آرامش

مصرف زیاد قهوه حجم مغز را کاهش می‌دهد

مقالات تغذیه و سلامت

مصرف زیاد قهوه حجم مغز را کاهش می‌دهد

مطالعات محققان دانشگاه جنوب استرالیا نشان می‌دهد مصرف بیش از ۶ فنجان قهوه در روز حجم مغز را کاهش داده و احتمال بروز زوال عقل و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.
کتاب رنگ آمیزی تصاویر ماندالا ابزاری برای کسب تعادل آرامش و تمرکز

معرفی کتب انتشارات رشد

کتاب رنگ آمیزی تصاویر ماندالا ابزاری برای کسب تعادل آرامش و تمرکز

بررسی پژوهش ها و مصاحبه های انجام شده با افراد، ثابت می کند که اغلب افراد بعد از رنگ آمیزی تصاویر ماندالا، آرامش و بهباشی عمیقی را تجربه می کنند. در واقع، می توان گفت که ذهن ما با کشیدن دایره آرام می شود.
کتاب حال خوب احساس خوب

معرفی کتب انتشارات رشد

کتاب حال خوب احساس خوب

با خواندن کتاب «حال خوب، احساس خوب» مهارت هایی را می آموزی تا بتوانی در زمان مشکلات، آرامش و اعتماد به نفست را حفظ کنی. این کتاب، روش های بسیاری برای پیدا کردن حال خوب در اختیارت قرار می دهد و یاد می گیری که ذهن و بدنت در ارتباط کاملی با
اضطراب و افسردگی در تعطیلات

اضطراب و افسردگی در تعطیلات

اگر از تعطیلات سال نو خاطره بسیار بدی دارید، مثلا پدر یا مادرتان در چنین زمانی فوت کرده است به جای این‌که در خانه بنشینید و به یاد آن روز بیفتید، کار دیگری انجام دهید. مثلا یک مهمانی با حضور دوستان‌تان، ترتیب دهید یا به مکان‌های مقدس ر
معجزه سکوت در مبارزه با افسردگی

معجزه سکوت در مبارزه با افسردگی

سر و صدا و شلوغی بیش از اندازه بر زندگی روزمره تاثیر قابل توجهی داشته و سلامت جسمی و روحی ما را در معرض خطر قرار می دهد. معجزه سکوت در مبارزه با افسردگی پیرامون ما توسط صداهای گوناگونی در محیط اطرافمان احاطه شده است، از بوق ممتد خودروهای در حال عبو
بازی ذهنی به افراد مضطرب کمک می کند

بازی ذهنی به افراد مضطرب کمک می کند

داشتن اضطراب اجازه تمرکز بر روی کارها را نمی دهد. در حقیقت اغلب مردم اضطراب را ناشی از یک نقص ذاتی می دانند، زیرا استرس در مغزشان نهادینه شده و اجازه تمرکز نمی دهد و آن ها را وادار به حواس پرتی می کند. اخیرا یک مطالعه با هدف کمک به افراد مبتلا به اض
فیلم دیدن مشکلات روحی‌ را درمان میکند!

فیلم دیدن مشکلات روحی‌ را درمان میکند!

چطور با فیلم دیدن می‌توانید از مشکلاتی که روان‌تان را نشانه گرفته‌اند خلاص شوید؟ برای شما هم پیش آمده که وقت فیلم دیدن اشک بریزید یا وقتی از سینما بیرون می‌آیید احساس سبکی و آرامش عجیبی کنید؟ شاید تصور کنید چنین اتفاق‌هایی م
چگونه با همسر لجباز و یک دنده رفتار کنیم؟

چگونه با همسر لجباز و یک دنده رفتار کنیم؟

لجبازی یکی از ویژگی هایی است که می تواند در زمان هایی در هر یک از افراد ایجاد شود. در این حالت، فردی که دچار لجبازی شده است، همانند یک کودک می شود و حرف حرف خودش است و هیچ چیز جلودار او نمی باشد اگر این اتفاق در بین یک زن و شوهر بیافتد به این معنی ک
چند تکنیک ساده برای این‌که کودکان را تنبیه نکنیم!

چند تکنیک ساده برای این‌که کودکان را تنبیه نکنیم!

- او را تشویق کنید: بهتر است به جای تنبیه کردن کودک، او را برای انجام اعمال خوبش مورد تحسین و تشویق قرار بدهید. در این حالت به طور ناخودآگاه متوجه می‌شود با انجام کارهای خوب، چقدر مورد توجه پدر و مادر است و بر عکس با اذیت کردن و بهانه گرفتن از
راز داشتن آرامش ابدی

راز داشتن آرامش ابدی

وقتی کسی برای کمک مالی از شما تقاضا می‌کند، می‌توانید با مهربانی به این تقاضا پاسخ دهید. مشخص است که زمان‌هایی هست که نمی‌توانید نیاز طرف‌مقابل را برآورده کنیم اما وقتی هم وسیله لازم برای برآوردن نیاز او را نداریم، «ن
همه چیز درمورد خندیدن و تاثیر آن بر روی روح و روان

همه چیز درمورد خندیدن و تاثیر آن بر روی روح و روان

خنده، یک انفجار سیستم لذت در مغز است . خندیدن، یک پدیده پیچیده است که از سه لایه عصب شناختی، زبان شناختی و جامعه شناختی قابل بررسی است.در زمان خندیدن، ۴۴ واحد حرکتی فعال می شوند و تفاوت خنده با لبخند، این است که در خنده، عضلات به صورت فعالانه منقبض م
در عرض 10 دقیقه به آرامش برسید!

در عرض 10 دقیقه به آرامش برسید!

«می دونی چیه؟ تمام روزام شده پر از دغدغه کار. اصلا وقت ندارم یه کم به خودم برسم. تازه مهم ترین مساله این است که آرامش هم ندارم. به نظر تو چیکار کنم؟» این روزها این عبارات را زیاد می شنوید. نداشتن آرامش و داشتن مشکلات کاری ورد زبان بیشتر ا
شیوه برخورد با رفتارهای پرخاشگرایانه کودکان

شیوه برخورد با رفتارهای پرخاشگرایانه کودکان

در برخورد با رفتارهای پرخاشگرایانه کودکان، باید سعی کنید حتی به کوچک ترین رفتارهای درست و مثبت آنان توجه کرده و تشویق شان نمایید و در حد ممکن، به رفتارهای منفی آنها بی توجهی نشان دهید. تشویق می تواند راه بسیار خوبی برای انگیزه دادن باشد. البته به بای
12 راهکار برای آرامش و غلبه بر مشکلات

12 راهکار برای آرامش و غلبه بر مشکلات

اگر وسیله‌ای در خانه دارید که از آن استفاده نمی‌کنید، آن را به کسی بدهید که به آن نیاز دارد. آدم‌های زیادی می‌توانند از تلویزیون، کامپیوتر، دستگاه آبمیوه‌گیری و خیلی چیزهای قدیمی دیگر شما لذت ببرند. 1. از هر روز ممنون باشید
چگونه وابستگی خود به کسی را مدیریت کنیم؟

چگونه وابستگی خود به کسی را مدیریت کنیم؟

در حالت وابستگی ما به شدت به اتصال عاطفی، انرژیکی و ... طرف مقابل عادت کرده‌ایم. برای تجربهٔ این وضعیت می‌توانیم به کاری فکر کنیم که ما را اذیت می‌کند، ولی نمی‌توانیم آن را رها کنیم یا ارتباطی را تصور کنیم که ما را اذیت می‌کن
چرا تنبیه روش کارآمدی در تربیت نیست؟

چرا تنبیه روش کارآمدی در تربیت نیست؟

تا همین چند سال پیش اگر می خواستم والدی را از تنبیه فرزندش بازدارم حتما بر روی عوارض تنبیه متمرکز می شدم، چرا که فکر می کردم بی اطلاعی از عوارض تنبیه و البته ناکارآمدی این روش است که والدین را به سوی تنبیه و به ویژه تنبیه بدنی کودکشان سوق می دهد؛ اما
چرا هنگام مطالعه، تمرکز نداریم و خیال پردازی می کنیم؟

چرا هنگام مطالعه، تمرکز نداریم و خیال پردازی می کنیم؟

رعایت و اجرای نکات تاثیر گذار زیر می تونه این معضل درسی اکثر داوطلبان رو کمتر و درنتیجه باعث افزایش سرعت یادگیری شود. ۱-مکان مطالعه فقط برای مطالعه باشه نه خوردن، خوابیدن، اینترنت، تماشای تلویزیون، موبایل بازی و ٦تا درهنگام حضوردر این مکان، فقط افکا
نحوه برخورد درست با کودکی که مرتکب خطایی شده است، چیست؟

نحوه برخورد درست با کودکی که مرتکب خطایی شده است، چیست؟

شاید شما هم با این موقعیت برخورد کرده باشید که کودک شما کار اشتباهی را انجام دهد و بعد چون کسی شاهد آن نبوده از قبول مسوولیت کاری که کرده شانه خالی کند و حتی به دروغ بگوید که آن را انجام نداده است. خیلی از مواقع والدین مطمئن هستند که کودک‌شان مق
خشم خود را پس نزنید و یا پنهان نکنید بلکه مدیریتش کنید

خشم خود را پس نزنید و یا پنهان نکنید بلکه مدیریتش کنید

هرگونه هیجان برای‌تان پیامی در خود دارد، و این پیامی مهم است.احساس خشم و عصبانیت اصلا خوب نیست. خشم باعث می‌شود ضربان قلب‌مان تندتر شود و کف دست‌مان عرق کند. باعث می‌شود احساس ترس و اضطراب کنیم. در بیش‌تر جوامع امروزی،
چطور می‌توانید خشمتان را فرو خورید؟

چطور می‌توانید خشمتان را فرو خورید؟

آیا می‌دانید چگونه می‌توانید خشم خود را فرو ببرید. با این 10 روش زیر می‌توانید در مواقع خشمگین شدن، عصبانیت خود را کنترل کنید و آرامش بیشتری داشته باشید. وقتی از شدت عصبانیت به نقطه انفجار می رسید، شرایط را چگونه جمع و جور می کنید؟ اگ