more_vert قالب آماده پاورپوینت (سری جدید 139)

ادامه مطلب

closeقالب آماده پاورپوینت (سری جدید 139)

ارائه قالبهای زیبا و جدید پاور پوینت در پایگاه بانک مقالات ایران دانشجویان ، پژوهشگران، دانش آموزان و علاقمندان عزیز می توانند با دانلود رایگان قالبهای پاورپوینت که در بانک مقالات ایران منتشر شده است به راحتی مقالات و پژوهشهای خود را ارائه نمایند .

more_vert قالب آماده پاورپوینت (سری جدید 138)

ادامه مطلب

closeقالب آماده پاورپوینت (سری جدید 138)

ارائه قالبهای زیبا و جدید پاور پوینت در پایگاه بانک مقالات ایران دانشجویان ، پژوهشگران، دانش آموزان و علاقمندان عزیز می توانند با دانلود رایگان قالبهای پاورپوینت که در بانک مقالات ایران منتشر شده است به راحتی مقالات و پژوهشهای خود را ارائه نمایند .

more_vert قالب آماده پاورپوینت (سری جدید 137)

ادامه مطلب

closeقالب آماده پاورپوینت (سری جدید 137)

ارائه قالبهای زیبا و جدید پاور پوینت در پایگاه بانک مقالات ایران دانشجویان ، پژوهشگران، دانش آموزان و علاقمندان عزیز می توانند با دانلود رایگان قالبهای پاورپوینت که در بانک مقالات ایران منتشر شده است به راحتی مقالات و پژوهشهای خود را ارائه نمایند .

more_vert قالب آماده پاورپوینت (سری جدید 136)

ادامه مطلب

closeقالب آماده پاورپوینت (سری جدید 136)

ارائه قالبهای زیبا و جدید پاور پوینت در پایگاه بانک مقالات ایران دانشجویان ، پژوهشگران، دانش آموزان و علاقمندان عزیز می توانند با دانلود رایگان قالبهای پاورپوینت که در بانک مقالات ایران منتشر شده است به راحتی مقالات و پژوهشهای خود را ارائه نمایند .

more_vert قالب آماده پاورپوینت (سری جدید 135)

ادامه مطلب

closeقالب آماده پاورپوینت (سری جدید 135)

ارائه قالبهای زیبا و جدید پاور پوینت در پایگاه بانک مقالات ایران دانشجویان ، پژوهشگران، دانش آموزان و علاقمندان عزیز می توانند با دانلود رایگان قالبهای پاورپوینت که در بانک مقالات ایران منتشر شده است به راحتی مقالات و پژوهشهای خود را ارائه نمایند .

more_vert قالب آماده پاورپوینت (سری جدید 134)

ادامه مطلب

closeقالب آماده پاورپوینت (سری جدید 134)

ارائه قالبهای زیبا و جدید پاور پوینت در پایگاه بانک مقالات ایران دانشجویان ، پژوهشگران، دانش آموزان و علاقمندان عزیز می توانند با دانلود رایگان قالبهای پاورپوینت که در بانک مقالات ایران منتشر شده است به راحتی مقالات و پژوهشهای خود را ارائه نمایند .

more_vert مقاله پژوهشی روایت شعر و جایگاه راویان اشعار

ادامه مطلب

closeمقاله پژوهشی روایت شعر و جایگاه راویان اشعار

مقاله پژوهشی روایت شعر و جایگاه راویان اشعار اثر باقر قربانی زرین دانشیار دانشگاه آزد واحد تهران مرکز است که در مجله علمی ادب فارسی منتشر شده است در بخش چکیده این مقاله پژوهشی آمده است : یکی از راه‌های حفظ و انتشار اشعار در گذشته روایت راویان بوده است. معنای لغوی روایت در عربی حملِ آب بوده و سپس در مفهومی مجازی به نقل شعر و خبر نیز اطلاق شده است. در زبان فارسی شاعران با آوازی خوش اشعارخود را می‌خواندند و یا برای خود راوی یا راویانی بر می‌گزیدند با حافظه‌ای قوی تا اشعار آنان را با آواز بخواند. این راویان ویژگی‌هایی داشتند. در این نوشتار این ویژگی‌ها از لابه لای سروده‌های شاعران استخراج و تحلیل شده است.

more_vert مقاله پژوهشی نمود ایما(زبان ایما یکی از شاخص های برجسته مقالات شمس)

ادامه مطلب

closeمقاله پژوهشی نمود ایما(زبان ایما یکی از شاخص های برجسته مقالات شمس)

مقاله پژوهشی نمود ایما (زبان ایما یکی از شاخص های برجسته مقالات شمس) اثر علی محمدی دانشیار دانشگاه بوعلی سینا همدان  است که در مجله علمی ادب فارسی منتشر شده است در بخش چکیده این مقاله پژوهشی آمده است : وقتی سخن از زبان متن در میان باشد، نظر زبان‌شناسان و منتقدان ادبی، بیشتر به وجه نوشتاری معطوف است، وجهی که در تقابل خود، وجه گفتاری را به یاد می‌آورد. تقابلی که از زمان پدیدآمدن خط تاکنون، در نظر پژوهش‌گران زبانی بوده است. پس از توجّه و اهمیّتی که فردینان دوسوسور به نمود برجسته‌ی گفتار بخشید و نوشتار را شکل ناقص گفتار به شمار آورد، زبان‌شناسان هر جا از تقابل نمودهای زبانی سخن گفتند، بیش‌تر به همین زبان نوشتار و گفتار بسنده کردند؛ در حالی که نیک می‌دانستند، زبان نمودهای کم‌رنگ‌تری نیز دارد؛ البته زبان‌شناسان و جامعه‌شناسان و حتّی روان‌شناسان در غرب، به برخی از وجوه نمودهای دیگر که بار انتقال پیام را به دوش دارد، اشاراتی کرده‌ و مقالات و کتاب‌هایی نوشته‌اند؛ اما آن‌چه در این مقاله، با عنوان «نمود ایما» یا «زبان ایما» خوانده شده، نه از شمار آن اشارات و کنایاتی است که به عنوان «غیر کلامی»، مطرح است و نه آن که به عنوان «زبان بدن» از آن یاد می‌کنند؛ بل که نمود دیگری است که به نظر نگارنده تا کنون مورد توجّه ویژه‌ی دانش‌مندان قرار نگرفته است. نمودی که به هر حال تاب و توان انتقال مبلغی از معانی و احساس را در خود دارد و در ارتباطات روزمره‌ی مردم و در همه‌ی زبان‌ها، نقش به سزایی را بازی می‌کند. آن چه در این مقاله مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته، پس از بیان مقدمه‌ای لازم، اهتمام در برجسته‌ساختن همین نمود ایمایی زبان در متن مقالات شمس تبریزی بوده است. بدین لحاظ ما خود را موظّف دیدیم تا حدّ نیاز فضای این نوشته، به پی‌جویی ردّ پای چنین نمودی در متون دیگر نیز بپردازیم؛ اما به سبب محدود بودن فرصتی که در اختیار این مقال است و نیز نبودن سابقه‌ی پژوهش در این خصوص، مبحث چون و چرایی فلسفی و روان‌شناختی دخالت برجسته‌ی این نمود در وجه نوشتاری، هم‌چنان ناتمام مانده است.

more_vert مقاله پژوهشی روابط بینامتنی در اسکندرنامه‌های منظوم (فردوسی، نظامی و امیرخسرو)

ادامه مطلب

closeمقاله پژوهشی روابط بینامتنی در اسکندرنامه‌های منظوم (فردوسی، نظامی و امیرخسرو)

مقاله پژوهشی روابط بینامتنی در اسکندرنامه‌های منظوم (فردوسی، نظامی و امیرخسرو) اثر نویسندگان محمود عابدی ، محمد پارسانسب و سیما عباسی است که در مجله علمی ادب فارسی منتشر شده است در بخش چکیده این مقاله پژوهشی آمده است : بینامتنیت را نخستین بار ژولیا کریستوا در مورد روابط میان متون به کار برد. پس از وی افرادی نیز به بررسی مباحث بینامتنی از دیدگاه‌های متفاوت پرداختند و مفهوم آن را تغییر دادند. یکی از این افراد ژرار ژنت است که گسترده تر و نظام یافته تر بدان پرداخت و روابط میان متنی را با تمام متغیرات آن مورد بررسی قرار داد و آن را ترامتنیت نامید. اسکندرنامههای منظوم که در شکل­گیری آن­ها مجموعه‌ای از «پیش متن»‌ها مؤثّراند در طول تاریخ حیات خویش با بسیاری از عناصر فرهنگی و اعتقادی ملل و زبان‌های مختلف درآمیخته و محتوایی داستانی و افسانه‌ای یافته‌اند. با وجود تمایزاتی که نیّت مؤلّفان، اقتضائات اجتماعی و فکری روزگار هر اثر و گاه «دلهره­ی تأثیر» در این آثار به وجود آورده، وام گیری‌ها و تأثیر و تأثّرهای این متون نشانگر بینامتنیت صریح آن­هاست. اسکندرنامه‌های منظوم فارسی را می‌توان بر اساس آرای وی مورد بررسی قرار داد و از دیدگاه تازه‌ای به مطالعه­ی روابط میان این متون پرداخت. در این نوشتار ویژگی‌های میان­متنی (اسکندرنامه­های فردوسی، نظامی و امیرخسرو) از دیدگاه بینامتنی (هم­حضوری) و بیش متنی (تأثیر و تأثر) ژرار ژنت بررسی می‌شود تا با مشخص شدن مشترکات بینامتنی این آثار، میزان و چگونگی تأثیرپذیری و تأثیرگذاری آنها بر یکدیگر مشخّص شود و نشان داده شود که این تأثیرات در چه حوزه‌هایی بیشتر اتفاق افتاده و تا چه اندازه‌ای آگاهانه بوده است.