سیره پیامبر(ص) در خصوص نهادینه¬سازی فرهنگ آموزش خانگی قرآن در میان امّت اسلامی، به اهمیت ویژه آموزش خانگی قرآن در مقایسه با نقش مساجد در این زمینه، پرداخته است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

ادامه مطلب

closeکمبود نیروهای آموزشی در مدارس آلمان

یش از هزار مدرسه در سراسر آلمان علاوه بر کمبود کادر آموزشی، از نبود کادر مدیریت رنج می برند. نشریه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ امروز (یکشنبه) از کمبود نیروهای آموزشی و مدیریتی در مدارس آلمان خبر داد.بر این اساس بسیاری از مدارس سراسر این کشور اروپایی نه تنها به تعداد کافی کادر آموزشی و معلم در اختیار ندارند، بلکه بیش از هزار مدرسه بدون مدیر فعالیت می کنند.این در حالی است که مدارس ابتدایی بیش از دیگر سطوح آموزشی با این مشکل مواجه هستند.اواسط شهریور امسال نیز گزارشی که موسسه تحقیقاتی و رسانه ای «بنیاد برتلسمان» در آلمان منتشر کرد حاکی از آن بود که کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از آن چیزی است که دولت فدرال برای سال تحصیلی جدید پیش بینی می کرد.سال گذشته نیز نهادی دولتی در آلمان با عنوان «کنفرانس وزاری آموزش و امور فرهنگی» (KMK) در پیش بینی های خود از چشم انداز آموزشی در این کشور از کمبود ۱۵ هزار و سیصد آموزگار در مقطع ابتدایی خبر داده بود.این در حالیست که بر اساس تحقیقات بنیاد برتلسمان، نظام آموزشی آلمان برای تکمیل کادر ابتدایی خود تا سال ۲۰۲۵ میلادی دست کم به ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم دیگر نیاز دارد. در بحث هایی که در جامعه‌ آلمان در جریان است، دلایلی گوناگون برای مشکل کمبود معلم در این کشور مطرح می‌شود از جمله این که شغل معلمی در آلمان چندان مورد احترام و در نظر بسیاری از افراد جذاب نیست، سن میانگین بسیاری از معلمان بسیار بالاست، در عرصه‌ برنامه‌ریزی‌های دولت کمبودهایی وجود دارد و بسیاری از معلمان حین تحصیل تجربه‌ کاری کسب نمی‌کنند.

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

ادامه مطلب

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert پذیرش بدون آزمون مهندسی فناوری و حرفه‌ای علمی کاربردی

ادامه مطلب

closeپذیرش بدون آزمون مهندسی فناوری و حرفه‌ای علمی کاربردی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فرآیند ثبت‌نام در دوره‌های بدون آزمون مهندسی فناوری و حرفه‌ای کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی آغاز شد. حسین توکلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: مهلت ثبت نام در رشته‌های تحصیلی مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی‌ ‌کاربردی سال ۱۳۹۸ از امروز آغاز شد و تا ۱۰ آذرماه جاری ادامه دارد.وی افزود: داوطلبانی که در این دوره ثبت‌نام کرده یا نکرده اند، برای ثبت‌نام در رشته‌های تحصیلی متناسب با نوع مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود در مراکز و واحدهای آموزشی پذیرنده در این مرحله، می‌توانند جداول حاوی اطلاعات رشته‌ محل های مندرج در سایت سازمان سنجش آموزش کشور را مشاهده کنند.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: متقاضیان باید دارای مدرک کاردانی باشند یا حداکثر تا ۳۰ شهریورماه ۹۸ دانش آموخته می شدند.توکلی یادآور شد: در صورتی که تشکیل کلاس برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ از سوی مؤسسه میسر باشد، ثبت‌نام از داوطلبانی که تا ۳۰ بهمن ماه مدرک کاردانی خود را دریافت می کنند، بلامانع است.وی درباره هزینه ثبت نام در این دوره ها اظهار داشت: داوطلبان در زمان ثبت‌نام از طریق مراکز و واحدهای آموزشی مربوط، بابت هزینه ثبت‌نام نسبت به پرداخت مبلغ ۳۴ هزار تومان پرداخت کنند.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین گفت: هر داوطلب می‌تواند صرفاً متقاضی یک کد رشته محل از یک گروه آموزشی در یک مرکز یا واحد آموزشی متناسب با مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود باشد.توکلی از شروع همزمان ثبت نام داوطلبان در دوره های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه ای نظام آموزش مهارتی این دانشگاه خبر داد و یادآور شد: داوطلبان این دوره ها می توانند از امروز تا ۱۰ آذرماه نسبت به ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.وی تاکید کرد: تمام متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم نظام جدید آموزشی (فنی و حرفه ای، کار دانش و نظری) یا دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه (چهارساله یا ۶ ساله دبیرستان و یا هنرستان) باشند.مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که هزینه ثبت نام در این دوره مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. به گزارش ایرنا، با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، برای پذیرش در این دوره های دانشگاه علمی کاربردی فرآیند تکمیل ظرفیت اعمال شده است. پیش از این تکمیل ظرفیت پذیرش های بدون آزمون و کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ نیز از سوی سازمان سنجش آموزش کشور فعال شده بود.

more_vert نتیجه پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

ادامه مطلب

closeنتیجه پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها

 فهرست اسامی ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ پذیرفته شده نهایی در دوره های بدون آزمون دانشگاه ها از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد. بر اساس برنامه زمانی اعلام شده فهرست اسامی ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ پذیرفته شده نهایی رشته های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است، بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی ۱۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر زن و ۱۰۶ هزار و ۶۴۵ نفر مرد هستند.تمام پذیرفته شدگان برای اطلاع از ثبت نام در کد رشته قبولی باید به سایت دانشگاه و موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها از ۲۰ اسفندماه ۹۷ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد که تا ۲۸ شهریورماه ادامه داشت و در این فاصله زمانی ۲۸۶ هزار و ۲۱۷ نفر ثبت نام کردند.ظرفیت مورد نظر دانشگاه ها برای این دوره ها ۵۹۶ هزار نفر اعلام شده بود. اطلاعیه سازمان سنجش سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد؛ داوطلبانی که در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های پذیرش صرفاً با اعمال سوابق تحصیلی قرار گرفته‌اند، منحصراً می‌توانند در یکی از کد رشته‌محل های قبولی ثبت‌نام کنند.به عبارت دیگر، این داوطلبان مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نیستند و در غیر این صورت مطابق ضوابط با آنها رفتار خواهد شد.ثبت‌نام در یکی از کد رشته محل ها به منزله انصراف از کد رشته دیگر است.تمام پذیرفته‌شدگان باید حداکثر تا ۳۱ شهریورماه ۹۸ دارای مدرک دیپلم نظام‌ قدیم آموزش متوسطه، پیش‌دانشگاهی نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی، دیپلم نظام آموزشی جدید (نظام آموزشی ۳-۳-۶) و یا مدرک کاردانی (فوق‌ دیپلم) باشند. بدیهی است در غیر این صورت مجاز به ثبت‌نام نخواهند بود.پذیرفته‌شدگان دوره روزانه خواه در رشته قبولی ثبت‌نام کنند یا نکنند حتی با دادن انصراف قطعی از تحصیل مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به منظور انتخاب رشته‌های دوره روزانه نخواهند بود.با توجه به مصوبه جلسه ۱۲ دی ماه ۹۷ شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرفته‌شدگان لازم است در زمان مراجعه به موسسه محل قبولی، مبلغ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان بابت هزینه ثبت‌نام در این مرحله به موسسه محل قبولی پرداخت کنند.

more_vert دانشگاه امیرکبیر همایش استارتاپ‌های ثروت آفرین را برگزار می‌کند

ادامه مطلب

closeدانشگاه امیرکبیر همایش استارتاپ‌های ثروت آفرین را برگزار می‌کند

نمایشگاه و همایش استارتاپ‌های ثروت‌آفرین با هدف معرفی روش‌های راه اندازی استارتاپ‌های آموزشی به دانشجویان و توسعه آنها ازطریق شبکه‌سازی با شعار «هر دانشجو یک آموزش دهنده خود اشتغالی» از ۲۱ تا ۲۳ مهرماه ۹۸ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود. به گزارش دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در این همایش که با حضور بسیاری از دانشجویان و فعالان استارتاپی کشور برگزار می شود افراد موفق در حوزه استارتاپی از دستاوردها و تجارب موفقیت خود در این حوزه سخن گفته و تجارب خود را به دیگران به اشتراک می گذارند. در این رویداد جوانانی که قصد شروع فعالیت استارتاپی و تجاری را دارند، آموزش می بینند که چگونه یک استارتاپ موفق را راه اندازی و هدایت کنند.خلق استارتاپ ثروت آفرین، دلایل شکست استارتاپ‌ها، هک رشد، چالش‌های استارتاپ‌ها و راهکارهای رفع آن‌ها، نقشه راه پیروزی و اصول کارآفریتی و بازی ساز شو از محورهای این همایش تخصصی است. همچنین محورهای نمایشگاه هم عناوینی مانند فناوری های نوین آموزش، استارتاپ‌های آموزشی، استارتاپ‌های فریلنسری(خوداشتغالی)، معرفی دانشگاه‌های برتر جهان، بازی های رایانه ای بومی و ... است.همزمان با این رویداد، سمینار فناوری های نوین آموزشی نیز با هدف معرفی فناوری های نوین آموزشی و تحول در نظام آموزشی سازمانها ویژه مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برگراز می شود.علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رویداد به آدرس www.eduexpo.ir مراجعه کنند.

more_vert ابلاغ مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان

ادامه مطلب

closeابلاغ مصوبه نظام رتبه‌بندی معلمان

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری تصویب‌نامه موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۳ آذر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و به استناد قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، نظام رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد. مطابق این تصویب‌نامه، رتبه‌بندی به مفهوم فرآیند تعیین رتبه‌های پنج‌گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان اطلاق می‌شود. مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان، شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند. بر اساس نظام رتبه‌بندی، سنجش صلاحیت معلمان طبق شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای انجام می شود.شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل، شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن و شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی ها و مهارت های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) براساس آزمون های الکترونیکی می‌شود. مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط مربوط، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع این تصویب‌نامه برخوردار شوند. همچنین، به منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ کرده یا می‌کنند به ازای هر سال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب‌نامه کسب می‌کنند مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کمتر از ۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل (۱۰۰) و (۵۰) امتیاز ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند. افزون بر این، به منظور نظارت بر حسن اجرای این تصویب‌نامه و شناخت مزایا، موانع و مشکلات مربوط، کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور تشکیل می‌شود تا ظرف یک سال، بررسی‌ها و اقدامات لازم را انجام دهد و راهکارهای پیشنهادی را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط از طریق وزارت آموزش و پرورش به هیئت وزیران ارائه کند. این تصویب‌نامه از تاریخ اول مهر ۱۳۹۸ لازم الاجرا است.

more_vert جزئیات تحصیل هم‌زمان دو رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد

ادامه مطلب

closeجزئیات تحصیل هم‌زمان دو رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخشنامه‌ای، شیوه‌نامه تحصیل هم‌زمان دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در این دانشگاه را ابلاغ کرد.  محمدمهدی طهرانچی شیوه‌نامه تحصیل هم زمان در دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در دانشگاه آزاد را به معاونان، رؤسای مراکز و مدیران کل سازمان مرکزی و رؤسای استان ها، واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد. وی در این بخشنامه تأکید کرد: با توجه به سیاست‌های کلان دانشگاه به منظور هم‌افزایی روزافزون در زمینه های مختلف علوم و فناوری و تربیت انسان های مسلط در دو رشته تحصیلی و کسب مهارت لازم، شیوه‌نامه تحصیل هم زمان در دو رشته تحصیلی غیرپزشکی در دانشگاه آزاد جهت اجرا ابلاغ می شود. هدف از ابلاغ این شیوه‌نامه، تعیین چارچوب قانونی برای اجرای صحیح تحصیل هم زمان در دوره های آموزشی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) در دو رشته تحصیلی و در همان مقطع یا مقطع پایین‌تر در یک یا دو واحد دانشگاهی عنوان شده است. براساس بندهای این شیوه‌نامه؛ پذیرفته‌شدگان و دانشجویان در هر یک از مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) واحدهای دانشگاهی علاوه بر تحصیل حضوری یا مجازی در مقطع و رشته فعلی خود، می توانند در یک رشته دیگر در همان مقطع یا مقطع پایین‌تر در واحد دانشگاهی مبدأ یا واحد دانشگاهی دیگری به طور هم زمان تحصیل کنند. همچنین دانشجو پس از ورود به رشته دوم مجاز است برابر ماده ۱۹ آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، انتخاب واحد درسی انجام دهد. حداکثر مدت تحصیل برای دانشجویان مشمول این شیوه‌نامه، مدت مجاز تحصیل در رشته اول است و دانشجو در مدت زمان تحصیل فقط یک بار می تواند درخواست تحصیل در رشته دوم را ارائه دهد. براساس این شیوه‌نامه، تغییر رشته دوم امکانپذیر نیست و آن دسته از دانشجویانی که از معافیت نظام وظیفه استفاده می کنند، در صورتی که در رشته اول انصراف از تحصیل داده یا اخراج آموزشی شده باشند، می توانند رشته دوم را تا سقف مجاز مدت زمان معافیت از نظام وظیفه در رشته اول، ادامه تحصیل دهند. همچنین در این شیوه‌نامه به جزئیاتی از جمله مقررات آموزشی، تطبیق و معادل‌سازی واحدهای درسی در رشته دوم، انتقال و میهمانی، مرخصی تحصیلی، انصراف از تحصیل، دانش‌آموختگی و... اشاره شده که متن کامل آن در اختیار واحدها و مراکز دانشگاهی قرار گرفته است.

more_vert محیط یادگیری

ادامه مطلب

closeمحیط یادگیری

در ســال های اخیر با توجه به رشد روزافزون و وسعت تغییرات روش های آموزشی، سازگار نمودن بستر یادگیری با تمامی جوانب نیازهای یادگیرنده، در کانون توجه متخصصین آموزش قرار گرفته اســت.چرا که محیط فیزیکی به ســبب ساختار خود می تواند تعاملات و در پی آن فرآیند یادگیری را تقویت و یا تضعیف نماید.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رابطه یک جانشینی و نظام خویشاوندی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رابطه یک جانشینی و نظام خویشاوندی

مقاله علمی و پژوهشی" رابطه یک جانشینی و نظام خویشاوندی " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات رابطه یک جانشینی و نظام خویشاوندی ، نظام دیوان سالار، شهروندی ، عشیره ، تعریف نظام ایلی ، روابط خویشاوندی ، ازدواج و طلاق مطرح شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ماه مهر، فرصتی برای خانه تکانی در آموزش و پرورش

ادامه مطلب

closeماه مهر، فرصتی برای خانه تکانی در آموزش و پرورش

شروع سال تحصیلی برای مسئولان وزارت آموزش و پرورش فرصتی است تا به سمت اصلاح روندهای ناکارآمد تعلیم و تربیتی در ساختار آموزشی و به کارگیری سیاست‌های باثبات و نتیجه بخش گام بردارند. بار دیگر برگی از ماه مهر در تقویم آموزشی دانش آموزان رقم خورد و سال تحصیلی ۹۹-۹۸ آغاز شد؛ آنجا که یک سال تحصیلی را در مدرسه به عنوان خانه دوم و در سایه نظام آموزش و پرورش به عنوان دومین نهاد تعلیم و تربیت پس از خانواده باید سپری کنند. خانواده ها با هزاران امید فرزندان خود را به مدرسه می فرستند که در کنار علم آموزی، تربیت و پرورش اخلاقی یافته و برای حضور در جامعه و قرار گرفتن در مسیر زندگی آینده آمادگی یابند. از این رو، چنانچه این نظام در هر یک از ابعاد و بخش های خود دارای کاستی باشد، رسالت اصلی که همان تعلیم و تربیت نسل های آینده و قراردادن نیروهای انسانی کشور در مسیر توسعه است، به محاق رانده می شود. آغاز سال تحصیلی و باز شدن مدارس بهانه مناسبی است تا در نگاهی کلی مشکلات آموزشی را بررسی کرد و در راستای رفع آن ها گام برداشت. نظام آموزش و پرورش ایران نیز همواره در چهار دهه در مسیر رشد و رفع کاستی ها حرکت کرده است اما با وجود این، هنوز با برخی چالش ها و موانع مدیریتی و ساختاری روبه رو است. تدوین سند تحول آموزش و پرورش یکی از اصلی ترین اقداماتی بود که با هدف رفع این چالش ها صورت گرفت. این سند که بر اساس مضامین اسلامی و انقلابی طراحی شده است، چراغ راهنمایی به دست مربیان و مدیران آموزشی و پرورشی کشور می دهد تا اهداف تعلیم و تربیتی برنامه ششم توسعه و افق ۱۴۰۴ اجرایی شود. اگرچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال ۹۰، پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا در کشور از سوی رئیس جمهوری وقت ابلاغ شد با این حال هنوز راه برای شناخت و حرکت در مسیر اهداف این سند بسیار است. بنابراین کارشناسان آموزشی یکی از اصلی ترین موانع گریبانگیر نظام آموزشی را اجرای ناقص سند تحول آموزش و پرورش عنوان می کنند در حالی که اجرای این سند یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است. از تدوین و ابلاغ این سند حدود هشت سال می گذرد و به نظر می رسد سرنوشت بی سرانجام برخی اسناد بالادستی در انتظار این سند نیز باشد. از این چالش که بگذریم، بنا بر آنچه بارها مسئولان به آن اشاره یا در فضای رسانه ای کشور اعلام شده است، ساختار نظام آموزش و پرورش ایران از سایر مشکلاتی چون کمبود معلم، نبود زیرساخت های آموزشی، ضعف مدیریتی، ناکارآمدی و اجرای سیاست های نادرست، بوروکراسی و دیوان سالاری، نبود ساختار متمرکز، آزمون و خطاهای مکرر، نبود نظارت های فراسازمانی، کمبود بودجه، مشکلات معیشتی معلمان یا کمبود فضاهای آموزشی رنج می برد. آموزش و پرورش ایران در یک سال اخیر با چالش هایی بر سر کرسی وزارت نیز روبه رو بوده است. به دنبال آمد و رفت چند وزیر و سرپرست سکان این وزارتخانه اکنون به دستان محسن حاجی میرزایی است. وی نیز در تازه ترین اظهارات خود سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را راهنمای مناسبی دانسته است که برای اجرایی شدن نیازمند شناخت اولویت ها است. تربیت چندساحتی، تقویت مهارت آموزی، افزایش اختیارات مدرسه، تقویت مدیران، ایجاد تنوع در محیط های یادگیری، بهبود مدیریت و ارتقای جایگاه معلمان سخن گفته است. اکنون زمان آن فرا رسیده که نظام آموزش و پرورش پس از سال ها تغییر و پَستی و بلندی، سیاست های باثبات و اصلاح گر را به خود ببیند چرا که اهمیت آموزش و پرورش استعدادهای نیروی انسانی از سنین کودکی بر هیچ کس پوشیده نیست. چنانچه هر کشوری در برنامه های بلندمدت خود توسعه و رشد را دنبال می کند، برنامه ریزی و سرمایه گذاری های خود را به سنین کودکی و مدارس معطوف می سازد. دانش آموزان به منزله سرمایه های کشور به شمار می روند؛ راه توسعه کشور از آموزش درست و پرورش استعدادهای این قشر از جامعه می گذرد. اینکه چالش های نظام آموزشی کشور مشخص و شناسایی شده است، این نظام نیازمند اجرای سیاست های درست است تا زخم های آن التیام یافته و اصلاح شوند. واضح است که تربیت و پرورش نیروی انسانی با سطح علمی بالا، متخصص و مهارت یافته و همچنین ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جامعه نیازمند رفع موانع نظام آموزش و پرورش است. سرمایه گذاری در این حوزه از صرف هزینه و زمان در سایر بخش ها همچون مقابله با آسیب های اجتماعی و فرهنگ سازی می کاهد. بنابراین، خانه تکانی در آموزش و پرورش از ضروری ترین مسائل کنونی کشور به شمار می رود؛ لزوم تغییر در این ساختار از به کارگیری مدیران شایسته و توانمند گرفته تا بهبود معیشت معلمان، روزآمد ساختن سرفصل های درسی، بازنگری در گزینش معلمان و اختصاص بودجه برای ارتقای کمی و کیفی زیرساخت های آموزشی را شامل می شود. یادداشت از: فرشته ذبیحیان

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه های خطی مشی و نظام کارآفرینی ایران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه های خطی مشی و نظام کارآفرینی ایران

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های خطی مشی و نظام کارآفرینی ایران " مقاله ای است که در 21  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های خطی مشی، عوامل ساختاری ، نظام کارآفرینی و نظام کارآفرینی ایران اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.