جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی هویت سازمانی و عوامل درونی و بیرونی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی هویت سازمانی و عوامل درونی و بیرونی

مقاله علمی و پژوهشی" هویت سازمانی و عوامل درونی و بیرونی " مقاله ای است که در18 صفحه و با 18 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به هویت سازمانی ،عوامل درونی، عوامل بیرونی، هویت اجتماعی، هویت شرکتی ، شکل دهی هویت و سازمان دولتی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله اثر تمرین توجه درونی و بیرونی بدون موسیقی انگیزشی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا

ادامه مطلب

closeمقاله اثر تمرین توجه درونی و بیرونی بدون موسیقی انگیزشی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا

مقاله علمی و پژوهشی " اثر تمرین توجه درونی و بیرونی بدون موسیقی انگیزشی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا" مقاله ای است در 10 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تکلیف تعادل؛ تمرین؛ توجه بیرونی؛ توجه درونی؛ موسیقی انگیزشی؛ ورزشکار پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر بررسی تمرین توجه درونی و بیرونی با و بدون موسیقی انگیزشی بر اجرای تکلیف تعادلی پویا بود. روش تحقیق از نوع نیمه‌تجربی و جامعۀ آماری متشکل از ورزشکاران پسر بود. نمونه شامل 60 نفر بود که داوطلبانه در تحقیق شرکت کردند. افراد پس از اجرای پیش‌آزمون تصادفی در پنج گروه دوازده نفری قرار گرفتند: گروه توجه درونی با موسیقی، توجه بیرونی با موسیقی، توجه درونی بدون موسیقی، توجه بیرونی بدون موسیقی و گروه کنترل. تحقیق در سه مرحله اجرا شد؛ پیش‌آزمون، اجرای پروتکل تمرینی در مدت سه روز (در این مرحله برای گروه‌های با موسیقی به‌همراه دستورالعمل­های توجهی، موسیقی انگیزشی از طریق دستگاه صوتی پخش می‌شد) و مرحلۀ سوم پس‌آزمون. با توجه به طرح پژوهش، درصورتی‌که موسیقی اثر معناداری بر اجرا پس از اعمال متغیرها نشان می‌داد، داده‌ها در مرحلۀ چهارم تجزیه‌وتحلیل ­می‌شد. آزمون­ آماری آنوا پس از مرحلۀ سوم، بین گروه­ها اختلاف معناداری نشان نداد. به­عبارت دیگر، تمرین توجه با استفاده از راهبردهای درونی و بیرونی، با و بدون موسیقی بر قابلیت انجام تکلیف تعادلی پویا تأثیری ندارد. سطح معناداری 5/0= α در نظر گرفته شد.دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دانلود مقاله درونی سازی اصول مدیریتی با توجه به نامه‌های امام علی(ع)

ادامه مطلب

closeدانلود مقاله درونی سازی اصول مدیریتی با توجه به نامه‌های امام علی(ع)

مقاله علمی و پژوهشی درونی سازی اصول مدیریتی با توجه به نامه‌های امام علی(ع) مقاله ای است که در 22 صفحه و با 24 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . در این مقاله موضوعات نهج‌البلاغه؛ اصول مدیریتی؛ فرهنگ‌سازی؛ حاکمیت؛ عدالت محوری و مردم‌داری مورد بحث و بررسی قرار گرفته است  

more_vert مقاله تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر کانون توجه درونی و بیرونی بر اکتساب، یادداری و انتقال پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی" مقاله ای است در 17 صفحه و با 45 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت؛ توجه بیرونی؛ توجه درونی؛ کم توان ذهنی؛ یادگیری حرکتی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از تحقیق حاضر، بررسی تأثیر کانون توجه بر یادگیری پرتاب دارت در کودکان کم‌توان ذهنی بود. در این مطالعۀ شبه‌تجربی، 22 پسر 10 تا 12 سالۀ کم­توان ذهنی براساس هوشبهر 70 - 50 به‌صورت تصادفی انتخاب و پس از یک جلسه تمرین و پیش­آزمون، براساس امتیاز به‌دست‌آمده، سن و هوشبهر در دو گروه توجه (درونی، بیرونی) همسان قرار گرفتند. براساس یافته­های تحقیق، گروه توجه بیرونی قادر به یادداری و انتقال مهارت به شرایط جدید بودند که فرضیۀ عمل محدودشدۀ ولف و همکاران (2001) در افراد کم‌توان ذهنی نیز تأیید می‌شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ترجیح اراده درونی بر اراده ظاهری در تفسیر قراردادهای تجاری مبتنی بر توجیه اخلاقی

ادامه مطلب

closeمقاله ترجیح اراده درونی بر اراده ظاهری در تفسیر قراردادهای تجاری مبتنی بر توجیه اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " ترجیح اراده درونی بر اراده ظاهری در تفسیر قراردادهای تجاری مبتنی بر توجیه اخلاقی " مقاله ای است در 20 صفحه و با 37 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تفسیر، اراده درونی، اراده ظاهری، اخلاق پرداخته شده است چکیده مقاله تفسیر قرارداد یکی از حوزه‌های مشکل در قراردادها است. اصول زیادی برای تفسیر قرارداد ارائه شده است. در نظام‌های مختلف حقوقی تقریباً اصول تفسیر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از اصول ارائه شده برای تفسیر قرارداد، کشف حقیقت بر اساس اراده طرفین است. مرسوم است بین اراده اشخاص (دورنی و بیرونی) در حوزه قراردادها، تعارض بوجود می آید. تعارض بوجود آمده از اراده واقعی و اعلام شده اشخاص نشأت می‌گیرد. در غالب سیستم‌های حقوقی تفسیر قرارداد و حل تعارض با ترجیح اراده درونی و واقعی می‌باشد به نوعی که اگر ثابت شود قصد واقعی طرفین غیر از آن چیزی بوده است که بیان نموده‌اند، اراده واقعی مرجح خواهد بود، چیزی که اخلاق نیز آن را می‌پذیرد. و این موضوع در فقه، حقوق ایران و حقوق اتحادیه اروپا مورد پذیرش قرار گرفته است. از طرفی حقوق انگلستان رویکردی متفاوت از سیستم‌های فوق دارد هر چند این احتمال وجود دارد که در بعضی موارد اخلاق این تفسیر را نپذیرد. در پژوهش حاضر صرف‌نظر از نظرات محققین در این حوزه، اراده واقعی و درونی با توجیه اخلاقی، بر اراده ابراز شده ترجیح داده شده است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور " مقاله ای است در 22 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی درونی؛ هوش سازمانی؛ ارتباطات درونی؛ توسعه‌ی منابع انسانی؛ نظام پاداش‌دهی پرداخته شده است چکیده مقاله ازجمله مسایلی که امروزه برای بسیاری از مؤسسات و شرکت‌ها به دغدغه مبدل شده، چگونگی چیرگی بر پویایی‌های محیطی و پیشگامی در بازارهای متلاطم امروزی است. چنین امری، در پرتو هوش سازمانی بالا در برابر محیط سازمان و به‌دنبال آن پاسخ‌گویی مناسب نسبت به آن تغییرات به‌خوبی محقق می‌گردد؛ اما چنین موفقیتی در گام نخست مستلزم توجه به بازار درونی سازمان یا به‌عبارتی نیروی انسانی شایسته‌ای است که بار کسب مزیت رقابتی پایدار را بر دوش می‌کشد. هدف از انجام مطالعه‌ی حاضر بررسی تأثیر هر یک از ابعاد بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در مؤسسات فناور است. بر این اساس، تعداد 39 شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات مورد نظر از طریق توزیع و جمع‌آوری پرسشنامه استاندارد در بین 93 نفر از کارکنان به‌دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار  smart plsاستفاده گردید و مشخص شد؛ تأثیر هر یک از مؤلفه‌های بازاریابی درونی بر هوش سازمانی، مثبت و معنا‌دار است. عنوان مقاله [English] The Effect of Internal Marketing on Organizational Intelligence in Technological Institutions چکیده [English] How to manage environmental dynamicity and how to play in a very turbulent market seems to have made a great mental challenge for many companies and institutions. This can be encountered by a high organizational intelligence against the organizational environment, and by providing proper solutions for the changes. Yet, this can be achieved by considering the internal market of the organization, which refers to its human resource who can endure the responsibility of getting the constant competitive advantage, as the first step. This research is mainly intended to assess the effect of any of the elements of internal marketing in technological institutes. Accordingly, 39 technological companies, placed in the Fars Technological Park, were selected to be studied. Data was collected through questionnaires distributed among 93 employees. The data was analyzed through smart pls. the results indicated that all of the elements of internal marketing had positive and significant effect on organization intelligence کلیدواژه‌ها [English] Internal marketing, Organizational intelligence, Internal Communication, Human Resource Development, Awarding System دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله نقش انگیزش بیرونی و درونی در گرایش بزرگسالان به فعالیت جسمانی

ادامه مطلب

closeمقاله نقش انگیزش بیرونی و درونی در گرایش بزرگسالان به فعالیت جسمانی

مقاله علمی و پژوهشی" نقش انگیزش بیرونی و درونی در گرایش بزرگسالان به فعالیت جسمانی" مقاله ای است در 23 صفحه با 36 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات انگیزش بیرونی؛ انگیزش درونی؛ فعالیت جسمانی؛ کارمند.؛ نظریۀ خودتعیین‌گری، بزرگسالان ، ورزش بزرگسالان ، فعالیت بزرگسالان و گرایش بزرگسالان مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تعیین رابطه بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی

ادامه مطلب

closeمقاله تعیین رابطه بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی

مقاله علمی و پژوهشی " تعیین رابطه بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی " مقاله ای است در 22 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث پاداش درونی منابع انسانی؛ برنامه‌ریزی راهبردی؛ مشارکت در تصمیم‌گیری؛ بازخور درکار پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطة بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی در جامعة آماری کارشناسان و مدیران یکی از صنایع زیرمجموعة‌ ساصد انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی - همبستگی می‌باشد و ابزار گردآوری داده‌ها عبارت است از: پرسشنامة برنامه‌ریزی راهبردی براساس نمونة برایسون و پرسشنامة محقق‌ساختة پاداش درونی منابع انسانی. نتایج به‌دست‌آمده از تحلیل داده‌ها نشان داد که بین اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی و پاداش درونی منابع انسانی (که دارای شاخص‌هایی مانند: مشارکت، اهمیت کار، جالب‌بودن و تنوع کار است) رابطة مثبت و معنی‌دار‌ی وجود دارد. همچنین رابطة مثبت و معنی‌دار‌ی میان برخی مؤلفه‌های پاداش درونی (نظیر مشارکت کارکنان در تصمیم‌گیری‌ها، اهمیت، جالب‌بودن وتنوع کار و بازخور) و اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی یافت شد. میان مؤلفة استقلال و آزادی عمل در کار (از مؤلفه‌های پاداش درونی) با اجرای موفق نظام برنامه‌ریزی راهبردی، رابطة معنی‌دار‌ی به‌دست نیامد. عنوان مقاله [English] Establishment a Relation between Successful Fulfillments of Strategic Planning Systems and Internal Reward of Human Resource چکیده [English] This research is intended to discover the relation between successful accomplishment of strategic planning systems and internal rewards of human resource in a population of experts and managers of an industrial center of SASAD. This is a descriptive-correlation research which employs the following instruments for data collection: strategic planning questionnaire based on Bryson’s sample and self-made questionnaire of human resource internal rewards. The results indicated that there is a significant relation between successful accomplishment of strategic planning systems and internal rewards of human resource (including indicators such as participation, work importance, interest in work, and variety of work). It was also found that there were significant relations between some components of internal reward (such as employees’ participation in decision making, importance, interest and variety of work, and feedback) and successful accomplishment of strategic planning systems. Components of independence and freedom at work did not show any effective relation with successful accomplishment of strategic planning systems. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Internal Reward, Strategic planning, Participation in Decision Making, Work Feedback دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

ادامه مطلب

closeمقاله اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول

مقاله علمی و پژوهشی " اثر کانون توجهی دستورالعمل بر یادگیری مهارت در مبتدیان بر اساس مدل مراحل یادگیری نیوول" مقاله ای است در 10 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت؛ دستورالعمل؛ شوت چیپ؛ کانون توجه؛ مدل یادگیری نیوول پرداخته شده است چکیده مقاله مدل مراحل یادگیری نیوول یک مدل یادگیری براساس دیدگاه سیستم‌های پویاست که براساس شکل‌گیری ارتباط بین درجات آزادی یادگیرنده به سه مرحله تقسیم می‌شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر کانون توجه دستورالعمل بر یادگیری یک مهارت ساده (پرتاب دارت) و یک مهارت پیچیده (ضربه چیپ با پای غیربرتر) بود. این مطالعه شامل دو آزمایش بود. در آزمایش اول 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت پرتاب دارت قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش‌آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری مهارت پرتاب دارت کانون توجه بیرونی مفیدتر بود. در آزمایش دوم 24 دانشجوی پسر دانشگاه تهران تحت آموزش مهارت شوت چیپ با پای غیربرتر قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان براساس نمره‌های پیش­آزمون به دو گروه تقسیم شدند و یک گروه دستورالعمل کانون توجه درونی و گروه دیگر دستورالعمل کانون توجه بیرونی دریافت کردند. نتایج نشان داد که در یادگیری شوت چیپ با پای غیربرتر کانون توجه درونی مفیدتر بود. نتایج این مطالعه نشان داد در مهارت­هایی که ساختار هماهنگ آنها هنوز شکل نگرفته، اتخاذ کانون توجه درونی سودمندتر است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان: نقش میانجی گر تنظیم هیجان

ادامه مطلب

closeمقاله بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان: نقش میانجی گر تنظیم هیجان

مقاله علمی و پژوهشی " بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان: نقش میانجی گر تنظیم هیجان" مقاله ای است در 18 صفحه و با 39 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مطالعات زنان و خانواده منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدل؛ بدرفتاری عاطفی؛ اختلالات درونی سازی شده؛ تنظیم هیجان؛ دختران نوجوان پرداخته شده است چکیده مقاله زمینه و هدف: بدرفتاری عاطفی با پیامدهای منفی زیادی در نوجوانی و جوانی پیوند دارد. از جملۀ این پیامدها می‌توان به افزایش میزان اختلالات درونی‌سازی شده اشاره کرد. شناسایی مکانیزم ارتباط بین بدرفتاری عاطفی و این اختلالات به شناسایی حلقه‌های مفهومی کمک می‌کند که می‌توانند محور مداخلات درمانی قرارگیرند. با توجه به اینکه تنظیم هیجان نقش کلیدی در ایجاد علایم اختلالات درونی‌سازی شده دارد، هدف از پژوهش حاضر آزمون نقش واسطه‌ای تنظیم هیجان در رابطه بین بدرفتاری عاطفی و علایم اختلالات درونی‌سازی شده در دختران نوجوان بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود که در آن از روش آماری تحلیل مسیر استفاده شد. نمونه پژوهش، شامل 200 دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم شهر تهران بود که به روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و به پرسشنامه های خودگزارشی کودک آزاری، دشواری در نظم بخشی هیجان و فرم خودگزارش دهی نوجوان پاسخ دادند. یافته های پژوهش: نتایج نشان داد که بدرفتاری عاطفی به طور غیر مستقیم و از طریق راهبردهای ناکارآمد تنظیم هیجان می تواند علایم اختلالات درونی سازی شده در دختران نوجوان رادر سطح 0/001پیش بینی کند. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر از نقش تعیین کننده بدرفتاری عاطفی در پیش بینی اختلالات درونی سازی شده حمایت می کند. هم چنین نتایج نشان می دهد بخشی از واریانس مشترک بین حلقه های مفهومی بدرفتاری عاطفی و اختلالات درونی سازی شده، نتیجۀ تغییر پذیری در تنظیم هیجان است. عنوان مقاله [English] Emotional maltreatment and Internalizing Disorders in Adolescent Girls: The Mediating Role of Emotion Regulation چکیده [English] Background and Purpose: Emotional maltreatment is associated with negative and long-term consequences in adolescence and adulthood including increasing in internalizing disorders. Identify the mechanism of the relationship between emotional maltreatment and internalizing disorders help to identify the variables that these variables can be based of the interventions. Due to the key role of emotion regulation in internalizing and disorders, this study examined the mediating effect of emotion regulation on the relationship between child emotional maltreatment and internalizing disorders in adolescent girls. Materials and Method: This study was correlational research and Path analysis was used to assess the mediating effect.The sample of this study consists of 200 high school girl students that were selected by multistage random cluster sampling. participants completed the child abuse scale , Difficulties in emotion regulation scale and Youth self-report scale. Results: Results showed that emotional maltreatment can predict indirectly internalizing disorders in adolescent girls by limited access to emotion regulation strategies (P=0/001). Conclusion: In sum, on the one hand, the results provide further support for prediction of internalizing disorders by child emotional maltreatment and on the other hand, these finding show that the part of available variance in the context of prediction the internalizing and disorders by child emotional maltreatment, accounted for emotion regulation. کلیدواژه‌ها [English] model, emotional maltreatment, internalizing disorders, Emotion regulation, adolescent girls دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert چرا فرد مبتلا به افسردگی مدام عصبانی است؟

ادامه مطلب

closeچرا فرد مبتلا به افسردگی مدام عصبانی است؟

چرا افسردگی فرد را عصبانی تر می کند ؟ واژه های همراه افسردگی عصبانی غالبا برای توصیف حالات روحی یک فرد بیان می شود ، از همین جا می توان پی برد که آنهایی که افسرده هستند بیشتر عصبانیت را تجربه می کنند. تصور کنید بیشتر اوقات اتفاق هایی می افتد که باعث عصبانیت شده و در پی آن ارزش و سلامت روحی روانی را از دست میدهیم؛ عصبانیت فرد را از پا در می آورد به طوریکه نمی توانند هیچ حس خوب و بدی را داشته باشند تا اینکه ازتجربه دیگری رنج ببرند. تعریف دقیقی که کمبریج از افسردگی داشته است نشان می دهد این مشکلی است روانی که در آن فرد طولانی مدت ناراحت و عصبانیت را تجربه می کند و در این مدت نمی توانند زندگی نرمالی داشته باشند، حالا معنی افسردگی را متوجه و احساس این بیماران را می دانیم. چرا افراد افسرده همیشه عصبانی هستند افسردگی حس درونی و عصبانیت پاسخ بیرونی به احساسات درونی و ضربه های روحی و روانی است ، البته باید بدانیم وقتی به افراد افسرده برخورد می کنیم نباید آنها را نقدیا قضاوت کنیم و بخش روشن زندگی آنها را ببینیم و سعی کنیم آنها را درک و با آنها صبورانه برخورد کنیم .آنها می دانند با اخلاقی که دارند پیرامون خود را از دست می دهند و احساس تنهایی می کنند و منبع اصلی عصبانیت آنها همین است ، اما چه اتفاقی برای این افراد می افتد اگر درتنهایی بمانند.

more_vert مقاله تبیین تقریرهای برهان فطرت (تضایف) بر اثبات وجود خدا

ادامه مطلب

closeمقاله تبیین تقریرهای برهان فطرت (تضایف) بر اثبات وجود خدا

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین تقریرهای برهان فطرت (تضایف) بر اثبات وجود خدا (با تأکید بر آرای آیت‌الله شاه‌آبادی) " مقاله ای است در 16 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  فطرت، تضایف، برهان فطری، فطرت عشق، فطرت امید، شاه‌آبادی پرداخته شده است چکیده مقاله اثبات گرایش فطری و درونی در نهاد انسان‌ها به سوی پروردگارشان، یکی از بهترین راه‌های اثبات و شناخت خدا است؛ چراکه این راه، ذاتی، همگانی، تغییرناپذیر و پایدار است و می‌تواند از استوارترین برهان‌های اثبات وجود خدا باشد. از آنجا که فطرت انسان، دارای گرایش‌های مختلف است، تقریرهای برهان فطری نیز براساس این گرایش‌ها متفاوتند. در برهان فطرت عشق به کمال مطلق، با استفاده از عشق ذاتی و درونی انسان به کمال مطلق، خدا اثبات می‌شود. در برهان فطرت امید نیز از راه اثبات امید انسان در سختی‌ها و کوتاه شدن دستش از تمام اسباب و وسائط مادی، وجود خدا اثبات می‌شود. در برهان فطرت افتقار که از ابتکارات مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی است، با استفاده از برهان فقر ذاتی صدرایی و برهان امکان و وجوب سینوی، پس از اثبات ذات فقیر و امکانی انسان‌ها، ذات غنی خداوند اثبات می‌شود. برهان فطرت انقیاد، برهان فطرت خوف و برهان فطرت بغضِ نقص نیز که باز از ابداعات فلسفی ایشان هستند، به‌ترتیب از راه اثبات خضوع ذاتی انسان در برابر کمال، خوف از دست دادن محبوب‌ها و تنفّر از نقص، خداوند را اثبات می‌کنند. در منظومه فکری آیت‌الله شاه‌آبادی چگونه با تقریرهای مختلف برهان فطرت یا تضایف از گرایش درونی انسان، وجود خدا اثبات می‌شود؟ این پژوهش ضمن پاسخ به این پرسش، به تحلیل تقریرهای این برهان می‌پردازد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی ادراک ویژۀ عمل در شرایط تمرکز توجه درونی و بیرونی

ادامه مطلب

closeمقاله بررسی ادراک ویژۀ عمل در شرایط تمرکز توجه درونی و بیرونی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی ادراک ویژۀ عمل در شرایط تمرکز توجه درونی و بیرونی" مقاله ای است در 15 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به چسب پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از تحقیق حاضر، بررسی ارتباط بین اجرا و ادراک اندازۀ هدف در شرایط کانون توجه بیرونی و درونی، همچنین بررسی ارتباط بین ادراک اولیۀ اندازۀ هدف و اجرا بود. 70 دانشجوی پسر (با میانگین سنی 6/1 21 سال) داوطلبانه در این تحقیق شرکت کردند. آنها به‌صورت تصادفی و براساس نوع دستورالعمل توجهی در دو گروه تمرکز توجه درونی و بیرونی قرار گرفتند. آزمودنی­ها تکلیف پرتاب دارت را در 20 کوشش اجرا کردند. آزمون تخمین اندازۀ هدف پیش از اجرای کوشش­ها، در پایان کوشش­ها و پس از اولین کوشش موفق، اجرا شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد بین اجرا و ادراک اندازۀ هدف در گروه تمرکز بیرونی، ارتباط مثبت و معنا­داری وجود دارد. اما در گروه تمرکز درونی، ارتباط معنا­داری بین اجرا و ادراک اندازۀ هدف، مشاهده نشد. همچنین بین ادراک اولیه و اجرا در هر دو گروه، ارتباط معنا­دار نبود. می‌توان گفت که تمرکز توجه می­تواند یک عامل واسطه­ای برای ظهور پدیدۀ ادراک ویژۀ عمل باشد. عنوان مقاله [English] Action-Specific Perception in Internal and External Attention Focus Conditions چکیده [English]  The aim of this study was to investigate the relationship between performance and the perception of size of target under internal and external attention focus conditions as well as the relationship between the initial perception of the size of target and performance. 70 male students (mean age of 21±1.6 years) voluntarily participated in this study. They were randomly assigned to internal and external attention focus based on the type of attentional instruction. Subjects performed dart throwing task in 20 trials. The target size estimation test was performed before the trials, after the last trial and after the first successful trail. Pearson correlation coefficient was used for data analysis. The results showed a significant and positive relationship between the performance and perception of target size in external focus group. But in internal focus group, a significant relationship between performance and perception of the size of the target was not observed. Also, there was no significant relationship between the initial perception and performance in both groups. It is suggested that the focus of attention can be a mediating factor for action-specific perception phenomenon. کلیدواژه‌ها [English] action-specific perception, action target, external attention, focus of attention, internal attention دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تاثیر کانون توجه در شرایط تمرین کم‌خطا و پرخطا بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت

ادامه مطلب

closeمقاله تاثیر کانون توجه در شرایط تمرین کم‌خطا و پرخطا بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت

مقاله علمی و پژوهشی " تاثیر کانون توجه در شرایط تمرین کم‌خطا و پرخطا بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت" مقاله ای است در 18 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به کانون توجه بیرونی؛ کانون توجه درونی؛ مهارت پرتاب دارت؛ یادگیری پرخطا؛ یادگیری کم خطا پرداخته شده است چکیده مقاله هدف مطالعه حاضر بررسی اثر تعاملی نوع دستورالعمل کانون توجه و دو شیوه یادگیری (کم‌خطا و پرخطا) بر عملکرد و یادگیری مهارت پرتاب دارت بود. این احتمال وجود دارد که با تغییر دشواری کارکردی تکلیف، نوع دستورالعمل کانون توجه اثر متفاوتی بر عملکرد داشته باشد. تعداد60 دانشجوی دختر به طور تصادفی در شش گروه درونی-کم‌خطا، بیرونی‌-کم‌خطا، کنترل-کم‌خطا، درونی-پرخطا، بیرونی-پرخطا و کنترل-پرخطا قرار گرفتند. گروه کم خطا تمرین خود را از فاصله کم نسبت به هدف آغاز و به تدریج فاصله را بیشتر می‌کردند. در گروه پرخطا عکس این قضیه اجرا می‌شد. گروه توجه درونی، توجه خود را به آرنج و مچ دست پرتاب و گروه بیرونی توجه خود را به صفحه دارت معطوف می‌کردند. افراد پس از پیش‌آزمون 5 بلوک 60 کوششی را اجرا کردند و 48 ساعت بعد در آزمون یادداری شرکت نمودند. از آزمون تحلیل واریانس عاملی جهت تحلیل داده‌ها استفاده شد. نتایج نشان داد که در گروه کم‌خطا بین کانون توجه درونی و بیرونی تفاوت معنی‌داری وجود ندارد (p>0.05) اگرچه در شرایط یادگیری پرخطا، بین گروه‌ها تفاوت معنی‌داری مشاهده شد (p=0.043). همچنین نتایج نشان داد در گروه توجه درونی بین شرایط تمرینی کم‌خطا و پرخطا تفاوت معنی‌داری به نفع گروه کم‌خطا وجود دارد (p= 0.012). بر اساس نتایج این پژوهش، به نظر می‌رسد، نقش چالش‌برانگیزی شرایط تمرین در اثرگذاری نوع دستورالعمل کانون توجه، بسیار حائز اهمیت است و پیشنهاد می‌شود در شروع تمرین، در هنگام استفاده از دستورالعمل کانون توجه درونی از یادگیری به شیوه کم خطا استفاده شود. عنوان مقاله [English] The Effect of Attention Focus in Errorless and Errorful Practice Conditions on Performance and Learning of Dart Throwing Skill چکیده [English] The aim of this study was to investigate the interactional effect of instruction type of attention focus and two methods of learning (errorless and errorful) on performance and learning of dart throwing skill. It is likely that instruction type of attention focus has a different effect on performance when functional difficulty of task changes. 60 female students were randomly assigned to six groups: internal-errorless, external-errorless, control-errorless, internal-errorful, external-errorful and control-errorful. Errorless groups began their practice with low distance from the target and gradually increased the distance. This was opposite in errorful groups. Internal attention groups focused their attention on elbow and wrist of their throwing hand. External attention groups focused their attention on dart board. After pretest, subjects performed 5 blocks (60 trials each block) and participated in retention test after 48 hours. Factor analysis of variance was used to analyze the data. The results showed no significant differences between internal and external focus in the errorless groups (P>0.05), there was a significant difference among the groups in errorful learning condition (P=0.043). There was a significant difference between errorless and errorful conditions in internal focus groups (in favor of errorless group) (P=0.012). It seems that the challenging role of practice condition is very important in the effectiveness of instruction type of attention focus. It is recommend that errorless learning should be used when using internal attention focus instruction at the beginning of practice. کلیدواژه‌ها [English] Dart throwing skill, errorful learning, errorless learning, external attention focus, internal attention focus دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نرم افزار تولید اشکال تو در تو OptiNest Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار تولید اشکال تو در تو OptiNest Pro

نرم افزار تولید اشکال تو در تو - OptiNest Pro 2.28b تولید اشکال تو در توی بهینه سازی شده OptiNest نرم افزار قدرتمندی برای تولید اشکال تو در تو است. این نرم افزار بر اساس یک الگوریتم قدرتمند است که از کتابخانه توابع BOOLE & PARTNERS CalepiLib استفاده می کند، کار می کند. پارامترهای استاندار اصلی نرم افزار OptiNest، عمق محاسبه، عامل هموارکننده، گروه بندی قطعات، و حالت انتشار هستند. OptiNest طرح های قطعات، ابزارها و قطعات درونی را در فرمت DXF وارد می‌کند. طرح‌ها و ابزارها یا به وسیله چندخط‌ های بسته و یا به وسیله یک سری از چندخطی‌ها، منحنی‌ها و خطوط باز توصیف می‌شوند. این نرم افزار یک ورودی سریع از اشکال مستطیل، دایره، و چند ضلعی را ارائه می دهد. قابلیت های کلیدی نرم افزار OptiNest:- تولید اشکال تو در توی بهینه سازی شده- کار کردن بر اساس یک الگوریتم قدرتمند چند پارامتری- دارای پارامترهای استاندارد اصلی عمق محاسبه، عامل هموارکننده، گروه بندی قطعات، و حالت انتشار- وارد کردن طرح های قطعات، ابزارها و قطعات درونی، در فرمت DXF- توصیف طرح‌ها و ابزارها یا به وسیله چندخط‌ های بسته و یا به وسیله یک سری از چندخطی‌ها، منحنی‌ها و خطوط باز- ارائه ی یک ورودی سریع از اشکال مستطیل، دایره، و چند ضلعی- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

more_vert مقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان" مقاله ای است در 23 صفحه و با 65 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث عملکرد سازمانی؛ هم‌آهنگی درونی؛ ارتباطات منابع انسانی؛ راهبردهای ارتباطات پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات و زیرسامانه‌های آن با عملکرد سازمانی است که در دو فاز انجام شده است: نخست، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات و دوم، آزمون الگوی معرفی‌شده. جامعه‌ی آماری این پژوهش، صنعت نفت است که نمونه آماری مورد نظر در هر دو فاز بر اساس نمونه‌گیری قضاوتی (غیراحتمالی) انتخاب شده است. در فاز اول، صاحب‌نظران ارتباطات در دانشگاه و صنعت نفت و در فاز دوم، 24 شرکت در چهار بخش اصلی این صنعت شامل نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به عنوان نمونه‌ی تحقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. روش‌شناسی تحقیق، مبتنی بر روش ترکیبی (کمی و کیفی) است. در فاز اول، بر اساس روش دلفی، زیرسامانه‌‌ها و گونه‌های راهبردی آن‌ها شناسایی گردید. در فاز دوم، با استفاده از تحلیل هم‌بستگی، تحلیل مسیر و تحلیل محتوا، الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات مورد آزمون قرار گرفته است.  یافته‌های فاز اول نشان می‌دهد که ارتباطات سازمانی را در هشت زیرسامانه با عناوین روابط کارکنان، روابط عمومی، افکارسنجی و مطالعات اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، ارتباط با ذی‌نفعان و مخاطبان، نشر مطلب، ارتباطات خارجی و ارتباطات الکترونیک تقسیم‌بندی نمود که بر هر کدام بر اساس نقاط مرجع راهبردی معنابخشی و مسیر ارتباطات دارای چهارگونه راهبرد هستند. در فاز دوم، نتایج تحلیل هم‌بستگی نشان می‌دهد که هم‌آهنگی درونی و بیرونی و اثر تعاملی آن‌ها، بر عملکرد شرکت‌های صنعت نفت مؤثر است. علاوه بر این، دو متغیر هم‌آهنگی بیرونی و درونی، 73 درصد از واریانس عملکرد شرکت‌ها را تبیین کردند. مابقی، مربوط به متغیرهایی است که اثر آن‌ها در این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته است. عنوان مقاله [English] Toward the Internal Alignment Model of Human Resource Communication Strategies with Organizational Performance چکیده [English] The aim of this study is to investigate the strategic alignment in communication system. For this purpose, external alignment of communication strategy with organizational strategy, internal alignment in communication system and its relationship with organizational performance are considered. The research population consists of Iran Petroleum Industry from which the collected data from 24 companies are analyzed. In this study, mixed (qualitative and quantitative) methodology via correlation and path analysis for quantitative method and content analysis are used to analyze the views of 24 public relation managers of the sample companies. The findings of the correlation analysis indicate that the internal and external alignments are influential on the performance of companies in petroleum industry. In addition, internal and external alignments explain 73% of variance in the performance of companies, where as the residual is related to the effects of other variables which were not taken into account in this study. کلیدواژه‌ها [English] Organizational Performance, Internal Alignment, Human Resources Communication, Strategic Communication دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر دستورالعمل های مختلف کانون توجه و سبک های شناختی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر دستورالعمل های مختلف کانون توجه و سبک های شناختی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت

مقاله علمی و پژوهشی " عنوان " مقاله ای است در ۱۶ صفحه و با ۳۹ فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است  در این مقاله علمی و پژوهشی به پرتاب دارت سبک شناختی؛ کانون توجه؛ یادگیری پرداخته شده است چکیده مقاله این تحقیق با هدف بررسی تأثیر دستورالعمل‌های مختلف کانون توجه و سبک‌های شناختی بر یادگیری مهارت پرتاب دارت اجرا شد. نتایج نشان داد در تمام مراحل بین نمره‌های گروه­ها تفاوت معنادار بوده (05/P<) و افراد با سبک شناختی مستقل از زمینه در شرایط کانون توجه بیرونی نسبت به کانون توجه درونی عملکرد بهتری داشتند و گروه سبک شناختی وابسته به زمینه با کانون توجه درونی عملکرد بهتری نسبت به کانون توجه بیرونی داشتند. به‌عبارت دیگر، در حین اتخاذ کانون‌های توجهی، سبک‌های شناختی افراد نیز باید مدنظر قرار گیرد.دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert کتاب «این بار زلیخا روایت می‌کند»

ادامه مطلب

closeکتاب «این بار زلیخا روایت می‌کند»

 «این بار زلیخا روایت می‌کند «عنوان کتابی ۳۹ صفحه‌ای است که به قلم «یاسمن رحمتی» به رشته تحریر درآمده و با شمارگان ۲۲۰ نسخه از سوی انتشارات «هزاره ققنوس» روانه کتابفروشی‌ها شده است. قیمت هر جلد از این کتاب تمام رنگی و مصور که در قطع رقعی به چاپ رسیده برای علاقه‌مندان به کتابخوانی ۲۵۰ هزار ریال تعیین شده و مطالب آن در قالب هفت بخش به نام‌های شهر طلب، شهر عشق، شهر معرفت، شهر استغنا، شهر تجرید و توحید، شهر حیرت و شهر فنا ارایه شده است. این تازه نشر روایتی از عشق آگاهانه درونی است که انسان را به مسیر هدایت راستین و آرامش رهنمون می‌کند و در آن مطالب هر شهر به شکل دلنوشته‌ای جذاب و اثرگذار ارایه شده که خواننده را با خود همراه می‌کند و استفاده از آرایه‌ها و صنایع ادبی از جلوه‌های این اثر است. در بخشی از شهر اول این کتاب آمده است: «به خواب می‌روم و سعی بر آن است تا رویایی ببافم که در آن حداقل معبرم باشی، نه نمی‌شود رویا و حقیقت یکپارچه تویی و خواب در محضرت فکر و پریشانی است چرا که آرامش از تو می‌آید.» شاید بتوان از کتاب این بار زلیخا روایت می‌کند به سفری معنوی تعبیر کرد چرا که دستت را می‌گیرد و خالص و ساده تو را با خود به لایه‌های پنهان دل می‌برد آنجا که در شهر دوم می‌گوید: «تو معنای عشق را برایم نقاشی کردی، از همان روز نخست که دل و دینم در گروت بود و در مقابل دو چشم شب آسایت به سجده افتاد و تا تمامی آسایش در روشنای روز و ظلمات شب...» مفاهیم ارایه شده در این اثر اگر چه صمیمانه و درد دل درونی است اما تا عمق جان نفوذ می‌کند و یکی از جلوه‌های این کتاب را می‌توان علاوه بر لذت بردن از فضای معنادار و ساختار زیباشناسانه جملات در حوزه اندیشه‌ورزی عنوان کرد، آنجا که می‌گوید: «ماهی اگر به ماه برسد از بی‌آبی خواهد مرد. من آب هم نمی‌خواهم اگر پایان این قصه توباشی و من... ن.»

more_vert کتاب سلوک روحی بازیگر

ادامه مطلب

closeکتاب سلوک روحی بازیگر

اندیشه‌هایی دربارۀ‌ بازیگری را که در این نوشتار بدان‌ها اشاره شده است، کمتر می‌توان در کتاب‌هایی که به مباحث صوری بازیگری می‌پردازند، یافت. این حوزه (بازیگری) را از آن جهت انتخاب کردم که با موضوع «روح» و «زندگی» سر ‌و ‌کار دارد و به مفهوم کلی می‌توان آن را نوعی مداقه در احوال انسان نیز تعبیر کرد. باز‌آفرینی حیات درونی و برونی این موجود پیچیده، نیازمند معرفتی وسیع و همه‌جانبه از انگیزه‌های روانی و کارکردهای امیال ذاتی اوست. این میل و عرفان درونی بازیگر به کشف اعماق روح انسان، محور بررسی نگارنده در انتخاب عناوین متن بوده است. مثال‌ها اغلب از شاخص‌های شناخته‌شدۀ بازیگری در جهان هستند که بررسی رموز کارشان می‌تواند از جهات گوناگون و به لحاظ تکنیکی مورد بحث قرار گیرد؛ اما در اینجا ابعاد روحی و خودکاوانۀ هنر آنان را از زاویۀ نگاه وسیع‌تری بررسی می‌کنیم. نام‌های دیگر این مقوله می‌تواند «اصول اخلاقی بازیگر» یا «فرمان‌هایی برای روح بازیگر» نیز باشد. فهرست مطالب مقدمهبازی بدون نمایشگریقداسترابطه و تنهاییپالایشعمل و بی‌عملیآفرینش آزاد (جادوی بداهه)انکار پلیدیکتاب‌شناسیافزودۀ اولنشانه‌های تحول در بازیگری مدرن (دهه‌های هشتاد و نود)کتابنامهافزودۀ دومنگاهی به پدیدۀ بازیگری در ایرانفهرست اعلامنام فیلم و تئاترنام کسان

more_vert آشنایی با جدیدترین رژیم دنیا

ادامه مطلب

closeآشنایی با جدیدترین رژیم دنیا

بسیاری از افراد به خصوص نزدیک به ایام تعطیلات که می شود دوست دارند وزن خود را کاهش دهنند و شاداب تر به نظر برسند. جالب است بدانید که اخیرا نوعی رژیم شهودی، یعنی رژیم وابسته به سلیقه شخصی افراد متداول شده است که بر اساس آن افراد به بدن خود اعتماد می کنند. رژیم شهودی یک تمرین اعتماد سازی بین مغز و بدن شماست. در این رژیم خبری از کالری شماری و فشار بیش از حد بر بدن نیست و شما دقیقا به همان میزانی غذا می خورید که بدنتان می خواهد. شاید در ابتدا این رژیم بسیار عجیب یا حتی سخت به نظر برسد. اما اعتماد به بدنتان می تواند نتایجی بسیار مثبت به همراه داشته باشد. توجه به این نکته که بدنتان فشار بیش از حد برخی رژیمهای سنگین را تاب نمی آورد و البته تغذیه بر اساس روشهای استاندارد و دلخواه بدن شما اساس این رژیم را تشکیل می دهد. در این رژیم باید توجه کنید که چه زمانی نیاز به نوشیدن آب دارید، چه زمانی احساس ضعف می کنید، چه زمانی میل دارید لبنیات و سبزیجات بخورید. درواقع این یک رژیم منعطف بر اساس آهنگ درونی بدن شما است و در آن شما تحت یک رژیم سنگین قرار نمی گیرید. با همه این ها باید مراقب باشید که با زیاده روی، بدن خود را دستخوش مشکلات جانبی نکنید. درواقع اعتماد به ندای درونی بدن به مفهوم پرخوری و زیاده روی نیست. مطالب شاید برایتان سوال باشد این رژیم چه مزیتی نسبت به دیگر انواع رژیمها دارد؟ درواقع این رژیم مانع از این می شود که شما خود را با بهانه این که رژیم مناسب بدنتان نیست فریب داده و در میانه راه رژیم اصلی را بشکنید. در چنین رژیمی با توجه به انعطاف بالا، امکان شکسته شدن رژیم بسیار کمتر خواهد بود. درواقع در این رژیم شما به جای سرکوب صدای بدنتان به آن توجه می کنید و سعی خواهید کرد بر اساس این صدا،ریتم رژیم خود را تنظیم کنید.