کودکانمان مسئولیت را دوست دارند

کودکانمان مسئولیت را دوست دارند

دانش‌آموزان هر‌چه بیشتر در قبال رفتارشان احساس مسئولیت کنند، نیاز کمتری به مدیریت از سوی معلم خواهند داشت. بنابراین معلمان به هر بهانه‌ای می‌بایست به جمعیت دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر، بیفزایند./ ی

ارسال مطلب توسط زهرا جعفری

اجازه تجربه‌کردن امور را به همه دانش‌آموزان کلاسمان بدهیم و کلاسمان را به دو قطب دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیر و دانش‌آموزان ناتوان در انجام فعالیت‌ها تبدیل نکنیم یادمان باشد که آموختن مسئولیت‌پذیری مستلزم فرآیند آزمایش و خطاست.
قرار نیست مسئولیت‌های طاقت فرسا را به فرزندانمان واگذار کنیم مسئولیت‌ها می‌توانند خیلی عادی باشند : مانند مسئول کتابخانه کلاسی، مسئول جمع‌آوری دفترها، مسئول جمع‌آوری وسایل بازی و....
یادمان باشد که یک نفر را مسئول کل یک سال تحصیلی نکنیم، می‌توانیم مسئولیت‌ها را هفتگی کنیم چون به این شیوه هر دانش‌آموزی تمام تلاش خود را به کار می‌بندد که خود و توانایی هایش را به معلمش نشان دهد و هم‌چنین در دفعات بعد کار دوستانش را ارزیابی می‌کند و با سنجش کار خود و دوستانش نقاط قوت و ضعف کار خود و دوستانش را پیدا می‌کند و در صدد اصلاح و بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتش بر می‌آید و چه بسیار دانش‌آموزانی که دوستانش را نیز راهنمایی می‌کنند، مدرسه را تبدیل به صحنه واقعی یادگیری کنیم بگذاریم کودکانمان از تمام صحنه های یادگیری بهره ببرند.
یادمان بماند همانطور که هیچ چیز مانند موفقیت به وجود‌آورنده موفقیت نیست؛ هیچ چیز هم مانند مسئولیت به وجود‌آورنده مسئولیت نیست. افزایش مسئولیت‌پذیری باعث افزایش نظم در کلاس درس نیز می‌شود.

 

ارسال مطلب توسط زهرا جعفری

مطالب مرتبط

تگ‌ها

مطالب پربیننده

امروز
هفته
ماه

عضویت در خبرنامه