مقاله واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی

مقاله واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی

مقاله علمی و پژوهشی " واکاوی و تبیین پیامدهای شغلی و سازمانی بازاریابی داخلی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بازاریابی داخلی؛ پیوند با شغل؛ تعهد سازمانی؛ حمایت سازمانی ادراک شده؛ عجین شدن با شغل پرداخته شده است

چکیده مقاله

هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر پیامدهای شغلی (رضایت شغلی، عجین‌شدن با شغل و پیوند با شغل) و پیامدهای سازمانی (تعهد سازمانی، هویت سازمانی و حمایت سازمانی ادراک‌شده) در دفاتر و شعب بیمه پاسارگاد در استان تهران بوده است. در این پژوهش پیمایشی، جامعه هدف، شامل تمامی کارکنان دفاتر و شعب بیمه پاسارگاد در استان تهران و روش نمونه‌گیری، خوشه‌ای دومرحله‌ای بوده است. حجم نمونه براساس فرمول کوکران، 385 نفر ، ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسشنامه و روش تحلیل داده‌ها مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SmartPLS2.0.M3 بوده است. مطابق نتایج پژوهش، بازاریابی داخلی بر رضایت شغلی، عجین‌شدن با شغل و پیوند با شغل تأثیر معنی‌داری داشته است. همچنین اثر معنی‌دار بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی، هویت سازمانی و حمایت سازمانی ادراک‌شده نیز تأیید شد. این پژوهش مدلی جامع از تأثیر بازاریابی داخلی بر پیامدهای شغلی و پیامدهای سازمانی را در بافت فرهنگی-اجتماعی ایران و در بخش خصوصی مورد تحلیل و بررسی قرار داده است.

عنوان مقاله [English]

An Analysis and Explanation of Occupational and Organizational Consequences of Internal Marketing

چکیده [English]

Abstract

This research is aimed at investigating the impact of local marketing on occupational consequences (job satisfaction, occupational involvement and job engagement), and organizational consequences (organizational commitment, organizational identity and perceived organizational support) in Pasargad Insurance Company in Tehran. In this survey research, the target population includes all employees of Pasargad Insurance Branches in Tehran. The sample is selected through a two-step cluster sampling method. Samples size, decided based on Cochran formula, includes 385 people, and data was collected by questionnaire. Data analysis method was performed by structural equation modeling using SmartPLS2.0.M3 software. The results indicated that there is a significant relation between local marketing and job satisfaction, occupational involvement and job engagement. Trivial impact of local marketing on organizational commitment, organizational identity and perceived organizational support was confirmed. This study has studied a comprehensive model of the impact of local marketing on job and organizational consequences in Iran’s socio-cultural context and non-governmental sector.

کلیدواژه‌ها [English]

internal marketing, job engagement, organizational commitment, perceived organizational support, job involvement

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

قیمت این محصول: 9,900 تومان
تلفن همراه:
جهت دریافت رسید بانکی و شناسه پرداخت شماره موبایل معتبر وارد نمایید.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه