خواب

۳ اشتباه که بدن شما را از بین می‌برد!

۳ اشتباه که بدن شما را از بین می‌برد!

چشمان خوابالو و پف کرده نشانی از خواب ناکافی و شاید بدخوابی هایی است که هر شب گریبان گیر انسان ها می شود. چشمان خوابالو و پف کرده نشانی از خواب ناکافی بسیاری از مطالعات نشان می دهد نخوردن یا دیر خوردن صبحانه میزان متابولیسم بدن شما را کاهش می دهد
کتاب چرا می‌خوابیم

کتاب چرا می‌خوابیم

کتاب چرا می‌خوابیم نوشتۀ متیو واکر، یکی از پرفروش‌ترین و مؤثرترین آثار روانشناسانه در زمینه چیستی خواب و تأثیر آن بر زندگی و سلامت ماست که نامزد جایزۀ کتاب لس آنجلس تایمز در بخش علوم و فناوری شده است. دربارۀ کتاب چرا می‌خوابیم: سلامت
با این راه‌های آسان خواب خود را تنظیم کنید

با این راه‌های آسان خواب خود را تنظیم کنید

با بازگشت به جریان زندگی کاری که در بسیاری از افراد دورکاری بوده است، خواب بسیاری از افراد نظم بیشتری گرفته است اما هنوز مشکلاتی را پشت سر می‌گذارد. راه‌هایی برای تنظیم خواب و دوری از بدخوابی‌ها پیشنهاد می‌شود. پبا شیوع کرونا یکی
کتاب رویاهای نیمه خواب

کتاب رویاهای نیمه خواب

کتاب رویاهای نیمه خواب اثری جذاب به قلم هدیه فرزام است که شما را با مسائل بنیادی هستی بشر روبرو می‌کند و نسبت به اعمال روزانه‌ای که مرتکب می‌شوید به تفکر وا می‌دارد. رمان رویاهای نیمه خواب از همان آغاز شما را با دلیل و چگونگی زند
دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راه های درمان آن کدامند؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راه های درمان آن کدامند؟

زمانی یک اتفاق را اختلال محسوب می کنیم که عملکرد انسان را تخریب کند، هر کدام از افراد در خصوص خواب یک ساعت درونی و ساعت زیستی دارند که با ارسال پیغام به مغز زمان خواب و بیداری را اعلام می کند و این اتفاق در سنین مختلف، متفاوت است و برخی از نوجوانان ش
ارتباط فیبروز ریه با طول خواب

ارتباط فیبروز ریه با طول خواب

گروهی از محققان انگلیسی دریافتند افرادی که معمولا بیش از ۱۱ ساعت یا کمتر از ۴ ساعت می‌خوابند، در مقایسه با افرادی که به طور متوسط ۷ ساعت خواب روزانه دارند، ۲ تا ۳ برابر بیشتر به بیماری فیبروز ریه دچار می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری ساینس دی
7 راز مهم خواب و تاثیر آن برروی راندمان کاری

7 راز مهم خواب و تاثیر آن برروی راندمان کاری

عالم و آدم می‌دانند که خواب چیز مهمی است. چرایش هم معلوم است. چون هم بدن را جوان‌تر می‌کند و هم به ذهن آمادگی دوباره می‌بخشد. اگر خواب نباشد به معنی واقعی کلمه کشته خواهیم شد.خواب مناسب و کافی به شما کمک می‌کند که از ۷ فایده&
چگونه مشکل دیر بیدار شدن را حل کنیم؟

چگونه مشکل دیر بیدار شدن را حل کنیم؟

گرچه ممکن است رسیدن به این وضعیت برای بسیاری افراد سخت باشد، در ادامه چند روش مفید به منظور کمک به زود بیدار شدن از خواب ارائه می‌شود: یکم: برای زود بیدار شدن برنامه‌ریزی کنید. اگر برنامه‌ای مثل شروع صنوف مکتب و دانشگاه و مانند اینها
خوابی بی نظیر را تجربه کنید

خوابی بی نظیر را تجربه کنید

خوب خوابیدن موهبتی است که علاوه بر تجدیدقوای بدن، می‌تواند عمر را هم زیاد کند و شادی‌بخش هم باشد. درواقع، خوب خوابیدن هنری است که هرکسی آن را ندارد اما با رعایت نکاتی می‌توان آن را بهبود بخشید. مجله Readers Digest به این موضوع پرداخته
آیا خوش بینی تاثیری بر روی کیفیت خواب دارد؟

آیا خوش بینی تاثیری بر روی کیفیت خواب دارد؟

بسیاری از ما خواب کافی نداریم. صبح زود از خواب بیدار می شویم تا کودکان را برای مدرسه رفتن آماده کنیم یا پیش از آغاز کار، برای ورزش وقت بگذاریم. غروب هم باید به تعهدات پایان وقت مان برسیم، به عنوان مثال رسیدگی به وظیفه های کاری یا ارائه ی گزارش های