اخبار دانشگاهی
دانشگاه معارف اسلامی دانشجوی دکتری می پذیرد

دانشگاه معارف اسلامی برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از طریق آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه دانشجو می پذیرد.
دانشگاه معارف اسلامی برای نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از طریق آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه دانشجو می پذیرد.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه معارف اسلامی، این دانشگاه وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ (ترم بهمن ۱۴۰۱) از طریق آزمون ورودی اختصاصی دکتری از میان برادران و خواهران طلبه (ویژه طلاب حوزههای علمیه) در رشتههای مدرسی معارف قرآن و حدیث، مدرسی مبانی نظری اسلام، مدرسی انقلاب اسلامی، مدرسی اخلاق اسلامی، مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی در دوره روزانه (تحصیل رایگان) دانشجو میپذیرد.
شرایط متقاضیان
الف) عمومی
۱. داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران.
۲. حداکثر سن ۴۰ سال؛ متولدین بعد از یکم بهمن ۱۳۶۱ (مدت زمان خدمت سربازی (معافیت، محاسبه نمی شود) و حضور در جبهه به سقف سنی افزوده میشود).
تبصره: اعضای رسمی هیأت علمی گروههای معارف اسلامی و اساتید حقالتدریس گروههای معارف اسلامی به شرط داشتن گواهینامه تدریس سه ساله از معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی (مشروط بر اینکه در ۲ ترم گذشته تدریس مجاز داشته باشند) از داشتن شرط سنی، مستثنی هستند.
۳. التزام عملی به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.
۴. نداشتن سوءپیشینه کیفری، سوابق سوءاخلاقی، سیاسی و عقیدتی به تشخیص مراجع ذیصلاح.
۵. نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر مراجع ذیصلاح همچون اداره نظام وظیفه و… .
۶. توانایی جسمی و روحی لازم جهت تدریس در دانشگاه، متناسب با رشته انتخابی.
۷. نداشتن استخدام در ارگانها و یا سازمانهای دولتی.
۸. دارا بودن شرایط عمومی مدرسی معارف اسلامی با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی و گزینش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (احراز این شرایط پس از قبولی در آزمون کتبی، از طریق مصاحبه و… صورت خواهد گرفت).
ب) اختصاصی
۱. دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی ذیل:
الف) دانشنامه کارشناسیارشد مدرسی معارف اسلامی.
ب) سطح سه حوزه علمیه مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم.
ج) گواهی خبرگان بدون مدرک (مرتبه مربی) مورد تأیید مراجع ذیصلاح.
د) دانشآموختگان حوزههای علمیه دارای گواهی اتمام کفایتین (پایه ۱۰ کتبی) همراه با مدرک کارشناسیارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متناسب با رشتههای پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه.
ﻫ) دانشآموختگان حوزههای علمیه دارای سطح ۲ همراه با مدرک کارشناسیارشد مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، متناسب با رشتههای پنجگانه مدرسی معارف اسلامی به تشخیص دانشگاه.
و) داشتن دانشنامه کارشناسیارشد برای متقاضیان اعضاء هیأت علمی رسمی قطعی یا رسمی آزمایشی گروههای معارف اسلامی دانشگاهها با تأیید معاونت آموزشی و پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها.
۲. قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی.
۳. سپردن تعهد محضری به دانشگاه پس از قبولی در آزمون مبنی بر خدمت (برابر با مدت زمان تحصیل)، در یکی از گروههای معارف اسلامی یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها.
تذکر: داوطلبان تا یکم بهمن ۱۴۰۱ برای ارائه اصل مدارک تحصیلی فرصت دارند.
مطالب مرتبط
-
نقش توحید در زندگی انسان
-
مهندسی معکوس در حوزه و دانشگاه
-
یاد خدا و آثار آن
-
متن خطبه حضرت رسول اکرم(ص) در غدیر خم
-
دعای حضرت علی(ع) در شب عید فطر
-
فطرت خداجویی و نقش آن در تربیت انسان
-
سئوالات معارف اسلامی آزمون استخدامی
-
معاد از نظر روح و جسم
تگها
- معارف اسلامی
- طلاب
- دانشگاه معارف اسلامی
- پذیرش دانشگاه معارف اسلامی
- طلاب حوزههای علمیه
- مدرسی معارف قرآن
- مدرسی مبانی نظری اسلام
- مدرسی انقلاب اسلامی
- مدرسی اخلاق اسلامی
- مدرسی تاریخ و فرهنگ و تمدن اسلامی
- دروس معارف اسلامی
- دانشنامه کارشناسیارشد
- سطح سه حوزه علمیه
- مدیریت حوزه علمیه قم
- کفایتین
- پذیرش دانشجو دانشگاه معارف اسلامی
مطالب پربیننده
- چرا بایدن محبوب نیست؟
- راهکارهای جدید جلوگیری از کلاهبرداری در کسبوکارهای دیجیتال
- استعدادیابی سنتی، پاشنه آشیل فوتبال ایران
- احیای دریاچه ارومیه؛ شعار سیاسی، اقدام غیرموثر
- ۲۲ مردادماه پایان مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱
- زمان و نحوه برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۲
- نقش بارشهای سیل آسا در تغییر مسیر رودخانهها
- دفترچه های انتخاب رشته پنج گروه آزمایشی کنکور ۱۴۰۱
- ساخت انگشت مصنوعی هوشمند برای صنایع رباتیک
- کاربرد هوش مصنوعی در زیستشناسی سلولی
- ۸ مزیت هنر درمانی برای سالمندان
- بازار مسکن در ایران و جهان؛ این نرخها تا کجا پیش میرود؟
- بلاکچین در میانه حکمرانی سنتی و دیجیتال
- آیا مغز انسان در ۳ هزار سال پیش کوچک شد؟
- دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی
- راهکارهایی برای افزایش کارایی و سبک زندگی بهتر در دوره بازنشستگی
- فضای مجازی چگونه هویت فرهنگی جامعه را تغییر میدهد؟
- بزرگترین مانع فرزندآوری چیست؟
- توجه به سالمندان حلقه مفقوده مباحث جمعیتی
- راه اندازی رشته تولید محتوای دیجیتال در دانشگاه علمی کاربردی
- فناوری نانو در خدمت شناسایی بقایای آنتیبیوتیکهای آب
- آغاز ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشگاه
- تاریخ؛ سوگواری سالار شهیدان
- نذر پاکیزگی در عزاداری اباعبدالله (ع)
- راز توسعه پایدار
- مهمترین نشانههای طلاق عاطفی
- تجربه جهانی درباره زیست مجازی کودکان
- رباتهای همدل؛ نسخه بهروز رباتهای اجتماعی
- شلوغی فضا و مسالهای به نام بازگشت زبالههای فضایی به زمین
- ۱۹ رشته جدید برای کارشناسی پیوسته فنی و حرفهای
- ردیاب خودرو با امکانات پیشرفته
- صفر تا صد ماجرای فردوس
- اندیشکده آمریکایی: واشنگتن داعش و القاعده را با اسم جدید احیا میکند
- آداب و اعمال شب و روز عید غدیر
- علل و پیامدهای یک واقعه مهم جهان اسلام
- عید غدیر و شدنِ آدمی
- عید غدیر؛ عید الله اکبر
- غدیر؛ عید انسانیت
- چاقی میراث بیصدای کرونا برای کودکان در جهان
- دنیاطلبی و نقض پیمان غدیر
- عید غدیر نوروز اسلام
- اعتراف صهیونیستها به فروپاشی اسرائیل
- ویژگی های کمتر شنیده شده درباره عید غدیر
- پیامد ترویج حجاب منهای عفاف و سودجوییهای سیاسی
- واکاوی بزرگترین فاجعه حقوق بشری جهان از دریچه آمار
- غدیر همانقدر که روز عید است روز تجدید عهد و پیمان است
- اروپا خود را برای عصر یخبندان آماده می کند
- متاورس؛ قابلیتهای حیرتانگیز و دردسرهایش برای آموزش
- تجرد قطعی و گسل ۳۰سالگی
- طرح «دارویار»؛ همه آنچه لازم است بدانیم
- سه قدم به سمت ازدواج و فرزندآوری
- آمادهباش جهانی برای مقابله با سویه جدید امیکرون
- کارکرد اصلی حجاب؛ کنترل جنسی در جامعه یا ساخت تصویر تراز از زن؟
- فاجعه سقط جنین در جهان؛ راهکار چیست؟
- چرا بایدن محبوب نیست؟
- غول کرونا دوباره بیدار شد، ترمز بیاحتیاطی را بکشید
- بازیهای رایانهای چگونه با ما بازی میکنند؟
- راهکارهای جدید جلوگیری از کلاهبرداری در کسبوکارهای دیجیتال
- استعدادیابی سنتی، پاشنه آشیل فوتبال ایران
- سیره اهل بیت در مواجهه با آسیبهای اجتماعی