مقالات تایمز

پربازدیدترین مقالات تایمز در سال ۲۰۲۰

پربازدیدترین مقالات تایمز در سال ۲۰۲۰

 پایگاه تایمز هرساله فهرستی از پربازدیدترین مقاله‌ها را منتشر می‌کند که بیشتر حول محور چالش‌ها و نگرانی‌های خوانندگان پیرامون حجم‌کاری،مشاغل و آزادی تحصیلی می‌گذرد. به‌عنوان مثال، بیشتر مقالات منتشرشده در تایمز در سال ۲۰۲۰ حول محور کووید-‌۱۹ می‌گذشت.

 پایگاه تایمز هرساله فهرستی از پربازدیدترین مقاله‌ها را منتشر می‌کند که بیشتر حول محور چالش‌ها و نگرانی‌های خوانندگان پیرامون حجم‌کاری،مشاغل و آزادی تحصیلی می‌گذرد. به‌عنوان مثال، بیشتر مقالات منتشرشده در تایمز در سال ۲۰۲۰ حول محور کووید-‌۱۹ می‌گذشت.

در ادامه گزارش ۱۵ دی روزنامه فرهیختگان آمده است: پایگاه تایمز هرساله فهرستی از پربازدیدترین مقاله‌ها را منتشر می‌کند که بیشتر حول محور چالش‌ها و نگرانی‌های خوانندگان پیرامون حجم‌کاری، مشاغل و آزادی تحصیلی و... می‌گذرد. به‌عنوان مثال، بیشتر مقالات منتشرشده در تایمز در سال ۲۰۲۰ حول محور کووید-‌۱۹ می‌گذشت. این بیماری در مقالات سال ۲۰۲۱ هم نقش پررنگی داشت اما به نظر می‌رسد رویکرد گزارش‌ها در سالی که گذشت؛ از تعطیلی دانشگاه‌ها گرفته تا مجازی شدن آموزش‌ها به این سمت‌وسو کشیده شد که چه زمانی بخش‌های اصلی دانشگاه‌ها روی دانشجویان بین‌المللی باز می‌شوند. علاقه دانشجویان بین‌المللی به این مقالات بیشتر حاکی از ناامیدی و انزوا درمیان آنها بود که بسته‌شدن مرزها و محدودیت‌های سفر در مواجهه با تهدید به سرعت تحول ناشی از بیماری همه‌گیری دچار تغییر و تحولاتی شد. به‌هرحال، در آغازین روزهای سال ۲۰۲۲، فهرستی از این موضوعات ارائه شده که به‌نوعی تنوع روزنامه‌نگاری را از منظر تایمز نشان می‌دهد. شاید این فهرست‌بندی امیدی را زنده کند که در سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت دانشگاه‌ها و آموزش عالی باشیم.

۱۲-از هر ۱۰ دانشجوی دکتری در انگلیس، ۴ نفر خودکشی می‌کنند

مقالاتی درباره رفاه دانشجویان دکتری همواره موردتوجه مخاطبان قرار می‌گیرد که فشارهای خاصی را بر گروهی از فراگیران وارد می‌کند. این داستان بیانگر آن است که بخش قابل‌توجهی از دانشجویان مقطع دکتری تا حد زیادی درمعرض خطر خودکشی قرار دارند و باید اقداماتی درمورد این وضعیت انجام داد. دانشگاه‌های انگلیس در سال ۲۰۲۱ حدود ۳۰‌میلیون پوند مازاد به حمایت از محققان مقطع دکتری اختصاص داده‌اند که تحت‌تاثیر تاخیرهای ناشی از همه‌گیری کرونا قرار داشته‌اند. طبق تحقیقات صورت‌گرفته روی ۱۲۶۳ نفر، پرسشنامه حدود ۴۰درصد شرکت‌کنندگان حاوی مفاهیمی دال بر خطر خودکشی بود و می‌شد آنها را در گروه دانشجویان پرخطر قرار داد. دانشمندان دریافتند از هر پنج دانشجو، یک نفر طرح خودکشی داشته و دست‌کم حدود هشت درصد آنها در برهه‌ای اقدام به خودکشی کرده بودند.

۱۱-انتقال برنامه زبان چینی به تایوان از طریق دانشگاه هاروارد

ارتباط میان چین و غرب یکی از ویژگی‌هایی بود که به وفور در گزارش‌های تایمز در سال ۲۰۲۱ به چشم می‌خورد اما این گزارش به این موضوع می‌پردازد که دانشگاه هاروارد برنامه فشرده زبان چینی را از پکن به تایوان منتقل می‌کند؛ چراکه ادعا می‌شود مشکلاتی در این برنامه در چین وجود دارد. مهم نیست این برنامه در کجا اعمال شود، بلکه چیزی که اهمیت دارد نتیجه‌ای است که از آن به دست می‌آید. آکادمی تایپی هاروارد با این کار در نظر دارد ارزش مطالعه زبان چینی را در ترم تابستانی به دانشجویان بفهماند. این برنامه قرار است از ۲۴ ژوئن به اجرا درآید که شامل پنج‌ساعت آموزش زبان انگلیسی در روزهای آخر هفته می‌شود.

۱۰- شورای انگلیس تحت‌تاثیر کووید-۱۹ تجارت آیلتس هند را به IDP می‌فروشد

شورای انگلیس سال سختی را پشت‌سر گذاشت که در آن مجبور شد ۲۰ دفتر خود را در دنیا به‌عنوان بخشی از یک برنامه بازسازی ناشی از کاهش بودجه کمک‌های خارجی انگلیس تعطیل و قرارداد اجرای طرح تحرک جابه‌جایی خارج از کشور را نیز لغو کند؛ با اینکه شورا تصمیم گرفت بازوی کسب‌وکار آزمون زبان انگلیسی آیلتس هند را به قیمت ۱۳۰میلیون پوند بفروشد. مدیر اجرایی این شورا بر این باور است که این طرح می‌تواند موقعیت مالی دانشگاه‌ها را که به‌دلیل کرونا تخریب شده بود، بهبود بخشد. این شورا سالانه درآمد مازادی بالغ بر ۱.۲ میلیارد پوند دارد اما همه‌گیری کرونا تجارت تست زبان‌انگلیسی را که یکی از منابع کسب درآمد در دانشگاه‌ها به شمار می‌رود، از بین برده است. آیلتس معروف‌ترین ارزیابی زبان انگلیسی برای تحصیلات و مهاجرت در دنیا به شمار می‌رود که تنها راه تایید ویزا و مهاجرت به انگلیس است.

۹- دانشگاه‌های آلمان در تدریس زبان انگلیسی دچار نقص هستند

آیا بهتر نیست دانشگاه‌های اروپا از زبان انگلیسی در روند اعطای مدرک دانشگاهی بیشتر استفاده کنند؟ این پرسشی است که تایمز بارها در گزارش‌های خود به آن پرداخته و مطرح کرده است. پاسخ برایان بلوخ، مدرس زبان انگلیسی در تحقیقات دانشگاهی در دانشگاه «مونستر» به این پرسش پرتکرار یک «نه» قاطع بود. در سال‌های اخیر، دانشگاه‌های آلمان تعداد دروس تدریس‌شده به زبان انگلیسی را افزایش داده‌اند و این کار با هدف ایجاد بازاری رقابتی با دیگر کشورها برای جذب دانشجویان بین‌المللی است که به زبان انگلیسی مسلط هستند. اما مساله‌ای که در اینجا مطرح می‌شود، تسلط محدود درمیان مدرسان آلمانی و نگرانی درباره به حاشیه رفتن فرهنگ ملی منجر به واکنش متقابل دانشگاه‌ها در برابر مواجهه با بازار بین‌المللی نسبت به این موضوع شد.

۸- قرنطینه در استرالیا به تابعیت دانشجویان بستگی دارد

یکی از چالش‌های دوران همه‌گیری کرونا، تناقض‌های ظاهری ناشی از تغییرات عجولانه در محدودیت‌هایی است که به‌دنبال پاسخ به ویروسی است که به‌سرعت درحال گسترش است. این مقاله نشان می‌دهد چگونه نخستین گروه دانشجویان بین‌المللی که طی ۲۱ ماه به سیدنی رسیدند، دو هفته نخست خود را پس از رسیدن به این کشور در قرنطینه سپری کردند و این نقطه‌ای است که بسیاری از دانشجویان خارجی به این دلیل از مسافرت‌های خارجی خودداری می‌کنند. مقامات استرالیایی تمهیداتی را برای توافق بر سر حضور دانشجویان سنگاپوری در دانشگاه‌های این کشور در نظر گرفته‌اند، به‌طوری که آن دسته از دانشجویان سنگاپور که به استرالیا پرواز کرده‌اند، نیازی به قرنطینه ندارند. طبق این توافق، دانشجویان و گردشگران سنگاپوری که به‌طور کامل واکسینه شده باشند، از ۲۱ نوامبر نیازی به قرنطینه ندارند.

۷- مقامات خدمتگزار نباید برده نهادهای خود باشند

پرسشی که در این گزارش مطرح می‌شود این است که آیا مقامات آموزش عالی باید با وجود چنین دردها و بی‌نظمی‌هایی به کار خود ادامه دهند؟ آنها باید به جای سیاست قدرت و جایگاه، براساس اصول عمل کرده و وظیفه خود را به‌عنوان استادانی انجام دهند که شهامت ایجاد اختلال را در چنین فضایی داشته باشند و از زبان و منطق تغییر برای خدمت، کمک به افراد و خارج کردن آنها از فقر استفاده کنند. درواقع، رهبری محدود به خدمت‌رسانی می‌شود. به‌تازگی، رهبران دانشگاهی نسبت به نهادهایی که در آنها کار می‌کنند، احساس بندگی می‌کنند. آن دسته از رهبران و مقامات دانشگاهی که به‌دنبال تنوع و برابری هستند، باید علیه کسانی صحبت کنند که به‌طور غیرقانونی اقدام می‌کنند. چنین رهبرانی را نمی‌توان در میان گروه استاندارد متقاضیان برای کسب جایگاه ارشد پیدا کرد. بنابراین بهتر است به جای صحبت پیرامون ایده‌های تئوری آنها، درباره اقداماتی صحبت کرد که می‌توانند انجام دهند.

۶- مرزهای استرالیا در آستانه بازگشایی بسته شد

سال ۲۰۲۱ با توجه به واکسیناسیون گسترده کرونا، بسیاری از دانشگاه‌های دنیا به دنبال آن بودند که آموزش‌های حضوری را از سر گیرند و مرزها را برای ورود دانشجویان بین‌المللی باز کنند اما با ظهور هر سویه جدید، بار دیگر این تصمیم به تاخیر می‌افتاد و همین اوضاع آنها را دچار سردرگمی کرده بود. تعلیق ۱۱ ساعته بازشدن دوباره مرزهای این کشور بیانگر آن است که هنوز امیدهایی به بازگشت به استرالیا وجود دارد. ۳۰ ساعت پیش از آنکه مرزهای این کشور در اول دسامبر باز شوند، نخستین‌بار بعد از ۲۱ ماه، کمیته ملی امنیت بار دیگر بازگشایی مرزها را به تعویق انداخت و این باعث شد تا مقامات این کشور اثربخشی واکسن‌ها را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهند، استرالیا ورود تمام مسافران از آفریقای‌جنوبی و ۶ کشور همسایه و مالاوی را لغو کند و حتی استرالیای جنوبی و غربی قوانین سختگیرانه‌تری را برای مسافران درون‌ایالتی هم اعمال کردند. درنهایت، تصمیم بر آن شد که دانشگاه‌های استرالیا از ۱۵ دسامبر میزبان دانشجویان بین‌المللی باشند.

۵- حضور استادان دانشگاهی در جایگاه‌هایی متفاوت از دانشگاه

اگرچه بسیاری از دانشجویان مقطع دکتری و فوق‌دکتری آرزوی داشتن شغلی در زمینه تحقیقاتی را دارند، این واقعیت بسیار تأسف‌بار است که مشاغل کافی برای ادامه کار این دانشجویان وجود ندارد. ژانل وارد، مدرس سابق دانشگاهی که بینش خود را درمورد انتقال به خارج از دانشگاه به اشتراک گذاشته و اعلام کرده است کارفرمایان بیشتر از اینکه برای مقطع دکتری ارزش قائل باشند، برای تجربه‌ای که در این مقطع کسب می‌کنند، ارزش قائل هستند. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که ۳۵درصد اعضای هیات‌علمی در نظر دارند آموزش عالی را به قصد پیدا کردن یک شغل متفاوت ترک کنند. این شاید یک انگیزه برای این گروه به شمار رود اما بسیاری از دانشگاهیان برای کسب تحول در موفقیت شغلی آمادگی لازم را ندارند. بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها ۲۶ درصد از اعضای هیات‌علمی که شغلی غیرآکادمیک را انتخاب کرده‌اند، آن را مرتبط با کار دانشگاهی خود دانسته‌اند.

۴- استرالیا باید پذیرش مجدد دانشجویان بین‌المللی را آغاز کند

درحالی‌که بسیاری از بخش‌های آموزش عالی غرب برای خوشامدگویی به دانشجویان بین‌المللی آماده می‌شوند، استرالیا با توجه به مسدود بودن مرزها دچار اضطراب در این زمینه شده است. استراتژی «کووید صفر» که قرار بود به‌دنبال اعمال قرنطینه‌ها و مسدود شدن مرزها اتفاق بیفتد، هیچ پیامدی به‌دنبال نداشت و همچنان کرونا در استرالیا ادامه دارد. اما در این میان، برخی به استفاده از گذرنامه‌های واکسن تاکید داشتند تا فراگیران و دانشجویان بین‌المللی بتوانند دوباره به کشور برگردند. با توجه به گسترش تزریق واکسن در دنیا ازجمله استرالیا و اهمیت حضور دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌ها به دلیل وابستگی شماری از دانشگاه‌ها به شهریه‌ها و درآمدهایی که از منبع شهریه تامین می‌شوند، دولت استرالیا در سال ۲۰۲۱، این قانون را وضع کرد که دانشجویان به شرط ارائه کارت واکسن بتوانند ویزای دانشجویی و تحصیلی دریافت کنند.

۳- نقشه استرالیا برای راه‌اندازی دوباره آموزش بین‌المللی

تا ماه آگوست ۲۰۲۱، سیاست آموزش بین‌المللی استرالیا درحال تغییر بود و گروه‌های نماینده، گام‌هایی عملی برای احیای بخش مبتلا به کووید طراحی می‌کردند، زیرا موج‌های جدید عفونت، بسیاری از کشورها را مجبور به بازگشت به قرنطینه کرد. جان راس، سردبیر آسیا- اقیانوسیه گزارش داده است برنامه‌هایی در دست بررسی مواردی چون پروازهای اختصاصی چارتر، گذرنامه دیجیتال و معافیت از هزینه ویزا را دربرمی‌گرفت. در این راستا، جلسه‌ای برای اعمال تغییرات در ویزا تشکیل شد تا به این واسطه بتوانند کشور را برای جذب دانشجویان بین‌المللی بیشتر، جذاب‌تر کنند، کمک‌های مالی بیشتری برای نمایندگان دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده و طرح‌هایی را برای بهینه‌سازی دوره‌ها برای ۱۷۲هزار دانشجوی آموزش عالی بین‌المللی در استرالیا و ۱۳۵هزار دانشجوی خارجی منتظر ارائه دهند. طبق این استراتژی ۱۰ساله، قرار است اولویت‌هایی برای بازگشت دانشجویان از کشورهایی با میزان ابتلای پایین به کرونا در دستورکار قرار گیرد.

۲- دانشگاهیان با حجم کار بالا نباید از کار زیاد خود احساس غرور کنند

حجم کاری آکادمیک یکی‌دیگر از اصلی‌ترین فهرست‌های پرخواننده تایمز به شمار می‌رود. کارشناسان براین باور بودند که استادان دانشگاهی باید تنها بابت ساعاتی که پرداختی دارند، کار کنند، از تعطیلات خود استفاده کنند، از شلوغ بودن ساعت‌های کاری خود شکایت نداشته باشند و زمانی را برای گذراندن با دوستان خود اختصاص دهند و به‌عبارتی تمام زمان روزانه خود را به دانشگاه اختصاص ندهند. معمولا افرادی در زندگی کاری خود موفق‌تر هستند که زندگی غیرآکادمیک غنی‌تری داشته باشند. این مساله نگران‌کننده اینجاست که معمولا شوق و امید در دانشجویانی که موقعیت‌های پایین‌تری دارند، مانند دانشجویانی که در مشاغل پاره‌وقت یا مسئولیت‌های مراقبتی مشغول کار هستند، سریع‌تر از بین می‌رود. بهبود موقعیت‌های مرتبط با مشاغل آکادمیک باعث فراگیرتر و تنوع بیشتر حوزه‌های دانشگاهی می‌شود. در بسیاری از کشورها به دلیل کاهش نفوذ دولت در بخش آموزش عالی و افزایش تعداد دانشجویان، حجم کارهای آکادمیک بسیار بالاست.

۱- انگلیس قوانین ویزای کار پس از تحصیل را برای آموزش از راه دور کاهش می‌دهد

این گزارش با توجه به حجم پایینی که دارد، درصدر برترین گزارش‌های تایمز در سال ۲۰۲۱ قرار داشته که بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده است. علاقه شدید دانشجویان بین‌المللی به دسترسی به بازارهای مطالعاتی مهم همزمان با همه‌گیری کرونا درحال گسترش است. این گزارش به این نکته پرداخته است که دانشجویان بین‌المللی که از راه دور تحصیل می‌کنند همچنان واجد شرایط درخواست ویزای جدید کاری دو ساله پس از تحصیل در انگلیس هستند تا زمانی که طبق امتیاز اعلام‌شده توسط وزارت کشور مدرک تحصیلی آنها در سال جاری به پایان رسیده باشد. دولت انگلیس پیش از این گفته بود دانشجویانی که به دلیل بحران کرونا از راه دور یا به صورت ترکیبی تحصیل می‌کنند، تنها به شرطی که تا ۶ آوریل ۲۰۲۱ در این کشور حضور داشته باشند و ترم پایانی را نیز در این کشور گذرانده باشند، می‌توانند برای گذراندن دوره جدید فارغ‌التحصیلی درخواست دهند.

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

پربیننده
آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه