مقاله بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی‌اجتماعی مدیران و رضایت کارکنان از کیفیت ‌زندگی‌کاری

مقاله بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی‌اجتماعی مدیران و رضایت کارکنان از کیفیت ‌زندگی‌کاری

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی‌اجتماعی مدیران و رضایت کارکنان از کیفیت ‌زندگی‌کاری" مقاله ای است در 26 صفحه و با 31 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است

در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی؛ کیفیت ‌زندگی‌کاری؛ آموزش و پرورشپرداخته شده است

چکیده مقاله

این پژوهش، با هدف بررسی رابطه‌ی بین شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی مدیران با رضایت کارکنان از کیفیت‌زندگی‌کاری اجرا شده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی و جامعه‌ی آماری آن، کلیه‌ی کارکنان ستادی نواحی چهارگانه‌ی آموزش و پرورش شیراز بوده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای 201 نفر انتخاب شدند.ابزارهای مورد استفاده، شامل سیاهه‌ی شایستگی عاطفی و اجتماعی (ESCI) بویاتزیس (2007) و مقیاس رضایت از کیفیت‌زندگی‌کاری فوریه (2004) بود. نتایج نشان داد که: 1. وضعیت شایستگی‌های عاطفی- اجتماعی و کیفیت ‌زندگی ‌کاری از حد مطوب پایین‌تر است. 2. از دیدگاه کارکنان، مدیران در شایستگی کارجمعی بالاترین و در بعد نفوذ و تأثیر پایین‌ترین میزان شایستگی را دارند. 3. کارکنان از عوامل‌ اجتماعی محیط‌ کاری بیشترین و از جوسازمانی کمترین میزان رضایتمندی را نشان دادند. 4. شایستگی‌های عاطفی- ‌اجتماعی مدیران پیش‌بینی‌کننده‌ی مثبت و معنادار رضایت از کیفیت ‌زندگی‌کاری کارکنان شناخته شد

 عنوان مقاله [English]

Assessment of the Relationship between Managers’ Emotional-Social Competences and Employees’ Satisfaction of Work Life Quality

چکیده [English]

This research is intended to assess the relationship between managers’ emotional-social competence and employees’ satisfaction of work life quality. The research follows a descriptive method using cooperation technique. Research population includes all staff members of four sections of the educational office in Shiraz. 201 subjects are selected as sample group through stratified random sampling. Statistical instrument used in the research included Boyatzis ESCI, and work satisfaction quality scale of February (2004). The results indicated that 1. The present situation of emotional-social competence and the quality of work life are lower than desirable situation. 2. According to the employees, the managers were the highest at group work and the lowest regarding influence and effectiveness. 3. The employees were most satisfied with social elements of work environment, and least satisfied with organizational atmosphere. 4. Emotional-social competence of the mangers could predict positively and significantly the satisfaction from the quality of work life.

کلیدواژه‌ها [English]

Emotional-Social Competence, work life quality, education

دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

قیمت این محصول: 9,900 تومان
تلفن همراه:
جهت دریافت رسید بانکی و شناسه پرداخت شماره موبایل معتبر وارد نمایید.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه