مقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

مقاله الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات منابع انسانی و عملکرد سازمان" مقاله ای است در 23 صفحه و با 65 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث عملکرد سازمانی؛ هم‌آهنگی درونی؛ ارتباطات منابع انسانی؛ راهبردهای ارتباطات پرداخته شده است

چکیده مقاله

هدف از پژوهش حاضر، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی درونی راهبردهای ارتباطات و زیرسامانه‌های آن با عملکرد سازمانی است که در دو فاز انجام شده است: نخست، ارایه‌ی الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات و دوم، آزمون الگوی معرفی‌شده. جامعه‌ی آماری این پژوهش، صنعت نفت است که نمونه آماری مورد نظر در هر دو فاز بر اساس نمونه‌گیری قضاوتی (غیراحتمالی) انتخاب شده است. در فاز اول، صاحب‌نظران ارتباطات در دانشگاه و صنعت نفت و در فاز دوم، 24 شرکت در چهار بخش اصلی این صنعت شامل نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش به عنوان نمونه‌ی تحقیق، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. روش‌شناسی تحقیق، مبتنی بر روش ترکیبی (کمی و کیفی) است. در فاز اول، بر اساس روش دلفی، زیرسامانه‌‌ها و گونه‌های راهبردی آن‌ها شناسایی گردید. در فاز دوم، با استفاده از تحلیل هم‌بستگی، تحلیل مسیر و تحلیل محتوا، الگوی هم‌آهنگی راهبردی ارتباطات مورد آزمون قرار گرفته است.  یافته‌های فاز اول نشان می‌دهد که ارتباطات سازمانی را در هشت زیرسامانه با عناوین روابط کارکنان، روابط عمومی، افکارسنجی و مطالعات اجتماعی، مدیریت ارتباط با رسانه، ارتباط با ذی‌نفعان و مخاطبان، نشر مطلب، ارتباطات خارجی و ارتباطات الکترونیک تقسیم‌بندی نمود که بر هر کدام بر اساس نقاط مرجع راهبردی معنابخشی و مسیر ارتباطات دارای چهارگونه راهبرد هستند. در فاز دوم، نتایج تحلیل هم‌بستگی نشان می‌دهد که هم‌آهنگی درونی و بیرونی و اثر تعاملی آن‌ها، بر عملکرد شرکت‌های صنعت نفت مؤثر است. علاوه بر این، دو متغیر هم‌آهنگی بیرونی و درونی، 73 درصد از واریانس عملکرد شرکت‌ها را تبیین کردند. مابقی، مربوط به متغیرهایی است که اثر آن‌ها در این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته است.

عنوان مقاله [English]

Toward the Internal Alignment Model of Human Resource Communication Strategies with Organizational Performance

چکیده [English]

The aim of this study is to investigate the strategic alignment in communication system. For this purpose, external alignment of communication strategy with organizational strategy, internal alignment in communication system and its relationship with organizational performance are considered. The research population consists of Iran Petroleum Industry from which the collected data from 24 companies are analyzed. In this study, mixed (qualitative and quantitative) methodology via correlation and path analysis for quantitative method and content analysis are used to analyze the views of 24 public relation managers of the sample companies. The findings of the correlation analysis indicate that the internal and external alignments are influential on the performance of companies in petroleum industry. In addition, internal and external alignments explain 73% of variance in the performance of companies, where as the residual is related to the effects of other variables which were not taken into account in this study.

کلیدواژه‌ها [English]

Organizational Performance, Internal Alignment, Human Resources Communication, Strategic Communication

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

قیمت این محصول: 9,900 تومان
تلفن همراه:
جهت دریافت رسید بانکی و شناسه پرداخت شماره موبایل معتبر وارد نمایید.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه